תומכי חמאס מנסים לחטוף את הדמוקרטיה הבריטית

באירוע מצמרר וחסר תקדים, סדרי ההצבעה בפרלמנט שונו בשל איומים שקיבלו מחוקקים אם יצביעו בעד ישראל

סיסמאות חמאס מוקרנות על הביג בן | צילום מסך מתוך youtube

לאחר שלל אזעקות שווא, נראה כי משבר הדמוקרטיה הבריטית סוף סוף הגיע. הגורם למשבר אינו קונספט מעורפל כמו "דיסאינפורמציה" או הדחת ראש ממשלה בידי מפלגתה שלה בפחות זמן ממה שלוקח לכרוב להתקלקל, כפי שהתרחש במקרה המשעשע של ליז טראס ב-2022. הסיבה הפעם היא אמיתית ומפחידה למדי – מתקפה פיזית ממש נגד הדמוקרטיה, מולה נראה כי לונדון עומדת להיכנע.

פסגת הפחד התרחשה ביום רביעי שעבר, וכעת ישנה הסכמה מלאה לרוחב הקשת הפוליטית לגבי מה קרה ומדוע. השאלה שנותרה ללא מענה היא האם "אֵם הפרלמנטים", כפי שאנגליה ידועה בשל תרומתה להתפתחות הדמוקרטיה, עומדת לעשות משהו בנידון.

באותו יום רביעי המפלגה הלאומית הסקוטית (SNP) החברה באופוזיציה העלתה הצעה לסדר היום הקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. במצב נורמלי, בית הנבחרים היה מצביע ומחליט האם לקבל או לדחות את ההצעה. אך יו"ר הבית לינדזי הויל בחר הפעם לנטוש את ההליך הרגיל ואפשר למפלגת הלייבור לדלל את נוסח ההצעה המקורית.

מדוע הויל אפשר למפלגה מסוימת לחטוף כך הצעה של מפלגה אחרת? לדבריו, הוא חשש כי חברי פרלמנט מטעם הלייבור יירצחו בידי תומכי חמאס אם לא יציגו ניסוח מדויק להצעה.

"אני אגן על כל חבר בבית הזה, כל חבר כאן חשוב לי", הסביר הויל והוסיף: "לעולם לא ארצה לעמוד במצב בו אני מרים את הטלפון ומגלה שחבר מפלגה כלשהי נרצח בידי טרוריסט". הוא אף התייחס לפיגוע בפרלמנט ב-2017 ואמר: "אינני מעוניין בהתקפה נוספת על הבית הזה. הייתי כאן ביום ההוא והייתי עד לכל מה שקרה".

השאלה הנשאלת היא: אם חברי הלייבור חשו כי הם בסכנה אם יצביעו נגד רצונות חמאס, מדוע לא הצביעו פשוט בעד ההצעה המקורית להפסקת אש? התשובה היא שצעד כזה היה מביך את מנהיג המפלגה קיר סטארמר, המנסה נואשות למחוק את כתם האנטישמיות שהותיר קודמו ג'רמי קורבין, ולא היה רוצה לראות עשרות מחברי המפלגה מצביעים בעד החלטה אנטי-ישראלית. לכן הוא שכנע את יו"ר הבית לשבור את המסורת ולהגן על הלייבור בכך שיאפשר למפלגה לשנות את נוסח ההצעה.

מכאן הכל הלך והתדרדר. חברי פרלמנט שמרנים, כמו גם אנשי SNP, נטשו בזעם את המליאה. הויל מצא עצמו נאבק על משרתו ופיזר התנצלויות רגשיות לכל עבר. ראש הממשלה רישי סונאק נזף בפחדנים בפרלמנט: "הנקודה החשובה כאן היא שלעולם אסור לנו לאפשר לקיצוניים לאיים עלינו ולשנות את הדרך בה פועל בית הנבחרים. הפרלמנט הוא המקום בו אנו מנהלים דיונים חשובים, ואסור לנו להתקפל רק משום שיש אנשים שרוצים לשתק אותו בתוקפנות ובאיומים. זהו מדרון חלקלק מאוד".

למחרת, חבר הפרלמנט השמרני והיהודי אנדרו פרסי הטיח במליאה כמה אמיתות קשות. "אם ננהל שוב את הוויכוח שהתרחש כאן אתמול, אותו הדבר בדיוק יקרה שוב – חברי פרלמנט שלא יצביעו לפי ליבם משום שהם מפחדים וחוששים". הוא אף הוסיף כי הדבר היה כמעט צפוי: "במשך חודשים עמדתי כאן ודיברתי על האנשים ברחובות הדורשים מוות ליהודים, דורשים ג'יהאד ואינתיפאדה, בזמן שהמשטרה עומדת מנגד ומאפשרת לזה להתרחש".

פרסי המשיך וציין אירוע שהתרחש בלילה הקודם, אירוע שהיה מביש ומצמרר בו זמנית, כאשר מפגינים תומכי חמאס הקרינו על בניין הביג בן המפורסם במרכז לונדון את הסלוגן הרצחני הקורא ל"שחרור פלסטין" מן "הנהר ועד הים".

וכך הוא התריע: "הדברים האלו ממשיכים לקרות משום שאנחנו לא מתמודדים מולם. לכן אם נחזור שוב על עניין ההצעה, האם יושב הראש יוכל להסביר מה יהיה שונה, וכיצד החברים יצביעו עם ליבם ומצפונם? משום שרבים לא יעשו זאת כרגע, בגלל האיומים שאנחנו מקבלים, איומים הקוראים לנו לעזוב את הארץ או במקרה שלנו – מספרים לנו שהיו רוצים לראות אותנו ואת בני משפחתנו סובלים כאב ומוות".

לאחר שחלק מחברי הפרלמנט קיבלו איומי מוות, ביתם של חברים אחרים הפך למטרה של הפגנות מאיימות. חלקם הגבירו את צוות האבטחה סביבם ולחלק אחר נאמר להפחית בהופעות פומביות או להצניע את מיקומן. כל זה קורה בזמן שהפרלמנט נאלץ לשבור כללים עתיקי יומין וחבריו נאלצים לשנות את הצבעתם מתוך פחד.

בארה"ב מחוקקים פועלים מתוך חשש לאבד את קולות המצביעים תומכי חמאס. בבריטניה המחוקקים מתנהלים מתוך חשש לחייהם מצד אותו קהל מצביעים. אם נשתמש בדברי צ'רצ'יל באחד מנאומיו המפורסמים, נראה כי הדמוקרטיה הבריטית מתקרבת לשעה אפלה באמת.


הטור התפרסם באתר 'קומנטרי'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. בשביל זה אמורה להיות אפשרות של הצבעה אנונימית. כך המאיימים לא ידעו מי הצביע מה ולא יהיה להם במי לפגוע.

  2. מלחמות פורצות כאשר אליטה הולכת לאבד שליטה. ביום כפור היה ברור לגולדה שהיא חייבת לסוג מסיני, דרישה מהאמריקאים, אבל אז תפסיד לבגין. הדיקטטורה השיפוטית הלכה להפסיד ולכן ארגנה לנו טבח. ישראל שואפת להקטין את כמות הכוח בגבולות מבחינה כלכלית הקטנת ההוצאות עוזרת למשק. בנוסף בג"ץ בעתירות ליש דין וכ"ד כובל את ידי כוחות הביטחון באופן מתמיד ובכוונת מכוון. מסיבות אלו הצבא הולך על פתרונות טכנולוגיים. במלחמת יום כפור קראו לזה אמצעיים מיוחדים. היה בפסח, כמו לפני מלחמת יום כפור, התראה והצבא התכונן וזה עלה הרבה כסף. מספר ימים לפני שמחת תורה הגיעה התראה נוספת. נתניהו כינס את ראשי הצבא והם אמרו בוודאות גמורה שלא יהיה כלום, כמו ביום כפור. בערב שמחת תורה הגיעה התראה ובהמשך הגיעה התראה חמה מאד. לא נעשה כלום, למעט שליחת צוות מצומצם של השב"כ. להזכיר שראש אמ"ן היה מוטרד רק מהתחממות גלובאלית של כדור הארץ. הם לא עדכנו את הדרג המדיני ואפילו לא העלו כוננות בגבול והתוצאות ידועות. חיילים נשחטו במיטות שלהם ואזרחים נטבחו, נאנסו, נשרפו חיים …. ברקע כישלונות פאסיביים כמו פרצות בגדר שלא תוקנו, אין בלוני תצפית, שמחייב העלאת כוננות, וכמובן כלום לא נעשה וכן קיצוץ מתמשך בצבא כולל הפסקת איסוף מודיעין ע"י סוכנים והפסקת האזנה לאויב בעזה (בריק מייחס את זה לכוכבי). רצף הכישלונות מראה על כוונה ומכוון ולא טעות בודדת ואקראית. על רקע זה, סגירת האמצעיים המיוחדים היא האצבע האחרונה בסכר. הסכר הוא שכל מערכת הביטחון התייצבה מאחורי המכשול העילי ובתת קרקעי שנבנה. הם הצליחו לשכנע חייל חלש אופי, לנתק את האמצעיים המיוחדים. זה מסביר למה התעלמו מהתצפיתניות (דיווח שגוי מהאמצעים המיוחדים) וכן למה חיזבאללה לא הגיע גם למלחמה (נטורי קפלן לא הודיעו לו), סמכו על אמצעים מיוחדים שכמו במלחמת יום כפור מישהו ניתק. לדעתי

  3. בריטניה היא האחראית הראשית לקיומו המומצא של ה'עם' הבלסטיזי.
    הם אלו שמסרו את עבר הירדן המזרחי במרמה לידי משפחת האשם בניגוד למנדט שהיא קיבלה בועידת סן רמו.

    כל הרע שיגיע למדינה האנטישמית הזו הוא מוצדק ומגיע להם הרבה יותר מזה.
    הנזק שהם גרמו לעם ישראל החל מימי מסעי הצלב ועד ימינו אנו הוא קשה מנשוא.

    נאחל להם להכיר את אהוביהם הערבים חובבי הדם באופן האינטימי ביותר שאפשר.
    זה יהיה צדק קוסמי.

    כנל לשאר עמי אירופה הארורים והאנטישמים.
    החשבון של עם ישראל עם צורריו במהלך ההיסטוריה לא נגמר רק כי כמה שמאלנים עכורים וחובבי גויים נהנים מחיבוק הדב.

    1. סימון סיי , מילים חדות כתער , להעתיק ולשתף .. תודה אחינו …

  4. זו ללא ספק תחילת הסוף. לאמריקאים ולבריטים לא תהיה בררה אלא להשיב מלחמה נגד המוסלמים. הם עדיין משותקים כי זה נוגד את האג'נדה שלהם. אבל בקרוב כשאנשים יירצחו וכן הלאה מה תהיה הברירה שלהם? כל המערב מתרסק רק בגלל שהם מתעקשים על גישה מטופשת לאיסלם של הכלה וקבלה. מזכיר לי את משחק הרגל של שוער ברצלונה. אמרו לו שאסור לו לקחת את הכדור ביד. אז הוא חוטף כמעט כל כמה משחקים גול כי הוא מתעקש לשחק ברגל. הזיה.

  5. מלחמת העולם השלישית תתאפיין בגייסות חמישיים שעולים על המדינות מבפנים.

    זה היה ברור שזה יקרה. וכשהגיס החמישי 'שלנו' יחליט לעלות עלינו נדאג שהוא לא יהיה פה יותר.

  6. צריך להפריד בין: מצביע כי חושש לאבד את הקולות המוסלמים/המתנגדים וכדו'
    לבין: מצביע כי חושש לחייו בשל המוסלמים/מתנגדים וכדו'

    במקרה הראשון, זה הגיוני ונדרש. ככה עובדת הדמוקרטיה. הוא נציג של מצביעיו, ואמור להתנהל בצורה שתייצג אותם בצורה הטובה ביותר, זאת הסיבה שם בחרו בו. אחרת – לא יצביעו לו.
    במקרה השני, זה פלילי ברמה חמורה ביותר. כי זה ההפך מהדמוקרטיה. במקום לייצג את מצביעיו – הוא מייצג את האלימים בחברה, בלי קשר לדעתו…