לשבור את ציר הרשע

המערב איבד הרתעה, ומדינות וארגונים סוררים חשים כי הם יכולים לקחת סיכונים מבלי לשאת בהשלכות

ראשי חמאס בטהרן | צילום מסך

בעודי צופה בסרטונים של המתקפה הזוועתית נגד אזרחים חפים מפשע בישראל ובצמאון הדם המוחלט של חמאס, נזכרתי בשיחה שערכתי בקייב עם חבר הפרלמנט האוקראיני מריאן זבלוצקי, ותיאורו הצבעוני את "ציר השמוקים" הפועל ברחבי העולם, תוקף את החפים מפשע, מחפש לערער מדינות חופשיות ולכבוש שטחים.

לא כל אויבי אמריקה פועלים ביחד, אך כולם חולקים אינטרסים דומים ולעתים קרובות משתפים פעולה לטובת קידום אותם אינטרסים.

דיווחים הולכים ומתרבים מאשרים את מה שכולנו חשדנו – אמנם מפלצות חמאס הם שלחצו על ההדק בטבח של אזרחים לא חמושים, אך מי שהכשיר אותם, הניח בידיהם את הנשק והצביע על המטרה היו האיראנים.

גורמי ביטחון איראנים סייעו לתכנן את מתקפת הפתע בה פתח חמאס בבוקר שבת, והעניקו לה אור ירוק בפגישה בביירות בשבוע שעבר, כך על פי בכירים בחמאס וחיזבאללה. פרטי המבצע לובנו במהלך מספר פגישות בביירות בהשתתפות קציני משמרות המהפכה ונציגים מחמאס וחיזבאללה.

לדבריהם, קציני משמרות המהפכה פעלו ביחד עם חמאס מאז אוגוסט במטרה לתכנן את הפלישה מהאוויר, מהים ומהיבשה – חדירת האויב החמורה ביותר לשטח ישראל מאז מלחמת יום כיפור ב-1973.

מנגד, בכירים בוושינגטון אמרו כי אינם רואים עדויות למעורבות איראנית. כך למשל, בראיון ב-CNN אמר מזכיר המדינה בלינקן כי "ישנה בוודאי מערכת יחסים ארוכה [בין איראן לחמאס], אך טרם נתקלנו בראיות לכך שאיראן כיוונה או עמדה מאחורי המתקפה המסוימת הזו". נראה כי עיתונאים מצליחים לגרום לאנשי חמאס לאשר דברים ששירותי הביון האמריקנים לא מסוגלים. או שאולי אנשי ביידן פשוט אינם מעוניינים להודות בכך שרשויות הביון אכן מאשרות את ההצהרות האלו או דומות.

לפחות ב-48 השעות הראשונות למשבר, נראה כי ממשל ביידן עשה כל מאמץ כדי להעניק לאיראנים את חמת הספק. כאילו שחמאס היה יכול לתכנן את מתקפת האויב הגדולה והרצחנית ביותר בתולדות ישראל לבדו, מבלי שלאיראן תהיה כל נגיעה בכך.

מן הרגע בו ג'ו ביידן נכנס לבית הלבן, הוא ואנשיו היו נחושים להחיות מחדש את הסכם הגרעין, מתוך אמונה עיוורת בכך שארה"ב יכולה איכשהו לתחזק מערכת יחסים יציבה עם מדינה הקוראת להשמדתה שלה בבירור רב ביותר. היה אפשר אולי לחשוב שכאשר בפרלמנט האיראני צועקים "מוות לאמריקה", מישהו מכל יועצי הנשיא בענייני איראן הוא למעשה סכן של טהרן. אז למעשה, לפחות שניים מהם היו.

רק לפני כשבועיים אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן כי "המזרח התיכון שקט כיום יותר מכל תקופה אחרת בשני העשורים האחרונים". העמדת הפנים הזו הייתה גם היא קורבן למתקפת הטרור בסוף השבוע.

אם בוחנים את העניין לעומק, ניתן לגלות קשרים בין כל בעיות החוץ האמריקניות. חמאס הוא בן חסות של איראן. בשנת 2019, הממשל האמריקני העריך כי איראן מעבירה מדי שנה 700 מיליון דולרים לארגוני טרור, כולל חמאס. שר הביטחון גלנט העריך כי טהרן שולחת לחמאס מאה מיליון דולרים כל שנה. דיווח אחר ציין כי התמיכה האיראנית בחמאס צמחה לסכום שנתי של 360 מיליון דולרים.

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר בראיון לרשת 'אל ג'זירה' כי איראן העבירה לארגון 70 מיליון דולר במטרה לסייע לו לפתח טילים ומערכות הגנה. כל זאת בנוסף לצ'ק החודשי בן 30 מיליון הדולרים אותו מעבירה קטאר לחמאס, לכאורה במטרה לשלם עבור דלק, משכורות וקצבאות למשפחות.

מתקפה כזו נגד ישראל בוודאי דרשה מימון וחימוש נרחב. מקורות בבית הלבן טענו בסוף השבוע כי שישה מיליארד הדולרים שהופשרו לטובת איראן במסגרת עסקת חילופי השבויים האחרונה עם ארה"ב יכולים לשמש אך ורק למטרות הומניטריות, אך התחמקות זו מתעלמת מעובדה פשוטה – כאשר איראן יודעת כי היא עתידה לקבל סכום נאה כזה, היא יכולה לשחרר סכומים גדולים אחרים לטובת תמיכה נוספת בטרור.

יחד עם זאת יש לזכור כי איראן זוכה להכנסות ממקורות רבים אחרים. סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של טהרן. עובדה  אינה מפתיעה בפני עצמה. סין הייתה עד לאחרונה גם שותפת הסחר הגדולה ביותר של ארה"ב. אך בכל הנוגע לאיראן, המדיניות הסינית משאירה אותה בחיים ומפחיתה מאוד את השפעת הסנקציות. סין מייבאת יותר ויותר נפט איראני, ושתי המדינות, ביחד עם רוסיה, הרחיבו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן.

רוסיה ואיראן מעולם לא היו קרובות יותר. המלחמה הרוסית באוקראינה מתקיימת הודות לנשק מתוצרת איראנית, המעניק לטהרן עוד כספים לתמיכה בטרור. חלק מהרחפנים האיראנים הנמצאים בשימוש רוסיה מיוצרים בסוריה, צפון קוריאה שלחה למוסקבה חימוש, ופוטין (יחד עם האייתוללות) נחלץ לעזרת משטר מאדורו הדיקטטורי בוונצואלה.

על פי דיווח של המועצה לקשרי חוץ, בכל רחבי ואפריקה ומה שהיה נקרא העולם השלישי, "סין ורוסיה מעודדות משטרים צבאיים או מסייעת להם להתבסס לאחר שעלו לשלטון… במקרה של סין, היא בבירור מנסה ליצור סדר עולמי חדש וחלופי לזה המובל בידי ארה"ב".

הממשלה הרוסית, שכירי החרב שלה ובני-הברית שלה מעוררים צרות בכל רחבי העולם. לא רק באוקראינה אלא גם בגיאורגיה, מולדובה, סוריה, מרכז אסיה וסודאן, ובהפיכה הצבאית האחרונה בניז'ר. בינתיים, משטר הטאליבן באפגניסטן שמח למכור לכל המרבה במחיר כלי נשק אמריקנים אותם תפס שלל.

אינני מעוניין לעורר תבהלה, אך אנו חוזים בכישלון מדיניות ההרתעה. "הסדר הבינלאומי מבוסס החוקים" עליו ממשל ביידן ממשיך לדבר אינו קיים למעשה. כפי שכתב דיוויד לאונהרדט ב'ניו-יורק טיימס', "יתכן כי העולם נכנס לתקופה חדשה של אי-סדר. מדינות, וארגונים פוליטיים כמו חמאס, מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר מבלי לחשוש שיהיו לכך השלכות כבדות".

חמאס אונס ושוחט מאות חפים מפשע בפסטיבל מוזיקה; רוסיה פולשת לאוקראינה וסין מתכוננת לכיבוש טאיוואן. אף אחד אינו חושש יותר מפני המערב; אף אחד אינו מצפה לביקור של הארסנל המלא של הדמוקרטיה ובנות-בריתה, בתגובה לפרובוקציות, מעשי טבח ופלישות.

ניתן להאשים בכך את התמונות מן הנסיגה המשפילה מאפגניסטן, את המגמות הניאו-בדלניות שמכות שורש בכל רחבי המערב, את האליטות המערביות החמדניות הרואות במשטרים רצחניים עוד הזדמנות להרוויח דולר. יתכן שהכינוי בו השתמש זבלוצקי לתיאור הציר הזה אינו הולם, אך עלינו למצוא כינוי כלשהו לשיתוף הפעולה האופורטוניסטי בין רוסיה, סין ואיראן, מדינות סוררות כצפון קוריאה, ונצואלה, סוריה והטאליבן באפגניסטן, וארגוני טרור כחמאס וחיזבאללה.

בהתחשב בכך שלכל המעורבים ברשת הזדונית הזו יש רזומה שטני למדי, הייתי אומר ש"ציר הרשע" הוא כינוי מתאים.

איפשהו ברצועת עזה ישנם פלסטינים חפים מפשע – אנשים מן השורה המנסים לחיות את חייהם בשקט, להתפרנס ולגדל משפחה. אך אם אתה חי בסמוך למעבדת נפץ של חמאס או מחסן נשק, או מאפשר למחבלים לנהל את חייך, אתה בוחר במודע לקחת סיכון גדול מאוד.

קשה לדעת האם הפלסטינים בכלל מסוגלים לחיות אחרת מאשר חייהם כעת תחת מדינת טרור, הנשלטת בידי טרוריסטים ומטילה טרור גם על נתיניה. אם היה מתנגד כלשהו לשלטון הטרור, הוא בוודאי היה מחוסל מזמן.

אך אם אתה מלמד את ילדיך להאמין שמטרתם העליונה בחיים היא להיות מחבל מתאבד, אתה פשוט לא אוהב אותם. דיווח מחודש מרץ האחרון הראה כי "מורים ובתי ספר הקשורים לסוכנות אונר"א של האו"ם קוראים באופן תדיר לרצח יהודים, יוצרים חומרי הוראה המאדירים טרור, מעודדים את התלמידים להפוך לשהאידים, מייצרים דמוניזציה לישראלים ומקדמים אנטישמיות".

חשבו כמה רופאים פונטציאליים, מדענים, אנשי עסקים, מהנדסים או אמנים הפלסטינים איבדו משום שהחברה שלהם מספרת לילדים כי הדבר היחיד הראוי לעשות הוא לרצוח יהודים. חיי הפלסטינים היו יכולים להיראות אחרת לגמרי, וטובים בהרבה מהיום, אך כדי שזה יקרה הם חייבים באופן קולקטיבי לעשות בחירות הרבה יותר חכמות.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. זה לא "המערב" זה קריסת התפיסת הרקובה של "אינטרסים ביטחונים" ושקט בכל מחיר . השיטה שהיא הדגל התפיסתי של נתניהו של כל ראשי מערכת הבטחון ב30 שנה האחרונות. תתפקחו זה שהשמאל מרכז גרוע לא פחות , לא מוריד ממנו את האחריות , היה לא את האפשרויות לשנות , כבר מהפעם הראשונה שהוא נבחר כדי לבטל את אוסלו ובמקום זה הוא מסר את חברון וקרא לערפת חבר. ואח"כ מצא לו חברים חדשים בחמאס . אבל עכשיו זה לא הזמן לחשבונות פשוט נראה מהתנהלותו שאין לא כוונה בכלל לנצל את המצב להכרעה בעזה באיוש עם ערבי ישראל ובלבנון.

    1. לשטח את עזה. כמו שעשו בנות הברית לדרזדן במלחמת העולם השניה. אין מנוס. הקשיבו לפייגלין ביו טיוב. רק פניה חוזרת ונשנית של הצבור הרחב, לשטח את עזה, תביא אולי למפנה.

    2. אוי, הנה הגיע הבוט השמאלן/פלסטיזי עם השקרים והתעמולה הרגילים. שקט בכל מחיר זו התוצאה של הסכמי אוסלו, שנתניהו הזהיר מהם וזעק נגד מסירת השליטה בעזה לאש"פ ובהמשך לחמאס. מאז כל שניתן היה לעשות הוא לתחזק ולצמצם את מחדלי השמאל, לא לתקן.
      נתניהו לא נבחר לבטל את אוסלו ואף אמר כך לפני הבחירות ב96, נבחר כדי למזער את הנזק ממנו. הסכם בינלאומי שארה"ב ערבה לו לא ניתן לבטל ללא הסכמתה. הסכם חברון היה המשך של אוסלו, נתניהו הצליח בו למזער את נזקי ההסכם המקורי והכניס בו תנאים המונעים המשך נסיגות.
      חברים בחמאס? כי כך אמרה לבני ושות'….. טענו שנתניהו מחזק את החמאס כאשר אינו מנהל תהליך שלום עם אש"פ…. אז הגאון מחזיק את המקל בשני צדדיו, נגד הסכמים עם אש"פ ונגד מניעת הסכם נוסף עם אש"פ. אבל אין קשר בין שמאל ועובדות, אין קוהרנטיות ואין ….. יהדות. רק שנאה, רעל ובורות.

  2. אולי הגיע הזמן שהמערב יחפש את ההתנתקות שלו מאותם משטרים. זה מסובך. זה קשה.זה נראה בלתי אפשרי אבל…אם נבין שהמערב מממן את שונאיו ומתדלק את אויביו בהרבה "דלק" כנגדו, אולי נבין שעדיף לתקופה של כמה שנים לחיות מעט בצנעה ולהיגמל מההשתעבדות למוצרים סיניים לא איכותיים ולהציל את העולם בסופו של דבר.

  3. איפה יושבת הלשכה המדינית של "חמאס חוץ"?

    או ליתר דיוק, מי המדינה הנותנת מחסה, מסתירה למעשה, את אסמאעיל הנייה וחבר מרצחיו? מי איפשרה להם ליזום, לתכנן ולממן (ישירות) את הרצח המשוקץ מאז ימי השואה הזה? לא מי נתן רקטות, מי נתן קלאצ'ניקוב ומי אימן את הנאצים לשסף גרונות של תינוקות – חסרי כל מצפון ועכבה מוסרית, הסוחרים בנשק ומשספים גרונות מטעם דאע"ש, לא חסר. רק בלי כסף, ייזום והכוונה, הם לא יעשו כלום. מי נתן את כל אלה?

    קטאר!!!

    קטאר מסתירה את אסמאעיל הנייה וחבר מרצחיו! קטאר נתנה להם כסף להתקפה הזו (אם המדריכים היו מטהראן או ממאדים, זה משני, זה רק ביצוע, ללא כסף והכוונה, האיראנים היו הולכים ל"לקוח" מממן אחר – גם כאלה לא חסר) וקטאר תעמיד עכשיו פנים, שהיא רוצה לתווך לשחרור החטופים???!!! לשלום וחדי קרן על גופות תינוקות משוספי גרון???!!! WTF???!!!

    איך? איך לעזאזל קטאר לא בציר הרשע? איך?!

    אחרי מלחמת העולם השנייה, ברונו טש וקארל איינבאכר – אלה שיצרו את ציקלון בי המשוקץ – נעצרו, נשפטו והוצאו להורג. לא *רק* ה-SS שזרקו את הגז לתוך ה"מקלחות". ללא היצרנים, הסייענים ובעיקר המממנים – זה לא היה יכול לקרות! גם אם יש אלפי נאצים צמאי דם.

    ללא מימון וללא המאפשרים, זה כל מה שהם ישארו – נאצים צמאי דם, נוטפי מיין קאמפ בערבית מבעד מצלמות אלג'זירה.

    גם ברגעים אלה, מי מאפשר לחמאס עזה להסתיר את החטופים (פשע נגד האנושות בהתאם לסעיף 7 לחוקת בית הדין הפלילי הבין-לאומי, "חוקת רומא") וזה עולה לא מעט כסף ותכנון (מי שבנה ומימן את זה, ידע שהוא לא בונה בתים לרווחת תושבי עזה), זו קטאר.

    זה שהרוצחים מטהרן אימנו כמה נאצים צמאי דם מעזה, אסור שישכח (!) אך אסור שישכח עוד יותר – מי שגם ברגעים אלה, מספק לנאצים מעזה, את כל הנחוץ להם כדי לרצוח חפים מפשע, לאנוס ולשסף גרונות לתינוקות – ממש ממש ממש לא רק, מי שלוחץ על ההדק.

    וזו קטאר.

    אסור בתכלית האיסור, לא למקם אותם אפילו מעל האיראנים ב"ציר הרשע".

    והם עוד רוצים לתווך על חשבון מצרים, להחזרת החטופים (פשע כנגד האנושות). מתווכים עלק.

  4. למה אתם פוטרים את קטאר מכל אחראיות? למה הם לא כלולים בכל הדיווחים בתור המממנים העיקריים של חמאס והטרור הפלסטינאצי, כאשר מאחורי כל זה עומד לא אחר מח"כ ערבי לשעבר בשם עזמי בשארה? אולי הגיע הזמן להכניס את קטאר לספסל הנאשמים ולהכפיש אותה בפני העולם כמי שמימנה את ההתקפה הנפשעת הזאת, כך שיחרימו אותה כמו שמחרימים את רוסיה?

  5. המאמר התחיל יפה אבל בסוף ישנה חריקה צורמת: ״אם אתה חי בסמוך למעבדת נפץ של חמאס…אתה בוחר במודע לקחת סיכון גדול מאוד״.
    לא יודע לגבי כותב המאמר אבל אני לא בחרתי את השכנים שלי. בנוסף, כפי שכותב המאמר עצמו מצביע שתי פיסקאות מתחת-לא ברור כמה ברירה ואפשרות התנגדות יש לעזתי הממוצע.
    ברגע שמנסים לתרץ מוסרית כל קורבן-תמיד יהיו טענות נגד ובעיות שימנעו ממך לעשות מהלכים הכרחיים ולנצח.
    הנסיון לנצח ולשמור על מוסריות מוגזמת הוא שמוביל לחולשת המערב.
    התשובה הנכונה היא זו היהודית: ״אוי לרשע ואיו לשכנו״. התנהלות כירורגית אינה מעשית. כמו בכל טיפול נגד סרטן זה פשוט לא אפשרי להימנע מלפגוע גם ברקמות בריאות וחפות מפשע.
    עד שנשלים עם זה, לא ננצח.

  6. אחת הבעיות של המערב וכן גם ישראל היא הדמוקרטיה.
    כן. בשלטון דמוקרטי הכל לוקח יותר זמן. כל החלטה עוברת מיליון ועדות ושישים הצבעות. והעיקר, המוסר. או, המוסר.
    כאשר מתעסקים עם אויבים מהסוג שיש לנו אין זמן לועדות וגם לא למוסר. לחמאס בטוח שאין בגצ….

    1. תמיד טענתי (ולא מתוך "גאונות" כלשהי אלא מתוך היגיון רגיל)… ברומא התנהג כרומאי.
      אלה החתומים על אמנת ג'נבה צריכים להתנות את חתימתם בכך שהמדינה / כל יישות אחרת שאיתה הם נלחמים, חייבת להיות חתומה גם כן אחרת יוצא מצב שצד א' מחויב לעמוד בסטנדרטים גבוהים מידי לניהול מלחמה ואילו הצד שלא חתום חופשי לפעול כרצונו.
      מצב מגוחך וטפשי לחלוטין.

      לסיכום,

      כדי שאמנה זו תהיה בתוקף, שני הצדדים צריכים להיות חתומים בה.

      אם רק מדינה אחת חתומה… היא תוכל להשתמש באותה רמת אכזריות של אויביה
      (אחרת תפסיד כמעט בוודאות) …

    2. תמיד יש זמן למוסר. אבוי לנו כאשר ננטוש את המוסר.
      אלא שכמו שרונן כתב צריך לבחור את המוסר כך שהוא יוביל לעתיד טוב יותר ולא לחולשה ונצחון הרוע. לכן עדיף מוסר המבוסס על הגינות ולא כזה המבוסס על ׳נאורות׳.
      אסור לשפוך את התינוק עם המים.
      לצערנו ישנם עדיין קנאים רבים שדבקים בערכיהם גם במחיר הרס רב בתחומים רבים. בלי להפעיל שום חוש ביקורת על הערכים שהם חונכו אליהם. חשוב להיות יותר חכמים מהם ולדעת מתי לערוך שינויים בעולם הערכים שלנו אך זה לא אומר שצריך לזרוק אותו לגמרי.
      ימני

  7. פשוט להבין כי העומד מאחורי המעשים הנוראים, האצבע הלוחצת על ההדק, הוא האסלאם.
    מכאן המסקנה הברורה היא שאם בסוף המערכה הזו עדיין עומד מסגד על הר הבית – הפסדנו!

  8. חיי הפלסטינים מעניינים אותי כשלג דאשתקד. הדבר היחיד שצריך להעסיק אותנו זה איך אנחנו מחסלים את שלטון החמאס, כל מנהיגיו ברצועה ובחול, מתנתקים לגמרי מהרצועה באספקטים של מזון, מים, חשמל ועבודה (אין יותר מתן רשיונות עבודה – שילכו לעבוד בניגריה מצדי). ומייצבים שם שלטון מקומי נטול כל יכולת צבאית. מפה ואילך תתקיים בקרה רצופה על הרצועה – וכל איום יטופל באופן מיידי, אלים וללא התראות וללא סבבים.

  9. אף אחד בארץ או בעולם לא מציין שאת כל המצב הנוראי עם אירן והטרור ייצר במו ידיו ברק אובמה הגיב:

    רק אובמה והוא ולא אחר אשם במתחולל בעולם ובארץ מול מדינת הטרור שהוא גידל והשקה – אירן והאייטולות.

    אובמה אשם בכל מה שמתחולל ואף במלחמת העולם השלישית שתפרוץ בגלל אירן והטרור אם תפרוץ.

    הוא השטן בהתגלמותו ואיש לא מזכיר זאת משום מה.

    כל הדם על ידיו.

  10. מה זה המערב? מי זה המערב? המטומטמים שהציפו את מדינותיהם במוסלמים ובערבים עד אינסוף? הגיב:

    מרקל המטומטמת וכל דומיה בצרפת ובשבדיה שדיברו על רב תרבותיות? או הטמבלים בצפון אמריקה שהצהירו שהאיסלם תמיד היה חלק מתרבותם?

    מי?

    היום שורפים אותם ואת שוטריהם בניידות ומרביצים לשוטרים הגרמנים בהפגנות.

    כבר לפני מאות שנים דיבר האפיפיור על רשעות מוחמד שלא תרם לעולם כלום חוץ מרשע ורוע ואכזריות ופשע.

    וישראל האווילית הנשלטת על ידי בג"צ נתעב שמטרותיו בדיוק זהות לאותם מרקלות ושבדים וצרפתים אהבלים שמזמינים את התליינים שלנו בפסיקותיהם המופרעות ומציפים את ארצנו בעוד ועוד אויבים לעתיד ובהווה.

    חכו עוד רגע ותיראו מה יעשו לנו פה בגלל אותם פוסטמות מכת השיוויון ועלאק זכויות האדם המובילה לרצח שלנו וליסול המקלט היהודי הקטן שלנו.

    חכו עוד רגע ותיראו את השחיטה הגדולה שמחכה לנו מכל "המסכנים" מאריתריאה, סודן, ירדן, טורקיה ועוד הפולשים לכאן באין מפריע וללא יכולת לסלק אותם בגלל בג"צ.

    חכו.