חקירה ברעננה עכשיו

גם בג"ץ כבר מבין – התנהלות בנט והגורמים המאשרים את שיפוצי המיליונים בביתו רצופה פגמים מהותיים ומעשיים

ניסיון הכחשה והתחמקות. רה"מ בנט | צילום מסך

אז מה קורה ברעננה? הפארסה סביב מעונו הפרטי-רשמי של ראש הממשלה בנט נמשכת והגיעה בשבוע שעבר גם לבית המשפט העליון. בדיון שנערך ביום שני נחשפו כמה תהיות חדשות המתווספות לשערורייה הענקית סביב בית משפחת בנט, ובראשן ההודאה מטעם מייצגי המדינה לפיה הבנייה המאסיבית סביב ובתוך הבית נעשתה בפועל ללא היתרים.

לשאלת השופט גרוסקופף אודות הליכי ההיתרים שניתנו לעבודות הבנייה ונמצאים לטענת המדינה "בראשיתם" למרות שהבנייה עצמה כמעט הסתיימה, השיבה עו"ד פרימן מטעם המדינה כי "נעשים מאמצים כבירים להשלים את ההליך". במילים אחרות, כאמור, המדינה מודה כי פעילות הבינוי הנרחבת אשר נחשפה בחודשים האחרונים וכוללת בין היתר הקמת גדרות, חומות וסדרת שערים, מתקני אבטחה ומצלמות, בנוסף לשיפוצים אחרים בתוך הבית עצמו – נפתחה והושלמה כולה ללא ההיתרים המתאימים. על פי דיווחים שונים אותם חשפה לראשונה אילה חסון בחדשות 13, מדובר בעלות של כ-45 מיליוני שקלים מכספי הציבור.

גם תגובותיו של בנט עד כה מעלות כמה תהיות קשות. בתחילה טען ראש הממשלה כי הוא נאלץ להמשיך ולהתגורר בביתו הפרטי ברעננה בשל עבודות שיפוצים שאמורות להיערך במעון הרשמי בירושלים, ומתעכבות לטענתו בשל עיצומים של ועד עובדי משרד הביטחון. אלא שעיצומים אלה החלו רק בחודש ינואר, ואילו המעון הבלפור עומד ריק וממתין לשיפוץ כבר מחודש יולי בשנה שעברה, כחצי שנה לפני פתיחת העיצומים. בכל מקרה התברר בשבוע שעבר בדיון כי האחראי על העבודות, הן בירושלים והן ברעננה, הוא משרד ראש הממשלה, כך שככל הנראה אין קשר לעיצומים כאלה או אחרים במשרד הביטחון. אם אפשר לבנות ברעננה ללא היתר, קל וחומר שאפשר היה לבצע את העבודות בירושלים שכבר אושרו ותוקצבו מזמן.

בהקשר הזה, בנט עצמו אמר כבר בספטמבר שעבר כי בכל מקרה הוא מתכוון להשתמש בבלפור המשופץ "רק לאירוח רשמי וצרכי עבודה", ולמעשה להמשיך להתגורר באופן קבוע ברעננה, כך שטענותיו כעת לגבי ההמתנה לסיום העבודות בירושלים עומדת בסתירה מהותית. עוד קודם לכן דווח במקומות שונים כי משפחת בנט מעדיפה להמשיך להתגורר ברעננה, בין היתר בשל הקרבה לבתי הספר של הילדים הצעירים.

בנוסף טען בנט כי המעבר לבירת ישראל הנדרש ממנו על פי חוק מתעכב בין היתר מסיבות ביטחוניות ובהנחיית גורמי האבטחה, ולכן יש גם צורך בעבודות המסיביות ברעננה. אלא שגם טענה זו נראית תמוהה כל עוד לא החלו כלל השיפוצים בירושלים ולא ברור מתי יתחילו ואם בכלל יושלמו לפני תום כהונתו, וכעת מתברר גם כי העבודות ברעננה נעשו ללא היתר. על פי דבריהם של שכני בנט ברעננה לאילה חסון, כל בקשותיהם לקבל אישור לעבודות נדחו בטענות שונות, ולא התקיימה כלל הבחינה העירונית הנדרשת של התוכנית אשר תאפשר להעלות התנגדויות מצד התושבים.

סתירה נוספת בטענות בנט נחשפה בתגובתו הראשונית לחשיפת אילה חסון אודות השיפוצים ברעננה בעשרות מיליונים, אז טען כי המגורים ברעננה והעבודות שם אושרו בכתב מאת היועמ"ש לשעבר מנדלבליט. אלא שבדיון בשבוע שעבר, לשאלת השופט גרוסקופף האם קיימת החלטה רשמית בעניין, ענתה עו"ד פרימן בפשטות: "אין חוות דעת". עובדה חמורה זו מתווספת להודאת המדינה המוקדמת יותר ולפיה נפלה "שגגה" בכך שלא נמסרה לבג"ץ חוות הדעת הקובעת כי הוחלט לספק לבנט את כל הזכויות ברעננה כאילו מדובר במעון רשמי, אם כי לצורך הגבלת ההפגנות הוא עדיין מוגדר כבית פרטי. החלטה זו, אגב, עומדת בניגוד מוחלט לחוק המסמיך את ועדת הכנסת כגורם הבלעדי לקביעת ואישור הוצאות מעון ראש הממשלה, כמו גם מיקומו.

מעבר לכל ההפרות האלה, אילה חסון חשפה בחדשות 13 בשבוע שעבר שערורייה נוספת סביב התנהלות בנט, אשר משפחתו הוציאה על פי הדיווחים סכום ממוצע של 50 אלף שקלים בחודש על הזמנות משלוחי מזון ומצרכים שונים לצריכה פרטית, ללא פיקוח או בדיקה ובחסות ההחלטה הלא-חוקית על המעון ברעננה כמעון חצי-רשמי.

בעקבות הסערה פרסם בנט תחילה הודעה מוזרה המשווה את הוצאתיו הפרטיות במעון הפרטי (ללא השיפוצים הראוותניים) עם אלה של ראש הממשלה הקודם במעונו הרשמי, ולמרות שטען כי אינו "נהנתן" הודה למעשה בבזבוז החודשי האדיר מכספי הציבור, תוך שהוא שולח עקיצה אישית דווקא נגד העיתונאית שחשפה את השחיתות. שלושה ימים לאחר מכן, ובהמשך לפתיחת בדיקת מבקר המדינה בעניין, בנט כבר נאלץ להודיע כי מעתה והלאה יממן את אותן הוצאות פסולות מכספו האישי.

מעבר לבדיקת המבקר, התנהלות ראש הממשלה וכל הגורמים המפקחים והמאשרים סביב פרשת רעננה דורשת חקירה מעמיקה ויסודית. גם שופטי בג"ץ כבר הבינו כי לכאורה נעשו כאן מעשים פסולים בסכומי עתק על חשבון הציבור, גם בפן המהותי וגם בפן המעשי, תוך ניסיונות הסתרה והתחמקות שיטתיים. כל זה מתרחש בזמן ששכני בנט ברעננה סובלים יום וליל מפגיעה קשה באיכות חייהם, המיליונים ממשיך לזרום והדחפורים ממשיכים לחפור ללא אישור.

שתי פניות בעניין כבר נשלחו ליועמ"ש מטעם חברי כנסת מהאופוזיציה ומטעם 'התנועה למשילות'. בדיוק כפי שידעו לחקור בזריזות שלל טענות אודות מקרים אחרים, עכשיו הגיע הזמן לבדוק את המבצר של בנט.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. אפס אמון בבית המשפט העליון.
    אפס אמון בתקשורת.
    אפס אמון במשטרה.
    אפס אמון בפיקוד העליון של הצבא.
    אפס אמון בחברי הכנסת.
    אפס אמון במערכת הפרלמנטרית הישראלית.

    1. בנט היה צריך להיקרא פינוקיו .אדם עם ראש קרימינלי ונצלן .העיקר דוחף את השם של ביבי בכל משפט שלו ההלוואי והיה רבע ממנו

    2. שונא שקרנים נוכלים גנבים ובריונים העושים כראות עיניהם לעצמם ללא דין וללא דיין הגיב:

      דרוש לקבל החלטה להוציא צו על פתיחת חקירה ויש להתחיל בכך.
      אבל הדבר הדחוף והמיידי שצריך לבצע הוא להוציא צו הפסקת העבודות.
      הרי שידוע שכל העבודות מבוצעות הן ללא היתר והעבודות עדיין נמשכות!!!.
      יהצעד המיידי השני שיש לנקוט הוא לבטל את כל ההגבלות והאמצעים שננקטו נגד השכנים

    3. זה ממש מעליב כלפי פינוקיו. הוא אמנם שקרן אך לא גנב, בוגד או מעקם חוקים.
      מלבד זאת: פינוקיו כן מעוניין להיות אמיתי.

      אך בדבר אחד אתה צודק: שניהם שקרנים המוכנים להשתיק את האיש החיצוני שמשמש כקול המצפון שלהם(ג׳ימיני/שיקלי) בכל מחיר(לפחות לפי הספר המקורי, בסרטים בדר״כ הגורל של ג׳ימיני נגמר בטוב)…

  2. דברי אילן גילאון כפי שציטט נפתלי בנטינופת "חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא״.
    בנט מצטט את אילן גילאון בעוד שהוא עצמו ההיפוך הגמור של הדברים: נפתלי בנטינופת, אתה גם צעיר גם עשיר וגם בריא. ובנוסף על כל אלה אתה גם שקרן גם נוכל גם נבזה, גם גנב, וגם מפר אמונים. ועל על אלה אתה מעז להספיד איש ישר והגון. וכל פשעיך נעשים לאור היום בעזות מצח תוך שימוש בכוח משלטונו שבידך ובניגוד לכל דין חוק.

    1. לא הבנת את גילאון.
      שמת לב פעם שגילאון תמיד דואג רק לנכים, זנדברג וגלאון דואגות לנשים והורוביץ לקהילה הגאה? זה מכיוון שבתפיסת העולם אין מקום לאלטרואיזם(רק נסה להראות אכפתיות מנשים ומיד תואשם ב׳הסגברה׳) וצריך לבא מעמדה של בעל אינטרס להרוויח על חשבון הכלל.
      ולכן בנט דווקא לא סותר אותו.

  3. עם שלא עושה הפיכה בממשלה מסוכנת (בוגדנית/אנטישמית)… יושמד.

    1. בהחלט אנחנו צועדים לקראת השמדה המופעלת על ידי בג"צ והתקשורת בדיוק כמו בשואה הגיב:

      הלכו כמו כבשים לטבח.

      זו חזרה נוספת של אותו מחזה בתיאטרון האבסורד של ההיסטוריה היהודית.

      תמיד מושמדים ומגורשים והכל תמיד בגלל יהודים אנטישמים שהם הכי גרועים כמו שאומר לברוב.

      תמיד מסגירים אותנו לאויבינו ומקילים את מלאכתם. (ראו בהובלת הרומאים להר הבית והמקדש ולמחסני המזון של הנצורים – וזו דוגמית קטנטונת).

      פושעים בגלימות עלאק משפטנים. עלאק שופטים ולא נבחרי ציבור ופוליטיקאים. עלאק תקשורת ועטים של עיתונאים ומגישי חדשות. הכל שקר ורמאות יהודית מכוערת ושקרנית.

      מלאכי מוות שחורים ומרושעים במסווה של מסיכות טוב וזכויות לזרים ולכובשים ולפושעים ולרוצחי עמנו.

    2. השואה כאן ואנחנו כבשים … ולא קם נוכל בכנט לפיד סער ליברמן על פחות מזה מכניסים אנשים לשנים בכלא תבדקו . הוא יודע שהתפקיד שלו זמני והוא מחוייב לרוטציה אז למה לעשות מחטף של 50.000000 והוא המאשר והמבצע היכן הבגץ היכן היועמש והפרקליטות היכן ליברמן ששיחרר כסף וסער שר המשפטים שראה ידע והחריש היכן לפיד שיצא למסעות בעולם יחד עם כל חברי ממשלת העינוי

  4. זה ייגמר כמו עם ליאת בן ארי ושי ניצן ומנלבליט וסגלוביץ ואל שייך ועוד רבים.וזה מה שמקומם!
    שחיתות במיטבה.והמנצח על הכל אהרון ברק.
    0 אמון בכל המערכות!!!!!!מדינה של שחיתות

  5. וזה הטריק של לפיד , כולם הודיעו כי בנט לא יעביר את השלטון ללפיד , כעת בג"ץ יגרום לו להפתפטר וליד השתחל למכירת המדינה

  6. למה אתם לא קוראים לברווז בשמו?
    מדובר בשקרן סדרתי ולא מתוחכם שניתן לכנותו כ בניטו הנוכל
    מדובר באדם מושחת באופן יסודי שמוטב היה לכולנו אם לא היה מגיע לתפקיד של ראש הממשלושה
    מדובר בנזק שלא ניתן לתיקון של אמינות שליחי הציבור
    מדובר בנזק שלא ניתן לתיקון של פוליטיקאים
    דרוש חריש עמוק בפרקליטות ובמשטרה ויפה שעה אחת קודם

  7. אין ללפיד צורך בזה. על פי ההסכם יש רוטציה בעוד שנה וקצת ואם הקואליציה נופלת והולכים לממשלת מעבר-היא גם בראשות לפיד.
    לפיד המתין כבר שנים לראשות הממשלה, מה זה עוד שנה וקצת בשבילו. הוא יודע שהוא צעיר, פופולרי ומקושר אז ראשות ממשלה זה רק עניין של זמן. שווה לו לחכות גם עוד עשור או שניים(כמו בגין ז״ל שהמתין כמעט 30 שנה).
    זה לא בנט וסער בני ה50+ שהם כל כך ילדים קטנים שהם לא יכולים לחכות לבן 73 עוד איזה עשור עד שיפרוש…
    ימני

  8. כדאי גם להזכר בכתבות מתחילת כהונתו של נתניהו בהן שלחו עיתונאים לבתי הספר של הילדים שלו בירושלים כדי לשדר תלונות של תלמידים על הסדרי הביטחון ואולי באותה הזדמנות גם לסכסך בין הבנים הצעירים של ראש הממשלה לחבריהם החדשים. היו זמנים בהן העיתונות עסקה ב״דברים מהותיים וחשובים״ ולא בשטויות כמו מליוני שקלים מכספי מדינה על הוצאות שיפוץ בבית פרטי.

    1. אתה באמת משווה ריבים של ילדים לעניינים פליליים?

    2. לא. מה שאני משווה זה את סדרי העדיפות של העיתונאים

  9. ברור ימח שמו הןא משפץ את הבית הענק שלו במליונים ואני עם 4 ילדים צריכה לשלם שכירות של 5300 לחודש ואין לי אפילו בית לקנות אין לי הון עצמי לקנות בית גם אם הייתי רוצה חוצפה שמהמיסים שלנו אתה בונה לך ומשפץ לך את הבית כאילו לא מספיק מה שיש לך תעשו טובה ואל תתעסקו לנו בכסף שלנו אם לא הייתי צריכה לשלם מיסים היה לי יותר כסף ובטוח שהייתי יכולה לקנות בית אבל אתם עושקים אותנו בשביל לבנות עם הכספים האלה שטייות כמו מגרשים לערבים ולשפץ בתים שכבר משופצים חטצפנים השם ישלם לכם כגמולכם בעזרת השם

  10. שבנט ישלם על כל הבניה בביתו ברעננה שיוציא כסף מיכיסו בנט תפסיק לסחוט את כספינו העם לא יסלח לך אתה לא תיהיה יותר בממשלה אף אחד לא רוצה גנב ונוכל די עים כל המשחקים ועים לא ישלם אז לפרק לו את כל השיפוץ שלא יהנה מכלום

    1. יש לו מעטפת הגנה משפטית צמודה ממערכת אכיפת החוק. בדיוק כמו לשורה ארוכה של "אנשינו":
      – מנדלבליט (ע"ע פרשת אשכנזי והסתרת העובדה שיש לו תיק פתוח במשטרה מפני חברי הועדה לבחירת היועמ"ש ושקרים לשופטי בג"ץ)
      – ליאת בן ארי (ע"ע פרשת בית בראש העין, ע"ע שקרים ורמיה לשופטי בית המשפט)
      – ליברמן (ע"ע פרשת ישראל ביתנו-פאינה קירשנבאום)
      – יאיר לפיד (פרשת הסיוע לחברו מילצ'ן, פרשת עמותת איילים)
      – בני גנץ (פרשת המימד החמישי),
      – אשכנזי (פרשת מסמך הרפז והתנהלות עבריינית כיו"ר חברת "שמן")
      – אהוד ברק (פרשת מענק עבור "מחקר" של 10 מיליון ש"ח מקרן וקסנר
      באמצעות ידידו עבריין מין ג'פרי אפשטיין. נושא ה"מחקר": איך להפיל ראש ממשלה מכהן באשמת עבירות פליליות שלא היו ולא נבראו תוך הקמת עמותות וארגון מחאה "ציבורית")
      – רות דוד (ע"ע)
      – שי ניצן שהומצא עבורו יש מאין תקן רקטור בספריה הלאומית
      – מני מאזוז (ע"ע סירובו להשיב כספים [מאה אלף ש"ח] שקיבל בטעות)
      יש עוד אבל נעצור כאן.

    2. בנוסף צריך לדרוש ממנו פיצויים לשכניו על רקע עוגמת נפש.

  11. לא יעשו כלום. חמצאו כבר ביטוי משפטי שיסדר הכל. כמו אמת לשעתה. אז יהיה תכנון ואישור לשעתו.

  12. מבנה השלטון במדינה :
    א. בג"ץ שם השלטון ולהם הכל מותר , רק צריך לפעמים , לא תמיד להמציא שמות לתופעות ,
    ב. כסף אירופי שמוזרם במקביל לאנשי מפתח ולעמותות שונות . כאן נקבעת המדיניות.
    ג. במשולב התקשורת ותעשיית הבידור(מכדורגל , ועד אופרה וכל מה שבאמצע) התפקיד שלהם הוא להחדיר לתודעה את ההנחיות של הקודמים,
    ד. הפקידות הגבוהה והפשע המאורגן ( לא מדובר על חבורות של ערסים מהפריפריה.
    ה. אנשים שונים שהגיעו לכנסת או אפילו לממשלה ( לקבוצה הזאת שייך מי שדיברו עליו בכתבה הזאת) תפקידם לבצע את מה שהוחלט עבורם על ידי ארבעת הקודמים .

    אז כנראה מי שאתם רואים ב"ממשלה " הוא האחרון בשרשרת המזון , תפקידו לבצע מדיניות שהוחלטה עבורו , לקבל מה שנותנים לו ולהגיד מה שאומרים לו להגיד
    מסכן מה יש לכם נגדו

  13. כמה אלימות יש בתגובות שלכם. תתביישו. אנשים כמוכם מדאיגים יותר ומזהמים את החברה שלנו.