וובינר מיוחד למנויי מידה: המקורות האידיאולוגיים והפוליטיים של אלימות השמאל

על רקע החרפת הפגנות השמאל, יתקיים הערב וובינר מיוחד למנויי מידה עם העיתונאי והסופר אמנון לורד

הערב בשעה 21:00 ניפגש לשיחה מרתקת עם העיתונאי והסופר אמנון לורד בוובינר מיוחד למנויי אתר 'מידה', על המקורות האידיאולוגיים והפוליטיים של אלימות השמאל בישראל.

 

המפגש הוא למנויי האתר בלבד. אם טרם עשיתם מנוי – זה הזמן! הכנסו לקישור והצטרפו: https://mida.org.il/join/

קישור למפגש יישלח למנויים במייל ומופיע באזור האישי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. אי שם בתקופת מהפכת אוקטובר ברוסיה.
    סיעת הרוב (בולשביקים) שלא באמת הייתה רוב אבל ניצלה את כוחנותה המרובה.

    המדקדקים ילכו אחורה גם למהפכה הצרפתית ואפילו עד אוליבר קרומוול.

    בכל מקרה, תמיד מדובר במיעוט שמנסה לכפות את דעתו בכוח על הרוב

  2. ראשית אני מצדיע להישגיו המעולים של חיל האוויר במהלך המלחמה. הכשל המבצעי של חיל האוויר בטבח שמחת תורה מתבטא בשיתוק חלקי. מחקירת שבויים נלמד שהכשל הערכי: סרבנות, לא יהיה לכם צבא ולא חיל אוויר ולא מודיעין.., היה שיקול מכריע לבצע טבח נוראי אצל האויב. הכשל היה חלקי, כי למשל זוג מטוסי F16 מיד הגיע אם תחילת הטבח לאזור אסדות הגז ופטרל שם. הושקעו הון עתק כדי שח"א יהיה בעל תגובה מהירה, גם בהדממה. הדממה בח"א זה בס"ה הפסקת אימונים. מפקד ח"א מדבר על לחימה בחירוף נפש. זה היה רק במלחמות קודמות. טייסים למדו לשבור חזק מהטיל ולשרוד לאחר פגיעה. אם חלילה היה נפגע כלי טייס בעזה, סביר להניח שיהיה לו מספיק זמן לחזור לשטח ישראל. בעוד חיל היבשה על כל זרועותיו נלחם בחירוף נפש במחיר דמים קשה, ח"א היה יכול לפעול ללא התנגדות מצד האויב ולא פעל. הטנקים נלחמו עד הכדור והפגז האחרונים ואחר כך המשיכו לדרוס אויב. ח"א לא הפציץ לא ריסס לא שלח מטוסים לאסוף מידע באופן עצמאי. הייתה אפשרות גם לרדת נמוך ולהפעיל מבערים. המצרים זוכרים את זה היטב. בתחילת מלחמת יום כפור, הוזנקו מטוסים ללא אשור ומנעו פגיעה בשדה אופיר. בח"א אמרו אז אנחנו מנגנים עם תווים אבל יודעים לנגן היטב גם ללא תווים. גם אם אין מודיעין, כבר ב6:35 בבוקר דברו בתקשורת על טבח, אונס כריתת אברים שריפה בחיים של תושבים, אפיה של תינוקות בתנור, אונס ברברי (בבקשה, אני מתחננת. הורגים אותי: התחקיר וסיפורי הגבורה מהטבח ברעים), לח"א הייתה יכולת לפעול, להפסיק את הפוגרום ולא עשה כך. מדוע? חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת זה מראה שיש פה יותר מרשלנות. איך יתכן שבכל בסיסי ח"א לא קם מפקד בסיס אחד ואמר, אני ממריא, מונע טבח ואחר כך נותן דין למפקד ח"א. זה מראה על מחלה גנטית קשה, שהתחילה מאז הסכמי אוסלו.

  3. מה שחדש בעידן הנוכחי הוא שהימין מייצר סקנדלים יומיומיים למעשי השמאל החולני הגיב:

    ואנו שומעים מיד עם היוודע עוד מעשה מירמה/

    הטעיה/

    מינוי לא ראוי/

    דבקות בקונספציית ההתאבדות הלאומית/

    התנהגות היועצת המשפטית לממשלה או הפוקדת לממשלה בניגוד לטובת הכלל והמדינה והציונות והיהדות והיושר והיושרה ובעיקר בניגוד לחוק באמצעות הטיית משפט בוהקת/

    התבטאויות בוגדניות של כל מיני אנשים שהיו פעם בתפקידים כלשהם בארץ/

    התגלמות פסיכופתיה בהפגנות ושריפת המרחב הציבורי בניגוד לחוק/

    ועוד ועוד תופעות חולניות ומרושעות המתאוות לחיסול המדינה והציבור האמוני בה –

    שומעים על תגובה מיידית בכל אמצעי התקשורת!

    מיד נוצרת מהומת אלוהים ולאחריה התקפלות חלקית בינתיים.

    ברור שהנסיגה של כוחות הרשע בתוך המדינה תגיע.

    היא בדרך, כי אין כבר שקט מסיבי כשמעשים נוראיים מתבצעים פה, כפי שהיה ב – 30 השנים האחרונות כשכל זה התפתח על ידי המוליד אהרון ברק.

    אין יותר שקט לשמאל.

    וגם לא יהיה.

    יש תגובה והיא מקשה על החלקת מעשים שאינם עולים על הדעת.

    בעבר לא היה לשמאל צורך לצאת בהצהרות כל כך לא נורמליות, כי לא היתה התנגדות. גם לא היתה מודעות וגם לא ידע כה נרחב וחשוף של מעשיהם המופקרים והמופרעים ביד אחת עם כוחות זרים וכסף זר ומוסתר.

    היום הם מאבדים את הראש כי יש התנגדות ולכן הם מצהירים דברים שבמדינה אחרת היו מיד נחשבים לבגידה ומקבלים את העונשים הקבועים בחוק בגללם.

    אבל לאט מתקדמים לשם כי הסקנדלים הימניים לא ייפסקו עוד, וייצרו מה שצריך לייצר בישראל.

    סוף לאכיפה הבררנית החולנית, שינוי טוטלי במבנה כל מוסדות המדינה כמו בג"צ וצמרות משרדי הממשלה כולם כולל צה"ל ומערכת הבטחון.

    מה שהיה כבר לא יימשך ולא חשוב עד כמה תגדל ותחציף פנים ופה הכנופייה שבעיני עצמה היא אליטה.

    קבלת הדין נגמרה וזהו.

    יקח זמן אך שום דבר לא יחזור עוד למחשכים בהם התפתח לאסון לעם היהודי במדינתו על ידי כוחות חתרניים.

    ערב ערב מתגלה עוד חתרנות ועוד יציאה מהדעת של הכופתאות המשובחות השוחות במרק שיש במוחם של כל האסא כשרים למיניהם. מי שרואה אותם ושומע אותם מתייג אותם כלא בסדר בראש.

    טיפוסים מבהילים ומסוכנים שלא ניתן להסביר את מעשיהם החריגים כלל וכלל.

    בעעעע

  4. המושג ובינר (Webinar) הוא קיצור של המונח באנגלית – סמינר רשת (Web Seminar) הגיב:

    המושג ובינר (Webinar) הוא קיצור של המונח באנגלית – סמינר רשת (Web Seminar). ובינר הוא אירוע המתקיים ברשת האינטרנט ומאפשר אינטראקציה בזמן אמת בין המשתתפים בו. כוחו של הוובינר טמון ביכולותיו האינטראקטיביות – היכולת להציג, להעביר ולקבל מידע הקשור לכל המשתתפים ולדון בו. הוובינר יכול להיות מועבר כמצגת, כהרצאה, כסדנה או כסמינר, המתקיימים ברשת האינטרנט בזמן אמת. לרוב ישלב הוובינר אמצעים חזותיים ואלמנטים קוליים ויועבר לצופה אחד או לקבוצה של צופים, אשר לוקחים בו חלק במטרה לקבל מידע, לשתף, ללמוד או לשאול שאלות על תחום עניין, על מוצר או על תהליך.

    ההיסטוריה של הוובינר
    הטכנולוגיה להעברת מסרים בזמן אמת באמצעות טקסט הופיעה לראשונה בסוף שנות ה-80. לקראת אמצע שנות ה-90 כבר נפוצה טכנולוגיה זו בקרב גולשים; הצ'אט האינטרנטי ותוכנות להעברת מסרים מיידיים נכנסו לחיינו. אבל אחת מפריצות הדרך המשמעותיות הייתה היכולת לשתף מידע בוידאו בזמן אמת, באמצעות טכנולוגיה שפותחה בסוף שנות ה-90. תחילה שמשה הטכנולוגיה בעיקר לקיום שיחות ועידה, אך עם הזמן נוספו לה שימושים אחרים וביניהם הוובינר.

    יתרונות הוובינר
    הטכנולוגיה של הוובינר מאפשרת לקיים שיח דו-סטרי בזמן אמת עם הצד השני, יכולת שלמעשה מבטלת את אלמנט המרחק הפיזי. כך ניתן ליצור סביבה וירטואלית, קשר אישי וחוויה מעשירה, על אף העובדה שהמשתתפים אינם נמצאים כלל באותו החדר או אפילו באותה המדינה. כך יכולים המשתתפים לחסוך זמן וכסף שהיו מתבזבזים על נסיעות ולהשתתף בכנסים ובאירועים שהגעתם אליהם אינה אפשרית.

    צילום דיגיטלי והיכולת לתקשר בזמן אמת מוסיפים לוובינר ממד אישי יותר מחוויית הגלישה הסטנדרטית, שבמהלכה הגולש הוא על תקן צופה או דובר בלבד שלא יכול לקבל ולתת משוב בזמן אמת. רוב המערכות הטכנולוגיות המאפשרות קיום של וובינרים, מאפשרות גם את הקלטתם. משתמשים שונים יכולים לעשות שימוש חוזר בהקלטה כרצונם, מכל מקום ובכל זמן. בעת שימוש בוובינר מוקלט, נמנעת אמנם החוויה של תקשורת דו-סטרית בזמן אמת, אך מרבית המערכות כן מאפשרות העברת מסרים כתובים באמצעות אימייל או הודעות לעורך הוובינר, כך שעדיין קיימת אפשרות ליצירת קשר, גם אם הוא לא בזמן אמת.

    שימושי הוובינר
    הוובינר הוא כלי שיכול לשמש כמעט כל קהילה, עסק, עמותה, או ארגון – כל אחד בהתאם לצרכיו ולקהל שאליו הוא פונה. הוובינר הפך לכלי מועדף בזכות היכולת שלו לפנות למספר גדול של אנשים הנמצאים במקומות שונים, ולהעביר הרצאה בתחום המשותף לכל המשתתפים. המשתמשים העיקריים בוובינר הם אנשי עסקים, משווקים, מורים ומרצים, אך בפועל ניתן ליהנות מתכונותיו גם בתחומים רבים אחרים.

    שיתוף והעברת ידע: וובינר הוא דרך לשתף את הידע שיש לאדם בתחום מסוים עם אדם אחד, או עם קבוצה של אנשים, ולקבל על כך משוב מהמאזינים. לדוגמה, חוקר יכול לשתף קבוצת חוקרים אחרת בממצאיו ולדון במשמעותם.
    כלי לימודי: מוסדות לימוד מגלים כי הוובינר הוא כלי לימוד מצוין שיכול לתמוך בשיטת הלימוד הקיימת ואף להחליפה במקומות מסוימים. כך, למשל, מורה יכול להעביר שיעור שבו ישתתפו גם תלמידים חולים שנשארו בביתם. השימוש במאפייני וידאו, תמונה וקול, מסייע בהעברת החומר הלימודי והמחשתו לתלמידים באמצעים שלא תמיד קיימים בכיתת לימוד רגילה. הוובינר מאפשר למאזינים לקחת חלק פעיל בתהליך הלמידה, לשאול ולענות.
    הכשרות: נוסף ללימוד עיוני, הוובינר מאפשר לבצע הדרכות והכשרות מעשיות. עסקים בפריסה ארצית או בינלאומית אימצו שיטה זו והם משתמשים בוובינר להכשרות עובדים או לבחינת יכולות וכישורים.
    הפצת המסר: הוובינר מאפשר להגיע למספר גדול של אנשים, ללא מגבלות מקום פיזי. יתרון זה חשוב במיוחד כאשר אנו מעוניינים להראות שקופית או פריט שאי אפשר היה לראות בהרצאה מרובת משתתפים רגילה.
    נוחות: אנשים רבים יוותרו מראש על הטרחה הכרוכה בנסיעה למקום מסוים על מנת להאזין לדובר, אך הם יאזינו בשמחה לאותה הרצאה אם הם יוכלו לעשות זאת בנוחות של ביתם.
    הדגמה ולמידת מומחיות: יכולות הפרזנטציה של הוובינר מאפשרות הדגמה למספר רב של אנשים, בזמן אמת. קהל שימצא בכך עניין יהיה, למשל, רופאים בלונדון שיוכלו לצפות בניתוח המתבצע בניו יורק וללמוד ממנו באמצעות הוובינר. תחום זה נפוץ במיוחד גם בהדגמות של הרכבת מוצר ושל הנחיות תפעול.
    רכישת כלים: הוובינר מאפשר לרכוש כלים שלא נמצאים בסביבתנו הקרובה. כך לדוגמה, אנשים שלומדים שפה זרה יכולים לתקשר עם דוברי השפה; חובבי סושי אולי יתעניינו בסדנה להכנת סושי שהמנחה שלה נמצא בכלל ביפן.
    אינטראקציה עם המאזין: הוובינר מאפשר לדובר לתקשר עם המאזינים שלו, לענות על שאלותיהם ולוודא כי המסר אכן עבר והובן כפי שהתכוון. המאזינים יכולים לקחת חלק פעיל בוובינר, לבקש הבהרות ולתת משוב לדובר.
    סיעור מוחות: קיום מפגש וירטואלי בזמן אמת מאפשר לעמיתים או לקבוצה של אנשים בעלי מטרה משותפת, שאינם נמצאים באותו מקום, לערוך סיעור מוחות שבמהלכו יכול כל אחד מהמשתתפים לתרום מרעיונותיו ולהפרות את יתר המשתתפים.
    הצבעות ציבוריות: הוובינר מאפשר לשתף ציבור רחב בקבלת החלטות ולהעביר לו את הידע הדרוש לשם קבלת החלטה מושכלת. הוובינר יכול לאפשר הצבעה פומבית או פרטית. למשל, לצורכי מפגש של בעלי מניות או לוועד הורים, שיכולים להיפגש, להצביע ולקבל החלטות בלי לצאת מהמשרד.
    מפגשים חברתיים: ניתן לערוך מפגש מכל סוג ללא צורך להגיע למקום פיזית. הוובינר הוא כלי מצוין למפגשים קהילתיים, או לקבוצה המתאחדת סביב חוג או תחביב משותף, והוא מאפשר למשתתפים לחלוק חוויות ולהקשיב לאלו של אחרים.
    קיום כנסים ואירועים: הוובינר מאפשר להשתתף בכנסים ובפאנלים מקצועיים שנערכים בכל מקום בעולם מבלי להצטרך לנסוע, לטוס או לישון במלון.
    שיווק: התפקיד של הוובינר, שהוא אולי המשמעותי ביותר, הוא היותו כלי שיווקי ומכירתי שמסייע לבעלי עסקים כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלהם.
    שיווק בוובינר – הוובינר ככלי שיווקי
    יצירת ערך מוסף
    השוק הרווי והתחרות הקשה דורשים מבעלי עסקים להיות יצירתיים יותר מתמיד וליצור ערך מוסף לחוויה שעובר הלקוח בתהליך הרכישה. השיווק בוובינר מאפשר להעניק לקהל את הערך המוסף, שיכול להתבטא בהרצאה מקצועית, או בסדנא למתעניינים בתחום המומחיות של מנחה הוובינר. הקהל מצדו מוצא תשובות לשאלותיו, מקבל העשרה וידע בתחום שמעניין אותו, ורואה בעסק כאוטוריטה מקצועית באותו התחום.

    קשרי לקוחות
    וובינר הוא כלי לבעלי עסקים שרוצים לפתח קשרי לקוחות, לייצר אמון, ולשמר לקוחות קיימים. אנשים קונים מעסקים שהם סומכים עליו, ונותנים אמון במי שהם מכירים. עסק המעביר מסר באמצעות הוובינר מכניס את האינטראקציה האישית לתהליך שהפך להיות מרוחק ומנוכר ובכך מאפשר למאזיניו להרגיש קרובים אליו אפילו אם הם כלל לא באותה המדינה. הוובינר מאפשר לשפת הגוף, האנרגיות והכריזמה שלנו להיות כלי עזר בבניית יחסי אמון וקשר עם הלקוחות לטווח ארוך שמסייעים רבות לתהליך המכירה.

    לידיים ומכירות
    קיום וובינר יכול להביא למציאת לידים ולסייע למכירות. אירוח וובינר באתר מביא עמו תנועה גדולה של גולשים. האנשים שנרשמים מראש לוובינר ומזינים כתובת מייל ופרטי קשר נחשבים ללידים איכותיים, משום שהם כבר הביעו רצון גלוי לקבל תמורה מהעסק ומעריכים את מה שיש לו להציע. המשתתפים בוובינר הם רובם ככולם אנשים שמתעניינים בנושא או במוצר ורוצים לדעת עליו יותר. כך יכול העסק להתמקד במאזינים ורצונותיהם, ולייצר רמה גבוהה של הסכמה שתהפוך במהרה לקנייה.

    מסיבות עיתונאים והשקות
    במקום להשקיע כסף במקום, בסידורי תחבורה ובאירוח מספר רב של משתתפים, ניתן לקיים את האירוע כוובינר. האמצעים הטכנולוגים מאפשרים את העברת המסר למאזינים במגוון דרכים, תוך יצירת התלהבות, הזדהות ויצירת התדמית הרצויה מבלי להתפשר על קיום פאנל שאלות ותשובות, ואינטראקציה עם העיתונאים. בונוס נוסף הוא האפשרות להקליט את האירוע ולשלוח למי שלא נכח בו בזמן אמת. העיתונאים מצדם ישמחו על הזמן בנסיעות שנחסך מהם, וישמחו לפגן בחזרה.

    חומרים שיווקיים ומוצרי ידע
    האפשרות להקליט את הוובינר יכולה להועיל לעסק גם לאחר שהסתיים הוובינר. הקלטת הוובינר מאפשרת לשתף אותו ברשתות חברתיות, להשתמש בו לקידום העסק, להעלותו לאתר העסק, או לשמור לשימוש עתידי. ניתן לערוך את הוובינר כסרטון שיווקי שישמש את העסק בהבאת לקוחות חדשים, ובהצגה של תחום ההתמחות שלו. ניתן גם להפוך את הוובינר למוצר ידע בתשלום. סרטוני העשרה והדרכה שהוקלטו יכולים לשמש כמוצר רווחי שאנשים ישלמו עבור האפשרות לצפות בו וללמוד ממנו. כך בעל העסק ממשיך להרוויח מתוצר קיים.

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%A8