כמאל ח'טיב ואוזלת היד הישראלית מול ההסתה של התנועה האסלאמית

האיש שאתם לא מכירים והפך לדמות המשפיעה ביותר מבחינה דתית בקרב ערביי ישראל המתגוררים בצפון. מי אתה כאמל ח'טיב?

סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, כאמל ח'טיב (צילום: Sammo kudsi)

"יש בתוך המגזר הדתי אנשים שעובדים עם משרד הביטחון. יבוא יום ונתחשבן איתם".

"הכותל שייך רק לחרדים. אנחנו נגרש את הטינופת והזוהמה מהכותל. הכותל שייך רק לנו. מי שיעז להיכנס אליו – אנחנו מחכים לו".

"כל הכבוד לאריות תג מחיר. כוחות הצבא מופתעים בימים אלו מכך שהדור הזה מלמד אותם לקח עכשיו, מלמד אותם לקח בעמידתו האיתנה באביתר למד אותם לקח בעמידתו האיתנה בשומרון"

שוו בנפשכם כי מנהיג דתי יהודי במדינת ישראל היה משמיע אמירות ואיומים כאלו. סביר שגורלו היה מאסר.

חזרו שוב אל הציטוטים. הם לא אמיתיים, כמובן. כלומר, הם כן, אבל הם לא נאמרו על ידי דתיים וחרדים, אלא על ידי השייח' כמאל ח'טיב, סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

והם לא נאמרו על הכותל, אלא על מסגד אל אקצא. הוא שיבח את אריות יפו, כן, אותם פורעים ערבים שהשתוללו וביצעו אינתיפאדה במאי האחרון. והוא עדיין מסתובב חופשי.

מי אתה כמאל ח'טיב?

בהיעדרו של ראאד סלאח שהושלך לכלא לאחר מספר מקרים של הסתה, הפך ח'טיב, סגנו בפלג הצפוני, המתגורר בכפר כנא, לבכיר התנועה האסלאמית בצפון. באמתחתו שלל התבטאויות כנגד ישראל. באוגוסט 2001, במהלך האינתיפאדה השנייה, כתב מאמר המדמה את ישראל ל"כינה, שמקננת בגוף העולם הערבי ומוצצת את דמו ומשאביו תוך בולמוס של כיבושים".

בשנת 2015, הוצא הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, לאחר פעולה משמעותית וחשובה של הקבינט בראשות שר הבט"פ דאז גלעד ארדן וראש הממשלה נתניהו. אבל ח'טיב ממשיך לפעול מאחורי הקלעים, באין מפריע.

לאחר מעצרו של ראאד סלאח, הפך ח'טיב לדמות המשפיעה ביותר מבחינה דתית בקרב ערביי ישראל המתגוררים בצפון. כאמור, במהלך שומר החומות, פרסם ח'טיב דברי הסתה חמורים, שזכו למאות אלפי צפיות, בדף הפייסבוק שלו המונה מעל 100 אלף חברים.

חריגה במיוחד הודעת השב"כ בזמן מעצרו במאי: ב"שבועות האחרונים, עושה חטיב שימוש במעמדו הציבורי על מנת להתסיס ולשלהב את המתפרעים בהר הבית וברחבי הארץ. דבריו של חטיב זוכים לתהודה רחבה ברשתות החברתיות ומעודדים, בין היתר, הפגנות והפרות סדר אלימות"

הסיפור של ח'טיב הוא מיקרוקוסמוס לאוזלת היד הישראלית וחוסר ההבנה של הרחוב הערבי. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, דרשה הפרקליטות מעצר עד תום ההליכים, אך השופט דחה את הבקשה. הפרקליטות לא התעקשה, וח'טיב שוחרר עם תנאים מגבילים אשר מונעים ממנו לפרסם נאומים ודרשות עד חודש אוקטובר.

בתנועת 'אם תרצו' עוקבים זה מספר שבועות אחרי התבטאויותיו של ח'טיב, משעה שחזר לפעילות.

דובר תנועת 'אם תרצו', מתן אשר (צילום: עצמי)

למרבה הפלא, או שלא, ח'טיב המשיך בדיוק בנקודה בה הפסיק. ח'טיב קרא כאמור 'לבוא חשבון עם מי שמשתף פעולה עם השב"כ ועם המשטרה'. גורמים שדיברנו איתם ונכחו בדרשותיו, סיפרו לנו כי הלה קרא לכאורה לחדש את מעשי ההתנגדות, 'מוקוואמה' בערבית. כמובן שהם סירבו להזדהות ואף נעלמו ברגע שפרסמנו את הדברים, מחשש חמור לחייהם. ח'טיב גם קרא 'לגרש את הזוהמה והלכלוך מהר הבית'. מבחינתו הכותל הוא בכלל 'אל בוראק' ואין ליהודים שום זכות על המתחם כולו.

היכן השר בר-לב?

למרות פניות מצד 'אם תרצו' למשרד לביטחון הפנים ולמשטרה – ח'טיב עדיין מסתובב חופשי. הוא נוסע גם לטורקיה, מגייס ככל הנראה כספים לעמותות הקשורות לפעילותו, וממשיך להפיץ את עלילת הדם נגד מדינת ישראל שכביכול פוגעת באל אקצא. מעשיו מתסיסים המונים. אלימות לא נוצרת יש מאין. השארתו של ח'טיב מחוץ למעצר, מאפשרת לו להמשיך ולהתסיס רבים, ולהכשיר את הקרקע לאינתיפאדה הבאה.

יש לציין כי בעוד השר לביטחון הפנים היוצא, אמיר אוחנה עוד ניסה לפעול ודאג כי ח'טיב יעצר, השר הנוכחי, עמר בר-לב – מודע לדברים ולא ניכרת פעולה ממשית או פעולה כלשהי. יתרה מכך, השר אינו מגיב לפניות 'אם תרצו' בנושא. במקום לטפל, נראה כי בר-לב עסוק יותר בהאשמת קודמיו בתפקיד מאשר במילוי תפקידו כשר לביטחון הפנים.

אם מדינת ישראל חפצה לחיות ולשרוד, עליה לדעת לפעול נגד המסיתים שנהנים בקרבה מזכויות אדם מלאות. ההליכה של ח'טיב על הסף חייבת להיעצר. מקומו בכלא. אחרת, הוא וחבריו ימשיכו להסית, ואינתיפאדת מאי תהיה רק יריית הפתיחה בדרך לאיבוד מוחלט של השלטון הישראלי בצפון.

מתן אשר הוא דובר תנועת אם תרצו ויועץ תקשורת ואסטרטגיה במגזר הציבורי


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. יתרה מכך, השר אינו מגיב לפניות 'אם תרצו' בנושא?

    המסקנה היחידה שיכולה להיות, היא שעמר בר-לב מסכים עם הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית. אם לא היה מסכים, היה עונה שמתקיימת בדיקה לדבריו של כמאל ח'טיב.

    רק אם לא מתקיימת בדיקה וזה יכול להיות רק בהסכמתו של עמר בר-לב (כי הדבריו נאמרו מעל במה ציבורית ורק אם עמר בר-לב אטם את אוזניו וסגר את עיניו, הוא "לא ראה ולא שמעה"), – רק אם לא מתקיימת בדיקה וזו תמיכה מודעת בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, אין לעמר בר-לב מה לענות.

    צריכים הוכחה נוספת לכך שממששת המנדטים רוצה לרצוח ישראלים עבור פרסים מאוסלו?

    1. השר בר-לב כבר הביע מזמן את עמדתו שהערבים הם קורבנות של כיבוש וקיפוח(הקיימים רק בדמיון אנשי גוש פוליטי מסוים…) וההתנהלות המתוארת בכתבה ותוצאותיה הם רק תוצאה טבעית והכרחית של מצב זה.
      לכן כמאל חטיב אינו אחראי לדבריו ואינו אשם בהם.

      (כמובן שאנשי הימין הקיצוני הסובלים יותר שנאה וקיפוח מכל קבוצה אחרת לא זוכים לאותו היחס…)

  2. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  3. הגיע הזמן לנכבה 2.0!
    לגרש את הערבים ולעמיד לדין (על בגידה) את האויב השמאלני ולתלות בכיכר העיר!