עיזית סילמן מכה שנית

עידית סילמן הצהירה כי הותקפה בתחנת דלק עלומה ומאז מתקשה לספק הוכחות לדבר האירוע. האם בדתה את הסיפור או שמא מדובר בספין נוסף מבית היוצר של הממשלה הנוכחית?

איך היא תמיד במרכז השערוריות? עידית סילמן (צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הסיפור של סילמן מתחיל להרגיש כמו הסיפור בו מרב מיכאלי משכה את כולם ואף דוברתה של מיכאלי משכה את עיתונאי YNET, ירון אברהם ולא השיבה לשאלתו בדבר חופשתה של מיכאלי. כזכור, לאחר יומיים בהם סערו הרוחות על נסיעתה לחופשה פרטית בארה"ב, חשפה מיכאלי, בפוסט מרגש ומלא פאתוס, את סיבת נסיעתה: הולדת ילד שהגיע מהליך פונדקאות.

באחת מיכאלי הפכה מדמות ציבורית נרדפת לקדושה מעונה, הנישאת על כפי החוטאים. מבחינה אתית – רבות הבעיות בהתנהלותה, אך מבחינה תקשורתית – מיכאלי נתנה מופע ראווה. וכעת, כך אני סבור, גם עידית סילמן רוצה.

לאחר פליטת הפה, שלדעתי, הייתה מתוכננת בקפידה, לפיה סילמן הותקפה באישון ליל בתחנת דלק שכוחת אל במודיעין, געשו ועדיין גועשות הרוחות סביב מה שנתפס כשקר של סילמן. רבים, כולל דמויות בכירות במערכת הפוליטית רמזו לכך שסיפורה בדוי, ודרשו ממנה לספק הוכחות. הרי אמור להיות קל לספק הוכחות למעשה. כל שצריכה הייתה לעשות סילמן הוא לגשת לאותה תחנת דלק מדוברת ולאתר את המצלמה עם הזויות הנכונה לאירוע. ידוע וגמור כי תחנות הדלק בישראל מרושתות במצלמות ואם היא מתקשה בהשגת הראיות, כל שהיא צריכה לעשות הוא לגשת לתחנת משטרה קרובה ולהגיש תלונה.

אין ראיות. עדיין.

סילמן לא עשתה זאת, או חמור מכך – היא עשתה זאת, ומסתירה את הראיות מהציבור. היא נהנית מאור הזרקורים הנוכחי, ובצורה סאדיסטית, יתכן והיא אף נהנית מהזלזול והסערה סביבה, וכל זאת בעודה מושכת את כולם וסופגת ביקורות בכוונה רק כדי לספק תשובות בעוד כמה ימים ולהפוך לקדושה מעונה.

כבר נוכחנו לדעת שהממשלה הזו – מראשה ועד אחרון חברי הכנסת הנורבגים – עוסקת בהאדרה עצמית בתקשורת ומריצה ספינים על בסיס כמעט יום יומי, אז סילמן, שטענה כי הותקפה בתחנת דלק – מנהלת את הספין שלה ודוחפת לכל מבקריה את העז: האירוע התרחש, התקיפה קרתה. כל יום שהיא מושכת את הסיפור ללא הוכחה – היא מרוויחה בכמה מישורים.

האחד, עידית סילמן או בהשאלה לעז אותה היא דוחפת – עיזית סילמן, נהנית מאור זרקורים בלתי פוסק. שמה מאוזכר בכל מקום אפשרי, ובכל זמן. מאנונימיות כמעט מוחלטת – הפכה סילמן לדמות מוכרה ושמה שגור היום בפי כל. סילמן חיה את החלום של כל חברי הכנסת כרגע – היא סוף סוף מוכרת בציבור, ומחכה לדמותה בארץ נהדרת.

המישור השני הוא דרכה של סילמן לדמות הקדושה המעונה. שוו בנפשכם כי בעוד מספר ימים סילמן אכן תספק את ההוכחה לכך שהותקפה – מה יקרה אז? החל מפסטיבל הלקאה עצמית, דרך מסע הסתה שלם לימין האלים וחסר הרגש ועד זעקות שבר של ארגוני נשים שיקפצו על הנושא כמוצאות שלל רב. הרי סילמן היא אישה, מזרחית, דתיה וממפלגת ימינה – כל הקלישאות מתנקזות לדמות אחת. בו ברגע תהפוך היא לגיבורת המחנה ונושאת נס המאבק בימין האלים ובגברים הדורסניים וחסרי הרגישות.

ויש את המישור השלישי. סילמן היא חלק מקואליציית היח"צ והספינים. כלל האצבע אומר כי ברגע שיש יותר מידי רעשי סרק – מוטב כי נבדוק מה מתרחש מאחורי הקלעים, במחשכים. הינה, התקציב עבר לו אך לפני ימים בודדים וכולם עסוקים בעיזית סילמן במקום לנתח את הגזירות הנוראיות שהתקציב עתיד להמיט על אזרחי ישראל. התנועה האסלמית עושה ככל העולה על רוחה – וכולם מתעסקים רק בסילמן. המיסים עולים, מחירי מוצרי הצריכה עולים וכולם עסוקים רק בסילמן ומעלילה בתחנת הדלק המסתורית. הנגב מופקר לידיים זרות – ובמי עוסקים כולם? בסילמן. חובות של מיליונים נמחקים בהינף יד – וכולם עסוקים בסילמן. עשרות מקורבים לשלטון ממונים למשרות נחשקות ולעמדות מפתח וכולם, פשוט כולם מרוכזים בעז של סילמן.

לדעתי, סילמן פשוט מושכת את הנושא ככל שהיא יכולה ותנחית את הראייה המבוקשת בזמן ובמקום שנוח לה, דהיינו – כשתסחט את הלימון עד תומו והעז ששתלה תפסיק להניב לה.

זהו סיפורה של יו"ר הקואליציה, וזהו סיפורה של הממשלה אותה היא מייצגת – אסופת פעלולני יח"צ ואשפים במסכי עשן.

 

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. השמאל בישראל נוטה לעשות קופי פייסט למה שקורה בארה״ב ושם זה הפך לשיטה (ע״ע ה6 בינואר והורים בווירג׳יניה). כשיש שיתוף של התקשורת, המשטרה והFBI, אנחנו מקבלים עולם אורוולי שבו מתייחסים לאופוזיציה כארגון מסוכן, מסית ואלים שצריך להשתיקו וכך מסיגים שני יעדים: הראשון הוא לשכנע את התומכים ואת צבא הפקידים של הממסד שההשתקה מוצדקת, והשני להביא את הצד השני לקצה ובכך לעודד אלימות אמיתית. ברגע שאירוע אלים אמיתי קורה, האנשים הנורמטיביים נאלצים להכנס למגננה והתנצלות וזה מה שקורה לימין כבר שנים למרות שרוב אירועי האלימות מתבצעים כנגדם.

    1. להפך, האמריקאים מעתיקים מאיתנו.
      אצלנו ידעו להסית עוד מאז רצח ארלוזורוב(1933!)

    2. נשמע נכון, כמו שכל ההגדרות והמינוחים החדשים הגיעו מארה"ב

    3. תגובתי מ-18/11/2021 בשעה 23:09 התייחסה לטענה השקרית מעלה: יש כאן מישהו שעדיין מהדהד את השקר מ- 1933- הניסיון להדביק את רצח ארלוזורוב למה שהוא קורא "ימין". הניסיון הזה לא צלח כבר אז. אפילו בית המשפט לא קיבל זאת.
      אבל מה זה משנה? העיקר שאפשר יהיה להציג את מי שמעז לחשוב אחרת כ"קיצוניים", "ימניים" ו"מסיתים"- שזו הסתה בפני עצמה, המנסה, ע"י דמוניזציה, לגרום לדה-לגיטימציה של כל מי שאינו קונה את שכתוב ההסטוריה ואת הכשלים הלוגיים העומדים בבסיס עמדותיו של מי שמכנה עצמו "שמאל".

    1. יש כאן מישהו שעדיין מהדהד את השקר מ- 1933- הניסיון להדביק את רצח ארלוזורוב למה שהוא קורא "ימין". הניסיון הזה לא צלח כבר אז. אפילו בית המשפט לא קיבל זאת.
      אבל מה זה משנה? העיקר שאפשר יהיה להציג את מי שמעז לחשוב אחרת כ"קיצוניים", "ימניים" ו"מסיתים"- שזו הסתה בפני עצמה, המנסה, ע"י דמוניזציה, לגרום לדה-לגיטימציה של כל מי שאינו קונה את שכתוב ההסטוריה ואת הכשלים הלוגיים העומדים בבסיס עמדותיו של מי שמכנה עצמו "שמאל".