המשטרה הוציאה צו איסור על הילולת הבבא סאלי בנתיבות. חגיגות חג המולד – יתקיימו כרגיל

משטרת ישראל החליטה על הוצאת "צו לאי קיום אסיפה" על הילולת הבבא סאלי לשנת 2022, שאמורה הייתה להתקיים בעוד כשבוע. חגיגות חג המולד, לעומת זאת, נמשכות כרגיל

משטרת ישראל (צילום: ויקיפדיה, Ori~)

משטרת ישראל החליטה להוציא היום (רביעי) צו לאי קיום אסיפה בנתיבות, אשר משמעותה המיידית היא אי קיום הילולת הבאבא סאלי שמתקיימת מזה שנים רבות. בהודעת המשטרה נכתב כי לא תותר כניסת הקהל הרחב לציון קבר הבבא סאלי זצ"ל והמתחם המגודר סביב ציון הקבר, המוחזק ע"י הקרן להנצחת הבאבא סאלי.

עוד צוין בהודעה כי "אין התכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה". המשטרה אף הגדילה והדגישה כי על מנת למנוע את כניסת הקהל ואת קיום ההילולה, מסורת ארוכת שנים – תפעל המשטרה באמצעים הדרושים. לא זו אף זו, המשטרה גם דאגה להוסיף איום לא מרומז לפיו "תשתמש בכח באופן סביר" במקרה של התנגדות לצו.

 

הודעת המשטרה על איסור קיום ההילולה

 

ובינתיים באותה משטרה ובאותה מדינה ממש

לעומת זאת, דאגה המשטרה להעלות פוסט לפייסבוק המבהיר כי חגיגות השנה האזרחית החדשה יתקיימו כרגיל וציינו כי ההיערכות לאירועי חגיגות השנה האזרחית החדשה – החל ממחר בלילה ולאורך כל סוף השבוע הקרוב, אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבי משטרה יפעלו בכבישים, במוקדי הבילוי ובמקומות הומי קהל בכל רחבי הארץ, במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים. כוחות המשטרה יאבטחו את החוגגים, תוך שמירה על הסדר הציבורי ואכיפה נגד פשיעה, לצד פעילויות הסברה. במקביל, תבוצע אכיפה של תקנות הקורונה וציבור בעלי העסקים והמבלים נדרשים לעמוד בכלל ההנחיות והתקנות, למען שמירת בריאות הציבור. דגש מיוחד יינתן בנושא אכיפת התקנות של התו הירוק בבתי עסק.

 

 

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. עם כל אהדתי לאתר וליהדות וחוסר אהדתי למשטרה ולנצרות, אני לא בטוח שההשוואה הנ"ל קשורה.

    למיטב הבנתי, השיקולים לגבי חג המולד הם "שיקולי קורונה", בעוד ששיקולי ההילולה הם בטיחותיים (במיוחד לאחר המקרה של הילולת הרשב"י)

    1. אז אתה בעצם אומר שבגלל מה שהיה בהילולת הרשב"י בואו בעצם נבטל כל התכנסות/הילולה/התוועדות דתית שאולי תהיה בעתיד… נשמע הגיוני בסך הכל

    2. התגובה של המשטרה לגבי חגיגות השנה האזרחית החדשה מזכירה את הקורונה רק בהערה צדדית בסוף ואומרת מפורשות שעיקר העניין הוא בטיחות.
      בנוסף, התגובה הזו מציינת שמדובר על התארגנות באתרים רבים בכל רחבי הארץ. היה אפשר לוותר על אתר או שניים כדי לפנות מספיק זמן לארגן את הבטיחות בהילולת הבבא סאלי זיע"א(התגובה של המשטרה לגבי ההילולה אומרת מפורשות שהבעיה היא שלא הספיקו להתארגן).

    3. הוא לא אמר כל התכנסות/הילולה/התוועדות דתית. רק כאלו של הציבור החרדי. אירועים נוצריים/חילונים/מוסלמים הם בסדר.

    4. יוס, לא אמרתי שמה שהמשטרה עושה הוא מוצדק. אמרתי שההשוואה בין המקרים אינה נכונה.

      אני אכן מסכים איתך שלמשטרה היה מספיק זמן להיערך לכך, כי מדובר באירוע ידוע מראש, והם היו צריכים לעשות את מה שצריך כדי להיערך אליו.

    5. אתה מבין, שמה שאמרת אינו נכון, או אפילו שטות מוחלטת.
      כל מה שקשור ליהדות, לא ולא, כל שאר הירקות כרגיל…
      הם עוד יזחלו על ארבע…רשעים

  2. רשעים ארורים מדינה אנטישמית נאצית. מה יש להוסיף על כך. רק המשיח יציל אותנו משלטון הרשע העמלקי הזה. בוז למשטרה, לשוטרים, לפקידים. פשוט מגעיל אין מה להוסיף

  3. את יודעת מה ההבדל בין לג המולד לבין חגיגת השנה החדשה?! חגיגות השנה החדשה מקיפות אחוזים מאד מאד גדולים מהחברה בישראל, ואילו חג המולד רק לקהילה הנוצרית. להשוות את זה להילולת הבבא סאלי זה מגוחך.