"השמאל הפוסט-ציוני מנורמל באמצעות הצבא"

הרב אביעד גדות מארגון 'תורת לחימה' ישב לשיחה עם שניאור ובר על המלחמה והרוח המדאיגה שמנחה את צה"ל

הרב אביעד גדות בראיון לשניאור ובר. צילום מסך

הרב אביעד גדות, מנכ"ל הארגונים 'תורת לחימה' ו'חותם', התארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' וניתח עם שניאור ובר את התהליכים שמתרחשים בצבא בשנים האחרונות והובילו בין השאר למחדל ה-7 באוקטובר, השפעת ארגוני שמאל על מדיניות הצבא והקצינים הבכירים ודחיקת רגליהם של קצינים בעלי אוריינטציה דתית.

בפיו של הרב גדות ביקורת חריפה על התנהלות הצבא בתקופת טרום הטבח, שלדבריו התריעו מפניו:

"לא היינו צריכים להיות אנשי מודיעין בכירים כדי לזהות שחמאס בונה את הכוח שלו כדי להרוג אותנו. ב־3 באוקטובר התרענו על אימונים של חמאס, והזהרנו שכל זה כדי לרצוח יהודים. לכן אנחנו חוזרים ומשננים את היסודות הפשוטים, כדי להפריך את הקונספציה שיושבת על ערכים פוסט־ציוניים שלפיהם אין זהות ואין אמת. ערך האחריות בצה"ל נשחק לחלוטין".

הרב גדות סיפר על ההקמה של ארגון 'תורת לחימה':

"הבנו שיש גורמי חוץ מהשמאל הפרוגרסיבי כמו קרן וקסנר, המכון הישראלי לדמוקרטיה, עמותת חיל החינוך, מכון ון־ליר ואחרים – שמשפיעים על צה"ל הרבה יותר ממי שמשרת בו. הציבור הבריא בדרג השטח מעניק לצה"ל את כוח האדם, אבל מי שקובע את הצביון ושולט בחיל החינוך ובפרקליטות הצבאית הם אנשים אחרים לגמרי. כך הקמנו את ארגון 'תורת לחימה' שהמטרה שלו היא חיבור בין הזהות היהודית לערך הניצחון".

לדברי הרב גדות:

"התחלנו לבדוק מי הם הגורמים המשפיעים, הלכנו לכנסים של המכון הישראלי לדמוקרטיה כדי לראות היכן הרמטכ"ל יושב ונותן דוח למפעילים שלו מה הוא ביצע בצה"ל ועד כמה הוא בסדר. נכנסנו ל־INSS– המכון למחקרי ביטחון לאומי – וראינו מועדון סגור שלוקחים אליו קצינים בכירים, לפעמים בכפייה כקהל שבוי. שם עושים להם הבניה וחינוך תודעתי מחדש. חשפנו גם שהתוכניות של המכללה לביטחון לאומי מנוהלות על ידי יוסי בן ארצי, מייסד שלום עכשיו. הבנו שהשמאל הפוסט־ציוני מנרמל את עצמו באמצעות הצבא. משכנעים קצין בכיר וכך בעצם משפיעים על עשרות אלפי חיילים".

עקבו אחרי הפודקאסט 'כור ההיתוך' בספוטיפיי ויוטיוב בואו להיות שותפים להצלחה, ועשו מנוי ל"כור ההיתוך", פודקאסט מרתק וייחודי בנוף הישראלי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. מתוך היכרות אישית ומקצועית עם יוסי בן ארצי הוא בוודאי לא פוסט ציוני. בהחלט איש שמאל אבל ציוני בכל רמח אבריו.

    1. אין ציונות ללא תורת ישראל הכל שקר ולכן גולשים למקומות נוראיים

    2. השמאל הפוסט ציוני , רימה ותולעה , עם הכסף הגדול מביאים לחורבן מדינת ישראל ועל הדרך מאשימים את נתניהו .

    3. אין הרבה ערך למושג "ציוני". גם הקפלניסטים מגדירים את עצמם ציונים, גם אהרון ברק מגדיר את עצמו "ציוני הרצליאני". כנראה שהוא מתכוון לזה מאלטונוילנד שמתעב את היהודים הדתיים וטוען שהם מה שמפריע ליחסים תקינים עם הערבים. זה שחושב שעם הטכנולוגיה הוא יקנה את ליבם של עמי האזור בשעה שהוא כל כך זר כאן, לא פחות משהיה זר באירופה. הרי על זה נלחמים הקפלניסטים, על שימור החזון של מדינה מערבית בלבנט. פעם הם חלמו על מדינה אירופאית והיום עם השינויים במערב זה התעדכן למערבית. הם מבחינתם מתיוונים, שלא לומר ערב רב, שלא הצליח להם להתבולל באירופה אז הם מנסים מדינת כל אזרחיה כאן. זאת הציונות שלהם ובעיני זאת לא ציונות אלא משנה פרוגרסיבית לא לגיטימית ששוללת מיהודים את הזכויות שלהם. חיוני עבורם לקבל את הנרטיב של הפלסטיני הנכבש כי אחרת הם יצטרכו להודות שזכות הראשונים כאן היא של היהודים ואז לא יהיה עקבי מצדם להכחיש שצריכה להיות כאן מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה דמוקרטית עאלק .

    4. אין בימינו "ציונות שמאלנית" . זה היה בתקופת גולדה ובן גוריון והיום יש לנו נכדה של קסטנר

  2. הגיע הזמן שצה"ל יהיה צבא יהודי. אין שום בעיה שבצה"ל ישרתו גם גויים, מכיון שאלו הבודדים ראויים לכל מה שמדינת ישראל יכולה להציע

  3. מה הפתרון הרי אין להם דור המשך מה שעושים מייצרים היום הרוב מסורתי או יותר מה הפתרון

  4. כל הכבוד לרב !!! השמאל אסון למדינת ישראל !!!!!
    אסון,אסון,אסון כמו שרואים שהשמאל אסון באירו9ה
    ובארהב…השמאל הוא השטן של העולם.. משתף.פעולה
    עם השטנים הגדולים וראשי הנחש ..שהינם…
    אירן, חמס-דעש, הפלשתינים בגדה,לבנן-חיזבלה,
    סוריה וטורקיה!!! אם היה השמאלצבעולם רק בבלינת
    אידיאולוגיה…ניחא…אבל הם ממש אוחזים בנשק !!!
    לכאורה

  5. הרב אביעד גדות צודק.
    תקראו את ״פרחים בקנה״ של נוה דרומי כדי להבין עד כמה גופי השמאל קיבלו יד חופשית והרסו את צה״ל