הפגנת המיליון – הפגנת העצמאות

מי שבאמת דואג לגורל הדמוקרטיה בישראל, צריך לפעמים להמשיך ולהשמיע קולו גם מעבר ליום הבחירות

צילום מסך מתוך Youtube

כאשר ראיתי אתמול, בצהריי יום העצמאות ה-75 לישראל, את מטוסי הקרב של חיל האוויר נשבעים בשמים להגן על תקומתנו המתחדשת, הרגשתי כאילו חזיתי בנס פלאי שאינו נופל מקריעת ים סוף. אבל עם היד על הלב, מיליוני אזרחים הביטו השנה למעלה וליבם נחמץ מעט, כי זו גם האליטה שדרסה אותם רק בגלל שניצחו בקלפי וביקשו להבריא את מערכת המשפט.

צריך להגיד את האמת – המחנה הלאומי בישראל הוא מחנה סובלני ומכיל מאוד. גם כאשר דעותיו מושתקות והוא נרדף בתרבות, בתקשורת ובאקדמיה; גם כאשר זכויותיו נרמסות במערכת המשפט, הוא לא שובר את הכלים; גם כאשר מיעוט מוחה מאיים לשרוף את המדינה, הסכמנו לשבת ולנסות להגיע לפשרה; גם כאשר כלי התקשורת מנהלים קמפיין שמטרתו לפורר את האחדות בינינו ולהרוס את יום הזיכרון לחיילי צה"ל, אפילו שזה לא עובד להם.

כי בעיני המחנה הלאומי משפחה לפני הכל. צריך לראות איך מסתדרים ואלה הם אחים שלנו, גם אם הם חושבים אחרת. אבל לא סתם הרגשנו אתמול תחושה של חמיצות. הסיבה היא שאנחנו מבינים כי מדובר נמצאים בשעה היסטורית. אחדות היא דבר קריטי, אבל על דבר אחד אין לנו את הזכות לוותר: על עתידה של ישראל כמדינה יהודית ועל אופייה של ישראל כמדינה דמוקרטית.

כי אם אנחנו מוותרים על זה, וניתן לאוליגרכיה הפוסט-ציונית שהשמאל מבקש להנציח כאן להתגבש סופית, הרי שנישאר בבחינת "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה". כדי לחגוג את יום העצמאות באופן מושלם, כדי שלא תהיה לנו שום תחושה של חמיצות, עלינו לצאת לעצמאות אמיתית. להשתחרר מכבלי האוליגרכיה המשפטית ששולטת בנו, לתקן את מערכת המשפט ולכונן סוף סוף מדינה יהודית בארץ ישראל, בדיוק כפי שחזו המייסדים.

לכן חייבים לעמוד על שלנו. לכן חייבים לדרוש מנבחרי הציבור לא להתקפל וכן לממש את הערכים שלנו, בשמם הם נבחרו. נכון, הלכנו להצביע בקלפי וחשבנו שאולי בכך זה יסתכם. אלא שהתקופה האחרונה לימדה אותנו לקח חשוב נוסף – מי שבאמת מודאג לגורל הדמוקרטיה בישראל, צריך לפעמים להמשיך ולהשמיע את דעתו גם מעבר ליום הבחירות. היום הוא יום כזה. אתמול היה יום העצמאות של חגיגות וטקסים, היום צריך להיות יום העצמאות של מעשים.

בדיוק לשם כך נועדה הפגנת המיליון. במהלך כל השבוע אנחנו מקבלים תגובות רבות של אנשים מכל הארץ שיגיעו להפגין, חלקם בפעם הראשונה בחייהם, ואחרים שפשוט לא יכולים יותר להישאר בבית. אז נפגש הערב, ו' אייר תשפ"ג, ביחד עם כל המחנה הלאומי בשעה 19:00 מול כנסת ישראל בירושלים. בואו להשמיע את הקול שלכם כי בדיוק על זה אנחנו מפגינים, הפגנת עצמאות.


מתן פלג הוא יו"ר תנועת 'אם תרצו' ומחבר הספר 'מדינה למכירה'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. ראשון הסותמים לימין את הפה הוא בנימין נתניהו. המפגינים צריכים לקרוא לו להעביר את הרפורמה או ללכת הביתה.

    1. צודק, לולא כתב האישום נגד נתניהו, אני חושב שמזמן היו בוחרים יו"ר אחר לליכוד.
      ייתכן ואין ברירה וצריך להחליפו על אף כתב האישום

  2. למה הדגלים? בשם מי אנחנו מפגינים בשם מדינת ישראל? למען מדינת ישראל? אנחנו מפגינים למען עצמנו.

    למען חרותנו. למען החופש. בלי דגלים גם החרדים יבואו. גם הם רוצים להפגין למען חרותם האישית.

    לא מפגינים למען היהדות, למען ערכים יהודיים. אלא למען ערכים אוניברסליים אנושיים של חרות וכבוד האדם. לא רוצים לחיות תחת דיקטטורה לא של בית המשפט, לא של היועמ"ש, לא של כלי התקשורת המונופוליסטיים.

    לא רוצים שיכפו עלינו לממן את כלי התקשורת, לא רוצים את המוסד הרקוב הזה הנקרא, נשיאות. אם הימין שפן, אנחנו לא שפנים.

    רוצים ראשית לכל, חופש. ארץ חופשית. עם חופשי בארצו, חופשי לכבד את המסורת, חופשי שנציגנו נבחרי הציבור יהיו חופשיים מהדיקטטורה של בתי המשפט, להחליט ולחוקק כרצון הציבור. חופשי מהנדסת המוחות הבלתי פוסקת של הבולשביקים. חופשי מהאיפה ואיפה. רוצים ארץ חופשית . ושטאו יפסיק לקשקש. לא מפגינים למען הערכים היהודיים.

    זו מדינה חילונית המכבדת את המסורת וכך תשאר. אבל רוצים שזו תהיה מדינה חופשית דמוקרטית. בה הרוב קובע ושולט. בה הרוב מחוקק וממנה . ולא בתי המשפט ולא היועמ"ש.

    1. אם כבר הייתי נושא את הדגלים של גריבלדי לוחם החופש

  3. סליחה זה הפגנה זה? אין הצתות , לא פורצים לדירות, לא חוסמים כבישים, לא מכים כתבים מהצד השני, אין חלוקה של סמים ואלכוהול לא מתלבשים בחליפות של הקו קלוקס קלאן בקיצור הפגנה מכובדת ומשעמת ומתאימה רק לבבונים

  4. לכותב הכתבה קצת ברח לך נראה לי , מייסדי המדינה לא רצו פה מדינה שמבוססת על אדני התורה והיהדות,הרצל ושות חיפשו להפוך את כל היהודים לאזרחים ככל העמים !!@@ ,מה לעשות יהדות שווה מה שכתוב בתורה ומי שלא מבין את זה רק מחפש לברוח מהמהות האמיתית שלו .יהודי חילוני הוא כמו גוי ,אם לא החרדים מחזיקים חזק בתורה הקדושה ממזמן לא היו פה יהודים רק מתבוללים.
    עם כל הכבוד למסורת ויש כבוד עצום היא לא תחזיק מים בלי הגב של התורה הקדושה ומי שהולך בדרכה .