חברי כנסת ליועמ"ש: לחקור "עברות פליליות" במעון בנט

ח"כים מהאופוזיציה טוענים כי רה"מ פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו למעון רשמי, תוך הוצאת עשרות מיליונים מכספי ציבור

"דבר שלא היה כדוגמתו". רה"מ בנט והיועמ"ש מיארה | צילום מסך

חברי כנסת מסיעות האופוזיציה פנו אמש (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנט, בחשד ל"עבירות פליליות חמורות לכאורה" הנוגעות למעונו הפרטי ברעננה. חברי הכנסת שיזמו את הפניה הם אמיר אוחנה, גלית דיסטל, יואב קיש ושלמה קרעי (הליכוד), משה ארבל ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית).

בפניה ששלח עו"ד מיכאל דבורין בשם חברי הכנסת, נטען כי בנט "פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו הפרטי למעון רשמי של ראש ממשלה", תוך שהוא לכאורה מצליח "לגרום לכך שעשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור יושקעו בביתו הפרטי". צעדים אלה, כך נטען במכתב, נעשו "בניגוד לחוק ותוך ביצוע עבירות פליליות לכאורה", אשר ההטבות הנשקפות מהן עבור בנט "עומדות על היקף אסטרונומי של מיליוני שקלים לכל הפחות".

בהמשך מצטטת הפניה את החלטת ועדת הכספים על קביעת מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, ומתוך כך את נשיאת הוצאות המעון מטעם המדינה, וכמו כן את החוק הקובע כי רק הכנסת רשאית לשנות החלטות אלה. לטענת חברי הכנסת, בנט "סירב לעבור למעון הרשמי בירושלים", ובמקום זאת "כפה באופן הנוגד את החוק את העברת המעון הרשמי לביתו שלו… דבר שלא היה כדוגמתו מעולם".

בנוגע לטענת ראש הממשלה כי המעבר נעשה באישור היועמ"ש מנדלבליט, נטען במכתב כי "אין בנמצא, וגם לא יכולה להיות, הנחיה המקנה ליועמ"ש סמכות לבטל החלטה של ועדת הכספים של הכנסת", ולכן כל החלטה על הכרזת ביתו הפרטי של בנט כמעון רשמי "נוגדת את לשונו המפורשת של חוק יסוד הממשלה".

בנוגע לשיפוצים הנרחבים בבית בנט עליהם דווח בכלי התקשורת, נטען במכתב כי "התעקשותו של מר בנט להישאר בביתו הפרטי, לרמוס את החוק ברגל גסה ולסרב לעבור למעון הרשמי בירושלים, הביאה לכך שעשרות מיליוני שקלים הושקעו בביתו הפרטי… זאת בנוסף להוצאות הבית הפרטי אשר כעת תשולמנה מהקופה הציבורית ולא מכיסה הפרטי של משפחת בנט".

כזכור, לפני מספר שבועות חשפה אילה חסון בחדשות 13 כי סכום עתק של עשרות מיליוני שקלים הושקע בשיפוצים שונים בביתו הפרטי של בנט ברעננה, סכום הכולל בין היתר עבודת חפירות נרחבת ברחובות הסמוכים, הקמת גדרות, חומות וסדרת שערים, מתקני אבטחה ומצלמות, בנוסף לשיפוצים אחרים בתוך הבית עצמו. על פי המתואר בכתבה של חסון, העבודות נמשכות כבר חודשים ארוכים למרות תלונות מתמשכות מצד השכנים, אשר תיארו בהרחבה כיצד חייהם "הפכו לסיוט", כיצד ראש הממשלה מתעלם מפניותיהם וכיצד ילדיהם חוששים אפילו לצאת לשחק.

במקביל ובעקבות פניה של עו"ד אוריאל ניזרי המייצג חלק משכני ראש הממשלה, בית המשפט העליון הורה ללשכת ראש הממשלה להשיב עד היום לטענת העותרים לפיה הוצגו לבית המשפט "מצגי שווא" הטוענים כי הבית ברעננה לא הוגדר כמעון רשמי ולכן יש להגביל את ההפגנות באזור, למרות שלטענת העתירה בנט עצמו הודה ימים ספורים לפני הגשתה כי "ביתו הפרטי הוכרז כמעון רשמי".


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. מעונו הרשמי של ראש ממשלה במדינת ישראל,אמור להיות,רק ואך ורק,בבירת מדינת ישראל,היא ירושלים!!!!!!!!!!

    1. משרד הבטחון, משרד התרבות, משרד החקלאות, התיאטרון הלאומי, בית רה״מ…
      לאט לאט, מוסד אחר מוסד, מעבירים את מעמד בירת ישראל למרכז…

  2. האם בנט מתכנן בסיום הקדנציה שלו להפוך מעון רשמי עם כל הכספים שהושקעו בו על חשבון המדינה למעון פרטי? באיזה צידוק?

  3. עבירה = כל פעולה נגד שלטון השמאל או פעולה שמונעת מהשמאל לתפוס את השלטון
    בהתאם לכך, בנט וחבר מרעיו חפים מפשע למפרע.

  4. חברה, פורים עבר
    אל תצחיקו אותנו
    עבדנו בפרך 4 שנים
    כדי להעיף את ביבי
    נראה לכם שנעיף את בנט ?

  5. בכל מוסדות המדינה שולטים חתרנים ופושעים וזו כלל איננה מדינה עוד – אלא ארגון מחריד של חתרנות וגניבת שלטון בראשות דיקטטורה המכונה בשקר בג״צ.

    המצב שלנו נראה סופני ומעורר חלחלה.

    מדינת השקר והרמאות.

    עם ישראל בסכנת הכחדה אלא אם יקרה אסון מפחיד שישנה זאת.

  6. בהנחה שבנט ישלים את הקדנציה שלו, אז בעוד שנה יתחיל שיפוץ בהשקעה של עשרות מיליונים בביתו של לפיד. כמובן "בהנחיית שב"כ ובאישור היועמ"ש"
    חחח…

  7. גילת בנט מבתרר כגרועה משרה נתניהו. היא הכתיבה את המציאות בה בנט נשאר ברעננה. וכל המדינה מתיישרת לפי הגחמות שלה. זה עולה למשלם המיסים עשרות מליונים ואולי מאות מליונים. בנט חייב ללכת לכלא על הגניבה של הכסף, השקרים מול בגצ והפשעים שלו על חוקי הבנייה. בשורה התחתונה – לא ייתכן לשנות את מקומות של מעון ראש הממשלה בשום תנאי שהוא. זהו פשע נגד העם והמדינה.