שתיקת לפיד ובנט מלבה את אש ההסתה של עודה

מופעי האימים של המשותפת אינם דבר חדש, אך כעת הם נהנים מהסכמה בשתיקה של ראשי הממשלה

חברי הכנסת עודה וטיבי עם השר לפיד | פייסבוק

בשבוע שעבר נטמן השוטר אמיר ח'ורי ז"ל, מי שחיסל את המחבל שביצע את פיגוע הירי בבני ברק וככל הנראה מנע בכך קורבנות רבים נוספים. מסע הלוויה החל בכנסיית הבשורה היוונית-אורתודוקסית בנצרת מכיוון שאמיר היה נוצרי; ומשם המשיך לטקס הקבורה בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל כי אמיר היה ישראלי.

שרים וחברי כנסת רבים עלו לצפון לנחם את המשפחה ולחלוק כבוד לשוטר הנוצרי הגיבור שהציל יהודים רבים. הפוליטיקאים כמובן לא ויתרו על פרסום תמונתם באוהל האבלים. הרבה מילים נכתבו ונשמעו בתקשורת וברשתות החברתיות על אמיר ז"ל ועל הבחירות האמיצות שעשה בחייו. הרבה מילים נאמרו על דו-קיום ואחדות, קירוב לבבות ושותפות. אך מילים לחוד ומעשים לחוד. אך בפועל, ממשלת בנט-לפיד-סער הפקירה את המיעוטים שאינם שותים מאותו המסטינג של מנסור עבאס או איימן עודה. היא מכרה את המיעוטים שרוצים להיות ישראלים, רוצים להשתלב, ואולי אפילו ראו בבנט, סער, לפיד או גנץ דוגמה כלשהי.

בהחלטת הממשלה 922 על פיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים שנחתמה בדצמבר 2015, התייחס סעיף 13 לעידוד ההתנדבות לשירות קהילתי-לאומי ולבחינת מתן תמריצים לרשויות מיעוטים להגדלת מספר המתנדבים לשירות לאומי. מדובר היה בצעד קטן לעומת מה שמנהיגים נוצרים כמו האב גבריאל נדאף המליצו בזמנו, אך בכל זאת הייתה זו התחלה. היא הצטרפה לחוקים שעברו בנושא, לפורום ממשלתי בין-משרדי ולצעדים נוספים שהממשלה והכנסת קידמו, בעיקר בנושא גיוס ושילוב העדה הנוצרית דוברת הערבית, והשפיעו לטובה על כלל המיעוטים המשרתים.

כך למשל, בשיתוף פעולה של 'פורום גיוס העדה הנוצרית' וח"כ יואב קיש תוקן ב-2016 סעיף 109 לחוק העונשין העוסק בעבירת הסתה להשתמטות, כך שיובהר שהעבירה חלה גם על הסתה או שידול לערוק משירות כלפי מי שמשרת בצבא לאחר שהתנדב על פי החוק.

אך כעת, ההסכם שנחתם מול רע"מ עם הקמת הממשלה החדשה הביא להחלטות ממשלה חדשות לטובת תכנית חומש למגזר הערבי. מה"תוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית" (שימו לב לשינוי הטרמינולוגיה: מיעוטים אאוט, ערבים אין) של ממשלת בנט-לפיד-סער נמחק לחלוטין סעיף 13, וגם השליטה בתקציבים מסוימים לעדה הדרוזית עברה לידי מנסור עבאס.

 

כאשר נחשפה העובדה כי יועצת פרלמנטרית לח"כ רם בן ברק השתתפה בשיעורים של מסית ערבי קיצוני והצטלמה עמו בגאווה, הפרשה צרמה עבור בני מיעוטים שהתנדבו לשרת. בבחירתו למנות יועצת כזו ולהגן על מעשיה, במקום נוצרי או ערבי מוסלמי שבחר להתנדב ולשרת את המדינה, חשף יו"ר ועדת חוץ וביטחון את בורותו בתהליכים החיוביים המתרחשים בשנים האחרונות בעדה הנוצרית ובמגזר הערבי מוסלמי, ניצני שינוי אותם ראוי וחשוב לעודד. לאחר שפרסמתי אז מכתב פתוח לח"כ בן ברק, קיבלתי לא מעט טלפונים מקצינים, חיילים ושוטרים נוצרים שהתקשרו להודות.

האם מישהו מחברי הכנסת בקואליציה מבין את הערך בקידום בני מיעוטים שהתנדבו לשירות בכוחות הביטחון או לשירות לאומי? אם התשובה לכך שלילית או תלויה באינטרסים פוליטיים צרים, אזי אין מנוס מלחוקק חוק העדפה מתקנת לבני מיעוטים ששירתו. הצעת חוק כזו הציע בעבר ח"כ לשעבר מוטי יוגב, אך נציבות שירות המדינה ביקשה לשנות את התקנות ומרחה את הנושא עד הפלת הממשלה. האם הקואליציה הנוכחית תעשה את הצעד הערכי והמתבקש, במיוחד לאור המלל הרב בעקבות מעשה הגבוה של אמיר ח'ורי ז"ל? ספק גדול. אני מניח שהצעת חוק כזו, אם תוגש, אפילו לא תגיע לשולחן וועדת השרים לענייני חקיקה.

בשנים האחרונות התפרסם ברשתות החברתיות תיעוד ענף של כתובות גרפיטי בנצרת נגד מדינת ישראל ונגד שירות בני מיעוטים. תלונות רבות גם הוגשו במשטרה אך דבר לא נעשה. מדינת ישראל הפקירה את בני המיעוטים המשרתים לגורלם. ביום שאחרי מסע הלוויה של אמיר ז"ל שוב רוססו באותו המקום ועל אותו הקיר, במקטע בו עבר מסע הלוויה, כתובות בערבית בזו הלשון: "מוות לבוגדים ומוות למשתפי פעולה". הכתובת על הקיר כבר הרבה זמן, פשוטו כמשמעו. איימן עודה לא המציא כלום ובטח לא עכשיו.

עוד בטרם נבחר לכנסת והיה פעיל מן השורה בחד"ש, עודה כבר הסית ופעל נגד נוצרים שהתנדבו לצה"ל. בשנת 2013 הגשתי ביחד עם עו"ד חור ניזרי תלונה מגובה בראיות נגד עודה בגין הסתה, עקב התבטאויותיו נגד גיוס נוצרים לצה"ל. כמובן שהתלונה נסגרה. אמש, ביום בו פורסם על מגעים של גורמים מטעם הממשלה להבנות שיביאו להישענות הקואליציה על הרשימה המשותפת, חזינו בעוד מופע אימים מבית עודה, שכולו הסתה נגד בני מיעוטים המשרתים בכוחות הביטחון. זה הגיע כמה שעות אחרי ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה בראיון שהיא לא שוללת ישיבה עם טיבי ועודה בקואליציה. אז מהקואליציה הזאת אנו אמורים לצפות שתממש את הדברים שאמרו חלק מחבריה באוהל האבלים של אמיר חורי ז"ל?

מנהיגי המפלגה הקומוניסטית בישראל, מוריו הרוחניים של איימן עודה, יצרו "שותפות גורל" של נוצרים עם מוסלמים, כמיעוט בתוך מיעוט, בעיקר מימי רק"ח (ולאחר מכן חד"ש), עם ההתפלגות ממק"י. שותפות בין בני המיעוטים נגד מדינת ישראל. נראה כי הממשלה הנוכחית מתכנסת במעשיה תחת תפיסה קיצונית דומה – ערבים ויהודים שעושים הכל כדי לשרוד פוליטית גם במחיר פגיעה הן בחזון הציוני, והן בדו-קיום אמיתי ושותפות שנועדה לתקן, בין היתר באמצעות השתלבות ושאיפה לשירות משמעותי.

שותפות הגורל בין מרכיבי הקואליציה היהודים לבין רע"מ והרשימה המשותפת היא לא פחות מהפקרה של בני מיעוטים דוגמת אמיר ח'ורי ז"ל. איימן עודה אמנם הסית נגד בני מיעוטים משרתים וקרא להם "להשליך את הנשק" ובעולם מתוקן היה ניתן להפעיל עליו את סעיף 109 המתוקן בחוק העונשין, אך האמת שהוא יכול לישון בשקט. ממשלת בנט-לפיד-עבאס-סער כבר הפקירה ונטשה את השואפים להשתלבות אמיתית, הרבה לפני שעודה הצטרף.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. מצער לראות שאין שינוי.
    מה שהיה בממשלת ביבי ממשיך בממשלה הזאת.
    איפה היה הימין ב 12 שנות הליכוד?
    אני מקווה שתבחר ממשלה ימנית שתתקן את כל מה שצריך, לא רק מהממשלה הרעה הזאת אלא גם של הממשלות הקודמות שעשו בין כלום לכמעט שום דבר בנושאים חשובים אלו ואחרים שנוגעים למשילות שלנו כאן במדינת ישראל!

    1. יום אחד יהיו לימין מספיק מנדטים כדי לסיים עם סחטנות והסתת המרכז, למנות מספיק פקידים ומשפטנים ימנים, לקדם תקשורת ותרבות מגוונים והוגנים ולשנות את התודעה הציבורית לתפיסה המואסת בפנאטיות של תומכי המוסר הפרוגרסיבי ופתוחה לחשיבות אחרות ואז נוכל גם ליישם מדיניות ימנית.
      בינתיים נמשיך להתקדם לאט בכל החזיתות הנ"ל ללא יאוש או מנוחה.

    2. הפעם הראשונה שאני מסכים איתך. לדעתי אתה צודק במליון אחוז.
      ולכן, בהתאם לרעיונות שכתבת, אתה צריך להצביע עבור מפלגה ימנית אמיתית, ולא למפלגה שמאלנית כמו הליכוד שבראשה עומד אדם שהספר שהוא עצמו כתב (מקום תחת השמש) מעיד על תבוסתנות שמאלנית טיפוסית.
      כרגע המפלגה היחידה שעונה על ההגדרות המתאימות לרעיונות שלך היא הציונות הדתית. בעצם היא גם המפלגה הימנית היחידה במדינת ישראל בכלל. כל השאר או שלא מתעסקות במוצהר בפוליטיקה של ימין/שמאל (כמו המפלגות החרדיות), או שהן מציגות את עצמן כימין אך בפועל הן מרכז שמאל (כמו הליכוד וימינה וישראל ביתנו) עד שמאל קיצוני

    3. הציונות הדתית קצת דתיים מדי לטעמי.
      לדוגמה אני לא איש ארץ ישראל השלמה ומוכן בכיף לוותר על שטחי a וb בתנאים מסוימים.
      ואגב, גם הם תומכים בליכוד להנהגת גוש הימין. שלא לדבר על כך שהליכוד זוכים להכי הרבה קולות מתוך מצביעי הגוש. כך שזה לא משנה הגוון הספציפי שלי בימין-כרגע להיות ימני זה לרצות קואליציה בראשות הליכוד ונתניהו.

    4. הציונות הדתית קצת דתיים מדי לטעמי.
      לדוגמה אני לא איש ארץ ישראל השלמה ומוכן בכיף לוותר על שטחי a וb בתנאים מסוימים.
      ואגב, גם הם תומכים בליכוד להנהגת גוש הימין. שלא לדבר על כך שהליכוד זוכים להכי הרבה קולות מתוך מצביעי הגוש. כך שזה לא משנה הגוון הספציפי שלי בימין-כרגע להיות ימני זה לרצות קואליציה בראשות הליכוד ונתניהו.
      אגב, סמוטריץ׳ הוא בהחלט אחד הפוליטיקאים שאני הכי מעריך.

    5. אני לא איש ארץ ישראל השלמה ומוכן בכיף לוותר על שטחי a וb בתנאים מסוימים – את זה אתה כתבת.

      בפועל אתה שמאלני שמכנה את עצמו ימני.
      "מוכן בכיף"? האם אתה "מוכן בכיף" לוותר לטובתי מעל חלק מהבית הפרטי שלך? רק תגיד כן ותן לי את הכתובת, ומשאלתך תתמלא כהרף עין.
      זה אפילו לא שמאל. זה שמאל קיצוני.
      אגב, האם אתה יודע שחלק לא קטן מהישובים "שהקימו" הערבים בשטחי A ו-B הם בכלל ישובים יהודים מתקופת בית שני ואחריו? ירושלים, חברון, שכם, שומרון, ענתות, ועוד הרבה ישובים שחלקם אפילו מוזכר בתנ"ך – אלו בכלל ישובים יהודים מתקופת בית ראשון. כלומר ישובים השייכים לנו בלבד!

  2. באמת ציפיתם מהשמאל שאחד מבסיסי תפיסתו היא "שיוויון מלא מלידה לכולם" להראות הערכה למעשים טובים או הכרת הטוב?

  3. אסור לאפשר למוסלמים לשרת בצבא. או במשטרה. סליחה אם למישהו זה לא נשמע טוב וזה לא PC , אבל לא ירחק היום שזה יופנה נגדנו. אנחנו נותנים להם נשק מאמנים אותם וכו. זה נראה לכם נורמלי? שאנחנו נותנים לאויב שלנו את הכלים להילחם בנו?
    ולפני שמישהו יבוא ויגיד לי על הבדואים, כן כן, גם הם האויב.

    1. הנוצרים הם ההוכחה שמי שמתגייס מתמתן.

      חוץ מזה, יש אלטרנטיבה שנקראת שירות לאומי. תרומה למדינה היא תרומה למדינה.

    2. דיברתי על המוסלמים. מה הקשר לנוצרים? שני דברים שונים בתכלית… הערבים הנוצרים ברובם יודעים היטב, שאם היהודים לא היו כאן, המוסלמים היו שוחטים אותם מזמן.
      שירות לאומי זה משהו אחר…