ליברמן, מי פה באמת צריך להחליף מקצוע?

ממשלת השינוי חוגגת כבר חצי שנה בשלטון. הגיע הזמן לבחון הממשלה רק בפן המקצועי. וגם: רק מהימים האחרונים. האם השרים צריכים להקשיב לליברמן ולהחליף מקצוע?

מחוגת המעלות נשברה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ממשלת שינוי (לרעה) חוגגת ( גם בשמים וגם בארץ) כבר חצי שנה בשלטון. הגיע הזמן לבחון את הממשלה בצורה הכי מקצועית שיש. בלי נטיות של 10 מעלות ימינה או שבירה חזקה שמאלה. הרי הם באו ונופפו שהם "באו לשנות" ושהם באים לעשות דברים יותר טוב. אם כך, הבא נבחן את הממשלה רק בפן המקצועי וגם רק מהימים האחרונים (בניכוי 100 ימי חסד).

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תקווה חדשה

אמצע דצמבר וכבר שרת החינוך מפטרת את מנכ"ל משרדה אחרי שהוא הגיש כבר מכתב התפטרות מוכן. הסיבה מנכ"ל משדרה התפטר תחילה בגלל "חילוקי דעות לניהול משבר הקורונה". יותר לעומק דווח שאחרי ששרת החינוך ירדה מהעץ לאחר אמירתה שזה פשע לחסן בבתי ספר . מסתבר שהיא אולי שידרה שהיא אכן קוראת לחסן בבתי הספר אבל בפועל היא טרפדה מהלכים שהכין לביצוע מנכ"ל משרדה, יגאל סלוביק. בין היתר נטען שהמנכ"ל הכין מכתבים לרשויות מקומיות בדבר הליך החיסונים וכל פעם עיכבה והשהתה את המכתב ואת קידומו בשטח. לפי הכתב משה גלסנר, "הגדילה" לעשות גברת ביטון שהסתירה נתונים בכיתות חולי הקורונה ככה שלפי אותם "נתונים" שהיא העבירה או חלקם היא גרמה למשרד הבריאות לחתוך ביותר מ50% את הערכת הנדבקים במצגת לרוה"מ. ככה שבעצם לא שיקפה את האמת בשטח ויכול הדבר להוביל או כבר הוביל ל"הדבקה שקטה" של תלמידים להורים ומשם לסבתות ולסבים. השרה שאשא ביטון מביאה מתכון מובטח לאסון.

בשורה התחתונה: שרת החינוך קיבלה "נכשל" במקצועיות והחלטת המועצה הפדגוגית אינה עושה איתה חסד.

שר התיירות , יואל רזבוזוב, יש עתיד

שר התיירות התארח בסוויטת יוקרה בבית המלון "וולדורף " אוסטריה בירושלים ושודרג על חשבון המלון . זה בסדר שהמלון רוצה לשדרג אבל מי שסופג את השדרוג זה תקציב משרד התיירות שבעצם הוא כספי ציבור. זה נכון שמשרד התיירות מממן לשר חדר רגיל בבתי מלון במסגרת תפקידו אבל במקרה כאן הוא לא ידע שאכן שודרג.  מבחינה מקצועית נטו, האם סביר ששר תיירות שיודע ורואה דבר אחד או שניים במלונאות, לא יידע לזהות בין חדר רגיל לבין סוויטה גדולה יותר ויוקרתית? גם אם לא ידע את זה , האם שר תיירות כזה לא מקצועי יכול לכהן בתפקיד כזה? בעצם, אולי התשובה לשאלה נמצאת אצל שר האוצר, אביגדור ליברמן שבאותו יום פרסום המקרה, הוא השתתף בדיון על פיצויי נפגעי קורונה. באותו דיון קבע שיתחילו לשנות מקצוע כל מי שהוא מתעסק בתיירות כמו סוכני נסיעות ומורי דרך. אז אני מוסיף אולי באמת שר התיירות גם ישנה מקצוע? ואגב, אותו שר תיירות מודה בקולו שלא העריך נכון את כל פסטיבל הבזבוזים סביב מיס יוניברס באילת. אם ככה שהוא לא יודע להעריך ולא יודע להבדיל בין חדרים. אולי הוא באמת לא במקצוע הנכון.

בשורה התחתונה: שר התיירות אולי צריך קצת נופש כדי לחשוב על מקצוע חדש/תיק חדש.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, מפלגת העבודה

לפני כחודשיים ביקר השר לביטחון פנים באום אל פאחם וקיבל עדכון על הנפגעים כתוצאה מהאלימות הקשה ומהפשיעה בעיר. לפני כשבוע בר-לב התראיין באולפן Ynet וככה שאל אותו המראיין, אטילה שומפלבי: "תשעה תושבים מאום אל פאחם נרצחו , אף אחד מהתיקים האלה לא פוענחו". השר בר-לב השיב : "ראשית בוא תזכיר את פרק הזמן נדמה לי מ2012 או 2011". המראיין קטע את דברי השר ואמר "מתחילת 2021 " ! לזה השיב השר בחצי גמגום " אני בספק וזה בדיוק מצביע על הבעיה " ואז בהמשך מדבר על החיסולים של משפחות פשע אחת בשנייה .

אבל שימו לב , הוא בעצמו לא יודע נתונים שהוא גם היה אמור לזכור ולהכיר מהסיור האחרון וגם כשר לביטחון פנים היה אמור לשנן אותם מידי יום. תוסיפו לזה את ההתעלמות שלו מאיומי פגיעה במשפחת נתניהו על הסרת האבטחה. כל זאת באומרו "כאשר השב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה". כך, בביטול הדעת הוא לא מייחס חשיבות לאדם מאוים ויש הוכחות שרוצים לפגוע בבני משפחתו. האם זאת אכן "החלטה קלה"? או שמא השר מעדיף להסיר מעצמו אחריות, שכן ברגע שאחרים החליטו בשבילו אז מובן למה זאת "החלטה קלה".

אם לא די בכל, הגיעה הדחייה מצידו ומצד כל חברי הקואליציה כולל כל מיני "פמיניסטיות" לוועדת חקירה בפרשת סרסור הסוהרות. נקבל, חוסר מקצועיות וגם חוסר אנושיות יש לומר לכל מיני נושאים בחברה שכן מצריכים מקצועיות ואנושיות כאחת.

בשורה התחתונה: השר לביטחון פנים לא משרה לא ביטחון ו"הפנים" ממש לא לטובת האזרח.

יש עוד ועוד דוגמאות לחוסר מקצועיות אצל שרים אף יותר בכירים בממשלה, כולל מקרה ראש הממשלה ורעייתו שפשוט "לא ספרה" את הנחיות הממשלה לכל תושבי המדינה שלא לטוס ופשוט טסה היא וילדיה. נדמה כי הרעיון ברור: ממשלה שחבריה בה מתנהגת בחוסר מקצועיות ויושרה, זוהי ממשלה לא ראויה ולא מביאה שירות טוב לאזרחיה. דווקא יצא טוב שבתחילת עונה חדשה לתוכנית "יצאת צדיק" אנחנו מגלים שממשלת ישראל לא מקצועית כלל, לא אמינה בעליל ובמבחן המחיר? עוד נורבגי הפעם כהן נכנס לממשלה המנופחת הכי גדולה לדורותיה.

לפני מספר ימים פורסם כי בממשלה לא מבינים מדוע הם אינם ממריאים בסקרים. ובכן, היה זה מארק טווין שהיטב לכתוב: "הסוד להצליח במשהו, הוא פשוט להתחיל לעשות אותו". וברשותכם, אוסיף עוד מילה אחת בסוף הציטוט: "במקצועיות".

בשורה התחתונה, הממשלה הזו פשוט לא במקצוע הנכון.

לקריאת כל המאמרים של מאיר אוחנה – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. פיגוע ירי בכניסה לחומש בצפון השומרון | דיווח על 3 פצועים מתוכם 1 אנוש/ זה היה גם לפני הנוכל הפוליטי הבזוי, כי בג"ץ כבל את ידי כוחות הבטחון וכן לא מרשה ליהודים להתגונן. הקמת הממשלה של הנוכל הבזוי נתנה רוח גבית. יוסי דגן, שולח זרי הפרחיםת דוד אלחייני שרק את נתניהו וטראמפ מגדף ודניאלה ויס שרוקדת מה יפת בפני בנט, בצעו שינוי מסלול. הדם הזה אחרת יהיה עליכם ועל הגובים שלקחת לכם

  2. לא הבנתי מה אתם רוצים מהשר רזבוזוב(תיירות), הרי אין בישראל שום חוק שמחייב שרים להבין בתחומם?! ווב שכך-זה היה מקשה מאוד על מו"מ קואליציוני, שלא לדבר על יצירת מצב שהשר יתמנה מתוך המערכת עליה הוא אמור לפקח ואותה הוא אמור לתקן(תסתכלו על המשרד היחידי שבו מנסים למנות שרים עם ניסיון, משרד הבטחון[למעט עמיר פרץ וליברמן] והתוצאה היא מטכ"ל שכולו מועדון חבר מביא חבר שלא מאפשר קידום של בעלי דעות שונות).
    אמת שהיה מצופה ממנו לידע מינימלי(מישהו פה לא ידע שוולדורף אסטוריה הוא מלון יוקרתי במיוחד?) והצטנעות בשעה שהמדינה עוד נאבקת לצאת ממשבר כלכלי אבל הייתי אומר שיש מקום ליותר סובלנות כלפי הניסיון המועט שלו בתחום ובטח שלא לשים אותו בשורה אחת עם הפשלונרים האחרים שברשימה ואלה שלא מופיעים בה.

    1. בסד
      אני כותב המאמר ומסכים איתך בגדול אבל מה שרציתי להראות שמספיק להתבונן גם בשרים בדרג השני לא הבכיר להבין שהבעיה היא רוחבית. בעיית חוסר המקצועיות.
      אגב שר שמתמנה גם ללא רקע בתחום דווקא ממנו נדרשת דרישה של לפצות על הרקע שחסר.

    2. בסד
      תודה על התגובה. מסכים שהוא לא כזה גרוע אבל ניסיתי להביא מגמה של חוסר מקצועיות גם בשרים בדרג הבינוני של הממשלה.
      מלבד זאת אני הייתי מצפה מכל שר שגם כאשר הוא מתמנה לתיק שאין לו בו רקע. אז לפצות על זה בלמידה וחקר . נבחר ציבור אמור לשרת ציבור לא רק להשתמש בכספי ציבור.

  3. מאכזב שהמאמר מסתפק בשלושה שרים.
    אפשר היה להמשיך לסדרה שלמה שתעבור על רוב מוחלט של השרים המשמעותיים.
    אבל טוב שמישהו מצביע על כשלים ולא מטייח אותם.

    1. בסד
      היי זה אני מאיר כותב המאמר. אכן מסכים איתך שהיה צורך ביותר דוגמאות. אבל כאן ניסיתי להביא דווקא שרים בחתך בינוני ולהיצמד לעקרון השלוש בדוגמאות. אם כי גם ליברמן ובנט על הדרך "חטפו " גם .
      יכול להיות בהמשך אתמקד בעוד שרים אם זה יידרש. תודה על ההארה.

    2. בסד
      תודה על התגובה.
      אכן יש לצערי בממשלה הזאת עוד ועוד דוגמאות. במאמר פה בחרתי דווקא להביא 3 ודווקא מדרג בינוני של שרים להראות את גודל השבר.
      אגב זה בחרתי ב3 דווקא כי הלכתי על " עקרון השלוש " ובין לבין גם קצת התייחסתי לבנט ולי וליברמן על הדרך.

  4. הממשלה נכשלה? לא.
    זה אנחנו נכשלנו שנותנים לה להמשיך לצחוק עלינו כל הדרך אל הכיסא הנכסף.

  5. בסד
    היי זה אני מאיר כותב המאמר. אכן מסכים איתך שהיה צורך ביותר דוגמאות. אבל כאן ניסיתי להביא דווקא שרים בחתך בינוני ולהיצמד לעקרון השלוש בדוגמאות. אם כי גם ליברמן ובנט על הדרך "חטפו " גם .
    יכול להיות בהמשך אתמקד בעוד שרים אם זה יידרש. תודה על ההארה.

  6. הכיוון טוב, אבל הכתבה חסרה הרבה פרטים ותפקידים נוספים.
    יש כל כך הרבה מה להוסיף על שר החוץ (היחסים עם = פולין, לא הוסיף תקצוב למשרד החוץ, ועד העובדים יוצא כנגדו), שר האוצר (ביטול הטבות עקב קורונה, מיסים ועוד מיסים), שר הביטחון (התחילה פה אינתיפאדה למי שלא שם לב), שרת התחבורה (טסה בזמן מגבלות קורונה כדי להביא ילד בפונדקאות במדינה ללא מגבלות על פונדקאות אחרי שנים שיצאה כנגד היריון כפוגע בנשים), שר המשפטים (החוק להתיר לשוטר צו חיפוש ללא סיבה, החוק להתיר למחוק התבטאויות ברשת), שרת הפנים (איפה ההבטחות על המסתננים לתושבי דרום ת"א? איפה הסדרת ההתיישבות הצעירה? דואגים רק לבדואים בנגב, הקלה על ויזות ל"ניידים" בביקור בארה"ב בתמורה להטבות מתחת לשולחן כמו שעון חורף מותאם לארה"ב שפוגעות ב"נייחים"). אלו תיקים בכירים, אבל יש גם עוד מקומות ותפקידי שר שוליים שלא פורטו, וכמובן, ראש הממשלה. היחידים שעובדים בממשלה הזאת הם רע"ם שמקבלים 53 מיליארד וגלעד קריב שעסוק יומם וליל בהחרבת הזהות היהודית של המדינה.