טרור הכבישים הוא סכנה אסטרטגית

התגברות ניסיונות פיגוע לאורך הצירים פוגעת בחוסן ההתיישבות ובריבונות הישראלית, ויש לעצור אותה לאלתר

זירת ההתפרעות סמוך לאל מוע'ייר | טוויטר

מיד לאחר מלחמת ששת הימים, הבין שר העבודה יגאל אלון את החשיבות הגדולה של גבול מזרחי בר-הגנה למדינת ישראל. הוא גם ידע היטב שישראל לא תצליח להחזיק בו ללא יישובי קבע אזרחיים: "יש צורך להקים בחודשים הקרובים חמישה יישובים חדשים בבקעת הירדן, להניח יסוד לעיר חדשה במעלה האדומים על כביש ירושלים-יריחו ולהגדיל את קריית ארבע" אמר בריאיון ל'מעריב' ב-1972.

מתוך אתר התיירות של בקעת הירדן

תוכנית אלון הייתה רחוקה מלהיות מושלמת, בעיקר כי ייעדה חלקים נרחבים מיהודה ושומרון לשליטת ממלכת ירדן או ישות "פלסטינית" עצמאית, אבל העיקרון העומד בבסיסה נכון מאין כמותו: ללא התיישבות ספר אזרחית, אין סיכוי להגן על ישראל מפני התקפה ממזרח או מהפיכת השטח לאקס-טריטוריה שתשמש את ארגוני הטרור.

למעשה, היה ניתן להיווכח בעובדה זו כבר במלחמת העצמאות: הצבא הסורי נבלם על גדרות קיבוץ דגניה א', בקרב גבורה שהאזרחים אנשי המקום נטלו בו חלק משמעותי. כך היה גם בחזית הדרומית, שם עיכבו הקיבוצים את חיל המשלוח המצרי בדרכו לתל-אביב וגרמו לו אבדות משמעותיות תוך שהם מאפשרים לצה"ל להתארגן ובסופו של דבר לבלום את המתקפה.

בגזרת עזה, יישובי גוש קטיף ספגו במשך שנים מטחי פצמרי"ם, אך הגנו בגופם ממש על ערי הדרום הגדולות ואפילו על מרכז הארץ. עם ביצוע תוכנית ההתנתקות והנסיגה מהרצועה התגבר ירי הרקטות ממנה וטווחו התארך משמעותית: ב-5 ביולי 2006 פגעה בפעם הראשונה רקטה בעיר אשקלון, וב-2008 כבר ספגו באר שבע ואשדוד מטחים כבדים. במהלך מבצע 'צוק איתן' הגיע ירי החמאס עד ירושלים, גוש דן, ואפילו לאזור חיפה.

אבל התרומה של יישובי הספר, בפרט אלה שהוקמו כחלק מתוכנית אלון, אינה מסתכמת בפרספקטיבה הביטחונית בלבד. הם חלק חשוב מרצף התיישבות יהודי בין ירושלים לבקעת הירדן מחד גיסא, ומאידך גיסא יוצרים חיץ חשוב בין שתי ערים פלסטיניות מרכזיות – רמאללה ויריחו.

ומדוע זה כל כך חשוב? ובכן, כי מדינה "פלסטינית" הולכת ומוקמת לנו ממש מתחת לאף. אלו לא ספקולציות; מדובר בתוכנית רשמית אותה פרסם ראש הממשלה ה"פלסטיני" דאז סלאם פיאד באוגוסט 2009, ומטרתה המוצהרת היא קביעת עובדות בשטח והנחת תשתית למדינה "פלסטינית", על אפה ועל חמתה של ישראל.

התוכנית מתווה גם דרכי פעולה מעשיות. מדו"ח שפרסמו יגאל דילמוני ועקיבא ביגמן ביוני 2013 עולה כי אחד מעיקרי 'תוכנית פיאד' הוא הצפת השטח באלפי נקודות יישוב אשר בפועל יסונפו לשליטת הרשות ה"פלסטינית", ויצירת רצפים טריטוריאליים ערביים בריבונות כמעט מוחלטת של הרשות. ומה זה אם לא מדינה דה-פקטו?

את חשיבות יישובי הספר לביטחון ישראל ולריבונותה מבינים גם אויבינו. ובכל זאת, נראה שהשבועות האחרונים הם נקודת שיא בטרור הערבי נגד יישובי תוכנית אלון. בצמוד ליישובים הצופים על בקעת הירדן, עובר כביש 458 המקשר ביניהם, משרת את תושביהם למעשה מהווה עורק החיים. בלעדיו, אין ליישובים שום תקווה לשגשג ולהתפתח. ובדיוק על הכביש החיוני הזה מתנהלת מלחמה של ממש, והיא כוללת דם, פצועים, ואם מדינת ישראל לא תתעשת בהקדם, גם חלילה הרוגים.

במשך שנים מתקרבים הערבים אל הציר באמצעות בנייה בלתי-חוקית ופוגעים בנוסעים בו מכל הבא ליד; בעבר התרחשו בו מספר פיגועי ירי קטלניים שגבו את חייהם של שולי הר-מלך וגדעון ליכטרמן (2003) ומלאכי רוזנפלד (2015) הי"ד, וכן יידויי סלעים לעבר רכבי יהודים. לאחרונה, כאמור, ישנה עליית מדרגה נוספת בתכיפות האירועים, בעיקר מצד מחבלי הכפר אל-מועייר היושב בסמוך לכביש.

מדי ערב, כמעט כל נהג הנע על הציר מול הכפר מסונוור באופן פתאומי באמצעות מכשירי לייזר, דבר מסוכן ביותר בכביש חשוך ומעוקל. יותר מפעם אחת חוויתי בעצמי, בתור נוסע, את החוויה המפוקפקת, ואני יכול להעיד כי הסכנה לאיבוד שליטה ותאונה היא מוחשית.

בנוסף, מדי כמה ימים, תושבים יהודים הנוסעים על הציר לעבודה, לבקר משפחה, או סתם בדרך לטיול, נקלעים למארב מתוכנן וסופגים בקבוקי תבערה, צמיגים בוערים ויידוי סלעים מאסיבי. לעתים הדבר מגיע עד להנחת מטען חבלה במטרה לרצוח נהגים ונוסעים, כמו שקרה בחודש מאי האחרון.

רק לפני כשבועיים נפצעה קשה בפיגוע אבנים שיר לב, ואירוע דומה התרחש ביום שישי האחרון: התפרעות מסיבית של מחבלים שפגעו במספר רכבים על הציר. ההתפרעות הזו הופסקה בידי הצבא רק לאחר קרוב לחצי שעה של השלכת סלעים ללא הפרעה לעבר העוברים ושבים. לפי דיווחים ערביים אחד המחבלים נורה למוות בידי כוחותינו, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

תושב האיזור שנקלע לניסיון הלינץ' ביום שישי העיד בריאיון לחדשות 12 על תפקוד לקוי של צה"ל באירוע, כאשר לדבריו הססנות החיילים במקום גרמה להם להימנע מלהתערב ולעצור את ההתפרעות בזמן אמת: "…אחרי כמה מטרים ראיתי מצד שמאל ג'יפ של צה"ל עם ארבעה חיילים. הם ראו את ההפגנה. הרגשתי לבד, זה מכעיס ממש… החיילים לא דיברו איתי, אפילו לא שאלו לשלומי, פשוט אמרו: 'סע, סע, תמשיך בנסיעה שלך'".

חשוב להדגיש: האשמה איננה בשום פנים ואופן בחיילי צה"ל שעושים כמיטב יכולתם להגן על תושבי האזור, וגם לא בפיקוד הזוטר שידיו כבולות בדיוק באותה מידה.

הכשל נובע מתפיסה מעוותת בדרגים הבכירים הרואה באירועים כאלה סוג של שעשוע מצד ילדים משועממים, ולא סכנת חיים ממשית, כפי שהיא באמת. ההיסטוריה העקובה מדם של טרור הכבישים הערבי מוכיחה עד כמה גדולה הסכנה. די להזכיר שמות כמו אלכסנדר לבלוביץ', אדל ביטון או יגאל יהושע הי"ד, כולם נרצחו בפיגועים שכללו השלכת אבנים על רכבם, ורשימת הפצועים והנרצחים הנוספים כמובן עוד ארוכה.

אם כן, הסכנה לנוסעים בכביש ברורה ומוחשית מאין כמותה. אולם מלבד שלומנו, תושבי האזור, יש לשמירה על חוסן ההתיישבות בגזרה גם חשיבות לאומית ואסטרטגית אדירה: מדינת ישראל חייבת להחזיר את הביטחון לציר ולהפסיק את הפיגועים האלו לפני שירצחו אנשים, דבר אשר בקצב האירועים הנוכחי הוא עניין של זמן בלבד.

חיילי צה"ל צריכים לקבל פקודות ברורות ומפורשות לירות על מנת להרוג בכל מחבל; בין אם הוא זורק בקבוקי תבערה, מיידה אבנים או מסנוור בלייזר נהגים. את כל הפתרונות האחרים צה"ל כבר ניסה ללא הצלחה: הפצת כרוזים מאיימים בערבית ברחבי הכפר, מעצרים, קנסות – אבל יהודים ממשיכים להיפגע. חיסול המחבלים הוא הדבר היחיד שישיב את ההרתעה וימנע את הרצח הבא. ממשלת ישראל וצמרת צה"ל: עשו את זה. עכשיו!


אביחי יורב הוא מראשי תנועת 'ייעוד' ותושב היישוב כוכב השחר.

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. הכל נכון בכתבה, חסר בה דבר אחד:
    —————————–

    ללא החלפת האנשים בצמרת מערכות אכיפת החוק אנחנו נמשיך להצביע ימין ונמשיך לקבל מדיניות של שמאל.

    רק אתמול בשדור בערוץ 14 אמר פרשן (כמדומני ברדוגו) שבכירה בפרקליטות המדינה אמרה בפורום רחב כי אסור להשמיע את התקווה כי הוא פוגע ברגשות הערבים – לי זה אומר דבר אחר, יש משהו חולה בארגון אולי החזק ביותר במדינת ישראל. אם אותה בכירה אמרה זאת בפורום רחב היא כנראה יודעת שזה הרוח המנשבת בארגון הזה ואלו הדעות המקובלות בו אחרת לא היתה חושפת בפני רבים. חלק מעובדיו הופכים להיות שופטים בישראל. גם מישהו מבפנים כמו השופטת המחוזית הילה גרסטל אמרה שיש משהו חולה בארגון הזה. במצב הקיים ללא החלפת מאות אנשים באנשים עם ראיית עולם לאומית לא חשוב אם לימין יש 61 מנדטים או 90 מנדטים.

    לגבי גוף העניין, בני גנץ מנסה לקבוע עובדות בשטח ולמנות רמטכ"ל – הימין חייב לאמר מפורשות לאותו רמטכ"ל אם יאות לקבל את התפקיד – ביום שהימין יעלה לשלטון אתה תודח מהיום להיום ומדינת ישראל תמנה רמטכ"ל. אם לימין אסור למנות מפכ"ל משטרה בתקופת בחירות אז גם לשמאל אסור למנות רמטכ"ל כשהרמטכ"ל הנוכחי ישאר בתפקידו עד ינואר 2023 עמוק אחרי הבחירות.

    בכנון ממשלה בעניין הבטחון, לפני שדנים בצוללות ומטוסים ואירן ואירן ואירן, חובה על הממשלה לבצע שנוי אוכלוסיה במנהל האזרחים – האנשים שימונו מטרת העל שלהם תהיה שימור מקסימום שטח יהודי, הגבלת הבניה הערבית, הריסה של בניה ערבית על הצירים – מהיום להיום. המנהל האזרחי צריך להבין שהוא לא העובדת הסוציאלית של המוסלמים ביו"ש – הוא לא עובד בשבילם ושכרו משלמת מדינת ישראל.

    לעניין אבנים ופרעות, צה"ל נכשל מזה 35 שנים בהשלטת סדר ואכיפה של מרות ביו"ש. יש להקים יחידות לא גדולות שכוללות מודיעין בעיקר חזותי + קישור לשב"כ ויחידות חיסול מסוערבות בכל מקום שידוע על זריקת אבנים או בקבוקי תבערה יש להתייחס למקרה כמו רכב ערבי עם 3 נושאי M4 בדרך לפגוע ירי. אם בחור בן 16-19 בוחר לזרוק אבן על אישה שנוסעת ברכב עם 3 ילדים קטנים ופעם ב- 20 פעם הרכב יעשה תאונה וילדה בת 3 תאבד עין – שאותה יחידת חסול תכניס בין עיניו קליע של 7.62מ"מ חד וחלק בלי בג"ץ ובלי בצלם. יחוסלו 10 פורעים ערבים בכל יום? 20? לאחר חודש כל ערבי יבין שזה מסוכן לו ולמשפחתו – עד אז, לא חשוב כמה טנקים יהיו לישראל.

    בימים בראשונים בשלטון, הימין חייב להבין שמה שהוא לא עשה ביום הראשון ב- 1977 יש לו הזמנות לבצע עכשיו. השנוי חייב לבוא מלמעלה – אחרת, כמה זמן עד שלכאורה יצטרכו להסביר למה אין להם אחות במשפט שימשך 15 שנים?

    1. הכול נכון.
      אבל כדי לקיים את כל זה צריך להיאבק בכוחות אדירים וזה דורש כח שאפשר להשיג רק מאחדות בשורות הימין.
      בפועל הימין מפוצל לחתיכות:
      מצד אחד ישנם המתונים(כחול לבן, תקווה חדשה וישראל ביתנו) שמעדיפים להתפשר על השמאל הקיצוני ואפילו רע״מ ובלבד שלא לתת לבן-גביר, ליצמן או אפילו לנתניהו מינימום לגיטימציה.
      מהצד השני ישנם כאלה שנמצאים עשר מעלות ימינה מהליכוד(נחשו מי) ובשם הטהרנות מאמינים שזה הכול או לא כלום (ולא כדברך: משימת העל היא מקסימום שטח יהודי) ושוב בוחרים לירות בתוך הנגמ״ש. אחרים בצד זה אמנם נשארים בגוש הימין אך לא מהססים להאשים את חבריהם לגוש בשמאלנות בוגדנית רק בגלל שהם לא סופר-ימנים-קיצונים.
      ככה לא בונים קואליציה.

      אם הימין רוצה להיות בשלטון עליו להפנים שני דברים:
      א.עדיף ימין גרוע על שמאל.
      ב.זה טוב שיהיה דיון וגיוון אבל ברגע האמת צריך להתאחד סביב מה שמשיג דעת רוב בגוש(דמוקרטיה).

    2. לימני מתגובה (2) אלי:
      —————

      אני מסכים עם רב דבריך.

      הבאת כדוגמא את נתניהו, להערכתי, נתניהו שגה כשלא ניצל את היותו של טראמפ בבית הלבן על מנת להכיל את החוק הישראלי על חלק משטח C ובעיקר בקעת הירדן, הערים הגדולות: אריאל, ביתר עלית, מודיעין עלית, מעלה אדומים, גבעת זאב, כל (בדגש על כל) ההתישבות היהודית ביו"ש והאדמות הסובבות אותם. הצירים הראשיים, צפון ים המלח,..ולתת לכמה אלפי ערבים שגרים שם תעודת תושב ללא כל אפשרות להפוך לאזרח. היה צריך לברבר משהו לתקשורת הבינלאומית על שלום ושטויות ולקבוע עובדות בשטח. בעיני זה חשוב הרבה יותר משגרירות בירושלים. לגבי צדקנים, כאן נתניהו היה חייב להפעיל את כל כובד משקלו – דבר שנתניהו לא עשה.
      מי יודע כמה שנים יעברו עד שההזדמנות תחזור.
      לגבי הכל או לא כלום, ועידת סן רמו, יעדה גם את עבר הירדן המזרחי ליהודים. לא שכחנו ששתי גדות יש לירדן זו שלנו וזו גם כן. גם בן גוריון הבין שטוב משהו אחד ביד ואת היתר נקבל בהמשך מלא כלום.

      לגבי: כחול לבן, תקווה חדשה וישראל ביתנו. כחול לבן היא להבנתי מפלגת שמאל, לגבי השתיים האחרות, אני מקבל את הפרשנות של ברדוגו בערוץ 94FM שלדעתו, גם גדעון סער וגם ליברמן להערכתו מוחזקים במקום רגיש בידי הפרקליטות. אחד היה 15 שנה בחקירות ואנשיו באים ויוצאים מבתי הכלא. השני יש דווחים על מעשים מיניים כאלו ואחרים – לא הייתי נופל מהכסא כי כל פעולותיהם נובעות מהבנה כי מי שהמערכת רוצה ביקרו יאותרג.

      לגבי בן גביר וליצמן, שום סיבה שלא יהיו חלק מקואליציה עתידית גם אם ערוצי המדיה הדוברים עברית (שים לב לא כתבתי ישראלית) מתנגדים.

      הימין חייב להבין כי הוא הרב והרב הזה עוד ילך ויגדל. כשהייתי ילד לפני הרבה שנים היתה אימרה: כל יום מתים מצביעי המערך ונולדים מצביעי ליכוד. כמה עשורים לאחר מכן הלכוד כנראה יקבל 35-40 מנדטים. המערך (העבודה) אולי יעבור את אחוז החסימה. ראה סקר מהימים האחרונים:
      https://www.srugim.co.il/695688-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%A2-%D7%A1%D7%A7%D7%A8-%D7%9E%D7%92%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%99-%D7%91%D7%A0%D7%99-18-25-%D7%99%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95-%D7%91%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95

      "סקר מנדטים מיוחד החן את הרגלי ההצבעה של צעירים בני 18-25 ומגלה כיצד הייתה נראית מפת חלוקת המנדטים אם רק הם היו מצביעים,………. על פי הסקר, הליכוד מקבל 34 מנדטים. הציונות הדתית היא המפלגה בשנייה בגודלה עם 14 מנדטים. כחול לבן התקווה החדשה – 13 מנדטים. יש עתיד – 13. יהדות התורה – 12. ש"ס – 11. הרשימה המשותפת – 7. העבודה – 4. רע"ם – 4.

      מתחת לאחוז החסימה נמצאות: מרצ – 3. הרוח הציונית – 2. ישראל ביתנו – 2. הכלכלית – 1."

      מתוצאות הסקר גוש הימין מקבל מעבר ל- 70 מנדטים. ככל שיחלוף הזמן, גוש הימין יקבל גם 80 ו- 90 מנדטים מאנשים שכבר נולדו וחיים ביננו.

      אבל כל זה לא רלוונטי אם כולנו מכירים את האימרה: "בג"צ הוא פורום מר"ץ" ואז מה אם קיים ספק האם מר"ץ תעבור את אחוז החסימה – כל עוד 2,000 איש עם הדעות הנכונות שולטים במערכת המשפט, צמרת המשטרה, העיתונות דוברת עברית (שים לב שוב, לא כתבתי ישראלית), צמרת צה"ל, משרדי הממשלה וכל דבר הוא החלטה שלהם – הכנסת והממשלה? ילדות בת מצווה – ישחקו הנערים לפני.

    3. א.נתניהו ניסה לעשות זאת, קרו לזה תכנית המאה. זה לא עבר.
      ב.אני לא נכנס לשאלה האם כחול לבן היא ימין או שמאל(כבר ציינתי שיש מי שיגדיר גם אתהליכוד כשמאל) אבל העובדה היא שבוחריה נוטים לימין( לפחות לפי אלה שפגשתי).
      ג.התירוץ של ליברמן וסער מוחזקים בידי הפרקליטות מגוכח. אם זו היתה הסיבה מדוע לא נמצא במפלגותיהם אף שיקלי או סילמן שיעיז לבקר את ראש המפלגה?
      ד.לא חשדתי בך אישית שאתה בגישת הכל או לא כלום או שאתה פוסל חלק מגוש הימין. תיארתי תופעות קיימות.
      ה.לא יעזור הריבוי הטבעי של בוחרי הימין אם לא נהיה בטוחים שהוא ישאר מאוחד. רק תסתכל כמה קשה לציבור הציוני-דתי להתאחד סביב מפלגה אחת, מה מבטיח לי שהחרדים, הסרוגים והליכוד ישארו מאוחדים בעוד חמישים שנה? רק חינוך השם דגש על חשיבות אחדות המחנה!
      ו.ושוב-אני מסכים עם דבריך אבל שואל איך אפשר לעשות דבר מזה(או מעוד רשימה ארוכה של משימות שעומדות לפתחו של הימין) כל עוד הימין שם לעצמו מקלות בגלגלים.

    4. לימני,

      להערכתי, יגאל אלון היה יכול לעמוד בראש הליכוד בימינו. מפלגת העבודה זזה לכוון שלהערכתי יגאל אלון היה מגדיר כהזוי ואנטי ישראלי.

      האם הליכוד מפלגת ימין? שאלה טובה, חלק מחברי הכנסת שלה כן (דוגמאות: יריב לוין, קרעי, קלנר ויש עוד) וחלק לא.

      מצד שני, מדינת ישראל מדינה קטנה בשטח וגם באוכלוסיה. הזמן עובד לטובתה, האוכלוסיה ביו"ש מצד הערבים עוזבת למפרץ, קצב הילודה לאישה פחת לכ- 2.7 ילדים שתלד אישה במהלך חייה (בדווחים של ה- CIA מופיע יותר כי מחלקת המדינה האמריקאית דאגה שיקבלו פקטור) גם למחלקת המדינה ברור מה המשמעות של 5.5 ילדים לאישה יהודיה ביוש אל מול 2.7 לערביה כשחצי מחזור ערבי בקירוב עוברים את הירדן לבלי שוב.

      נתניהו לא טיפל בבעיה הבדואית ובעיקר בפוליגמיה של הבדואים. קצב ילודה שמכפיל את עצמו מדי 15 שנה. מצד שני, הבדואים נמצאים במצב בו נמצאו ערביי הגליל בשנות ה- 90 – כך שקיימת הסתברות להמשך ירידה בילודה יחד עם העלייה בהשכלת הנשים והנערות.

      בנגב, חסר אכיפה, שלטון חוק, וכל זה נתניהו לא טיפל על פני 25 שנה שהם היה רוה"מ on and off.

      הבעיה היא שוב מערכת המשפט, הפחד של השוטרים לפעול, העדר משילות, העדר אכיפה.
      אם בית שהיה נבנה שלא כדין – היה נהרס לאלתר, הבעלים היה מושם בכלא ל- 10 שנים וקנס של 10M ש"ח זה היה נפסק. הבדואי יודע להבין מי היד החזקה בשטח וכרגע זו לא מדינת ישראל. להערכתי, אי אפשר לטפל בזה לפני שמטפלים במערכות אכיפת החוק והחלפת אנשים עם ראיית עולם ציונית. להערכתי, אי אפשר לטפל בשלל הבעיות שישראל סובלת מהן מבלי לבצע שינוי שעקרו החלפה של פחות מאלף בעלי תפקידים במשרות ציבוריות כמעט מייד עם כנון ממשלה (רבות מהן בפרקליטות המדינה, צמרת המשטרה, היעוץ המשפטי, מנהל מקרקעי ישראל, סגירת מוסד הבג"ץ (לא ביהמ"ש ארצי לערעורים),…….

      לגבי מימד הזמן, להערכתי, מדינת ישראל בשנת ה- 100 לקיומה (2048) תהיה מדינה של כמעט 20,000,000 אזרחים. האוכלוסיה הצעירה משמעה פריחה כלכלית כפי שיפאן וקוריאה בשנות ה- 60-70-80 ומאז שנות ה- 90 סין. זה אומר כח אדם משכיל וגדול. שוק מקומי גדול יחסית. צריכה פנימית ועוצמה כלכלית. ישראל להערכתי צריכה לשמור על קצב ילודה של כ- 3 ילדים לאישה בממוצע אבל לאור גודלה הזעיר היא חייבת תכנון ארצי שכבר היום רואה את שנת 2048 ולאחריה את 2065. אי אפשר שלא להסתכל לפחות 25-50 שנים קדימה בכל נקודת זמן.

      מדינת ישראל להערכתי, לא יכולה להרשות לעצמה את ההשתלטות של הערבים על הקרקעות, העדר משילות, ישובים של כמה אלפים שמתפרסים על פני ק"מ רבים. שורש הבעיה להערכתי שוב נמצא ביחידות האכיפה והמשפט – גם בזה לא ניתן להערכתי לטפל ללא שנוי. למה ישוב יהודי בנגב או בגליל לא יכול לעבור את ה- 400 משפחות אבל הישובים הערבים כן? משהו אמר משהו על שיוויון בפני החוק? אתה מבין שהישובים האלו מזדקנים, מערכת החינוך נסגרת, למה 400? למה לא 40? אולי 4? וכל השאר בגטאות.

      לגבי קואליציה ואגו, אני חושב שברמה העקרונית, כולם רוצים אחדות אבל בדרך שלהם. בן גביר וסמוטריץ מבינים להערכתי שאם ילכו בנפרד כל אחד מהם יכול שלא לעבור את אחוז החסימה אבל לא מצליחים לגבש רשימה סופית והתקווה שיצליחו עד סגירת הרשימות. האם יצליחו? ימים יגידו.

      לגבי הרשימות של ליברמן וסער – הליכוד, העבודה, מרץ, הציונות הדתית הן היוצאות מהכלל – יש בהן התמודדות על מקומות. במפלגות האחרות כמו במפלגה של ליברמן אתה באמת חושב שמשהו יכול לסתור את דברי הבוס? אצל יאיר לפיד? גנץ?

    5. א.הליכוד תמיד סבלה מבעיה חמורה של גיס חמישי שהתברג גם למקומות גבוהים בפרימריז אך גיש זה מעולם לא הצליח לצבור את הכח להעמיד מטעמו יו״ר. והא ראיה-גיס זה שוב ושוב פורש מתסכול ומקים מפלגות משמאל לליכוד(מפלגת המרכז, קדימה, תקווה חדשה).
      ב.השאלה מה נתניהו הצליח או לא הצליח לעשות תלויה ישירות בשאלה מה הוא היה יכול לעשות ואני לא בטוח שהיתה לו אפשרות לטפל בחלק מהבעיות הללו. וחוץ מזה, היא תלויה גם בסדרי עדיפויות-נראה לי שיש כמה דברים דחופים יותר למדינה ממספר הנשים של כמה מתושבי הנגב.
      ג.הטיעון של פחד מהבוס לא מחזיק מים. זו הסיבה שהזכרתי דווקא את שיקלי וסילמן שהיו בעמדה דומה מכל בחינה.
      ד.העובדה היא שיש רוב לימין ובכל לא ברור שמפלגות הימין הן שיקימו קואליציה. ואפילו אם הן מצליחות-ברור שיהיו בעיות אמון ושיתוף פעולה. זו הסיבה שאף אחת מהממשלות שהתבססו על קולות הימין לא הצליחה באמת לקדם מדיניות ימין.

  2. זה לא טרור הכבישים ישירות, הנו סכנה אסטרטגית.

    זה המחיר שחלק ניכר ממערכת המשפט, מוכן לשלם בחיי ישראלים ובחיי אנשי מערכת הבטחון, ע"מ שהם (אלילי המשפט), ירגישו נשגבים ליברלים. זו אותה סיבה, מדוע נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, מפיץ בין שופטים אץ פרסומי "בצלם". למרות איסור מפורש.

    זו אותה סיבה שבארה"ב, סורוס החליט לקנות את התובעים, באמצעות סכומי עתק על "בחירתם" – לשם האגו בלבד. ע"מ להרגיש נשגב וליברל. מדוע לשם האגו? אלמנטרי – כיוון ששעה שסורוס עצמו ונכסיו, מוקפים חברת אבטחה פרטית, את מחיר פשעיו, משלמים אזרחים מהשורה וכוחות הבטחון.

    כוחות המשטרה, אינם מושלמים. הדרג הנבחר, עומד לביקורת ציבורית מתמדת. אלה רק נרקיסיסטים שלמען הרגשתם כנשגבים, ליברלים ורחמנים, יכולים כתובע/שופט/פרקליט להביא לתוצאות כאלה:
    https://www.youtube.com/watch?v=ghXQwsOTsvE

    זו התוצאה של רשות שלמה שממנה את חבריה. זו תוצאה של רשות שאינה נבחרת. בארה"ב, אפילו הכסף של סורוס לא מסוגל לנצח, כאשר שיטתו התגלתה. טרור הכבישים, הוא כמובן רק תסמין. הסיבה היא, מערכת משפט שהסבירות שלה, התחלפה בסבירות של איסמעיל הנייה ו/או חוזה התהליכים המצוטט את גבלס, ממר"צ. "סבירות", לפיה מותר לשלם בחיי ישראלים ו/או כוחות הבטחון, על מנת לקבל פרסים מאוסלו.

    ולכן, רק כאשר נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יפוטר כבר באותו יום, שהוא החליט שמותר להפיץ פרופוגנדה פוליטית לשופטים ו"מי שלא מעוניין, שיגרוס" (זהו ציטוט מדויק שלו) – אז ורק אז, יתקיימו תנאי הסף, להפסקת טרור הכבישים. רק מרגע זה והלאה, זה יהיה תלוי רק בכוחות הבטחון.

    נב: כמובן שגם לאחר רגע זה, ימשיכו הפוליטרוקים של מר שוקן לכתוב, שאלה אבני שלום ולהאשים שאם אינכם מסכימים שאלה אבני שלום – אז אתם עדיין מכינים מצות מילדים נוצרים (המצאת אשמה והאשמתכם בה, זו הטקטיקה היחידה של הפמפלט של שוקן. פאסיב-אגרסיב קלאסי של נרקיסיסט. זה נאמר אפילו בסרטוני יוטוב העוסקים במערכת יחסים עם נרקיסיסט)

    כאשר מטרתו של שופט תהיה אכיפת החוק, ולא סיקור אוהד בפמפלט של שוקן – רק לרוצחי החמאס ונרקסיסטים בסמול הישראלי, יהיה חשוב כמה ישראלים הפמפלט של שוקן מרשה לרצוח, ע"מ לקבל פרסים מאוסלו.

  3. מסקים שערבים מנסים לפגוע ביהודים כמה שיותר. ואנחנו רדומים לגמרי.