בר-לב הוא האיש הלא נכון במקום הלא נכון

בערב פיגוע טרור רצחני השר לביטחון פנים בחר לגנות דווקא את מי שמחה בשם הקורבנות

איפה הביטחון? השר בר-לב | דוברות הכנסת

לעמר בר-לב יש תחביב מיוחד – למצוא בכל סיטואציה את הדבר הכי לא נכון לומר. אמש למשל, לאחר שמפכ"ל המשטרה נתקל במחאה ספונטנית מצד אזרחים זועמים בזירת הפיגוע הרצחני בבאר שבע, צייץ השר לביטחון פנים את ההצהרה הבאה:

…קובי שבתאי הוא מפקד אמיץ, נחוש וחדור מטרה, כמו גם עשרות אלפי פקודיו, שעושים כולם לילות כימים במטרה לחזק את ביטחון ישראל ולהשיב את המשילות לנגב. אני מגנה את אלו שהעזו לתקוף אותו בשעה כזאת קשה בזירת הפיגוע הערב – תתביישו לכם"

עמר בר-לב לא טרח לשאול לשלום משפחות הנרצחים והפצועים או לכאוב את כאבן. הוא לא שקל לברך את האזרח שנקלע למקום וסיים את האירוע בגבורה ובמהירות, או לפעול כדי להשיב לו את נשקו האישי שהוחרם בידי המשטרה רק משום שפעל להגן על עצמו ועל אזרחים נוספים. לא ולא. עמר בר-לב היה עסוק בלנזוף באזרחי מדינת ישראל שהביעו את מחאתם על אזלת יד ביטחונית, אזלת היד שלו עצמו.

למרבה הצער, נראה כי זהו דפוס התנהלות קבוע אצל השר לביטחון פנים – התעלמות מוחלטת מהמציאות, מהאזרח הקטן או למשל משוטר שמותקף מהצד "הנכון", לעומת התייחסות מלאה וגינויים לכל מה שקשור למתנחלים, למבקרי המשטרה מימין או לאזרח שפעל באומץ מול מחבל ונאלץ למסור את נשקו.

כבר בראשית כהונתו, כאשר שוטרים הותקפו וביצעו ירי במהלך התפרעויות בדיר אל-אסד, גינה את השוטרים המותקפים ודרש חקירה מידית ומיצוי הדין עמם. כמה חודשים לאחר מכן, כאשר שוטרים הותקפו באלימות קשה בכפר קאסם על ידי אנשי "חברת שמירה" של התנועה האסלאמית – שתק השר שעות ארוכות.

משם דילג בר-לב להשתתפות פעילה ובוטה בקמפיין השקרים התורן אודות "אלימות המתנחלים", כולל פגישה עם תת-מזכיר המדינה האמריקנית בה טען כי "ישראל רואה בחומרה את אלימות המתנחלים"; בהמשך הגיע אירוע חמור נוסף כאש שוטרים סמויים בירושלים תקפו באלימות את הצעיר החרדי חיים מזרחי, והשר סיפר כי הוא כלל לא מכיר את האירוע שתועד ושודר בכל מקום. לוחמים חיסלו מחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים וזכו בתמורה לחקירה במח"ש, ורק לאחרונה שוטרים נקלעו לסכנת חיים במהלך פעילות ברהט ונלאצו לפתוח בירי כהגנה עצמית, ומצאו עצמם גם הם בחדר החקירות.

כאשר התפוצצה פרשת הריגול לכאורה מצד המשטרה אחר אזרחים באמצעות תוכנות רוגלה כמו 'פגסוס', בר-לב מיהר להכחיש את הדיווחים, טען כי ביצע "בדיקה" בתוך שעות ספורות שלא העלתה פעולות לא-תקינות ולבסוף הצהיר: "אני מפסיק להתעסק בזה". לא "אבדוק את הנושא לעומק"; לא "אני כשר לביטחון פנים אחראי על המשטרה ואבצע תחקיר על אף שזה לא היה בתקופתי". פשוט מאוד – "אני מפסיק להתעסק בזה".

התנהלות זו אינה תוצאה של רשלנות או חוסר תשומת לב מקרי, ושורשיה נטועים בעברו של עמר בר-לב. כאיש בעל אג'נדה הרואה רק צד אחד של המציאות כנכון ולא מוכן לראות אחרת, הוא היה ממקימי תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו', אשר פעלה ופועלת נגד התיישבות יהודים בהיבטים משפטיים והסברתיים.

אלא שגם כיום, על אף כהונתו בתפקיד ממלכתי, בר-לב לא נותן למציאות לבלבל אותו ובמקום לשרת את הציבור הוא נצמד בעיוורון לאג'נדה צרה. הוא שותף פעיל בקמפיין השקר של "אלימות המתנחלים", ובתוקף היותו השר לביטחון פנים גם מקדם את מה שצריך לדעתו כדי ש"תופעה" זו תטופל היטב. הוא תמיד יחפש להאשים דווקא את הקורבן, או להצביע למשל על משפחה שסופגת גלי טרור בביתה בשמעון הצדיק כגורם ה"מתסיס" את השטח.

כאשר מחבלים ערבים מנסים לפגוע באזרחים בכוחות משטרה בר-לב מדבר על "שני הצדדים" או "כוחות קיצון" – מונחים מכובסים שמטרתם יצירת משוואה מזויפת בין צד אחד ממנו מגיעה מרבית האלימות לבין הצד השני שברובו רק סופג. בינתיים האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל גם במשמרת שלו ולמרות כל ההצהרות היפות בעניין, בירושלים השטח בוער כבר חודשים ארוכים, ונראה כי אנו עומדים בפני גל טרור מאיים נוסף בכל רחבי הארץ.

עמר בר-לב הוא האיש הלא נכון בתפקיד הלא נכון ובזמן הלא נכון – ואזרחי ישראל הם אלו שמשלמים כעת על הטעות הזו. למרבה הצער כנראה שכולנו עוד נשלם על כך בעתיד, בביטחוננו האישי ובביטחון ילדינו.


מאיר ליוש הוא תושב לוד, יועץ תקשורת ואסטרטגיה ושותף במשרד האסטרטגיה Q

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. מה ניתן לצפות מממשלה של מרץ , התנועה האיסלמית , ח"כ מהעבודה שרוצים להרוס את זכרון יעקב ועוד?

    ראשי תנועת העבודה המפוארת שבנתה את המדינה מתהפכים בקברם. ברור שהיום הם היו מוקעים כפושעים פשיסטים. השם ירחם וישמור עלינו ממשלת הזדון.

  2. הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית נגד השמאל הפוסט ציוני אנטישמי.

    אין לנו מה להפסיד יותר.

  3. חבירתם של המודרים והממורמרים מהתנהלותו והתנשאותו של החלילן מקיסריה,להזויים ביותר מבין הקרוי"שמאל קיצוני",העלתה לשלטון את הקיצונים בדעותיהם ההזויות,אשר מובילים את מדינת ישראל
    ותושביה היהודיים לעברי פי פחת.

    1. פשוט לא יאומן כמה שנאה והתנשאות יכולים להיות לימין המתון.
      ניסו לשבת איתם והם פשוט לא הפסיקו להסיט נגד חבריהם לגוש, תוך שמירת שתיקה לגבי הגוש היריב(איך אף מתון לא מצליח לומר: ״אחדות הקואליציה חשובה ולכן יש ביקורות שאני משאיר לאופוזיציה למרות שהן מוצדקות״?!).
      אז נאלצו להדיר אותם לצורך אחדות הגוש ובמקום ללמוד לקח הם התמלאו מרמור ורגשי נקמה עד כדי הסכמה להכיל תומכי טרור ובלבד שלא לכבד את שאר מצביעי הגוש מספיק כדי לכבד דעת רוב בין מצביעי הגוש לגבי זהות מנהיג הגוש(לכבד דעה ולהסכים איתה זה לא אותו דבר!)
      ובסוף כולנו אוכלים אותה בגלל הפנאטיות הזו.

    2. שטויות, וויסברג. אסביר לך את העניין. קיימת בעולם ובארץ קבוצה אתנית מטורללת ופרוגרסיבית. היא הרסה את רוסיה של קרנסקי ב-1917 עם לנין-טרוטסקי, את הרפובליקה הצרפתית ואת אירופה ב-1936 עם לברן-בלום, את ארה"ב ב-1996 עם קלינטון-אולברייט, ועכשיו היא הורסת את מדינת ישראל עם עבאס-בנט. העיקר שוויסברג יהיה מרוצה…

  4. כבר מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת, זהו הפטנט של רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו – לומר שמי שמתנגד לרצחנותם, הוא נגד השלום.

    הצאר לבטחונו של כל רוצח, באמת לא מבין על מה מוחים האנשים שכל אחד מהם, מוחמד אבו אלקיעאן התכוון לרצוח. כבר מאז "שלום אך שווא", בטוח הצאר לבטחון הרוצחים, שרצח ישראלים הוא השלום.

    אתם לא מסכימים שיש שלום עם קרובנות? תנו את הנשקים לבדיקה, אם העזתם להפריע לשהיד אללה יקום דמו, מוחמד אבו אלקיעאן, להביא את השלום ושלא תעיזו למחות, כנגד קובי שבתאי, אשר רק בזכותו השמש קיימת והמים רטובים. השני רק לקים ג'ונג און ואם אתם תפריעו לו עם דרישות מטופשות על זכותכם להגנה מפני רוצחים, בזמן שהוא מנסה להשיב את השלום לנגב, הוא יגרום לשמש לזרוח בצפון ולשקוע במזרח ואז מה תעשו?

    בר-לב בסה"כ, ממשיך את אותה פרופוגנדה, באמצעותה הוא רגיל לנסות למכור את רצח הישראלים עבור פרסים מאוסלו, בתור "שלום". האשמים האמיתיים לתחיית הרצח במסווה של דו קיום, הם צמד הבוגדים במצביעיהם (אחד מהם הוא היום ראש ממששת המנדטים) וחסר תעודת הבגרות, אשר מינו אותו לממש את חלומות הסאלאם שלו. אלקיעאן בסה"כ ניסה להגשים את חלומו של בר לב, להביא לשלום עם קרובנות מבין הישראלים.

  5. כמו במחלה אוטואימונית, השמאל תוקף איברים של הגוף עצמו. זה לא קורה רק בארץ.

  6. אפס אמון בבית המשפט העליון.
    אפס אמון בתקשורת.
    אפס אמון במשטרה.
    אפס אמון בפיקוד העליון של הצבא.
    אפס אמון בחברי הכנסת.
    אפס אמון במערכת הפרלמנטרית הישראלית.

  7. שלום עכשיו הוקמה בסוף שנות ה 70
    עומר ברלב היה אז בקבע.
    אז בבקשה…

    1. דווקא בתקופה הזו הוא לא היה בצבא אלא בחר לעשות כל מיני ניסויים חקלאיים בערבה ולעסוק בפוליטיקה. חזר לצה"ל רק בראשית שנות ה-80

    2. כל קידומיו בצבא היו בגלל אביו, זה והיישוב הלתי חוקי שלו בגליל

  8. החבר'ה האלה מהשמאל הרדיקלי לא נועדו למשול אלא למחות ולהפגין ולהקצין ולהתריס. לכן הם מעולם לא הכינו עצמם ללקיחת אחריות ממלכתית שקולה ומאוזנת, וכשהשלטון נפל לידיהם כפרי בשל נגד כל הגיון הם משתמשים כצעצוע לסיפוק צרכיהם וגחמותיהם הסקטוריאליות והצרות. כך הורביץ בבריאות, מיכאלי בתחבורה, אלהרר באנרגיה, בר לב בבט"פ ועוד.
    מזכיר את העני מ'בן המלך והעני' שהשתמש בחותם המלך לפיצוח אגוזים.
    מוזרי כל העולם התאחדו!

  9. כמו המומיות שמוצאים בפירמידות

  10. איש לא נכון בזמן לא נכון במקום לא נכון בתפקיד לא נכון עם פה לא נכון.
    אתה יודע מה הכי נכון לך עכשיו !!!

    תפרוש אתה לא ברמה