זנדברג: "רוצה את תיק החינוך או המשפטים בממשלת גנץ-לפיד"

יו"ר מרצ הדגישה שוב כי מפלגתה תמליץ על גנץ לראשות הממשלה: "בלעדינו אין לא תקום ממשלת שמאל"

"האחריות למצב היא גם של הפלסטינים". ח"כ זנדברג | פלאש90

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, ערכה השבוע מפגש עם תושבי רעננה, בו הציגה את משנתה ואת תפיסת מפלגתה. לאחר המפגש היא נשאלה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל ביקורה המתוקשר במוקטעה בלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"אני לא חושבת שמישהו נהנה מהמצב הזה, משני הצדדים. האחריות למצב היא גם שלהם. אבל אני ישראלית, ואני רוצה לדעת מה הממשלה שלי עושה בשביל להביא את זה, ויש המון מה לעשות", אמרה והוסיפה: "מספיק שביבי היה מבקש מטראמפ לארגן את הפסגה, זה היה קורה. אבל זה לא קורה כי הוא לא רוצה וזה לא מדבר למחנה שלו".

את מדברת הרבה על השלום, אבל מצד שני אין ברש"פ בחירות דמוקרטיות כבר הרבה זמן, יש שם נשיא די חלש ויש את חמאס

"הכל נכון, אבל עדיין האינטרס הישראלי זה לעשות כל דבר, ולהפוך כל אבן ולנצל כל סדק בשביל שלום. אבו מאזן אמר שהוא מחויב באופן מלא לפתרון שתי המדינות ולתיאום הביטחוני. זו הסיבה שאין אינתיפאדה היום בגדה המערבית. אם בעשור האחרון היינו עושים משהו קצת יותר אקטיבי לא היינו מגיעים למצב הזה, זה היה קורה כבר קודם".

במהלך המפגש נשאלה זנדברג על הטענה לפיה מרצ תומכת בפעילות החרם של ה-BDS, והכחישה זאת נחרצות. "מרצ כמובן לא תומכת BDS, חס וחלילה. מדובר פה בהחרמה של ישראל ואנחנו ישראלים. אנחנו לא רוצים להחרים את עצמנו, אלא להפך – לשנות את המציאות עבורנו. לא עבור מישהו אחר או כדי למצוא חן בעיני טראמפ או אובמה, אלא כי זו המציאות הטובה והנכונה לישראליות ולישראלים".

זנדברג במפגש עם עבאס | פלאש90

יו"ר מרצ התייחסה גם למתיחות הגבוהה בעוטף עזה, והביעה אמפתיה כלפי תושבי הדרום. "אנחנו ניסע לבקר ולחזק בשדרות וביישובי העוטף, אבל בעיקר להתריע מפני הסלמה והיגררות לעוד מלחמה מיותרת. היו לנו כמעט כמה כאלה בשנה האחרונה, לאחר חמישה מבצעים צבאיים בעשר שנים האחרונות. בסוף מגיעים לאותו המצב ותוהים מה נעשה עם עזה".

לדבריה, "לסכסוך הזה אין פתרון צבאי. הסכסוך הזה מצריך פתרון הרבה יותר מעמיק. השלום עמד במוקד מערכות הבחירות בישראל במשך שנים רבות, והיום ב-2019 זה נראה שזה נעלם מסדר היום. אנחנו גאים שאנחנו המפלגה היחידה שמשאירה את הנושא הזה בראש".

"בלעדינו אין לגנץ גוש חוסם"

זנדברג הדגישה את החשיבות הגדולה שהיא רואה בחבירה לבני גנץ ויאיר לפיד ממפלגת 'כחול-לבן', עליהם מפלגתה תמליץ. "ממשלת רבין הלכה לתהליך שלום תודות לשותפות עם מרצ. צריך נציגות מרצ משמעותית בממשלה שתדרוש משא ומתן משמעותי", טענה.

לדבריה, בבחירות האלה נוצרה סיטואציה בה לראשונה מזה זמן רב ההצבעה האידיאולוגית היא גם ההצבעה האסטרטגית. "גורל הגוש, בימין ובשמאל, יקבע על ידי המפלגות הקטנות. כמה חזקות יהיו המפלגות הקטנות לעומת כמה מפלגות לא יעברו את אחוז החסימה בגוש השני". לכן לטענתה החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל לא יכולה לקרות בלי מרצ: "בלעדינו לא יהיו לגנץ את המנדטים הדרושים לגוש חוסם".

בהמשך לכך, כשנשאלה זנדברג לגבי התיקים אליהם מפלגתה שואפת, היא הדגישה כי תיק החינוך נמצא בראש העדיפויות של חברי מפלגתה. "המשרד הראשון שאנחנו שואפים אליו הוא משרד החינוך, כדי לשנות את סדרי העדיפויות גם בהקצאת המשאבים וגם בערכים. זה משרד מאוד משפיע".

התיק השני אותו ציינה זנדברג הוא תיק המשפטים: "ככל שעולה כוחו של הימין, שנהיה יותר ויותר עוצמתי באידיאולוגיה ההרסנית שלו, ההתקפה על הדמוקרטיה הרבה יותר קשה. עכשיו איילת שקד מבטלת את ועדת השופטים ומכפיפה אותם לממשלה ולגורמים פוליטיים, שזה רעיון מסוכן ביותר בדמוקרטיה בה ששופטים צריכים להישאר עצמאיים. זאת הייתה קדנציה גרועה והבאה יכולה באופן פוטנציאלי להיות גרועה יותר".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. ואני רוצה את תיק השיבוט או הגלקסיה בממשלת הקלינגונים

  2. "אמת היא ערך ליברלי והיא ערך שמרני, אך היא מעולם לא הייתה ערך של השמאל. אנשים בשמאל אומרים רק מה שמקדם את האג’נדה המיידית שלהם. כוח הוא המצפן המוסרי שלהם, ולכן האמת תהיה משועבדת אליו תמיד" לשמור, לזכור, ללמוד ולהתנהג בהתאם.

  3. אם היא מקבלת את החינוך או המשפטים, אנחנו נראה דיוטות תחתונות יותר ממה שאנחנו רואים עכשיו…. אם זה יקרה זה נזק שייקח שנים רבות לתקן

    1. כבר ראינו בקדנציה של בנט ושקד את הנזק שהשמאל אוהב לעשות למערכות החינוך והמשפט כשיש לו אפשרות לעשות את זה. מה שזנדברג רוצה לעשות זה רק להעמיק את הנזק הזה. אבל לזכותה של זנדברג ייאמר שהיא לפחות לא מתחזה לימנית אלא מצהירה על כוונותיה בגלוי.

      http://rotter.net/forum/scoops1/389753.shtml

      https://mida.org.il/2018/02/22/משרד-החינוך-בשירות-השמאל-100-בבגרות-באזר

      "שרת המשפטים שקד היא פיקציה!"

  4. היא יודעת בדיוק למה היא רוצה את שני התיקים הללו
    והסיבה שבאמצעות שני המשרדים האלה היא יכולה
    להתחיל לשלוח את כל המתנגדים לה לחינוך מחדש
    ממש כמו בברית המועצות
    שלטון קומוניסטי למהדרין

  5. כאחת שעלת לקבר של הנאצי ערפת היא עודדה טרור מקומה בכלא ולא בכנסת

    1. משיב 8 תועמלן בולשביקי בכל מילה. ראו תגובה 3. מפליא שמידה מגיש לנו את הזבל הנוכחי, זנדברג מקבלת במה נרחבת בכלי התקשורת ובהארץ וידיעות אחרונות, נותרה פינה אחת כאן לימין אז לשמש לה רמקול?

  6. עזבי ימין שמאל, אני לא הייתי מגייס אדם שמעשן סמים למשרת מוכר בקיוסק, חס ושלום.
    אז את רוצה להתמנות לשרת החינוך? אוי ואבוי!!!

    1. מגיע לתמר להיות שרת החינוך.אשה נפלאה. קמפיין נהדר. בהצלחה. אנחנו תומכים בך.

  7. חשוב שתהיה מרצ חזקה כדי שתוכל לתמוך בנתניהו כמו שעשתה בהסכם חברון וכיום בהעברת הכספים לחמאס. אנו לפני הצגת עסקת המאה וחשוב שיהיה לנתניהו גב כדי לקדם את השלום.

  8. סתם. בכלל חבל שאנשים ברמתה (לדיוק תת רמתה) של זנדבר מייצגים ציבור כ׳ש. הן רמת הדיבור, חוסר הבנה כללית ונאיביות ברמות שלא מן העולם הזה. אני ממש לא שמאלני אך מכיר הרבה יותר אינטלגנטים ואינטלקטואים בשמאל.
    חבל

  9. כשהתעמתה עם סמוטריץ , היא איבדה עשתונות , אישה ממש לא משכנעת בטענותיה

  10. ללא ספק, תמר ז. ראויה לקבל 45 תיקים בממשלה הבאה, הממשלה שתקום ברמללאה. ושם במוקטעה תנהל הגב' ז'. את תוכניות החינוך הבריאות וכל השפע לרוצחים הערבים.
    אולי עם ישראל "יפסיד" אזרחית אחת. אבל ירוויח פחות ופפחות דברי הבל.

  11. רק זה מה שחסר למדינה, שההזןיה בעלת הדעות ההרסניות תקבל תפקיד כלשהוא במדינה !
    חייבים לדאוג שגץ עם מקהלת הכלומניקים לא יעלו

  12. חבל שזנדברג "נועלת" את עצמה בשמאל. נתניהו היה משתף איתה פעולה בשמחה אם זה יעזור לו לקדם את המותג ששמו נתניהו. האיש הרי שיתף פעולה עם אהוד ברק, ציפי ליבני, יאיר לפיד וגם את שלי יחימוביץ' והרצוג הוא קיווה לצרף לממשלתו.