חומות של שחיתות

הוצאת עשרות מיליונים על ביתו הפרטי תוך דריסת כל נורמה ציבורית ומשפטית מסמלת במדויק את ניתוקו של ראש הממשלה

מה יגידו השכנים? למי אכפת. רה"מ בנט | צילום מסך

כחמישים מיליון שקלים – זהו הסכום שהוצא עד כה על עבודות בינוי שונות סביב ובתוך ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנט ברעננה, על פי דיווח של אילה חסון בחדשות 13 בסוף השבוע. על פי הדיווח, סכום זה כולל בין היתר עבודת חפירות נרחבת ברחובות הסמוכים, הקמת גדרות, חומות וסדרת שערים, מתקני אבטחה ומצלמות, בנוסף לשיפוצים אחרים בתוך הבית עצמו.

העבודות נמשכות כבר חודשים ארוכים למרות תלונות מתמשכות מצד השכנים, אשר תיארו בהרחבה בכתבה של חסון כיצד חייהם "הפכו לסיוט", כיצד ראש הממשלה מתעלם מפניותיהם וכיצד ילדיהם חוששים אפילו לצאת לשחק. החשבון, כאמור, עומד עד כה על סכום אסטרונומי.

כל זה מתרחש בזמן שמעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בירושלים עובר שיפוצים נרחבים גם הוא, על פי חלק מהדיווחים בעלות של 35 מיליון שקלים עד כה, למרות שלמעשה בנט ומשפחתו אינם משתמשים בו וממשיכים להתגורר בבית ברעננה. אם כל זה לא הספיק, בתגובת משרד ראש הממשלה לכתבה של אילה חסון מיום שישי, נטען כי ביתו של בנט ברעננה "הוגדר כמעון רשמי" עד לסיום השיפוצים בבלפור, החלטה ש"עברה באישור היועמ"ש מנדלבליט".

הבנתם? עד שיסיימו את השיפוץ בירושלים בעלות של עשרות מיליונים, אזרחי ישראל נאלצים למממן מכיסם שיפוץ יקר עוד יותר ברעננה תוך מירור חיי הסביבה כולה ובחוסר התחשבות מוחלט בתושבי העיר. התירוצים שבנט השמיע עד כה מרתיחים לא פחות. בתחילה טען כי הוא ממתין לסיום השיפוץ בבלפור, אבל גם אז הוא מתכנן להשתמש במעון הרשמי רק לצרכי אירוח ועבודה, ולא למגורים של ממש. לכך יש להוסיף את העובדה שכהונת בנט בכל מקרה קצובה בזמן ואמורה על פי הסכם הרוטציה להסתיים בשנה הבאה. מדוע אם כן היה צורך בשיפוץ מקיף בירושלים כאשר ברור כי הוא עשוי לארוך חודשים רבים?

אחר כך נטען כי משפחת בנט מעדיפה להמשיך להתגורר ברעננה, בין היתר בשל הקרבה לבתי הספר של הילדים הצעירים. כמובן שיש לקחת בחשבון סידורי אבטחה שונים ואת חיי משפחתו של ראש הממשלה, אך גם הפגיעה הקשה באיכות חייהם של השכנים וגם ההוצאה המטורפת על שיפוצים היו יכולות להיחסך אילו רק בנט היה מקבל את ההחלטה הפשוטה לעבור למעון הרשמי הנמצא בבירת המדינה, כפי שעשו כל ראשי ממשלת ישראל לפניו וכפי שראוי לעשות גם כעת. אפילו תשובתו של ראש הממשלה לשאלות עיתונאים לגבי השיפוץ ברעננה לפיה הוא "מדבר עם השכנים", הופרכה בקלילות בכתבה של חסון כאשר השכנים עצמם טענו כי לא היו דברים מעולם.

זהו אם כן עולמו המופלא של נפתלי בנט. ראש ממשלה ללא תמיכה ציבורית שרק הולך ומתרסק בסקרים, מחזיק בקושי קואליציית שעטנז מוזרה והפר כבר מזמן כל הבטחה שאי-פעם השמיע. בנט הולך ומתבודד, חושש לבוא במגע עם אזרחים ומסתגר מאחורי חומות ברזל גבוהות ומתנהל בהיסטריה כאשר הוא נתקל באופוזיציה בכנסת. הקשר היחידי בינו לבין העולם שבחוץ מתבצע דרך ראיונות יח"צ מגוחכים או תדרוכי פרשני חצר מגוחכים עוד יותר. ראש ממשלה מנוכר שמזמן התנתק מהציבור.

במלחמת ההישרדות הזו של איש אחד כל האמצעים מותרים – אפילו אישור משפטי להפר כל נוהג מקובל מאז הקמת המדינה, ואפילו צ'ק פתוח להפוך את ביתו הפרטי ל"מבצר של בנט", בתיאורה הקולע של אילה חסון שנדהמה מן המראות שראתה ברעננה. אבל הכי גרועה היא הצביעות. מגישים שהיו צורחים בזעם ודורשים חקירה על כל הוצאה מזערית בימיהם של ראשי ממשלה אחרים כעת ממלאים פיהם מים; פוליטיקאים משמאל שיצאו להפגנות והבטיחו "שינוי" כעת נהנים ממנעמי השלטון. אז הדחפורים ימשיכו לחפור, השכנים ימשיכו לסבול, הפרשנים ימשיכו לאתרג ורק בנט ימשיך לחייך. את החשבון על הביזיון הזה, כמעט כרגיל, כולנו נשלם בריבית דריבית.


עקבו אחר ׳מידה׳ ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. פקידי השלטון סוחטים את האזרחים ומעבירים לידיהם הפרטיות. ישנם מאות מכרזים חסרי רסן בכל הנוגע לניהול תקציבי – בכל הנוגע לכספי ציבור ישנה הפקרות מוחלטת

    1. נוכח התקשורת המאתרגת את בנט ושותקת על בזבזנותו המושחתת חובה ממש חובה להשוות לעיסוק האובססיבי שהיה כל הזמן על סדר היום התקשורתי בהוצאות משפחת נתניהו תוך פירוט קטנוני שעסק בכל פרט ופרט. מה שהביא לדו"ח מבקר המדינה שפירא שבו כמעט הגיעו להוצאות ולכמות נייר הטואלט הנצרכת. ושימו לב כיצד ובאיזה פירוט הדו"ח הזה נפרס בזמנו על עמודי "הארץ" . לקרוא ולא להאמין. [ע"ע באתר "הארץ" (מרץ 2015) תחת הכותרת: "דו"ח המבקר על נתניהו על מעונות רה"מ"]
      הדבר בולט שבעתיים נוכח השתיקה המוחלטת ששררה בתקשורת לפני כניסת נתניהו לתפקיד רה"מ ואחריו. איש לא התייחס לבזבוזיו של שמעון פרס שעם כניסתו לתפקיד הנשיא הקפיץ הוצאות מעון הנשיא מ-40 מיליון שקל בשנה ל-60 מיליון שקל בשנה כשהוא מתגורר בו בגפו. איש לא התייחס להוצאותיו של אהוד אולמרט ובני משפחתו. אותו אולמרט שתכנן לבנות מעון רשמי חדש עצום ומפואר במקום זה הקיים בבלפור שמחירו נאמד במיליארדים. תוכניות שבוטלו ע"י נתניהו עם היבחרו.

  2. כחמישים מיליון שקלים???????????????? בנוסף לשיפוצים אחרים בתוך הבית עצמו ??????????????????? בשעה שיש מעון רשמי ואובטח לראש ממשלה??????????????

    זהו סכום שרוב מוחלט של אזרחי ישראל, לא ירוויחו במשך דורות, גם עשרות משפחות יחד.

    זו ההוכחה הניצחת שמצדיקיו של השקרן הבוגד במצביעיו ושל חסר תעודת הבגרות, משקרים במודע גם ברגע זה, כאשר הם מספרים שממשלה זו "חוסכת" אבל הוצאות של נתניהו הן "שחיתות". חמישים מיליון שקלים זה יותר מ- 35 מיליון שקלים. אפשר לבגוד במצביעיך וקשה לספור ללא תעודת בגרות, אך זה עדיין יותר. אך מה זה לשקר, כאשר התומכים ברוצחי ישראלים עבור פרסים מאוסלו, קוראים לעצמם "ריפוי".

    וזו הסיבה, מדוע בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, סילמן, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – כל כנסת הבאה, אתם תראו רק מבחוץ וגם אם הכסף של סורוס יממן תפקיד טוב אחרי שיסוי הציבור הישראלי זה בזו, העסק שתוצנחו אליו – יקבל 0 ש"ח ממני (גם במטבע אחר). גם אם נצטרך לנסוע לקרית שמונה, ע"מ לא לקנות מבית עסק שתוצנחו אליו. זה המחיר שתצטרכו לשלם, על גניבת סכום כ"כ גבוהה. כיוון שבגדתם לא רק במצביעים שלכם אלא בעקרונות המוסר הבסיסי (יש מעון מאובטח לראש ממשלה, אין ולא היה כל צורך לגנוב 50 מיליון).

    1. ושים לב שההוצאות על בית ראש הממשלה, בניגוד לביתו של בנט לא נכנסות לבעלות פרטית בסיום הקדנציה!

    2. בושה וחרפה אמרת ממשלת שינוי. צדקתם זוהי ממשלת שינו שבה הכל הפקר ביזבוז 50מיליון שקל לשיפור והשבחה בביתו של ראש ממשלה עם 6מנדטים.בעוד שנה עף. זוהי הממשלה של ג'ובים בקרן קיימת.בספריה הלאומית. בבחירת היועמשית החדשה. ועוד ועוד. אך איפוא אתם עתוניי וכתבי ערוץ 12 ערוץ 13. פוחדים שלא יעיפו אותכם. תתביישו

    3. אז על מה כל הרעש? החלפנו מושחת אחד במושחת אחר. שורה של מושחתים: אולמרט, נתניהו ובנט.

  3. א.אם הצידוק לשיפוץ הבית ברעננה הוא שהוא משמש כמעון זמני של ראש הממשלה אז לבנט אין זכות להמשיך ליהנות מפירות השיפוץ אחרי שמעמד זה יפסיק. האם הוא מתכנן לממן מכיסו הפרטי את החזרת המצב חקדמותו או שהבית יולאם ויהפוך לבית ראש הממשלה למקרה הצורך? יש לי תחושה שכולנו יודעים את התשובה…
    ב.אם דבר כזה לא יקרה אז עולה השאלה שבנט תמיד אבל תמיד מתעלם ממנה(ולצערי אף פעם לא נשאל)-אפילו אם נניח שהתנהלות בנט מוצדקת, מה ההשלכות של התקדימים שהוא יוצר?
    ג.הנימוק לגבי חיי המשפחה פשוט מגוכח. לסוניה פרס ז״ל לא היה נוח לעבור לבית הנשיא אז הם פשוט חיו זמנית בנפרד(ומן הסתם בילו זמנים יחד פה ושם)-מי שרוצה יכול למצוא פתרונות. אין הצדקה להוצאת כספי ציבור על פינוק.

  4. האם יש הוכחה כלשהיא למה שנאמר?
    האם יש הוכחה כלשהיא שאם אכן נעשו שיפוצים הם לא נעשו בכספו הפרטי של בנט?
    קל מאד להפריח שמועות, קשה להפריך….

    1. בן ארי טרם האשימה את נתניהו ששיפץ את ביתו של בנט בעלות 50 מיליון ש"ח. כלומר, עבורך אין הוכחה.

    2. אם השיפוץ היה פרטי הוא לא היה צריך אישור מהיועמש.
      ואם אתה לא בטוח שבכלל יש שיפוץ אתה יכול פשוט להגיע לשם ולראות בעצמך, זה לא מסובך.

  5. לא הבנתי למה היה צורך להגדיר מעון רשמי זמני עד סיום השיפוצים בבלפור לראש ממשלה שדווקא מסתדר יפה עם מגורים במקום שיש בו שיפוצים נרחבים עוד יותר?

  6. בנט נוהג כאחרון הדיקטטורים. הוא אומר בפירוש לעם: "אתם לא בוחרים בי, אני לא בוחר בכם. אתם בזים לי, אני בז לכם".
    כבר מזמן הפסקתי לקרוא את התקשורת המגוייסת. מזל שעוד יש כמה עיתונאים עם יושרה מקצועית נטו, כמו איילה חסון – כאלו שמוכנים לראות את ההטיה והשקרים ולא מוכנים לשבת בבית לצים וזדים.

  7. להזכירכם! נותן ההכשרים לאבטחה ולהוצאות כנ"ל הוא היועץ המשפטי הכל יכול שהתמנה ע"י ביבי ועתה ביבי אוכל את פירותיו הבאושים. ביבי סרב גם לכל שנוי בסמכויות היועץ ובג"ץ עד שקבל את עונשו מהם. ואם בהריסות בתים עסקינן ברק העליון למד זכות על ביבי בהגנתו על המערכת המשפטית שבפסקיה הרסה בתים והגלתה משפחות וביבי הצייתן והכנוע מהר לבצע את פקודתם. וכשבג"ץ הורה להרוס את חאן אל אחמר פתאום צמחו לו ביצים מול בג"ץ. האם בעקבות רצח רבין לא השקיעו בביבי הון עתק לאבטחתו? האם שכניו בירושלים לא זכאים לשנתיים שקט?

    1. באופן רשמי ("על נייר") הממשלה והעומד בראשה הם הממנים את היועץ המשפטי לממשלה. אבל בפועל לנתניהו ולממשלתו לא ניתנה האפשרות לקבוע את זהות היועץ.

      מאז פרשת "בראון-חברון", בשנת 1997, הממשלה איבדה את הזכות למנות יועץ משפטי. הוקמה "ועדת איתור" בראשות שופט (בדרך כלל נשיא בית המשפט העליון) שבה יש רוב לאנשי משרד המשפטים. הם מביאים שמות לממשלה והממשלה אמורה לבחור שם אחד.

      בפועל כבר מזמן ועדת האיתור אינה מביאה "שמות", אלא שם אחד בלבד – בבחינת "זה מה יש". זה בדיוק מה שקרה בתהליך הבחירה של מנדלבליט. ועדת האיתור בראשותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס הניחה על שולחן הממשלה שם אחד ויחיד – אביחי מנדלבליט. ועדת האיתור מונתה על ידי שרת המשפטים איילת שקד וכללה 5 נציגים: שני נציגי ליכוד (ענת ברקו, משה ניסים) נציג הקרקס המכונה לשכת עורכי הדין (נציג של שקד), פרופסור גבי שלו (לשעבר נציגת ישראל באו"ם, אשת שמאל קיצוני ידועה) ונשיא העליון גרוניס. בפני הוועדה היו מספר מועמדים, כולל הילה גרסטל. מנדלבליט היחיד שקיבל 4 קולות, כשרק גרוניס התנגד לו. כלומר כל הפוליטיקאים משום מה היו בעדו.
      לשקד היתה אפשרות להחזיר לוועדה את השמות ולבקש בחינת מועמדים נוספים, והממשלה לא היתה חייבת לאשר, כיוון שהיה ידוע על פרשיות בעייתיות בעברו של מנדלבליט, כולל בג"צ תלוי ועומד נגד מינויו. אבל שקד ניצלה את העובדה שאישור הממשלה בעניין זה הוא פרוצדורלי בלבד ומינתה לתפקיד את מנדלבליט מקורבה.

      "תיעוד: הבילוי של שרת המשפטים, היועמ"ש וראש לשכת עורכי הדין"

      https://www.kikar.co.il/269175.html

      "איילת שקד: מנדלבליט אדם ישר, המניעים שלו מקצועיים"

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/418944

      "היועמ"ש אביחי מנדלבליט חגג את חתונת בנו בהשתתפות שרת המשפטים המקורבת לגיסו"

      https://www.ptnow.co.il/articles/4080

    2. לא מונה על ידי נתניהו, נשמה טהורה.
      ועדת איתור המורכבת מנציגי משרד המשפטים בחרה מועמד אחד בלבד שכבר אז היה ידוע לה שהוא סחיט. זה הכול.

  8. 50 מיליון זה המצאה של איילה חסון. ב50 מיליון שקל אפשר לבנות מטרו תת קרקעי ברחוב.

    1. תצפה בתכנית שלה הערב אולי תופתע

  9. אנשי ״שלטון החוק״, שהיטיב לתאר נשיא המדינה לשעבר כ *כנופיה*, יגנו על בנט וכל מעשי השחיתות שלו בחירוף נפש ממש (ולא חסרות דוגמאות מעשיות קונקרטיות). הם גם יכשירו כל שרץ של בנט וממשלושתו.
    ואם צריך, תמיד אפשר יהיה לגייס הברקות משפטיות בנוסח ״שגגה״ הכל כך פופולרית או ״אמת לשעתה״ שיזכרו לדיראון.
    ללא טיפול שורש במערכת המשפטית ניתן לסכם שפנייה אליהם היא פשוט חבל על הזמן!

  10. ראש.ממשלה.בנט.השכנים.זורקים.עכשיו.חנק.מבתם.
    איציק.מעלי.שושנה.נשים.בנות.ילדים.ובצפון.בשטח.
    לבתי.נשים.ובנות.של.הבונים.לא.חוקי.וגם.אלה.שלא
    בנו.עוד.וגם.מיבחוץ.באים.ליזרוק.חנק.בבתו איציק
    וגם.בשטח.מיבחוץ.גם.באים.ליזרוק.חנק.אפכות.חלב
    נרקומן.זה.איבגי.שחושב.על.דמיון.מופרח.שהוא
    איבגי.עשה.חורים.בקיר.שלי.במטבח.בקיר.המשותף.
    שיעזוב.ילך.לגור.אצל.אירנים.בכלא.הם.יזרקו.עליו
    והוא.יזרוק.עליהם.ויעשה.חורים.ויחפס.בחוריםבאירן
    ובתו.להריסה.גנב.שטח.אדמה.וגם.שטח.ציבוריגנב

  11. ראש.ממשלה.בנט.אכתוב.שהבורא.אראה.ועוד.אני.לא
    בממשלה.ולא.בכנסת.ולא.בבחירות.אצלי.אין.בחירות.
    שידעו.כולם.ועוד.כתבתי.לפני.בהודעה.שלי.אצלי.אין
    בחירות.ועוד.אני.כותבת.רק.לבנט.לא.לאחרים.ברור
    אצלי.בשטח.שלי.איבגי.עושה.טרור.מיד.להרחיק.אותו
    והטרוריסטים.שזורקים.עלי.והמשפט.עים.נתניהו
    לחקר.האמת.כמו.שהמשטרה.יודעת.לחקורראשית.כל
    סוגרים.את.הכביש.וילה.יש.הרבה.עבודה.בדיחהיוסיפו
    לשוטרים.והמשטרה.שקל.במשכורת.צלש.וירימו.את
    הדגל.של.מדינת.ישראל

  12. ראש.ממשלה.בנט.אני.לא.העתקתי.מאף.אחד.
    ואני.כותבת.בנט.מנהיג.יסע.קדימה.ברכב.בנט
    ממשלת.בנט.ונשיא.מדינת.ישראל.חגגו.את.יום.העצמאות.השנה.הראשונה.לכהונתו.בשנת.74.למדינת.ישראל
    משממשלות.אחרות.לא.חגגו את.יום.העצמאות.אין
    להם.כלים.והם.מעתיקים.זה.משדופק.אותם.שזה.ניגמר
    הם.בפקקים.תמיד.זה.ככה.ועד.היום.הם.כאלה.וכאלה
    בנט.ינצח.אותם.לבנט.יש.כלים.והבורא.איתו

  13. ראש.ממשלה.בנט.אני.לא.העתקתי.מאף.אחד.
    ואני.כותבת.בנט.מנהיג.יסע.קדימה.ברכב.בנט
    ממשלת.בנט.ונשיא.מדינת.ישראל.חגגו.את.יום.העצמאות.השנה.הראשונה.לכהונתו.בשנת.74.למדינת.ישראל
    משממשלות.אחרות.לא.חגגו את.יום.העצמאות.אין
    להם.כלים.והם.מעתיקים.זה.משדופק.אותם.שזה.ניגמר
    הם.בפקקים.תמיד.זה.ככה.ועד.היום.הם.כאלה.וכאלה
    בנט.ינצח.אותם.לבנט.יש.כלים.והבורא.איתו.בנט.לא
    מעתיק.מהצעצועים.נתניהו.ואופוזיציה.לא.צריך.טכס
    של.נתניהו..כמה.פחות טקסים.בנט.ישר.כח

  14. ראש.ממשלה.בנט.השכנים.חיבלובכתיבה.שלי.בטלפון
    שלי.כתבתי.בנט.לא.צריך.טקסים.ולא.טקס.אין.משחקים
    של.נתניהו.וצילומים.נתניהו.מעסיק.אותו.תמונות.בלבד
    גם.עכשיו.כתבתי.חיבלו.בטלפון.שלי.כתבו.חיברו.
    ועוד.הם.דופקים.מוזיזים.מעידים.על.עצמם.דפוקים
    בשניצל.

  15. לבידן.שלום.וברכה..ברוך.בואיך.לארץ.ישראל.
    ולארצינו.הקדושה.וכבוד.וערכה.גדולה.למדינת.ישראל.
    אויבים.בבניין.משותף.שלי.גנבו.שטח וחלקה.אדמהשלי
    צריך.לסלק.את.הבנייה.שלהם.בשטח.שלי.ובחלקה.שלי
    ואדמה.שלי.להוריד.אותם.התפוח.רקוב.ירקיב.את.הכל
    אם.לא.תוציא.את.הקילקול.חומר.למחשבה.על.התפוח
    על.הבנייה.אין.מה.לחשוב.ואין.מה.לדבר.שבונים.בתוך
    הבית.וגנבו.מיסמכים.שלי.וזייפו.ועשו.טרור.הריסה
    לבנייה.שלהם.וטיפול.וכלא.משפטים.איבגי.דפק
    עכשיו.כתבתי.הריסה.לבנייה.שלהם.כתבו.שנייה

  16. ראש.ממשלה.נפתלי.בנט.שליטאמנהיגלעםישראלישרכח