שקר ה'נכבה' הוא שורש הפורענות

אם לא נעמוד מולו בנחישות, הנרטיב הערבי הכוזב ימשיך לתדלק שנאת ישראל מסוכנת

מפגן ה'נכבה' באוניברסיטת ת"א | צילום: תנועת אם תרצו

השבוע צוין פעם נוספת יום ה'נכבה' השקרי בערים ברחבי הארץ, ובפרט במספר מוסדות אקדמיים. אלא שהפעם הוא התקיים בתווך שבין מבצע צבאי בעזה לבין יום ירושלים, תקופה שגם ככה הפכה מתוחה מאוד בשנים האחרונות. במבט ראשון יראה יום ה'נכבה' כספיח בין שני האירועים הביטחוניים – אחד בפועל ואחד בפוטנציאל הנפיצות. ואולם מבט מעמיק ונכון על המציאות יגלה שיום ה'נכבה' הוא שורש הרע עמו אנו מתמודדים כבר 75 שנה.

לפני שנה, כמעט בדיוק, פרסמתי מעל במה זו טור העוסק ביום ה'נכבה' השקרי ובשאר גילויי ההסתה באקדמיה הישראלית שבאו בעקבות פרעות תשפ"א. הפעם ננסה לבחון אותו דרך משקפיים מעט שונות, ובהשוואה לאירועים שהתרחשו בשבוע האחרון.

הקישור הראשון פשוט יותר: התסיסה סביב יום ירושלים היא מעין המשך להתאבלות על הקמת מדינת ישראל, בפרט על ניצחונה המפואר במלחמת ששת הימים.  "אם לארץ נשמה – הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל", אמר דוד בן-גוריון, ונדמה שגם אויבינו הערבים מבינים זאת. הניצחון במלחמת ששת הימים, ובפרט כיבוש העיר העתיקה מהווים עבורם 'נכבה 2.0', השלמת הכיבוש של ארץ ישראל המנדטורית.

לכן התסיסה סביב יום ירושלים אינה רק עניין דתי הקשור למסגד אל-אקצא, אלא בראש ובראשונה אירוע השפלה קולקטיבית עבור ערביי ארץ ישראל והאזור. יום ה'נכבה' מתחיל בנרטיב שקרי על גירוש הערבים מיפו, לוד, רמלה וחיפה, ואילו יום ירושלים משלים את המהלך בנרטיב של ביזת ליבה הפועם של הארץ. התוצאה היא התנגדות חריפה ואלימה לכל גילוי של ריבונות יהודית בירושלים.

גם את הקשר לסבבי הלחימה מול רצועת עזה לא קשה להבין ולקבל. ארגוני הטרור ברצועה (כמו אלו ביהודה ושומרון) אינם מסוגלים לקבל את היותה של מדינת ישראל כעובדה מוגמרת – לא בירושלים ולא בתל-אביב. נרטיב ה'נכבה' הוא הדלק המניע אותם לפעולה.

הרי אם עצם נוכחותנו כאן הוא תוצאה של כיבוש דורסני ופשעי מלחמה, מן הראוי להתנגד ולהילחם בכל האמצעים לקיומה של 'הישות הציונית הכובשת'. שימו לב כי הנרטיב הזה משותף לארגוני הטרור הערביים כפי שהוא משותף גם לחלק מערביי ישראל והסטודנטים הערבים בפרט. אמנם לא כולם נוקטים באמצעים אלמים ובטרור של ממש, אך גם התנגדות 'שקטה' יותר כמו הסתה וקריאות למרד הן חלק מדרכי הפעולה של מאמצי הנרטיב.

טור זה לא נועד לחשוף או לשטוח את העובדות ההיסטוריות אשר מפריכות את נרטיב ה'נכבה', וגם לא לפרט את השקרים בהם משתמשת ההנהגה הערבית כדי לשמר אותו. על כך נכתב רבות במאמרים אחרים וניתן למצוא לא מעט חומר בנושא מטעם תנועת 'אם תרצו'. טענתי המרכזית היא זו:

מדינת ישראל אינה מוכנה לקבל את הנרטיב הארסי של ארגוני הטרור השוללים את עצם קיומה, והיא גם אינה מוכנה לקבל את שלילת ירושלים המאוחדת כבירתו של העם היהודי בארצו. אם כך, אסור לתת מקום במרחב הציבורי לנרטיב השקרי של יום ה'נכבה', אשר ממנו נובעות שתי צורות החשיבה שהוזכרו לעיל, ובאות לידי ביטוי בירי רקטי מעזה או בפיגועים בירושלים.

יום ה'נכבה' אינו סתם יום אבל תמים שנועד לציין "טרגדיה לאומית" – מדובר על מנוע הבעירה המרכזי של הקטר המושך את תנועות ההתנגדות לקיומה של מדינת ישראל. טוב יעשו רשויות האכיפה במדינה אם סוף סוף יכירו בכך.


שי רוזנגרטן הוא ראש אגף חינוך בתנועת 'אם תרצו', לשעבר עורך ומגיש בערוץ 20

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. גרוע יותר מיחס הערבים מחוץ לישראל ובתוך ישראל, הוא יחסם של היהודים בשמאל (במיוחד הקיצוני) שאימצו בחדווה את כל הנושא של "כיבוש" "פלסטינים" "נכבה" וכדומה.
    האסון למדינת ישראל יבוא מהם, אם אי פעם יעלו לשלטון שוב. מדינת כל אזרחיה זה חלומם הרטוב ומיד אחר כך אוסלו 2.
    היהודים הם האויב הגדול ביותר של עצמם.

  2. לציין את יום הנכבה כארוע משמח בחגיגות בישראל.
    הערבים יתעצבנו, וזה אפילו לא בסימן שאלה אלא בסימן קריאה!
    הם יתקוממו? יקבלו נכבה 2.0 (למי שיישאר בחיים).

    האירופאים והאמריקאים יתעצבנו, גם זה אפילו לא בסימן שאלה אלא בסימן קריאה!
    יש לנו מספיק מורשת איתם, ועוד לא התחלנו לדרוש מהם פיצויים על מה שעשו ועושים לנו. כן, גם ארה"ב אנטישמית מאד, בגלוי ובצורה ממוסדת, רק שהיהודים מעדיפים שלא להתעסק עם האמת שמפריעה (תנסו להגיד לאמריקאי ממוצע שהנשיא יוליסס גרנט שר"י היה אנטישמי כפוי טובה בגלוי ופעל נגד יהודים, ותראו איזו תגובה אנטישמית תצא ממנו).
    אז כדי שהערבים שמתגוררים עדיין בתחומי ארץ ישראל התנ"כית לא יסבלו, אפשר להציע אותם לאירופאים ולאמריקאים. ממילא הערבים הללו הם מהגרי עבודה אז מה זה משנה אם הם היום מהגרים לארץ ישראל ומחר יהגרו לאירופה וארה"ב?

    1. רק הנשיא גרנט היה אנטישמי? רוב נשיאי ארה"ב היו והם אנטישמים. למרות הסיוע ארוך השנים שלהם לישראל הם חפצים בהשמדתה. הסיבה היחידה לסיוע, שישראל תהיה מתחת לנעל שלהם ותלויה בהם. הרי האמריקאים אפילו לא רצו להצביע באו"ם בעד הקמת מדינת ישראל, ואם טרומן לא היה מגלה שסטלין יצביע בעד הוא היה מצביע נגד או נמנע. אז שידחפו את החיוכים והידידות הצבועים שלהם.

    2. התפרצת לדלת פתוחה. אני מכיר מספיק טוב את האמריקאים ואת המנטליות שלהם. אותו נשיא ימח שמו ושם זכרו שהם כל כך אוהבים, שאני לא מעוניין להזכיר שוב את שמו הטמא, היה רק דוגמה בגלל שמו והאהבה שהם רוחשים לו. אבל רוב השאר היו אנטישמים בגלוי יותר או פחות.
      הסיוע שלהם לישראל הוא, כפי שכתבת, מסיבה של שליטה על מדינת ישראל. אבל סיבה זו אינה היחידה.
      חיל האויר הישראלי הוא מקדם המכירות מספר אחד בתחום התעופה המלחמתית. בזכות חיל האויר הישראלי, יצרני נשק האמריקאים מוכרים במאות מליוני דולרים בשנה (שוק הנשק העולמי מוערך בכ 600 מליארד דולר בשנה). לו התקשורת היתה באמת אוהדת את הערבים, היינו כולנו שומעים ורואים כתבות על רכבת אוירית של מפקדים מחילות אויר בכל העולם שהגיעו לישראל בזמן מבצע "מגן וחץ" כדי לחזות ולחוות באופן ישיר את הביצועים של צעצועי המוות האמריקאים, ולרכוש אותם מאוחר יותר בעשרות ובמאות מליוני דולרים. לכן אם זה תלוי באמריקאים, לעולם לא יהיה פה שקט, ולמי מהאמריקאים אכפת בכלל מאינגה אברהמיאן או דניאל טרגרמן ז"ל? מצד האמריקאים התוצאה היא פחות 2 יהודים בעולם, וכך העולם נהיה יותר טוב.

    3. יום הנכבה נקבע ע״י ערביי ישראל ב…יום העצמאות הישראלי. כך שאנחנו ממילא חוגגים באותו יום ואף אחד לא ירגיש אם נעשה עוד קצת חגיגות.

    4. לא מדויק.
      יום הנכבה נקבע ל 14/5. אנו חוגגים את יום העצמאות ב-ה' באייר.
      פעם ב 19 שנים התאריכים העברי והלועזי נפגשים.
      אז אני מוכן להיות נחמד ולחגוג פעם ב 19 שנים את יום העצמאות ללא חגיגה מיוחד וייעודית ליום הנכבה.
      אבל בשאר השנים אנו צריכים לחגוג ב 14/5 בכל שנה את היום בו הערבים נכשלו, כדברי השיר והיא שעמדה וכו', "שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו".

  3. גזענות ערבית:

    פתחי קולייב, "ביום השנה לנכבה הפלסטינית: מה אם "היטלר" היה …". 2022-05-16.

    …כאן עלו כמה האשמות דתיות שהיו קשורות לאירועים היסטוריים שהתרחשו ביותר ממדינה אחת, כולל פרשת קפטן דרייפוס שהתפוצצה בצרפת ב-1896 ומבצעי "הרג ההמוני" [מרכאות בידי פתחי] שהתרחשו בידי היטלר נגד היהודים, שהוצדקו[כך-פתחי] והוצגו לעמים האירופים ולעולם בצורה מוגזמת הסותרת את האמת. שהטבח והרדיפה שהיו נתונים להם בכל מקום ובכל זמן אינם אלא אישור ל.. שנאת היהודים. בהתבסס על מטעה [כך-פתחי], …

    נרטיב "השואה" [מרכאות מאת פתחי], שהיה
    נחקר על ידי רבים, … מאשר היום את תקפות הספקנות שלו, במיוחד המחקר.. על ידי ההוגה הצרפתי רוג'ר גארודי, שהתייחס לראיות כי מה שמכונה "שואה" [מאכאות בידי פתחי] היא מיתוס [כך מצטט הגזעני פתחי] שנוצר על ידי הרומן הציוני להצדיק את ה.. של פלסטין.

    Fathi Kulaib, "On the anniversary of the Palestinian Nakba: What if "Hitler" was a …". 2022-05-16.

    Here, some religious allegations emerged that were linked to historical events that took place in more than one country, including the Captain Dreyfus case that exploded in France in 1896 and the "mass killing" operations that took place at the hands of Hitler against the Jews, which were justified[sic] and presented to the European peoples and the world in an exaggerated way that contradicts the truth. That the massacres and persecution that the Jews were subjected to everywhere and at all times are nothing but confirmation of the .. hatred of the Jews. Based on this misleading[sic], …

    The "Holocaust"[quotation marks by Fathi] narrative, which was
    questioned by many, … confirms today the validity of its skepticism, especially the study.. by the French thinker Roger Garaudy, who referred to the evidence that the so-called "Holocaust" is a A myth (sic. Racist Fathi) created by the Zionist novel to justify its .. of Palestine.