ממשלת גרמניה VS תנועת 'אם תרצו'

מסדרונות משרד החוץ הגרמני אפופים סודות, תככים ושקרים. וגם: איך זה מתנקז לישראל ולתנועת 'אם תרצו'?

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (צילום: kremlin.ru)

ביקור הפרידה של קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל בחודש אוקטובר בישראל, תפס את הכותרות בתקשורת הישראלית. אכן למרקל היה סיפור אהבה מאוד מרגש עם מדינת ישראל. ההתחלה הייתה טובה ומרקל נתפסה בציבור הישראלי כידידת ישראל הגדולה ביותר באירופה, (בתקופת אובמה נתפסה אף כגדולה בעולם) כאשר הדבר הגיע לשיא בשנה השלישית לכהונתה עם נאומה של מרקל בכנסת ישראל, אשר גם היה הנאום הראשון אי בפעם שנישא בשפה הגרמנית בכנסת.

באותו נאום בשנת 2008 קבעה מרקל "מטבע לשון" חדש בכל הקשור ליחסי ישראל גרמניה, כאשר התייחסה לביטחון ישראל כ"האינטרס העליון של גרמניה" – .deutsche Staatsräson . מאותו רגע, נדמה היה כאילו לא הייתה שואה, גרמניה לא אחראית יותר על השמדת שליש מהעם היהודי במלחמת העולם השנייה ועושה הרושם שידידתנו הגדולה בעולם התחלפה בין לילה ועכשיו היא הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ולא ארצות הברית. נדמה היה שהנה מתחיל שחר של יום חדש ביחסי ישראל גרמניה. לא משנה כמה תהפוכות משברים ותנודות יהיו בעתיד ביחסי ישראל-גרמניה- מאותו נאום ועד היום, תמיד יזכרו את אותם מילים גם בגרמניה וגם בישראל, ללא שום קשר למתרחש במציאות בין המדינות.

רק שהשנים שלאחר מכן הוכיחו בדיוק את ההפך מאותה הצהרה של מרקל – מילים לחוד ומעשים לחוד. לא עבר הרבה זמן מאז אותו נאום בכנסת ישראל בשפה הגרמנית, וכבר חיבתה של מרקל לאומה היהודית במזרח התיכון התחילה אט אט לאבד את משמעותה ותוקפה, בגלל פוליטיקת הפשרות והויתורים הקואליציוניים במערכת הפוליטית בגרמניה. משנת 2012 ועד לאחרונה מפלגת ה SPD(הסוציאל-דמוקרטית) החזיקה בידיה את משרד החוץ. את תיק החוץ קיבל בשנת 2013 פרנק וולטר שטיינמאייר לעתיד נשיא גרמניה שנודע לשמצה כאשר השתחווה והניח פרחים על קבר ערפאת ב2017  (כזכור מדובר ברוצח היהודים השני הגדול גדול במאה ה-20 לאחר היטלר לפי אריק שרון).

מכאן ואילך התחיל למעשה אותו עשור של אבדן הבושה במדיניות החוץ הגרמנית העוינת כלפי ישראל: עשרות מיליוני יורו של משלם המיסים הגרמני התחילו לזרום לארגונים רדיקלייפ ואנטי-ציוניים בישראל אשר חלקם הוגדרו רק לאחרונה כארגוני טרור (ביניהם ארגונים רבים המצדיקים טרור נגד יהודים חפשים מפשע ותומכים בג'יהאד וBDS). התשלומים השנתיים עבור UNRWA סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם התחילו אט-אט לטפוח ולגדול כל שנה, כאשר האנטישמיות וההסתה נגד יהודים ממשיכה לשלוט במוסדות הסוכנות (כיום 20% מתקציב הסוכנות מגיע מגרמניה).

במקביל, המשטר האיראני הרצחני והאנטישמי התחיל להתחבב על שרי החוץ השונים של גרמניה והם קיבלו לגיטימציה כלכלית-מסחרית וכבוד מלכים בגרמניה למרות הקריאות להשמדת ישראל על ידי בכירי הממשל בטהרן. סגן הקנצלרית זיגמר גבריאל (גם הוא ממפלגת ה(SPD כינה את מדינת ישראל משטר אפרטהייד ב-2 הזדמנויות שונות (כאשר החמאס עושה לו אפילו RETWEET). בוצע בנוסף ניסיון לעקוף את הסנקציות המחודשות של טרמפ נגד איראן ולבסוף הדובדבן שבקצפת – מלחמת החורמה של מרקל ושותפיה מהSPD במפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון הכל כך חשוב לביטחון ישראל (אשר גם הוביל למיני "ברוגז" בין מרקל לנתניהו לפני מספר שנים) וכדומה.

עצימת עיניים

כל הדברים האלו נבלעו ונעלמו מעיני הציבור הישראלי בעת ביקור הפרידה של מרקל באוקטובר 2021 ונשארנו רק עם התרפקות על העבר מאותו נאום משנת 2008, ועוד קצת הנחה בצוללות ועסקאות נשק עם גרמניה וכן הלאה. רק לתנועה אחת בישראל, הייתה את "החוצפה" להעלות לסדר היום את הבעייתיות שבביקור הפרידה של מרקל בישראל, לאור העוינות של ממשלת גרמניה כלפי ישראל ב10 השנים האחרונות והחתירה נגד ריבונות ישראל וההתערבות בענייניה הפנימיים. מדובר בתנועה הציונית הגדולה בישראל – תנועת 'אם תרצו'.

למעשה, תנועת 'אם תרצו' הוציאה לפועל בסך הכל שתי פעולות פשוטות על מנת להזכיר לציבור הישראלי כי לא כל נוצץ זהב בביקור הפרידה של מרקל בישראל בפרט, ויחסי ישראל-גרמניה בכלל. הפעולה הראשונה הייתה לארגן משמרת מחאה נגד החתרנות המדינית של גרמניה נגד ישראל בראשות מרקל מול מלון המלך דוד בירושלים (שם נפגשה מרקל עם בכירי הממשל הישראלי). הפעולה השנייה הייתה  שיגור ופרסום מכתב פתוח יחד עם פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות עבור מרקל וממשלת גרמניה ובו קריאה ודרישה מפורשת להפסיק לממן במיליונים כל שנה ארגונים רדיקליים אנטי-ציוניים ותומכי תנועת (BDS) אשר עוינים את מדינת ישראל ופוגעים בביטחונה. כזכור, גרמניה מממנת גם ארגונים המייצגים משפחות מחבלים.

באותו שלב בו נשלח המכתב מתנועת 'אם תרצו' לממשלת גרמניה, אף אחד מהצוות לא האמין שייצא מכך משהו אך התוצאה הייתה די מדהימה. משרד החוץ הגרמני אכן הגיב למכתב זה לאחר מספר שבועות (עליו חתומה פקידה בכירה בשם גברת ברנהארד) אך כאשר נשלח מכתב זה, הודלפה ביחד איתו ההתכתבות הפנימית בין הפקידים הבכירים במשרד החוץ הגרמני שקדמה למענה, בצירוף חוות הדעת הגרמנית על תנועת 'אם תרצו' (כאשר על כל מסמך מודגש בגרמנית "לשימוש פנימי בלבד".

הדבר סיפק הזדמנות להצצה נדירה במה שקורה מאחורי הקלעים של משרד החוץ הגרמני, איך הם תופסים את הקונפליקט במזרח התיכון, את מימון אותם ארגוני "זכויות אדם" רדיקליים והמוטיבציה למימונם ובאיזה אופן הם רואים ותופסים את 'אם תרצו'. מאותה התכתבות פנימית שהגיע לידי אגף ההסברה בתנועה (תחת הובלתי), עולה שאחת הסיבות לפיהן החליטו גורמים בכירים במשרד לענות למכתב היא שהוא הכיל האשמות מאוד חמורות שיש לתת עליהן את הדעת.

ואכן במכתב המקורי ששלחנו בתנועת 'אם תרצו' לממשלת גרמניה ב10 באוקטובר נכתב כך:

"כספי ממשל (גרמני) אלו, מושקעים בארגונים ישראליים התומכים בחרם (BDS) על ישראל, ארגונים הפועלים לשינוי מדיניות ההגירה שלה, פועלים לעידוד לחץ בינלאומי עליה, ואף ארגונים הפועלים לשינוי מדיניות המלחמה של ישראל בטרור, באמצעות הליכים משפטיים ולחץ בינלאומי.

גרמניה לבדה מימנה בשנים האחרונים 34 ארגונים פוליטיים מובהקים בישראל, כולם מזוהים עם השוליים הרדיקליים הפוסט ציוניים. בין השנים 2012-2021 עומד הסכום על 84,204,316 ₪ סכום עצום במונחים ישראליים."

אלו אכן נתונים מספריים מדאיגים ומעניינים באשר להתערבות הבוטה של גרמניה בענייניה הפנימיים של ישראל, 80 שנה לאחר סיום השואה. כמו כן, המכתב הכיל כמובן דוגמאות ספציפיות באשר לבעייתיות במימון ארגונים רדיקליים וקיצוניים:

"מעל ל-17% מהסכום שהוזכר לעיל הועבר לארגונים אשר מגנים על מחבלים ועל בני משפחותיהם בבתי משפט ישראליים. מחבלים אשר רצחו ישראלים חפים מפשע או שלקחו חלק ברציחתם מתוך מניע אידאולוגי של טרור…. כך כיום, כל מחבל פוטנציאלי שמתלבט אם לבצע מעשה טרור או לא, יודע שלא משנה מה יעשה וכמה ישראלים ירצח, הוא יזכה להגנה משפטית מעולה, שכן ארגונים ישראליים במימון גרמניה יגנו עליו".

ואכן, מכתב התגובה ממשרד החוץ הגרמני, עליה חתומה הפקידה ברנהארד, הוכיח שאין מי לדבר שכן לתפיסתם מדובר בארגוני זכויות אדם "תמימים" בישראל "ובשטחים הפלסטינים הכבושים" הפועלים להשכנת וקידום השלום :

"הממשלה הגרמנית עובדת יחד עם שותפים מהחברה האזרחית בישראל ובשטחים הפלשתיניים הכבושים כדי להתמודד עם מכשולים לשלום ולקדם את תהליך השלום באמצעות עידוד אי-אלימות, חוק בינלאומי וזכויות אדם אוניברסליות כערכי יסוד לפתרון העימות בדרכי שלום…. ממשלת גרמניה לא עובדת עם שותפים שמקדמים אלימות או שמעורבים בה ושמתכחשים לזכותה של ישראל להתקיים. אנחנו לא מממנים פרויקטים שמקדמים באופן פעיל את ה-BDS. קרנות גרמניות הן אינן ישויות מדיניות והן פועלות באופן עצמאי מממשלת גרמניה. גם בהקשר זה, אנו לא בהכרח מאמצים את כל העמדות המובעות על ידי השותפים מהחברה האזרחית או ארגונים עצמאיים, שזכותם הבסיסית לחופש ביטוי הוא חלק מחברות דמוקרטיות ופלורליסטיות כישראל וגרמניה".

להתכתבות הפנימית של פקידי משרד החוץ שקדמה למכתב ה"מלאכותי" הרשמי שנשלח ל'אם תרצו' אף אחד לא הכין אותנו. כרונולוגיה של שקרים, טיוחים והכפשות. וכך נכתב על ידי נינה בורגנפלד פקידה בחירה במשרד החוץ הגרמני:

"לפניכם חוות הדעת של אנשי משרד החוץ הגרמני על יוזמי המכתב הפתוח: המכתב בא מארגונים לא-ממשלתיים ישראליים, שיש לשייך לימין הפוליטי בישראל. נושא פעילות מרכזי בשנים האחרונות, בעיקר של 'אם תרצו', היה לבצע דה-לגיטימציה לתמיכה הבינלאומית בארגונים לא-ממשלתיים ישראליים ופלשתיניים, הפועלים למען תהליך השלום ופתרון שתי המדינות על בסיס החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. לצורך העניין, הארגון ('אם תרצו') אינו נרתע מהגזמות מעוררות פולמוס ('ארגוני התעמולה האלה פורחים הודות לסכסוך וזקוקים לו כדי לשרוד, וגרמניה הפכה את העימות לעסק') וגם מטענות שווא שהוכחו ככאלה ('ב-28 בספטמבר 2021, פעיל 'בצלם' נתפס בעת שהצית מבנה ערבי באזור חברון במטרה להאשים יהודים').. פרטים על הפרויקטים הנכללים במסגרת תוכניות הסיוע הגרמניות בזכויות אדם, בתיווך בסכסוכים וביצירת יציבות כמו גם לפעילות הקרנות הפוליטיות הגרמניות בשטח, ניתן לראות בנספחים. המקורות לנתונים המצוינים במכתב ביחס לגובה התמיכה הגרמנית בארגונים המקומיים אינם מצוינים, ולכן אין ביכולתנו לאשר אותם".

ההאשמות מחליאות בפני עצמם. לטעון ש'אם תרצו' משתמשת ב"הגזמות מעוררות פולמוס" כאשר הוכח במכתב הפתוח למרקל שממשלת גרמניה מממנת ארגונים המגנים על רוצחי יהודים בבתי משפט בישראל (עדאללה והמוקד להגנת הפרט) ואף תומכת לעיתים בארגונים פרו BDS בפומבי היא פשוט זילות וזלזול בדם יהודי שנשפך כמעט 80 אחרי השואה.

לא זו אף זו, הטענה כי תנועת 'אם תרצו' מעלה "האשמות שווא" בפנייתה לממשלת גרמניה, כאשר במציאות אכן נתפסו ונעצרו 2 פעילי בצלם פלסטינים לאחר ששרפו בתים בדרום הר חברון וניסו להפליל יהודים (דובר צה"ל אישר זאת, והדברים דווחו בערוץ 12) מהווה עיוות מציאות בוטה. כמו כן, הדבר מוכיח שאת פקידי משרד החוץ הגרמני לא מעניינת האמת אלא רק להמשיך באותו מנגנון מימון ארסי ומסוכן לביטחון ישראל, כאשר ארגונים קיצוניים שוליים בחברה הישראלית נהנים ממיליוני יורו על חשבון המיסים הגרמני ונותנים רוח גבית לטרור הפלסטיני.

בנוסף, במכתב התגובה, הבטיחה הפקידה החתומה עליו הגברת ברנהארד שממשלת גרמניה לא תומכת בשום צורה בארגונים המקדמים אג'נדה של BDS (הציטוט המדויק מופיע לעיל).הרי פשוט אין דרך יותר מגוחכת לעשות צחוק מהעובדות והאמת. הרי כבר ידוע שממשלת גרמניה מימנה בעבר את הארגונים הקיצוניים "זוכרות" ואת ארגון "WHO PROFITS?" אשר תמכו פומבית ו\או קידמו בפלטפורמות השונות שלהם את תנועת החרם נגד ישראל  BDS השואפת לחרם כלכלי תרבותי ואקדמי על מדינת ישראל. היכן הייתה ההתנצלות בזמנו? היכן הייתה הפקת הלקחים? להשמיץ את התנועה הציונית הגדולה בישראל, כאילו עובדיה ופעיליה חיים בהזיות ויורים לאוויר הגזמות והמצאות, היא עוד הוכחה לעוינות כלפי מדינת ישראל ויהודים בציון בקרב פקידי הממשל הגרמני. שלא לדבר על הטיוח הבוטה והברור של הפעילות האלימה והאנטישמית של פעילי בצלם (אשר קבלה ממשלת גרמניה באופן ישיר ועקיף כמעט 10 מיליון ₪ בעשור האחרון) אשר נעצרו על ידי הרשויות ושמותיהם ידועים לכל – עימאד אבו שמאסייה ועראף ג'אבר.

זילות משפחות שכולות

ממשלת גרמניה מתייחסת בזלזול לאינטליגנציה של תנועות ציוניות ומשפחות שכולות מסכנות בישראל שאיבדו את יקיריהם בגלל הטרור פלסטיני (כדומה לממשלות מערביות נוספות הפועלות באותה צורה). עם זאת, הזלזול המשמעותי יותר הוא חוסר השקיפות ואי הרצון לניהול משטר דמוקרטי תקין, כאשר ממשלת גרמניה פועלת בחוסר שקיפות כלפי הציבור בגרמניה. ממשלת גרמניה הרשמית עדיין מסרבת לחשוף את המספרים והסכומים אותם היא מעבירה לארגונים רדיקליים פוסט ציוניים בישראל וברשות הפלסטינית על חשבון משלם המיסים הגרמני.

כך למשל מפלגת הימין הפופוליסטי "אלטרנטיבה לגרמניה" המיוצגת בבונדסטאג, פנתה לפני מספר שנים לממשלת גרמניה בשאילתה, במטרה לברר מהם גובה הסכומים המועברים מכספי המסים שמשלמים אזרחי גרמניה לארגונים שונים בשטחי הרשות הפלסטינית וישראל. ממשלת גרמניה סירבה למסור פירוט, בטענה שמדובר במידע חשאי.

אלדד בק העיתונאי הישראלי הוותיק המדווח מגרמניה מזה 20 שנה, התייחס במאמרו בישראל היום לסוגיית ההתכתבות בין ממשלת גרמניה ל'אם תרצו' ולחוות הדעת המודלפת ועל כן שאל את השאלות הבאות באותו עניין: "מדוע מסתירים הגרמנים את המידע הזה? האם זה נעשה כדי שלא נדע עד כמה עמוק הם מעורבים במאמצים לשנות את המציאות הפוליטית בארץ? בתקופה לא מאוד רחוקה בהיסטוריה הגרמנית, נקראה שיטת עבודה זו "לילה וערפל". האם גרמניה הרשמית הפיקה לקח כלשהו מההיסטוריה, או שמא היא ממשיכה להשתמש בשיטות עבודה ישנות?"

בכל אופן, אין ספק שממשלת גרמניה "חוטאת" 3 פעמים כאשר היא משקיעה כל כך הרבה משאבים בניסיון להתערב ו"לבחור צד" בסכסוך הישראלי פלסטיני: ראשית, היא חותרת תחת הריבונות של מדינה דמוקרטית מערבית אחרת בצורה אנטי דמוקרטית ועוינת, כאשר היא מחזקת את הכוחות המיעוט האנטי-דמוקרטיים והאלימים שבה. שנית, היא מונעת מהציבור שלה לדעת באילו סכומים מדובר על מנת שלא יתעורר דיון ציבורי על העניין, ובכך מסתירה מידע חיוני לציבור ומונעת שקיפות וחופש מידע הכרחי כפי שנדרש מכל דמוקרטיה ליברלית בעולם. שלישית, שוללת כל אלמנט של לגיטימיות ותוקף מהמונחים ההיסטוריים שנכנסו לז'רגון הגרמני בעקבות לקחי השואה:  "עשיית טוב מחדש"("Wiedergurmachung"  – בכל הקשור לפיצויים לישראל לאחר השואה) ו"השלמה עם העבר"  "Aufarbeitung der Vergangenheit")- על מנת להפיק לקחים וללמוד מכשלי העבר שהובילו לאותם אסונות על מנת למנוע חזרתם בעתיד). בפועל, ממשלת גרמניה בחרה למעשה צד בקונפליקט, אשר לא מטיב עם צאצאי הניצולים ממכונת ההשמדה הנאצית והיא מאמצת את הנרטיב הפלסטיני האנטישמי והמעוות עובדתית והיסטורית ("שטחים פלסטינים כבושים" כפי שציינו במכתבם).

במילים אחרות, כאשר גרמניה מממנת ומחזקת גורמים עוינים לישראל ומפקירה את בטחונה היא מוכיחה הלכה למעשה שהיא לא למדה שום דבר מההיסטוריה האנטי-דמוקרטית/פשיסטית ורצחנית שלה. זוכרים עדין את נאומה של מרקל לפני 14 שנה בכנסת "בטחונה של ישראל כחלק מהאינטרס העליון של ממשלת גרמניה"? לצערנו זה הדבר היחיד כמעט שהישראלי הממוצע זוכר שמדברים על גרמניה מודל 2022.

ולא פחות גרוע מכל הדברים שצוינו לעיל, בהתכתבות הפנימית של פקידי משרד החוץ נחשף גם הניסיון לעשות מניפולציה זולה ועלובה על חשבון 'אם תרצו'. משמע – לנסח מכתב תגובה ולענות למכתב הפתוח של 'אם תרצו' ופורום בוחרים בחיים "בשל הנוכחות הציבורית והתקשורתית של הארגונים שולחי המכתב בישראל ומערכת הדה-לגיטימציה הנמשכת (שהם מנהלים) נגד מגני זכויות אדם ישראלים ופלשתיניים.. על מנת לשטוח את מטרת, דרך ומנגנוני הביקורת של שיתוף הפעולה". לציין שבסיום חוות הדעת הדגישה הפקידה הבכירה הגברת בורגנפלד: "יש לקחת בחשבון שמכתבנו יועבר לתקשורת הישראלית".

יו"ר תנועת 'אם תרצו', מתן פלג

חייבים להודות שזה די עלוב ואירוני שאותו ניסיון של פקידים בממשלת גרמניה לעשות מניפולציה על התנועה הציונית המובילה בישראל, מסתיים בכך שכל ההתכתבות הפנימית שהביאה לעולם את אותה תשובה ריקה מתוכן ומשמעות של משרד החוץ הגרמני ל'אם תרצו' – מסתיימת בהדלפה ושליחה בטעות של אותה התכתבות פנימית של הפקידים עצמם. אין ספק כי ניסיון המניפולציה הכתה בהם חזרה כמו בומרנג כאשר השקרים שלהם נחשפו. אכן לא מקצועי ולא ראוי אבל את המחיר כנראה אף אחד שם לא ישלם והסיבה לכך היא ברורה – אנטישמיות במעטפת של אנטי ישראליות היא פופולארית ביותר בגרמניה של היום ועל כך מעידים כל פרשות האנטישמיות בתקשורת הגרמנית שמסעירות את גרמניה בשבועות האחרונים. בקרב עובדי התאגיד השידור הממלכתי-ציבורי-בינלאומי ה-DEUTSCHE WELLE הממומן ישירות על ידי הממשלה התגלו מקרים רבים של הפצת אנטישמיות, הכחשת שואה ותעמולה אנטי ישראלית בערוצים הפרטיים שלהם. כתוצאה מכך, מספר עובדים אף פוטרו לאחר שטיוח ראשוני של אותם פרשות מביכות על ידי בכירים שם לא צלח.

אך מה שבאמת עצוב בכל הסיפור הזה הוא העבודה שפקידי הממשל במשרד החוץ הגרמני כנראה חיים בעולם משלהם, בוודאי לא בפלנטה שלנו, כאשר הם משלים את עצמם שהכסף שלהם הולך רק למטרות חיוביות של 'שלום ויציבות באזור" והם סומכים בעיניים עצומות על אותם ארגונים שידווחו להם אמת על כל הנעשה עם כספי המיסים של ממשלת גרמניה כפי שהם ציינו במכתבם אלינו:

"טענות על כל מעורבות עם אנשים או ישויות מוענשים או גם על התנהגות לא הולמת נלקחות ברצינות רבה ונחקרות לעומק. הארגונים השותפים לנו מחויבים בחוק להגיש לנו פירוט של הוצאותיהם ודו"ח פעילויות. בה בעת, אנו עומדים לצד מגני זכויות אדם וארגוני חברה אזרחית הניצבים בפני האשמות שווא ומערכות דיסאינפורמציה".

העקיצה והמכה מתחת לחגורה נגד תנועת 'אם תרצו' הייתה ברורה בניסוח זה. מצד אחד, פקידי משרד החוץ הגרמני טוענים שהם מקיימים ביקורת ופיקוח על אותם כספי ציבור שמועברים לארגונים רדיקליים, ומצד שני כאשר ארגון ציוני בישראל חושף את העוינות והאלימות של הפעילים באותם ארגונים – יש פשוט התעלמות מוחלטת ואי חתירה לאמת. חייבים להגיד זאת בבירור – הארגוני הפוסט ציוניים בישראל אינם ארגוני זכויות אדם כפי שהם טוענים כאשר כל אותם ארגונים באופן רשמי ולא רשמי מקשקשים על "קולוניאליזם ציוני, אפרטהייד יהודי, כיבוש ישראלי של שטחים פלסטיניים" וכדומה. יש פה בסך הכל ניסיון להוציא לפועל תעמולה אנטי-ציונית ושקרית נגד הלגיטימיות של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית וזאת עבור בצע כסף ומיליונים שזורמים לגורמים לא לגיטימיים ושוליים בחברה הישראלית.

סיכום

מהיכרותי הטובה עם החברה והמנטליות הגרמנית תופעה זו של שימוש בגורמים רדיקליים בחברה הישראלית, על ידי מימון כספי נדיב של האג'נדה החתרנית שלהם נגד מדינתם, רק מחזקת את הסטראוטיפים האנטישמיים בחברה האירופאית בכלל והגרמנית בפרט. עצוב מאוד שיש יהודים בישראל וגם בגרמניה שתמורת בצע כסף מוציאים דיבת ישראל ופועלים נגד עמם אך זה דרכו של עולם וכך לצערנו תמיד היה.

אף אחד לא באמת חושב שמשרד החוץ הגרמני יהפוך פתאום פרו ישראלי ופרו ציוני תחת מפלגת הירוקים ושרת החוץ החדשה שלהם ברברה בארבוק. מה שבטוח, לנו נשאר רק לקוות שהמדיניות העוינת של ממשלת גרמניה כלפי ישראל תהיה פחות מתחכמת ויותר גלויה וישירה. שכן המשחק הכפול ששיחקה מרקל ושרי החוץ השונים שלה מהSPD ב10 השנים האחרונות אכן הצליח לבלבל הרבה גורמים בישראל ובגרמניה.

אכן, אנשי תקשורת וציבור בישראל מבולבלים מהמשחק הכפול שמשחק גרמניה ועל כן רובם מסרבים לצאת נגדה בגלוי.

מה שבטוח אותנו אי אפשר לבלבל יותר. נשאר רק לקוות שהציבור הגרמני יפסיק להתבלבל בעצמו וידרוש התנהלות שקופה דמוקרטית פתוחה והוגנת של הממשל הגרמני בכל הקשור לבזבוז מחריד של כספי ציבור. ואם אפשר – לא לחתור תחת הריבונות של מדינות אחרות במיוחד אם הם דמוקרטיות ומערביות. יש יותר מדי צרות בעולם בשביל להמשיך להציק ליהודים.

יונתן שי משמש כראש אגף הסברה בתנועת 'אם תרצו'. לשעבר שליח הסוכנות היהודית בגרמניה, עוזר פרלמנטרי בבונדסטאג ואנליסט תקשורת גרמנית בלשכת העיתונות הממשלתית.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. קודם כל תיקון ה'גרמנית' של הכותב: "Aufarbeitung der Vergangenheit" זה לא "השלמה עם העבר", אלא הטמעת העבר במובן של הפקת לקחים ממנו. זה אחת ה'שיבולות' של השיח הגרמני הצבוע על העבר הנאצי שלהם שממשיך לחיות בהווה שלהם. לגופו של עניין: משרד החוץ הגרמני דהיום הוא במידה רבה המשך המשרד של יואכים פון ריבנטרופ שנתלה בנירנברג אחרי שסייע בכל כוחות בהשמדת היהודים. משרדי החוץ והמשפטים של ה'רפובליקה הפדרלית' היו כנראה המשרדים הכי 'מנואצים' בממשלת גרמניה, ששרצו נאצים מן המסד ועד הטפחות. בשנים האחרונות התפרסמו כמה מחקרים מעניינים על משרד החוץ הגרמני. כדאי פה להזכיר שהגרמנים ימ"ש מצביעים ברוב ההצבעות בשמו"ם יחד עם אויבי ישראל כגון איראן וסוריה – נגדנו. נציגם בשמו"ם, אחד בשם כריסטוף הויסגן, הוגדר ע"י מרכז שמעון ויזנטל לפני שנתיים כאחד האנטישמים המובילים בעולם. כל מה ש'אם תרצו' מטיח בגרמנים נכון, אבל דבר אחד משום מה חסר, כמו תמיד: גרמניה חננה 99% מהפושעים הנאציים שבתחומה, שהיו כמעט כל הפושעים – רק מיעוט קטן מהפושעים ברחו לחו"ל. לא זאת אף זאת: גרמניה שילמה פנסיות תקציביות שמנות לפושעים נאציים ושאריהם על 'שנות עבודתם' בשירות היטלר. אלה ככהנ"ר מאות מיליארדי מארקים/יורו במהלך 72 השנים מאז שהמדינה המקוללת הזאת הוקמה מחדש.

    1. יופי של תגובה. יישר כוח. אבל יש נקודת אור מנחמת. העם הגרמני הולך ונעלם. זוהי נקמת העם היהודי. ילודה שלילית של הגרמנים המקוריים וריבוי ילודה של מהגרים אשר לא מכירים ולא מעוניינים להשתלב ברייך הגרמני, כל אלה מובילים למחיקתו של זרע עמלק זו. אמן כן יהיה רצון.

    2. ז'בוטינסקי, שמחתי לשמוע על נקודת האור שהיא נעלמת, אבל איך, איפה זה קורה ? היא צריכה להימחק מעל פני האדמה. אני תמיד שואלת, איך מדינה שביצעה את הפשעים האלה, לא רק שלא נמחקה, היא רק גדלה, צמחה והתעצמה, לא ברור לי.
      אגב, אתה מכיר מדינה בעולם, שאזרחיה קמים עליה, ומבקשים לבטל את קיומה? אני חושבת שאין דבר כזה בכל העולם.

  2. א) מתן פלג הוא בחור צעיר. אולי זו הסיבה שבגללה הוא לא מודע ולכן לא ציין את העובדה – ממשלת גרמניה אישרה ביודעין, ואולי אף בזדון, את מכירת החומרים והרכיבים ליצור טילים וחומרי לחימה כימיים לעירק בתקופת סדאם חוסיין. באותה התקופה עירק הודיעה לפני כל העולם שרכיבים וחומרים אלו מיועדים לשריפת ישראל, כך שממשלת גרמניה לא יכולה להכחיש את המודעות שלה בעניין. אני לא יודע מה גילו של מתן פלג, אבל אני זוכר את תקופת מלחמת המפרץ הראשונה שבה שורדי שואה, כולל אלו שהיו במפעל הגרמני המוכר ביותר בעולם – אושוויץ, נאלצו לחשוש, בפעם השניה בחייהם, מפני השמדה בגזים תוצרת גרמניה. אותה קומבינה שבה מאשימים את נתניהו בעניין הצוללות הגרמניות (תיק 4000) בכלל נוצרה בשנת 1991, כשהגרמנים "הסכימו" לפצות את ישראל ע"י מכירה מסובסדת של צוללות.

    ב) ממשלת גרמניה לא חיכתה עד ששורד השואה האחרון שחי בישראל יסיים את חייו. ממשלת גרמניה הרגישה ומרגישה מחויבות לסייע למוסלמים לסיים את מה שהנוצרים החלו – השמדת כל היהודים, כולל אלו שאיכשהו הצליחו לשרוד את הנסיון הקודם להשמיד אותם. אבל שלא תחשבו שיש לי בעיה עם ממשלת גרמניה. כארגון ממשלת גרמניה מתפקדת יחסית טוב. הבעיה שלי היא עם הגרמנים שעובדים בממשלת גרמניה, ותחת השם הכללי והמעורפל 'ממשלת גרמניה' אותם גרמנים אנטישמים יכולים לפעול להשמדת יהודים מבלי שייחשפו.

  3. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  4. מפלגת הירוקים בגרמניה ידועה כתומכת בישראל, אך מה לעשות שהפקידים (כאן כמו שם) הם לא ניתנים להזזה

    1. "ירוקים" תומכים בישראל? אתה בטוח? תן קישורית בבקשה.

    2. הינה אפיזודה המלמדת על היחס של הירוקים לשואה, לנאציזם וליהודים: ב-1999 הוגשה בארה"ב תביעה של ניצולי שואה נגד החברה הגרמנית DEGUSSA העוסקת בין הייתר בסחר בזהב ובמתכות יקרות. החברה הואשמה בש"פ עם הנאצים ע"י שוד תכשיטי זהב ושיני זהב מהקורבנות בבגיטאות ובמחנות המוות הגרמניים: DEGUSSA לחצה על אירגוני הרוצחים הנאצים, בעיקר ה-SS, ושילמה להם כסף, ואלה העבירו לרשותה את הזהב ותכשיטי הקורבנות. החברה התיכה את הזהב וסחרה בו בשוק החופשי וגרפה רווחים גדולים. לעזרת DEGUSSA התגייסה ממשלת גרמניה שהורכבה אז – כמו היום – מהסוציאל-דמוקרטים והירוקים, ושר החוץ שלה היה מנהיג הירוקים, יושקה פישר, שהוצג בארץ ע"י חובבי ולקקני גרמניה כ'ידיד ישראל והעם היהודי'. אחרי התייעצות עם הקנצלר שרדר, פישר מסר ב-15 ביוני 1999 *מרצונו החופשי ומתוך בחירה עצמאית* לבית המשפט האמריקאי מכתב רשמי של ממשלת גרמניה בתור Amicus Curiae (ידיד בית המשפט), שבו הוא מנקה את החברה הנאצית – שבין הייתר גם סיפקה ל-SS באמצעות חברת-האחות שלה DEGESCH גז ציקלון B – מאשמת שיתוף הפעולה עם הנאצים וממעורבות בתעשיית הרצח שלהם במחנות ההשמדה, וטוען שהתעשייה הגרמנית, ובייחוד חברת DEGUSSA שהיתה בעלת מונופול בתחום עיבוד וסחר בזהב 'נאלצה להיכנע לדרישות הנאצים' ככל שמצב הכלכלה והאספקה הדרושה לניהול המלחמה הלך ונהייה קשה יותר. צריך לקרוא את זה במקור כדי להכיר את הנבזות והחלאתיות האנטישמית והפרו-נאצית השוררת במנגנוני השלטון בארץ המקוללת. בסיום המכתב ביקש מנהיג הירוקים פישר מביהמ"ש לדחות את התביעה נגד החברה הנאצית. קישור: אתר דיוני הבונדסטאג, דיון בעקבות שאילתה של 'מפלגת השמאל' שהסתמכה על דיווח על הפרשה בטלוויזיה:
      https://dserver.bundestag.de/btd/14/018/1401816.pdf
      בית המשפט האמריקאי נסמך בפסק דינו באופן משמעותי על מכתב 'ידידי ביהמ"ש' מגרמניה ודחה את תביעת הפיצויים של הקורבנות.

  5. לא הבנתי , מה הפליאה לגבי גרמניה ? האם בארה"ב בבריטניה , צרפת ,איטליה ובעיקר באקדמיה המצב שונה? בחלקם אנטי ישראליות , בהובלת יהודים וישראלים מתנגדי התנועה הציונית? כמו חומסקי,אילן פפה ועוד "טובים" ו"ליברלים" המטיפים – גם בהגיעם לישראל – נגד קיומה של מדינה יהודית? !
    הפליאה שאלה בישראל המכנים עצמם "מנהיגים" אינם משכילים לגבש אסטרטגיה דרושה ב"מלחמה" !
    כבר הוכח כי "עליונות אווירית" לא בדיוק מסייעת על הקרקע – ראה המרד הערבי 2021 ! אשר -לצערי- היה קדימון לבאות ……

    1. ליברמן, בפרעות של 2021, לא רצו, לא טרחו. אבל תאר לעצמך, אחרי יום של פרעות ולינץ', היו מרימים בלוד, עכו, יפו ובכל המקומות מסוק, הכל היה שונה. אבל, העדיפו לא להרגיז אותם, והעדיפו להקריב אזרחים למכות ללינצ'ים, לבקבוקי תבעירה וכד'.

  6. נו באמת. הרי הגרמנים מקדמים את האמת הידועה שבזמן מלחמה ירדו לכדור הארץ חייזרים הנקראים נאצים שרצחו מיליונים. אין לגרמני של היום כל קשר לאותם חייזרים. כל גרמני וגרמני החי היום הוא כבשת רש טהורה ואוהבת אדם באשר הוא (בתנאי שאינו יהודי) . הרי כשאתה פוגש גרמני אין לו כל קשר למה שקרה לפני 80 שנה!!! אז אין צורך לאותו גרמני אוהב אדם ושלום כל צורך להתנצל שהוא תומך נלהב בארגוני אוהבי אדם כמוהו (לרצוח יהודים זה לא פשע כידוע). אז תפסיקו להיות לוחמניים ולהתנגד לארגוני אוהבי אדם אלו. מה נסגר איכם?

  7. קיבלתי הלם. אני יודעת שפניתם לממשלת גרמניה לא תיארת לעצמי חוצפה,ושקרים כאלה. ואנינאומרת, הם חותרים תחתינו בכספים ? אתם תיכנסו בדלת האחורית לאזרחי גרמניה.
    תמצאו דרך להפיץ את כל הסכומים האלה, בכל רחבי גרמניה. להגיע לכל רחבי גרמניה. לעיירות הכי קטנות, לכפרים הנידחים, יש שם משפחות קשות יום. תמצאו דרך להפיץ את הסכומים. לא יכול להיות שלא יימצאו שם אזרחים שיתקוממו כנגד תמיכה של מיליאדים במחבלים במדינה רחוקה, שלא קשורה אליהם. אולי אפילו לא מכירים אותה. לא יודעת כמה אזרחים יתקוממו לעולם אין לדעת, אבל שווה לנסות. זה לא יקרה ביום אחד, אבל זה יקרה.