אחינו הדרוזים, אל תפלו למלכודת השמאל הקיצוני

אותם ארגונים אשר במשך שנים ניסו לפגוע בהשתלבות המיעוטים בחברה הישראלית, הם אלה שכעת מנצלים את הדרוזים להמשך המאבק הפוליטי

מפגן של צביעות. ההפגנה נגד חוק הלאום בתל-אביב | פלאש90

חוק הלאום, חוק יסוד שעבר והתקבל בכנסת בצורה אחראית ודמוקרטית, הפך לזירת מאבק גלוי כנגד ממשלת ישראל והרוב הדמוקרטי שבחר בה.

בזירת המאבק הנוכחית, המוצבים בחזית היום נגד החוק הם אחינו הדרוזים. כאשר קראתי ושמעתי בתקשורת וברשתות החברתיות את הטענות מצד הדרוזים, רובן התייחסו לתקציבים, משאבים או צמצום פערים. יתכן כי אלה הן טענות צודקות, אך אין להן דבר עם מהות חוק הלאום. טענות אחרות שנשמעו לא העלו הסבר מניח את הדעת, ומלבד רגשות ואמוציות לא הייתה התמודדות מעמיקה עם סעיפי החוק.

כאשר ראיתי בפייסבוק חבר דרוזי, פעיל הסברה למען ישראל בחו"ל שמעיד על עצמו כמי שנאבק ב-BDS, מצרף לתמונתו את הסמל של 'האגודה לזכויות האזרח' שיצאה כנגד החוק, היה לי כבר ברור מעל לכל ספק שהמאבק התורן של השמאל כנגד הממשלה נבנה הפעם על גבם של הדרוזים.

לפגוע בהשתלבות המיעוטים

כאמור, הטענות לחוסר צדק בחלוקת משאבים והצורך בהעדפה מתקנת לבני מיעוטים ששירתו בצבא או בשירות לאומי, ראויות לדיון ולפתרון צודק. לצערי עד לחקיקתו של חוק הלאום והמאבק נגדו, לא ראינו מעולם אנשי תקשורת או אנשי שמאל ניצבים לצדם של הדרוזים והמיעוטים האחרים שמתגייסים, משמיעים קול זעקה ויוצאים למחאה בנושא זה. למעשה, ארגוני השמאל הקיצוני עשו במשך שנים ארוכות מאמצים רבים כדי לפגוע בהשתלבות המיעוטים בחברה הישראלית.

כך למשל, בדו"ח שחיברה בשנת 1999 בסוגיית אפליה בעבודה, קבעה 'האגודה לזכויות האזרח' כי שירות צבאי כקריטריון קבלה לעבודה הוא סממן מובהק של אפליה שאין לו כל הצדקה, וזאת מכיוון שהוא מהווה "מסננת שנועדה לנפות בעיקר מועמדים ערבים".

בשנת 2005 עתר לבג"ץ ארגון שמאל קיצוני אחר, 'עדאלה', בדרישה להביא לביטול חובת השירות הצבאי כתנאי להגשת בקשה לרכישת מגרש ביישובים הבדואים בנגב. ב-2007 הגיש אותו ארגון דו"ח לוועדת האו"ם לאפליה גזעית אשר עסק בנושא ההטבות ליוצאי צבא. עתירה נוספת הוגשה בשנת 2005 נגד העדפה מתקנת ליוצאי צבא, יוצאי שירות לאומי ולמשרתים במילואים בחלוקת מעונות באוניברסיטת חיפה, דבר שהיה בו כדי לפגוע בדרוזים רבים הלומדים במוסד זה.

ביולי 2009 עתר מרכז 'עדאלה' לבית המשפט המחוזי בנצרת, ודרש להורות למנהל מקרקעי ישראל ולמשרד הבינוי והשיכון לשנות את התנאי המקנה עדיפות למחוסרי דיור ששירתו בכוחות הביטחון על פני כאלה שלא שירתו, במכרז להקצאת מגרשים לבנייה עצמית בכפר כמא הצ'רקסי.

https://www.facebook.com/ACRI.hebrew/posts/10155440331037307

בשנת 2010 יצאו 'האגודה לזכויות האזרח' ועמותת 'איתך-מעּכי' בקמפיין נגד ההעדפה המתקנת לאנשי המילואים ומתנדבי השירות הלאומי במינויים לשירות המדינה. בשנת 2012 מרכז 'עדאלה' עתר לבית המשפט בנצרת בבקשה לבטל מכרז למכירת מגרשים ליוצאי כוחות הביטחון בעיר, ובהמשך אותה שנה חברה קואליציית ארגוני שמאל כדי לגנות בחריפות את תמיכת היועמ"ש ויינשטיין בהעדפת יוצאי צבא בהענקת דיור בר השגה. הם כינו זאת "גזענות לאור היום".

אלה הן רק כמה דוגמאות מתוך רבות אחרות לפעילותם של ארגוני השמאל הקיצוני הממומנים על ידי הקרן לישראל חדשה, ממשלות אירופאיות והאיחוד האירופי, נגד הניסיון לשלב מיעוטים בחברה הישראלית. חלק מאותם ארגונים הם אלה העומדים כיום מאחורי ארגון מחאת הדרוזים.

מיעוט? עד גבול מסוים

בשנת 2016 הגיש עורך דין מ'הקליניקה לזכויות אדם' עתירה לבג"ץ בטענה לחוסר איזון בתכני האזרחות של משרד החינוך. לעותרים הפריעה מאוד העובדה כי במושגון צוינו תהליכים חיוביים העוברים על המיעוטים בישראל מבחינת השתלבות והזדהות עם המדינה, וזאת לעומת תהליכי בידול והזדהות עם המאבק הפלסטיני. בין היתר עלתה טענה כנגד ציון העובדה שישנם נוצרים שאינם מזהים את עצמם כערבים אלא כארמים. השופט לשעבר סלים ג'ובראן תקף את העובדה הזו בזלזול.

אנו רגילים לשמוע בדיונים ועתירות מסוג זה על חשיבות מקומו וקולו של המיעוט בתוך הרוב. ובכן מסתבר שרק עד גבול מסוים, ושקולו של המיעוט לא נחשב בעיני השמאל כאשר מדובר בנוצרים-ארמים או בבני מיעוטים אחרים שמתגייסים, משרתים, ומעיזים אפילו לגלות הזדהות עם המדינה.

אל מול גלגולי העיניים והצביעות של השמאל שניסה כל העת לפגוע דווקא באלה ששירתו וצריכים את ההעדפה המתקנת, עומדים ארגוני החברה האזרחית הציוניים והלאומיים שפועלים לתמיכה ועידוד במיעוטים המשתלבים.

בשנת 2014 פניתי ביחד עם גורמים נוספים בפורום גיוס העדה הנוצרית לוועדה ולתכנון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה, בבקשה להכנסת קריטריון של שירות צבאי או לאומי לדירוג זכאות למלגות המיועדות לאוכלוסייה הערבית במדינת ישראל. הפניה נעשתה מתוך מחשבה על היותה של מערכת ההשכלה הגבוהה גורם חשוב שאמור לעודד דו קיום ואת שילוב הערבים בישראל. כנראה שהיינו תמימים, שכן נזרקנו מכל המדרגות על ידי הות"ת בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, לימים חבר כנסת ב'מחנה הציוני'. למותר לציין שבוועדת ההיגוי של אותה קרן מלגות יושבים גם נציגי ארגוני וקרנות המזוהים עם השמאל, וידם הייתה על העליונה אל מול גוף ציבורי שכשל במימוש המדיניות הממשלתית של העדפה מתקנת.

באוגוסט 2011 פעלו גורמים בתנועת 'אם תרצו' מול כדי להביא למינויה של ד"ר רביעה בסיס, דרוזית מדליית אל כרמל, לוועדת טרכטנברג. מינוי זה היה ביטוי הלכה למעשה לברית החיים, להשפעה ולשותפות אליה צריך לשאוף בכל התחומים. 'אם תרצו' גם פועלת כדי לקדם את החוק שהגיש ח"כ מוטי יוגב למען העדפה מתקנת לבני מיעוטים ששירתו בצה"ל או בשירות לאומי.

למרות המכשולים ששמה המועצה להשכלה גבוהה בפני הענקת מלגות למען בני מיעוטים ששירתו, הצליח פורום גיוס העדה הנוצרית למלא את החלל באופן חלקי באמצעות חלוקת מלגות לנוצרים בוגרי שירות צבאי לאומי. אלו הוענקו הודות לתמיכה מתורמים נוצרים דרך הקרן לידידות, וכן במלגות לתארים מתקדמים שניתנו על ידי מכון Middle East Forum.

פורום קהלת והמכון לאסטרטגיה ציונית, שני מוסדות שהיו מעורבים בכתיבתו וקידומו של חוק הלאום, פעלו גם הם בעבר למען העדפה מתקנת לבני מיעוטים ששירתו, אם בחוות דעת משפטיות לגופים שונים ואם בניירות עמדה שהוצגו בוועדות הכנסת ולשרים. מכינת תבור מנצרת עילית לקחת תחת חסותה את מכינת "כרם אל" הדרוזית כשזו עמדה בפני קריסה, והרשימה של ארגונים לאומיים אחרים שתמכו במיעוטים היא ארוכה.

רוכבים על הדרוזים

כעת כאמור אותם ארגוני ואנשי שמאל אשר התנגדו במשך שנים להעדפה מתקנת וצמצום הפערים עבור מיעוטים, רוכבים על גבם בהתנגדות לחוק הלאום.

חלקים בשמאל אף אינם מסתירים את מטרתם האמתית ואת ניצול הדרוזים במאבק הנוכחי. מבחינתם אין כל משמעות למי ששירת ותרם ולמי שמבקש המשיך לעשות זאת.

כך למשל רון גרליץ, מנכ"ל שותף בעמותת 'סיכוי', קורא ביד אחת קורא לדרוזים לצאת ולמחות, אך ביד השנייה מתעלם ואף יוצא במפגין כנגד נושא החובות (גיוס) והרצון להיות כלל אזרחי ישראל.

בתוך העדה הדרוזית וגם בקרב מגזרים אחרים יש קולות מגוונים, כיאה למדינה דמוקרטית. לצד המתנגדים לחוק יש כאלה המצדדים בו, גם בקרב הדרוזים וגם בקרב ערבים נוצרים ומוסלמים. הם השכילו כנראה לשים רגע את הרגשות בצד, לקרוא ולהבין שהחוק לא פגע בהם, ועליהם להמשיך ולנסות להשתלב בבניין המדינה והחברה, מתוך שותפות ולא מתוך בדלנות.

גם חברי הכנסת הדרוזים חסון ועמאר, המתנגדים כעת לחוק ואף עתרו נגדו לבג"צ למרות שהצביעו בעדו בכנסת, לא הוטרדו ממנו במיוחד עד לא מזמן. כפי שדיווח כתב התאגיד זאב קם, שני הח"כים לא טרחו כלל להגיע לדיונים הרבים שהתקיימו בוועדות הכנסת.

https://www.facebook.com/zeev.kam/posts/2129595740446335

בנוסף, ח"כ אמיר אוחנה שהיה ממובילי החוק גילה כי אכן נעשו בו שינויים בעקבות פניות של בני מיעוטים: "אחיי הדרוזים היוצאים עכשיו נגדו, נשמעו גם הם: בשיחות בתוך הוועדה ומחוצה לה, לפרוטוקול ושלא לפרוטוקול. לאורך כל הדרך – שמענו וכיבדנו אותם…שינינו את החוק איפה שהיה צריך", כתב.

https://www.facebook.com/mkamirohana/photos/a.681014058681763.1073741830.678851148898054/1717669515016207/?type=3&theater

להמשיך להשתלב

אמנם השירות הצבאי נחשב ככרטיס הכניסה לחברה הישראלית והמקום בו ניתן לתרום להגנה על הבית, אך יחד עם זאת אסור שתהיה זאת רק ברית דמים. גם הדרוזים לא צריכים להמשיך ולנופף כל הזמן בשירות הצבאי בכדי להוכיח את היותם ישראלים. יש עוד תחומים רבים בהם אנחנו צריכים לראות אותם משתלבים ומעורבים יותר, כמן גם את הנוצרים הארמים, הבדואים, הצ'רקסים והערבים המוסלמים. כל אחד מהם שלוקח אחריות משרת את המדינה והחברה ורוצה להשתלב בה. זה תלוי גם בנו הרוב היהודי, שצריך להיפתח, להכיר יותר ולא לפחד.

בעיני חוק הלאום כבר מניב פירות. השיח (שלא זכור לי כמוהו) שהוא יצר בתוך העדה הדרוזית ובין מיעוטים אחרים לבין הרוב היהודי שתומך בחוק, הוא ביטוי לעובדה כי הדמוקרטיה בישראל חיה ובועטת. אני סבור כי מן הראוי שמתנגדי החוק היו מעמיקים בו ובסעיפיו בטרם החל כדור השלג של השמאל להתגלגל ולסחוף אחריו רבים וטובים.

אני מאמין כי מחוק הלאום עוד יצמחו דברים טובים. החוק לא יפגע באף זכות אזרח של בן מיעוטים, בין אם הוא שירת בצבא ותרם למידה ובין אם לא, ואני לא בטוח שכדאי אפילו לשנות אותו ולהוסיף איזה סעיף שיניח את דעתם של הדרוזים, אם כי ניתן לשקול זאת. מה שבטוח הוא שכעת נוצרה הזדמנות אמיתית לשינוי, חשובה יותר מכל הצהרה ואותה אסור לאבד – למצוא את הפתרונות הנחוצים לטענות הצודקות שמעלים הדרוזים ובני מיעוטים אחרים, ולהמשך לפעול למען שילובם לטובת כל הצדדים. זה בהחלט אפשרי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. דרוזים חיים גם בעוד מדינות. הם חייבים להציג את עצמם כמסתייגים ממדינת היהודים. הם לא יכולים לתמוך בחוק הלאום בפומבי. מבין אותם, יש להם משפחות מעבר הגבול. איך אנשי שמול יכולים להסתכל
    במראה לא מבין.

    1. זה לא שיקול אצל הדרוזים, הם מוכנים להילחם נגד דרוזים שבצבא הסורי בלי להניד עפעף, אל תשאל אותי למה

    2. דרוזים הם עדה שמפוצלת בישראל, לבנון, סוריה בעיקר והם רואים עצמם נאמנים לשלטון במדינה בה הם חיים. זה ברור לכולם ולכן, אין אמת בטענתך.

  2. קצת מוגזם היום לקרוא לציבור הזה "אחינו"
    בילדותי הזהירה אותי אימי מפני זרים. מתברר שזה נכון היום כמו אז. וכך עלינו לחנך את ילדינו ונכדינו וכו'

  3. אני מבין שהכותב מתייחס לעדת הדרוזים בישראל "כתינוק שבוי" שבמניפולציות כובשים את דעתם, ומסיתים אותם כנגד השלטון, לדעתו כנראה אין אמת בתחושתם של אכזבה קשה מהמהלכים החפוזים בהעברת החוק, הכל מתקמד "במפלצת" הבלתי נראית של השמאל הקיצוני בישראל, לא סתם שמאל אלא נצמיד לו את הכינוי "קיצוני" כדי שנאחד את שורות הימין כנגד "המפלצת".
    מן הראוי שהדיון יקבל עומק ומשמעות מלבד הסתה, כנראה שזה לא ישיג את המטרות של שיסוי ופלגנות, אז בואו נשחרר אמירות שקריות, הרי לא נעמוד למבחן אמיתי של עובדות מבוססות, הכל זה פייסבוק וכדומה …..

  4. היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? אבל דרוזי כן! ראה: אמל אסעד, חמד עמאר, אכרם חסון והרשימה ארוכה ארוכה.
    דרוזים, הפסדתם את האמון שלי ורבים רבים כמוני שראינו בכם שותפים נאמנים. מסקנתי שיש בכם ובעלילה שבכם שהגיעו לתפקידים ולמשרות שאין להם דומה ולא אח ורע בכל המרחב בו חיים דרוזים, שהפכו את עורם בגדו בנותני האמון בהם וירקו לבאר ממנו שתו את מימיו.
    את מה שאיבדתם היום תזדקקו לשנים רבות לתקן את בגידתכם בנו ולא במהרה ישובו אליכם.
    נ. ב. אמל אסעד מועמד להיות מואשם בפלילים.

    1. כל כך נכון! יש ללמד גם את תולדות הישוב. במאה התשע עשרה ובתחילת המאה העשרים דרוזים התנפלו על יהודים ועשו בהם פרעות הרגו בהם ובמקרים אחרים לכל הפחות גזלו מהם את כל רכושם סלקו אותם מבתיהם והפשיטום עירומים. כך נותרו יהודים רבים בלא בית או מחסה, בלא מזון ולבא לבוש. הדרוזים מאוד אכזריים ובחיי יומיום יודעים להיות מאוד רעים ללא חום אנושי.

      בהפגנה זו נגד זכותם של יהודים למדינה משלהם הזכירו מי הם. רק יחושו שאנו עומדים להיות מנוצחים מייד יתנפלו עלינו.

  5. חבל מאוד, שהדרוזים בהפגנה שכחו את מידחת יוסוף, שהסמולנים הפקירו אותו, כי לתפיסת הסמול יש שיויון בין בעלי ברית לשונאי ישראל.

    1. מאמר מחכים, חושף את צביעות (ותחכום) ה0מול.
      קשה להאשים את הדרוזים, בחברה שיבטית (דרוזים/מוסלמים) קשה ללכת נגד הזרם, אתה מוקע ומאויים ולפעמים הראש נפרד מהגוף.

  6. לא אחים שלי ולא נעליים.
    לא רוצים להתגייס לצהל? לא צריך. צהל חזק גם בלעדיכם. ואפילו יותר חזק.

  7. יום אחד קמנו, וגילינו מה שהיה כתוב בתוצאות הבחירות לכנסת כבר הרבה מאד שנים רק לא טרחנו לבדוק: הדרוזים מצביעי שמאל.
    לחשוב שבגלל זה הממשלה תחסל אותם זה מוזר כמו שהממשלה תחסל את תל אביב או נס ציונה, ערי שמאל מובהקות.
    אבל כמו אצל הערבים, מיעוט צרחני יצליח להרוס לדרוזים את החיים.

    1. פילוח קולות הבוחרים לכנסת ה 20 בישובים הדרוזים מגלה שכ 64% מהקולות של הדרוזים ניתנו לרשימה הערבית המשותפת.
      את קולותיהם נתנו לרשימה הערבית המשותפת המוכרת ומוגדרת כמייצגת את שאיפות הפלשתינאים השואפים לחסל את המדינה היהודית.
      אלה האחים שלנו? רובם בחרו באשף ובחמס לכנסת.
      צריך לחשב מסלול מחדש.

    2. איך ניתן להסביר, שהרבה מצביעים מקרב חברה שמרנית כמו החברה הדרוזית(הרוב לא הצביע), הצביעו בעד המערך הפרוגרסיבי, שאחד המנהיגים שלו אהוד ברק גרם להפקרת מדחת יוסוף?
      האם ניתן להסביר את התופעה בהרכב הפיקוד הבכיר של הצבא והמשטרה?

    3. מה מקור הנתונים שלך? לפי VOTES20 או הכתבה הזו (אמנם מYNET, אבל הנתונים מבחוץ), הרוב המכריע הלך לכחלון והמחנצ.

    4. זה שאין לי הסבר, לא משנה את העובדות. ניחוש שלי – אינרציה מימי מפאי, הרגל.

    5. זה שאני לא יודע איך להסביר משהו, לא משנה את מהותו. אפשרות – אינרציה, מימי מפאי.

  8. אפליה זו אפליה
    אין כזה דבר אפליה מתקנת
    זה שיש פערים, זה טבעי, לא כל הקבוצות שווים
    שחורים פחות אינטלגנטים מלבנים, ולבנים פחות אינטלגנטים מצפון מזרח אסייתים
    יש לזה אינספור הוכחות
    כמו גדול המוח, מבחני איי קיו, הסברים אבולוציונים וכו'
    בכל מקרה, גם אם נניח שזה לא בגלל שונות ביולוגית, וצריך להיות ממש מטומטמם או בעל אג'נדה כדי להתכחש לכך, כי המלך הוא ערום, אבל נניח שזה לא בגלל שונות ביולוגיות
    פערים לא יכולים לשמש ראיה לאפליה
    אם אני וסטודנט שלי לא קיבלנו אותנו ציון במבחן בפיזיקה זה גם פערים, האם אני רשאי להתלונן על אפליה
    יש הבדל בין שיוויון הזדמנויות לשיוויון בתוצאות
    התשקורת מקדמת מדיניות אגילטריסטית, ופה הבעיה החמורה, היא לא מספקת בזה שהיא נותנת הזדמנות שווה
    היא דורשת שיהיו מספר שווה של דרוזים ערבים נשים אתיופים ואולי גם מספר שווה של מפגרים?
    האיי קיו באפריקה זה 70, בהגדרה של העולם המערבי זה נחשב אדם עם פיגור קל
    אז ברור שאף פעם לא יהיה שיוויון בין אתיופים ללבנים לולא אגילטריזם > אפליה "מתקנת"
    במקום לעודד חולשה ולעודד מפגרים ופושעים להתרבות על ידי מדיניות רווחה ועל ידי אפליה "מתקנת"
    אולי צריך לעודד כאן eugenic ודחוף, למנוע מאנשים עם איי קיו מתחת ל 100 להתרבות
    כי כל דור האיי קיו של המדינה צונח
    ובסוף תהיה לנו מדינת עולם 3 כמו ברואנדה, ואני ממש לא מגזים
    כמובן שדמוקרטיה לא תאפשר לeugenic יש לנו את כל החברה מהשמאל הפרוגרסיבי שרובן נשים שמצטיינות בלהחליש את המדינה
    כנראה חייבים גם לבטל את הדמוקרטיה

  9. לאומנות זו מילה גסה, רק שזו לאומנות יהודית, לאומנות ערבית או דרוזית זה סבבה
    ממתי רב תרבותיות זה טוב, זה נגד הטבעת זה ניסוי שלא יכול להצליח בחיים, רב תרבותיות זה דבר שלילי ביותר, זה לא גורם ללכידות, זה גורם למתח וסטרס, משהו שונה ממך אינסנקטיבית גורם לך להרתע ממנו
    אין טעם להלחם בזה, זה הטבע שלנו, אנשים אוהבים אנשים שדומים להם
    אבל אל תסמכו על מה שאני אומר, תשמעו מה אדם ארופאי משכיל בארה"ב חושב על הרעיון "הנפלא" של הרב תרבותיות
    https://youtu.be/GbNhB_NmsMo

    ועוד משהו קטן, הדרוזים הם לא אחים שלנו, ובנוסף, אין כזה דבר אפליה "מתקנת", אפליה זו אפליה זו אפליה

  10. לא לשנות שום סעיף בחוק!
    אל תהיו מטומטמים
    זה לא הדרוזים משנים את הסעיף
    זה השמאל הפרוגרסיבי ממליץ להם מה לנשות
    השינוי הקטן הזה לא יהיה תמים אני מבטיח לכם!

  11. הפתרון רק בעליה וישובם בנגב ובגליל.מתי שהוא המיעוטים ימרדו ורק רוב יהודי ימנע מהם להשתלט על חבלי הארץ שהם גרים בה.

  12. האמת שכבר ויתרתי. קיוותי וקיוותי שזה לא יקרה, אבל קרה. חשבתי כמו כל הישראלים שהדרוזים הם אחים. מתברר שלא. נצטרך לחיות אם זה. עדיף עכשיו מאשר אחר כך

  13. יא בן אדם, מדינת ישראל הצילה באופן עקיף וישיר אלפי דרוזים בסוריה מטבח ודאי. איפה הכרת הטוב? צר לי. ערבי נשאר ערבי.

    למי שלא יודע, הדת הדרוזית הסודית, עקרונותיה באים מתורת הקבלה. יוצא שגם את הזהות המיוחדת שלהם הם חייבים לנו. אז קצת כבוד למי שמגן עליכם פיזית ורוחנית.
    ר
    חייבים לומר בכנות. החיבוק שהעדה הזו קיבלה מאיתנו נעשה תוך כדי התעלמות מזוויות חדות באופי שלה. על רמיסת הכבוד היהודי אני בכלל לא מדבר. בכל מפגש עם ערבי/דרוזי צריך להיזהר בכבודם. ואני שואל, מה עם הכבוד היהודי? הרי בלי היוזמה, היצירתיות והסתגלנות היהודית לעולם לא היתה קמה פה מדינה מודרנית ומצליחה.

    מצפה להתנצלות מהדרוזים

    1. אפילו אם אכן נכון שהדת הדרוזית חייבת את עקרונותיה ל"תורת" הק-בלה-בלה (דבר שנתון בספק גדול), היא אלילית להחריד והיא *אינה* מורשת כלל-יהודית. כך שלמלמל שהדרוזים חייבים לנו בתחום הזה הוא מגוחך.

    2. גם אם הדת הדרוזית חייבת את עקרונותיה ל"תורת" הק-בלה-בלה (דבר שאני מאד מסופק בו) האלילית להחריד, היא *אינה* מורשת כלל-יהודית. מגוחך, אם כן, להחזיק את הדרוזים כאילו הם חייבים לנו את דתם.
      אני נוטה להסכים עם יתר דבריך.

    3. גרגר אבק,

      אכן הכינוי שבחרת לך תואם את המימדים המיניאטוריים של מוחך.

      אתה מן הסתם לא מבין על מה אתה מדבר ואתה מתפתה לדקלם הבלים אקדמים זולים. אני מפנה אותך לעבודה המונומטלית של יוסף אביב"י "קבלת האר"י" כדי להשכיל מעט.

      מכל מקום, בהקשר הדרוזי זה מאד רלוונטי. מאחר שאין בינינו עימות תיאולוגי בניגוד לאיסלם יש פה הזדמנות. וזה אחד הדברים שאפשר את ההסכם עם הדרוזים אחרי קרב רמת יוחנן כשבזמן המשא ומתן הם השתכנעו שאין פה קונפליקט דתי.

  14. אמנם לטווח הקצר – החוק לא ישנה הרבה. הפתרון האמתי והיעד הסופי תמיד היה ותמיד יהיה – שינוי פני בית המשפט העליון וגיוון של הרכב השופטים כך שייצג את הרכב החברה הישראלית. הכול נכון. הכול טוב ויפה.
    אבל מה? לי, לכם ולרוב קוראי האתר זה ברור. כמו שברור שהשמש תזרח במזרח מחר.
    אבל מה? יש עוד כמה אנשים במדינה הזו מלבד מצביעי הליכוד והבית היהודי. ויש עוד כמה אתרי/כלי תקשורת במדינה הזו מלבד אתר מידה.
    וביבי, בנט ואיילת שקד צריכים להקים ממשלה עם האנשים האלה (מה לעשות שלצערי הרב לבית היהודי ולליכוד ביחד אין 61 מנדטים… אולי בעתיד). צריכים לנהל ישיבות וועדות עם האנשים האלה. צריכים לחוקק חוקים ולהתפשר עם האנשים האלה.
    והאנשים האלה (מצביעי כחלון לדוגמא) – מושפעים ובולעים בשקיקה את ידיעות אחרונות, את ynet, את וואללה, את רשת ב'. לא את אתר מידה.
    זה כורח המציאות, זה המשחק הפוליטי.
    במצב הנוכחי בישראל – פוליטית ותקשורתית בעיקר – אם ביבי, בנט ושקד מחליטים ללכת בכל הכוח על שינוי הרכב בג"צ – תתעורר מלחמת עולם שבקלות יכולה לגלוש למלחמת אזרחים אמתית. מזעזע, אני יודע. גם אני, כמוכם וכמו ביבי ובנט, מבין טוב מאוד שהצדק בצד שלי ושעצוב שזה המצב – אבל בג"צ נהנה מכוח רב וגיבוי תקשורתי עצום – ואם רק יריחו 'כבוד השופטים' ניסיון לפגוע במעמדם האלטיסטי – התקשורת תתגייס למענם כמו שלא ראיתם ולא דמיינתם שאפשרי. אין לי ספק. ידיעות, ערוצי קשת-רשת-עשר-רשע, הרדיו – כולם יתאחדו ויעשו הכול, אבל הכול, כדי לדרדר את ישראל לסף של אנרכיה ומלחמת אזרחים.
    אז… מה עושים? נכנעים? לא. פועלים באופן חכם. חושבים לטווח ארוך. קודם 'מכינים את הקרקע' לשינוי הצודק והמיוחל. איך?
    לדוגמא – מחוקקים חוק יסוד שנמצא בקונצנזוס – גם תומכי כחלון, ואפילו חלק מתומכי המחנה הציוני – לא יתנגדו ולא יכחישו שחוק שמעגן את מעמד הלאום היהודי בישראל הוא דבר חיובי – ולראיה, 58 אחוז תמיכה באופן כללי בחוק, ואף 70 אחוז בציבור היהודי. אני אעצור ואדגיש – כי זה דרמטי וחשוב – עד כדי מצביעי חדש, מרצ וחלק ממצביעי המחנצ – הציבור היהודי כולו תומך בחוק. שופטי בג"ץ מודעים לזה. הם יודעים טוב מאוד שזה לא חוק שהם יכולים לבטל בלי השלכות. זה לא חוק שנהנה מתמיכה שלי ושלכם בלבד. ולכן אין לי ספק שאם ביבי לא יתקפל ו/או יעשה טעויות מטופשות – החוק יעבור את בג"ץ. כמו שהוא. לא סתם הקרן החדשה והתקשורת פנו לעדה הדרוזית – צעד נואש ושקוף. הם אובדי עצות. אין להם מושג איך להילחם תקשורתית בחוק הזה. הם כל כך מיואשים, שהרעיון הכי טוב שלהם הוא סוג של רגשי מתמשך – לשכנע את הדרוזים, ואז את שאר המדינה – שהחוק מהווה פגיעה כלשהי בדרוזים. מהלך שקוף ומטופש – הרי בערך 70 שנה מתעלם השמאל הישראלי באלגנטיות מהדרוזים ובעיותיהם… אגב, השמאל מצא כמה מושחתים בעלי כוח בעדה שרותמים הרבה צעירים תמימים ל'מאבק' – אל דאגה. מהר מאוד יבינו הדרוזים שבעיקר להם יש מה להפסיד מהמאבק המטופש הזה ויירדו מזה, ואם לא – כנראה שגילינו בזמן ובעת שלום מי הם באמת ושלא ניתן לסמוך עליהם בכוחות הביטחון – מה שנקרא win win situation מבחינת הימין הציוני השפוי.
    כך או כך, ה'מחאה האותנטית' לא תצליח להפחית את התמיכה בחוק מחוץ לחוג מצביעי המחנ"צ ושמאלה – שם גם ככה לא נמצא עיקר הבשר של 70 אחוזי התמיכה. וככל שתימשך המחאה הצבועה – התמיכה במרכז ובימין בחוק תגבר.
    כלומר, בסופו של דבר, החוק יעבור. ואז, שוב, 2 אפשרויות.
    הראשונה – בג"ץ יקבל את החוק שעבר כחוק יסוד – ובמידה מסוימת פסיקותיו יושפעו מהחוק. מעט. או הרבה. כך או כך – הרווחנו.
    השנייה – בג"ץ יעשה מה שאני ואתם מצפים ממנו ויפסול את החוק, או ישלח אותו למקצה שיפורים בכנסת כמו שהוא אוהב, או שלא יפסול אותו אבל פשוט יתעלם ממנו בפסיקותיו. כל אחת מ3 האפשרויות האלה פשוט נהדרת, נפלאה בשביל המאבק בבג"ץ לטווח ארוך. אם יעז לפסול או לעקר מתוכן חוק יסוד ש70 אחוז מהציבור היהודי תומך בו בכל ליבו – זו תהיה הכרזת מלחמה גלויה על הכנסת, הדמוקרטיה והבוחר הישראלים – השתנה מהמקפצה כזו על הציבור הישראלי עוד לא העז בג"ץ לבצע, וזה יהיה כל כך שקוף ובוטה, שזה יהיה כמו דלק טילים למנוע המאבק המתמשך והצודק בדיקטטורת בג"ץ. הרבה מאוד מצביעי כחלון ולפיד יבינו סוף סוף מי באמת מאיים פה על הדמוקרטיה.
    ולגבי האפשרות של התעלמות אלגנטית בפסקי דין מהחוק? זה מאוווווד יקשה על בג"ץ להצדיק את האקטיביזם השיפוטי שלו מבחינה תקשורתית ציבורית – ושוב, יהיה דלק נהדר למאבק באקטיביזם השיפוטי לטווח ארוך.
    אז נכון. החוק לא יפתור את המצב, בוודאי שלא בטווח הקצר. אבל אם המדינה חשובה לכם כמו לי, אם אתם לא מאמינים באלימות (שלא להגנה עצמית) אלא בהתנחלות בלבבות – כמו שהימין עושה בהצלחה כבר שנים על גבי שנים – והכי חשוב אם אתם, כמוני, באמת מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית – ושני החלקים חשובים לכם – גם ה'דמוקרטית' – אז בעצב רב ובכנות – אין פתרון מהיר לעסק הביש הזה שנקרא בג"ץ. הדרך הנכונה והבריאה להיפטר ממנו בלי להתדרדר לאלימות, לאנרכיה, ולא פחות חשוב – בלי לדחוק מצביעי כחלון ולפיד שמאלה אלא לקרב אותם ימינה במקום – היא להתחיל בצעד חכם ומחושב לטווח הארוך – כמו חוק הלאום.
    כולנו רוצים דמוקרטיה אמתית ולא את שלטון החונטה של בג"ץ. זה ברור. אבל השאלה איך להגיע לשם בלי לדרדר את המדינה למקומות שהשמאל ישמח לדרדר אותה אליהם – הדרך לעשות זאת בלי לדחוף כבשים תמימים שמאלה אלא להראות להם שהצדק, הדמוקרטיה וכבוד האדם האמתיים נמצאים מאז ומתמיד למעשה אצלנו בימין – הדרך הזו מתחילה בחוק הלאום – חוק יסוד קטן ולכאורה ללא שיניים – אבל בעצם, לטווח הארוך, לא היה עוד חוק חשוב כמוהו מאז קום המדינה ומגילת העצמאות. ויעידו על כך הפאניקה שאחזה בשמאל – כל כך עמוקה ואמתית – שלא אכפת להם להשליך את הדרוזים מתחת לגלגלים כדי לעצור אותה – ולדעתי זו רק ההתחלה. זה עוד כלום. חכו ותראו – הם לא יבחלו בכלום וינסו לעצור את החוק בכל מחיר.
    ובצדק. הם מבינים כל מה שכתבתי. טיפשים ותמימים הם לא (לפחות המנהיגים/נותני הטון שלהם) – הם מבינים שהחוק הזה הוא ניצחון אמתי לימין ותבוסה מהדהדת לשמאל הפוסט ציוני לטווח הארוך. והם בפאניקה. ויודעים מה? לגמרי בצדק.
    אז בבקשה – לא לזלזל. החוק הזה הוא צעד ענק במסע אל היעד – וצעד נכון. צעד שיביא את השינוי המיוחל בטווח הארוך – בלי לפגוע במדינה האהובה שלנו, בדמוקרטיה שלנו, ותוך כדי חשיפת פרצופו האמתי של בג"ץ, וקירוב לבבות בעם למחנה הימין, ומבלי לשחק לידי התקשורת ולתת לה תחמושת לשטוף את מוחם של מצביעי כחלון ולפיד ולהסית נגדנו.
    ואל תטעו – אנחנו זקוקים למצביעי כחלון ולפיד, לשאר חלקי העם. אין ולא יהיה לנו שלטון בלעדיהם. בטח לא ב50 השנים הקרובות.
    החוק חשוב, החוק ראוי והחוק מבורך. גם אם נדמה לכם שאין לו שיניים. עוד 10 20 שנה תבינו אילו שיניים יש גם יש לו. חשוב שיעבור כמו שהוא. חשוב להתעקש עליו. חשוב מאוד.
    ואם הוא יחשוף 'על הדרך' כוונות וטבע של העדה הדרוזית שנעלמו מעינינו עד עכשיו – מה טוב. רווח נוסף שהפיק לנו החוק החכם והחשוב הזה.

  15. הדרוזים כבר עמוק בתוך המלכודת.
    יותר משאנחנו איבדנו אותם, הם איבדו אותנו.

  16. הגברת העליה ופיזור האוכלוסיה בכל הארץ יקבע את חבלי הארץ כחלק מהמדינה

  17. איזה מזל שלא התפתינו והכנסנו עוד דרוזים מסוריה, ואנחנו האמנו שהם ידידים, לא מתביישים לכנות את ראש הממשלה 'בוגד'. איפה הם אותם שמאלנים? מדוע שלא נבטל את חוק השבות בכלל (הגזעני?! לשיטת השמאל) או לפחות נכיל אותו על הדרוזים ונכניס לכאן את כל מליוני הדרוזים מסביב, בואו נראה את כל הסמאלנים (ס"ם) הגיבורים שוחרי הצדק??????

    1. "התפתינו"
      כן ממש פיתוי רציני
      להביא לפה עוד חייזרים מכל מיני חורי תחת ומדינות עולם 3
      כדי להרוס את הזהות היהודית ולהפוך אותנו למיעוט
      כי אין לנו מספיק ניגרואידים מאפריקה, דרוזים, ערבים, צריך עוד חייזרים
      בואו כולכם, בואו תזיינו אותנו בהמונכם אנחנו בעד רב תרבותיות, אנחנו כולנו הומואים לסביות וטרנסקסואלים עם גוונים כחולים וסגולים בשיער שהולכים נגד הזרם ולא מושפעים בכלל מהשטיפת מוח של התשקורת השמאלנית הגינוסנטרית
      כי זהות לאומית זה פשיסטי, ואין כזה דבר גזעים, זו סתם הגדרה מדעית בביולוגיה אבולוציונית
      שהומצאה על ידי הפטריארכיה
      "במדעי" המגדר אין כזה דבר גזע, חוץ מהלבנים שהם פריבילגים ומדכאים את כל העולם
      ואין כזה דבר מגדר ב"מדעי" המגדר, מגדר זו סתם המצאה שיקרית שהומצאה על ידי המגדר הגברי כדי לדכא את המגדר הנשי
      והאינסנקט הטבעי הבריא של כל בעלי חיים וכל בני האדם, להירתע ממישהו מגזע שונה מהם זה לא נורמלי זה חולה, זה בדיוק כמו המיניות הגברית, גם זה דבר חולה
      רב תרבותיות = להפוך את העם היהודי ולהכחידו
      חבל שהוצאה להורג זה לא חוקי במדינת פמיניסטאן
      יש פה נשים כמו דורית בייניש, נשיאת בג"ץ הנוכחית, שופטות בבג"ץ שופטות בבתי המשפט, חברות הכנסת, נשים מהתשקורת ועוד פעילות ופיעלים אחרים מהסרטן הפרוגרסיבי שהיה ממש טוב
      לכולנו אם היינו נפטרים מעולם, ובכלל טוב לאנושות
      הן אחראיות הישירות למותם של מאות אלפי קרבנות של יהודים שנרצחו בידי פעילי טרור, אלימות של מסתננים מאפריקה(רצח, שוד , אונס)
      דמוקרטיה = סרטן פמיניסטי = אנרכיה = הרס המדינה והציווילזציה והכחדת העם היהודי
      פושט צבאי נגד בג"ץ והתשקורת זו התשובה היחידה
      חייבים למצות את הדין עם כל הבוגדים

  18. תפסיקו להביא חייזרים מכל העולם
    חאלס! ישראל זה לא הבית זונות של כל העולם
    מביאים לפה מסתננים מכל מיני חורי תחת בעולם
    דרוזים, סודנים, אריתראים , ערבים וכו'
    הכל כדי להפוך את היהודים כאן למיעוט
    ומי שמקדם ומטיף לרב תרבותיות הזו ומי שההפך את חייהם של היהודים בדרום תל אביב לגיהנום יום יומי
    זה אותם פעילי/ופעילות שמאל פרוגרסיבי יהודים "משלנו"
    אחר כך שהימין מרוב תסכול מפעיל אלימות נגד אותו סרטן שמאל פרוגריסיבי שמנסה להכחיד את היהודים בארץ
    השמאל הצבוע משתמש בדמגוגיה "יהודי לא מרים יד על יהודי" מה קרה פתאום הם לאומנים? פתאום זו kt מילה גסה?
    דיסוננס קוגניטבי!
    על ה ז שלי שהם יהודים, אני שונא אותם באותה מידה כמו החייזרים המסתננים שהם מביאים לכאן באותה מידה אם לא הרבה יותר
    מאחל לנבלות האלו את כל הרע שבעולם, הם שטן, אסור לדבר איתם, רק אלימות הם יבינו