השר לביטחון בְּנִים

האמירה האומללה האחרונה של השר בר-לב אינה מקרית וחד פעמית. זו המדיניות החדשה של מדינת ישראל תחת ממשלת בנט-לפיד-מרצ-סער

מה הוא עושה? השר בר-לב (צילום: דוברות הכנסת)

אין הרבה דברים בזויים שמנהיג יכול לעשות כמו לחבור אל האויבים של עמו, וזה מה שעושה השר לביטחון פנים, עמר בר לב. זה, אגב, מה שעושה גם שר התפוצות, נחמן שי, וזה גם מה שעושה שר הדתות מתן כהנא כאשר הוא חובר אל אביגדור ליברמן. למעשה, זה מה שעושה הקואליציה כולה.

בימים האחרונים נערכים בכנסת דיונים של חברי הקואליציה שכל דאגתם נתונה לפלסטינים. הם דנים באלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים, במעצר של ילדים פלסטינים, בפיצויים לפלסטינים. ובכן, ככה זה כשיש ממשלה פלסטינית.

הכל התחיל כאשר השר עמר בר לב פגש את הגברת ויקטוריה נולנד, תת מזכירת המדינה של ארצות הברית. לאחר המפגש כתב:
״תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באיזור ולחזק את הרשות הפלסטינית״. אין ספק שתת מזכירת המדינה מיישרת קו עם הממשלה הנוכחית שעוסקת לאחרונה ללא הרף ב״אלימות המתנחלים״ ובחיזוק הפלסטינים. ואז הרגיע אותנו השר וכתב:
״אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלסטינים בישראל, הן מאיו"ש והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקני לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות״.

נגמרו כל הבעיות של היהודים.

אנחנו צריכים סיוע אמריקאי לפלסטינים באיו״ש ובעזה. מה לא עושים כדי שמנסור עבאס לא יפרק את הממשלה. איילת שקד סביר שלחשה על אוזנו של בר לב שהיא חייבת לחטוף כאב בטן באותו רגע כדי להמשיך ולהערים על עם ישראל וכתבה:
״התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורות מדי יום – רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד״. צודקת השרה שקד רק שלא מתכוונת למילה אחת ממה שכתבה ואין סכנה שנשקפת מצידה לשלמות הקואליציה.

בצלאל סמוטריץ׳ שנרעש בכנות מדבריו הפוסט ציוניים של השר בר לב כתב:
״שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיני חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן״
ואז התייחס למתפתלת הסדרתית ״ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר״.

אם זה תלוי בה, הוא ישאר שר. גם השר מתן כהנא, זה שאמר שישב עם מרצ רק אחרי שבועז גולן יהיה רקדן בלהקת בת שבע, מיהר לזייף זעזוע:
״עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות. המתיישבים ביהודה ושומרון אינם אלימים אלא חלוצים. השר בר לב, חזור בך״.
ספוילר, בר לב לא חזר בו. הוא גם לא יחזור בו, כי אף אחד לא הולך לפטר אותו.

בר לב הסביר השבוע, כמו גם בפעמים אחרות, שהאלימות הרצחנית של הפלסטינים נובעת מתסכול על רקע סכסוכים אישיים, אבטלה ושאר סוגי קיפוח שאנחנו, הריבון הכובש, כמובן אשמים בו. על כך הוציאה תנועת הליכוד הודעה:
״השר לביטחון פנים עמר בר לב שתירץ השבוע פיגועים ״בגלל סיבות אישיות״ משמיץ היום את ישראל בפגישה מדינית ומדבר על ״אלימות מתנחלים״ במקום על עליית גל הטרור הפלסטיני. ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים״.

ארגון הימין ״עד כאן״ שהקואליציה הנוכחית מנסה להילחם בו פרסם הודעה:
״עצוב לראות את השר האחראי על ביטחון אזרחי ישראל בוחר להיות דובר הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, במסגרת הקמפיין הממומן להכפשת המתיישבים. נתונים שפרסמה המשטרה שבר לב אחראי עליה, מוכיחים כי אלימות הפלסטינים גדולה עשרות מונים מכל אירוע אלימות של יהודים כלפי ערבים. בר לב התבלבל בענק ועליו להתנצל בפני מאות אלפי ישראלים שומרי חוק. במקום לטפל בבעיות הנשק הלא חוקי, הפרוטקשן והאלימות במגזר הערבי הוא בוחר להשתלח נגד ציבור ציוני עצום שתורם רבות למדינה כדי להתחמק מדיון בכישלונותיו״.

כזכור, בר לב שלח יהודים שגרים בלוד להפקיד את נשקם החוקי בתחנת המשטרה והשאיר נשק לא חוקי בעדי התושבים הערבים שקרא להם ״נורמטיביים״.
דייקה חברת הכנסת קטי שטרית כשאמרה: ״לולא הייתי מכירה אותו הייתי בטוחה שזה השר לביטחון פנים של אבו מאזן והרשות הפלסטינית״. בר לב הוא אכן השר לביטחון פנים של הפלסטינים ועל כן השיבוש הלשוני בכותרת המאמר. סיכם חבר הכנסת עמיחי שיקלי: "בר-לב הוא שר ביטחון הפנים הגרוע ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל״.

היה זה ביום צום עשרה בטבת כאשר השר בר לב הציע לנו לשתות מים אם קשה לנו כשמדברים על אלימות מתנחלים קיצוניים והוסיף ״לחלקכם קשה ששמים לכם מראה מול הפנים״. ובכן, קשה לנו. קשה לנו מאוד כאשר שר יהודי בממשלה במדינה של העם היהודי משרת את מי שמבקש לפגוע בנו ולוקח חלק בקמפיין נגד מדינת ישראל.

בראיון ב״ידיעות אחרונות״ נשאל השר בר לב האם לא היה נכון לדבר על אלימות הפלסטינים. השר הסביר:
״כפי שאתה יודע, בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל. אבל בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה הערבית, וזה עניין אותה״. תשובה שמסבירה היטב את סדר העדיפויות של השר כמו גם של הקואליציה בכלל. השר הוסיף: ״היה לי חשוב לציין מהן הדרכים שבעזרתן אפשר להוריד את המתח סביב מה שקורה ביהודה ושומרון. ושוב, צייצתי על מה שהיא ביקשה לשמוע ממני״. השר מקפיד להתרפס בפני האמריקאים כי הרי שר החוץ יאיר לפיד הבטיח שלא להפתיע אותם.

מה עם נפתלי בנט?

ובכן, האיש שמקפיד לפנות ישובים וכרמים אמר ״המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם״. השר בר לב הסביר כיצד יטפל בהן, בהשאלה עגומה ממילותיו של דוד בן גוריון: ״אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני״.

בכישלון המהדהד של פעילותו ניכר כי הוא בעיקר מדבר כך שלא ברור איזו מלחמה הוא ממשיך. ואז מיהרו חברי הקואליציה שמתן כהנא יושב איתם למרות שבועז גולן טרם נעל את נעלי הריקוד שלו. תחילה היה זה מוסי רז: ״הצטערתי לשמוע את דבריו של ראש הממשלה בנט בנוגע לאלימות מתנחלים. במקום להציב קו אדום אל מול תופעת האלימות בחר ראש הממשלה לתת לה גיבוי ולהקטין אותה. אני מצפה מרה"מ להתגייס בכל כוחו לעצירת התופעה המסוכנת הזו״. ואז גם השר עיסאווי פרג': ״לא כל המתנחלים אלימים, אבל יש הרבה מאוד אלימות שמקורה בהתנחלויות. מי שמתעלם מהבעיה הזו ומהצורך להתמודד איתה, מעודד אותה״.

יש גם מי ששמח בהתבטאותו של השר בר לב. משרד החוץ של הרשות הפלסטינית פרסם כי הוא רואה באופן חיובי את דבריו של השר והוסיף כי זו הכרה רשמית ראשונה של שר בממשלת ישראל בהפרות ובפשעים שמבצעים גורמי הטרור היהודיים נגד הפלסטינים״. מה עוד אפשר לבקש? מסתבר שאפשר, שכן הפלסטינים אמרו ש״הכרה זו נחשבת לצעד ראשון בכיוון הנכון – אך היא אינה מספיקה״ וקרא לשרים בממשלה ״לשבור שתיקה ולהודיע על גינויים ועל התנגדותם לטרור המתנחלים ולהתקפות שלהם על אזרחים פלסטינים, קרקעותיהם ורכושם, מה שיתרום להצלחת צעדים בוני אמון בין ירושלים ורמאללה, ויסייע גם בסיפוק האווירה הדרושה לחידוש האופק המדיני לפתרון הסכסוך״.

והנה כי כן,  מיהר שר התפוצות לבנות אמון בין ירושלים לבין רמאללה כאשר אמר השבוע שהוא ״לא מוכן לקבל את הטענה שכל מעשה של ה-BDS הוא בגדר אנטישמיות״. מדובר על תנועה שקוראת לחרם על מדינת ישראל. שמאשימה את ישראל ברצח עם ובפשעי מלחמה.

הממשלה הזו הוקמה ללא כל ליגיטימציה, אף על פי כן, באורח פלא, היא מצליחה לאבד לגיטימציה כל יום.

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  2. צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!
    לא להתגייס לצבא/משטרה השמאלנית הבוגדנית!
    לא לעשות מילואים ולא לשלוח את הילדים לצבא!
    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
    תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!
    ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית הבוגדנית תומכת טרור!

  3. "שר הביטחון גנץ הנחה על הקמת יחידה במנהל האזרחי שתחקור עבירות בנייה ביו"ש"
    ===================================
    ממשלה שמאלנאצית שולטת על המדינה.

  4. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

  5. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

  6. מייסד ״בוגדים״ עכשיו אחראי לבטחון ילדינו. מה עוד אפשר להגיד על המדינה המתאבדת הזאת.

    1. אין מה לחפש במדינה הזאת יותר.
      מדינת ״ישראל״ כבר לא קיימת, האויב השמאלני רצח אותה.
      אני לא מוכן שהילדים שלי ימותו סתם בצבא הזבל הזה שדואג לביטחון של האויב ולא שלהם.

  7. לא הייתי אומר ששר מהעבודה מביע עמדות כאלו רק כי ״מה לא עושים כדי שמנסור עבאס לא יפרק את הממשלה״
    במפלגה הזאת, באמת מאמינים בנרטיב האנטי-ישראלי הזה.

  8. לגבי בר לב אין מה להיות מופתעים, הוא משרת את הבוחרים שלו, מי ששותק ומסכים איתו אלו שאמורים להיות ימין

  9. אפילו אם אנשי ימינה פוחדים מלעצבן את השותפים משמאל-הם היו יכולים למחות על האמירה האומללה לגבי שתיית מים בעשרה בטבת שפוגעת ברגשי הציבור הדתי. דמיינו איזו מחאה הייתה נשמעת אפילו מספסלי הקואליציה אם הוא היה אומר: "שמי שזה מפריע לו ילך" ביום הנכה הבינלאומי?
    ומחאה כזו מצד מי שטוענים להיותם חלק מהציבור הדתי הייתה מביאה להתנצלות קלה מצידו ללא פגיעה ביציבות הקואליציה.

  10. מישהו יכול להסביר למה מפקדי סיירת מטכל מתגלים כשמאלנים קיצוניים? מה יש בסיירת הזו, חוץ מאשר סיפוק יצר ההרפתקנות של חייליה ומפקדיה? האם שמאלנים קיצונים מתנדבים לסיירת מטכל כי זה קרש קפיצה מצוין לעמדות השפעה פוליטית? הרי עמר בר לב היה חייל פשוט פעם, הרבה לפני שהתמנה לפקד על הסיירת. האם השמאלנות שלו השפיעה על פעילויות סיירת מטכ"ל כחייל פשוט וכמפקד?
    כדי למנוע אי הבנות, אין לי בעיה עם החיילים הפשוטים בסיירת. בכל זאת, שמאלנים או ימנים, הם נלחמים לטובת המדינה, או לפחות זה מה שהם חושבים. הבעיה היא עם המפקדים שלהם, שבעקבות הצהרותיו והתנהגותו של עמר בר לב, אני לא יכול לסמוך עליהם.
    אל תספרו לי שביבי ובנט היו בסיירת מטכל והם "ימנים". כולם יודעים שביבי הוא רחוק מהימין. הוא פשוט לא שמאל קיצוני. ובנט בכלל לא ימין. בנט וימין הם כמו 2 קוים מקבילים שלעולם לא יפגשו.
    אל תספרו לי שלוחמי ומפקדי סיירת מטכל סייעו לביטחונה של מדינת ישראל, ושאת רוב פעולותיהם אסור לפרסם. אם עמר בר לב כמפקד סיירת מטכל שיתף את האג'נדה השמאלנית שלו בשיקולי הפעילות של הסיירת, אז בטחונה של מדינת ישראל הופקר אז לא פחות מבימינו. ולגבי הפעילויות של סיירת מטכל, לא בטוח שהן בכלל הועילו. כל מיני מבצעי חיסול של מפקדים בכירים באש"פ, שזה בעצם שם יפה להוצאות להורג ללא משפט, לא ממש הועילו. הרי אחרי כל מפקד שחוסל צץ חלאה אחר במקומו. מבצעים להשגת מודיעין? אף אחד לא יודע אם המבצעים הצדיקו את המידע, ועד כמה המידע סייע לבטחון המדינה, או שרק סייע למפקדים להשיג קידומים ועמדות השפעה.

    1. זה לא שאנשי השמאל מתנדבים לשם בשביל קרש הקפיצה-
      בגלל שזה קרש קפיצה יש מיונים לא רשמיים שמוודאים שיקבלו רק מי שמתאים.
      זה לא סוד שהמחנה הנאור מאמין בקידום אנשיו שלו(ואז מאשים בזה את החולקים עליו כשהם מנסים לאזן).

  11. ממשלת שעטנז מטורללת!!!!!!!!
    דחוף ובהול,לעשות הכל כדי לקצר ימיה של ממשלה זו,לפני שנאבד את המדינה!!!!!!!!

  12. עומר בר לב, תתארגן עם שאר חבריך אוהבי היהודים קסטנר/מיכאלי, יאיר גולן, הורוביץ, אני מניח שבנט ולפיד יתמכו מבחוץ, וגלו את כל האמת על העם היהודי: שימוש בדם ילדים לאפית מצות, הפרוטוקולים של זקני ציון, המצאת השואה ובעצם תוכלו למצוא רשימה מעודכנת בעתון התרבותי והנאור דרשטרימר. פרסמו את האמת בערוץ 12
    אלתרמן כבר התיחס לזה לפני הרבה שנים

    אז אמר השטן:
    הנצור הזה  איך אוכל לו.   
    איתו האומץ וכשרון המעשה   
    וכלי מלחמה ותושיה עצה לו.   
    ואמר:
    לא אטול את כוחו   
    ולא רסן אשים ומתג   
    ולא מורך אביא בתוכו,   
    ולא ידיו ארפה כמיקדם,  
    רק זאת אעשה:
    אכהה מוחו   
    ושכח שאיתו הצדק .

    כך דיבר השטן וכמו   
    חוורו שמים מאימה   
    בראותם אותו בקומו   
    לבצע המזימה.

  13. סליחה על הבוטות:הזוהמה שקרויה השמאל הישראלי שפעם חלקו הגדול היה ציוני והיום הוא פוסט ציוני ופוסט יהודי הוא מנוול כבר למעלה ממאה שנה. החל מהסגרתם של חברי מחתרת ניל"י לידי הטורקים,דרך הרצח של דה האן שבן גוריון ידע עליו ואישר אותו לגולומב להוציא את דה האן להורג,דרך הסזון הנוראי והשפל שבמסגרתו הוסגרו מאות מאנשי אצ"ל לצורר הבריטי,עבור בסיועו של קסטנר שלמעשה תפקד כעוזרו הרביעי של איימן בהשמדת יהודי הונגריה ועד ניסיון הרצח של בגין ורציחתם של למעלה מתריסר לוחמי אצ"ל בפרשת אלטלנה כפי שרבין עצמו כותב בספרו-השמאל הישראלי כרת ברית ארוכת שנים עם האויב הערבי תוך טיפוח גלוריפיקציה לטרור ואלימות הפלשתינית ובד בבד דה לגיטימציה למחנה הלאומי אפילו עד כדי שכתוב ההיסטוריה(למשל הטמעת נרטיב שקרי כאילו המדינה הוקמה בגלל מאמצי ארגוני ההגנה והפלמ"ח שלא עשו עשירית מהמאמץ שעשו ארגוני האצילות והלח"י והיו מאורגנים פי עשרים מהם מה שלא מנע קריסה מוחלטת ביום אחד-מבצע המעצרים ההמוני בשבת השחורה).אכן מנוולים היו ומנוולים נשארו.הים אותו הים והשמאל הבוגדני והמנוול הוא אותו שמאל בוגדני ומנוול…

    1. ואת העיקר ואת הכי מתבקש והכי רלוונטי דלגת עליו (מחוסר מודעות):

      מיזם השיסוי "סברא ושאטילה", כיעור יצירת רע המעללים וקללת היהודים חדל האישים שימון שמעון פרס. עומר בר לב אינו אלא חיקוי ילדותי עלוב של הארור המאורר שימון שמעון פרס.

  14. כשהימין יחזור לשלטון….
    ביום ה-1 …..
    1. בנט צריך להאיזק ולהיות מואשם בבגידה.
    אחרי זה לפיד וגנץ!
    2. לפרק את בגצ ולעצור את כל השופטים הבוגדים!
    3. להוציא מחוץ לחוק את כל האירגונים השמאלנים הבוגדים!
    4. להוציא את כל האנטישמים בכנסת מחוץ לחוק… מפלגות הערבים ומרצ!