ליאת בן ארי היא מעל החוק ולא תצליחו לשכנע אותה אחרת

תוך שמעל ראשה מרחף ענן של חשדות, בן ארי מרשה לעצמה להגיש ונהל נגד ראש ממשלה מכהן כתב אישום הדורש רף מוסרי ונורמטיבי חדש, תקדימי ובלתי סביר – רף שהיא עצמה רחוקה מלעמוד בו

סטנדרט אחד לעצמה, סטנדרט אחר לנתניהו | המשנה לפרקליט המדינה עו״ד ליאת בן ארי (צילום מסך)

השבוע קרו שני אירועים שבמבט ראשון לא נראים קשורים, אך למעשה הקשר (המצער) ביניהם לא יכול היה להיות מהותי יותר. ראשית, השבוע התקיים דיון תשובות הנאשמים במסגרת משפט נתניהו; נקודת ציון נוספת במשפט חסר תקדים המתנהל על גבי כתב אישום תפור ורעוע, שכל מטרתו היא לאכוף עבירות מומצאות באופן בררני ובוטה, נגד אדם אחד בלבד.

לאירוע זה מצטרפת חשיפת ׳ערוץ 20׳ שהובאה אמש (11/2) במסגרת פרשת עבירות הבנייה לכאורה של המשנה למנדלבליט והתובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי. לאלו שאינם מצויים בנושא, נזכיר כי מדובר בפרשה שחשפו אראל סג״ל ועקיבא ביגמן, במסגרתה נכס בראש העין, הנמצא ברשותה וברשות בעלה, פוצל לשתי יחידות דיור כביכול באופן בלתי חוקי, ללא כל אישור מהעירייה. לקבלת האישור מהעירייה, פנתה בן ארי רק זמן רב לאחר השלמת הבנייה והשכרת הנכס, ובסמוך לחשיפת הפרשה בתקשורת.

ליאת לא ידעה

מתמלול חקירתה, שהתבצעה בבוקר ה-5 בנובמבר 2020, עולה כי כאשר שאלה החוקרת את בן ארי שאלות כמו האם קיים אישור לפיצול, מי המהנדס או הקבלן שביצע את העבודה או כמה דיירים שוכרים ממנה את הנכס, השיבה בן ארי לכולן: “אין לי מושג”. על לא פחות מ-32 שאלות השיבה בן ארי באומרה כי אין לה מושג וכי איננה יודעת, באלו המילים.

אלא שמעבר למיצג התמימות הלא משכנע שלה, בן ארי אף חשפה את הזלזול שלה בחוק. “האם תכננת להוציא היתר בנייה כחוק?”, שאלה החוקרת, “באיזה שלב?”. תשובת בן ארי: “ברגע שהייתה פנייה מהתקשורת”. לקרוא ולא להאמין. הפרקליטה הבכירה אפילו לא מסתירה את העובדה שהסיבה היחידה שפנתה לקבלת אישור על הפיצול בביתה היא החשיפה הלא מחמיאה שהביאה את הפרשה לידיעת הציבור. כלומר, אם לא היו חושפים סג״ל וביגמן את הפרשה, ספק אם בעיריית ראש העין היו שומעים על בקשת הפיצול.

כעת, משנחשפה הפרשה, בן ארי מודעת היטב להשלכות העבירה שביצעה לכאורה. כך, כששאלה אותה החוקרת “האם ידוע לך שאתה צפויה לעונשים בחוק עקב כך שפעלת בניגוד לחוק התכנון והבנייה על כל המשתמע מכך?”, ענתה הפרקליטה: “כן”.

נקודה אחרונה מחשיפת החקירה של בן ארי. במהלך חקירתה, בן ארי לכאורה אף שיקרה, ושינתה את גרסתה באופן מהותי. כשנשאלה ממי נרכש הבית, ענתה “לא התעסקתי בזה… רק בן זוגי התעסק בזה, ידעתי שהוא רכש מגרש לבניה ומעבר לא ידעתי שום דבר”. אלא שכאשר הקשתה עליה החוקרת כי הבית נקנה בקבוצת רכישה, בה לכאורה הייתה מעורבת, ענתה בן ארי, תוך סתירת תשובתה הקודמת: “ידעתי שאנחנו עומדים לרכוש את המגרש ועומדים לרכוש את הבית… הלכנו לבנק לאומי לקחת משכנתא לבנות את הבית הזה”.

ומה בדבר בעלה של בן ארי, שנחקר אף הוא בפרשה? תנסו להיראות מופתעים מכך שגרסתו אפילו לא תואמת את גרסת אשתו. כשנשאל “ממי רכשת את הבית?”, השיב כי “לא רכשתי את הבית, הצטרפתי לעמותה שמתפקידה להקים שכונה ואני חלק ממנה, לא רכשתי את הנכס”.

פרקליטים מעל החוק, נתניהו מתחתיו

שומרת הסף הבכירה המסובכת בפרשה היא מובילת תיקי נתניהו, המבוססים על ההנחה כי מצופים ממשרת ציבור בכיר סטנדרטים אחרים, גבוהים יותר, מאלו המצופים מהאזרח מהשורה. אך כנראה שלשיטת הפרקליטים האמונים על אכיפת החוק, הם עצמם פטורים ממנו. ולא רק שהם פטורים ממנו, אלא שבעיניהם עצם הניסיון לאכוף אותו עליהם הוא שערורייה. כך, הוסיפה בן ארי בחקירתה כי יש לה ״תחושה קשה מאוד” מהחקירה, אותה הגדירה בתור “תחושה של רדיפה ושל אכיפה בררנית ומטרידה”.

שמישהו יסביר בבקשה לליאת בן ארי כי אכיפת חוק התכנון והבנייה היא איננה רדיפה ובררנִיוּת. לעומת זאת, להעמיד לדין נבחר ציבור על קשריו עם מו״לים מבלי לחקור נבחרי ציבור אחרים – שבניגוד לנתניהו דווקא פעלו בפועל לטובת המו״לים ובניגוד לנתניהו גם אכן קיבלו תמורה לכך – זו אכיפה בררנית.

לצערנו, ליאת בן ארי היא רק חלק מהבעיה. מאחוריה ניצבת כחומה בצורה מערכת שלמה הסובלת מריקבון מתקדם. בתוך כך נזכיר רק כמה דוגמאות: הסירוב של משרד המשפטים למסור פרטים אודות המכרז בו זכתה בן ארי בתפקיד הבכיר בו משמשת כיום, בטענה כי מדובר ב”מידע פנימי”, על אף טענות שהועלו בין השאר על-ידי פרקליטים בכירים כי מדובר היה ב”מחטף לקידום ליאת בן ארי”; הסירוב של משרד המשפטים למסור מידע על חופשתה המשפחתית אליה יצאה בשיא השימוע בתיקי ראש הממשלה אותם הובילה – תוך זלזול בהליך השימוע – גם כאן בטענה כי מדובר במידע “פנימי וסודי”; שירות הדוֹברוּת הפרטי שסיפק לה משרד המשפטים סביב פרשת בנה שסטר לכאורה לשוטר במהלך הפגנה שהתקיימה מול ביתה; והסיוע בכיסוי על פרשת עו״ד טלי נג׳רי, סגניתה לשעבר של בן ארי שטענה כי האחרונה התעמרה בה קשות.

תוך שמעל ראשה של בן ארי מרחף לו ענן של חשדות והתנהלות בלתי תקינה, היא מרשה לעצמה להגיש ונהל נגד ראש ממשלת ישראל כתב אישום הדורש רף מוסרי ונורמטיבי חדש ובלתי סביר. רף שכפי שמתברר, היא עצמה עלולה להיות רחוקה ממנו כרחוק מזרח ממערב.

ולסיום, אנקדוטה שיכולה הייתה להיות משעשעת, אם לא הייתה עצובה. בעבר, מונתה בן ארי על-ידי היועמ״ש לשעבר יהודה ויינשטיין לחברה בצוות לחיזוק טוהר המידות ברשויות המקומיות. זהו, זו האנקדוטה. הזוי? יש מצב.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

40 תגובות למאמר

  1. הבעיה עם ליאת בן ארי איננה עם העבירה, שבאמת איננה משמעותית כל כך, ואפילו הגרסה שלה יכולה להתקבל. הבעיה היא שאין סטנדרט אכיפה אחיד – לא לגבי עבירות בנייה ולא לגבי סיקור אוהד. אם אתה בשבט הלבן – עבירת הבנייה מולבנת, ואין כל בעיה בסיקור אוהד – אם אתה בצד אותו אוהדים.

    1. איננה משמעותית?? עבירות מס וחוקי בניה הן עברות שאנשים יושבים עליהם בכלא, הגרסא שלה יכולה להתקבל? על בסיס איזו ידיעה אתה קובע שגרסתה (אין לי מושג) היא גירסא שעשויה להתקבל ? שוב תמיד מתוך הימין אנשים אוהבים להתחנף למערכת כדי לנסות ליצר פרגמטיות מחשבתית כאילו נאורה. וזאת בדיוק הבעיה של הימין, תגובות יעני בוגרות ופשרניות. יש 14 שחקנים על המגרש בקבוצה היריבה, מדוע אתה ממשיך להתעקש לנסות להבקיע גול במקום לפוצץ טת המשחק לאלתר

    2. חוסר עקביות היא אחת הבעיות המרכזיות של הסמול באופן כללי.

    3. עבירה או לא עבירה? לדידי זהו סטנדרט אלמנטרי בסיסי אסור לפרקליט מדינה לבצע עבירת בנייה.

    4. כן בגלל זה. יצא חוק בשביל דויד לוי על הפרגולה לא ידעתי שהוא. לבן י

  2. ואיך מי שלא יודעת מי נכנס ומי יוצא מביתה יכולה להיות "שומרת סף"?….

    1. חבורה של מטומטמים שטופי מח, מתי תבינו שהמלך שלכם עירום, ובאמת אין בו כלום, שילך כבר במקןם לסכסך בעם.

  3. אתם פשוט חייבים לעשות השקעה ולתת לחברה רצינית לבנות לכם אתר וורדפרס נורמלי. זה פשוט לא הגיוני מה שהולך כאן

  4. כאחרונת העבריינים – שומרת על זכות השתיקה, ואפילו לא מספרת ומספקת לציבור את גרסתה. הלו – תתעוררי זכות השתיקה היא אמנם זכות, אבל כפרקליטה ותיקה היא יודעת שזה גם מחליש את עמדת השתקן. מה מאחורי ההגיון של השתיקה ? הרי יש ראיות ממשיות, יש צילומים, יש עדות (של הפקח), בעלה מתנדב "לשכב על הגדר ולאכול את התיק" (כמו "הקוף" בארגוני פשיעה). העדויות של בני הזוג סותרות, התיק בשל להגשת כתב אישום, ועכשיו . למה מחכים ? אה, בטח הגברת בן ארי אמרה להם – חכו, יש לי משפט על הראש, זה ייקח משהו כמו 4 שנים, ואחר כך היא תפעל לסגירתו. מה הבעיה שכבר מחר שיוגש כתב אישום ולקבל דחייה מבית משפט ? ישראבלוף

  5. לתמונה של סער, אתה לא תקווה חדשה, אתה עוד נדבח לעלילות הדם נגד ראש הממשלה הטוב ביותר שקם לעם ישראל. כל התעמולה השקרית לא תצלח

  6. אופייני שכותבי מידה אינם טורחים לקשור את הנקודות [-לפחות אלו המוזכרות בטקסט] הגיב:

    כדי לנסות ולשער לאן ולמה דוחפת המערכת המשפטית את ישראל

  7. אם בן ארי נהגה שלא כשורה, על פי אמות מידה ציבוריות, הרי שנתניהו, על פי אותן אמות מידה, נהג פי אלף מונים שלא כשורה. אז יושר עיתונאי ודאי שאין כאן. מי שחושב שעל בו ארי להתפטר חייב קודם כל ולפני הכל לדרוש את התפטרות נתניהו. הטענה כלאחר יד שכתבי האישום נגד ביבי הם ריקים היא טענה ריקה ושקרית, וההשחתה הערכית שנגרמת מאי לכתו של ראש הממשלה גרועה בהרבה מכל פקיד אחר שאולי עבר עבירה. אז מה יש לנו כאן? בסך הכל נסיון להסית את תשומת הלב, תרגיל שקוף בדמגוגיה, עיתונאות במירעה. בוז לכם.

    1. מה זה אם בן ארי נהגה שלא כשורה? בוודאי שהיא עבריינית. הדמגוג הוא אתה. נבחר צבור אינו צריך להתפטר. יש מנגנון בעל כוח ואפשרות לפטר אותו הבחירות. הציבור. הציבור אמר את דעתו על נתניהו. הצבור לא מאמין בעניינו לא לפרקליטות ולא לבית המשפט אלא לנתניהו עצמו. אבל בן ארי היא ממונת ציבור שאינה עומדת לבחירה. עשתה עבירה עליה להתפטר. היא מושחתת והמנגנון הממשיך להעסיקה כתובעת! מושחת ורקוב בעצמו

    2. רק שנתניהו ואנשיו כבר ענו בעשרות(!) מאמרים והוכיחו שכתבי האישום מבוססים על כרעי תרנגולת ומלאי חורים יותר ממסננת(מוזמן לחפש קצת באינטרנט). אפילו בית המשפט דרש לעשות בהם שינויים כדי להסתיר כמה הם מגוכחים. רק שהתקשורת המוטה מתעקשת להראות את כתבי האישום כדבר רציני במקום להביך את מנדלבליט ברמה שתגרום לו להתפטר.
      מנגד, כנכתב בכתבה, במקרה של בן-גביר הטיעונים מולה ברורים ומבוססים ואילו ההגנה שלה מגומגמת ומלאת סתירות.

      ומכאן ברור לאיזה צד יש להאמין בכל אחד מהמקרים ואיזה מקרה חמור יותר.

    3. הפוך, נוכל סמולני.

      עבירת בנייה, בשונה מכל עבירה אחרת (גם אלה ששיקרתם על נתניהו) – מוכחת מרגע הגילוי. הדירה של בן ארי, לא חילקה את עצמה. לחלוקה הנ"ל, מעולם לא בוצא היתר – זהו, העבירה מוכחת.

      זה שאתה החלטתה שנתניהו אשם במה שבית משפט טרם הרשיע אותו – זו הסיבה מדוע אתם בחמאס, הנחשלים עלי אדמות.

  8. תוך שמעל ראשו מרחף ענן של חשדות,רוהמ ביבי מררשה לעצמו לנהל משבר קורונה ,לפגוע בתקציב המדינה, להסית נגד/בעד הערבים, להשמיץ בכל רגע אפשרי את השמאל, להרוס את מוסדות המדינה מן המשטרה הפרקליטות ובתי משפט וברוב חוצפתו לאיים שאם לא ידחה שלב ההוכחות אז…..תשלים את החסר מר קליין, אתה לא כתב לא עיתונאי אתה משמיץ ומסית ממש כמו המוטנט מבלפור

    1. מה אתה מקשקש. בוט בולשביק. יהיו בחירות והציבור יאמר את דעתו על נתניהו על ה"נזקים" שעשה. וזהו.

  9. הכל עובדות אני מניח, אבל התפרים שתופר הכותב הבטוח בעצמו שהבין וירד אל פשר הדברים, ומשדר שברור שליאת אשמה עבריינית ובעלת קוד מוסרי נמוך למרות שבינתיים אין כלום הכל מסכת המופצת על ידי מי? שופרות הימין או שמא נניח שופרות נתניהו, שכן עומד למשפט, שכן מנצל כח שילטוני לטובת בחירתו, שמוסריותו הפוליטית מהנמוכות שהיו לראש ממשלה ישראלי אי פעם, שחובר לכל מי שהוגדר על ידי רבים כפסולים חלקם אפילו על ידו עצמו וזאת רק כדי לא לרדת מעמדת ראש ממשלה מפחד המשפט והצדק.
    בושה אין כנראה במחניהו ובתומכיו.הכל כשר גם על חשבון מיליוני אזרחי ישראל

    1. עוד בוט בולשביק שהוזעק לערער את האמת העולה מהמאמר. מה אתה קופץ? יהיו בחירות והנה הזדמנות לכל הבולשביקים לומר את דעתם על נתניהו. הנה "מליוני אזרחי ישראל" בוודאי ידיחו אותו אז תרגע.

    2. במקרה הגרוע ביותר מתוך שלא לשמה בא לשמה.
      בנוסף, ליאת בן ארי הודתה בעבירה. הווה אומר – עבריינית. היא פשוט לא נושאת בשום עונש

  10. טוהר המיטות…
    תואר המיט….
    אסון. לחברה בישראל.
    ומי מוביל את האסון.?
    דווקא אלה שאמורים היו להגן. ערכית.
    על החברה כולה ועלנורמות התנהגות טובות. ראויות. חבל.
    שופטים, אם נשאר בכם מאן דהוא שרואה את מה שקורה. יאזור אומץ יגבש סביבו את הנותרים ויזעק: די לצביעות.
    קילקלנו ועלינו לתקן. ומיד.

  11. אני יודע שאתם ערוץ מאוד אובייקטיבי ואין ספק שתפרסמו את ה"להלן".
    ו…….ראש ממשלה שיש נגדו חשדות יכול לנהל מדינה (ועוד ,אולי, בזכותו של בן גביר)?

    1. עוד בוט בולשביק. יש מנגנון הקבוע בחוק המסוגל להדיח אותו. הצבור בבחירות. אז תרגע, הנה יש לכם הזדמנות דמוקרטית חופשית להדיח את נתניהו

  12. השתן עלה להם לראש. להיות תובעת ועוד במשפט ראש הממשלה ונתבעת מצד שני על עבירות חמורות פשוט לא. ולך ביחד. לא מבחינת ההיגיון, לא מבחינת החוק ובטח לא מבחינת המוסר. אבל מה אכפת להם כל אלו? הם איבר אלס. מעל הכל. והם מבחינתם צודקים. כי מקבלים מצד השמאלי של המפה הפוליטית תמיכה מלאה ואילו מצד הימני שתיקה מפוחדת. זבל של פוליטיקאים מכל הצדדים שהביאו אותנו עד הלום.

  13. פושעת בגיבוי פושעי הפרקליטות ,מקומה בכלא, מתי יקום גוף אוביקטיבי שישים סוף להתנהלות המופקרת של הפרקליטות.

  14. ערוץ 20 הוא הערוץ של העריץ. האג'נדה שלו היא לפמפם שקרים מפיו של העבריין ולהסיט את הדיון לשוליים…מפרשיות חמורות בהן מעורב ראש הממשלה, שוחד מרמה והפרת אמונים לשטות מוחלטת שהיא פרוצדורלית וניתן להכשירה לכל אזרח במדינת ישראל שגר בשכונה של בתים פרטיים…למי מאיתנו אין מחסן או פרגולה או חדרון על הגג?! וניתן להכשירם. איזו השוואה עקומה. ראש ארגון הפשע נאחז בקטנות כאשר הוא עבריין בינלאומי בוגד!

    1. בוט בולשביק. שופט שעשה עבירת בנייה צריך לפרוש מכס המשפט. כנ"ל פרקליטה בפרקליטות. הם חייבים להיות צחורים כשלג. את נתניהו הציבור שופט. בבחירות.

    2. עוד בוט בולשביק. יש מנגנון הקבוע בחוק המסוגל להדיח אותו. הצבור בבחירות. אז תרגע, הנה יש לכם הזדמנות דמוקרטית חופשית להדיח את נתניהו. פיצול דירה היא עבירת בניה זה לא פרגולה. פרקליטת מדינה היא כמו שופט עליה להיות נקיה מעבירות פליליות. ופיצול דירה היא עבירה פלילית

    3. ערוצי האולפנים הם ערוצי השופרות של האוליגרכיה המשפטנית העריצה. האג’נדה שלהם היא לפמפם שקרים מפי עברייני צמרת הפרקליטות ומשרד היועמ"ש המדליפים על מנת להסיט את הדיון …מפרשיות חמורות בהן מעורבים רות בן דוד,(פרשת שוחד חמורה + ביעור תיקים שלה בפרקליטות), מנדלבליט, (שיקר בחקירתו בעניין פרשת מסמך הרפז הדליף לאשכנזי מהחקירה בעניינו בפרקליטות במטרה לטייח + פנה כיועמ"ש לפרקליט המדינה הכפוף לו כדי שיסגור לו את התיק שלו במשטרה שזה עברת ניגוד עניינים, [https://www.youtube.com/watch?v=B9wSKewnFUE&list=RDCMUCmFrfKXjFlvC3BHbyfeubjA&start_radio=1&t=80

      הוא הסתיר אמת מחברי הוועדה לאיתור המועמדים לתפקיד היועמ"ש + שיקר לשופטי העליון שהתיק שלו נסגר בשל חוסר אשמה) אשכנזי,(פרשת "מסמך הרפז" שהוא בעצמו הנפיק+ פרשת חברת שמן) גנץ, (פרשת המימד החמישי), רוני אלשיך (פרשת המימד החמישי), שי ניצן (טיוח פרשות חמורות של המפכ"ל דודי כהן וסחיטת מנדלבליט, טיוח ושקר בפרשת הנער גל בק). יש כאן הרבה פרשיות שוחד מרמה והפרת אמונים. ותוך כדי הסטת והסתת הציבור לשטות מוחלטת שהיא המצאה של עברה שגם שי ניצן הודה שמעולם קודם איש מבין הפוליטיקאים לא הואשם בה: בעברת שוחד בהקשר ליחסי תן וקח של פוליטיקאים מול גורמי תקשורת. בינתיים עברת "הטיה חמורה" כבר תוקנה פעמיים ע"י הפרקליטות קודם ל"היענות חריגה" ולאחרונה זה הפך ל"פתיחת דלת"… את העברה של הפרת אמונים הפרקליטות מייחסת לבני משפחתו של ראש הממשלה…??
      https://www.youtube.com/watch?v=8mM33D3ViuA
      בעניין "המתנות" (סיגרים ושמפניה) מדובר בשטות מוחלטת כפי שהסביר עו"ד בורובסקי (תת ניצב לשעבר יועץ במשרד מבקר המדינה ועמד בראש צוות המאבק בשחיתות שלטונית):
      https://www.youtube.com/watch?v=bGlUrpbWUwE
      ליאת בן ארי לא עברה עברה פרוצדורלית. ממש לא. ואם לשיטתך ניתן להכשירה אז בבקשה שיחזירו לכל אותם אזרחים במדינת ישראל שהורשעו באותן עברות ממש ונאלצו לשלם קנסות כבדים… שאלתך: "למי מאיתנו אין מחסן או פרגולה או חדרון על הגג?!" מעידה שאתה לא מצוי בעברות שביצעה הגברת וגם סתרה את עצמה ושיקרה בחקירתה בצורה בוטה. ואם לשיטתך ניתן להכשירם אז בבקשה נא להכשיר את העברות הללו לכוווולם!. בכירי הפרקליטות מסוגו של שי ניצן וליאת בן ארי המתנהלים כראשי ארגון הפשע נאחזים בקטנות כאשר הם הם העבריינים בכול קנה מידה

    4. עריץ אתה יכול לקרוא לחבריך, רוצחי הישראלים תמורת מיצובישי מאוסלו.

      בישראל, נתניהו לא הורשע. זה שאצלך בחמאס אין צורך בהרשעה – זו הסיבה מדוע אתם רוצחי החמאס, הנחשלים עלי אדמות.

  15. אם לרות בן דוד מרחו את התיקים וגם למנדחבליט אז גם לליאת ימרחו את התיקים מבחן בוזגלו לא חל על שומרי החוק