רפורמים עלייך ישראל

אורנה ישר סוברת כי גלעד קריב הוא האדם המסוכן ביותר בכנסת ומציבה נורת אזהרה גדולה, אדומה ובוהקת מעל התהליך המסוכן שמתחולל תחת חסותו של של נפתלי בנט

האיש המסוכן ביותר בכנסת? גלעד קריב (צילום: דוברות הכנסת)

מי שנתפס כמוביל הרס המדינה היהודית, גלעד קריב, הוא הרפורמי הראשון בכנסת ישראל. בעיני רבים הוא מנהיג ההחרבה, שממיט עלינו אסון והובא על ידי מרב מיכאלי, כמו גם המוציא לפועל של גחמותיו, נחמן שי. מיכאלי בעלת אג׳נדה ברורה של מדינת כל אזרחיה זוכה לאוזן קשבת חמה מאוד ממי שגדל במשפחה רפורמית, ראש הממשלה נפתלי בנט. רבים אומרים כי הוא אופורטוניסט חסר אג׳נדה שרצה רק להיות ראש ממשלה. בניגוד אליהם, אני סבורה שיש לו אג׳נדה דתית ברורה מאוד, מעבר לאג׳נדת קבלת פרס נובל המצדיקה בעיניו כל צעד מדיני ופוליטי כולל הקמת מדינה פלסטינית.

נפתלי בנט הקים את רחבת ״עזרת ישראל״ כאשר היה שר התפוצות, עכשיו הוא ממשיך מעמדת כח דורסנית באמצעות שר הדתות ששכח שהוא דתי, מתן כהנא, כאשר לצידו, כאמור, מיכאלי, קריב, נחמן שי, לפיד ומוביל החרדים במריצות אל המזבלה, ליברמן. רפורמת הכשרות המסוכנת שמחלישה את כוחה של הרבנות הראשית ומבקשת לחזק את הכוחות הרפורמיים והקונסרבטיביים היא רק הצעד הראשון. בהמשך יגיעו גם רפורמות הגיור, הנישואין, תחבורה ציבורית בשבת ועוד.

מיכאלי מדברת על רצונה לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, אוטובוסים ורכבות, וכדרכה מסיטה את תשומת הלב שלנו לשינויי טמפרטורה מגדריים ברכבת. לראשונה מאז קום המדינה הזהות היהודית של מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, עומדת בסכנה. על כן, גלעד קריב מקדם את חוק השוויון שמבקש לתת למי שאינם יהודים זכויות לאומיות.

אנשים נוטים לחשוב הרפורמים הם מין יהודים מסורתיים שמקיימים חלק מהמצוות, אך לא כך הדבר. הרפורמים מבקשים לשנות את היהדות. גם החילוני הקיצוני שצולה חזיר על האש ביום כיפור אינו מסכן את היהדות כפי שעושים הרפורמים. היהדות הרפורמית קוראת לעצמה מתקדמת, פרוגרסיבית, ליברלית ובכך מגייסת אל שורותיה יהודים תמימים שחושבים שזה נחמד לנסוע אל בית הכנסת בשבת, להתפלל גברים ונשים יחד ולערוך טקסי בר מצווה לחיות מחמד.

המרחק בין היהדות לרפורמים

ביהדות אין זרמים, יש יהדות אחת, יש הלכה אחת. הרפורמים אינם מאמינים בחוקים, אמונות קבועות או טקסים ומתוך כך לא דוגלים בהלכה המוכרת לאורתודוקסים.
התנועה הרפורמית נוסדה בגרמניה באמצע המאה ה-19 והיא דוגלת בהתגלות מתמדת של רצון האלוקים בעולם, הרפורמים לא מגבילים את עצמם למעמד הר סיני.

ההשקפה הפרוגרסיבית הזו מצויה בעיקר בנצרות ואומצה על ידי אברהם גייגר, מייסד התנועה. הרפורמים אינם כמהים לשיבת ציון ולא שואפים להקים מחדש את בית המקדש. העובדה השניה מקוממת מאוד לאור המאבק של הרפורמים להתפלל בכותל המערבי שכן זוהי רק פרובוקציה חסרת אמונה על מנת לקבל לגיטימציה.
כמעט כל ימי החודש רחבת ״עזרת ישראל״ ריקה ורק בראש חודש מגיעים הרפורמים, בעיקר נשים, ויוצרים מהומות כשהם למשל מנסים להכניס ספר תורה בניגוד לחוק.

גלעד קריב משתמש בחסינות שלו ומלבה את המהומות כפי שהוא עושה גם באינסוף התבטאויות במליאת הכנסת, בועדות וכן בציוציו בטוויטר. האיש המתקרא 'רב' מגלה אפס סובלנות פעמים רבות כלפי חרדים וכלפי דתיים אורתודוקסיים. השיח שלו רווי התנשאות שאין בה אהבת עם ישראל ואין בה חתירה להשכנת שלום.

תוהו ובוהו

הסידור הרפורמי שונה מסידור אורתודוקסי והוא מבקש להתחנף לבני הדתות האחרות. הרפורמים השמיטו את הפסוק ״שלא עשנו כגויי הארצות״ ובכך מבטלים למעשה את כל רעיון אור לגויים, עם סגולה. הם אינם מתפללים לבוא משיח, לבניין בית המקדש, לחידוש הקרבת הקורבנות, לכן ההתעקשות שלהם להתפלל בכותל הערבי היא פרובוקציה כדי לקבל לגיטימציה ולא מתוך אמונה בקדושתו.

הרפורמים ביטלו את ההפרדה בין גברים לבין נשים מבחינה הלכתית, על כן נשים קוראות בתורה, מנהלות תפילה, מתעטפות בטלית, מניחות תפילין ועוד. רפורמים רבים מתחתנים עם בני דתות אחרות כך שלמעשה קשה למצוא יהודים בדורות הבאים אחריהם. ההתבוללות הנפוצה היא רק אחת הסכנות. אחת הסכנות הגדולות היא הגיור הרפורמי שהוא תהליך קל שמצרף גויים שלא מעמיקים ביהדות ולא לוקחים על עצמם עול מצוות.

רפורמים אינם שומרים שבת שזהו אחד היסודות העמוקים ביותר ביהדות, על כן ניתן לראות אותם נוסעים בשבת אל בית הכנסת שלהם ועורכים שם תפילות בליווי כלי נגינה. יש כאן קבוצה קטנה מספרית עם תמיכה כספית גדולה מאוד ונכונות לייסד את מדינת כל אזרחיה, זה עומד בסתירה מוחלטת למדינה יהודית.

הכותל המערבי הוא בית כנסת אורתודוקסי על פי דרכם של המיליונים שפוקדים אותו מדי שנה, תפיסה שמרב מיכאלי קראה לה לאחרונה ״קלקול״, אין כל הגיון לתת לקבוצה זניחה שאינה מאמינה בקדושתו ואינה שואפת להקים את בית המקדש השלישי לשנות את צביונו.

לאחרונה פורסם מאמר בו צוטט אחד מראשי התנועה הרפורמית, ד״ר קלאוס יעקב הרמן, כמי שאמר שהכותל המערבי הוא ״קיר בית המטבחיים של בקר ויונים שהתקיים בעבר״. עוד אמר כי ״החומה הזו לא מעניינת״. נפתלי בנט בהיותו שר התפוצות הבין שהדרך לקבל לגיטימציה עוברת ברחבת הכותל על אף שאין לו משמעות קדושה עבור הרפורמים וב-2013 הוא הקים את ״עזרת ישראל״. רחבה על יד שער המוגרבים שבה ניתן להתפלל ללא כל הגבלות הלכתיות. ברוב ימות השנה הרחבה עומדת ריקה, אף מתפלל אינו פוקד אותה. עובדה זו מעידה כמה ״יקר״ הנושא בעיני הרפורמים.

לאחרונה הוקמה השדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית וגם זכתה לתקציב נכבד של 40 מיליון שקלים. בראש השדולה עומדים חברי הכנסת גלעד קריב (העבודה), מיכל רוזין (מרצ) ומשה טור פז (יש עתיד). במקביל הוקם לראשונה במשרד התפוצות האגף ליהדות מתחדשת. החודש גלעד קריב נמנע מהפרובוקציה בה הוא מנצל את החסינות שלו ולא הגיע להתפלל עם נשות הכותל אבל הביע את רצונו להחיל את התפיסה הרפורמית בכל מקום בישראל.

קריב בהיותו איש נעים הליכות אמר לחבר הכנסת דודי אמסלם לאחרונה שלו הוא היה אבא שלו, הוא היה שוטף את פיו באקונומיקה. בסיטואציה אחרת השפיל את חבר הכנסת מאיר פרוש שישב על רצפת חדר הועדה בכנסת והתפלל תהלים במחאה על הפרובוקציות של קריב בכותל. ״לא מספיק אזור שוויוני״, אמרה מרב מיכאלי לפני כמה שבועות, ״נצטרך לשחרר את הכותל שוב״.

אני תוהה אם נחזור לגבולות של לפני 1967 לשם כך ואיך נלחם כאשר מיכאלי אמרה שלא לשלוח את הילדים אל הצבא. נפתלי בנט לא הביע מחאה, אגב. הוא גם לא הביע מחאה כאשר שר התפוצות, נחמן שי, אמר שהוא ״לא חושב שצריך להגיד לכל היהודים ברחבי העולם תעלו לישראל. לא באתי לעודד עליה לישראל, זה לא חלק ממטרות המשרד״.

צודק בנט. עד שמגדילים את כוחם של הרפורמים, למה להקטין אותו עם עוד יהודים מהתפוצות? אלא שלשר התפוצות יש מטרה אחרת ״אישור מתווה הכותל מחדש הוא מהותי וחשוב ביותר לעם היהודי בתפוצות, לא אשקוט עד שזה יקרה״. אם יאושר חלילה המתווה, אנחנו עלולים לראות מראות קשים של יהודים שילחמו על צביונו של הכותל ועל זהותה היהודית של מדינת ישראל.

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. בהיסטוריה הם גם פגעו הרבנים ובקהילות על ידי שינוי חוקים עם חיפוי שלטון.
    למי שרוצה ללמוד בספר שנכתב לתלמידי ישיבות כדי לשלול את דעת הרפורמים – יכול לראות לדוגמא את ספר מעוז הדת.
    אתן כמה קישורים:
    על תורה מן השמים
    https://tefila.org/mabit-13-8/
    על נצחיות התורה

    https://tefila.org/mabit-13-9/

    קיצור מעוז הדת
    https://tefila.org/category/emuna/maoz-hadat/

  2. מה שעצוב שהכל בהובלת מיכאל קרית ליברמן . בשרות מתן כהנא . ובחסות נפתלי בנט. כמה נוכלות בתחפושת

  3. מישהו יכול להסביר את הפיסקה: " התנועה הרפורמית נוסדה בגרמניה באמצע המאה ה-19 והיא דוגלת בהתגלות מתמדת של רצון האלוקים בעולם, הרפורמים לא מגבילים את עצמם למעמד הר סיני."

    1. אני מניח שאת הנושא של יקום וזמן היוסדות התנועה הבנת והחלק שקשה לך הוא ההמשך, אז אנסה להסביר:
      היהדות האורתודוקסית מחויבת למסורת ספציפית ולא מאפשרת לפוסקים לחלוק על קודמיהם(מעבר לטווח של כמה דורות) ללא התבססות על מקורות קודמים.
      הרפורמה לעומת זאת טוענת שהיהדות אמורה להתעדכן כל הזמן דרך התגלות רצון אלוהים בהגיונם של ראשי התנועה ושדברי הדורות הקודמים מחייבים רק לדורם ועד שנאמר אחרת.

    2. ביהדות הכל בנוי על תקדימים. העולם משתנה והיהדות משתנה איתו, אבל רק בגבולות הגזרה שנקבעו בדורות קודמים. אצל הרפורמים הכל בטל ביחס למה שפופולרי בחוגי השמאל כרגע.

  4. קריב בהיותו איש נעים הליכות אמר לחבר הכנסת דודי אמסלם לאחרונה שלו הוא היה אבא שלו, הוא היה שוטף את פיו באקונומיקה?

    אם כך, לא צריכה להיות שום בעיה להגיד – לו הוא היה אבא של קריב, הוא היה שוטף את פיו ב-K-300.

    1. הכוונה היית: אם כך, לא צריכה להיות שום בעיה להגיד – לו אני הייתי אבא של קריב, קריב היה שוטף את פיו ב-K-300.

  5. אני לא מצליח להבין לאן נעלמו החרדים במדינת ישראל.כבר הודיעה הממשלה על פיטורי 4000 משגיחים,הם רואים את התהליך,אך אתה לא רואה שום הפגנה של החרדים,רק שקט ודממה.כאשר באים לעצור יהודי חרדי שברח מגיוס,החרדים יודעים להוציא לרחובות 100 אלף איש,וכאן עושים להם טיהור מלא והם שותקים כמו דגים.לאן נעלמו החרדים??

    1. יש הבדל בין להפגין מול ראש ממשלה שסופר את האזרח הקטן(נתניהו) ללהפגין מול ממשלה שטופת שנאה.

    2. לימני: הגדרת את נתניהו כראש ממשלה שסופר את האזרח הקטן? הצחקת אותי. הוא כנראה כל כך סופר את האזרח הקטן, שהוא דואג שלא להעביר תקציב שישרת אותו. אילו היה נשאר, עם הזמן היינו סופרים את מספר האזרחים משלמי המיסים במדינת ישראל, כי הוא היה הולך ופוחת.
      ובקשר לחרדים, איזו סיבה יש להם להגיע להפגין בהמוניהם על פיטורים של משגיחי כשרות? השחיתות בתחום הגיעה לשיאים חסרי פרופורציה לפני הרפורמה של מתן כהנא, שחיתות שבגללה גם החרדי הפשוט שלם יותר על הכשרות שלו. אין להם מה למחות נגד פיטורי עובדים שהכבידו גם על הכיס שלהם. יש הרבה יותר היגיון בהפגנות ההמוניות שלהם נגד הגיוס לצבא, שהרי כיום גם ללא החרדים יש עודף מטורף של חיילים בצה"ל.

  6. לנצח את האויב הרפורמי, קומוניסט, בולשביק, שמאלני
    …. צריך להלחם בהם.

  7. רפורמיות מחופשת לפלורליזם - תוכנית החיסול של הקרן החדשה הגיב:

    מי שיתעמק בפעילויות של הקרן לישראל החדשה ושל זרוע הביצוע שלה, אירגון שתי"ל, יידהם ממספר הפעמים בהם מופיעה המילה "פלורליזם".

    מהו אם כן אותו פלורליזם?

    פלורליזם – הגדרה המסווה עצמה בחביבות לא מזיקה והמכוונת להפיכת מדינת ישראל, שטקסיה היהודיים מתבצעים על פי ההלכה, למדינה שמוסדותיה יישלטו על ידי אנשי ה"כת הרפורמית".

    עד עכשיו הצליח השמאל להשתלט כבר על כל מוסדותיה של המדינה והוא שולט בהם באמצעות תמיכת בג"צ (שגם עליו השתלט השמאל) ביד רמה.

    נותר עדיין מעוז אחד אחרון ולא כבוש והוא הממסד הדתי בישראל – הדואג להמשך קיומה של קהילה יהודית אותנטית בארץ.

    על ממסד זה נערכת בימים אלה מתקפת-על עזה מאין כמוה והכל שותקים!

    ברגע שייכבש המעוז הזה, המדינה נופלת סופית והכל יתהפך באופן בלתי הפיך.

    ייפתחו שערי המדינה לפלישה המונית של כל החפצים להיות כאן. כל הזרים והפולשים יגויירו גיור סרק לצורך הכשרתם לאזרוח, באמצעות ההצגה הנקראית "גיור רפורמי".

    לא אתפלא, אם גיור זה ייערך על פי אמות המידה ה"פלורליסטיות" של אירגון שתי"ל, בנוכחות רב/רבה וכומר/כומרה אשה.

    זה המרוץ בו עסוקה הקרן לישראל החדשה ובו עסוקים עד מעל הראש כל אירגוניה ואנשיה.

    לשם כך מוזרמים מיליונים רבים של דולרים מכל הגורמים המעוניינים בחיסול המדינה היהודית והמלאכה מבוצעת בארץ על ידי אנשי הקרן ואירגוניה.

    הכל בהסוואה מטשטשת ותחת הגדרה מטעה "פלורליזם".

    הציבור הרחב נופל בפח ולא מזהה את החתרנות הזו כלל וכלל.

    מדוע כה מעוניינת הקרן להחדיר את אנשיה מכת הרפורמים לכל עמדת שליטה ובמיוחד לכל העמדות של הממסד הדתי?

    כיוון שהגיור שכת זו מבצעת אינו גיור כלל. זו פארסה.

    מה ישרת את השמאל האנטישמי טוב יותר מאשר החדרת אנשי הכת הרפורמית בדרך שהרבנות תאבד את הבלעדיות שלה על עריכת טקסי החיים היהודיים וברגע שהכת תהפוך ללגיטימית, היא תוכל להחדיר ולאזרח כאן גויים "מגויירים" בלי סוף, שימהלו וידללו סופית את הציבור הציוני יהודי במדינה שכרגע מהווה רוב.

    זה הפתח אליו דוהרת הקרן ועימה כל השמאל כולו.

    זה המרוץ בו שקועה הקרן. לכך כיוונה כשיצאה בקמפיין שאת פיה לא יסתמו.

    המרוץ נערך ביתר שאת.

    על כל הגורמים הציוניים והיהודיים מכל קצוות הקשת הפוליטית להבין זאת מיד ולהתחיל במלחמה חסרת פשרות לחסימת החדרת אנשי כת הרפורמיים לעמדות שליטה חשובות.

    שמתם לב לכך שבזמן האחרון מובאים אנשי הכת הרפורמית-לדיונים רבים המתקיימים בטלביזיה?לפתע בכל תוכנית על דת, יושבת איזו אשה הקוראת לעצמה "רבה" ומתראיינת באון.

    זה חלק ממסע החדרתם ללגיטימיות הציבורית ולשיח הציבורי, כאילו הם חלק טבעי ממנו.

    זו פעולה מחושבת להענקת לגיטימיות לכל מיני גברים ונשים מטעם דת שבינה ובין תורת משה אין הרבה מהמשותף.

    אשה המציגה עצמה כרבה, כעורכת חתונות, כעורכת טקסי בר ובת מצווה וכמי שמנהלת תפילות ב"בתי הכנסת" שלה, המזכירים יותר כנסיה מאשר בית תפילה יהודי, משתמשת ביכולת הרטורית שלה על מנת להציג עצמה משל היתה חלק בלתי נפרד מהקונצנזוס.

    זו הצגה שיקרית ומעוותת של המציאות. זה חלק ממסע שטיפת מוח הציבור הרחב, שמבצע השמאל.

    אילו הסתכם הדבר רק בנושא דתי פעוט, לצורך התרסה, ניחא.

    אך מדובר במזימה חתרנית.

    על הציבור להתעורר ולעצור מיד את המפולת הזוחלת לקראת חיסולה של המדינה היהודית.

    הכת הרפורמית בתחפושתה "פלורליזם" עלולה להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינת היהודים הקטנה.

    בכך יעסוק האשכול:

    רפורמיות מחופשת לפלורליזם – תוכנית החיסול של הקרן החדשה

    1. כיתבו בגוגל: רפורמיות מחופשת לפלורליזם - תוכנית החיסול של הקרן החדשה הגיב:

      ועיינו

  8. אין זרמים ביהדות? באמת? בגלל זה אשכנזים ומזרחים לא מתפללים באותו סידור?
    מה עם חסידים,ליטאים, חב"דניקים, קרעים,מסורתיים, חרד"לים ועוד ועוד.

    יש המון זרמים ביהדות, ואין שום סיבה שהזרם האורטודוקסי יחזיק את המדינה תחת המגף שלו

    1. כל המסורות ביהדות מבוססות על הברכות שתיקנו אנשי כנסת הגדולה. ואילו הרפורמים הרסו את הנוסח של אנשי כנסת הגדולה, והנוסחים של הרפורמים, וגם הקונסרבטיבים, הם אוסף של ברכות לבטלה, בגלל שהם צינזרו את יסודות האמונה היהודית, כפי שאורנה פירטה.

  9. ישראל היא "מדינת הלאום של העם היהודי" – לא מדינת הדת היהותי. אין פה שום אזכור של דת.
    למרות היותי ימני, אני חושב שהרפורמות שיגיעו הן חיוביות בעיקרן.
    גיור זאת הזדמנות נהדרת לחולל שינוי דמוגרפי אמיתי. הרי אין באמת הבדל בין ילד לעובד תאילנדי שנולד, חונך ושירת בצבא בישראל לכל צבר אחר. אם כבר, הוא בטח מכיר מנהגים טוב יותר מהצבר.
    אם אדם כזה יוכל לקבל גיור תוך 24 שעות, זה דרייב אמיתי להרחבת העם היהודי בכלל ובישראל בפרט. כל עוד אנחנו יכולים לבחור את מי ואיך לגייר, השמיים הם הגבול עבורינו.
    הכשרות והנישואים הם גם מקום שזועק לרפורמות שנים. המדינה קיימת עבור כולם ולא רק עבוד מגזר שמגדיר לנו מיהו יהודי ומי פחות.

    כמו כל מונופול לפני שבירה, גם הרבנות לא מרוצה משבירת המונופול, אבל אותם רבנים מסתדרים יופי בארה"ב או באירופה (אפילו יותר קשה) עם אוכל כשר, למרות שזה לגמריי בידים פרטיות ועם תחרות.

    ימני חזק בדעותי, אבל דווקא פה אלו רפורמות נדרשות. כמו שכתבתי בהתחלה, זאת לא מדינה של הדת היהודית אלה מדינת הלאום היהודי. זה לא אותו הדבר. עדיף היה בכלל להפריד את המדינה מעסקי הדת לגמריי.

  10. התנועה הרפורמית לא הוקמה באמצע המאה ה-19, אלא בתחילתה. לאחר כמה שנים, נבנה בית הכנסת הרפורמי הראשון בשנת 1818.

  11. מאמר הסתה פר אקסלנס. מותר ואפשר לחלוק על הפרשנות של הרפורמים לדת ולתורה. אבל דברי שטנה והסתה מחתימים את העם היהודי לדורות באות קין לאומי. אני מציע לכל אלו שבטוחים שגורל היהדות מונח על כתפיהם להצטייד בענווה. תרגיעו, דבר לא תלוי בכם אלא אם מעולם לא האמנתם באמת בהשגחה ועשיתם את התורה קרדום לחפור בו.

  12. רק רציתי להגיב על זה ,שלמה החרדים לא יוצאים לרחובות,
    בעיקרון הפגנות זו לא דעת גדולי ישראל,
    חוץ ממספר פעמים בודדות, שהגדולה בהן,היתה הפגנת המליון…
    אצלינו, לא מפסיקים לדבר,ואכן ה'גדולים' מגבשים דרכי פעולה…
    צריך להיות מאוד זהירים-לפעמים מפגינים על משהוא,ומפסידים משהוא אחר…
    בעקרון-יש לנו דבר שזה מה שעשו אבותינו-התפללו!תקרעו את השמים!,
    בל נשכח ששום דבר לא קורה אם אלוקים מאפשר זאת!
    עוד דבר- עלינו להתחזק בכל הדברים האלה-כשרות,שבת וקדושת ביה'כ…
    חזק חזק ונתחזק!!

  13. האמת רפומים מסוכנים יותר עבס וחבירו יש לבדוק

    יהדות רפורמי לא יהודי נקודה גם בנט כהנה ושקד חייבים בדיקה ואני מקווה לטוב

  14. אמת ויציב. בנט ושות' ממלאים עכשיו תפקיד ראשי כמהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. עצוב