ימינה ושירלי פינטו: הפתרון קל, אך נוגד את האינטרס הפוליטי שלהם

סירובה של אופוזיציה לאפשר קיזוזים אינו דבר חדש, אך הפעם הפתרון לבעיה של הקואליציה הוא פשוט מאוד. הבעיה: הוא נוגד את האינטרסים הפוליטיים של הנוגעים לדבר

הפתרון פשוט, אך נוגד את האינטרס שלהם. ח"כ שירלי פינטו (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר שחברת הכנסת, שירלי פינטו (ימינה) ילדה את בתה כרם ביום חמישי האחרון, בקואליציה מנסים למצוא פתרון למשבר בפניו הם עומדים ואף נערכים לכך שפינטו תצטרך להגיע לכנסת ביום שני.

כזכור, שירלי פינטו הושבעה לפני כחצי שנה, לאחר התפטרותו של שר הדתות מתן כהנא במסגרת החוק הנורבגי. מאחר והחוק בישראל אינו מזכה את חברות כנסת חופשת לידה מהכנסת, יכולה לעמוד הקואליציה במצב בו הרוב הדחוק עליו היא נשענת ישחק אף יותר ויעמוד על  60 חברי כנסת מול 59 חברי אופוזיציה וחברי הרשימה המשותפת.

בהמשך לזאת, הגיע הזמן שלחברות כנסת תהיה חופשת לידה כמו כל אמא אחרת בישראל. כשם שכל אמא אחרת יוצאת לחופשת לידה ובמקומה ממנים מחליפ/ה זמניים – כך יהיה גם לחברות כנסת. אם הכנסת חוקקה על עצמה את החוק הנורבגי והממשלה הזו פצחה בחגיגת התפטרויות ומינוי חברי כנסת שלא חלמו להיות כאלה – אין שום סיבה שלא לאפשר את התפטרותה הזמנית של חברת כנסת שילדה וכניסה של הבא/ה בתור ברשימת המפלגה.

בהשאלה מהפתגם הנודע "גנב מגנב פטור" – כך יהיה גם כעת, ביחוד אם מדובר בנורבגי שמחליף נורבגי. אולי בתום חופשת הלידה הילד/ה יקבלו אזרחות של כבוד ממשלת נורבגיה.

הפתרון הפשוט

אם הקואליציה חפצה למנוע מעצמה כאבי ראש מיותרים – היא צריכה לבצע פעולה אחת פשוטה, כזו שגם תחזיר את המצב השפוי לכנסת. כל שצריך להתרחש כעת הוא חזרתו של שר הדתות, מתן כהנא מהתפטרותו וחזרה לעבודתו כחבר כנסת במקביל לכהונתו כשר. החוק הנורבגי קובע כי חבר כנסת שהתפטר לאחר שהפך לשר, יכול לחזור מיידית לכהונה כחבר כנסת ולדחוק את חבר הכנסת שנכנס במקומו אל מחוץ לכנסת. אם כך, החוק מאפשר זאת וההיגיון דורש זאת.

עם זאת, אין מה למהר ולחגוג, שכן האינטרס של הקואליציה הוא חד וברור: שירלי פינטו תגיע למליאת הכנסת, בעיקר כי היא חייבת. החלק החשוב יותר הוא השימוש של הקואליציה באותה פינטו על מנת להשחיר את האופוזיציה הרעה וחסרת הרגשות, שמתעמרת באישה שילדה זה עתה. מדובר, מבחינתם, בהזדמנות פז להטיל רפש באופוזיציה, ולטעון לאטימות ורוע צרוף. ובכן, זעקתו של הקוזאק הנגזל מעולם לא הייתה חזקה ומביכה יותר.

אגב, אפשרות נוספת היא מינויה של פינטו עצמה לתפקיד שרה או סגנית שר/ה ולהכניס נורבגי חדש במקום הנורבגית החדשה פחות. הממשלה הזו כבר הוכיחה שאין גבול לחוצפה ולעזות המצח שלה. מהלך בזבזני נוסף לא אמור להרתיע שם אף אחד, זו בסך הכל תהיה עוד לבנה בפירמידת התעתועים של הקואליציה הנוכחית.

היסטוריה בעייתית

סירובה של אופוזיציה לקיזוזים אינו דבר חדש, גם אם מעורר סערה בכל פעם מחדש. להלן מדגם מקרים מייצג:

בתאריך ה 6.7.21, יממה לאחר מות אחותו ובעודו יושב שבעה הוקפץ חבר הכנסת יצחק הלוי (נורבגי, תקווה חדשה) לאחר שנקבע קיזוז עם חבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס). באותו היום עלו מספר חוקים, כשהבולט ביניהם היה חוק האזרחות, שהצבעתו הסתיימה בשיויון 59 והיה חשש גדול לגורל הצבעות הלילה מצד הקואליציה.

בתאריך ה 21.1.18 חברת הכנסת שרן השכל (אז עוד חברת כנסת מטעם הליכוד) הגיעה למליאת הכנסת כשהיא מחוברת לאינפוזיה ומאושפזת בבית החולים, וזאת לאחר סירוב האופוזיציה לאפשר את הקיזוז.

בתאריך ה 1.1.18 סירבה האופוזיציה לבקשת הקיזוז עבור השר דוד אזולאי מש"ס שהיה מאושפז בבית חולים, וח"כ יהודה גליק מהליכוד שישב שבעה עקב פטירתה של אשתו.

מלשכת שר הדתות, מתן כהנא טרם התקבלה תגובה.

מלשכת חברת הכנסת שירלי פינטו טרם התקבלה תגובה.

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. אין שום משמעות להכפשות של ממששת המנדטים.

    גנבי הקולות של אזרחי ישראל והבוגדים במצביעיהם/ן, יכולים לספר עד סוף היקום כמה הם צדיקים.

    בפועל, שודדי הקופה הציבורית (חסר תעודת הבגרות הבטיח צמצום בהוצאות הממשלה, ע"י הקטנת מספר השרים וסגניהם – שקר גס של הנוכל, המשתין על אזרחי ישראל המממנים את ממשלתו המנופחת, מהמקפצה), פושעי המנהל התקין (שוב חסר תעודת בגרות, ממנה משפחה קרובה נטולי כל כישורים לתפקיד, לתפקידי דירקטורים בחברות/רשויות ציבוריות) ובוגדים המצביעיהם, אשר גנבו במרמה מתוכננת את קולותיהם/ן של מצביעי/ות ישראל, בדיוק כמו שאתי אלון גנבה מלקוחות הבנק למסחר והרסה חיים של משפחות רבות (בדיוק כמו צמד הנוכלים, שעמדו בראשות "שקרנה").

    אין כל סיבה להתייחס ולהאמין להצהרות שקריות של השודדים, הפושעים והבוגדים במצביעיהם.

    להיפך, כולנו (אזרחי ישראל) צריכים לשמור על מנהל תקין ועמידה של פוליטיקאים בהבטחותיהם/ן העקרוניות:

    מי שמבטיח לקדם חקיקה – כל מצביע סביר ידע, שזה נעשה בשיתוף ותוך הדברות (הדברות היא מהות הדמוקרטיה – לידיעת הקורא ליברמס) ולכן, יש לשפוט את המבטיח רק על מאמציו ולא על החקיקה בפועל. להבדיל מהבטחות על עקרונות (כמו שאמר בוגד אחד במצביעיו: ״מנסור עבאס הוא תנועת אחות של חמאס. לשתף פעולה עם רע"ם זה דבר מטורף וחמור מאוד. אני לא אשתף פעולה עם האחים המוסלמים הסניף הישראלי") או הבטחה שקיומה תלוי אך ורק במבטיח (בוגד במצביעיו הבטיח גם שהוא לא יהיה ראש ממשלה "… לא עם עשרה מנדטים, זה לא דמוקרטי" או "לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה", הוא אף חתם על התחייבות שלא יישב תחת יאיר לפיד גם ברוטציה).

    וזו הסיבה, מדוע בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, סילמן, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – צריכים לראות כל כנסת הבאה, רק מבחוץ.

    כל מפלגה שתעסיק אתכם, תזכה ב-0 מנדטים וכל חברה/עמותה שסורוס יממן לכם לאחר שלא תעברו את אחוז החסימה, תפשוט את הרגל כי אף אחד לא יקנה ולא יצרוך שום שירות משקרנים הבוגדים במצביעיהם ו/או פאשיסטים, המנסים לקדם חקיקה החלה בדיעבד (חקיקה למפרע אסורה במשטר דמוקרטי) במטרה לפגוע ביריב פוליטי – בדיוק כמו שהיטלר חוקק (לדוגמא כאן: https://www.haaretz.co.il/news/politi/.premium-1.9064454 – ציטוט למתקשים: "אחת המחלוקות נוגעת לשאלה אם החוק יוחל גם בדיעבד – כך שימנע מבנימין נתניהו לשוב ולהתמודד על התפקיד.")

    אין מקום לפאשיסטים ובוגדים במצביעיהם, לא בכנסת ישראל ולא בשום תפקיד ציבורי. לנצח.

  2. שירלי פינטו היא אחת מחברות הכנסת הנבזיות ביותר, אפילו בתוך "ימינה", שהיא חבורת אנשים חסרי אידיאולוגיה ומצפון (למעט הצדיק בסדום עמיחי שיקלי). לאחת כזאת, שמצטטת דברי בלע נגד נתניהו ביום השנה לרצח רבין ("לפעמים נדמה שנתניהו אף פעם לא עזב את המרפסת…היה מסית ויישאר מסית"), ושמכנה את שיקלי "וירוס", לא צריך לעזור. שתגיע לכנסת, או שהקואליציה הנתעבת הזאת, שקמה בזכות הונאת בוחרים, תתנדנד קצת יותר על פי התהום. כך או אחרת לא צריך להתרגש מתעמולת המצפון וההתמסכנות, לא של חברי הגועליציה ולא של התקשורת שמשרתת אותם בלי שום אובייקטיביות. אם הם לא שמעו על "יחס גורר יחס", אז הנה שיעור במיוחד בשבילם.

  3. מה שמצחיק הוא שלקואליציה כל כך לא אכפת מהחלשים שהם עדיין לא ניסו להעביר במחטף חוק שיסדר את נושא חופשות הלידה והמחלה לח״כים למרות שזה לא יפגע בהכפשת האופוזיציה ואף יוציא את הקואליציה כגיבורים שכן דואגים לחלשים.