בצה"ל מסרבים לגלות כמה עלה טקס הפרידה מאהרן חליווה

טקס הפרידה הראוותני מאהרן חליווה, האחראי לכישלון המודיעיני הגדול בתולדות המדינה, מדגיש את הניתוק בין הפיקוד הבכיר למציאות בשטח

ראש אמ״ן היוצא אהרון חליוה בנאום פרידה. צילום: דובר צה״ל

ביום רביעי האחרון התקיים טקס חילופי ראש אמ"ן בגלילות. זה היה אחד הטקסים המבישים בתולדות הטקסים המבישים של צה"ל, שקשה למצוא לו תקדים. ראש אמ"ן היוצא האלוף אהרן חליווה, האחראי הישיר לכישלון המודיעיני הגדול בתולדות המדינה, היה צריך לסיים את תפקידו מזמן בבושת פנים ובשתיקה, כאשר טקס הפרישה שלו מתקיים בחניון הבניין, כשהוא מחזיר את מפתחות הרכב הצבאי שלו לנגד כלשהו ויוצא את שערי הבסיס ברגל.

במקום זאת זכינו לאירוע פרידה פומפוזי, עם נאום של הרמטכ"ל ושל חליווה עצמו. אבל זה לא הכל.

על פי פרסומים בכלי התקשורת, אל הטקס הזה הוזמנו לא פחות מ-1,500 מוזמנים, מספר גדול מאוד של משתתפים בטקס מהסוג הזה, בפרט בתזמון ובהקשר הנוכחיים. אולם פרט אחד חסר: כמה עלה הטקס?

פנינו בנושא לדובר צה"ל, שבעבר נהג לפרסם מידע מהסוג הזה (דוגמאות: כאן וכאן), אולם בצה"ל מסרבים לספק את המידע ומשיבים שאין בכוונתם להתייחס

בזמן שבו פלוגות של לוחמי מילואים מגייסים עשרות אלפי שקלים באופן פרטי לרכישת ציוד לחימה ומיגון בסיסי, בצה"ל עורכים טקס מפואר ויקר בעלות עצומה (1500 איש!) ללא כל הצדקה.

דבר זה מגיע במקביל לפרסומים אודות כשלים עמוקים במנגנון התחקיר של צה"ל על נסיבות פריצתה של המלחמה, תחקיר שניקה את שלומי בינדר ממחדליו בהכנת הכוח והתכניות לפני המלחמה, ואיפשר את מינויו לראש אמ"ן הבא (וכמו במקרה של חליווה, גם הוא כלל אינו איש מודיעין).

הסמליות מהדהדת. ראש אמ"ן הכושל ביותר בתולדות המדינה זוכה לגיבוי מלא מהמערכת הצבאית והתקשורתית, ולא רק שהוא לא פורש באופן מיידי, אלא שמעניקים לו כבוד והוקרה, ואם לא די בכך – מסתירים את האמת מהציבור שמימן את הטקס הרהבתני הזה, ומסרבים לספק מידע על עלותו.

הטקס וההסתרה הם כל מה שצריך לדעת על עומק הסיאוב והניתוק של הפיקוד הבכיר היום בצה"ל, והם ממחישים היטב כמה אנחנו רחוקים מהתיקון הנדרש.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. היי, אבל לפחות שרצו המחבלים לשלוח טילים על 8200 הם ידעו לתת התראה