זהבה גלאון (שוב) נגד הדמוקרטיה

אבירת חופש הביטוי והעיתונות לא מאשרת לערוץ 14 לסקר את מטה מרצ בערב הבחירות

צילום מסך מתוך כאן 11, עכשיו 14

זוכרים את העתירה של מפלגת 'יש עתיד' נגד ערוץ 14? זו שביקשה להגדיר אותו כ"גוף פעיל בבחירות" ואם הייתה מתקבלת הייתה עשויה להביא לסגירת הערוץ?

ועדת הבחירות דחתה את העתירה החצופה על הסף והערוץ ממשיך בינתיים לפעול כרגיל, אבל לדיקטטורה של השמאל יש דרכים אחרות.

היה זה יאיר לפיד שלא אפשר לצוות החדשות של ערוץ 14 להיכנס למסיבת העיתונאים שערך בנואש הסכם הכניעה ללבנון, וכעת זו זהבה גלאון שלא מוכנה לאפשר לערוץ 14 לשדר ממטה מרצ ביום הבחירות.

"אנשי ערוץ התעמולה 14 יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה" צייצה גלאון והוסיפה: "מרצ עסוקה בדבר אחד בלבד: להפיל את האסימון שאם מרצ לא עוברת, נתניהו בן גביר וסמוטריץ׳ יבטלו את הדמוקרטיה בישראל".

"יבטלו את הדמוקרטיה", אומרת על אנשי הימין הגברת שלא מאפשרת חופש עיתונות, ומבטלת את הדמוקרטיה דה פקטו. אבירת זכויות האדם והריפוי והאיחוי, שלא מזמן הגדירה את ערוץ 14 כ"ערוץ תעמולה ושטנה", ואף קראה לשלול את הרישיון ל"שידורי ההסתה". זהו אם כן חופש ביטוי נוסח מרצ והשמאל בישראל.

מנכ"ל ערוץ 14, איתי וולמן מסר כי "ערוץ 14 יפעל בכל הכלים המשפטיים למנוע אפליה והדרה של עיתונאי הערוץ מלסקר את החדשות ולהביא את מלוא האינפורמציה לצופיו הרבים".

ואכן נשלחה הודעה דחופה ליושבת ראש מרצ בה נכתב, בין היתר: "על פי כל דין, מרצ אינה רשאית למנוע מערוץ 14 מלסקר את הנעשה במטה הבחירות של מרצ ביום הבחירות, בדיוק באותו אופן שמרצ מאפשרת ליתר ערוצי הטלוויזיה ואמצעי התקשורת לקיים את הסיקור.

בסירובה של מרצ יש משום פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, בעיקרון השוויון, אפליה פסולה, ופגיעה בזכותם של צופי ערוץ 14 לקבל סיקור מלא של כל הנעשה במערכת הפוליטית ביום הבחירות".

בעודי כותבת את השורות הללו אני נזכרת בשידור התכנית 'סדר עולמי' בערוץ 12 אך לפני מספר ימים.

ערד ניר ישב על כסא המגיש ואמר את המילים הבאות:

"אין הכרעה עדיין בין הגוש שנאמן לנתניהו שעומד לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ‏וזה גם אחרי שנתניהו הכשיר את איש הימין הקיצוני איתמר בן גביר וחיבר בינו לבין בצלאל סמוטריץ' שרוצה שהמדינה תתנהל על פי משפט התורה במפלגה שעצם שמה מעורר חוסר נוחות, עוצמה יהודית".

תעמולה? תעמולה בת תעמולה.

לערוץ 12 זהבה גלאון כמובן מתירה להקים עמדת סיקור במטה הבחירות של מרצ. גם לערוץ 13 שבחר לשדר רגע לפני הבחירות מופע תעמולה נוצץ ויקר מאוד בכיכוב עד מדינה. כי יש תעמולה ויש תעמולה. כאשר התעמולה היא לטובת השמאל אזי היא כיסוי תקשורתי אובייקטיבי.

ואולי בכלל זהבה גלאון חוששת לגלות בשידור חי לעיני הצופים של ערוץ 14 שיאיר לפיד שתה לה את כל המנדטים עד תחתית הכוס. שוב מתברר כי מתחת לכל המילים היפות ראשי השמאל מתגלים כרומסי הדמוקרטיה הגדולים ביותר, ומפחד אחוז החסימה ממשיכים להסית ולפלג את החברה הישראלית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. בליבת מחזוריות של חורבן ותקומה עומד הליך הפירוד – דור המדבר אל מול כלב בן יפונה ויהושוע בן נון, ישראל ויהודה, מתייוונים ומכבים, צדוקים ופרושים, מומרים ואנוסים. על כתפיהם של המחנות הניצים בירושלים הנצורה מונחות אלפיים שנות גלות ורדיפה. זאת יש לזכור, אנו מחויבים לשמור על שיח נוקב, אך מקרב וממלכתי. איני מתיירא מהשוט ומהקלגס, אלא מאחריתי ומאחריתו, בל נתחנן עוד "אעברה נא ואראה את הארץ הטובה" ובל נקונן עוד "הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשועים כי מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד".
    הדיון שלפנינו מתייחס להקמתה של הממשלה האחרונה ומיצובה בציר הזמן ההיסטורי/לאומי של העם היהודי במובנו הרחב ביותר. מכאן, שהכוונה היא להתעלות מעל מאורעות הזמן האנקדוטליים, ולזכות את הקמתה של ממשלה זו במענה יהודי הולם במונחים אפיים של גלות ותקומה. חוק החשמל, אזרחות, מערכת המשפט, מערכות אכיפת החוק, רדיפת המחנה הלאומי והניסיונות להשתקתו וכו', אשר כולם יחד אכן מרכיבים פסיפס מדאיג ביחס לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ולעתידו של העם היהודי, מתגמדים לנוכח שעבוד רובו של העם היהודי על ידי ממשלה זו בתמיכת עם אחר. מעשה הקמתה של הממשלה הפוסט ציונית הראשונה הוא זה שצריך להעסיק את כולנו מבוקר עד ערב, וביחס לזאת, השאר זוטות. למה הדבר דומה, לאדם העומד לפני ביתו העולה בלהבות ומסביבו דנים כולם באדישות בשריפת הקוצים שהתפתחה מסביב. יש להעלות את הבהירות על נס, למען תאיר סביבותיה, תעורר לבבות, ותהדהד לקח לדורות הבאים.
    מדינה יהודית ודמוקרטית: "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית". למי שמחפש עוד הצדקה לצורך במדינה יהודית ריבונית שיחזור ויקרא את מגילת העצמאות ממנה לקוח הציטוט. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם היהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים שהתפללו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, אנטי-ציונית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. ממשלות ישראל לדורותיהן נדרשו להכריע בצמתים היסטוריים גורלות בעם היהודי, אולם על אף מחלוקות קשות, זכו לתמיכת רובו. אין לטעות בממשלה זו, או בעומד בראשה – בדומה לתכניות הקמתה של ממשלת המיעוט על ידי ראשיה של כחול לבן בסבבי הבחירות הקודמים, הקמת ממשלה זו הנה קו פרשת מים. לפתחה של ממשלה זו, מתדפקים בשער ההיסטוריה הגרעין האיראני, הסכמי שלום, הסכסוך הישראלי-ערבי, סכסוכים גיאופוליטיים בין מערב ומזרח העלולים ללחוך בשוליהם גם את מדינת היהודים, ועוד, ועוד. מכל החלטות אלו, ממודר כיום רובו של העם היהודי. התקווה בלבב תמיד ישנה, אך לא עוד "עם חופשי בארצנו", כי עמנו ומולדתנו נמכרו, אחינו ובשרנו, מיעוט בעם היהודי, מעלים כיום מס עובד לבני עם אחר על מנת להחזיק במוסרות שלטון מדומיינים. ברור הוא, כי במצב הנוכחי הדמוקרטיה הישראלית אינה משרתת עוד את העם היהודי. מי מכם המבטל את השימוש ברשימות הערביות על מנת להכריע את החלטת רובו של העם כמהלך נקודתי, או כשלב ביניים, משלה את עצמו. אלו הנוקטים בגישה זו עלולים לשלם מחירים הולכים וגוברים, ובמטבע לאומי, לצורך גיבוש רוב לשלטונם, בבחינת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם". לאחר שנפרץ הסכר והוכשר השרץ, יבואו ימים בהם השמאל הישראלי, אשר רחק מזהות וערכי סולידריות יהודית, יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר, וללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם, יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, במדיניות ההגירה (יהיה רוב גדול יותר…), בחוק השבות, בסמלי המדינה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו, מדיניות פנים/חוץ, בטחון, וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מהאטד הזה תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. מה שבפועל מתקיים היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ובאין מפריע, בחסות התקשורת, מערכת המשפט, ומוסדות אקדמאיים. לבסוף, ישחק עד דק חזון העם היהודי בארצו והמהלכים שלנגד עינינו הם תקיעת יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי, לא פחות.
    מעולם לא עמדה שאלת המדינה היהודית אל מול זו הדמוקרטית למבחן כמו עתה. נפתלי בנט, המתפקד כראש הממשלה במדינה הדמוקרטית ואילו מנהיגו של העם היהודי היושב בציון, מר בנימין נתניהו, כך על פי רוב, מולו באופוזיציה. כנגד שאלה קיומית זו, העיסוק האובססיבי בבנימין נתניהו ובתיקיו המשפטיים המוצג כמשענת ריקה בכל דיון נראה כמסך עשן. אלו שהעלו את נס הממלכתיות, טוהר המידות, אחדות וריפוי שסעי החברה על ראש שמחתם, הובילו בכחש את כלל ציבור בוחריהם תחת סיסמאות ריקות, ובהדירם את מרבית הציבור היהודי מהשלטון. אפילו נאמין לאלו ביננו הרואים בראש ממשלה מכהן עומד למשפט, כפי שמאפשר החוק, פגיעה ערכית, האם הדבר מצדיק עשיית יד אחת עם אלו השוללים את חזון מדינת היהודים, כנגד כל הבטחה שניתנה לבוחר, ולפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו? היכן המידתיות? ההתפרקות האידיאולוגית, שלא לומר הפיכת עורם של חברי ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה ואחרים בנוגע לנושאים כה מהותיים, מדאיגה, ומעל לכל מעידה על תאוות שלטון חסרת מעצורים תוך זלזול בהליך הדמוקרטי, שייתכן ותוביל לבסוף לא רק לקריסתה של המדינה היהודית אלא גם לזו הדמוקרטית. מצער ומדאיג לא פחות, אובדן הדרך של ציבור בוחריהם, איבוד יכולתו להבחין בין עיקר לטפל, או לחלופין פריכות שדרתו הלאומית. רבות דובר על משפטים כגון "יש צורך להחליף את העם", ו"העם מטומטם" או "לא מבין את גודל השעה", לנוכח הפסדי הבחירות משמאל. לאמירות שכאלו יש שוליים רחבים ברשות השופטת ובחוגים נרחבים אחרים. החלפת "העם" החלה ואילו יתר המשפטים מעידים על מגמה להרחבת כוחה של הפקידות או גרוע מכך. יותר מכל מעידים משפטים אלו על כך שהשמאל נואש מהשגת השלטון בבחירות במדינה היהודית והדמוקרטית ולפיכך פועל במרץ להקמת מדינת כל אזרחיה ולמיטוטו של המפעל הציוני.

  2. כמו שלנאצים היה בתור מנטור את הפיהרר-הרוצח היטלר, כך לסמאלנים היה בתור מנטור את שמש העמים הרוצח סטאלין. כשהמפלצת סטאלין התפגרה, 'נחרדו' אבותיה של מפלגת שרצ, בגלגולה הקודם בתור מפ"ם. לאלה ולאלה היה ממי ללמוד על 'דמוקרטיה'.

    https://i0.wp.com/www.zeevgalili.com/wp-content/uploads/1999/06/%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A4%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%98%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9F.jpg

  3. תרקדי זהבה. הפמיניזם הרדיקלית היתה בעורקי מרצ.. גם רקדה בכנסת בהפלת ביטול הנחת גיל הרך משמורת גורפת לאמהות המובילה להתעללות ילדים בניכור הורי. אילו גולן היה מוביל כציוני שמאל מרצ היה בפנים. מרץ הקפיצה את הרף ל-3.25 אחוז חסימה. לא מנע קיצוניים אך חסם מרצ של גלאון .

  4. הסיפור עם ערוץ 14 זה כלום.
    מרץ תמכו בחוק הסמכויות, תמכו בתו ירוק, תמכו בחוק המזומן ובחוק האח הגדול.
    מכיוון שהם לא הודו באמת שהם למעשה מפלגה שמתנגדת לזכויות אדם אין להם זכות קיום כמפלגה כזאת…

  5. ברוך שפטרנו מעולה דל זו.
    הבובה זהבה שהשתוללה כאילו היא הבובה צאקי על סטרואידים,השפריצה שנאה,שחצנות,פילוג וסתימת פיות ודיכוי זכיות האזרח והאדם.
    אין מקום לא לבובה זהבה ולא למפלגה שונאת האדם שלה-ובחורבן הפרוגרסיבים נגילה ונשמחה (-;