הפרוגרסיה היא רגרסיה

התערבות התפיסה הפרוגרסיבית-רדיקלית במערכת החינוך יוצרת בלבול מיותר לילדים הנמצאים בשלבים קריטיים בבניית זהותם המינית והיהודית

הגיע הזמן לחזור לשפיות (מקור: Magda Ehlers)

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים חברתיים עמוקים המתקיימים באמצעות ארגונים ותנועות המקדמים תפיסת עולם פרוגרסיבית. מה שהיה מקובל בעבר כבר לא מקובל היום ולהפך. כך לדוגמא תנועת Me Too ממחישה כי התנהגות שהייתה מקובלת בעבר בין גברים לנשים, מה שנתפס אז כפלירטוט למשל, עשוי היום להיתפס כהטרדה מינית ובכל מקרה, יש להאמין מיידית למתלוננת ולרדוף את המטריד, לכאורה, עוד לפני הרשאה בבית משפט.

כל מהותה של התנועה הפרוגרסיבית היא יצירת מאבקי כוח בין קבוצות שונות באוכלוסייה- גברים ונשים, שחורים ולבנים, סטרייטים ולהט"בים וכד' כדי להביא לתמורות משמעותיות בחברה, אשר יתאימו להשקפת עולמם. בארה"ב ניתן לראות בבירור את השפעתן של תנועת כגון BLM (Black Lives Matter) על התנהלות החברה.

בשנים האחרונות מתרחשים מספר שינויים עמוקים גם במערכת החינוך. זה לא הוכרז קבל עם ועדה, אף אחד מאיתנו לא קיבל על כך מייל נרגש ממנהלת בית הספר, אך אין כל ספק שמשהו מהותי קורה בשקט ובעקביות.

בתחילת שנות ה-2000 החלו לצוץ טענות על הדתה בבתי הספר הממלכתיים. לכאורה, עפ"י הפורום החילוני, תכנית הלימודים "תרבות יהודית-ישראלית" כופה על התלמידים החילוניים לאמץ את "היהדות הדתית-אמונית" כמאפיין משמעותי בחייהם, ובכך מהווה הדתה. במקביל, למנהלי בתי הספר ניתנה אוטונומיה,  שהולכת ומתרחבת, לקבלת החלטות בבתי הספר. כך, יוצא שבישראל 2021, קיימים תלמידים בבתי ספר ממלכתיים שאינם לומדים תורה כלל, או שזוכים לוריאנט שונה של לימוד תורה ממה שאנחנו, ההורים, קיבלנו בעבר.

טענות דומות להדתה הופיעו גם בגני הילדים. הדבר החל בשאלת הצורך בעריכת טקס קבלת השבת בגן והמשיך ויצא מפרופורציה. כך למשל, לאור העובדה שיש היום "משפחות חדשות" הוחלט שלא יהיו יותר "אמא ואבא של שבת" משום שהדבר עלול לפגוע ברגשותיהם של ילדים המשתייכים לבתים בהם יש אמא ואמא, או אבא ואבא. השם החדש הינו "מקבלי השבת" והם יכולות להיות שתי בנות, או שני בנים.

הפרוגרסיביים, אוהבי התמורות החברתיות, דוחפים כעת גם לשיווין המגדרי. מי לא הייתה רוצה שווין מגדרי? בעצם ההגדרה של שוויון מגדרי כולם נהנים מאותן זכויות, גישה למשאבים, הזדמנויות והגנות. אין ספק, זה נשמע מצוין. אך שווין מגדרי אינו מתייחס לפערי שכר ועוד לקונות למיניהן וגם לא לשוני הבסיסי, הביולוגי, בין גבר לאישה ובין ילד לילדה. בניגוד לעמדה הפרוגרסיבית, לגבר ולאישה יש איכויות שונות, כל אחד וסגולותיו, והשוני הזה לא מעיד על עליונות צד אחד על האחר.

השאיפה של הפרוגרסיביים להעצים קבוצה מוחלשת לדעתם מתגשמת על חשבון הקבוצה המחלישה לכאורה עד כדי ביטול מוחלט של הגדרות בסיסיות. כלומר, אין הבדל בין גבר לאישה, ולכן אפשר לבטל לגמרי את ההגדרות הללו ושכל אחד יבחר לעצמו לאיזה מין הוא שייך. בכל מקרה, את הנשים יש להעצים על חשבון הגברים ואם אפשר לחנך לכך כבר מגיל הגן מה טוב.

הגישה הזו משפיעה על מגוון תחומים החל מהשפה, בה למשל יש מי שטורחים וטורחות לציין זכר ונקבה בכל משפט, ועד משחקי ילדים בהם על הבנים לשחק בבובות ועל בנות לשחק עם כדור בחצר, לא בהכרח משום שהם/הן מתעניינים/ות בכך. טשטוש הגבולות וניפוץ האמיתות, יוצר לילדים של היום בלבול כה משמעותי שנדמה כי כל פסיכולוג יעיד שעשוי להיגרם להם נזק שיפגע בזהותם ובאישיותם בעתיד. גם אם ייטען כי המטרה היא חיובית לכאורה ומבקשת ללמד ערך של קבלת האחר, דווקא דרך זו אינה רואה את האחר, אינה רואה את טובת הילד לנגד עיניה.

להגן על הילדים

נהוג לומר שילד הוא ספוג הסופג לתוכו את כל אשר תופסים חושיו. באמצעות החוכמות שהוא למד ממשפחתו ומסביבתו הוא בונה לעצמו אישיות ייחודית רק לו. זוהי המשימה החשובה ביותר שלו וזוהי המשימה החשובה ביותר שלנו, ההורים, לתמוך בו בתהליך ההתגבשות הזה, כשאנחנו מסייעים ומגדירים עבורו את גבולות הגזרה.

גבולות הם מרכיב חשוב והכרחי להתפתחות בטוחה של ילדינו והצבתם מגנה עליהם מפני פגיעה ומאפשרת להם לפתח אישיות בריאה. אומנם אין קורס הורות שיש לעבור לפני קבלת התפקיד החשוב בחיינו, אך לרוב ידוע שאחד האתגרים הגדולים בגידול ילדים הינו הצבת גבולות מדויקים.

עם ההפיכה להורים אנו למדים עד כמה קשה לעמוד באתגר, לנו כהורים ולהם כילדים, מול ההשפעות החיצוניות. ככל שילדינו גדלים, ככל שגדלה החשיפה לעולם וגדל הלחץ החברתי, האתגר הופך קשה יותר. אם השכלנו לעמוד על הגבולות מגיל צעיר, בצורה טובה ונעימה אך אסרטיבית, נוכל "ליהנות" ממידה מסוימת של שלווה וביטחון שהילד שלנו הולך בנתיב הנכון עבורו.

המשפט "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ גַּם כִּי יַזְקִין לֹא יָסוּר מִמֶּנָּה" (משלי כב, פסוק ו), מיסודות החינוך, מבקש מאיתנו להתייחס לכל ילד עפ"י טבעו ואופיו ולאפשר לו לפרוח במקום שלו ללא התערבות שאינה הכרחית לשמירה עליו מצידנו. התערבות התפיסה הפרוגרסיבית-רדיקלית במערכת החינוך היא בדיוק הפוכה ויוצרת בלבול מיותר לילדים הנמצאים בשלבים קריטיים בבניית זהותם המינית והיהודית ואישיותם העצמאית. הורים הדואגים לשלומם הנפשי של ילדיהם ומדינה יהודית חפצת חיים שילדיה הם עתידה, חייבים לבקר את המשך ההתערבות הזו, ההולכת ומתגברת, בתוך מערכת החינוך ולפעול למיגורה.

עו"ד רוני ססובר היא מנכ"לית עמותת שותפות מגן ישראלית, מועמדת מפלגת הימין החדש לכנסת ה-21 ולכנסת ה-22 וציר מטעם הימין החדש בקונגרס הציוני


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. הסמולנים הינם פרוגרסיביים, ליברליים ושאר השקרים – בדיוק כפי שרצח הישראלים על ידים, עבור פרסים מאוסלו – היא שלום.

    לפיכך, כל דבר שנוכל סמולני אומר – צריך להבין בדיוק את ההיפך.

    גם לנין, היטלר, מאו ודומיהם, קראו לרצחנותם – שלום. את זה שאמנון אתרוגוביץ ואיסמעיל שוקן יספרו שאם אתה נגדם – אתה נגד השלום והדמוקרטיה, צריך להבין שאתה שומר על חיי אדם ואתה בעד דמוקרטיה. כל המילים של אמנון אתרוגוביץ ואיסמעיל שוקן, הם בהכרח שקר, למעט פעמיים ביום.

  2. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  3. הליברליזם ה"פרוגרסיבי" הוא סרטן שלא צריך להיות בארץ בשום צורה .

  4. "הימין החדש"???? עדיין קיים? שמישהו יסביר בבקשה. יש "ימינה" שמזמן הפכה לסמולינה.

    1. יש למפלגה הזו 2 שמות.
      וכך אפשר בו בזמן לפרסם מכתב התנערות מראשי המפלגה וגם לא לעמוד מאחוריו ולהמשיך לייצג אותם בקונגרס הציוני.

  5. בתוך המאמר מתחבאת פיסקה אחת לא הגיונית: ישנה פיסקה הקובלת על האוטונומיה שניתנה למנהלי בתי ספר והשלכותיה על לימודי הדת.
    אך אי אפשר להתלונן גם על החופש(שבהכרח יביא לכך שיהיו גם מי שיקבלו החלטות גרועות) וגם על הכפייה.

    אם כדי להגן על חינוך ילדי מהפרוגרסיביות החולנית אצטרך לספוג כמה בתי ספר ללא לימודי יהדות.
    בסופו של יום, הזרם עם החינוך הגרוע יותר יהרוס את עצמו או ישנה את דרכו.

    1. נעים להכיר-הימין המתון מבית מדרשה של השופטת דליה דורנר ז״ל:
      אהרון ברק צדק במהלכו האנטי-דמוקרטיים אבל טעה בערכים אותם הוא קידם באמצעות המהלכים הללו.

  6. אתם נותנים לחברת "הימין החדש" להמשיך למתג את עצמה כדוברת המחנה הלאומי, אחרי שהיא נרתמה למאמץ להרוס אותו?

    https://www.inn.co.il/news/410323

    כנראה שהיא בונה על הזיכרון הקצר של המצביעים, כדי לרוץ בבחירות הבאות בעוד מפלגת פח שנועדה לקרוע את המחנה הלאומי לגזרים ולהיטיב עם טייקונים אינטרסנטיים.

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3767308,00.html

    על מי היא מנסה לעבוד?

  7. תתפלא, אבל יש כאלה שמאמינים בחופש ביטוי, גם למי שאנו לא מסכימים אותו.
    ואיש לא מתחזה למה שאינו-הם ציינו בסוף מפורשות את קשריה לימין החדש. הקוראים מסוגלים להסיק את המשמעות לבד.

    1. לאדון שהגיב על תגובתי המקורית,

      תגובתי המקורית לא נועדה לגאונים יחידי סגולה כמוך הניחנים במידות תרומיות כמו אמונה עזה בחופש הביטוי "גם למי שאנו לא מסכימים איתו".
      אין כאן עניין של מתן חופש ביטוי למי שאנחנו "לא מסכימים איתו", אלא הפניית הלחי השנייה לאינטרסנטית שמנסה לעשות עלינו סיבוב חוזר: להשתמש בכוחה כחברת כנסת לצרכי העסקים של בני משפחתה.
      אם אתה מאמין במוסר הנוצרי – שיבושם לך.

      https://www.themarker.com/news/politics/1.7604862