משפחות שכולות נגד 'אחים לנשק': "רוקדים על הדם"

לאחר תגובות נזעמות על "קמפיין הסתה פוליטי", ארגון השמאל מחק מודעה שפרסם עם שמות הנופלים בעזה

צילום מסך מתוך youtube, טוויטר

הרשתות החברתיות סערו שוב הערב (רביעי), לאחר שמספר משפחות שכולות ביקרו בחריפות ציוץ שפרסם ארגון השמאל 'אחים לנשק' עם שמות הנופלים בלחימה בעזה, ציוץ אשר נמחק בהמשך ובמקומו פורסמה מעין התנצלות.

הפרסום המקורי כלל כאמור את רשימת הנופלים מתחת לכותרת "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין", לצד הכיתוב: "אחים לנשק בתגובה לנתניהו: 1200 נרצחים שעבורך הם ניצבים בקמפיין – אלה האחים והאחיות שלנו".

התגובות הזועמות מיהרו להגיע, כאשר אליהו דוכן, אחיו של סגן יוחאי דוכן ז"ל הגיב לציוץ וכתב: "שלום "אחים לנשק" אשמח שתוציאו את השם של אחי סגן יוחאי דוכן ז"ל מקמפיין ההסתה הפוליטי שלכם. תודה מראש. ד"א: להבא כדאי לכם כגוף פוליטי, לשאול את משפחות הנופלים אם הן מסכימות שתחללו את זכר יקיריהם בקמפיין פוליטי מסוג שכזה". בהמשך דווח כי מפעילי החשבון של 'אחים לנשק' הסתירו את תגובת דוכן לציוץ שלהם, שמאז נמחק כאמור.

כפי שנטען בשרשור של חשבון 'בודקים', משפחות שכולות נוספות הביעו כעס על השימוש בשם הנופלים. כך למשל, יהודה שני, אביו של עדי שני ז"ל, צייץ וכתב: "מדם ליבי .כאב שכול אני חש כי הארגון הבזוי הזה מחלל את זכרו של בני ! עושים  שימוש פוליטי בדבר הקדוש ביותר.  מאז נפל בני חשתי שהעם לומד לקח ומשנה כיוון! אבל הקמפיין הזה הוא שיא הנבזות ושימוש ציני בשכול! אני קורא לכל מי שנאמן לחללי צה"ל הקדושים לגנות בכל פה את השימוש בשכול לפוליטיקה".

אמיר רוזנטל, אביו של אפיק ז"ל, צייץ וכתב: "הנני דורש מכם להסיר באופן מיידי את שמו של בני מכל קמפיין ומכל רשימה שאתם עושים בה שימוש. לא קיבלתם שום אישור לעשות שימוש כלשהו בשמו של בני למטרותיכם".

יריב חג'בי הגיב וכתב: "אח שלי בין השמות האלה, בן דודי בן השמות האלה, שלושה אחיינים מדרגה שניה בין השמות האלה. ביזיתם אותם ואותנו כמשפחה שכולה. אתם רוקדים על דמם".

גם במערכת הפוליטית הגיבו לסערה, כאשר ח"כ אלמוג כהן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הארגון שקורא לעצמו ״אחים לנשק״ שהחל את חטא הסרבנות, דאג להוציא הודעות של ״יוצאי המ״מ והטייסים״, נהג באלימות במשרדי קהלת וכנגד שרים (לוין) עושה עכשיו קמפיין פוליטי בזמן מלחמה, תוך שימוש ציני וללא רשות בשמם של הרוגי מלכות. לא קונים אותנו בתחליפי חלב וחיתולים. לא נשכח ולא נסלח".

לאחר התגובות הקשות, ב'אחים לנשק' הגיבו לסערה במחיקת הציוץ מעורר המחלוקת, ובמקומו פרסמו הבהרה בה נאמר: "בעקבות פניות מאחים שלנו, אנו מסירים את הפוסט ומעלים חדש עם תמונה אחרת. אנו רותחים על ראש הממשלה נתניהו אשר התייחס לנרצחים ב-7.10 כאל סטטיסטיקה המשמשת בקמפיין. יחד עם זאת, אם יש משפחות שכולות, קדושות, אשר נפגעו מהפוסט – אנו מקבלים, מתנצלים ומשנים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. כמה אירוני זה שהקמפיין שלהם הוא גם מבוסס על הטענה (השיקרית) שנתניהו משתמש חו״ח במשפחות השכולות כניצבים וגם בעצמו קמפיין שמשתמש במשפחות השכולות כניצבים.
    כמה מנותק להאשים פוליטיקאי שהוא עצמו אח שכול בחוסר הבנה איך להתייחס למשפחות השכולות.
    פשוט עצוב.

  2. יש להוציא את אחים לנשק ממדינת יהודה וממדינת ישראל.ואם לא ילך בשכל.ילך בכח.

  3. מנוולים,
    שוב יצאתם עם חמאה על הראש לשמש ?
    הרי בדיקה פשוטה של החיילים והחיילות שנהרגו במלחמת/מחדל 7 לאוקטובר מגיעים ממשפחות שלא תומכות באנרכיה שלכם.
    גם בפרץ ההיתנדבות , ראינו אלפי מתנדבים ממגווןדעות פוליטיות שונות משלכם …. אף לא אחת.ד עם חוצה ודעתו הפוליטית מרוחה עליה. למה ?
    כי רק אתם מקפידים לצאת לשמש עם חמאה על הראש!!!!
    נדמה לכם…. שבגלל העלק…. התנדבות נשכח את העזרה המורלית שלכם לאוייבים שלנו לפני ה 7 לאוקטובר.
    תשכחו מיזה.

    1. הפעם טעו, אבל מתחילת המלחמה עשו עבודה טובה יותר מהממשלה. בני אדם טועים, איננו צדיקים סלחו להם.

    2. הם לא עשו עבודה טובה יותר מהממשלה.
      הם אחת מהמון עמותות אחרות שתרמו המון.
      אבל לתרום ולארוז ציוד לחיילים זה מקסים, ברגע שזה לא מתובל בהחדרה של דעות פוליטיות שנויות במחלוקת, בקריאה לסרבנות, בהוצאת שם רע בעולם לצה"ל.
      הנסיון ליפות את המעשים שלהם דרך המוני אנשים שמתנדבים אצלם בזכות התקציב הגדול שמאפשר להם הקמת חמל גדול – לא הופך אותם לטובים. ודווקא ה"נפילה" הזאת מראה בדיוק מה הם מתכננים – להמשיך את האנרכיה שהתחילו לפני המבצע.
      למזלנו, הקריאה שלהם לסרבנות לא הצליחה.
      למי ששכח…
      לעולם לא אשכח להם את הפירוד והעבודה הקשה, ההשקעה בכססף לפרסום, ולחדד מחלוקות, לזרוק כסף על חרדים לצורך הצילום.
      האם אחים לנשק, השאלה של מי.

  4. כאילו "אחים לנשק" ומשרתים את האינטרסים של החמאס, לא יאומן לאיזה שפל אפשר לרדת רק בגלל שהעם השתגע ולא הצביע עבור השמאל.
    הם חושבים שהציבור טמבל עם זכרון קצר, אך הציבור יזכור טוב טוב מי הלך לחוץ לארץ וליכלך על המדינה וגרם נזק אדיר.
    תחת המטריה של חופש דיבור אמרו שקרים והכל רק בגלל אי קבלת הצהעת הרוב
    ולזה הם קוראים דמוקרטיה