השגיאה המשולשת של גלנט

שר הביטחון הפנה עורף למצביעי הימין, הגביר את עוצמת המחאה משמאל והרחיק פשרה, וסיפק לגיטימציה לסרבנות פוליטית צינית

שגיאה חמורה. שר הביטחון גלנט | צילום מסך מתוך youtube

שר הביטחון יואב גלנט הטיל אמש פצצה, אם כי לא נראה שהיא פגעה במטרה אליה כיוון. בדברים שאמר עם צאת השבת, קרא גלנט לעצור את חקיקת הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, והסביר כי קריאה זו מגיעה מתוך דאגה לעוצמתו של צה"ל ו"למען ביטחון ישראל", לאחר שלדבריו שמע "תחושות כעס ואכזבה" העולות "מן השטח" וראה את "השסע בחברה חודר לצה"ל". עוד הדגיש את הצורך ב"הידברות ושיח" יחד עם "עצירה מיידית של כל גילוי סרבנות".

דבריו של שר הביטחון זעזעו את המערכת הפוליטית לקראת ההצבעה הצפויה השבוע על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אך מעבר לכך מעלים מספר תהיות. רק לפני מספר חודשים ולקראת הפריימריז בליכוד, גלנט עצמו פרסם סרטון בו הסביר מדוע "נדרשת רפורמה מקיפה" שתשיב את "מערכת המשפט למקומה ותאפשר לממשלה למשול". בראשית השבוע שעבר הוא אף הצביע בעד נוסח החוק בישיבת הסיעה שאישרה אותו ברוב גדול. אז מה קרה מיום שני בו הצביע גלנט בעד נוסח החוק עד ליום חמישי, אז פורסם לראשונה כי הוא מתכוון לקרוא לעצירת החקיקה?

על פי דיווח מאמש של אביעד גליקמן מחדשות 13, "בכירי המשפטנים בפרקליטות הצבאית ובמשרד המשפטים הזהירו את גלנט בשבועות האחרונים מהשלכות ההפיכה המשטרית" ומ"פגיעה בהגנה המשפטית לה זוכים חיילי צה"ל". האם הספין השחוק והשקרי הזה הוא ששבר את השר? לא ברור עדיין, אך בכל מקרה על פי הדיווחים מהבוקר ולמרות עוד מספר חברי כנסת מתנדנדים, הקואליציה עדיין מחזיקה ברוב להעברת החוק, לפחות נכון לעכשיו.

במקביל, רבים בליכוד ובימין בכלל הביעו זעם על הצעד בו נקט גלנט, שעתידו הפוליטי האישי נראה כרגע לוט בערפל, ודרשו ביתר שאת את קידום הרפורמה והשלמתה. שר הביטחון לקח למעשה את קולות הימין בזכותם נבחר, והעניק אותם במתנה לשמאל, אך בכך רק עורר כעס עצום במחנהו ונחישות רבה יותר להמשיך. נראה אם כן שלפחות מבחינת עצירת החקיקה שעל הפרק, נאומו של גלנט לא השיג את מטרתו, אם כי הסערה שחולל עוררה יצרים מכל הצדדים שלא בדיוק תורמים ל"פיוס".

ומה לגבי ההדברות והאחדות? כבר אמש, מיד לאחר נאום השר, שלל ארגוני "המחאה" פרסמו הודעות בהן הם דורשים גניזה מוחלטת של הרפורמה כולה ונשבעים להמשיך במאבק. אלה אותן קבוצות שבין היתר איימו בשבוע שעבר כי טייסים "לא יצאו לתקוף באיראן", אם רק ממשלה נבחרת תגשים את המדיניות לשמה נבחרה ותבצע שינוי קל בשיטת מינוי השופטים. ראשי האופוזיציה חיזקו גם הם את המגמה, כצפוי. מרב מיכאלי הכריזה כי "ההפגנות לא יעצרו" ואביגדור ליברמן קרא לאחרים בליכוד "להצטרף ולעצור את הטירוף". הלוחם הדגול יאיר לפיד כבר הספיק הבוקר להביע תמיכה בסרבנות. השמאל כבר מזמן הוכיח שאינו מעוניין בשום פשרה או "הדברות", ואמש קיבל משנה תוקף לעמדתו.

אז במבחן הפוליטי והציבורי גלנט נכשל תוך דקות, אך מה עם הסכנה הביטחונית הגדולה מפניה הוא מזהיר? אם אכן הסרבנות היא סכנה לביטחון ישראל כפי שרמז במשפט קצר בדבריו, הרי ששר הביטחון היה חייב לפעול כדי לעקור אותה מן השורש כבר עם הופעת ניצניה הראשונים.

בפועל, לא רק שצה"ל ומערכת הביטחון תחת גלנט נכשלו לטפל בה עם ניסיונות הכלה כושלים, אלא שנאומו אמש העניק לה רוח גבית עליה היו יכולים הסרבנים רק לחלום. אם שר הביטחון נכנע לקומץ אנרכיסטים, מדוע שאלה יעצרו עכשיו? וכך, במקום להוקיע את מי שפוגע בביטחון ישראל גלנט רק חיזק אותם. קבוצת מיעוט פריבילגית הצליחה לאיים על נציג הרוב ולסחוט ממנו כניעה ללא קרב.

יתכן כי חקיקת הרפורמה תמשיך כסדרה, תעצור כליל או תסתיים בפשרה כלשהיא. בכל מקרה ברור שבמבחן האישי הגול שלו כאיש ציבור ואיש ביטחון, יואב גלנט כשל בכל המובנים. הוא הפנה עורף לציבור המצביעים אשר שם בו מבטחו והעניק לו את קולו במסגרת בחירות דמוקרטיות, הוא הגביר את המחאה והרחיק אפשרות להדברות, אך אולי החמור מכל – הוא סיפק לגיטימציה לסרבנות פוליטית צינית, קומץ אלים שמוכן לשרוף הכל רק בגלל שהפסיד בבחירות וכדי לשמר מערכת משפטית מעוותת ודרקונית, ובטוח שקולו בקלפי שווה יותר מאחרים.

את כל זה עשה גלנט בתקופה אשר לפי דבריו שלו נפיצה ביותר מבחינה ביטחונית ולאומית בכלל. למרבה הצער, ועם כל הכבוד וההערכה לתרומתו רבת השנים למדינה, יואב גלנט שגה כאשר סיפק לאנרכיסטים את הדלק להמשך הבערת הדמוקרטיה בישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

40 תגובות למאמר

  1. אין מה לצפות ממי שעבר שנים בשטיפת המח של חיל החינוך (כמו כל קצין בכיר) ועבר את תהליך הסינון הדרוש להתקדמות לדרגה בכירה בצה״ל.

    1. אין מנוס מלחוקק חוק שירוקן מכל תוקף את הסכם ניגוד הענינים שנכפה על נתניהו.

      החוק יאמר שראש ממשלה עם כתב אישום הוא ראש ממשלה מלא לכל דבר ואין בכתב אישום כדי לפגוע בהיקף המלא של סמכויותיו. קץ התמימות של הימין

    2. עכשיו גם בן צור פורש. מאוחר מדי. חבל שלא עזב קודם. כבר הכשיל את נתניהו 3 פעמים.

      שלח אותו לשימוע וגרם לשיפור כתב האישום.

      בזבז את תיק 513 לפני המשפט, במקום להפתיע במשפט עצמו.

      ללא תקדים, הגנה הדורשת לתקן את כתב האישום, מטורף.

      סייע לטהר את עד המדינה הנוכל חפץ.

    3. הזהרתי. ברגע שהליכוד החל למצמץ ולהתפשר, שהכלל הוא מי שמתחיל למצמץ מוותר עד הסוף. זה כלל בסיסי במסחר. אבל בעצמי לא האמנתי עד כמה תהיה הנפילה עד הסוף, חשבתי שיעשו ויתורים נוספים, אבל שירדו מהרפורמה? זה חלום בלהות. נתניהו נתגלה כחסר לחלוטין חוט שדרה. בוגד ללא ניד עפעף בבוחריו.

      וכמה שהוא לעג ל"נפתלי" והנה עכשיו כמה הוא נראה נלעג. לא רק שנכנע אלא שקבר לשנות דור את הימין ובוודאי את הליכוד. כמו שכתבתי, נקווה שעל חורבות הימין והליכוד יקום דור ימני צעיר גאה, אמיץ וחכם.

  2. התשובה לדברים הסותרים והסוערים האלה יכולה להיות מצויה בשאלה:
    האם כנופיית שלטון החוק, אליבא דה ריבלין, מצאה נקודת אחיזה?
    (אחיזה במקומות רגישים שגלנט קשור אליהם)
    בחונטה למדו רבות מארכימדס (תנו לי נקודת אחיזה ואזיז את העולם)
    מאז ההכרזה על הרפורמה, נראה לי שבחונטה לא בזבזו זמן וחיפשו יום ולילה, נקודות אחיזה.
    לצערי הם מתחילות לצוץ
    ובאמת, קואליציה יקרה, למה שלא תבזבזו עוד זמן ותחכו עם הרפורמה עוד שבוע שבועיים ותנו לחונטה לפורר לכם מול העיניים את גוש ה64 מנדטים

  3. כשהוא בנה את ביתו, נטען שחלק משטח הבית (הבנוי או החצר) שייך למעשה לציבור. כלומר, לפי טענה זו, גלנט גנב קרקע ציבורית. משום מה, אחרי כל הטררם, הועדה המקומית החליטה שמדובר בטעות במדידה מטעם המועצה. איך זה שעד החלטת הועדה גלנט היחידי בכל העולם שידע שהמודדים טעו? מהי השקפת עולמם של חברי הועדה?

    בתקופת אחריותו על משרד החינוך, מונו מפמ"רים באזרחות והיסטוריה שהם, אגדיר זו בצורה עדינה – אנטי ציונים. איפה היה גלנט? או שהשר הממונה לא אחראי למה שקורה במשרדו (שזה בדיוק מה שגלנט מצהיר כרגע לפני כל העולם)?

    גלנט הינו אחד מבכירי הליכוד, שעקב הצגה ימנית שלו מאות אלפים (למעשה, קצת יותר ממליון) יצאו והצביעו ליכוד, במחשבה שאכן תהיה רפורמה משפטית (דבריו של גלנט הובאו במאמר דלעיל). מה שקרה בפועל הוא שגלנט בינטט את מצביעי הליכוד.

    לידיעת הקורא בנימין נתניהו – או שאתה מפטר מיידית את גלנט, או שאתה מסכים איתו ומשתף איתו פעולה. לא סתם דאגת לפרסם שאתה דורש שליטה בצבא ומניעת סרבנות, ואז נסעת ללונדון ואיפשרת לשר הביטחון להתנגד לרפורמה המשפטית. שלחת גשושית לרחרח את הלך הרוח בציבור מצביעי הליכוד אם אפשר לבטל את הרפורמה. אבל הפעם התרגיל הזה התגלה מהר. ראינו את ההתהפכות שלך בפרשת אלאור אזריה, כשביום הראשון שפכת עליו אש וגפרית, אבל בימים הבאים כשגילית שציבור מצביעיך דוקא תומך באלאור, פתאום הפכת את עורך ורצת לבקר את משפחתו.
    לא סתם אתה מעדיף שהבחירות הבאות יהיו בעוד יותר מ-4 שנים לאחר האחרונות. זה יתן לך מספיק זמן להרוס עוד ועוד את מדינת ישראל.
    הקסטנרית אמרה שהמטרה שלהם היא בחירות עכשיו, ואתה יודע היטב שבחירות עכשיו יורידו את הליכוד לקצת יותר מ-10 מנדטים, ויעלו את הציונות הדתית לסביבת ה-30 מנדטים, וזה יגרום להדחתך מהליכוד מיד אחרי הכישלון בבחירות.
    ולידיעת הקוראים דוד ביטן ואלי דלל – סביר להניח שבכנסת הבאה אתם כבר לא תהיו. לכם אין גיבוי כמו לאדלשטיין והילה כמו לדיכטר. ואל תחשבו לרגע שיש קשר למוצא העדתי. אתם פוגע במצביעי הליכוד, ולכן מצביעי הליכוד יעיפו אתכם.

    לידיעת הקוראים שיטענו שאין קשר לנתניהו – האם ראש הממשלה לא נושא באחריות למעשי השרים שמינה? אם לא, אז באיזה ענין הוא כן אחראי?

    1. היום התבשרנו שיואב גלנט, השר לביטחון המחבלים, חתם על צו הארכת מעצר מנהלי לאברהם יאיר ירד, שבית המשפט שיחרר אותו ממעצר.

      אז לא ברור לי – אם גלנט תומך בהתנהלות העכשיות של המערכת המשפטית,כלום הוא לא היה צריך לכבד את החלטת בית המשפט? ואם גלנט סובר שבית המשפט טעה, מדוע הוא לא פועל לטובת הרפורמה המשפטית?
      מכיון שאברהם יאיר ירד הוא יהודי, וגלנט פועל נגדו למרות החלטת בית המשפט, האם יאיר גולן צדק כשזיהה תהליכים?

    2. אני רק מקווה שפיטורי גלנט אינם טעות. גלנט בחוץ פירושו שבבחירות הבאות גלנט מצטרף לכחול-לבן ועלול לגנוב איזה חצי מנדט-מנדט מהליכוד.
      היה עדיף לאיים עליו בקיצוץ סמכויות(אולי לטובת השר לעניינים אסטרטגים או לטובת הפיכה של סמוטריץ' לשר במשרד הבטחון).

      ולגבי שורת הסיום שלך-נתניהו אינו דיקטטור והקואליציה אינה בצלמו ובדמותו אלא בנויה מגוונים רבים שחלקם אינם מסכימים איתו על כל מיני נושאים(בין אם מדובר על מפלגות אחרות או זרמים אחרים בתור הליכוד) אך הוא הצליח להגיע איתם לפשרות ולהסכמות על אילו תיקים כל אחד מוותר לשני ומקבל על עצמו לכבד את האחר. אך בסופו של יום גם הוא ויתר על שליטה רבה לטובת השרים. זה חלק ממה שנקרא שלטון דמוקרטי(לפחות אצל הימין).
      אז מה תפקידו של ראש ממשלה? ראשית, יש דברים שהוא מאשר והחלטות שהוא זה שמבצע. בנוסף תפקידו לדאוג לאחדות הקואליציה ולתפקודה. וכן יש לו תפקידים יצוגיים ותקשורתיים.

  4. לצערי ושמחתי, כל הריקבון מתגלה
    הימין מתבגר, כולל אותי, ומתחבר לפוליטיקה ולמציאות
    אנחנו כבר יודעים לזהות, בדרך כלל, ולפלוט החוצה את החתרנים
    עם הזמן נחזק את הימין, וגם ננקה את הימין
    ננקה גם את מאורות הנחשים שנוצרו בכוונת זדון, במשרד הבטחון, צבא, שב"כ, פרקליטות, משטרה ובתי המשפח

  5. לצד דבריהם המוצדקים של דוד ושל ׳שלושה פרטים׳ אולי כדאי להזכיר עוד שניים:
    א.גלנט גם היה חבר בפורום החווה, הלא הם אדריכלי ההתנתקות.
    ב.אם הליכוד היו נותנים לסמוטריץ׳ את משרד הבטחון תמורת כמה ויתורים מצדו, המו״מ הקואליציוני היה נגמר בשבועיים ותוך שבוע וחצי נוספים היו מעבירים את חוקי דרעי ובן-גביר ומתחילים לעבוד(ועל הדרך מוכיחים לבוחר מה גוש הימין מסוגל).
    במקום זה, המו״מ נמשך עד אחרי הדקה ה-90 ובקושי הצליחו להקים אתהקואליציה הנוכחית.
    אז מה קרה? האגו של גלנט וההתערבות של ביידן.
    ואילולי הראשון, אפשר היה להתמודד מול השני.
    אגב, אחרי שעשו את כל זה בשבילו, הייתי מצפה ממנו לקצת הכרת הטוב כלפי שותפיו לקואליציה.

    1. הערה: אני מצדיק את דבריו של "שלושה פרטים" לגבי גלנט. לא את דבריו לגבי נתניהו.

  6. מי שסוחט באיומי אי מילוי תפקידו, דם הנרצחים בפיגוע על ידיו.

    ומי שמוכן להקריב חיי אדם ע"מ לסחוט, לא יכול לדבר על דמוקרטיה. כי ערך חיי אדם הוא ערך עליון, מבין הערכים האוניברסליים.

    עכשיו, גלנט מדבר על "תחושות כעס ואכזבה" העולות "מן השטח" וכי ראה את "השסע בחברה חודר לצה"ל" ואני שואל, איש כוחות הבטחון המקריב חיי אדם כיוון שאין לו נימוקים ששכנעו את ציבור הבוחרים ואינו אדם בוגר המסוגל להתמודד עם כך שדיעותיו שגויות – כיצד בדיוק חבריו ליחידה יכולים לסמוך עליו כי יכנס מתחת לאלונקה אם יפצעו?

    מי שחיי אדם לא חשובים לו, חבריו ליחידה יכולים לסמוך עליו שחייהם חשובים בעיניו? אין מקום לסחטנים שחיי אדם לא חשובים להם, באף ארגון הצלה או בטחוני.

    גם אם עברו 7000 מבחנים והכשרתם עלתה מיליארדים. אם רופא מפקיר חולה באמצע ניתוח והולך, הייתם מאפשרים לרופא כזה להמשיך להיות רופא? רק לשקרן סמולני, הדבר הפשוט הזה "לא ברור". לכל אדם בוגר, הרוב שהצביע בבחירות, התשובה לשאלה זו ברורה כשמש. גם אם הילדים הנרקיסיסטים הסמולנים, צועקים שיעצרו את נשימתם אם לא יגידו להם שהם צודקים בכל.

    סכנה לחיילי צה"ל? זה טיעון כ"כ מט*מטם, שאין צורך להיות משפטן ע"מ לראות כמה הוא שקרי. כיצד? אלמנטרי – החוקים החלים על חיילי צה"ל משתנים? הרפורמה המשפטית כוללת סט חוקים מוגדר. אף אחד מהם לא מקל שום עבירה. זהו שקר כ"כ גס, עד כדי שבעיניי זו הטעיה מכוונת.

    כנ"ל לגבי שסע. סחטנות ואיום בהפקרת חיי אדם הם לא שסע (אני בטוח שכל נרקיסיסט סמולני חושב שהוא לא מפקיר חיי אדם, הוא פשוט צריך לחלק אישורי דמוקרטיה). זו סחיטה מהגרועות ביותר שתיתכן! בני סלע נשפט על כך שיש שסע בינו לבין המתלוננות?

    בקיצור, טיעוניו של מר גלנט כ"כ מופרכים, עד אשר הטעיה מכוונת. מי שסוחט באיומי הפקרת חיי אדם – אינו יכול להמשיך בתפקידו הציבורי, גם אם החקיקה תיעצר. אם מר גלנט נכנע לאיומים (כפי שהדגמתי) מופרכים של טרוריסטים מבית, כיצד הוא יכול להגן על ישראלים מפני טרוריסטים מחוץ?

    בהערת מסגרת אציין, שמשמח לראות שאין לתומכי חונטת הגלימות נימוקים משכנעים – והם מדרדרים לשקרים ברורים, טרור (סחיטה היא בהגדרה הטלת טרור) ואלימות כלפי מי שחושב שונה מהם, כמו פלוגות ה-SA הנאציות.

    למשל, ירדן מרציאנו, מעצב אופנה מלוד, הופתע לגלות שעל העיצוב שלו בשבוע האופנה בתל אביב נכפתה המחאה נגד הרפורמה המשפטית. כשביקש את רשות הדיבור בכדי להתנגד לכך ולהסביר שלא כולם בעלי אותה דעה פוליטית – הוא נותק מהמיקרופון (מקור: דיווח חדשותי של "מקור ראשון" מתאריך 23/03/2023). זה השקרנים שמנסים לגנוב את המילה דמוקרטיה, אך מנתקים מקרופון לכל דיעה שונה משלהם. כך פעלו פלוגות הסער הנאציות ודמוקרטיה תמיד ניצחה אותם.

    גם כאשר השקרנים סיפרו לעצמם שכל התכונות הטובות והמטרות הנעלות שייכות להם ואנשים אחרים פשוט חייבים אישורים מהם על מטרות אלה. הנאצים ניכסו לעצמם (בעיניהם בלבד כמובן), כ"כ הרבה תכונות נעלות ומטרות ראויות, עד אשר חנה ארנדט קראה לזאת "הבנאליות של הרוע".

    אין תרופה לנרקיסיזם. הדרך היא להפריך למען כלל הציבור את השקרים שלהם ולהתעלם מהנרקיסיסטים עצמם 🙂

    1. הזכרת את הנאצים, ונזכרתי בפתגם משעשע שהשמאלנים עדיין נוהגים לפיו:
      הארים האמיתיים הם בלונדינים כמו היטלר, רזים כמו גרינג, ויפים כמו גבלס

    2. שחר בהארי
      גלימתם צואה והם צועקים שהריח מגיע מאחרים,היגיע הזמן לעשות סדר בשלטון החבובות בעליון

  7. הוא אמר שאם החקיקה תעבור הוא יפרוש! מצוין שיפרוש עכשיו ללא דיחוי או לחליפין יש להפרישו ולהחליפו במישהו יותר ראוי.

  8. בכאב גדול אני אומר:
    תראו איזה מלך יאיר לפיד, עם ממשלה של בקושי 61 ח"כ, מינה את כל מי שבראש שלו לתפקידי מפתח, מינה (עם סער) יועמשית כלבבו, מינה (עם גנץ) רמטכ"ל כלבבו, העביר הסכם עם מדינה בניגוד לחוק, לא הביא לאישור הכנסת הסכמי ויתור על שטחים , כשהיועמשית אמרה לו זה לא חוקי, אמר לה "בעניי זה חוקי" , וזהו. פה זה נגמר.
    צוחקים עליו, חסר השכלה, ריק, חלול, ועוד,,, אבל להעביר החלטות ולישם מדיניות שמאל הוא יודע.
    אם הרפורמה לא עוברת, בבחירות הבאות אני מצביע יאיר לפיד.

    1. נראה שאינך מנתח את המציאות כמו שצריך. האם שמעת על התנגדות של מערכת המשפח ושלוחות הרעל שלה הגיב:

      נגד כל מעשי הממשלה של בנט את לפיד? שמעת מילה אחת של ביקורת? ניסיון קלוש אחד לבדוק מה עומק המחדלים והמעשים הלא חוקיים שלה? חבירתה וכניעתה לאשורה האיסלמית תוך השפלת מדינת היהודים? את זה אתה מעריץ?

      אז מה אתה כותב שאתה מעריץ את לפיד?

      הוא פעל בחלל ריק ללא הפרעה כלשהי.

      בפעם הבאה עליך לחזור ולהצביע אך ורק ימין על מנת שבסופו של תהליך ההשתחררות מהדיקטטורה של מערכת המשפט ושמאלני כל צמרות מוסדות המדינה – נצליח.

      מסקנתך בטעות חמורה יסודה.

      אינך יכול להשוות בין בצל לתפוז. אין שום בסיס לכזו השוואה, כמו שאין בסיס להשוואה שלך בין מעשי לפיד הכסיל וממשלת הימין.

    2. להרוס לא דורש כשרון.

      גם לעבור על החוק, כאשר חונטה האמונה על אכיפת החוק (אפרופו שמירה על החוק), לא מעוניינת מסיבותיהם של האנשים המדויקים לאכוף את החוק אלא להיפך, מכשירה את מעשיך – לא דורש כשרון.

      לבנות דברים, זה מה שדורש כשרון.

      כוחה של חונטת הגלימות מוגבל למדינת ישראל וגם בה, כמו כוחו של כל דיקטטור אינו מוחלט. ראינו זאת היטב אגב, כאשר חסר תעודת הבגרות חשב שלנהל יחסים בינלאומיים של מדינה (לדוגמא) זהה לאופן שבו הוא מפרסם את הגיגיו לעדר נרקיסיסטים שהוא עובד על ליטוף האגו שלהם – בטוייטר ובדרך הרס יחסים עם לא מעט מדינות.

      בעולם האמיתי – מחוץ למדינת ישראל וגם בתוכה למעשה, מנהיגי המדינה צריכים להיות בעלי כשרון. היכולים לבנות דברים. כך למשל, נוכחות רוסיה בסוריה ובלבנון, מטילה אילוצים רבים על כוחות הבטחון שלנו ועל יחסי החוץ (הגלויים והלא גלויים). זה לא משנה אם אוהבים את השלטון הרוסי הנוכחי וגם אם לא, זה השכנים שיש.

      וצבא רוסיה אינו נשמע להכרזות "אני כזה נאור" בטוויטר וגם הכרך השמיני של "לוחות הברית" מאת אהרון ברק, אינו עושה עליהם רושם. צריך כשרון, ע"מ לבנות משהו בסביבה כזו – במיוחד משהו כנגד רצונו המפורש של "הדוב" הרוסי.

      לבנות, זה מה שדורש כשרון. להרוס לאחרים יכול גם ילד בן/ת 4. זו לא סיבה כלל, לראות במי שהצליח להרוס לאחרים יותר – כמי שהשיג יותר. זהו מדד ילדותי.

    3. התגובה שלך מהווה הסבר טוב מאד למה חייבים רפורמה, ואגב לפיד הוא באמת חלול, דוגמן שיש מאחוריו הרבה אנשים עם כסף שעושים הכל כדי לשמור על שלטון ללא מעצורים של אהרון ברק

  9. הכל שטויות , תפרו לו תיק והציעו לו הצעה שאינו יכול לסרב לה נוסח קורליאונה והסבירו לו בעדינות שכדאי לו מאוד להתחיל לדבר בשפה שלהם .
    למה מלמיליאן עזב את ביתר ירושלים ועבר למכבי תל אביב ? כי זה השתלם לו

  10. במחנה הלאומי מתגלה לנו פעם אחר פעם עוד איזה חוצפן ששם לנו רגל ומפיל אותנו תחת גלגלי בג"צ והשמאל הגיב:

    כדאי מאד שהימין יבין שהפעם כניעה תהיה סוף לחשיבות הבחירות בישראל.

    השמאל ילמד סופית שאין צורך לזכות בבחירות אלא כל שצריך לעשות על מנת לקדם מדיניות זה מה שהשמאל עושה עכשיו.

    מאיים, משתולל, מתפרע, מתחצף, פועל באלימות ממומנת מאחורי הקלעים והימין נבהל ומתרפס עם כל מיני סיסמאות ריקות על אחדות וקרע בעם וסרבנות בצבא.

    עכשיו דמיינו את תוצאות הכניעה הזו אם תקרה עכשיו אחרי כל הפסיכופטיה המופרעת שמייצר השמאל.

    מחר הם ירצו שנקים מדינה ערבית נוספת ביהודה ושומרון.

    תגיע התפרעות כזו ואז הימין יתקפל.

    הם ירצו שזו תהיה מדינת כל אזרחיה ולא יהודית ותגיע התפרעות כזו ונהיה חסרי אונים.

    אז הפעם אין להתקפל. אין לחשוש מקרע בעם. אין לחשוש מסרבנות.

    לומר לשמאל – לא רוצים להגן על המדינה אז אל תבואו. לא מפחדים ממעשיכם.

    זהו.

    חייבים להיות נחושים כדי להחזיר לנו את מדינת היהודים שלנו.

    זו התגובה היחידה האפשרית.

    וגלנט לא מחדש לנו כלום.

    הוא עוד אחד מערימת הכחלונים והבני בגינים ויתר הנפלים.

  11. אני אשמח לשמוע את המלומדים הגדולים שיודעים לדבר קשוח איך בדיוק הייתם עוקרים מן השורש את בעיית הסרבנות כבר מתחילתה? מה הייתם עושים? מכניסים לכלא מי שלא מוכן להתייצב? זה היה עוזר לדעתכם? זה רק היה שופך עוד דלק למחאה. בהכם בין המדינה לאזרחיה, שירות מילואים חייב לבוא מתוך רצון של האזרח ואמונה במדינה ובמשטר. בכל זאת, אשמח לשמוע פעולות קונקרטיות שהייתם עושים כדי להילחם בסרבנות ולא דמגוגיה בגרוש.

    1. יש חוקים במדינת ישראל ויש לנקוט אל מול כל סרבן בדיוק על פי החוק.

      תפסיק לבלבל את המוח על כך שאין מה לעשות.

      הורדה בדרגות וסילוק מצה"ל ומיד.

      ויש גם אופציה של בתי כלא על פי החוק ואחרי משפט צבאי.

      די לתבוסתנות האווילית!!!

    2. קודם כל, אני לא מסכים להגדרת התופעה כסרבנות.

      מה ההבדל בין פרוטקשן לשירותי שמירה? הרי ללא ספק, כל אדם/גוף משפטי המשאיר ציוד בעל ערך ברשות הרבים, כדאי מאוד שיציב שמירה לשמור על חפציו. זה הדבר ההגיוני והסביר לעשות. להגן על נכסיך, מפני פושעים מזדמנים.

      עכשיו, אם נעזוב לרגע את גביית הפרוטקשן ונדבר על התוצאה (במדינתנו, עם כל הצער, ניתן בקלות לדעת איך זה מתנהל לאחר שכירת שירותי "שמירה"), אז יש לא מעט עדויות על כך, שהסוחטים לא מציבים שומרים בפועל. הם פשוט מדביקים הודעות כי מעתה שטח/ציוד זה נמצא תחת הגנתם ובזה מסתיים הכל. אך יש עדויות גם על כך, כאשר חוליית פשע יריבה – פוגעת/גונבת/מזיקה בדרך אחרת כלשהי לציוד תחת שמירה – החולייה הראשונה, באמת יוצאת להגנת שטחה ומענישה את הפושעים ו/או משיבה את הנגנב. שירותי שמירה לעילא ולעילא!

      אך הבעיה מובנת לכל ואינה התוצאה (העלולה לעשות רושם של שירותי שמירה אמיתיים).

      הבעיה אינה בשירותי השמירה כשלעצמם. הבעיה היא בכך שהסוחטים אותם, לא מציעים את שירותם ובמקרה של אי הסכמה, החפצים נותרים ללא שמירה – הבעיה היא באיום, לפיו "תשכור את שירותינו, אחרת …".

      כך בדיוק פועלים הסחטנים הנוכחיים. אינם טוענים כי בשל ערך אוניברסלי כלשהו, שהם החלו להאמין בו (לדוגמא, התנגדות לכל אלימות שהיא – תנועה הידוע בשם פציפיזם) אינם יכולים יותר לשרת בכוחות הבטחון (לדוגמא).

      הם אומרים – תעשה את מה שאנחנו אומרים לך, אחרת … לא נשרת במילואים, לא נעשה X, נעשה Y וכך הלאה. עצם ההתנייה – יוצרת את עבירת הסחיטה.

      אם תעשה את מה שאני אומר לך, יהיה בסדר. אחרת … – זו ההגדרה המילונית של סחיטה.

      עכשיו, יש להבדיל בין הנורמה אותה מבקשים, לבין הסנקציה. הנורמה החברתית ברורה – סחיטה הנה אסורה. הכלי הוא באמת סרבנות, אך זו ההתנייה שיוצרת את עבירת הסחיטה. כך שאנו עוסקים בסחיטה, הסרבנות היא רק האיום בדרך.

      לגבי הסנקציה המדויקת, אפשר להתווכח על זה אך בראש ובראשונה, אסור לסחטנים לחזור לתפקידם (אפשר להטיל סנקציות נוספות, אך אני בוחר להתרכז בעיקר, בשלב זה). מי שרואה בתפקידו כאמצעי סחיטה, לא יכול לחזור לתפקידו, גם אם עבר 7000 מבחנים והכשרתו עלתה מיליארדים. סחיטה באיומי מילוי או מילוי תפקידו ציבורי, היא מאפיין מובהק של חוסר מוסר ומאפיין מובהק של מדינה נחשלת. כל אחת מהסיבות לבדה, מספיקה למנוע מהסחטנים, להמשיך ולסחוט.

      אנו מדברים על סחיטה, לא על סרבנות. ע"מ שנוכל לקיים דיון ציבורי על מה יש לעשות – צריך לקרוא לתופעה בשמה. זו סחיטה, לא סרבנות.

    3. א. בנוסף לדברי מגיב מספר 1-
      המלחמה בסרבנות כוללת גם מלחמה במסיתים אך לא זכור לי שגלנט תקף את אהוד ברק, יאיר גולן ודומיהם שלא לדבר על קריאה להעמידם לדין על הסתה.

      ב. ברור שלחימה עזה מצד הימין היתה מרגיזה יותר את השמאל. ולו רק כי השמאל היה מבי שהוא כנראה לא מפעיל מספיק לחץ כדי לשבור את הימין. זה לא אומר שזו טעות.

      ג. המציאות היא שבן-גביר על בכזו נחישות לטיפול בחוסר שיתוף פעולה מצד בכירי המשטרה שהיועמ"ש החליטה להתערב והסתכסכה איתו. גלנט לעומת זאת, אפילו לא ניסה ובמקום זה בחר לנסות לברוח מאחריות לכשלונותיו ולהפילה על נתניהו ולוין. כל עוד זה המצב, אין לו אפשרות לטעון שהוא עשה כל מה שביכולתו.

    4. ראית מתי התופעה נבלמה ? כשהדיחו טייס בדרגת אל"מ.
      ראית מתי התופעה התגברה ? כשביטלו את ההדחה.

  12. זה לא עיניין של שמאל מול ימין, ישראל דמוקרטית זה דרישת הבסיס של המפגינים. זה לא סביר שראש הממשלה מסרס לחלוטין את גאלנט, לא נותן לו את כל הסמכויות שצריך לקבל שר ביטחון, גאלנט מתאר את המצב כמצב קריטי – צה"ל מתפורר וכאילו כלום לא מזיז לראש הממשלה….

    1. כניעה לאלימות שמאלנית זה מה שאתה מכנה דמוקרטיה

    2. איומים שמחר צה"ל מתפורר, תשאיר לעצמך.

      או הפוך, אם חשקה נפשך באיומים – זה משחק שכל הצדדים יכולים לשחק בו (גם אני וגם שאר המגיבים כאן). אם זה השיח שאתה רוצה – איומים – זה בהחלט אפשרי.

      אך אני בוחר בשיח ציבורי אחר – ע"ב שכנוע. אתה רוצה למנוע את הרפורמה? שכנע אותנו (הקוראים כאן) שעמדתך נכונה. אם הנימוקים שתכתוב משכנעים – תצליח לשכנע אנשים.

      שים לב: סחיטה נוסח "אם לא תסכימו שאני אלוהי הדמוקרטיה שכל עוד לא נתתי לכם אישור, אז עמדתכם אינה 'דמוקרטיה' (כי גנבתי מכל את המילה והעכשיו אר אני רשאי להשתמש בה) ואם לא תסכימו איתי, אז אני …" – אינה נימוק משכנע. אין, לא היית ולא תהיה לך שום בעלות על המילה דמוקרטיה – גם אם האפיפיור ברק מבטיח לך זאת.

      אז או שתמשיך לנפנף בסיסמא " דמוקרטיה זה אני" ולהשתולל כי אתה מפסיד בדיון ציבורי או שתתחיל לנמק, ואז יש סיכוי שתשכנע.

    3. ראש הממשלה סירס לחלוטין את שר הבטחון? לא נתן לו את מלוא הסמכויות?
      מאיפה הבאת את השטות הזו???

      בינתיים זה גלנט שניסה לסרס את הקואליציה ע"י פגיעה באחדותה בשעת חירום פוליטית.

  13. שורש הרע כאן הוא לפיד שהפסיד את הבחירות ורוצה לחזור על גלי האנרכיה לשלטון,הם בשמאל מדברים על פשיסטים מוטב כי הם יפשפשו במעשיהם ויראו את מה הם מחקים,רוממות לפיד בגרונם וחרב פיפיות בלשונם ,גם אם הרפורמה תיעצר
    ותאופסן הם לא יפסיקו את האנרכיה

    1. לפיד לא משמעותי בכלל , אף אחד לא בונה עליו שיעשה משהו אמיתי טוב או רע , הוא שחקן שיודע לאמר בצורה דרמטית כל משפט שישלמו לו עליו
      מי שבחר בו הם אנשים עם אינטרס כל שהוא במקרה הטוב , ובדרך כלל אנשים שיקנו כל מה שסוכן מכירות יציע להם

  14. ביום שני הצביע יחד עם הסיעה בעד השינויים בנחוצים. ביום חמישי כבר רצה לנאום ולקרוא לעצירת החקיקה. מה קרה בין שני לחמישי? איך אדם משנה את דעתו בצורה חדרה כל כך בזמן קצר כל כך? גלנט נסחט!! הם תפסו אותו באותו מקום כמו מנדלבליט. בדיוק כמו בנט, שקד, ליברמן, סער, גנץ ונוספים. המערכת סוחטת אותם. רק לפני שבועיים גילינו שהפעילו מעל 1000 פעם רוגלות נגד יעדים תמימים!! אנחנו נמצאים בשיא הפיכה! לא לוותר ולא לפחד! עם ישראל חי!

  15. חשבתי שזה סימן טוב שפיטרו אותו אבל מתברר שזו עוד הטעיה של נתניהו

  16. אם פיטורי גלנט לא יוצאים לפועל זה כבר ברור שנתניהו חסר מנהיגות לחלוטין

  17. עצוב מאד שגיבור ישראל אמיתי שמסר את נפשו להגנת המולדת נכשל כמנהיג ו\או כפוליטיקאי.
    אסור היה לתת איזה איזה סוג של ליגיטימציה לסרבנות, לניצול תפקיד\מעמד לסחיטה של מדינה שלימה.
    איזה זכות מוסרית יש לכל אותם מפגינים, שבעצם ניסו בכח ממונם ו\או מעמדם לבטל תוצאות של בחירות דמוקרטיות, לדרוש מהחרדים להתגייס לכזה צבא שהם האנשים שמקבלים שם החלטות.
    הנזק שעה גלנט למדינה אדיר.

  18. לצערי הרב גלנט החליט לערוק לשמאל וההחלטה הזאת נעשתה לפני זמן מה. הסינדיקט מפעיל חפרפרות בימין ומגיס אותם באיומים או בטובות הנאה. אף אחד לא צריך להיות מופתע אם נתבשר מחר שגלנט מצטרף למחנה הממלכתי/ או כחול לבן ואם לא כנראה שייסדרו לא משרה ציבורית ( בסגנון של שי ניצן)
    התזמון של ההודעה שלו נראה שנעשה בתאום אם מארגני המחאה זה היה השפן שהם החזיקו בארון והפעילו אותו בתיזמון מושלם.

    1. גם האדם האמיץ ביותר פוחד ממשהו (חדר 101 1984) ולכל אחד אפשר למצוא או לתפור תיק וקורליאונה ילמד אותנו שיש הצעות שאי אפשר לסרב להן