הר הספינים הוליד את אותו עכבר

מסע התעמולה של בנט לא שינה את המציאות: מי שתלוי בעאבס וטיבי אינו מסוגל לקדם בכוחות עצמו שום מדיניות לאומית

מי הבוס? ח"כ טיבי ורה"מ בנט | דוברות הכנסת

אמש חזינו באחד הרגעים הלא פשוטים בתולדות כנסת ישראל, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר הבחטחון בני גנץ וחבריהם לממשלה התנגדו להסתייגות שהוצעה על ידי הליכוד להעניק 100% מימון לחיילי צה״ל, בהצבעה על הצעת החוק 'ממדים ללימודים'.

למרות שחברי הקואליציה חגגו בסוף הלילה את הצעת החוק שהתקבלה לבסוף, הסיפור האמיתי הוא פחות חגיגי. סמוך להצבעה הסופית נכפה על שר הבטחון בנימין גנץ להתקפל ולהעלות את אחוזי המימון מ-66% ל-75%.

אם נדייק, הייתה זו אחת ההסתייגויות שהציעה האופוזיציה וגנץ ביקש לקבל אותה כחלק מהצעת החוק. כאשר גבר החשש מצד הקואליציה שלא תצליח להשיג רוב, משום שלא ידעה כיצד יצביעו ברע״מ, כמו גם חברי הכנסת שיקלי, סילמן וזועבי, היא נאלצה כאמור לשנות את הצעת החוק.

כך אמר גנץ במליאת הכנסת באישון לילה:

"זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת מזה, ומחויבות הפרט מזה, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל. אני מבקש שנקבל את הצעת החוק ממדים ללימודים, שתעגן את הזכות הזו, במלגה של 75%. אני מבקש מכולם, קואליציה ואופוזיציה כאחד להצביע בעד ההצעה הזו".

אז נכון, אלה לא 100 האחוזים שדרשה האופוזיציה אבל הבושה והכלימה של הקואליציה הזו נעוצות שוב בתלות שלה ברע״מ.  הקואליציה של בנט ולפיד לא יכולה להעביר שום חוק יהודי או ציוני ללא עזרת האופוזיציה.

כפי שאמר יו״ר האופוזיציה בנימין נתניהו בתום ישיבת סיעת הליכוד הלילית, שהתקיימה לאחר שהועלתה הצעת גנץ:

אחרי שהממשלה הזאת הוכיחה שהיא תלויה ברע״מ והמשותפת, רק אז הגיע בני גנץ, הודה בכישלון והסכים להסתייגות הליכוד להעלאת מלגות הליכוד. זאת ההוכחה שצדקנו מההתחלה שללוחמים שלנו מגיע יותר. צדקנו מההתחלה שהממשלה הזאת מסוכנת לישראל וצריך להחליף אותה באופן מיידי. בלוק הימין והליכוד הסכימו להעביר את ההסתייגות שלנו ובהזדמנות הראשונה לתת 100% ללוחמים"

קרבות אינסופיים התחוללו בימים האחרונים בין הקואליציה לבין האופוזיציה לגבי החוק. הקואליציה דרשה מהאופוזיציה שתתמוך בהצעת החוק שכן הוא ״לטובת החיילים״.

זו אותה קואליציה שחילקה השבוע 1.6 מליארד למועצות מקומיות ערביות בהליך סחיטה מרשים של חברת הכנסת זועבי (מרצ) ובהליך אישור מהיר שובר שיאים בוועדת הכספים בראשות אלכס קושניר (ישראל ביתנו).

הליכוד, שהסכים לתמוך בהצעת החוק, דרש שמימון הלימודים של החיילים יהיה 100%. תוספת התקציב שנדרשה במעבר מההצעה המקורית של הקואליציה (מימון של 66%) להצעה של האופוזיציה (מימון של 100%) עמדה בסך הכל על סכום של 50 מיליון שקלים.

על הסכום הזה התחולל מאבק מכוער בין קואליציה פוסט ציונית לבין אופוזיציה שרצתה להיטיב עם חיילי צה״ל.

לא צריך להיות בעל חושים פוליטיים מחודדים כדי להבין שלא היה זה הסכום שמנע מהקואליציה להיענות. היה זה פשוט כלי לתקוף בספין ציני את האופוזיציה, לא לרשום על שמה את הניצחון הזה. ובכן, הקואליציה במדינת העם היהודי נשענת על תומכי טרור ולא מסוגלת להעביר חוק פשוט לטובת חיילי צה״ל. ״בושה״ קראו בקול בספסלי האופוזיציה, בצדק.

דייק ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ כאשר אמר:

אחרי שחיזר מהבוקר אחרי אצבעותיהם של רע"מ וזועבי, גנץ עלה לדוכן והודה בפה מלא בכישלון ובעובדה שהוא חבר בממשלה ללא רוב ציוני, ממשלה שלא יכולה להעביר ללא האופוזיציה שום חוק ציוני או חוק למען לוחמי צה"ל. ולכן את הממשלה הזו צריך להפיל באופן מידי ולהחליף בממשלה יהודית, ציונית ולאומית"

כמו גם חבר הכנסת עמיחי שיקלי:

בשוך הרעש והצלצולים ולאחר ששקע האבק למדנו דבר אחד, קואליציית הפרוטקשן של זועבי, לפיד גנץ ומנסור לא מסוגלת לקדם חקיקה ציונית אלמנטרית. לעם ישראל מגיעה ממשלה שתומכת מקיר לקיר בחיילי צה״ל ובלוחמיו"

הצעת החוק אושרה ברוב של 55 תומכים מהקואליציה מול 6 מתנגדים מהאופוזיציה, כשיתר 59 חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לא השתתפו בהצבעה בקריאה שלישית. הקואליציה תרצה לזכור את המתנה שהיא מעניקה לחיילי צה״ל, אנחנו נזכור את הכניעה שלה פעם נוספת לרע״מ ולרשימה המשותפת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. "הצעת החוק אושרה ברוב של 55 תומכים מהקואליציה מול 6 מתנגדים מהאופוזיציה"-
    כלומר הקואליציה דווקא כן הצליחה להעביר חוק ציוני ללא תמיכת האופוזיציה…

    1. אחרי שהגיעו לפשרה. לא קראת כלום?

    2. כנכתב במאמר ההתנהלות התמוהה והספינית של הקואליציה סביב החוק מוכיחה שמבחינתם זה לא חוק ציוני(כלומר ממניעים ציוניים) אלא חוק ציני(שכל מטרתו היא התנגחות באופוזיציה).

    3. כן קראתי.
      הפשרה היתה שהקואליציה תעלה את הסכום תמורת זה שהאופוזיציה יפסיקו להפריע וימנעו מהצבעה, לא תמורת תמיכת האופוזיציה. כי תמיכתם לא היתה נחוצה.

    4. ולכן הם הסכימו לא להצביע נגד שאחרת ההצעה הייתה נופלת. כלומר ללא הסכמת האופוזיציה החוק לא עובר.

    5. הרצחת וגם ירשת?
      אמת שללא הסכמת האופוזיציה החוק לא היה עובר. אבל הם גם אלה שיצרו את הבעיה אז באיזו זכות סמוטריץ, שיקלי והגברת ישר מנסיםמלטעון שהקואליציה לא יכולה לקדם חוקים ציוניים לבדה וזקוקה להחלפת שותפים?
      הקואליציה רק זקוקה לאופוזיציה שנאמנת לערכיה! ואם אין את זה אז הבעיה היא לא בחברי הקואליציה.

    6. לא. הבעיה היא בהקמת ממשלה עם תומכי טרור שאינה מסוגלת להעביר בעצמה חוקים בסיסיים ונאלצת להתחנן לאופוזיציה שתושיע אותה.
      ואם אתה חושב שהצלת הממשלה זה תפקיד האופוזיציה אני ממליץ לך לעיין מחדש בספר אזרחות.

    7. הבעיה מתחילה כאשר ישנו מיעוט בעם היהודי העושה יד אחת עם בני לאום אחר על מנת להחזיק בשלטון. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היא לב ליבו של הבעיה. הישענות על המפלגות המזוהות עם בני לאומים אחרים, על מנת להכריע מחלוקות בעם היהודי הנה נתיב הרסני שעלול להובילנו לחורבן. יש לחתור להסכמה פוליטית של כלל המפלגות המייצגות את העם היהודי, לפיה אין להישען על אותן המפלגות לצורך הקמת קואליציה או להפיל מממשלה מכהנת הזוכה למנדט מהעם היהודי (למשל על ידי הצבעות אי אמון מהאופוזיציה). רק כך תשמר האחדות והסולידריות היהודית, וכן גם זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל.

  2. כל נושא הפיקדון ומדים ללימודים הוא שטות אחת גדולה. יש לתת לכל חייל שהשלים שירות מענק ישר לחשבון הבנק. כמובן מענק מוגדל ללוחמים.

    1. הם מקבלים מענק ופקדון (שמשתחרר אח"כ לשימוש פרטי). למיטב הבנתי, המימון הנוכחי שאושר (75%) אינו קשור למה שהם מקבלים במענק/פיקדון.
      ובכלל, אם המטרה לתת להם כסף, אפשר פשוט את כל הפקדון/מענק לחלק למהלך השירות בצורה של משכורת מוגדלת, למה להסתבכך עם תשלום בסוף?
      ככה שעד כמה שאני מבין, המטרה בתשלום ללימודים הוא מצד אחד הכרה בתרומתך למדינה (אתה מקבל כסף) מצד שני השקעה של המדינה בך בצורה שתרוויח ממך בהמשך (הכסף מיועד ללימודים), בשונה מ"סתם" לתת לך יותר כסף כי אתה לוחם…
      ככה לפחות הכסף מוגדר כ"השקעה" ולא כ"בזבוז"…

    2. גם את זה לא צריך.
      בין משכורות מהתיכון, משכורת צבאית מענק השחרור הקיים כיום, עבודה אחרי צבא, מלגות התנדבותיות בתואר ואורח חיים צנוע האופייני לסטודנטים-
      אין סיבה שחייל משוחרר יתקשה לממן לעצמו תואר ראשון גם בלי החוק הזה(בהנחה שהוא לא מבזבז כספים על טיול מיותר במזרח הרחוק/דרום אמריקה).

      הסיפור פה אינו טובת החיילים אלא חיזוק ערך הכרת הטוב במדינה בה עיקר ההשקעה מבוסס על אפליה מתקנת ופוליטיקת זהויות(עמדת הדורשים 100%) מול פוליטיקה רדודה ועמוסת ספינים(עמדת הקואליציה).

  3. מעצר אזרחים: מאפשר לכל אדם לעצור אדם שנראה לו מבצע פשעים מסוימים. הפשעים כוללים: עבירה פלילית, גניבה (גניבת בחירות, גניבת כספי משלם המיסים ומתן אותם לטרוריסטים איסלאמיים) פשע אלימות (משטרת ישראל הורידה נער מהכביש ובכך מביאה למותו)
    (הכאת מפגינים) ופשע שגרם נזק חמור לרכוש (השמדת רכושם של אזרחים פרטיים). אדם העושה שימוש בסמכויות מעצר אלו רשאי להפעיל כוח סביר אם בקשתו לא תיענה!

    מהפכה עכשיו!

  4. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם היהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים שהתפללו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, אנטי-ציונית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. לפתחה של ממשלה זו, מתדפקים בשער ההיסטוריה הגרעין האיראני, הסכמי שלום, הסכסוך הישראלי-ערבי, סכסוכים גיאופוליטיים בין מערב ומזרח העלולים ללחוך בשוליהם גם את מדינת היהודים, ועוד, ועוד. מכל החלטות אלו, ממודר כיום רובו של העם היהודי. התקווה בלבב תמיד ישנה, אך לא עוד "עם חופשי בארצנו", כי עמנו ומולדתנו נמכרו, אחינו ובשרנו, מיעוט בעם היהודי, מעלים כיום מס עובד לבני עם אחר על מנת להחזיק במוסרות שלטון מדומיינים. ברור הוא, כי במצב הנוכחי הדמוקרטיה הישראלית אינה משרתת עוד את העם היהודי. יבואו ימים בהם השמאל הישראלי, אשר רחק מזהות וערכי סולידריות יהודית, יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר, וללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם, יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, במדיניות ההגירה (יהיה רוב גדול יותר…), בחוק השבות, בסמלי המדינה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו, מדיניות פנים/חוץ, בטחון, וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מהאטד הזה תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. מה שבפועל מתקיים היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ובאין מפריע, בחסות התקשורת, מערכת המשפט, ומוסדות אקדמאיים או אז, כמו צפרדע בסיר המים המתחממים יגווע לו בהדרגה חזון העם היהודי בארצו.