"להמשיך בדרך של שיר"

הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב מפעילים לזכרה עמותת סיוע ויוצאים במבצע חלוקה מיוחד לפסח

מירב והרצל חג'אג' | פייסבוק

עמותת 'שיר' לזכרה של סגן שיר חג'אג' ז"ל יוצאת במבצע קמחא דפסחא לחלוקת סלי מזון לנזקקים. העמותה שהוקמה על ידי הרצל ומירב חג'אג', פועלת בין היתר להנצחת שמה של בתם שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב לפני כחמש שנים.

"לפני מספר שנים, עוד לפני הפיגוע, התחלנו בפעילות לחלוקת סלי מזון במעלה אדומים, פעם בשבועיים ל-23 משפחות", מספרת מירב בשיחה עם 'מידה'. "היינו פשוט אוספים מזון בקהילה, אורזים אותו ומחלקים לבתים, אבל במשך הזמן הצורך הלך וגדל והחלטנו להקים עמותה. למרות שהייתה סטודנטית ומורה עסוקה, שיר הייתה שותפה לכל הפעילות והייתה מגיעה למחסן כדי לסייע באריזה ובחלוקה וגם בעבודות משרדיות. היא לא ויתרה ותמיד עזרה בכל מה שצריך כי היא מאוד האמינה במטרה".

אחרי הפיגוע הרצחני ועם כל הכאב, הרצל ומירב החליטו שלא להפסיק בפעילות ולקרוא לעמותה על שמה. "אנחנו מרגישים שככה יש המשך לדרך של שיר. היא עסקה רבות בקידום של בני נוער ובניסיון להסביר להם כמה חשוב להשיג השכלה ולמנוע עוני. היום כבר העמותה מחלקת מאות סלים בכמה ישובים ומספקת מוצרי מזון איכותיים לאלפי נזקקים, חיילים בודדים וקשישים – עופות, ביצים, מוצרים יבשים ושפע של ירקות".

נכון להיום, פעילות העמותה מתבססת כולה על תרומות והתנדבות. "אנחנו לא ממומנים על ידי שום מוסד אלא בעזרת אנשים פרטיים בלבד", מספרת מירב. "כל התרומות מגיעות מהקהילה והכל נעשה על ידי מתנדבים. זה מיזם קהילתי של אנשים שהחליטו לקחת אחריות ולעזור לאחרים. אנחנו מקבלים הרבה פניות ומנסים לסייע למי שאפשר".

מעבר לסיוע לנזקקים, מירב מדגישה גם את הצורך המשפחתי להנציח את זכרה של שיר. "זאת בהחלט אחת המטרות העיקריות של העמותה ושל הפעילות. היא הייתה ילדה מיוחדת שתמיד רצתה לעזור. אפילו מהמשכורת שלה היא הפרישה מעשר ואף פעם לא היססה לעשות את זה. גם הסיוע והפעילות שאנחנו עושים עם נוער בסיכון ובכלל מתקשר לשיר. היא עבדה במשך שנים עם בני נוער, במיוחד ממשפחות נזקקות, דחפה אותם למצוינות ולדרך החוצה ממעגל העוני דרך חינוך והשכלה. היא ידעה לגעת באנשים ואנחנו מרגישים שדרך העמותה היא ממשיכה לעשות את זה גם היום ומשפרת את החיים שלהם. זה דבר שמאוד חשוב לנו".

מה תוכלי לספר עליה לאנשים שלא הכירו את שיר?

"היא השאירה אחריה כל כך הרבה ועדיין היה לה עוד כל כך הרבה לתת. אני חושבת על עצמי למשל בגיל 23 – מה ידעתי בכלל על החיים? אבל שיר בגיל הזה כבר הספיקה כל כך הרבה בכל התחומים: בהישגים אישיים בלימודים, בהצטיינות בצבא וכמובן בהתנדבות ועזרה לזולת. זה מסלול שחיים שנקטע באכזריות ואנחנו לא יכולים לתת לה להישכח".

מאז הפיגוע לפני כחמש שנים, מירב והרצל חג'ג' הפכו לפעילים גם בתחום מחאת ההורים השכולים, כחלק מפורום 'בוחרים בחיים' המעודד את ממשלת ישראל לנקוט צעדים מרתיעים יותר במלחמה בטרור. "כל המאבק שלנו, כל המחאות, כל ההרצאות וכל ההפגנות – בשורה התחתונה זה הכל בשביל שיר".

כעת כאמור העמותה יוצאת במבצע מיוחד לחלוקת סלי מזון לפסח, ופונה בציבור בבקשה לתרומות. "אנחנו מבקשים לאסוף 300 אלף ש"ח כדי להמשיך ולהגדיל את הפעילות והגענו כבר למחצית היעד", אומרת מירב. "חלוקה של מזון זה דבר יקר, ובמיוחד עכשיו כשכל המחירים של כל המוצרים עולים. בזמן של חג יש גם יותר משפחות שנזקקות מעבר לחלוקה הרגילה. כל שקל שנאסוף עכשיו יעזור לנו לעמוד במטרה".

לתרומה לעמותת שיר וחלוקת מזון לנזקקים – לחצו כאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר