דרישה מהאו"ם לפטר את השליחה לאזור: "מעודדת רצח ישראלים"

ארגון ILF פנה למזכ"ל האו"ם בעקבות דבריה של אלבנזה לאחר גל הפיגועים: "שוללת את זכות ישראל להגנה ומפיצה אנטישמיות"

היסטוריה של אנטישמיות. פרנצ'סקה אלבנזה | צילום מסך מתוך youtube

ארגון 'הפורום המשפטי הבינלאומי' (ILF) פנה לבכירי האו"ם בבקשה לפטר מתפקידה את השליחה המיוחדת למזרח התיכון, פרנצ'סקה אלבנזה, בשל התבטאויותיה בענייני ישראל, ובמיוחד דבריה בשיאו של גל הטרור הנוכחי.

לאחר פיגוע הדריסה בתל-אביב בו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פריני, ופיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצחו לוסי די ושתי בנותיה רינה ומאיה ז"ל, אלבנזה כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי אמנם לישראל "זכות להגן עצמה", אך היא אינה יכולה לטעון לזכות זו נגד "אנשים אותה היא כובשת ומדכאת". בכך, טוענים בארגון במכתב הממוען למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והנציב העליון לזכויות אדם וולקר טורק, היא "עודדה באופן ישיר רצח אזרחים ישראלים, כולל ילדים".

מנכ"ל 'הפורום המשפטי הבינלאומי', עו"ד ארסן אוסטרובסקי, מספר בשיחה עם 'מידה' כי מטרת המכתב היא לומר "די! זה מספיק". לדבריו, לא יתכן כי ארגון כמו האו"ם "המתיימר לדבר על מחויבות קדושה למאבק בשנאה, גזענות וחוסר סובלנות, יכול להמשיך להפנות עורף לשנאת היהודים והאנטישמיות הבלתי פוסקת של אלבנזה".

אוסטרובסקי, החתום על המכתב במשותף עם ברברה פונטקורבו מארגון 'סולומון' הפועל נגד אפליה באיטליה, מסביר כי "פגיעה באזרחים היא פעולת טרור חד-משמעית על פי החוק הבינלאומי. זה מקומם שנציגה של האו"ם בעצם מאשרת אלימות כזו נגד אזרחים ישראלים, כולל ילדים, רק בגלל שהם מתגוררים ביהודה ושומרון, ושוללת את הזכות הבסיסית של ישראל להגנה עצמית".

כיצד לדעתך מדינת ישראל צריכה לנהוג בעניין?

"אנחנו לא יכולים לדבר בשם מדינת ישראל, אבל בהחלט נתמוך במאמצים להתבטא נגד גברת אלבנזה ובסירוב לשתף איתה פעולה. אנו מציעים כי גם בעלות בריתה של ישראל בארה"ב ובאירופה יתבטאו בתוקף נגד גברת אלבנזה וידרשו את פיטוריה לאלתר, בעקבות ההצהרות המתועבות הללו וההיסטוריה ארוכת השנים של אנטישמיות בלתי פוסקת, הטיה אנטי-ישראלית ותמיכה בטרור פלסטיני".

'הפורום המשפטי הבינלאומי' מאגד מעל 4,000 עורכי דין ופעילים ברחבי העולם, במטרה להיאבק באנטישמיות ובקידום זכויות אדם במזרח התיכון. במכתב הם מפרטים כאמור רשימה ארוכה של התבטאויות עבר מצד אלבנזה, אשר לטענתם אינן מתקבלות על הדעת מפי נציגה רשמית של האו"ם. על פי המכתב, אלבנזה נהגה להשתמש ב"עלילות דם אנטישמיות" כמו האשמת "הלובי היהודי" בכך שהוא "שולט בארה"ב", השוואת ישראל לנאצים, תמיכה בתנועת החרם (BDS) והאשמת ישראל ב"פשעי מלחמה" ומדיניות "אפרטהייד". בחודש נובמבר האחרון, אלבנזה השתתפה מרחוק באירוע תקשורתי של חמאס בעזה, בו אמרה לחברי ארגון הטרור כי "יש לכם את הזכות להתנגד".

עוד מזכיר המכתב כי על פי קוד ההתנהלות של האו"ם, שליחיו המיוחדים אמורים לפעול על פי תפיסה "נייטרלית ואובייקטיבית". אלא שבכל האמור לשליחה המיוחדת למזרח התיכון, טוענים בפורום המשפטי כי "לא קיימת אפילו מראית עין של ערכים אלה בעוינות העקבית אותה מפגינה אלבנזה".

לדברי החותמים על המכתב, למרות המחויבות לכאורה של האו"ם לפעול למאבק באנטישמיות, "כל עוד אלבנזה נותרת בתפקידה וממשיכה בהתנהלותה החד-צדדית, האנטישמיות תמשיך לפשות במוסד". לסיכום קורא המכתב לבכירי האו"ם לעמוד בסנטדרטים שהציבו לעצמם, ולשלוח "מסר ברור נגד אנטישמיות ואלימות" בכך שיחליטו על פיטורי אלבנזה, ביטול תפקיד השליח המיוחד למזרח התיכון והחלפתו ב"שליח מיוחד למאבק באנטישמיות".

בחודש פברואר השנה, מספר חברי קונגרס אמריקניים משתי המפלגות יצאו בקריאה לפיטוריה המיידים של אלבנזה, בשל התבטאויות אנטישמיות והטיה נגד ישראל. עוד ציינו חברי הקונגרס כי "שתיקתה הבלתי-נסלחת מול טרור נגד ישראלים והתבטאויותיה השערורייתיות משקפות בבירור הטיה חסרת תקנה של המנדט שניתן לה". בחודש דצמבר אשתקד הגדיר מרכז שמעון ויזנטל את אלבנזה כ"אנציקלופדיה אנטי-ישראלית מהלכת", וכמי ש"עומדת מאחורי אמירות אנטישמיות מובהקות כגון השוואה בין ישראל לגרמניה הנאצית".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. במדינת ישראל יש חוק – עשיית דין בנאצים ועוזריהם.
    כמדומני שלפי החוק הנ"ל, אותה בת תשפוכת השטן עונה על הגדרת "עוזריהם", ועל כן מדינת ישראל יכולה להתעלם מהחסינות הדיפלומטית שלה ולשפוט אותה למאסר. או שאפשר לדאוג לה לתאונת עבודה מול "חבריה" המחבלים.
    השאלה למה פוליטיקאים ימנים לא פועלים (מעשית, לא דיבורים) נגדה. לא רוצים?!

    1. הכוונה בעוזריהם – ליהודים – יודנראט שניהלו את הגטאות וסיפקו את מכסות המשלוחים

    2. בנוסח החוק לא מופיעה ההגדרה 'ועוזריהם'. בנוסף, החוק מגביל את זמן עשיית הפשע לשנות מלחמת העולם השנייה.

  2. ללא הבנתי מה הבעיה-
    ממתי החוק הישראלי יכול לבטל חסינות דיפלומטית?

  3. רק מזכיר שהתפקיד הרשמי שלה נקרא: ״משקיף מיוחד מטעם האו״ם לשטחים הפלסטינים”.
    לא ״לשטחים השנויים במחלוקת״ או ״לגדה המערבית״ ובטח שלא ״ליהודה ושומרון״.
    כלומר, מעצם הגדרת התפקיד שלה היא אמורה להכיר בנרטיב הפלסתיני.
    אם כבר טורחים להתלונן עליה לאו״ם, יש גם לדרוש את שינוי שם התפקיד.

  4. ל-משתמש אנונימי (1) – אני מסכים איתך בכיוון, אך הוא לא קשור לבת תשפוכת השטן הנ"ל

    ל-gkh – חלק מהיודנראטים עשו ככל שביכולתם לצמצם את המשלוחים, בכל דרך אפשרית חוץ מלאפשר לגרמנים ועוזריהם *משאר העמים* לרצוח את היהודים בתוך הגטאות. לא אתה ולא אני היינו שם, ובנות מוחלטת – אני לא יודע מה אני הייתי עושה אם הייתי מאולץ (לא מרצוני החופשי, אלא תחת איום ממשי על חיי וחיי משפחתי) להיות ביודנראט. אדם צ'רניאקוב עשה מה שעשה, אבל לא כל מנהיג או פוליטיקאי מסוגל להיות הגון עד הסוף.

    ל-דוד – אני מתנצל על הבוטות, אבל אם היטלר היה מגיע למדינת ישראל עם דרכון דיפלומטי, האם מדינת ישראל היתה שומרת על חסינותו? ברור לי שיש פה כמה פוליטיקאים שכן היו עושים זאת, אבל רוב הפוליטיקאים לא, וכמעט כל העם היה בעד יישום החוק עם או ללא חסינות דיפלומטית.

    ל-ימני – למה בכלל האו"ם נמצא פה? למה מדינת ישראל עדיין חברה באו"ם (הסניף הניו-יורקי של המפלגה הנאצית)? ארה"ב רוצה שתהיה לה עוד זירה לפגוע במדינת היהודים כדי שתוכל "להציל" אותה ע"י וטו? למה ארמון הנציב עדיין מאכלס את נציגי האו"ם?

    1. בית המשפט העליון אולי היה מקנה לו חסינות.

  5. ל״לא הבנתי״,
    רוב העם ונבחריו יכול לרצות להכיל את החוק אבל בסוף בג״ץ הוא המחליט(עד שתבוצע פה רפורמה) והוא כבר מזמן הבהיר שהפרשנות של השמאל הקיצוני לחוק חשובה לו יותר מהאינטרס הלאומי, העקביות או ההגיון.
    ואפשר לסמוך על נאמנות כוחות הבטחון לבית המשפט.
    אז מה אתה מצפה מהפוליטיקאים לעשות?
    עד הודעה חדשה המדינה מחויבת לחוק קובע שאין לנו אפשרות לבטל חסינות דיפלומטית, גם לא להיטלר.

    1. אתה צודק במה שכתבת, אך יש לבעיה הזו פתרון.
      את הקשר הגורדי אתה מכיר? הגיע הזמן להחיל את הפיתרון שנקט אלכסנדר מוקדון גם במדינת ישראל.
      יש להכריז בפומבי על מי מכוחות הביטחון שאינם נאמנים לחוק במדינת ישראל – שמכפיף אותם לממשלת ישראל ולשר הממונה על כל זרוע ביטחון, שהינם מורדים ומבצעים בפועל הפיכה שלטונית.
      יש להציב להם אולטימטום של חצי שעה להניח את נשקם, להסגיר את עצמם, ולהיכנע לכוחות שמייצגים את ממשלת ישראל שהיא היא הריבון המוסמך לאחר הבחירות הדמוקרטיות שהיו ב 1/11/22.
      מי שלא יניח את נשקו (הנשק הפיזי או בצורת סמכות) – הוא ומשפחתו ייתפסו ויוצאו להורג. כן, הוצאה להורג. כן, כולל משפחתו. לשאלות בעניין הוצאה להורג, נא לפנות לזקני מפא"י. הם יכולים לספר לכם מה עשו אנשי מפא"י, ההגנה וחבריהם, לאלו שהיו יותר ימנים מהם, או לאלו שמספיק שחשדו בהם.
      בהפיכה שלטונית, כידוע, לא לוקחים שבויים.
      וזה בדיוק מה שיש לנו בימים אלו. ההפיכה הגיעה לשיאה, ונציגי הציבור בממשלת ישראל צריכים להחליט אם הם נכנעים לקושרים או שהם נוקטים בכל דרך אפשרית, חוקית או לא, אלימה או לא, כדי להכניע את הקושרים.

      מי שחושב שמעולם לא ננקטו צעדים כה חריפים כנגד סיעה כלשהי בעם ישראל, שיבדוק בתנ"ך כמה פעמים ננקטו צעדים חריפים (למשל פילגש בגבעה, מרד אבשלום, וכד'), ויבדוק גם מה היה לפני 70-80 שנים.

      אני לא סבור שצעד כה חריף יסכן את מדינת ישראל בגלל ההכרזה על נסיון הפיכה. אני כן סבור שהטיפול ההחלטי והקיצוני של ממשלת ישראל בקושרים יגרום לאויבי המדינה נדודי שינה מכיון שהם יבינו שמנהיגי מדינת ישראל מוכנים ללכת "עד הסוף", ואם כך הם נוהגים כלפי יהודים, פי אלף ייעשה לגויים.

      ועדיין מהבהבת השאלה – למה מנהיגי הימין בממשלה לא פועלים? לא רוצים?!

  6. ואיפה תמצא שוטרים שיבצעו בשבילך מעצרים והוצאות להורג?
    בנוסף, תהיה בטוח שכוחות הבטחון (המנוסים, מתורגלים וחמושים היטב) לא יתייצבו בהמוניהם לצידך. וכמובן שהמימון העצום מחו״ל לא יגיע לכוחות הימין.
    אז בשורה התחתונה נקבל מלחמת אזרחים קטנה ובסופה אין יותר ימין.
    אגב, החרדים תמיד מצטרפים למי שמשתלם להם אז ברגע שהם יקלטו לאם זה הולך הם יחתכו שמאלה עם חצי מהליכוד כך שהימין גם יהיה בחסרון מספרי.

    הדרך היחידה היא לקדם את הרפורמה כפי שלוין הגדיר אותה(שינוי הקכב הועדה למינוי שופטים בלי שינוי בג״ץ ונטרול היועמ״ש בידיעה שבג״ץ יהפוך את החלטות הממשלה ממילא בטווח הקצר) ולהתעלם מההפגנות.
    ואז השמאל יראה שהשינוי מזערי וירגע ובינתיים נוכל לאט לאט לשנות את הרכב בג״ץ ואז לתפוס את השמאל לא מוכנים בעוד לפחות עשור.
    ועד אז יש להעזר בהמון סבלנות וכח סבל.

    1. רוב מנהיגי ומפקדי זרועות אכיפת החוק והביטחון הינם ימנים. כמעט כל הפקודים שלהם ימנים.
      הבעיה היא במילוי פקודות.
      אין שום בעיה להודיע לרמטכ"ל להדיח מיידית את מפקד חיל האויר על תמיכה שבשתיקה בטייסים המורדים. אם הרמטכ"ל לא יבצע את הפקודה – הרי הוא מורד וקושר קשר לביצוע הפיכה צבאית. האם אתה סבור שמישהו בצבא יעז להילחם? הרי אם מישהו בצבא ינסה להילחם בממשלה – זו חד-משמעית הפיכה צבאית. כבר לא קשר אלא הפיכה בפועל.
      האם יש בעיה לשריה הממשלה לנקוט בצעד הזה? לא! האם הם רוצים לנקוט בצעד כזה? לא!

      האם מדובר בהתליך שצריך לקחת שנים? אולי. אבל האם התהליך הזה כרוך בהמשך גרימת סבל ליהודים ולמדינת היהודים (מסתננים, חיסול מחבלים, אכיפה ואפרטהייד נגד יהודים, העלמת עין מפרעות שמבצעים ערבים ביהודים, וכו' וכו')? בהחלט כן. אם כך, זמן התהליך חייב להתקצר ליום אחד בלבד. כשמדובר בפיקוח נפש של בני משפחתך אתה לא תמתין עד שתהליך מסוים יסתיים גם אם יקח שנים, אתה תדרוש ותפעל מידית.

      כפי שמצאו מי שיוציא להורג את אייכמן, אין שום בעיה לתמרץ מחבל שיבצע "תאונת עבודה" בממשיכת דרכו של אייכמן.

  7. למה ישראל נשארת חברה באו"ם בעצם? מה יוצא לנו מזה? כזה גוף עלוב וחסר תכלית.