הרחבת זכויות המשטרה שמוביל גדעון סער היא סכנה לחירות של כולנו

בכסות של מאבק בפשיעה הערבית, מנסה גדעון סער לקדם עוד חקיקה הפוגעת בזכויות הפרט וחופש האזרח.

גדעון סער (צילום: דוברות הכנסת)

בספר 'אתאיסט בגוש קטיף' של מארק לוגובסקוי (המלצת קריאה חמה) מתואר סיפור, אחד מיני רבים שהיו באותה התקופה, על בחור שהואשם בלינץ' בערבי ואשר זוכה לבסוף מהאשמה בעקבות קלטת שהציג עורך דינו בבית המשפט ואשר הראתה בבירור שהבחור בכלל היה בין המפרידים ולא לקח כל חלק בלינץ'.

עד כאן עוד סיפור בגדר הסביר על שגיאה של המשטרה והפרקליטות.

כולנו בני אדם בסופו של דבר וכולנו עלולים לטעות (ובכללם, גם אנשי מערכות האכיפה), אך הדבר הנורא הוא שהקלטת הייתה בידי המשטרה והפרקליטות מהיום הראשון. הם פשוט, במודע, החליטו לתפור אדם חף מפשע. זו הייתה רוח התקופה וככה ייעשה למתנגדי השלטון.

עיקר השיח הציבורי אמנם עוסק היום בהצעת החוק האוסרת על בחירת ראש ממשלה עם כתבי אישום, על כל ההשלכות ההרסניות שלה כנגד הדמוקרטיה ובעיקר הפגיעה בבחירת הציבור, פגיעתה בזכות להיבחר והעצמת הפקידות המשפטית. ובצדק. חירות פוליטית היא הערובה לשאר החירויות.

ברם אולם, כמעט מתחת לרדאר חלפה כאן ההחלטה שעלולה לפגוע בחירות של כולנו. גם היא, מבית היוצר של "הימין הממלכתי" של סער. החלטת הממשלה, בהמלצת שר המשפטים, לאשר למשטרה לחפש בבתי אזרחים, ללא צו חיפוש חתום ע"י שופט, היא סכנה גדולה לחירות הפרט.

המטרה המוצהרת היא מלחמה בפשיעה הערבית, אולם כשנותנים עוד כוח למשטרה, צריך לזכור שזה פחות כוח לאזרח. כשנותנים כוח עודף לרשויות השלטון, אסור לשכוח שהם עלולים להשתמש בו לרעה.

במהלך כהונתי בכנסת הגשתי הצעת חוק האוסרת על חיפוש בטלפון נייד של אדם, בדיוק כפי שאי אפשר לעשות חיפוש בביתו, ללא צו שופט. הלכתי בדיוק בכיוון ההפוך. לנגד עיניי עמדה חירות האזרח ומניעת התעמרות בו, שלא לצורך.

"כוח נוטה להשחית, כוח מוחלט משחית באופן מוחלט" קבע הלורד אקטון.

כל מי שהשקפת עולמו מבוססת על תפיסה של חירות, צריך לחשוש ממתן כוח עודף לרשויות השלטון. אכן, יש צורך במאבק אפקטיבי כנגד הפשיעה הגואה בחברה הערבית ובאלימות שם. עם זאת, דרך המאבק צריכה להיות קודם כל במיצוי הכלים הקיימים, לפני שהולכים לכלים חדשים, מגבילי חירות.

לא ניתן לטעון שמשטרה, אשר חוששת להתעמת עם פורעים, תעז להיכנס פתאום לבתי עבריינים ללא צו. אי אפשר לקבל את הטיעון שמשטרה, אשר אינה אוכפת חוקים, שכבר נמצאים בספר החוקים, צריכה חוקים נוספים. למי נשמע הגיוני שמשטרה, אשר השר העומד בראשה מגלה הבנה לנשק בלתי חוקי שנמצא בידי אזרחיה הערבים, לפתע תבצע חיפושים "ללא צו שופט" בבתי חשודים במגזר.

כדי להשתלט על הפשיעה במגזר הערבי יש להתחיל עם אכיפת החוקים הקיימים, כולל התכנון והבניה, הקמת תחנות משטרה במרכזי הערים, ענישה אפקטיבית בבתי המשפט ויצירת הרתעה. כל זאת ברמה הטקטית המיידית.

אולם ברמה האסטרטגית, כל עוד מנהיגי הציבור הערבי, אשר מחרפים ומגדפים את המדינה ומזדהים בגלוי עם אויביה תוך בוז לכל חוק ולמיצגיו, ממשיכים להיבחר לכנסת ואף לנהל את הקואליציה, שום שינוי מהותי לא יהיה. הפשיעה הערבית יונקת מהדה לגיטימציה למדינה היהודית ולחוקיה שיש לצערי בחלקים נרחבים במגזר הערבי. את התופעה הזאת יש לשנות באופן מיידי.

ממשלת 'מדינת כל אזרחיה' הנוכחית, בעצם קיומה חוטאת למטרה זו.

בסוף, כל חוקי סער ישמשו להתעמרות באזרחים שהמערכת לא חפצה ביקרם, שלא נהנים מאהדה תקשורתית ואשר אינם חזקים דיו כדי להתעמת איתה.

בדיוק כמו במקרה שהבאתי בתחילת המאמר. אחד מיני רבים באותה תקופה, כאשר לא לכולם היה סוף טוב.

 

אריאל קלנר הוא חבר כנסת לשעבר מטעם תנועת ׳הליכוד׳ ומייסד 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית'.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. שימו לב. החלאות מכינים את השטח לכניסתו של האנטישמי לפיד.

    אם לא נצא לרחובות עכשיו, מחר יהיה מאוחר מדי.

    1. אתה חמוד אתה.
      עוד לא הבנת שהם מעבירים את הכח מהפוליטיקאים שזקוקים מדי לתמיכה בקלפי לשופטים והפקידים שיכולים להתעלם מהעם?

  2. האם שר חונטת הגלימות,

    מתכוון גם להשית אחריות על פרקליטים/תובעים/שוטרים שכבר היום נתפסו מנצלים את החוק לרעה?

    כיוון שכבר היום מונה חוק (סעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש] תשכ"א-1969) סיבות לחיפוש ללא צו משפטי וכבר היום נתפסים גורמי ה"אכיפה" וה"תביעה" מנצלים את החוק וחוקים רבים אחרים (בדיוק כמו הדוגמא בפסקה הראשונה), לשכרון כוח במקום גילוי האמת.

    כי כל שקרן, אומר סער רק חצי מהאמת – זה לא שיש בעיה עקרונית (ולפיכך, אסור) להוסיף/לשנות את סעיף 25 לעיל. אלא יש להראות (ובמציאות הקיימת, להתחיל לאכוף, לתבוע ולהעניש) את המנצלים את החוק לרעה. כי היום זה לא קורה, אפילו (ואני אסתכן בבטחון גמור, גם אינני מכיר את התיק) במקרה כמו זה המתואר בפסקת הפתיחה.

    דווקא שתיקתו של סער בנושא זה (כי מלחמה בפשיעה שאכן משתוללת, היא תמיד חשובה) אומרת יותר מכל, שהוא מוחזק ע"י החונטה במקום רגיש – לא, לא מה שאין לו בין הרגליים אלא פרוטקשן תביעות סטנדרטי – ע"י חונטת הגלימות.

    תזכרו זאת, לפעם הבאה בה אחד מהתומכים של רוצחי ישראלים תמורת פרסים מאוסלו, מספר לכם כמה אמין המשפט הישראלי. בעצם, הוא ככל הנראה מתכוון לכך, שבמבח אילנה דיין – יש דברים שנכונים רק בשעה מסויימת. אכך כך, בית המשפט שנשדד ע"י אהרון ברק וכנופיית הגלימות – עד תחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, אכן היה אמין והיום – אותו סער, מקדם הצע"ח (עפ"י מגוון פרסומים ב"וואללה", "הארץ" ו"ידיעות" ) פאשיסטית, אשר חלה בדיעבד וכנגד יריב פוליטי. בדיוק כפי שהיטלר חוקק.

    תבחרו לבד, אם אתם מאמינים למניעים ש"מחוקק" כזה, מפזר בתשקרות.

  3. נראה שנחצו הרבה קווים אדומים בדרך לחיסול הדמוקרטיה.
    נתחיל בתקשורת, אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה.
    בישראל התקשורת הפכה למהנדסי תודעה שמחבלים במינויים שאינם לרוחה ומקדמים כאלה שמשתפים איתה פעולה. התקשורת היא זו שקידמה הפגנות ואנרכיה שהיו רצויות לה ותמכה ביד קשה נגד אלו שלא היו רצויות לה.
    מערכת שלטון החוק, מהמשטרה ועד לבג"ץ, הפכו לשחקן פוליטי פעיל שפועל כאוות נפשו.
    עכשיו בכנסת הנוכחית, גנבי השלטון שהונו את בוחריהם מבקשים לתת את מכת המוות האחרונה.

  4. בעצם זה הרחבת זכויות הפרקליטות, כיון שהמשטרה כפופה לפרקליטות. (באדיבות אהרון ברק).

  5. אנחנו עם של מטומטמים ומגיע לנו כל הרע שקורה לנו,
    כל עוד שאנחנו נותנים לאויב השמאלני יד חופשי לעשות מה שבא להם במדינה אנחנו נמשיך לאכול אותה.

  6. ברור שהמשטרה תשתמש בחוק הזה רק נגד אזרחיה היהודים של המדינה.
    לערבים המשטרה לא מגיעה עם צו או בלי…

  7. החוק של סער יביא למלחמת אחים.
    השמאל רצח את הדמוקרטיה ועכשיו אין לימין מה להפסיד יותר!

  8. מאמר מצוין. מסכים עם כל מילה. וכפי שכתבת, הבעיה חמורה שבעתיים במקרה של משטרה בעייתית ביותר כמשטרת ישראל.
    ניחוש פרוע: בג״ץ לא ירמוז לפודלים שלו לעתור נגד החוק הלא-דמוקרטי הזה, ואם יימצא מי שיעתור מטעם עצמו, עתירתו תידחה (למשל, מטעם זה שראוי להימנע מלהתערב בעבודת המחוקק…).

  9. חיפוש בבתינו ללא צו שופט? האם למישהו יש ספק שמדובר כאן בחזרה לימי הסזון, כלומר רדיפה על בסיס פוליטי לשם דיכוי ומיגור אופוזיציה לשלטון הקיים של פוליטיקאי הבובה של אהרון ברק, לכאורה? (שאגב מצידם נרדפים על ידו בשל פשעיהם התלויים ועומדים לנגדם בכספות הפרקליטות ובמערכת העיתון ידיעות אחרונות, גם זה לכאורה כמובן)?

  10. הפוך על הפוך , זה שנתנו בכל העולם המערבי לאספסוף מכל סוג שהוא להשתולל , במודע על מנת שהאזרח התמים ישמח על מתן סמכויות נרחבות יותר למשטרה ואז לא יוכל להתלונן כשכל הכח הזה יופנה אליו ויגביל יותר את חירותו, מי עומד מאחורי כל זה ומה האינטרס שלו, מי ששולט על :
    עמותות ה"חסד", על מערכת המשפט "דין", על האקדמיה , על התקשורת , על הבוהמה , על צמרת הפקידות והמשטרה , ועכשיו חדש!!! שליטה בגלוי על "בית הנבחרים" . נבחרו שקרים גסים ובלי בושה , חבורה של נוכלים , ששיקרו לנו בעיניים
    חכו חכו , המשטרה לא תטפל במי שמתפרע בלי אישור של מי שמנהל את כל הבלגן המאורגן הזה , היא תטפל במי שמפריע ל"הם" ואז יהיה מאוחר מידי כי כבר אי אפשר יהיה להתנגד

  11. כל כוח שיינתן לשלטון ע"י העם סופו שיופנה נגד העם עצמו.
    כמו באמריקה עם ה Patriot Act שלכאורה נועד להילחם בטרור המוסלמי אחרי 11 בספטמבר אך מנוצל בעיקרו כדי לרגל אחרי אזרחי ארה"ב עצמם, בעיקר "אויבי המשטר" הפרוגרסיבי/דמוקרטי.
    בארץ התירוץ הוא הפשיעה הערבית אך מי שמכיר את הנפשות הפועלות מבין שהוא נועד לתת כוח בלתי מוגבל לשלטון האמיתי, מערכת המשפט כדי להילחם נגד מתנגדיה הפוליטיים או במילים אחרות – אל הערבים לא יגיעו גם עם צו בית משפט בעוד שאצל היהודים (הימין) יגיעו בלי צו ובלי "הג'ינג'י".

  12. לחפש בביתם של אזרחים?, גם אם הם לא ערבים?!!, ללא צו??!!!
    מעניין.. ושוב תלוי מי רוצה למות בכניסה לבית שלי?
    זה יכול להיות מעניין שטיח אנושי עם שביל דם כמו שטיח אדום
    בוא נראה אתכם חלאות המין האנושי!.

  13. על כל נבחר ציבור מונף 'שוט' בדמות פתק הבוחר ביום במשפט בלא הוא יום הבחירות שמונע מהם לעשות ככל העולה על רוחם ולעוות את רצון העם בהתאם לשגעונותיהם הזמניים,

    אבל ברגע שסער ובנט אין להם שום תכנון פוליטי קדימה אלא הם יודעים שזמנם נקצב בכל מקרה הם מרשים לעצמם להשתולל כמו ילד קטן בחנות צעצועים ולהשחית מכל הבא ליד.
    ישנה רק בעיה אחת קטנה אנחנו העם נצטרך לנקות אחריהם ולשלם את מלוא המחיר.

  14. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

  15. קודם כל, תודה לאריק, ידידי הטוב ושותפי להסתנות לגוש קטיף, על הקידום. בתור מחבר הספר "אתאיסט בגוש קטיף", אני מצטרף להמלצה לרכוש אותו. 🙂 אפשר להשיג אותו בלינק: https://nivbook.co.il/…/%D7%90%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%A1…/