ההפקרות נמשכת: לילה של טרור משתולל בירושלים

מאות מתפרעים ערבים בעשרות מוקדים יידו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים לעבר שכונות מגורים וכוחות הביטחון. שני קציני משטרה נפצעו

דוברות המשטרה

 

אחד הלילות הקשים ביותר הזכורים בעת האחרונה עבר אמש על ירושלים, כאשר במשך שעות ארוכות התפתחו עשרות מוקדי הפרת סדר ברחבי הבירה, במה שנראה כעליית מדרגה משמעותית במתיחות הביטחונית השוררת בעיר בשבועות האחרונים.

על פי הדיווחים שזרמו במשך כל שעות הערב המאוחרות והלילה, שני שוטרים נפצעו בהתפרעות אלימה בעיסאוויה, על פי החשד בשל השלכת מטען צינור. בבית חנינא התרחש ניסיון ללינץ' במשפחה יהודית שבאורח נס לא נפגעה מסלעים רבים שהושלכו על רכבה בידי המתפרעים הערבים. על פי הדיווח, המתפרעים יידו אבנים גם לעבר בתי שכונת נווה יעקב הנמצאת בסמוך.

בשכונת צור בהאר ובמחסום קלנדיה נרשמו לפחות שתי תקריות בהן נפתח ירי מנשק חם לעבר כוחות הביטחון. בסילוואן, א-טור, ואדי גוז' וראס אל עמוד נערכו הפרות סדר שכללו ירי זיקוקים ויידוי אבנים.

בסילוואן ובשייח' ג'ראח דווח על בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר ניידות משטרה. ובאזור כפר התימנים בסילוואן רכב הסעות הותקף במספר רב של בקבוקי תבערה.

ציר הכניסה לשכונת מעלה הזיתים נחסם בידי פורעים שיידו אבנים והשליכו זיקוקים, ועל פי הדיווחים לא ניתן היה להיכנס או לצאת מן השכונה.

סמוך לשעה חצות, דווח כי רכבו של ראש העיר משה ליאון נרגם באבנים על ידי פורעים, כאשר היה בדרכו לשכונת מעלה הזיתים.

משטרת ישראל הודיעה בשעה 23:00 כי עצרה חמישה חשודים בהפרות סדר והתפרעויות אלימות. השר לביטחון פנים עמר בר לב כתב בחשבון הטוויטר שלו בשעה 24:30 כי שוחח עם המפכ"ל ועודכן בפרטי האירועים.

בר לב הוסיף וכתב: "אין לנו כל כוונה לאפשר את המשך האלימות, ואנו נחושים לפעול ביד קשה נגד כל מי שיפר את הסדר ויסכן את שלום הציבור וביטחונם של השוטרים והשוטרות".

לאחר השעה 01:00 דיווח כתב ynet חיים גולדיטש על רגיעה בחלק משכונות מזרח העיר, ועל נוכחות משטרתית מתוגברת בשטח. יחד עם זאת הוסיף כי בסילוואן, שועאפט, שייח' ג'ראח ועיסאוויה, עדיין מתרחשות הפרות סדר שמטופלות על ידי המשטרה. בשעות הבוקר נמסר עדכון לפיו במהלך הלילה  נעצרו תשעה חשודים נוספים שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות, וביממה החולפת נעצר בסך הכל 23 חשודים.

 

ההסלמה החמורה בירושלים מגיעה כאמור לאחר תקופה ארוכה של התדרדרות במצב הביטחוני בעיר ובכלל. בשבת נרצחה לוחמת המעברים סמל נועה לזר ז"ל ולוחם נוסף נפצע קשה בפיגוע ירי במחסום שועפאט, וביום שלישי נרצח בפיגוע ירי בשומרון סמ"ר עידו ברוך ז"ל.

על פי נתוני השב"כ שפורסמו בשבוע שעבר, נרשמה בחודש ספטמבר עליה משמעותית במקרי הטרור, עם 212 פיגועים אשר מתוכם 34 פיגועי ירי. אלה כללו בין היתר את רצח שולמית רחל עובדיה ז"ל בחולון על ידי מחבל שוהה בלתי חוקי, ורצח רס"ן בר ז"ל בהתקלות עם מחבלים בשומרון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר