נפתלי בנט, התקציב הוא האמצעי – לא המטרה

התקציב עבר ואיתו חוק ההסדרים הגדול בהיסטוריה. הצהלות שעלו ממשכן הכנסת הזכירו את הכרזת העצמאות, אך בפועל – הממשלה הזו דוהרת לפי התהום ולוקחת איתה את כל מדינת ישראל

ראשי הממשלה בפועל, לפיד ומנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

תסלחו לי שאני לא יוצאת במחול ברחבי העיר לנוכח החגיגה שהוכרז עליה על ידי הממשלה והעומד בראשה. אין שום דבר חגיגי בעיניי בתקציב שמעדיף ערבים וחתולים על פני חרדים וחיילים. צפיתי הערב במסיבת העיתונאים החגיגית וראיתי שלושה אנשים זחוחים שנראים כאילו זה עתה הפציצו את הכור באיראן ובדרך פתרו את משבר האקלים העולמי.

ראשון פתח ראש הממשלה נפתלי בנט. משפט ראשון שקר ראשון: לא היה כאן תקציב שנה וחצי ולא שלוש שנים. הצמיחה הכלכלית העכשווית שבנט מתפאר בה היא פרי עשיה של מדיניותו הכלכלית החכמה של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.
בתוך משבר נורא של מגפה נתניהו שמר על דירוג אשראי הגבוה ביותר,

כלומר בעולם נתנו בו ובנו אמון וכן על דירוג גבוה ביותר של ה-OECD. צמיחה כזו לא נוצרת בארבעה חודשים. אכן לא הוטלו סגרים ואני לא משוכנעת שכמעט 2000 מתים מצדיקים את ההימנעות הזו, אבל בממשלה הזו כסף חשוב מחיי אדם.

״קיבלנו החלטה על בוסטרים״, מייחס לעצמו בנט את ההחלטה של נתניהו. הוא ממשיך להתל בציבור ומבטיח שהתקציב יביא יציבות כלכלית ופוליטית ומסיים באמירה המקוממת ״הבאנו את הספינה לחוף מבטחים״.

מי על הספינה הזו? הקואליציה.

מי לא על הספינה? חרדים, דתיים, מתיישבים, חיילים, תושבי פריפריה.

בנט משקר ללא הרף ומדבר על כך שאף אחד לא נשאר מאחור, ״כולם רצויים״ הוא אומר דקה אחרי ששר האוצר הודיע שחרדים לא יהיו בקואליציה. הוא מדבר על חנוכה, על איך שעם ישראל מדליק נרות יחד ולא מתייחס למשפחות השכולות הזועקות שנשארו בחושך. בנט שמכר את הנגב למנסור עבאס מבטיח לטפל באובדן המשילות בנגב. הוא מדבר על בעיות שהוזנחו במשך שנים כאילו לא היה בממשלה בשנים אלה. חוזר וחוזר על כך שהממשלה תמלא את ימיה במין אוטוסוגסטיה שלא משכנעת לא אותנו ולא אותו כנראה. ואז פונה בנט אל ״יאיר, שותף וחבר״ ומודה לו. זה אותו יאיר שבנט הבטיח שלא יתן לו להיות ראש ממשלה, ״לא ברוטציה ולא לא ברוטציה״.

המיקרופון עובר אל שר האוצר אביגדור ליברמן שמתפעל משיתוף הפעולה שאינו זוכר כמותו בין שרי הממשלה, ככה זה כשכולם פוחדים לאבד את הכיסא. הוא מתפאר בתקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל ושוכח את כל השכבות שלא כלולות בו. איש שהצהיר שהוא רוצה להוביל במריצות את החרדים ולהשליך אותם למזבלה עושה את זה באמצעות התקציב. עם העלאת מחירי הכלים החד פעמיים, עם גזירת המעונות, עם הפגיעה בתקציבי ישיבות וכוללים וגם עם עניין הגיוס.

שר החוץ יאיר לפיד שמח להודיע שהם עמדו בהתחייבויות והחזירו את השפיות למדינת ישראל. האנשים ששיקרו לגבי כל הבטחות הבחירות שלהם והפכו להיות נתינים של מועצת השורא קוראים לזה שפיות. לפיד מבשר שהם שמים דגש על טכנולוגיה ועל חדשנות ושוכח את הנשים המבוגרות שלא עובדות בהיי טק ושהעלו להן את גיל הפרישה. ואז הוא מדבר על המילים שנאמרו ליו״ר הכנסת, מיקי לוי, ומזכיר שהוא בן למשפחה שכולה.

האיש שקרא לנו הימנים ״חארות״ ו״מגעילים״ שכח שגם בנימין נתניהו הוא בן למשפחה שכולה. לפיד נשאל על הכספים הקואליציוניים ונוקט בשיטה החדשה שלו ״אני לא אוהב את זה״, כך אמר לפני מספר שבועות גם על עשרות הנורבגים שהצטרפו אל הקואליציה. הוא לא אוהב את זה אך מסביר שהכספים לא הלכו למפלגות ולפוליטיקאים.

מה יש לא לאהוב?

ובכן, הם הלכו למפלגות ולפוליטיקאים והשבוע הוא סירב לבקשתו של חבר הכנסת מיקי זוהר, להקים מנגנון שיפקח על העברת הכספים של רע״מ. לפיד נשאל על מינויים של מקורבים ועונה שלא ידע שאסור להתנדב.

בדיקת עובדות.

רק מקורבת אחת שלו פועלת בהתנדבות, בקק״ל.

השנייה שעובדת בהסתדרות הציונית אינה מתנדבת כמו גם כל המקורבים האחרים שמינה.

השלושה נשאלים לגבי עסקת שבויים וההבטחה שלא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, ״עמדותיי ברורות״ מתחמק בנט, האיש שאף אחד כבר לא יודע מהן עמדותיו לגבי שום דבר.

״אין מקום לקונסוליה אמריקאית שמשרתת פלסטינים בירושלים״, אומר בנט. מה שגורם לי להיות יותר ויותר בטוחה שהפתיחה בקרוב.

כשנשאל על אביתר הוא משיב בחוסר מודעות מוחלט למציאות ״אנחנו עומדים על כל ההסכמים שחתמנו״.

עברו שבועות ואין ישיבה באביתר, היא תוקם כנראה בל״ב בכסלו. מעניין היה לראות שראש הממשלה בפועל, מנסור עבאס, לא השתתף במסיבת העיתונאים. אולי כי נפתלי בנט אמר שלא צריך לעשות מסיבת עיתונאים בשמונה בערב כשנתניהו היה ראש ממשלה. ואולי כי הוא עסוק, על פי התחקיר של איילה חסון, בהעברת כספים לחמאס ובניסיון לממן עורכי דין לרוצחי יהודים כשם שעשה לגבי רוצחם של בני משפחת פוגל הי״ד.

זה האיש שנפתלי בנט הצדיע לו השבוע במליאת הכנסת. קצין צה״ל במיל׳ הצדיע לאדם שלכאורה מממן את הרוצחים של עם ישראל.
אבל צריך לומר את האמת, האירוע הוא לא התקציב.

רוצים הוכחה? רפורמת הכשרות שהוכנסה בחוק ההסדרים. הרפורמה אינה כדאית כלכלית שכן היא מייקרת את הכשרות, היא גם לא מחזקת את הרבנות כמו שטוען השר מתן כהנא אלא מחלישה אותה. בכל זאת, הממשלה נלחמת עליה ומשקרת לגבי מטרתה והשלכותיה. מדוע? כי הסיפור כאן הוא אחר לגמרי, הסיפור הוא הקמת מדינת כל אזרחיה.
לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. כל ישראלי שפוי כל ישראלי לאומי כל ישראלי ציוני אוהב ארץ ישראל צריך להיות מודאג מאד לנוכח השגעון המתרחש כאן בביתנו ולמול עינינו! מכירה כללית של כל נורמה בסיסית מכירת ערכים שחותרת מתחת לבסיס המדינה היהודית שעלולה להביא לחיסולה של מדינת ישראל ! עצוב לא מובן ובלתי מתקבל על הדעת

  2. יישר כוח אורנה ישר. אוהב לקרוא את הדעות שלך ועל הנימוקים שאת מביאה.. לצערנו הנוכל המגולמן בנטיטוס משקר לאורך כל הדרך..ויש לו שפחה בשם עידית סילמן שלא מפסיקה לשקר ולחלק בקלאות וסוכריות לאחים המוסלמים של מנסור עבאס. נתפלל יום יום שעה שעה שתיפול ממשלת הזדון המוסכנת שקמה בארץ ישראל

  3. ראש ממששת המנדטים חוגג את אישור התקציב, בדיוק כמו נהג צעיר חוגג את קבלת הרישיון, רגע לפני שהוא יוצא לדרוס הולכי רגל במעבר חציה ולהתהפך עם הרכב, על חבריו לנסיעה.

    ההבדל העצום, בין אמצעי (תקציב, רישיון נהיגה) לבין המטרה – נהיגה נכונה והגעה בשלום, של כל משתמשי הדרך. "התקציב הוא האמצעי – לא המטרה" – מדויק.

    לגנב השלטון (ציטוט של אחד הבוגדים במצביעיהם: "לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים. זה לא דמוקרטי", בבחירות בפועל, השיגו הבוגדים במצביעיהם אף פחות מ-10 מנדטים – 3% בלבד מהבוחרים, תמכו בגנבי השלטון), זה כמובן לא ישנה. אם למישהו במפגלת הבוגדים במצביעיהם, למעט שקלי, זה היה משנה – היו מקיימים את דבריהם – עד כדי כך זה פשוט ואלמנטרי.

    זה חשוב לנו, לאזרחי ישראל (ויטיב גם עם עוד כמה וכמה אנשים, הגרים סביב מדינתנו), לדאוג לכך שהבוגדים במצביעיהם והמנסים לחוקק חקיקה החלה בדיעבד (חקיקה למפרע אסורה במשטר דמוקרטי !!!!!!) במטרה מוצהרת לפגוע ביריב פוליטי (כך על פי מגוון פרסומים ב"הארץ", ynet ו"וואללה") – זהה לחקיקה שהיטלר חוקק עם עלייתו לשלטון – יראו כל כנסת הבאה, מבחוץ בלבד.

    וזו הסיבה, מדוע בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, סילמן, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – כל כנסת הבאה אתם תראו רק מבחוץ.

  4. ממתי מותר לאישה נשואה
    שהולכת עם כיסוי ראש
    להחליף כפות עם גברים ?

  5. מאיזו סיבה יש או צריך להאמין לשלושת השקרנים,רמאים וגזלנים הללו כשבראשם עומד שקרן פסיכוטי,רמאי פתולוגית ורב הכלים כזה.הסימנים היו שם רק שאנו מיאנו להאמין:מתווה כותל שנותן דריסת רגל ל"זרם" ביהדות שמקיים הלוויות ואומר קדיש על כלבים וחתולים,עזיבת וריסוק מפלגה תוך השארתה בגירעון של 30 מיליון ש"ח,הפניית תקציב הפרסום-שהוא מכספי מדינה-של מפלגת הבית היהודי לחצר הפרטית של אילן ישועה שקרויה בטעות וואלה ואינה אלא מועדון פרטי שלו שמתחנף ונותן סיקור אוהד לאנשי שלומו כמו הרצוג ובנט תוך כדי שהוא כבר אז מתעד את פעולותיו אגב טינוף על אלוביץ כשהאחרון מפרנסו,בן אדם שמטרפד הקמת ממשלה לאומית פטריוטית לאומית בראשות נתניהו ורוקח,בעיצומם של ימי הפרעות כשהארץ בוערת הקמת ממשלה עם תומכי טרור ויותר גרוע עם העבודה ומרץ שכבר מזמן אינו מפלגות ציוניות ולאומיות תוך כדי שהוא מסמס ושולח ווטסאפ בשבת ולמי:למי שלא משמיע אפילו גינוי רפה לפרעות הללו מרץ והעבודה וגם למי שתומך בהן.אל תגידו ממשלה אלא יודנראט שפל בזוי ונקלה. ואם כבר ממשלה זו ממשלת קרברוס-זה בעל 3 הראשים מהמיתולוגיה היוונית….

  6. חילוניות הנה ענף יבש של היהדות, ובמרחק בין דורי מובילה לאובדן זהות יהודית, סולידריות יהודית, תביעתנו הצודקת על הארץ, ולבסוף גם להתבוללות. בגלות, תהליך המרה זה של התנתקות מהעם היהודי התרחש במהלך דור-שנים, ואילו בארץ במהלך ארבעה-חמישה דורות, אך התהליך דומה. ללא חוטים מקשרים ליהדות, ובאין כל מניעה אידיאולוגית, התבוללות היא עניין של מפגשים אקראיים בין יהודים לאלו שאינם, וזו תלך ותתרחב בארץ בקצב גובר ככל שחלקים גדולים בציבור יינטשו את זהותם היהודית ויאמצו ערכים אוניברסליים. בעוד שבגלות נשמר הגרעין של העם היהודי מבודד והמוץ התעופף במרחבי הגלות, כאן בארץ גורלו של העם היהודי תלוי במספרים. מרגע שאלו הנוטשים את יהדותם, תחילה בלב ולאחר במעשה, יגיעו למסה קריטית, המחלוקות בדבר עתידה של הארץ כמדינה יהודית יגדלו, ודינו של העם היהודי ייחרץ לגלות נוספת. אולי יותר מכל, העדות לאובדן הסולידריות היהודית, מתבטאת ברצונו של מיעוט בעם היהודי לשלוט ברובו של העם היהודי באמצעות עם אחר. נשכחו להם 2000 שנות גלות ו73 שנות תקומה ונותר הרצון לשלוט, גם במחיר הפקעת גורלו של העם היהודי מידיו, תוך ביטול עמדת רובו של העם היהודי היושב בציון.

  7. ממשלה זו משעבדת את רובו של העם היהודי בתמיכת עם אחר לאחר 2000 שנות גלות ורדיפה ו-73 שנות תקומה, שזהו מינוח פחות מכובס להקמת מדינת כל אזרחיה. הדמוקרטיה הישראלית בראשות בנט אינה משרתת עוד את העם היהודי. הקמת הממשלה הפוסט ציונית הראשונה היא זו שצריכה להעסיק את כולנו מבוקר עד ערב וכל השאר זוטות ודברי הבל (נאום באום, קורונה, התבטאויות שרים וכו'). למה הדבר דומה, לאדם העומד לפני ביתו העולה בלהבות ומסביבו כולם דנים בשריפת הקוצים שהתפתחה מסביב. יבואו ימים בהם השמאל הישראלי, אשר רחק מזהות וערכי סולידריות יהודית יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר ללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו, מדיניות פנים/חוץ, בטחון, וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מה שבפועל קורה היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ובאין מפריע, בחסות התקשורת, מערכת המשפט, מוסדות אקדמאיים וכו'. או אז, כמו צפרדע בסיר המים המתחממים תגווע לה בהדרגה המדינה היהודית.

  8. כמה מלים על ציונות, זהות יהודית, ונרטיב היסטורי שמעט טושטש. במשך 2000 שנה נשאו יהודים את צלקות הגלות על גבם, ובכל זאת שמרו על זהות יהודית. ללא עמידה זו, הייתה נעלמת האומה היהודית מהעולם, וממילא לא היינו מגיעים עד הנה לתקומתו של העם היהודי בארצו. מבחינה זו, מתחת לאלונקה שבמסע הדורות, נשאו ונושאים גם היום היהודים המאמינים ובכללם החרדים את הרוח היהודית ממנה צומחת ונובעת פיזית ממש היהדות על גווניה, ומציאות חיינו. כאן, בגבולות הבטוחים לכאורה של ארצנו, רבים מגיעים למחשבה שאבד הכלח על הזהות היהודית, בבחינת "וישמן ישורון ויבעט", שניתן להחליפה בישראליות נבובה, אך באין משים מאבדים את צדקת הדרך, והיחס לאותם אנשים "גלותיים, פרימיטיביים" הופך מנוכר ומתדרדר בהמשך לשנאה ורדיפה. לצערי, אנו עדים לאובדן הסולידריות היהודית, ומספרם של אלו העוברים הליך התנתקות מיהדותם הולך וגדל עד שהגיע למסה קריטית כפי שמתבטא כיום בכנסת מדינת ישראל. אלו המוכנים היום לשלם מס עובד לבני לאום אחר על מנת לשמר אוטונומיה שלטונית חילונית, בהדירם את כל הציבור האמוני-מסורתי, מחלישים את הגזע עליו אנו נשענים מחד, ומחזקים את היד האוחזת במסור מאידך. הווקום של אובדן הרוח היהודית, יתמלא ויישטף על ידי לאומיות אחרת. שנאת החינם שהובילה לאובדן שני הבתים עלולה להובילנו לחורבן הבית השלישי, ושוב יתנדפו שבטי ישראל במרחבי ההתבוללות, והחרדים שוב יצאו לגלות, ומי יודע, אולי בעוד 2000 שנה, כמו בלוטים אחר שרפת היער ינבטו וילבלבו, יעלו עור וגידים ויתחילו הכל מהתחלה.

  9. אילו עוד מטרות יש לממשלה הזו? הרי מדובר על טלאים-טלאים מהימין, דרך המרכז והשמאל ועד הערבים ללא יכולת אפילו להתאחד מאחורי מנהיג אחד.
    יש רק שני דברים שהם יכולים להסכים עליהם: א.רק לא ביבי. וב.שנאת יהדות וחרדים.
    את הראשון משיגים בהעברת תקציב שדוחה את הבחירות ודרך החוק האנטי-דמוקרטי של סער.
    ואת השני משיגים דרך חוק הדינים, הרפורמה בכשרות(ובעתיד גם בגיור) וכן תקציב אנטי-חרדי(כמפורט במאמר).
    כך שהעברת התקציב וחוק ההסדרים השיגו את רוב היעדים והם אכן המטרה החשובה ולא רק אמצעי בעבורם.