האיחוד האירופי ומלחמתו בישראל

אירופה מגנה את ישראל על כך שהיא מנסה לשמור על שטחי יו"ש, אך מעודדת את הפלסטינים לגנוב את אותם שטחים ממש

צילום: תנועת רגבים

האיחוד האירופי טוען כי הוא מכבד את הדמוקרטיה וחולק עם ישראל את ערכי החברה המבוססת על שלטון חוק. מדוע אם כן אותו איחוד ממש לא מכבד את ההחלטה שקיבלו ישראלים וערבים לדון באופן הדדי על הגבולות ביניהם? מדוע האיחוד מסייע בחשאי לפלסטינים להשתלט על קרקעות בשטחי C באמצעות בניה בלתי-חוקית?

במסמך חסוי שנחשף לאחרונה, וחובר בידי נציגות האיחוד האירופי בירושלים, התגלה כי האירופים פועלים בשיתוף (ולעתים בשם) הרש"פ כדי להשתלט על שטחי C, למרות שמדובר בשטחים אשר לגביהם הוסכם בידי שני הצדדים כי הם נמצאים בשליטה ישראלית בלעדית, עד אשר יוחלט אחרת במשא ומתן עתידי.

הסכמי אוסלו שנחתמו בידי ישראל והפלסטינים והגדירו בין היתר את המעמד המנהלי בשטחי יהודה ושומרון, נחשבים כהסכמי ביניים שאמורים להוות בסיס להסכם שלום כולל ומלא להסדרת סוגיית המדינה הפלסטינית וגבולות הקבע בינה ובין ישראל, שכמו שאר הסוגיות תיקבע במשא ומתן בין שני הצדדים. אלא שהאיחוד האירופי בוחר להתעלם מן ההחלטות המשותפות שקיבלו הצדדים להסכם. במקום ללחוץ על הפלסטינים לשוב לשולחן הדיונים, האיחוד האירופי מסייע להם להפר את הסכם אוסלו באמצעות בנייה בלתי-חוקית והשתלטות על קרקעות. בכך הוא למעשה מרחיק כל אפשרות לשלום אמיתי.

על פי המסמך החסוי שנחשף, "האיחוד האירופי מחויב לתרום להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 ולקדם את המטרה הזו בכלים מדיניים וכלכליים". עוד מצהיר המסמך כי "האפשרות ליישום פתרון שתי המדינות הולכת ונשחקת בשל 'סיפוח זוחל' (שמבצעת ישראל) בשטחי C. מצב זה דורש גישה נחושה ומחושבת של גיוס אמצעים מדיניים וכלכליים בידי אירופה". ועוד:

מטרת תוכנית האיחוד האירופי בנוגע לשטחי C היא חיזוק השירותים והמוסדות לתגבור הנוכחות הפלסטינית בשטח, והגנה על זכויות הפלסטינים החיים בו. התוכנית תתרום לקהילות בשטח במטרה לשמר את שטח C כחלק ממדינה פלסטינית עתידית"

פרופ' ג'רלד שטיינברג, נשיא מכון NGO Monitor, אמר לאתר JNS  בו נחשף לראשונה המסמך כי "מאז 1980 קובעי המדיניות באיחוד האירופי שואפים ליצור מדינה פלסטינית, ובמשך העשורים האחרונים הם משתמשים ברשת ארגונים שונים כקבלני ביצוע לקידום המטרה הזו".

לדבריו, "כפי שמאשר המסמך, השימוש האירופי בתוויות כמו 'חברה אזרחית' ו'זכויות אדם' נעשה במטרה להסוות את המיליונים המועברים מדי שנה למחבר ארגונים, במיוחד כאלה הפועלים בשטחי C, בניסיון ליצור עובדות בשטח. כעת כאשר נחשפה העמדת הפנים הזו, הפוטנציאל לעימות בין ישראל לאירופה סביב התמיכה האירופית בארגונים האלה הוא גבוה מאוד".

פרופ' יוג'ין קונטורוביץ', ראש המחלקה למשפט בינלאומי בפורום קהלת, אמר ל-JNS כי המסמך שנחשף מראה כי האיחוד האירופי נוקט בדיוק באותם צעדים בהם הוא מאשים לכאורה את ממשלת ישראל. "האיחוד האירופי מגנה את ישראל על כך שהיא מנסה לשמור על שטחים ביו"ש, בזמן שהוא מעודד את הפלסטינים לגנוב את אותם שטחים ממש".

ג'ני אהרון, יועצת אסטרטגית המתמחה ביחסים בין ישראל ואירופה, ציינה כי פעולות האיחוד האירופי סותרות באופן מהותי את המטרות עליהן הצהיר בעצמו. "האיחוד שואף לכאורה להיות גורם נייטרלי בכל הקשור למדיניות הישראלית ביו"ש. באיחוד טוענים כי העמדה האירופית בעניין מבוססת על החוק הבינלאומי, על אמנת האיחוד ועל הסכמי אוסלו. אלא שהמסמך הסודי סותר את הטענה הזו ומראה כיצד האיחוד שואף לעזור לפלסטינים להשתלט על שטחי C, אותם שטחים בדיוק שהוגדרו בהסכמי אוסלו כשטחים בשליטה ישראלית".

אהרון הוסיפה כי בעוד האיחוד האירופי מתעקש על כך שישראל תעמוד בהתחייבויותיה במסגרת הסכמי אוסלו, ועל כך שיש להקים מדינה פלסטינית במסגרת הסכם שלום כולל, הוא פועל כדי לגזול מישראל את הזכויות שניתנו לה בהסכם ואת הריבונות שניתנה לה בשטחי C. "כעת כאשר כוונות האיחוד נחשפו עליו לשקול מחדש את עמדתו, להפסיק להסתיר החלטות פוליטיות מאחורי תירוצים חוקיים, ולשים בכנות את כל הקלפים על השולחן…כדאי שיעשה זאת לפני שהיחסים בין ישראל לאיחוד יתדרדרו עוד יותר", הסבירה.

מייסד ארגון 'הביטחוניסטים', תא"ל במיל' אמיר אביבי, אמר כי פעילות האיחוד האירופי חותרת תחת הסכמי אוסלו בכל הנוגע לשליטה בשטחי C. לדבריו, "אלה הם שטחים חיוניים לקיומה של ישראל בטווח הארוך. זו סוגיה קיומית. בסוגיות של ביטחון לאומי ושאיפות לאומיות, רק ישראל יכולה להגדיר לעצמה מהם הצרכים שלה. אף מדינה אירופית לא תחליט עבורנו מה אנחנו צריכים, ובטח שלא תפעל נגד הסכם שכולם צריכים לציית לו".

קבוצה של ארבעים חברי כנסת פנו לראשי האיחוד האירופי, הביעו חשש מפעילות האיחוד וקראו להפסקה מיידית של כל "בנייה בלתי-חוקית בשטח הריבוני של ישראל". עוד כתבו חברי הכנסת:

לא ניתן להמעיט בחשיבות המסמך שחשף מדיניות רשמית של האיחוד האירופי, מסמך שלא מותיר מקום לספק לגבי האופן החד-צדדי והעוין בו האיחוד מתייחס למדינת ישראל ולעם היהודי. המסמך מתעלם לחלוטין מן הקשר ההיסטורי בין העם היהודי למולדתו, ומן ההסכמים המדיניים ומעמדה של ישראל בשטחי C. המסמך מבקש לקבוע את גבולות 1949 כגבולותיה הסופיים של ישראל, תוך התעלמות מוחלטת מן הישובים היהודיים באזור".

ובינתיים בשטח, נדמה כי מדיניות האיחוד האירופי לעידוד השתלטות פלסטינית על קרקעות מתחילה לשאת פרי. על פי דו"ח של תנועת 'רגבים', הבנייה הפלסטינית הבלתי-חוקית בשטחי C צמחה בשנה שעברה ב-80%. הדו"ח מתעד 5,535 מבנים בלתי-חוקיים שהוקמו ב-2022, בהשוואה ל-3,076 כאלה שהוקמו באותה תקופה ב-2021.

המשך העידוד האירופי להשתלטות הפלסטינית על שטחי C פוגע באפשרות להגיע להסכם שלום. לא האיחוד האירופי רק שהאיחוד האירופי מזיק במודע לסיכוי להגיע להסכם, אלא שהוא תומך באופן פעיל במאמץ הפלסטיני לכפות על ישראל פתרון חד-צדדי, בניגוד לתנאים שהוסכמו באוסלו.

הגיעה העת לומר לאירופה להפסיק להתערב בענייני מדינות אחרות, ולהפסיק את הבחישה האנטי-דמוקרטית בשטחי מדינת ישראל.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. צאצאיהם של העומדים על דמם של היהודים במלחמת העולם השנייה,והשותפים לגירושם למחנות ההשמדה
    רוצים להשלים את מלאכת ההשמדה של העם היהודי והפעם בארץ ישראל.

  2. מה שאפשר לראות זה בעיקר חוסר משילות וחוסר תעוזה.
    אפשר להתעלם לחלוטין מהאירופאים, אמריקה רוסיה וכדומה.
    העולם נעתר לבקשות של מדינות חזקות.

    אפשר אפילו לקחת חזרה שטחים, הרי למי הם עברו? ליישות טרור.
    אני עוד מחכה שיקומו מנהיגים עם מספיק תעוזה.

  3. פשוט לא יאמן שמדינת ישראל מאפשרת למדינות אירופה (וגם לאמריקאים) להתערב כאן בצורה כה בוטה.
    יש לזה הסבר אחד: מדינות העולם חפצות בהשמדת ישראל, זה אף פעם לא הוסתר.
    השאלה למה ממשלות ישראל מאפשרות להן בכזו קלות….

  4. אירופה טרם התייאשה מהפיתרון הסופי.
    ה"פלסטינים " מעניינים את הסבתא שלהם. הם פשוט מצאו את הערבי שיעשה עבורם את העבודה המלוכלכת .
    המחבלים מצידם אינם מעוניינים בפתרון הסופי הרי ה"סכסוך " הוא הפרנסה שלהם .
    אצלנו העניינים יותר מסובכים , די הרבה אנשים מאמינים ש"יש פיתרון ל"סכסוך" החל בישום מדיניות הוגנת כל שהיא והסכם כל שהוא וכלה בוויתור גמור על כל מדינת ישראל .
    האויב הוא האיחוד האירופי , שכירי החרב הם המחבלים , ומדינת ישראל היא שמשלמת את המשכורת למחבלים דרך אבו מאזן .
    הרבה ישראלים לא יודעים את העובדות הפשוטות האלה כי גם התקשורת , משרד החינוך , הבידור והאומנות וכל מעצב דעת קהל שהוא שייכים לאירופה שבאמצעים האלו זורה חול לתוך עיני הציבור הישראלי .
    האנטישמים האירופים יודעים שכמעט לכל אחד יש מחיר ויש משהו שהוא פוחד ממנו , וכך הם משתלטים על כל גורם השפעה ישראלי (פקידות גבוהה, אילי הון , אינטלקטואלים, פוליטיקאים ).
    מי יעשה את המלחמה עבור היהודים ?
    ברוך שומר הבטחתו והיא שעמדה לאבותינו ולנו

  5. יש לנו הרבה תקדימים משפטיים של יהודים שבנו בשטחים ש׳הוכחו׳ כבבעלות פלסטינית ופונו ע״י ישראל.
    צריך להעמיד לדין את בעלי הבתים הערבים שבנו באופן בלתי חוקי ולפנותם גם.

  6. הממשלה הנוכחית היא התשובה. ייהרסו כל מבני הערבים בשטחי C, ויפה שעה אחת קודם.
    לא צריך לחכות לסיום הניסיון הנוכחי של השמאל לבלום את הרפורמה החיונית, ההכרחית וההיסטורית שתעצור את ההפיכה השלטונית המשפטית שחולל אהרן ברק. להיפך – להתחיל להרוס כבר עכשיו, והשמאל יתרוצץ.
    הגיעה הזמן שהציונות תחזור למשול.