מה תומכי 'הפסקת האש' רוצים באמת

במקום האשמת הקורבן היהודי, הדיון הציבורי צריך לעסוק אך ורק בהכנעת חמאס ושחרור החטופים

מפגין תומך חמאס בלונדון | צילום מסך

בשבועות האחרונים אנחנו שומעים רבות על "תומכי הפסקת אש". האבסורד ברעיון מתבהר כאשר מתבוננים היטב במצב. באיזה מצב אחר בו חוטפים מחזיקים בני ערובה היינו צועקים לשוטרים להפסיק את האש, או דורשים מסוכני הבולשת להפסיק את המרדף? יש סיבה לכך שסדרת הסרטים בכיכובו של ליאם ניסן נקראת 'חטופה' ולא 'הפסקת אש'.

חמאס יכול לשים קץ למלחמה הזו מחר בבוקר אם רק יניח את נשקו וישחרר את בני הערובה. הפסקת אש היא אפשרות שבהחלט נמצאת על השולחן, רק שהמכשול האמיתי בדרך אליה לא נמצא בישראל. מה שאותם פעילים הדורשים ממנה לנצור את האש באמת מבקשים הוא לפרק את ישראל מנשקה. הם מצפים ממדינת היהודים לבגוד בהתחייבותה הבסיסית ביותר לאזרחיה. כל השאר סמנטיקה ותו לא.

כאשר אפילו ברני סנדרס מודה בעובדה שלא ניתן להותיר על כנו את שלטון חמאס ברצועה, נדמה שישנו כמעט קונצנזוס בעניין. המציאות מחייבת עקירה מן השורש של ארגון הטרור, והשלב המקדים לכל הפסקת אש חייב להיות הגדרה מפורטת של תנאי כניעת החמאס ופירוקו מנשק. הדיון הציבורי לגבי הפסקת אש צריך לעסוק רק בכך: כיצד ומתי חמאס ישלים עם גורלו וישחרר את החטופים.

אך בינתיים ברחובות אמריקה, המנהג של קריעת כרזות הקוראות להשבת החטופים הפך לסוג מוזר של "התנגדות", ממעשה מושמץ לסימן של גאווה. הסיבה הבסיסית לכך היא שחלקים גדלים והולכים בחברה חשים חוסר נוחות במציאות בה ישראל היא הצד הסובל והאנושי. במקום שיפנו את הזעם כלפי חוטפי הילדים, הם כועסים דווקא על מי שקורא לשחרורם ומפיץ מידע על חייהם. תולשי הפוסטרים אינם מעוניינים שאחרים יכירו את העובדה שישנם חטופים בעזה, שנלקחו באכזריות מביתם ומשפחתם על ידי ארגון טרור רצחני.

כאשר משטרת ניו-יורק חויבה בידי העירייה להסיר חלק מהכרזות שנתלו ברכבת התחתית, השוטרים קראו את פרטי החטופים ונעצבו. "רק בן ארבע, אלוהים", אמר אחד מהם לפני שהחל במלאכת ההסרה על פי חוק. זוהי תגובה נורמלית. לפני ה-7 באוקטובר, היינו מצפים ממרבית האנשים להגיב כך במצב כזה.

עוד היינו מצפים לראות את שחרור החטופים בראש רשימת הדרישות של פעילי שלום למיניהם, ממש לצד הדרישה ממחבלים להניח את נשקם ולהיכנע. במקום זאת, אנחנו צריכים היום להיאבק על עצם ההכרה בקיום החטופים או בקיומן של הזוועות שביצע חמאס. העובדה שישנם אזרחים אמריקנים רבים בקרב בני הערובה בעזה לא עצרה אף לרגע את הזעם האנטי-ישראלי המגיע מחלקים מסוימים באמריקה, ומכוון דווקא נגד הקורבנות התמימים.

וכך מצאנו את עצמנו במצב הנוכחי –  מעמידים פנים שהדיון נוגע להפסקת אש, משום שמה שאותם סוציופתים מבקשים הוא למחוק ממנו כליל קורבנות יהודים. זו הדרישה הפומבית שהם מציבים.

הסיבה שהם עושים זאת היא משום שרובם יודעים שפעולות ישראל בעזה מוצדקות לחלוטין. עובדות החודש האחרון לא מותירות שום ספק בעניין, ולכן יש למחוק את העובדות מתודעת הציבור. זו הסיבה לתלונות על כך שהתיעוד אותו מפיץ דובר צה"ל וכולל סרטונים שצולמו בידי חמאס הוא למעשה "תעמולה ישראלית". גם המתלוננים יודעים שהסיכוי היחיד שלהם לנצח בקרב על דעת הקהל טמון בכך שאותו קהל לא יבין מה באמת קרה.

עד שתומכי הפסקת האש לא יכללו בדרישותיהם גם את שחרור כל החטופים ושימת קץ לעידן החמאס, לא נצליח להתקרב גם לא צעד אחד קטן לקראת שלום אמיתי. ואולי שלום אמיתי זה לא באמת מה שפעילי השלום מבקשים?


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר קומנטרי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. פעילי השלום אכן מבקשים שלום אמיתי-אבל רק בדרך שלהם. זה כמו הסיפור על האיש שמחפש את המטבע שהוא איבד תחת פנס הרחוב כי שם רואים יותר טוב. השמאל מודע לעובדה שהמלחמה הזו יכולה להוביל לשלום בדרום ישראל כמו שהמזרח התיכון לא מכיר אבל כשהוא רואה את המחיר שתושבי עזה משלמים, השמאל פשוט לא מסוגל להשלים עם זה. נכון שויתור הוא פרס לטרור וכנראה יוביל לחזרה על אירועי ה7.10 אבל רק בעוד כמה שנים ובינתיים השמאל יוכל להמשיך לספר לעצמו שהטכנולוגיה תתקדם ותוביל למציאת פתרון הומני למרות שההימור הזה מעולם לא הצליח (ולכן הם לא יקחו אותו על חשבון עצמם).
    השמאל מוכן להקריב בקנאות פנאטית את כל הקרבנות הנחוצים על מזבח אלוקי ההומניות הקדושה. הכול רק לא להפנות למצפון שלהם ביקורת בריאה.

    1. עבודה זרה של שנות ה-2000.
      ליתר דיוק – עבודה למולך. הוכחה תמצאו אצל מי שאמר "קרבנות השלום"

  2. הם רוצים שנמשיך לקרוא להם בשימות מחמיאים שהם המציאו לעצמם.

    "תומכי הפסקת אש", "אנשי שלום" ושאר השקרים של הוצחים.

    בחוק ובמוסר, מוגדר מסיבה מובנת, שכל מי שמסייע למעשה אלימות – שותף באופן מלא לפשע. גם כאשר לא הוא אישית, לוחץ על ההדק. אלה עבירות השידול והסיוע בקודקס הפלילי הישראלי.

    אין ויכוח על כך, שמי שמסייע לרוצח המחזיק בחטופים – להשיג את מבוקשו, שותף למעשיו של הרוצח באופן מלא. גם אם הוא מתחבא מאחורי מילים גבוהות כמו "סאלאם". נהפוך הוא, אלה בדיוק הסיסמאות על סאלאם וחדי קרן בקשת בענן, אשר במצעותם מנסים המסייעים לרוצחים לעצור את המאמצים לחלץ את החטופים ו/או לאפשר לרוצחים המחזיקים בהם, להגן על עצמם טוב יותר.

    לפיכך, הדבר הראשון הוא להפסיק לקרוא להם בסלוגנים מחמיאים שהם המציאו לעצמן ולקרוא להם בשמם: רוצחים.

    כמו שלא תמצאו שום שימות חיבה בסיקור הזמנת רצח. לא תמצאו שם שום סיסמאות מקלות כמו "הוא רק חתם חוזה" או " רק עשה העברה כספית". לא תמצאו שום הבדלה בין הרוצח לבין המסייעים לו. כך צריך לקרוא לסייעני הרוצחים בשמם – אתם שותפים לרצח ואת הסלוגנים על סאלאם, לכו למכור לאחיכם בחמאס דעאש.

    נתחיל בזה שנשמיט את הקרקע מתחת לסלוגנים של הרוצחים האלה.

  3. ערבי הןא נאצי.רשע מזוכך. קרבנות השלום ההזוי דל רבין ןפרס. על מזרח תיכון חדש.
    עשו את כל הצרות השמאלנים
    עכשיו מאשימים את הימין

  4. ערבי הןא נאצי.רשע מזוכך. קרבנות השלום ההזוי דל רבין ןפרס. על מזרח תיכון חדש.
    עשו את כל הצרות השמאלנים
    עכשיו מאשימים את הימין