על רקע נסיעת רה"מ לארה"ב, ארגון המחאה 'עתיד כחול לבן' שוכר משרד יחסי ציבור אמריקני

על פי מסמכים פדרליים, עמותת 'עתיד כחול לבן', הגורם המרכזי שמממן את המחאה, שכרה חברת יחסי ציבור בוושינגטון למשך שלושה חודשים בעלות כוללת של 75,000 דולר

הפגנה בחיפה נגד הרפורמה המשפטית. צילום: Hanay ע"פ רשיון CC3.0

ארגון עתיד כחול לבן, עמותה ללא מטרות רווח ישראלית המשמשת כגוף המממן העיקרי של המחאה, שכר את שירותיה של חברת הלובינג 'טרידנט' האמריקנית, כדי לקדם את העמדות שלה בקרב הציבור ומקבלי ההחלטות בארצות הברית.

על פי דיווחים לרשויות הפדרליות תחת תקנות ה"סוכן הזר" 'טרידנט' תספק לעתיד כחול לבן שירותים הכוללים "אסטרטגיות תקשורתיות" שיכללו מפעם לפעם הכנה והפצה של חומרים אינפורמטיביים המקדמים את האינטרסים של הארגון". 

ייתכן שמטרת ההתקשרות, שנערכה ב3.9.2023, היא לשבש את ביקורו של נתניהו בעצרת האו"ם בשבוע הבא. 

המידע נחשף לאחר שחברת הלובי 'טרידנט' המבוססת בוושינגטון דיווחה על פי חוק למשרד המשפטים האמריקני על התקשרותה עם קרן זרה, בכפוף לחוק הסוכן הזר האמריקני המחייב שקיפות בכל הנוגע לפעילות פוליטית ולוביסטית של ארגונים לא אמריקניים בארצות הברית. 

על פי החוזה שצורף לדיווח, 'טרידנט' נשכרה לתקופה של שלושה חודשים מספטמבר עד נובמבר בעלות של 25,000 דולר לחודש, וסך הכל 75,000 דולר. 

כפי שפורסם בתחקיר באתר זה עמותת עתיד כחול לבן היא ארגון שהוקם בשנת 2009 על ידי אורני פטרושקה, עמי איילון וגלעד שר, במטרה "להעצים ולהבליט את התמיכה הציבורית בפתרון שתי מדינות לשני עמים, ישראל כבית לאומי לעם היהודי ופלסטין מדינת הלאום הפלסטיני", ובשנה האחרונה שינתה את פעילותה כך שהיא הפכה לגוף המרכזי התומך ומממן את ארגוני המחאה השונים. על פי מידע באתר גיוס ההמונים בי-אקטיב, העמותה גייסה בחצי השנה הראשונה של 2023 למעלה מ27 מיליון שקלים בקמפיין גיוס המונים מהציבור ברחב, זאת לצד תרומות נוספות שככל הנראה התקבלו בעמותה ושטרם מופיעים בדיווחיה. 

על פי האמור באתר גיוס ההמונים, התקציבים הללו מיועדים ל"אוטובוסים, במות, שלטים, דגלים, ציוד הגברה ומסכים, בטיחות ואישורי רשויות, ביגוד ממותג ועוד", ל"פרויקטים מיוחדים – הפגנות מול בתים של חברי כנסת, צעדות ומאחז הדמוקרטיה בירושלים, השבתת המשק", וגם ל"שילוט ארצי במרפסות, בגשרים ובשלטי חוצות". אחד הארגונים שמגייס כספים באמצעות העמותה הוא "אחים לנשק", הפועל להלך אימים על נבחרי ציבור וארגוני חברה אזרחית מהימין. 

ההתקשרות עם חברת הלובינג האמריקנית מלמדת כי בכוונת העמותה להרחיב את פעילותה גם לחו"ל, ולקחת חלק פעיל יותר במחאה נגד ממשלת ישראל על אדמת ארצות הברית.

בתגובה לשאלתנו האם הכוונה היא לשבש את ביקור נתניהו החודש בארה"ב, ממטה המאבק נמסר: "נפעל בכל מקום ובכל שעה כדי להציל את המדינה מידי נתניהו וממשלת החורבן, לא ננוח עד שנבטיח שישראל נשארת יהודית ודמוקרטית".

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. מומלץ לעיין באתר FARA… למעשה כל מי שמקבל שם כסף מחו"ל (שאינו דיפלומט או משלחת של חברה מסחרית עם שייכות ברורה) חייב לדווח בפירוט עמוק מאד מי שילם, עבור מה ומה נעשה בפועל. מרתק והלוואי אצלנו !

    https://www.justice.gov/nsd-fara

  2. שיהיה ברור, לא מדובר בשום אליטות, לא בגאונים משפטיים ולא במצביאים מהוללים. מדובר בעיקר בשכבה של אנשים שנתנו גב למקורות שלהם תמורת הצטרפות למועדון שלעולם לא יקבל אותם באמת. כך אהרון ברק, אהוד ברק, חסר תעודת הבגרות שמסר שטחים ללבנון ועוד רבים אחרים. בעזרת משרדי פרסום ויחסי ציבור משווקים אותם ואת הזבל שהם מוכרים לציבור ומספקים להם תדמית מצוחצחת של מנהיגים שפועלים לטובת הכלל כאשר בפועל הם משרתים אינטרסים זרים במודע או שלא. השמאל במדינת ישראל הוא בפועל שלוחה של מחלקת המדינה וזאת נשלטת היום על ידי התנועה הגלובליסטית.
    חשבתם פעם למה ב״שמאל״ מתחלפים המנהיגים כמעט כל מערכת בחירות? הסיבה היא מאוד פשוטה. לא מדובר במנהיגים אותנטיים. מדובר בהצגה.

  3. מה המטרה להציק להראות שאתם קיימים
    תלמדו להפסיד
    רלב

  4. מהרסייך ו חרבייך ממך יצאו. בוגדים מדינה נאלחים ונתעבים, המתכסים בדמות השקרית של פטריוטים כביכול, פועלים בכל דרך ובכל אמצעי לחסל את המדינה שנתנה להם את מה שיש להם.

  5. מה נאמר ומה נדבר איפה בג"ץ שידון על פורעי החוק האלו והכספים מושחתים לריק ולהבל רק נגד מדינת ישראל. חבורת אפסים שמנצלת כוח וכסף זר כדי לפגוע האזרחי המדינה שיש להם זכויות אך אין להם גב. מה השנאה הזאת מאיפה היא באה ולאן היא הולכת? מה המטרה שלהם להפיל את המדינה בידי אויביה? רשעות וטמטום. אכזבה…. ראשוני הציונים מתהפכים בקברם ובוכים על הקמת מדינה שנשבתה בידי כוחות האופל….