פרס לטרור: ישראל מוותרת מרצון על ירושלים

בניסיון פיוס כושל מול ירדן ושליחיה מטעם רע"מ, בנט ולפיד קנו שקט מדומה שיתפוצץ לכולנו בפרצוף

תחת הסיסמה "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו" מתרחשת בירושלים רעידת אדמה היסטורית. ממשלת ישראל בהובלת שר החוץ יאיר לפיד מוסרת את מפתחות הר הבית לידי הוואקף וממלכת ירדן. גם בשער שכם הריבונות הולכת ונעלמת. השבוע התראיין השר לביטחון פנים בר-לב וטען כי "בחודש האחרון לא היו נרצחים". טעות חמורה כמובן, אך הדברים המטרידים יותר היו אמירותיו על שער שכם. בר-לב התגאה בהתנהלות המשטרה הפועלת בהנחייתו ובהנחיית הדרג המדיני, וטען כי בניגוד לשנים קודמות המתחם של שער שכם הפך השנה ליריד של פעילויות ללא עימותים.

היינו שם השבוע. ראינו מקרוב כיצד הריבונות בשער שכם נעלמה לחלוטין. בכל רחבי עיר הבירה מונפים דגלי ישראל כהכנה לקראת חג העצמאות, אבל בשער שכם אין דגלי ישראל. במקום זאת יש שלטים המברכים את הערבים שמגיעים לשם ברמדאן. כפי שהתפרסם בתחילת השבוע, בהתאם להנחיית בר-לב ובנט המשטרה צמצמה נוכחות בשער שכם. הגדרות שהוצבו בתקופת הממשלה הקודמת – נעלמו. לא ראינו יהודי אחד.

ברגע שהגענו ראינו כיצד פקח עירוני הותקף בקללות בידי ערבים. מסביב לכיכר עוברים ילדים ערבים בגילאים צעירים מאוד, עם הלהיט החדש – חולצות עם הדפסים של M16. כל ילד אוחז בנשק צעצוע, אקדח או קלצ'ניקוב. הם כמובן כיוונו אותם עלינו, וברשתות רואים כיצד הם מכוונים אותם גם על לוחמי מג"ב. נער אחד אף תקף את אחד מהפעילים שלנו, שהבריחו אותם מהמקום. כל רכב שני שעובר, מקלל וצועק. תחושה לא נעימה, מאתיים מטרים בלבד מבניין העיריה – מדינת ישראל לא קיימת והכל בהנחיה מפורשת של הדרג המדיני.

בהר הבית המצב גרוע יותר. עשרה ימים שדגל ישות הטרור אש"ף התנוסס על הר הבית וחברי הממשלה שתקו. השר הנדל אף אמר: "אנחנו לא נלחמים בדגלים". בערב שישי נשרף דגל ישראל בהר הבית, בשידור חי ולקול מצהלות ההמונים. וחברי הממשלה? המשיכו לשתוק.

נוח לדבר על שגיאות העבר אבל העובדות ברורות: מעולם, עד אשר הגיע עמר בר-לב, לא נתן שר  ישראלי הנחיה למשטרה שלא להיכנס למתחם ההר או למסגד. הבעיה החמורה היא במה שנסתר מעיני הציבור. ח"כ מנסור עבאס רמז למתרחש מאחורי הקלעים ואמר, על פי דיווח ברשת ב', כי "התנאים של ממשלת ירדן לחזרה לסטטוס קוו – מקובלים עליו".

טרם חלפה שנה מאז קמה ממשלת בנט-לפיד בתמיכת מנסור עבאס, ולפי המידע שפורסם בכלי התקשורת עד עתה, התקיימו כעשרים מפגשים בין נבחרי ציבור ישראלים למלך ירדן, עבדאללה, ואלו רק המפגשים שפורסמו. התוצאה גרועה מאוד, כפי שניתן היה לצפות. ראש ממשלת ירדן הביע תמיכה באלימות הפורעים הערבים על ההר ואף קרא לזרוק אבנים על כוחות הביטחון.

הלב הפועם של העם היהודי במשך אלפי שנים עובר כיבוש אלים בחסות ההבנות במשולש לפיד-עבאס-עבדאללה. תמונות שלא נראו בירושלים מאז ימי האינתיפאדה חזרו לכותרות: הכותל שומם, העיר העתיקה ריקה, אבל שר הבט"פ מתהדר כי בחודש האחרון נשמר שקט יחסי. מהיכן הביא את השקר המביך והמנותק הזה? אולי מהביקור בירדן. גם שער שכם הפך לאקס-טריטוריה, כאשר נמנעת מיהודים הזכות הבסיסית לקיים שם מצעד דגלים, ויהודים בעלי חזות דתית לא יכולים בפועל לעבור שם מחשש לאלימות מיידית.

לדאבוננו שרים בממשלה מאמצים את הנרטיב השקרי. שר התפוצות נחמן שי אמר למשל כי "הסטטוס-קוו נשחק לרעת הערבים". האם זו המציאות? כל ישראלי בגיל המתאים יוכל לתאר ביקורים שערך במסגרת בית הספר להר הבית. כניסה למסגדים בוצעה בדרך קבע. יהודים נכנסו להר הבית בשבתות, בחגים, ללא שום הפרעה, הטרדה או מגבלה כזו או אחרת. התמונות והתיעוד קיימים ואין עליהם חולק. השחיקה הגדולה הגיעה לאחר האינתיפאדה השנייה. הסכמות חדשות ומתרפסות הושגו עם הוואקף וירדן. לראשונה חל צמצום בכמות, בשעות ובימים בהם יהודים יכולים להיכנס להר.

לצד זאת, עלילת "אל-אקצא בסכנה" הפכה ל"הר הבית כולו הוא אל-אקצא". עדות לכך ניתן לראות לצערנו אף בהודעות המשטרה והודעות השר בר-לב המתגאות בכך ש"השוטרים לא נכנסו למתחם אל-אקצא", בעוד ניסיון פיוס המשדר חולשה ומשיג בדיוק את ההפך.

פגישת עבאס עם מלך ירדן בשבוע שעבר, והדיווח בהמשך על פגישת עבאס-לפיד, מבשרות על סיכומים חדשים. כעת מסתבר שרע"מ ומנסור עבאס, שליחי ירדן, מנהלים משא ומתן עם בנט ולפיד בשמו של המלך, לחזרה לשורות הקואליציה בתמורה לשליטה ירדנית בהר הבית ומניעה מיהודים להסתובב באזור ולקיים את חופש הפולחן שלהם.  עדות לדעותיו של לפיד בנושא, ניתן למצוא בדברים שאמר בעבר כאשר היה חבר כנסת באופוזיציה: "אם צה״ל והשב״כ מאמינים שבעת הזו נכון לתת לווקף לנהל את המקום, אני מקבל את זה".

מלפיד אין לנו ציפיות. אבל ניר אורבך, מי שלמד בישיבת כרם ביבנה, שריד לאותה ישיבה שהקים רבן יוחנן בן זכאי, משרן השכל, לוחמת מג"ב בשירותה הסדיר, איילת שקד ועוד חברי כנסת שלכאורה משתייכים למחנה הלאומי – עדיין יכולים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. תעצרו את החרפה הלאומית הזאת וסלקו את התנועה האסלאמית, שליחי עבדאללה, לשורות האחוריות של האופוזיציה. עם ישראל לא יקבל שום חזרה מדומיינת לסטטוס-קוו שמעולם לא התקיים על ההר.


יהודה שרבאני הוא ראש אגף משימות בתנועת אם תרצו

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. הם לא יעשו כלום. סליחה, הם יתלוננו על כאבי בטן, על תחושה לא נעימה, על אי נוחות. הם ידרשו לעשות הכל בכדי למגר את הטרור אבל בפועל הם לא יעשו כלום להפיל את ממשלת האחים המוסלמים הזו

    1. לא שוברים את כלי המשחק הדמוקרטי!
      צריך לשכנע וללחוץ אבל הדרך להפלת קואליציה עוברת בפרישת ח״כי קואליציה והצעות אי-אמון. ואם זה נכשל-החלפת הקואליציה בבחירות הראשונות בהן יש הזדמנות.
      הדרך לזה עוברת בהצבעה על הרע והתלוננות.

    2. הכוונה שלי הייתה לאותם ח"כ מהקואליצה שיודעים שזו ממשלת האחים המוסלמים אבל לא יעשו דבר להפיל אותה. אלא מתלונים על כאב בטן ,אי נוחות וכדומה. הם אלו שאחראים על קיום הממשלה הזו. להם אני בא בטענות. אני לא בא בטענות לנכדה של קסטנר, למזהה התהליכים ולזה שרוצה להסגיר חיילים שלנו לבית הדין בהאג. אני לא בא אליהם בטענות כי זו דעתם וזכותם לחשוב ולפעול לפי הבנתם. אני בא בטענות לאליו שחושבים כמוני אבל משתפים פעולה עם ממשלת האחים המוסלמים

  2. הבעיה מתחילה בפקידות הבכירה במדינת ישראל מזה כ- 40 שנה ויותר ואף לפני כן.

    כאשר שוחרר הר הבית מיהר שר הבטחון דיין למסור את הר הבית לוואקף ופטר באמירה שלמה לנו הוואתיקן הזה. הממסד עד שנות ה-80 היה כולו כזה שכוננו אנשים דוגמאת דיין.

    בשנות ה-80-90, הפסידה האליטה הישנה של מפלגת העבודה + מרץ את ההגמוניה ואף את הסכוי לשלוט באמצעות רצון הצבור כפי שבא לכדי בטוי בבחירות. גוש הימין דהיום הוא סביב 70-80 מנדטים. אבל הפקידות הבכירה שממנה את עצמה ואת הפקידים הבאים. זה בא לכדי בטוי בצמרת צה"ל (האם גנץ שונה מדיין? האם שניהם לא מאותו מילייה? להסרת ספק, זו שאלה). זו אותה צמרת שכשלה בדכוי האינתיפאדה הראשונה. כתוצאה מאותו כשלון צבאי ומשטרתי ובראש ובראשונה משפטי – התחיל תהליך אוסלו שהוא תהליך כניעה מוסדר. הערבים הבינו את הכניעה והמשיכו ללחוץ. הכשלון הצבאי של ההגמוניה הישנה בשנות ה- 80-90 נגמר באלפי הרוגים+פצועי קשה יהודים עד להטלת מצור על ערפת והמתתו כשעד הרגע האחרון הוא מוקף קני נשק צהליים – רק אז שקטה הארץ לזמן קצר.

    העם שהבין שההנהגה שלו רופסת ניסה להחליף את השלטון השלטון בבחירות אבל אז הוא גילה שההגמוניה הישנה שולטת דרך מה שהגדיר פרופ מאוטנר: העברת הפוליטיקה לבית המשפט העליון סימוכין: https://rotter.net/forum/gil/27789.shtml

    במאמרים אחרים פרופ מאוטנר תוקף את הפרקליטות בכך שהיא מקולקלת.
    סימוכין: https://www.zman.co.il/76890/

    על כן, כשדם הנרצחים עודנו חם, יש להבין כי יש לשנות את איוש התפקידים במדינה. אם קיימת אמירה צבורית שבגץ הוא סניף של מרץ, מרץ מקבלת בבחירות 5-6 מנדטים, על שום מה קבוצה קטנה זו ואליטיסטית בעיני עצמה מנהלת את המדינה מעל ראשם של שאר 95% מהצבור?

    מרגע, שיהיה שנוי בצמרת המשטרה ולא רק מתפקיד המפכ"ל אלא גם ניצבים ותתי נצבים, שליטת הממשלה במינויים, שנוי במשרד המשפטים ובפרקליטות. שנוי הפעילות של מח"ש ומצ"ח – בו כל פעולה מבצעית מתוחקרת בלשכה ממוזגת עם פאתוס של מלל. הנשק של השוטרים נלקח כמו היו מלשינים לסוחרי סמים. ראוי כי כל ארוע יתוחקר מבצעית – אם אין חשד למסירת ידיעות לעבריינים, קבלת שוחד או סחר בסמים\נשק\אישורי כניסה אסור שמח"ש או מצ"ח יהיו כלל בתמונה. תנו לשוטרים וקצינים בדימוס לתחקר את הארוע מבצעית – גם אם חוסר תפקוד או תפקוד לקוי יובילו להדחה של שוטר\חייל – אסור שזה יהיה מלווה בקרקס תקשורתי. אם ניקח מקרה קיצון, מה שנראה כמו שגיאה בשקול הדעת של אלאור עזרייה – אסור היה להגיד כלום למעט שהארוע בתחקיר. הוא פעל בתנאי לחימה ולקח החלטה ברגע – גם אם טעה, אסור היה להפוך את המקרה שלו לקרקס תקשורתי ומשפט – שעלותו מיליונים לכיס הצבור – עו"ד מהשורה הראשונה זומן למילואים – רק בשביל אלאור (יש לציין כי זה קרה במשמרת של נתניהו כרוה"מ שהיה חייב לעצור את הטרלול עוד טרם שהחל ולא פעל). להבנתי, מי ששכר את העו"ד בכסף גדול היה חייב להיות מפוטר מצה"ל – האם זה שמוש ראוי לכספי משרד הבטחון?

    רק לאחר איוש הפקידות הבכירה ושליטה של הצבור באמצעות נציגיו באיוש התפקידים ושהמערכת תהיה מורכבת מאנשים שמבינים שהר הבית הוא לא ואתיקן, מערת המכפלה היא אתר ארכיאולוגי מימי היוונים, והמזבח בשילה הוא לא מצבה מימי המנדט הבריטי שום דבר לא ישתנה. המערכת הישראלית מזה 40 שנה סובלת ממחלה אוטואימונית (תוקפת את עצמה במקום להגן מגופים זרים) יחד עם סרטן (ע"ע הקצאת המשאבים לטובת הפיכת המשטרה עם יחידת מודיעין עם מאות אנשי מטה על מנת להבין האם פקיד במשרד התקשורת תיאם משהו מול מנכ"לית בזק – כשזה קורה, המשטרה חלשה, אין לה מסת שריר כי הכסף הולך למקומות אחרים. אם צה"ל היה מבקש לרכוש מטוס תדלוק\מודיעין, מן הסתם הדבר היה מגיע לידיעת הקבינט לאישור\ידיעה – האם הקמת יחידת מודיעין בהיקף כספי שכזה לאורך שנים ארוכות – הגיעה לשר לבטחון פנים? האם הממשלה אישרה או הבינה? אם לא שתי התשובות מסוכנות.

    ההגמוניה הישנה חיה על אתוס של ליברליזם, גלובליזם, אין אתוס יהודי – כל עוד אנשיה יכהנו במשרות בכירות שום דבר לא ישתנה. זה דבר אחד שפקיד 1 מתוך 20 חושב כך זו בעיה כאשר 19 מתוך 20 חושבים ופועלים כך עם או בלי רוח המפקד של הממשלה.

  3. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  4. אני מניח שבעתיד הקרוב השר בר-לב יקדם הצעות חוק שיאסרו על נשים לגור לבד, לישון בבית שאין בו אף אחד אחר ולצאת לרחוב ללא ליווי של בעל/אבא/אח או כל גבר אחר שהיא יכולה לסמוך עליו-
    ואז יכריז על ההישג המרשים של הורדת ההטרדות המיניות והאונס לשפל חסר תקדים!

  5. כבר כתבתי בתגובה למאמר קודם שהויתור על הר הבית הוא רק אבן דרך הגיב:

    השלב הבא הוא ויתור על הכותל המערבי (המקום שהחליפי לא כל כך יודע מה משמעותו), לאחר מכן הרובע היהודי בירושלים העתיקה, וכן הלאה.
    יש שכונות בירושלים שפעם היו יהודיות, כיום מאוכלסות בהמוני ערבים שמבחינות רבות הפכו אותן לסניפים של מחנות פליטים.

    תמשיכו לחגוג "עצמאות" למדינת ישראל, רק אל תתפלאו למה אתם ממשיכים לסבול.
    הפיתרון היחידי – תתפללו חזק שהמשיח יגאל אותנו ללא יסורים

    1. תושבי רמת הגולן דוקא נהנים מתוצאות המלחמה ההיא.

    2. המלחמה הסתיימה יום או יומיים מוקדם מדי.
      אם ממשלת ישראל, באמצעות צה"ל, היתה ממשיכה את המלחמה עוד יום אחד או יומיים, ומעיפה מארץ ישראל את כל הערבים (כולל אלו מהנוצרים שלא נאמנים למדינת ישראל, אבל לא את אלו שנאמנים לה ואוהבים אותה ונלחמים בעדה), היינו היום פורחים. הויכוחים בינינו לא היו מפסיקים, אבל אלו ריבים בתוך המשפחה, לא משהו שיגרום למלחמה בינינו.

      מצד שני, היה לנו כל כך טוב שהיינו שוכחים שאנו רוצים טוב יותר, כמו מה שהובטח לנו ע"י הנביאים לגבי ימות המשיח.

  6. עם ולאחר הפלת ממשלת הנוכלים בנט לפיד והחמאס יש להכריז על פתיחת מלחמת השחרור והעצמאות מספר 2 ולמגר את האוייב הערבי ותומכיו מבית יחד עם כל הערבים המתכנים פלשתינאים לשחרר את כל ארץ ישראל לשלטון ישראלי, ולגרום לבריחתם מרצון עם אפשרות שימוש בכוח אם יהיה צורך אל מחוץ לגבולות ארץ ישראל.
    המשך מלחמת העצמאות מס 2 צריך להסתיים תוך 6 ימים. שיהיו סוערים עם קצת צעקות ונביחות מארצות מערב אירופה האנטישמית. אך עם סיום והשגת המטרה נגיע למצב חדש ובלתי הפיך וכל מתנגדיו ירגעו ויבוא השלום על ישראל

  7. יש עוד נושאים שסוכם עליהם עם רע"ם. אתם לא יודעים הכל ובעיקר לא שמים לב..
    ממשלת בנט לפיד עבאס מחלישה מאוד את המאבק בטרור!
    וקובעת סטטוס נסוג תמידי, נסוג באופן עקבי לאחור בכל הקשור למניעה ותגובה על הסתה והמרדה.
    לאחים המוסלמים יש סבלנות והם מאמינים בצעדים קטנים שמקרבים אותם לדעתם למטרתם הסופית..