מי מתסיס את העדה האתיופית נגד המשטרה?

בעקבות החשיפה בנוגע לפעילים שהשפיעו על דו"ח הוועדה הממשלתית בנושא הגזענות כלפי הקהילה האתיופית, גבי אמבאו, שהשתתף בעבר בהפגנות העדה, מסביר מה הן המטרות האמיתיות של מובילי המחאה

המטרה: המשטרה. הפגנת יוצאי אתיופיה בשנה שעברה. צילום: בן קלמר /פלאש90

אם תשאלו צעיר ממוצע מהקהילה האתיופית מה דעתו כיום על משטרת ישראל ועל שוטריה, ומה הייתה דעתו עליהם לפני שלוש או ארבע שנים, אני מניח שהוא יודה כי במהלך התקופה הזו חל שינוי בעמדותיו כלפי המשטרה ורשויות האכיפה, ויחסו אליהן נעשה שלילי יותר.

בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסותיהם של בני העדה האתיופית, ולא רק בנושא המשטרה. מדובר בשורה ארוכה של סוגיות, שאנסח כאן באופן של שאלה ישירה: האם אתם מזהים עצמכם עם השמאל או עם הימין? מהי מידת ההזדהות שלכם עם מדינת ישראל? האם אתם גאים להיות אזרחים ישראלים? האם אתם מרגישים כי הנכם משתייכים לקהילה מדוכאת במדינת ישראל? מהו היחס שלכם אל דגל המדינה? האם אתם מזדהים עם צה"ל? מה מידת הרצון שלכם לשרת בצבא? מה דעתכם על מוסד הרבנות? האם אנחנו מתקדמים לעתיד טוב יותר? מה התקוות שלכם להשתלב בחברה הישראלית?

בכל הנושאים הללו, אני מניח שנגלה תזוזה מסוימת בעמדותיהם של בני העדה לעומת העמדות שאחזו בהן לפני כמה שנים. השאלה שיש לשאול היא: האם מדובר בשינוי עמדות שקרה סתם כך, או שנוכל לייחס את השינויים הללו לאירועים מסוימים שחווינו בתקופה האחרונה?

אני תולה את האחריות לשינויים בתפיסותיהם של בני העדה בתהליכים שהחלו לפני כארבע שנים, ושהובילו למיקוד תחושות הקיפוח המוצדקות של בני העדה בנושאים אחרים, נגד המשטרה וה"ממסד". השתתפתי בהפגנות הראשונות שהתקיימו בירושלים לפני שנים ספורות. אלה היו הפגנות נגד גזענות מהסוג שאני מאמין שאכן קיימת במציאות: גזענות חברתית, ניסיונות ליצור הפרדה בחינוך, ואפליה בשירותי דת ובקבלה לעבודה. זו הייתה מחאה אותנטית, שעסקה בבעיות ממשיות.

אלא שעם הזמן הכיוון של המחאה השתנה, והיא החלה לעסוק בממסד, ב"אלימות המשטרה" וב"גזענות השוטרים". התקיימו הפגנות ומשמרות מחאה אנטי־משטרתיות, הופצו מסרים שליליים נגד המשטרה, והחלה תופעה של "האשמה" פנימית של בני העדה בשיתוף פעולה עם המשטרה וגינוי לכל אמירה מתונה ונטולת ארס כלפיה. השיא היה כמובן בהפגנות הקיץ שעבר, שאליהן הגיעו צעירים שתודלקו ברעיונות אנטי־ממסדיים שכאלה, ושהיו אלימות וקשות מכל מה שידענו לפני כן.

מדובר במכונת תעמולה משומנת הפועלת בשנים האחרונות ומפיצה האשמות מכלילות וחסרות אחריות, בהובלתם של פעילים חברתיים ולעתים גם בעזרת התקשורת. השינוי המובהק שנוצר בתוך העדה בנושאים כמו היחס למדינה ולרשויותיה איננו מקרי, והוא לא צמח באופן אותנטי מבפנים. הוא נובע מפעילות התססה מכוונת ומאורגנת של פעילים בעלי אג'נדות פוליטיות, שהן פחות שטחיות ויותר רדיקליות מהשלטים בהפגנות שנושאים נערים שטרם סיימו תיכון.

המחאה שינתה את פניה

באופן אישי הוטרדתי מההתפתחויות הללו, פיתחתי ספקנות כלפי המגמות החדשות, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי מחוץ לתנועת המחאה. הזעקה על גזענות ממסדית ואלימות משטרתית כלפי העדה, עוררה אצלי שאלות שהרגשתי מחויב לענות עליהן:

כיצד זה לא ראיתי ולא פגשתי את אותה "מגפת" גזענות במשטרה ובמוסדות המדינה? איך לא הזדהיתי עם אותן תחושות של דיכוי ואלימות משטרתית שעליהן זעקו בהפגנות? איך לא חוויתי בעצמי את אותן חוויות של גזענות והשפלה? מדוע אני גם לא מכיר בעצמי אנשים שחוו אלימות משטרתית? האם יכול להיות שהסטטיסטיקה חסה עליי, היטיבה עמי וחסכה דווקא ממני את כל הנוראות הללו? האם זה רק אני, שאיכשהו בהסתברות מסוימת נחלצתי מכל החוויות? ואולי זו בעצם העיר שבה אני גר, החפה מכל ההאשמות הללו? והרי אני מתגורר בעיר מעורבת עם מספר נדיב מכל העליות, כזו שעונה לכל הסטריאוטיפים.

החלטתי לשאול חברים, מכרים ובני משפחה על אותה אלימות משטרתית, על תחושות הדיכוי ועל חוסר ההשתלבות בחברה. באופן מפתיע רובם הסכימו – בהסתייגות מלווה בחוסר ביטחון מחשיד – עם ההאשמות והסיסמאות של ההפגנות, אך כששאלתי על החוויות שלהם באופן אישי נעניתי שהם עצמם לא חוו זאת אבל כן, הם מיהרו להוסיף, זהו המצב של העדה.

האם ייתכן שכולנו בעצם חוזרים על אותה אמירה, שאמנם אנחנו לא חווינו זאת על בשרנו אבל זהו מצב העדה? האם אין כאן סתירה? האם יכול להיות שזהו בעצם כל הסיפור – קבוצת אנשים מאורגנת שמפיצה מסרים בכיוונים שונים ומצליחה לגרום לכולנו לחשוב שזוהי הדעה הרווחת בקהילה, וכך להביא גם אותנו לאמץ את הדעה הזו? האם זה לא בדיוק מה שהתקשורת עושה? האם זה לא כל כוחה ועוצמתה – היכולת לעצב את תודעתנו באמצעות קמפיינים ותעמולה, וליצור מצג המשקף לכאורה את הלך הרוח הכללי כדי להוסיף לאמינותו?

השיחות הללו שקיימתי חיזקו את עמדתי שההפגנות והמחאות לא צמחו מלמטה, והן לא מבטאות מועקה כלל־עדתית אמיתית. אם מדברים על השקפותיהם של בני העדה אזי אני בן העדה לא פחות מאף אחד אחר, ותחושותיי, מחשבותיי והשקפותיי הן עמדתו של בן העדה.

הולך כמו סוציאליזם, מדבר כמו סוציאליזם ומפגין כמו סוציאליזם. ממראות הפגנות 2015. צילום: תומר נויברג /פלאש90
לקסיקון של שמאל סוציאליסטי. ממראות הפגנות 2015. צילום: תומר נויברג, פלאש90

אם כך, שבתי ושאלתי את עצמי, מהי מטרת השנאה הזו שמפיצים פעילים חברתיים בקהילה כלפי המשטרה, למשל במשפט כמו "המשטרה גזענית, השוטרים גזענים"? האם אמירות כאלה מביאות לתיקון היחסים בין המשטרה לעדה, או שהן מחמירות ומרעות אותו? מי שמשמיע אמירות מהסוג הזה לא בהכרח מאמין בנכונותם, בגלל הקושי להוכיח טענה כזו – שהרי זוהי הכללה בוטה ועיוורת של ציבור גדול המשרת במשטרה וחלקו מבני העדה – אבל הוא כן מבין את האפקט התודעתי של אמירות מהסוג הזה ואת השפעתן על היחס של בני העדה כלפי המשטרה.

מאין נובעת קלות הדעת העקבית והבלתי נסבלת בניסיון לערער את היחסים בין המשטרה לעדה? לאיזו מטרה נעשית ההשקעה הרבה ביצירת הדימוי השלילי כלפי משטרת ישראל? עבורי אין זה מובן מאליו לשנוא את המשטרה ואני לא נוטה לפתח שנאה חסרת היגיון כלפי אנשים, בוודאי שלא כלפי ישויות פורמליות כמו משטרת ישראל. אבל המסר היה ברור: מבקשים ממני לשנוא את המשטרה.

מה רוצים הרדיקלים?

נשאתי עמי את החידה הזו ללא פתרון או השערה הולמת. עד שעם הזמן, ככל שהתרבו המסרים, החלה הרטוריקה לקבל גוון אידאולוגי שכבר לא בא לבטא רק זעקת כאב אנושית. זו הייתה רטוריקה בעלת אג'נדה פוליטית ואספירציות פוליטיות; כזו שמדברת על מהפכה שלטונית, על מדכאים ומדוכאים, על הון ושלטון, על קולוניאליזם, על שחרור האדם, על ביטול האופן שבו אנחנו תופסים את טבעה של המציאות כתוצר של תודעה כוזבת, על הטלת ספק מופגן ברעיון הציוני בפרט וברעיון הלאום בכלל. בקיצור, כל הלקסיקון ועולם הרוח של השמאל והסוציאליסטים הרדיקליים.

לשיטת הסוציאליסטים, המדינה הקפיטליסטית – במקרה הזה ישראל – היא מבנה המכיל בתוכו שני כוחות מנוגדים: מעמד המדכאים ומעמד המדוכאים. המעמד המדכא הוא בעל השלטון, ההון והכוח. המעמד המדוכא הוא מעמד הפועלים ומעמד הביניים. הסיבה לכך שהמדוכאים אינם קמים ומורדים בסדר הקיים היא מכיוון שאין להם תודעה מעמדית. כלומר, הם אינם מודעים למעמדם כמדוכאים ומנוצלים, משום שהם שרויים במצב של תודעה כוזבת לגבי הסדר האמיתי ומעמדם ותפקידם במדינה. ברגע שהם יבינו את מצבם, הם ימרדו בסדר הקיים וינסו לשנות אותו.

אלא מה? זה לא קורה! העובדה היא שאנשים לא רוצים למרוד בסדר הקיים בגלל מצבם הכלכלי. הם יעשו זאת, סבורים הסוציאליסטים, רק כאשר יגיעו לתודעה מעמדית כמדוכאים וכמנוצלים. לכן פעילים חברתיים (סוציאליסטים) שונים מנסים ליצור תודעה מעמדית לעדה האתיופית; מספרים לנו שמנצלים אותנו, שמדכאים אותנו וכך הלאה, כדי ליצור אצלנו תודעה מעמדית של מנוצלים וכדי שבסופו של דבר נמרוד בסדר הקיים, כלומר: לא נתגייס לצבא, לא נשרת במשטרה, לא ניקח חלק בסדר היום החברתי, נחוש ניכור כלפי המדינה ולא נשתף עמה פעולה עד כדי מרי אזרחי.

עכשיו נבין מדוע הפכה המשטרה לנושא מרכזי כל כך במחאות הללו. זה ממש לא במקרה. הרעיון השמאלי־סוציאליסטי גורס שבמדינה קפיטליסטית, הפרופורציה בין המעמד השליט למעמד הנשלט גדלה ללא הרף. בעוד שהמעמד השליט הוא מיעוט זעיר ששולט בכול, המעמד הנשלט הוא רוב גדול, עני, מנוצל וחסר כול. הפער היחסי בין המעמדות מוביל לאי־יציבות המבנה השלטוני, העלול לבטל את האיזון השברירי במדינה. לכן השלטון זקוק לגורם ביניים שישמור על היציבות ועל הסדר הקיים, וירסן את העם וידכאו. אותו הגורם, לשיטת הסוציאליסטים, הוא המשטרה. ככל שהפערים בין המעמדות גדלים, כך המעמד השליט צריך משטרה חזקה יותר שתגן עליו ועל רכושו. ערעור מעמדה של המשטרה מהווה אפוא איום על הסדר הקיים ועל המבנה המעמדי, והחלשת המשטרה מקדמת ומשרתת את מטרת הסוציאליסטים.

אחרי שהסכמנו שזהו ההסבר המשכנע ביותר להשתלחות חסרת הרסן במשטרה בכל ההפגנות, והפיכתה למוסד המנוגח והמושמץ מכול ולאויב העדה, ניצבות בפניכם כבני העדה האתיופית שתי אפשרויות: להזדהות עם המניע הסוציאליסטי, שעד כה נסתר מפניכם, או שלא להסכים עמו ולחוש מרומים. מאלה וגם מאלה אני מצפה להכיר בכך שהם הולכו שולל. פעילי המחאה הזו ניצלו מצוקות קיימות ומינפו אותן לטובת מטרותיהם האידאולוגיות. זו הייתה מחאה פוליטית, שלדעתי השמאל גרף ממנה הון רב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

78 תגובות למאמר

  1. צודק לחלוטין.
    חשוב גם להבין שאין גזענות ממסדית מוכתבת. ולכן היציאה נגד המשטרה היא רדיקליזם ואני-ממסדיות לשמו עם אג'נדה סמויה שאינה תואמת את הססמאות הגלויות.
    עם זאת, ייתכן שקיימת גזענות ברמה האישית. מול סוג כזה אין מה לעשות אלא להמתין בסבלנות. כל העליות שהגיעו לארץ נתקלו בגזענות מאלו שעלו לפניהם (יש מערכון גאוני של לול בנושא). ובסוף כולנו יהודים וכולם השתלבו.
    ואגב, במבחן התוצאה: אנשים שהפגינו והרעישו וריכזו את מאמציהם בתחושות קיפוח הצליחו בסופו של דבר פחות מאלו שריכזו את מאמציהם להשתלב ולהתפתח.

    1. צודק לחלוטין.
      לפנינו מאמץ של "שמאל סוציאליסטי ראדיקלי, – דהיינו אנטישמים מוצא יהודי , לחסל את מדינת ישראל. המאמץ הזה מוסווה כמוסריות עילאית.
      המטרה הראשונית היא להגביר התמרמרות , ולשם כך כלל לא חשוב הנושא. כך ראינו שהמדינה סערה תקופה ארוכה על מחיר גבינת הקוטג' כאשר כל אחד יכול היה שלא לאכול כלל קוטג' וכלום לא היה קורה לו. וכך מה שאנו רואים לפנינו עכשיו.

  2. בוא נגיד מי זה השמאול הסוציאליסטי-רדיקלי המדובר פה, שמתסיס לאלימות ולהרס חברתי: אלה שכירי החרב של המיליארדר האמריקאי ג'ורג' סורוס וחבורתו, ששמו למטרה את פרוק מדינת ישראל.

    כל הכסף לפעולות האלה במאמריקה, מאוייבי מדינת ישראל והעם היהודי, מסורס, קרן פורד, קרן רוקפלר וכו'. קרן החדשה היא הצינור המועדף למימון החתרנות האנטי-ציונית האלימה, הכלויה ונסתרת כאחד.

  3. על הזין שלי מה השמאל גרף ומה הימין יגרוף סליחה על הביטוי
    אני יצאתי להפגין נטו בגלל אלימות משטרתית
    נתקלתי בגזענות מהסוג המילולי וזה ממש לא מזיז לי אבל כששוטרים מרביצים לך ואז פותחים לך תיק אצלם במשטרה ואז נהיה לך "עבר פלילי" אז ככה ממש בלתי אפשרי לצאת ממעגל הקסם אז תעשה טובה גבי
    המשטרה מזיינת לנו את העדה אני מכיר מלא סיפורים על מה ששוטרים עשו לבני העדה ועוד פתחו להם תיק פלילי למזלי(כמה אבסורד) לי לא פתחו תיק פלילי.
    במחאה שנה שעברה בתל אביב ראינו בבירור איך שוטרים מנסים להתגרות במפגינים ומנסים לגרום להם להגיב באלימות זה היה ברור ואולי מרוב הזלזול שלהם באינטליגנציה של העדה שלי זה היה בגלוי
    וכשראו שהרוב המוחלט לא נופל בזה הם עלו שלב והתחילו פשוט להרביץ לאזרחים

    1. המלים הגסות לא מכבדות אותך. יש אלוהים וגם הוא לא אוהב מלים כאלה. התקבצנו לארצנו מכל העולם כדי להיות אחים ועם סגולה. תראה את הדברים בהסתכלות חיובית וגם אתה תהפוך לאדם יותר טוב.

    2. רק אומר זאת: את מוסד הרבנות יש לפרק ואת הדת מהמדינה יש להפריד. בעגלא ובזמן קריב.

    3. חה ! המשטרה שברה את העצמות של בני הציונות הדתית בעמונה, זרקה אותם לרחוב בהתנתקות, אתה יודע מה אנחנו עשינו ? לא יצאנו לרחוב והתבכיינו על זה, אנחנו פתחנו פרויקט להצטרף למשטרה.

      המשטרה מחטיפה לחרדים, לדתיים לאומיים (ברגע פינוי) ובאופן כללי מחטיפה בחוסר פרופורציה לכולם ללא הבדל גזע, דת מין או כל הבדל אחר. רק האתיופים בחרו להיעלב באופן אישי, תפסיקו להיות ילדות קטנות

  4. אני חושב שיש פה גם דחיפה מכוון תנועות מחאה שמאליות מחו"ל ליצא את המחאה שלהם כדוגמת black lives matter הרדיקלית מארה"ב שמנסה ליצא את המחאה שלה גם למדינות אחרות.
    יש כאן שיטות פעולה דומות מאוד.
    השתמשו במקרה בודד ושקרי שהוצא מכל פרופורציה להצית את המחאה: נסיון המעצר של החייל האתיופי.
    אני מזהה מאחורה יד מכוונת שניסתה גם להחיות מחדש את המחאה של רוטשילד בעזרת מקרה ההצתה העצמית של משה סילמן.

  5. טוב שהתעוררתם.
    משתמשים בכם ככלי חתרנות קלסית.
    כך פועלת חתרנות,מתלבשים על אוכלוסיה חלשה,מפמפמים אותם בדיסאינפורמציה ומלבים יצרים כל זה לקעקע את החברה ולהרוס את המדינה מבפנים.
    לכשיוסגו המטרות – תזרקו לפח על תקן "אידיוטים שימושיים".
    כעת הכל תלוי בכם.

  6. אז זהו, זה בדיוק הסיפור. שזה רק צד אחד מכל העניין. הידעת שיש גם צד אחד שנלחם בעמותות וארגונים שכאילו עוזרים ומטפלים בקהילה?

  7. לכאורה, אם אני צריך להיות גזען מתנשא (מתוקף היותי צבר מהעדה הנכונה), הרי שאני אמור, לדעת מחרחרי המהומות, להתייחס לכותב המאמר בזלזול, משום שמ הוא בסה"כ אם לא עולה חדש ועוד מאתיופיה, שאמור להיות שווה ערך לשפלים שביושבי הארץ. אולם אני מגלה בין השורות, ויותר נכון בשורות עצמן, אדם אינטיליגנט, נעים הליכות הכותב בעברית יפה מאמר מנוסח היטב וברור, ומגיע למסקנות מתוך התבוננות ולא מתוך הליכה אחרי העדר.
    סליחה מר גבי אמבאו, אולם באופן כתיבתך אתה שומט את הקרקע מתחת לרגלי אלו שרוצים שאחרים יראו בך פחות ערך.
    ולמי שלא הבין – נהניתי לקרוא מאמר כה משובח מבחינת בניסוח והתוכן. הלוואי וירבו כותבי מאמרים באותו האופן בקרב כל יושבי הארץ, ולא רק בקרב עולי אתיופיה.
    ———
    לגבי יוצאי אתיופיה, עבדתי עם כאלו, שירתתי בצבא עם כאלו, למדתי עם כאלו ויש לי חברים כאלו.
    הבעיה עם עולי אתיופיה פשוטה מאד – %99 מהם מוציאים שם טוב לכל השאר.
    אלו אנשים מקסימים ואינטיליגנטים, עם לב טהור ואהבה יוקדת לארץ ולמדינה. חיוך של עולה מאתיופיה הוא חיוך אמיתי מהלב, וכשהם מודים למישהו הוא ממש מרגיש את התודה שלהם.
    מההיכרות שלי עם עולי אתיופיה (לא עם כולם אלא רק עם אלו שאליהם נחשפתי), כמעט כולם מעלים את הרמה במדינה.
    לדעתי זו אחת העליות היותר משובחות שהגיעו למדינת ישראל.
    עם זאת, כמו בכל עדה, גם בקרב עולי אתיופיה יש כאלו שצריכים לשנות את יחסם והתנהגותם. אולם מספרם של אלו הינו אפסי ביחס לשאר בני העדה.
    נתקלתי בעבר במישהו שעובד, או לפחות עבד אז, בעמותה שמתיימרת לקדם את עולי אתיופיה ולשמש להם כתובת לסיוע. אותו מישהו התנהג (בכל הפעמים בהן הייתי איתו בקשר) באופן מתנשא וגס להפליא. לדעתי הוא הגיע לתפקידו לא בזכות היותו עולה מאתיופיה אלא בגלל גסות הרוח שבו, שאינה מייצגת כלל את אותם אנשים שאמורים להסתייע בו.
    ———
    ל-אביאל,
    אינני יודע מי אתה ואם אכן עולה, או צאצא לעולים מאתיופיה.
    אולם שפה "משובחת" ו"נקיה" כשלך לא ראיתי במקומות מכובדים, בטח לא בדיון שאמור לכבד את מי שמשתתף בו, כדוגמת כותב המאמר. אולי כדאי שתלמד מכותב המאמר כיצד להתנסח באופן שאחרים ירצו ויוכלו להקשיב לך. להקשיב ולא רק לשמוע. אנשים יכולים לשמוע צרחות וגסויות אולם אין בדעתם להקשיב לתוכן של אותן צרחות וגסויות.
    גם דברים לא טובים צריך להשמיע, אך יש לעשות זאת באופן שלשומע קל לשמוע, להקשיב ולהבין את הנאמר.
    אין לי דרך לדעת אם טענותיך נכונות (בהתעלם מבחירת המלים שלך), ואם לא ניתן לפרש את העובדות שציינת בדרך אחרת מהדרך בה אתה פירשת אותן. ובקיצור – תביא הוכחות חד-משמעיות לפני שאתה "משבח ומהלל" את השוטרים ואת מדינת ישראל.
    העובדה שישנם אנשי משטרה ונציגי מימסד גזענים, עובדה זו ידועה. יחד עימם משרתים שוטרים ונציגי מימסד שאינם גזענים ואפילו כאלו שאוהבים את עולי אתיופיה. אלו שאינם גזענים הינם הרוב המוחלט בקרב המשטרה והמימסד. לפגוע בהם שוה ערך ליריקה לבאר ממנה שתית. האם כך אתה רוצה שעולי אתיופיה יהיו מוצגים בציבור?
    אנא, כבד את מורשת עולי אתיופיה ואת אופים הצנוע והעדין והתנהג כמותם, ותגלה שרוב הצברים דוקא ירצו להתחבר איתך.

    1. תגובה משובחת שבאמת הייתי רוצה להזדהות איתה!!!
      כאחד שעבד, מכיר ואוהב את הקהילה הנפלאה הזאת מזדהה עם כל מילה שכתבת בתגובתך לכותב המאמר ולאביאל.
      בני הקהילה, אל תתנו יד לכאוס שרוצים "מנהיגי" המחאה הלא חברתית לגרום לכם.
      כולנו מאד אוהבים ומוקירים את תרומתכם באשר אתם לחוזקה וחוסנה של המדינה!!!

    2. גדול. זאת התגובה הכי פטרוניסטית ומתנשאת שהיה אפשר לספק 🙂

    3. צודק . היו לי שתי תלמידי פיזיקה מהעדה, יהיו מהנדסים ממש טובים עם יתנו להם.

      יש בעיה עם נוער בסיכון, מכל העדות. שילובם בבתי ספר רגילים חוסכת כסף רק לתווך קצר. בית ספר בית הצייר ירושלים עושה עבודה טובה מאוד. חצי מבוגרים אקדמיים.

      יש עוד בעיה. חוק אוליגרכיזציה של אליטות עובד גם בישראל. מחבלים בכל מעלית סוציאלית אפשרית.

  8. חוצפה שאין כדוגמתה זה שלמזלך לא חווית אלימות מישטרתית אינה אומרת שבני העדה שלך לא חוו זאת על בשרם ושלא נפתחים להם תיקים כמעט על בסיס יום יומי "על תקיפת שוטר" מאחלת לך שזה לא יגיע לפתח ביתך ושאף אחד מבני ביתך לא יהפוך להיות "יוסף סלמסה ז"ל הבא.

    1. יצאה הסוציאליסטית מן השק וקראה – "גוועלט!"
      ולמה? כמובן, כי מישהו הביע עמדה שמנוגדת לזו שלה. וואלה, ממש חוצפה, באמת נורא.
      כוס מים קרים בבקשה, ואחר כך קורס מזורז במחשבה ביקורתית, ולנסות שוב.

    2. שוטרים מרביצים גם לאחרים. אלימות משטרתית נובעת ממבנה המשטרה ומהעובדה שהקהילות לא בוחרות את מפקדי המשטרה שלהם ולכן המשטרה משרתת את הממשלה ולא את האזרח ותא משנה מה הצבע שלו.
      תצביעו זהות ונקבל משטרה איכותית יותר הקשובה לצרכי הקהילה אותה היא משרתת.

  9. נניח שמה שהכותב טוען זה נכון . מה עם העובדות ? עובדה שמקרים כמו של יוסף סלמסה שנשנים שוב וש עובדה שהיו מעשים בלתי מוסריים כמו דילול ילדה ,עובדה שיש הפרדות בבתי הספרוהגנים, עובדה שאנשים עם תארים אקדמים ממוצא אתיופי נתקלים בקשיים יותר מאנשי אקדמיה ממוצא אחר ,עובדה שבאופן בלתי מוסבר ומוזר אתיופי נתפס כחשוד רק מהסיבה שהסתובב בחוץ בשעה מאוחרת ,עובדה שממסד הרבני לא מכיר עדיין במנהגים הרוחניים שלהקהילה וזה לא שרבנים יותר חכמים בתורה מאשר מנהיגי הקהילה ויש מקום שהרבנים יכולים לוד ממנהיגי הקילה הרבה מאוד ,

    העובדות בשטח גוברות כל ההשערות והדמיונות .
    יש מה לשנות במציאות הכואבת הזו אנשים לא סתם מרגישים דכוי כ"כ שנים .רק לצאת ולפתוח את הראש והעיניים ורואים הכל לא צריך להיות חכם במיוחד כדי להבחין בזה.

  10. וכנראה כל אלה הם פרי הדימיון שלנו הם סתם, הם דמיון מודרך. לפי הכותב.
    אברה מנגיסטו נבגד.
    יוסף סלמסה נבגד.
    אלי סבהט נבגד.
    אילן טפרה נבגד.
    אהרון מקונן נבגד.
    רפאל ירדאי נבגד.
    יאיר מלקמו נבגד.
    אברהם דמתי נבגד.
    גשאו מולה נבגד.
    סלמון טפרה נבגד.

    1. את מתייחסת לאנשים שהיו חמושים ואיימו על האחרים כתמימים?

    2. עם כל הכבוד, אלה לא יוצאי דופן בהשוואה לקבוצות אחרות באוכלוסיה שניפגעו מ"טיפול" משטרתי…

    3. נבגדו? מילא היית כותבת "נפגעו", אבל "נבגדו"? זה מראה מאיזו נקודת השקפה את יוצאת, ומונע כל אפשרות לתקשר איתך. ואולי זה בעצם מה שאת רוצה.

    4. העובדה שהצלחת להביא את מלוא הרשימה בכמה שורות רק מוכיחה את דברי הכותב.
      באותה מידה יכולת להביא רשימת שמות של חרדים או מתנחלים ועוד לא הזכרתי את אלה שנפגעו לפני שנולדת בהפגנות הפנתרים השחורים ועוד עד ואדי סליב…
      והרשימות האלה היו ארוכות הרבה יותר…

  11. אני מתגורר בארה״ב בשמונה השנים האחרונות (אני גר בשיקגו, אבל עובד בכל ארה״ב) והם רואים את העולם בשחור ולבן. זה לא מפתיע בהתחשב בעבר של היחס הממסדי לשחורים. אין דרך יותר טובה להוציא את דיבתה של ישראל רעה מלהראות יחס גזעני לשחורים (זה שרוב הארץ לא לבנים זה משהו שהם לא מבינים. רק שתבינו, אני אשכנזי מאוד לבן (מהמגורים בעיר בלי שמש), ועדיין רוב הגזענות שאני נתקל בה היא כי חושבים שאני ערבי. ״דעא״שׁ בבניין״, ״היי אחמד״, לא משהו רציני אבל מראה משהו). בכל מקרה, זו פשוט דרך לגייס כספים ואת דעת הקהל נגד הישראלים ובעד הפלסטינים ע״י הפיכת הישראלים ללבנים גזענים.

    1. "מהמגורים בעיר בלי שמש" למהה הכוונה? לניו יורק?

  12. אם דבריך מבוססים אתה צריך לחשוף שמות ודוגמאות קונקרטיות; מי המחרחרים האלה? מה בדיוק הם עשו שלא מתאים לחוויות שקרו להם במגע עם המשטרה? מי מנחה אותם? יש ארגונים שמתדרכים ומכוונים את המחאה הזו? מה שמם של הארגונים האלה איזה פעולות הם עושים לשם כך? יותר מדי כתבות בתקשורת מפריכות תאוריות כלליות על כוחות אופל איומים וחזקים (מסוציאליסטים וקומוניסטים ועד למשיחיים ובעלי הון) שמפעילים אותנו כמו בובות על חוט. תנו עובדות ועדויות ומימצאים, די לחרטט, חם מדי בשביל זה.

    1. הנה מקצת מהעובדות (את היתר תוכל להעמיק ולמצוא בעצמך): הארגון המרכזי מאיחורי חרחור המהומות נקרא ״עומדים ביחד״ והוא וארגונים נוספים ניתמכים וממומנים ע״י הקרן לישראל חדשה וע״י קרו רוזה לוכסמבורג ועוד….

  13. "מידה", בחייאת, שפרו-נא את מערכת התגובות!

    שיהיה אפשר לדרג/להצביע, "אהבתי-ם" (אבל אנא, לא רק פייסבוק), לשים תמונות, תרשימים וכו'.

    למשל, "להגיב" יותר קרוב לתגובה הבאה ויותר הגיוני שזה מתייחס לתגובה ההבאה…

    "מירי הגיב:" מה אי אפשר "הגיב(ה)"?

    במקום "אימייל" הנואל, למה לא להשתמש במונח העברי היפיפה דוא"ל?

    ובא לציון דוא"ל!

    1. …וגם לערוך את התגובה שלי אחרי שליחתה…או למחוק

  14. בואו רגע נהיה פיירים. המודל בו המשטרה ורשויות הביטחון משתמשים בכדי ךהגן עלינו בישראל נקראת "פרופיילינג" . יש פרופיל של טרורוסט , וכל מי שדומה לפרופיל יעצר לבדיקה גם אם לא עשה כלום, וישנו פרופיל לחשוד בעבירות פליליות שיבדק גם אם לא ביצע עברה. הפרופיילינג הבטחוני הוכח כמציל חיים. רבבות מפגעים עתידיים ננפשו בזכות זה, והיום בשדה התעופה זו שיטת הבדיקה המרכזיץ, ואפילו אנו מנסים לשכנע את כל העולם שזו הדרך המוצלחת להילחם בטירור, ומהללים את השיטה. אז מדוע כאשר זה מתבצע בתחום הפלילי כולם מתרעמים. כן, אם יש בחור חשוד, אתיותי, גרוזיני, בדואי או הולנדי , הוא יעצר לבדיקה ויתושאל לגבי מעשיו. אל לנו להתרעם על כל במישור הפלילי ולההללל ולשבח את זה בתחום הבטחוני.

  15. קודם כל בני העדה שלנו שממומנים עי אירגונים כאלה ואחרים הם הם בוגדים. דבר שני אמבאו תעשה שיעורי בית טוב טוב.

    1. המכתב גורם לחשוב ומבחינה זו מעולה, אבל המחשבה שזה מעלה אצלי היא לא בקשר להפגנות שקיימו בני העדה האתיופית אלא במאבק שאני חבר בו – שכר מינימום לנכים.

      האם הדיבור המנומס, השתתפות בועדות כנסת, פניה לאישי ציבור יביאו משהו – או שאין דרך מלבד פרובוקציות בתקשורת.

      זו התלבטות. הזמן העובר וכלום לא זז. זה רק מפתה לפנות לכלים המתלהמים שאני לא מחבב ואפילו מתנגד להם באופן אישי. נכה גם לא יכול ללכת מכות עם… אף אחד כמעט.

    2. לרפי כהן – נראה לי שהדרך הלא אלימה הכי יעילה לעורר שינוי באופן פוליטי זה להתפקד למרכזי מפלגות עם פריימריס (כיום בעיקר הליכוד).

      עם זאת, אני לא מסכים שחובה לתת קיצבאות בגובה שכר מינימום

  16. אנחנו לא עדה אלא עם. אתם רוצים להשיך להיות עשה, חזרו למקום ששם התאפשר לכם להיות עדה!

    יש לישראל בעיות מעבר לראשה. תשתלבו בחברה הישראלית, או חזרו למקומכם 'הטבעי' !

  17. העדה הכי תלותית ובכיינית שעלתה ארצה.
    אף עליה לא ליקקה דבש בשנותיה הראשונות.אך רק האתיופים מנופפים בה כבר שלושים שנה ועדיין תקועים במקום.
    תלמדו קצת מהרוסים שתוך.עשור התמקמו בפסגת.מעמד הביניים תוך עבודה והשקעה אינסופיים.

    וכמובן, הזמנה מתבקשת ,שאם כל כך רע לכם כאן, אתם תמיד מוזמנים למתוא את.אשרכם במדינות אחרות.
    אני בטוח שכולם כמהים ומצפים שתעברו אליהם. יש לכם הרבה מה לתרום.פחחח

    1. חצופה!
      גם אני ממוצא רוסי חלקי ועברנו עליה ושנים מאד קשות. כולנו עבדנו ועובדים גם בנקיון.

      אנחנו בצבע לבן! להזכירך.
      את לבנה. את לבנה. את לבנה. מאירופה. את האדם הלבן הבור, שעדיין לא התחיל להתמודד עם הגזענות, שטבועה בו.
      אם את לא מבינה את ההבדל, אנא חזרי לרוסיה.

  18. חתרנות נגד החברה במדינה, תחת כותרת של 'פעיל חברתי', כשהמטרה אינה עזרה למגזר אלא ערעור מדינת ישראל. זה דבר שהשב'כ צריך לחקור. להעמיד לדין את המממנים, ולעשות לזה סוף. follow the money

  19. זה היה ברור מלכתחילה שהשמאל יעשה שימוש במצוקה האמיתית וינסה להלעיט את האתיופים בשטיפת מוח! מה כל כך קשה להבין פה? שני שוטרים שסרחו מכים חייל אתיופי שלא בצדק! השמאל שהיא התקשורת קופצת על העוגן שנשלח אליה ועושה מטעמים! מייד כביכול נחלצת לטובת העדה, היכן הם היו כאשר הם שלטו? הם ביזו את האתיופים! אצל השמאל הכוחני, הכל עובד וכשר.. כל עוד הם מצליחים ללהג ולהשמיץ את הממשלה הקיימת! אצלהם זה הכל, רק לא ביבי!
    אחת הסרוחות בתקשורת, בובת המצג היא לא אחת מאשר המוסלמית לוסי האריש!
    אתיופים תתעוררו, אתם כוח עצום דווקא במשמרת של ביבי!
    הפנו את המרץ שלכם ואת אי הצדק לשמאלנים שמשתמשים בכם כרובוטים ליישם את האג׳נדה החולנית והאנטי דימוקרטית! אג׳נדה בולשביקית ! פיקחו עניים! העם אוהב ומעריך אותכם מאוד!
    יישר כוח לזה שכתב ועזר לכם לראות את האמת!

    1. מצטער ידידי אבל השוטרים לא סרחו.
      תראה שוב את הסרט בהילוך איטי, החייל שלח ראשון אגרוף לפנים של השוטר ולאחר מכן השוטרים רק ניסו להשתלט עליו ולשים אזיקים והוא התנגד פיזית ונוצר מאבק והשוטרים עוד ויתרו בסופו של דבר ולא אזקו אותו עד שהגיעה תגבורת.

  20. על אף הדברים הכתובים בטעם, בביקורתיות ובשפה גבוהה, מה שעולה מהם זו בעיקר הטענה הנדושה והמתלהמת: השמאלנים אשמים בהההככככל. כלומר, אם רק נהיה ציונים, נאמנים למדינה והוגנים כלפי עצמנו וכלפי אחרים – נראה את המציאות אחרת. זה הכל שטיפת מוח של השמאל הנאלח, החתרני, שמנצל את העדה לצרכיו.
    ובכן, זו נראית לי דמגוגיה והסחת דעת. מה שברור כאן הן העובדות הדי פשוטות:
    1. המשטרה עובדת עם פרופיילינג. עם זה כולם מסכימים. העדה ניזוקה מהפרופיילינג הזה כי הפרופיל במקרה תואם בול את צעירי העדה. המשמעות היא שצעירים תמימים זוכים למפגש לא תמים ולא נעים עם המשטרה, חווים את נחת זרועה (לעתים בשם ההרתעה), נשארים עם תיקים במשטרה ו\או עם טראומות ופחדים לכל החיים.
    לצערנו הרב, שוטרי ישראל אינם ברובם יוצאי סיירות מובחרות. אומר בלשון המעטה כי הם אינם חפים מטעויות ופעמים רבות הם מונעים מפחד\לחץ ולא מעט בורות. בנוסף, שוטרים, כמו יתר האזרחים במדינה, תופסים את אנשי העדה באופן סטראוטיפי, מפלה ולעיתים בהחלט גזעני.

    התוצאה היא התנהלות כוחנית שבבסיסה עומדת התפיסה שנוכחות משטרתית משמעה הפחדה של "עבריינים פוטנציאליים", גם אם אזרחים רגילים משלמים את המחיר . ובמקרה הזה אזרחי העדה האתיופית. ליתר דיוק הנוער שלה. ליתר דיוק- העתיד שלה.
    אז עד שהמפכ"ל העלה את הבעיה, בכירי המשטרה פשוט גיבו את ההתנהלות הזו, וראה זה פלא: 30% מהנוער הכלוא העבריין הם אתיופים. הרבה הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה.
    זה ידידי – פרופיילינג חברתי. מוכתב או לא – הוא בראש של כולם. של הימין ושל השמאל. הרבה מעבר למשטרה, שרק מיישמת אותו תוך כדי ביצוע תפקידה- והוא לא ייעלם אם נשב בחיבוק ידיים.

    אני רואה את זעם הצעירים. את ההתלהמות – וגם אני מודאג. גם לשלומם וגם לשלום אנשי המשטרה
    (בסוף, הם גם הילדים שלנו…)
    אבל האמת שחייב להיות כאן שינוי כי המצב הגיע לנקודת רתיחה – והוא לא יגיע מצקצוקי הלשון של השמאל השמאל והשמאל…

  21. לא משנה כמה השמאל ניצל את זה לרעה, כלומר לטובתו. העובדה היא ששוטר היכה חייל ממוצא אתיופי ללא שום סיבה או הצדקה נראים לעין – ונשאר בשורות המשטרה. אי סילוקו של השוטר מהשירות מצדיק את ההפגנות של הישראלים האתיופים ותומכיהם, כמוני למשל.

    1. בשנות התשעים , שנות העליה הרוסית העצומה, והעליה האתיופית הקטנה (מליון איש לעומת מאה אלף איש ) השקיעה מדינת ישראל בקליטת העולים מאתיופיה את אותו סכום שהשקיעה בקליטת העולם מאתיופיה.
      על כל שקל לקליטת עולה מחבר העמים עשרה שקלים על קליטת עולה מאתיופיה.
      עולי אתיופיה קבלו את מלוא סכום הרכישה של הדירה במתנה.
      עולי חבר העמים קבלו אפס שקלים לרכישת דירה.
      איפה בדיוק, ומי בדיוק המקופחים?
      עולי חבר העמים הטיסו קדימה את המדעים, ההייטק והכלכלה.
      סבא, דר לפיסיקה טאטא רחובות חמש שנים עד שמשהו במכון ויצמן גילה שמטאטא הרחובות הוא זה שכתב את המאמרים מאמרים באנומליה של הנויטרונים שלפיו הוא עושה את הדוקורט שלו. והוצעה לו משרת עבד מחקר לפי חוזה המתכלה כל חצי שנה .
      אני אישית התחלתי לעבוד בגיל 12 כל יום אחרי הלימודים כדי לתרום למשפחה וזה לא הפריע לי לשרת ביחידה מובחרת כלוחם וקצין, לסיים את הטכניון , להתחתן, להקים משפחה ולהיות שותף להישגים משמעותים. בעולם ההיטק. וזה למרות ה"רוסי מלוכלך" או "רוסיה זונה" שנתקל בהם עד היום. ואנחנו לא מרגישים מקופחים, אלא שותפים למעשה הנפלא של הקמת מדינת ישראל, מדינת היהודים.
      אתם יודעים מה, תעשיית ה"קיפוח " והשימוש השקרי במושג "גזענות" לא במקום. עלי נמאסתם. אני בטוח שעל רבים אחרים. החלטתם להתנתק מהחברה הישראלית זכותכם, אבל זהו כרטיס כניסה בכוון אחד.

  22. כתבה מגוחכת ומצחיק ביותר.
    להביא כתבה כזו ארוכה חד צדדית על סמך שיחה עם אדם אחד, שאין לי מושג מה המנעים שלו?! אולי עומד להתגייס למשטרה אז מצא לו רעיון איך לרצות את המשטרה? (אולי הוא שוטר בכלל? הרי, לא סיפר על עצמו).
    בכל אופן המקום אני מציע למשטרה במקום להתחיל לחפש ולבהיא תירוצים על ידי כתבים כנראה בעלי אינטרס עדיף לעשות לבדוק את עצמה.
    הקהילה מספיק חכמה כדי להבין ולהבין את הבעיות שלה. מצד אחד לבוא להגיד מוסתים על ידי ארגונים קיצונים מבלי הוכחה זה מגוכך ומצחיק ביותר.
    ומצד שני, לבוא להגיד דבר כזה בלי הוכחה זה לבוא להגיד שהקהילה לא יודעת לחשוב, לפעול, להתארגון ולדרוש את מה שמגיעה?. אני אומר קטן מי שמקטן אחרים.

    1. אני מקוה שצחקת ונרגעת…
      נראה שאתה סובל מחוסר הבנת הניקרא…
      לעצם העניין, הכותב העלה לדיון את הבעיה העקרונית, ולצורך כך הוא לא היה חייב להביא הוכחות. הוכחות לכל כיוון תוכל למצוא במקורות אחרים.
      אופן ההתייחסות שלך אל הכותב והאשמתו בדברים ממוחך הקודח, רק מעידים מי אתה…

  23. בקיצור, איך שלא נסתובב וכמה שננתח, המסקנה אחת היא; הזרוע הארוכה של השמאל באשר הוא, מסוכנת למדינתנו. השמאל מסוכן, תפנימו. ובו יש לטפל.

    1. בקיצור, איך שלא נסובב וכמה שננתח, עדיף שנגיד מראש שהסמאל אשם, וסורוס בוחש בכל והקרן החדשה זוממת להרוס את המדינה וגם וגם וגם …

      זה יהיה פחות עצוב מאשר הכתבה הזו שמתבססת על כלום ועל שום דבר. העיקר להגיד שהסמאל אשם. אולי כדאי לשאול מי היה ראש הממשלה בעשר שנים האחרונות ולא עשה כלום? או למה סמוטריץ עצר אתמול 50 מיליון ש"ח שהיו מיועדים לנוער האתיופי אבל זה "לא בסדרי העדיפויות" שלו?

  24. כל הכבוד על דבריך.מסכימה בהחלט.עסקתי בקליטת העליה במבצע משה ושלמה.כמובן אפשר לאמר שנעשו טעויות מסוימות ולא הכל מושלם.אבל הגירה בכל מובן ובכל מקום הוא מצב קשה למהגר.אני מעידה על כוונות טובות והשקעה מצד הממסד והסוכנות.אופי של בני העדה מאוד לא מתאים למהומות שמתרחשות בימים אלו.ברור שהם מוסתים על יי בעלי אינטרסים פוליטיים ותודה על דבריך כבן העדה המסבירומאשר זאות.

  25. המתפרעים היו נערים פורקים עול
    וזה לא כל הקהילה האתיופית
    והמשטרה כן יכלה לפנות אותם
    אולי בהליך ארוך יותר
    כדי למנוע הרוגים ופצועים קשה.
    אבל המשטרה יכולה להביא אלי שוטרים
    עם מגן קידמי ולהדוף אותם לשולי הכביש
    לעצור אותם בכל צומת לעצור עשרות למאות.ולעבור צומת צומת .אבל המשטרה קיבלה הוראה תנו להם להתפרע.

  26. משטרת ישראל אינה יכולה לאפשר הפגנות על כבישים. הכביש לא שייך לה אלא לציבור כולו הגיב:

    ואין למשטרה שום רשות לאפשר שימוש בכביש לצרכים אחרים מאשר מעבר בו ממקום למקום.
    מאיפה צמחה עמדה מטורללת שלפיה ההחלטה הזו על מה ניתן לבצע על הכביש נתונה להחלטת המפכ"ל והמשטרה?

    מה פירוש הכלה?

    מי מרשה לכם להכיל בשמנו דבר מטורף ומסוכן ולא הגיוני ולא חוקי כזה כמו חסימת כביש, שריפת מכוניות, הפיכת מכוניות, התאנות לציבור וסיכון חיי אדם, חסימת יולדות מהגעה לבתי חולים, כלות לחתונה, חולים לטיפול ועוד ועוד?

    מי מרשה למשטרה לאפשר התפרעות אלימה והרסנית נגד אנשים, רכוש ובטחון האזרחים?

    כי למתבונן ברור שהמדינה הזו אינה מדינה עוד.

    מדובר בג'ונגל אנרכיסטי חסר גבולות של פחדנים המאפשרים לברברים, פרימיטיבים, אלימים, הזויים, חצופים ומסוכנים לעשות ככל העולה על רוחם.

    מדינה שמפחיד לחיות ולגור בה.

    באין מנהיגות – ייפרע עם.

    לכל זה הובילו ומובילים חצופים בעלי דרישות יתר – והשמאל והקרן במימון זר ופושע.

    *****

    בכל מדינה נורמלית אף אחד לא מתקרב אפילו לשוטר – שלא לדבר על פגיעה בו, זריקת אבנים עליו או ירי זיקוקין לעברו.

    רק בישראל אין חשש מפני שוטר וכל ונדליסט ופושע מרשה לעצמו לעשות כנגדו מה שבא לו.

    יש לדרוש מהאתיופים לשלם את כל הוצאות הנזקים שהם גרמו בכסף.

    עד הפרוטה האחרונה.

    ***********************

    על הכנסת לחוקק חוק שיקבע שאסור לחסום כביש. הכביש הוא שלנו ולא של המשטרה!!!

    ולא המשטרה והמפכ"ל יקבעו דבר לא נורמלי כמו שמותר לחסום כבישים.
    המשטרה אינה בעלת הכבישים בארץ. הציבור הוא הבעלים!

    והאתיופים הם לא יותר מחבורת חצופים גסים ואלימים שחושבת שמגיע לה משהו. הבטיחו להם גן של שושנים באיזה מקום כנראה.

    כולם מלקקים להם עם מחמאות מוזרות שהם צודקים.

    במה הם צודקים? מי חייב להם משהו? מה זה פה?

    התנהגות ברברית עם נורמות לא מוכרות בישראל. גועל נפש.

    ****************************

  27. הבאים מאתיופיה הינם בכלל ספק יהודי וצריכים לעבור גיור כדין הגיב:

    חלק מהאתיופים שהגיעו בעליה הראשונה, קיבלו על עצמם פסיקה זו והתגיירו כהלכה. הם ודאי יהודים. אך בעליות הבאות, המרכיבות את חלקה הגדול של העדה, זה לא נעשה.

    הם כבר הוסתו, על ידי הגורמים הליברלים בארץ, שלא להתגייר, בטענה שהם יהודים גמורים ואל להם להיכנע לתכתיב ההלכתי הרואה בהם ספק יהודים.

    זה הזמן להעלות בעיה חמורה זו לדיון. היא לא תיפתר אלא אם האתיופים יתגיירו כהלכה. על כך מן הראוי להפגין, ולא רק על אלימות שוטרים או על אפליה בחינוך.

    אלא שהאווירה הציבורית והתקשורתית המחבקת, והמעודדת את התערותם של האתיופים בחברה הישראלית באמצעות נישואין – שהם אולי נישואי תערובת – תנציח דווקא את אסונם החברתי של האתיופים, שתהפוך לבעיה לא פתורה למשך כל דורות שיבואו.

    http://news.walla.co.il/item/2856756

    תגוביות:

    1.הם לא רוצים להתגייר ורושפים שינאה כלפי חכמי ישראל. מה הבעיה להתגייר כדי לצאת ידי חובת כל הדעות? זה יעשה אותם פחות יהודים? מה זו השינאה הזאת כלפי הרבנים שפסקו שיש בעיה הלכתית לגבי הייחוס שלהם? ככה מתנהג יהודי כלפי חכמי התורה? גורמים שמאלניים ואנטישמים מדרבנים אותם לנצל את הויכוח ההלכתי כדי לחרף ולגדף את חכמי ישראל שפסקו שישנה בעיה הילכתית לגבי מוצאם. מנסים לצייר זאת כאילו הרבנים שונאים אותם.

    2.בבדיקות גנטיות יצא שאין שום דמיון בינם לבין הגן היהודי.

    3.אתיופים רבים הם בכלל נוצרים אם אתם לא יודעים. הם מקימים בתי תפילות בבתים פרטיים ועוסקים במיסיונריות בקרב הקהילה.

    4.צריך לזכור שלמרות כל ההקרבה שלנו ומסירות הנפש שלנו לעם היהודי וליהדות שלנו, אין לנו במקור לא תפילין לא מזוזה ולא עברית. ליהודי אתיופיה מסורת ללא מילה אחת בעברית. כתבי הקודש שלנו כוללים ספרים מהברית החדשה ללא הספרים הקשורים ביש"ו.

    5.יהודים שייכים לגזע השמי והגזע השמי לא שחור. שחור לא יכול להיות יהודי אורגינל, אלא רק להתגייר. אין פה שום קשר לפסיקות של רבנים, יש פה מדע נטו.

    לעיון האשכול:

    https://rotter.net/forum/gil/27758.shtml#1

    1. תגיד, לכוזרים יש גן יהודי? פה גדול יש להם, זה בטוח.

  28. הרב עובדיה לא פסק שכל האתיופים יהודים. רק מיעוט מתוכם והרב עובדיה דיבר רק על ביתא ישראל הגיב:

    תגוביות:

    הרב עובדיה לא פסק שכל האתיופים יהודים. רק מיעוט מתוכם והרב עובדיה דיבר רק על ביתא ישראל – כת קטנה בין כל אלו שעולים לישראל ואפילו על זה חלקו עליו.

    כל יתר האתיופים הם גויים גמורים. אסור להתחתן איתם.

    לאתיופים יש בעיה הלכתית שלא נוגעת כהוא זה בשאלת היותם אזרחים שווים.

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1128086&sid=126

  29. הרב עובדיה יוסף: עליהם לעבור גיור לחומרה מחשש שהתערבו בהם גויים‏! הגיב:

    הרב עובדיה יוסף, שהביע את עמדתו שבני הקהילה הם יהודים ויש להעלותם לישראל, אולם עליהם לעבור גיור לחומרה מחשש שהתערבו בהם גויים

    http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_Heb/SharedView.Article.aspx?parm=PHoDGqijWy05I6E9ouxJNThrsC14f1unIaSKJSWsXhUJc8ldde3JpE48ijQsOedYYw%3D%3D&mode=image&href=MAR%2f1974%2f08%2f22&page=15&rtl=true‏

    https://rotter.net/forum/gil/27758.shtml#3

  30. יוצאי אתיופיה הם בני שבט אפריקני קדום ואין להם זיקה גנטית לעם ישראל ההיסטורי הגיב:

    מזה שנים רבות ידוע להיסטוריונים כי מוצאם של יהודי אתיופיה אינו מן היהודים שישבו בארץ בתקופת הבית השני. יוצאי אתיופיה הם בני שבט אפריקני קדום שגוירו על ידי יהודים תימנים שהובאו לארצם במאה ה-4, כאשר שלטו האתיופים בתימן. גם ידועה העובדה המדעית לפיה אין שום אפשרות שצאצאים של בני-אדם בהירי עור, כפי שהיו היהודים לפני אלפיים שנה, ישנו את צבעם לכהה מאד כעבור עשרות דורות בלבד של סלקציה טבעית. המחקר הגנטי החדש מאשש באופן מחייב את העובדה הזאת: יהודי אתיופיה הם צאצאי גרים. אין להם זיקה גנטית לעם ישראל ההיסטורי.

    https://benhateva.wordpress.com/2012/08/08/74125

  31. יש לבקש מהמפגינים האתיופים האלימים לשלם על הנזק הרב שהם גרמו לרכוש ציבורי הגיב:

    מאת: ד"ר יוחאי סלע / מגזין המזרח-התיכון
    21.05.2015

    כולם יודעים שהיו עשרות הפגנות של אתיופים במהלך השנים האחרונות שהסתיימו לעיתים קרבות באלימות כלפי שוטרים, אולם, לרבים מהם יש את החוצפה להניף שלטים "די לאלימות" משום שזה מאוד נוח לחשוב שיש לנו משטרה עם יד קלה על-ההדק – דווקא כלפי ציבור מסוים.

    כולם טוענים שהעדה האתיופית שתקה עד להילולה המופרעת שהיתה בכיכר רבין ב-3 מאי 2015, אולם למען האמת לא היתה דקה אחת ב-20 השנים האחרונות שהנושא האתיופי לא הובא לדיון ציבורי בפורומים שונים על-מנת להקל עד כמה שאפשר על שילובם המלא באוכלוסייה הכללית.

    "כולם" טוענים שהעדה האתיופית זקוקה להזרמת משאבים נוספים, אולם למען האמת זו העדה היחידה בישראל שזכתה לסיוע הגדול ביותר באופן בלתי-פרופורציונלי בהשוואה לעדות אחרות שעלו לישראל מאז 1948.

    בהזדמנות הזו, אולי כדאי להגיד תודה גדולה למשטרת ישראל שהצליחה לעמוד מול כל הפרובוקציות הקשות, ובמקביל לכך אנחנו צריכים לבקש מהמפגינים האלימים לשלם על הנזק הרב שהם גרמו לרכוש הציבורי במהלך ההפגנה הגדולה והמופרעת שנערכה בכיכר רבין.

    http://www.mideast.co.il/p-2_a-654/

  32. האתיופים מסיתים להכות אזרחים, לפוצץ את השוטרים באבנים ולגרום למלחמת גזעים הגיב:

    https://rotter.net/forum/gil/27758.shtml#7

    תגוביות:

    http://news.walla.co.il/item/2860211

    תגוביות:

    1.ואיך בדיוק אני אמור להבחין בין אתיופי לבין מסתנן?

    2.לאן רציתם להגיע אם האלימות? לא רק אתם יודעים להרים ידיים.

    3.לכו ללמוד ולעבוד עצלנים.

    4.הרי חמישים אחוז מהם לא יהודים כלל והיתר בקושי יודעים מה זה יהדות. חבל שאותם אי אפשר להחזיר לארץ מוצאם.

    5.אין שום אפליה. האפליה בראש שלהם.

    6.נראה את הגבר שיתקוף אזרחים. בסוף נפרק לכם את הצורה.

    7.עדה אלימה מאוד גם כלפי עצמה.

    8.אני סומכת על המשטרה שתדע איך לחנך את הפורעים האלו. מתנהגים כמו ברברים ומתלוננים שמתייחסים אליהם אחרת.

    9.מוזמנים לחזור לאפריקה. אף אחד לא יצטער. כפויי טובה.

    10.במקום לדאוג לישראלים שנולדו וייסדו את ישראל מביאים נוצרים אפריקנים שהיהדות כלל לא מכירה בהם כיהודים.

    11.אובדן שליטה כללי. מדינה בה תקשורת מכתיבה את שלטון החוק. חזיר בצבא זה לגיטימי. אלימות, ביזה והפגנה לא חוקית לגיטימי בהחלט. מיסיונרים בראשון לציון סופר לגיטימי. שוברים שתיקה – בונים שיטנה, לגיטימי ואפילו רצוי. חרם על ישראל נכנס במרווח של בין מרכז לשמאל. מיום ליום ישנה מגמה הולכת וגוברת לרפות את ידי מערכות השליטה והאכיפה בארצנו היפה. מרפים את ידי המשטרה (בטח! כולם גזעניים – אנסים – לוקחי שוחד). את ידי הממשלה (ממשלת ימין – חרדים קיצונית צרה ולא מייצגת). נותנים במה להסתה של שוברים שתיקה (כל החיילים והמפקדים יורים באנשים חסרי פשע וישע). פוגעים במערכת הסדר הצבאי (חזיר??? סה"כ נקניק לא כשר)ונותנים לחייל לצפצף בריש גלי על חוקי צה"ל. אם לא נתעשת נגיע למלחמת כל בכל, כשאין לנו רשות ששומרת עלינו.

    12.כנראה שאתם לא באמת רוצים שיויון אלא מעודדים אלימות למען שליטה, כדי להראות ״מי חזק״ וזה החינוך שאתם נותנים לילדיכם וככה הם מתנהגים גם בבתי הספר.

    13.אתם תשלמו את המחיר על הגזענות שלכם נגד היהודים הלא שחורים וההסתה נגד מדינת ישראל.

    14.ברור שהם מפגינים. מה רציתם שהם יעבדו? מילאו את המדינה בשחורים כדי לרצות את הליברלים בארה"ב.

  33. השוטר שהכה חייל יוצא אתיופיה לא יואשם; משפחתו: "נבעיר את השטח"

    בהודעה של משרד המשפטים נמסר כי מדובר בתגרה שהחלה לאחר שפיקדה תקף את השוטרים. "מחומר הראיות בתיק, לרבות סרטון שתיעד את האירוע, אשר נבחן בחינה מעמיקה ולרבות בהילוך איטי, עולה כי לאחר שהשוטר ביקש מהחייל בקשות חוזרות ונשנות לעזוב את המקום, בשל חפץ חשוד שהיה בסמוך, והחייל נמנע מעשות כן ודחף את השוטר, הפעיל השוטר כוח ממשי כדי להרחיק את החייל מהמקום. בתגובה, היכה החייל את השוטר באגרוף ובמענה לכך היכה השוטר את החייל באגרוף. בסופו של דבר, בוצעה השתלטות של שני שוטרים על החייל וכבילתו, למרות התנגדות החייל, אשר בוצעו כשלעצמן בשלב המאוחר של האירוע, ללא דופי".

    http://news.walla.co.il/item/2863558

    תגוביות:

    1.שוטר מבקש מאזרח לא לעבור במקום מסויים בגלל חפץ חשוד ותראו איזה סרט נהייה. צריך להרגיע ודחוף את אלה מהמפגינים אשר חושבים שיוכלו להשיג משהו בכח.

    2.החייל אשם בכל מה שקרה. הסירוב שלו לפנות את המקום בולט בסרט, ועצם העובדה שהרים יד על השוטר הרי שמגיע לחייל שיעצרו אותו אפילו בכח. האתיופים ירו לעצמם ברגל עם ההפגנה הזו. האתיופים נוהגים כמו אוי אוי אוי לקחו לי, עשו לי, הרביצו לי. הרסתם את הכבוד שלכם, המאסתם את עצמכם על הציבור הישראלי, הפכתם בלתי נסבלים.

    3.״נבעיר את השטח"??? תגידו אתם בסדר? אתם נשמעים כמו נסראללה. תתביישו לכם!!! אם המשפט הזה אינו הסתה אז אני לא יודע…

    4.את החייל העבריין והחוצפן יש להעמיד לדין!!! הצדק יצא לאור והיה ברור שפוליטיקאים מנסים בכל מחיר להרגיע את הרוחות ולשמור על "השקט התעשייתי" על חשבון השוטר המסכן הזה אשר בסה"כ ביצע את תפקידו כנדרש ממנו, אבל נפל כבורג שהפריע למכונה הפוליטית!!! יש מיד להתנצל בפני השוטר ולהחזירו לשירות!!!

    5.השוטר לא אשם…האתיופים חוצפנים.

    6.אני לא יודעת איפה החייל הזה חושב שהוא נמצא. לא ידוע לו שיש כאן פיגועים? שוטר אמר לו לחכות ולא היתה סיבה להתווכח. החייל אשם בכל מקרה.

    7.כן. השוטר פעל נכון. החייל היכה את השוטר והתנגד. בצילום רואים בבירור שהחייל היכה את השוטר וכן התנגד לשוטר. מציע לחמומי העדה לא להבעיר שום דבר. השוטר פעל נכון. לא מבין מדוע השוטר פוטר? התפרעויות והפגנות לא חוקיות רק ירחיקו תמיכה מהעדה. באמצעות הפגנות כוחניות תשיגו את הסלידה מכם.

    8.החייל היכה ראשון ורואים זאת היטב בצילומי הטלויזיה.

    9.החצוף אשם במה שקרה לו, לא השוטר שרק ביצע את תפקידו. "יבעירו את המדינה"? צריך לגרש אותם יחד עם הסודנים. מתאים להם רק אפריקה לא מדינת ישראל המתקדמת. בכייה לדורות שהביאו את הערב רב הזה.

    10.לא מבין למה החייל העבריין לא עצור.

    11.השוטר פעל כשורה. תפסיקו כבר לאיים בלצאת לרחובות. הגזמתם ועברתם כל גבול. רואים בבירור שהחייל היכה את השוטר קודם ומגיע לו שישברו לו את הידיים. די כבר, נמאסתם ואם תצאו שוב לרחובות הפעם יהיה מי שיעצור אתכם.

    12.החלטה צודקת של היועץ והפקרות של החייל! חייל מטומטם וחסר דעת. רואים שאתה מכה את השוטר. החייל היה צריך להתרחק מהמקום באותו רגע ולא להתווכח.

    13.רואים בצילום שהשוטר מנסה להרחיק את החייל בגלל חפץ חשוד וכנראה שהחייל קילל את השוטר ורואים שהשוטר חוזר ודוחף החייל והחייל מרים אבן ומאיים לזרוק על השוטר.

    14.תומך במשטרת ישראל. האתיופים בעייתיים. עושה רושם שהאתיופים עושים צרות באופן כרוני. מחפשים לריב ולהסתבך כל הזמן. בטלנים ומשעמם להם בחיים והם מחפשים ריגושים. הם מסתבכים עם המשטרה ורוצים בכוח לקבל סטירה. לצערי, מי שרוצה סטירה, בסופו של דבר יקבל אותה. האתיופים לא מעל החוק. הם ילמדו בדרך הקשה מאוד לציית לחוק. עבריינות האתיופים ידועה לכולם.

    15.הצילום מוכיח מעל לכל ספק כי החייל הוא שתקף את השוטר ראשון. מאז ההפגנה, העדה מגיבה כאילו הכל מותר לה. לראיה בואו לראות מה קורה במטרוניות בחיפה. הם עולים בחבורות עם משקאות חריפים ומרעישים ועושים כל מה שבא להם ומי שידבר איתם חשוף לאלימות.

    16.יוצאי אתיופיה רוצים להחזיר אותנו לימי הביניים.

    17.האתיופים שכחו מהיכן הם הגיעו ואיך הם הגיעו. חבל על המאמץ של ממשלת ישראל להשקיע בעדה החולנית הזו שרגילה לאלימות.

    18.תאיימו, תבעירו, תמשיכו להתמסטל ולשתות ולחנך את ילדיכם "חינוך אפריקני" לדוגמא ותשניאו את עצמכם על העם שתמך בעלייתכם ושאתם עדיין ניזונים מכספו ולא מפסיקים להתבכיין.

    19.החייל הזה מקומו בכלא והשוטר צודק!!!

    20.תבעירו את השטח. נסו אותנו. אפס תמיכה באתיופים.

  34. מדוע הפכו המתפרעים האתיופים בית קפה על יושביו בהפגנה? שימעו את התשובה: הגיב:

    נשאל הנציג האתיופי מדוע המפגינים האתיופים התפרעו באלימות והפכו בית קפה על יושביו ומה אשמים יושבי בתי הקפה.
    החצוף ענה: כי הם לא קמו והצטרפו למחאה…

    יוטיוב מדקה 32:50

    ערב חדש – 23.06.2015 – תכנית מלאה

    https://www.youtube.com/watch?v=7GMIDMVIbuA#t=24

    http://m.23tv.co.il/239-he/Tachi.aspx

  35. ראש מועצת כוהני הדת של יהודי אתיופיה מבקר את התנהלות הממשלה המוחקת את מעמד הקייסים ומדירה אותם מבירור הכרחי של יהדות העולים.
    ראש מועצת כוהני הדת של יהודי אתיופיה, קייס אביהו עזריה, מבקר בחריפות את התנהלות הממשלה שלדבריו בוחרת להעלות עולים מאתיופיה מבלי לאפשר למנהיגות העדה לברר מי אכן יהודי ומי נוצרי, מי ראוי לעלות ומי לא.

    בראיון ליומן ערוץ 7 אומר קייס עזריה כי חייבים להעלות את יהודי אתיופיה אבל הממשלה טעתה פעמיים, כלשונו. "היא מחליטה ללא שיתוף פעולה עם מנהיגי הקהילה", הוא אומר ומציין כי את ההחלטה לעלות כעת עוד 8000 מבני הפלשמורה הממתינים במחנות באתיופיה היא מקבלת לאחר שלפני כמה שנים כבר התקבלה החלטה דומה.

    לדבריו באופן הזה שבו המדינה אינה עושה שימוש בידע שקיים אצל הקייסים עולים טרמפיסטים, כהגדרתו, על גלי העלייה לישראל. "העבודה לא נקייה", הוא קובע ומעריך כי המדינה יודעת כמה נוצרים עלו במסגרת העלייה מאתיופיה אך אינה מעוניינת לחשוף את המידע על מנת שלא יתברר עד כמה ההתנהלות הכרוכה בעלייה לקויה.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/311930

    תגוביות:

    1.הסוכנות היהודית צריכה להיסגר מיד. הסוכנות מעלה גויים כדי לקבל
    משכורות עבור כל שותפי העבירה שם. הכל זה רק כסף ומשכורת עתק והצגת מצג כאילו צריך את הסוכנות הזו. מדינת ישראל חייבת לחסל את הבסטה המושחתת הזו לפני שזו תהיה הקמת המדינה הצלבנית לחיים על ידי מושחתי הסוכנות שמביאים מטוס אחרי מטוס גויים שממלאים את הכנסיות. רק בגליל כנסיות שהיו ריקות מאכלסות היום כבר רבע מיליון גויים שעלו בגלל הסוכנות והחוק המעוות שמאפשר להביא לכאן את הגויים הנוצרים האדוקים האלה. מחסלים את עצמנו מרצון וכורים את קיברנו במו ידינו. הפאלשמורה התנצרו לפני דורות רבים וחיים כנוצרים ואין להם שום קשר לישראל וליהדות.

    2.עוד החלטה אומללה ומטופשת של סילבן שלום שגם נלחם כדי להפוך את יום ראשון בשבוע ליום מנוחה. אנחנו לא מדינה נוצרית ולכן אין לעשות זאת בשום אופן. יום המנוחה היחיד שלנו הוא שבת.

  36. "בנושא הפלשמורה שמענו את הרב עמאר שהתנגד וגם את הרב יצחק יוסף", מציין ולד ומזכיר כי ח"כ נגוסה שפועל היום להעלאתם של בני הפלזשמורה חתם בשנת 2010 על מסמך הקובע שאין יותר בני פלשמורה בגונדר שיש להעלותם.

    "יש מורכבות שאנשים לא רוצים להיכנס לסוגיות שבהן עלול להיראות שהם גזענים", מסביר ולד את הימנעותם של חברי כנסת מלעסוק בסוגייה, אולם לדבריו, "השאלה היא מה יהיה הסוף. ממשיכים להעלות אנשים שלא ברורה זהותם היהודית או הנוצרית".

    לדבריו, חלק מחברי הכנסת נרדמו בשמירה בכמה סוגיות יהודיות הרות גורל, "כשמדובר בנושאים שקשורים לארץ ישראל ופינוי ישובים נאמרים דברים ברורים וחדים, אנחנו רוצים שאותו דבר יהיה בסוגיות שקשורות לתורת ישראל. אנחנו באים לעורר אותם, ומביאים אמירות ברור של רבנים גדולי תורה. אני מאמין שבזכות הפעילות שלנו, סייענו מאוד בסוגיית מתווה הכותל".

    לדבריו מרכז ליבה זוכה לתמיכה גדולה בקרב רבני הציונות הדתית, "מאחורינו עומדים רבנים וראשי ישיבות, אברכים ובחורים, מכל הישיבות, שבי חברון, מצפה רמון, רמת גן עלי ועוד. אנחנו נמשיך עם הפעילות גם בימי בין הזמנים ונציב דוכנים באזור הרובע היהודי בנושא הכותל והרפורמים. אנחנו חושבים שכל מי שחשוב לו הצביון היהודי של המדינה צריך להצטרף, זה באמת משהו שהוא חוצה מפלגות. גם בבחירות, אנחנו ארגון לא פוליטי וקראנו להצביע לכל מי שיחזק את היהדות במדינה".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/319953

    תגוביות:

    1.צודק. הכל פוליטיקה. הם לא יהודים וכפי שפוליטיקאי אתיופי אמר לדיפלומט ישראלי לפני 20 שנה, ניפגש ב"עולה" המיליון…מי לא רוצה לברוח ממדינת עולם שלישית?

    בנוסף לזה, הרי הבטיחו אלף פעם שכבר אין שם יהודים "וזאת העלייה האחרונה בהחלט". איך צצים שם כל הזמן עוד ועוד יהודים? היתה שם קהילה יהודית כל כך גדולה ואף אחד לא ידע מזה?

    ולפי דברי יהודי אתיופיה, הם סבלו שם רבות מבני הפלאשמורה. וגם כאן בארץ הם נוצרים מוצהרים.

  37. כך מתעתעים בעלי אינטרסים בממשלות ישראל ומעלים לישראל נוצרים במסווה של פלשמורה. מקבלי ההחלטות חוששים מתווית הגזען ונכנעים.

    קשה לצפות במראות הבכי שצובעים את מרקעי הטלוויזיה. זה כבר הפך לשגרה. בכל פעם שמסתיימת עליית מכסת העולים מאתיופיה שאותה אישרה ממשלת ישראל, עולים קולות בכי חדשים, ושוב ארגוני העולים מנצלים את טוב לבו ורגישותו של העם היהודי.

    בכל פעם מציגים בפנינו חייל תורן שהופך למייצג של בכי שדרכו עוברת התעמולה של ארגונים מיסיונריים האוספים את האנשים מהכפרים ברחבי אתיופיה, מביאים אותם למחנה בגונדר, תופרים להם חליפה יהודית כביכול, עוטפים אותם בטלית וציציות וכך הופכים את האנשים הללו לתערוכה מרהיבה של סבל, תערוכה שמסתיימת עם העלייה למטוס.

    בשיטה כזאת, יוכלו חברי הכנסת הערבים, אם רק יהיו מעשיים, להכניס לישראל אלפי פלסטינים ללא משא ומתן על זכות השיבה. פשוט לגרום לגיוס משפחות שקרוביהם בלבנון ובסוריה ובאמצעות מדי צה"ל יוכלו להשפיע על דעת הקהל היהודית ולהביא ארצה אלפים פלסטינים.

    אם תרצו להכיר לעומק את השיטה הפסולה הזאת תוכלו לשאול את חבר הכנסת אברהם נגוסה (שהוא בעצמו הגיע לישראל כמיסיונר בשנת 1981 ובעיני בני העדה האתיופית עדיין נתפס כמיסיונר) איך הוא מצליח לעבוד על מדינת ישראל וסוחט ממנה עלייה נוצרית במסווה של פלשמורה.

    תשאלו אותו איך הוא עושה זאת תוך ניצול ציני והפרה בוטה של הסכמים שעליהם הוא חתם עם ממשלת ישראל.

    בשנת 2010 מנחם וולדמן, אברהם נגוסה ויוסף פייט מנקוג' העבירו רשימה 1854 משפחות ובהן 7846 נפשות לממשלה וחתמו על סיום העלייה.

    אתם מבינים?

    אברהם נגוסה ומנחם וולדמן חתמו על סיום העלייה כבר בשנת 2010!

    הממשלה אישרה את הרשימה שקיבלה מהם ובעקבות כך משנת 2010 עד 2014 עלו 8731 נפשות – יותר מהמספר שאותו ביקשו הם להעלות באותה רשימה שהעבירו.

    הזמן חלף והתיאבון של אברהם נגוסה עלה. הוא מצא הזדמנות לסחוט את הממשלה התלויה בו בגלל קואליציה צרה, המציא רשימה חדשה של 9,000 איש מיועדים לעלייה והציג אותה בפני הממשלה (שוב באותה שיטה, עם הסבל והבכי וכו').

    הממשלה לא דרשה ממנו הסברים או נימוקים לאלפים שהתווספו לפתע פתאום ואישרה את עליית 9000 הטוענים שהם צאצאי צאצאיהם של יהודים שהתנצרו במאה ה-19.

    מה שממשלות ישראל לאורך השנים לא מפנימות ולא מבינות הוא שכל תושב אתיופיה עונה להגדרה הזו, שהרי אתיופיה נשלטה במשך שנים על ידי ממלכה יהודית ולאחר מאבקים רבים בין היהודים ונוצרים, הנוצרים ניצחו את היהודים. לכן למעשה כל אזרחי אתיופי יכול להגיד שהוא יהודי מצאצאי צאצאיהם של הממלכה היהודית.

    צריך להבין אחת ולתמיד. אין סוף לבכי המריר הזה. מי שגרם לפיצול המשפחות אלו אותם הארגונים שמטרתם ידועה לכל: להשפיע בדרך זו על הרגש שלנו ולאפשר להם את השקט הזה לעלות נוצרים מיסיונרים במסווה של פלשמורה. אנשים שאין להם שום זיקה ליהדות .

    ומנין נולדה הפירצה הזאת של עלייה דרך חוק הכניסה לאנשים שאינם זכאי חוק השבות מאתיופיה?

    אז כך.

    המדינה החליטה להעלות מאתיופיה נוצרים שטוענים שהם צאצאי צאצאיהם של יהודים שהתנצרו במאה ה-19, אבל מאחר וחוק השבות לא חל עליהם המדינה המציאה בעבורם את חוק הכניסה לישראל, שדרכו הם עולים לישראל החל משנת 1995.

    רחמנותו סלחנותו ורגישותו של העם היהודי ידועים ומפורסמים, ומכיוון שכך, המליצו הקייסים להעלותם לישראל ואם ירצו יעברו תהליך של השבה ליהדות.

    הרבנים הראשיים צירפו פסק ההלכה לכל מכסת עולים ולפיו המכסה מאושרת בתנאי שהם יעברו גיור לחומרא.

    כך ניתנה להם הזדמנות השבה ליהדות.

    הרבנים הראשיים הפכו למעשה לחותמת גומי.

    הם חותמים על מספרים יבשים, ללא ידע מי מהם באמת מזרע ישראל ומי לא.

    הקייסים, שמחזיקים תיעוד של משפחות שהתנצרו לפני כמה דורות, אינם שותפים בבדיקה ואיש לא מברר מולם את זכאותו של עולה לעלות ואת זיקתו האמיתית ליהדות.

    הפירצה הזאת, עלייה במסגרת חוק הכניסה כאשר ראשי הארגונים הם הקובעים מי זכאי עלייה ומי לא, הלכה והגדילה את מספר מבקשי העלייה מאתיופיה.

    במקביל הפכה העלייה הזו לתעשייה שמגלגלת כסף רב ומפרנסת ארגונים רבים בארה"ב ובישראל.

    ראשי הארגונים הפצירו כל פעם במקבלי החלטות והתחייבו שהפעם זו קבוצה האחרונה ובה העלייה מסתיימת.

    הממשלה, ללא הסתייגות או בדיקה כלשהי, אישרה כל בקשה לעלייה.

    בכל מה שקשור להשתלבות וקליטה נכונה של העולים בישראל, השרים וראשי הממשלה אינם מגלים רגישות ואכפתיות, אבל פתאום בעניין העלייה, שהיא חריגה משורת הדין, הם מפחדים מצבע העור של העולים, שמא יואשמו בגזענות.

    ארגוני העולים בעלי אינטרס כלכלי גרידא מפעילים לחץ ציבורי ומגייסים את עמיתיהם ושותפיהם בארה"ב ללחם ולחמאה, להפעלת לחץ משותף על מקבלי ההחלטות בישראל.

    ראשי הארגונים בארה"ב פונים לעשירים שתורמים לקמפיינים של פוליטיקאים בישראל ומבקשים מהם להפעיל את כוח השפעה שלהם על שרים, חברי הכנסת וראשי הממשלה כדי שאלה ידאגו להעלות את "אחינו היהודים מאתיופיה". הם מציפים אותם במידע מעוות ומסולף, מציירים מציאות שבה כאילו צבע העור של מבקשי העלייה מאתיופיה הוא שפוגע בעלייה שלהם ואת מדינת ישראל כגזענית וכמפלה את האתיופים בעלייה ארצה רק בגלל צבע עורם.

    השרים וחברי הכנסת נבהלים מהתדמית הגזענית הזו ומיישרים קו עם בעלי האינטרסים.

    המציאות כמובן הפוכה, ישראל מפלה לטובה את האתיופים, ומעלה אנשים שאינם עומדים בהגדרת חוק השבות, החוק שדרכו עולים מכול העולם יהודים לישראל.

    היהודים מאתיופיה ששמרו בקנאות על יהדותם והשליכו את עצמם למוות למען קידוש השם עלו כבר משנת 1970 עד שנת 1991. עוד כמה בודדים שהיו אז מגוייסים בצבא האתיופי ובתפקידים נוספים עלו בהמשך עד שנת 1995, יהודים שנעלמו בדרך לעלייה לישראל בסודן ובכלל ממשיכים לעלות בקצב של שלושה עד שבעה אנשים בשנה, וכולם עולים על פי חוק השבות שחל על יהודי אתיופיה החל משנת 1973.

    לעומת אלה, העלייה משנת 1995 ואילך היא עלייה על פי 'חוק הכניסה'.

    העולים מקבלים עם נחיתתם בישראל תושבות קבע עד שהם עוברים גיור לחומרא: הקזת דם, טבילה, לימוד יהדות ובחינה בבית הדין לגיור. אם הם עוברים את הבחינה הם מקבלים תעודת המרה ליהדות. עם קבלת תעודת ההמרה הם ניגשים למשרד הפנים ומונפקת להם אזרחות ישראלית. תושבות קבע לא גורעת מהם זכויות כלשהן, חוץ מלהיבחר ולבחור לכנסת, לעומת זאת, לרשויות המקומיות הם זכאים לבחור.

    הסחיטה הפוליטית והפחד מצבע העור של שרי הממשלה וראשי הממשלה וחברי הכנסת שמא יואשמו בגזענות גורמת נזק למדינת ישראל ופוגעת ביהדות אתיופיה.

    בגלות גרו יהודי אתיופיה בכפרים נפרדים וכך הצליחו להישמר מהתבוללות ונישואי תערובת. כאן צעירי העדה נפגשים במקומות שונים ומשונים עם צעירים נוצרים שעלו לארץ בתחפושת פלשמורה. כך קשה להישמר וקשה לדעת מיהו יהודי ומי לא. למרבה הצער לא כולם באמת עוברים גיור פנימי אמוני ושינוי באורח החיים מנוצרי ליהודי. יש לא מעט אנשים שעבורם הליך הגיור הוא מעין קורס חובה לצורך קבלת אזרחות ישראלית ולא קבלת האמונה היהודית, ישנם כאלה שמחזיקים בביתם תעודת גיור לחומרא אבל ממשיכים ללכת לכנסיות ועוסקים בפעילות מיסיונרית.

    על הממשלה לא להסתפק בדיבור על צורך בחוק הלאום.

    היא צריכה למנוע את עליית הנוצרים בתחפושת הפלשמורה ולהפסיק לפחד מצבע העור. הוא בסך הכול צבע. ממש כמו צבע לבן.

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/14809

    תגוביות:

    1.מאמר חשוב ביותר! תודה!!!

    2.ישראל מקימה במו ידיה את המדינה הצלבנית המודרנית במקום זו שסולקה מכאן במאה ה- 13. מדינה בהתאבדות.

    3.הרבי מליוואוויטש דרש לגייר אותם למן ההתחלה רק באתיופיה. מדובר בכמויות ענק של נוכלים ותעשיה בה שותפות ממשלות ישראל להעלות נוצרים מכל העולם לישראל ולבולל אותם בעם היהודי וזה אינו נוגע רק לאתיופים אלא לתוכנית סדורה ומשולמת לחיסול היהדות בישראל על ידי הציונות…

  38. 1999 – הסופרת נעמי רגן כותבת בעדינות על בלוף שארית יהודי אתיופיה

    The Last Jews of Ethiopia

    by Naomi Ragen on July 2nd, 1999

    I’ve always had a special love for my brothers and sisters from Ethiopia. I suppose it began the day I saw a woman who had given birth en route get off the plane during Operation Solomon. This brought to mind the words of the prophet Jeremiah: “See I … gather them from the uttermost ends of the earth…her that travaileth with child … a great company shall return hither.”

    And so, when a lovely young Ethiopian girl approached me with a handout during the Jewish Agency’s General Assembly, I took it gladly and read it with care.

    The handout – prepared by a group calling itself “The South Wing to Zion”- was nothing less than shocking. Ethiopian Jews being left behind in Jewish Agency transit camps to die of disease and malnutrition and anti-Semitic attacks because of the racism of white Jewish officials who preferred white, half-Jewish Russians, to black Jews.

    To say I was outraged would be an understatement. And so, I began to investigate.

    My first step was a meeting with the director of The South Wing to Zion, Mr. Avraham Neguise. When I turned up at the address he gave me, there was no sign on the door. It seemed boarded up. I called Mr. Neguise, who apologized for being late, and asked me to wait. I waited, watching maruading cats eating leftovers amid a collection of old soda bottles.

    He turned out to be a stocky, personable, middle-aged man wearing an English riding cap. As the door to the office creaked open, and we sat down inside, he again reiterated much of what I’d read. He handed me lists with thousands of names, allegedly of people left behind to rot in camps who were immediate relatives of Ethiopian immigrants in Israel. His theory about the refusal of Israeli immigration authorities and organizations like the Joint Distribution Committee to aid these suffering Ethiopian Jews was clear: racism. The Ministry of Absorption was in the hands of Russians, who looked out for their own. The Israeli government didn’t like blacks, and so it backed them up. The JDC was an arm of the Israeli establishment. Asked about his own background, he seemed uneasy. He’d made Aliyah from Ethiopia. He was a social worker, he said.

    That same evening, I called the JDC in New York to confront them with their calumny. To my surprise, rather than being defensive and hostile, JDC officials were relieved, even anxious, to discuss this subject with me. I went on to read official Jewish Agency documents, protocols of government meetings. I followed up with a long session with Ms. R., a young, religious, Israeli-born woman who works for the Organization for Ethiopian Jewry and speaks Amharit, who spent a year in Ethiopia investigating the situation first-hand. From all of these things, quite a different picture emerged. In fact, the exact opposite of Mr. Neguise’s allegations.

    Some background. In 1991, the Israeli government brought 14,700 Ethiopian Jews to Israel during Operation Solomon. At that time, 1,800 more were left behind because their families had converted to Christianity. They became known as Felas Mura.

    The Israeli government appointed the Tzaban Committee to decide on the eligibility of these people. In the meantime, thousands of additional people flooded the refugee camps in Addis Abba. By 1997, 5,200 people from the Felas Mura were granted Alyiah permits by the Tzaban committee on the basis of family reunification, some of them practicing Christians. They too arrived in Israel.

    In July 1997 Rabbi Menachem Waldman and representatives of The South Wing to Zion built a mikve in Addis Ababa, which the Rabbi used to perform conversion ceremonies on 500 women. Subsequently, these women and their families were included in a list of 3,623 people Rabbi Waldman submitted to Natan Sharansky. Rabbi Waldman agreed to close the complex when these people, and another 551 from the villages, would be allowed into Israel. Mr. Sharansky agreed, mostly on humanitarian grounds, since it was clear many of these people were not really Jewish in any sense, and thus not eligible for immigration under the Law of Return. It was agreed that humanitarian assistance groups like NAACOEJ and the JDC would close down their operations when the last of these people were brought over.

    These immigrants reached Israel in July, 1998.

    All of a sudden, in August, 1998, these camps and ones in Gondar suddenly filled up again. Numbers ran into the thousands. Suddenly, NACOEJ and The South Wing to Zion, were talking about new lists with thousands of new names.

    Ms.R told me that there is very bad blood between the real Ethiopian Jewish community and the Felas Mura, who are considered dangerous and traitors to the Jewish community, despite close family ties. In fact, Ms. R refused to let me use her name for this article because “Neguise’s thugs might burn my house down.” The sudden desire of Felas Mura to convert and move to Israel must be looked at carefully. Ethiopians have a gross national income of $127 a year. It is a country whose health, education and employment opportunities suffer serious problems. Mr. Neguise himself, who was a Christian pastor not too long ago according to a number of sources, has been demanding huge sums of financial aide from the JDC for the people on his “lists” as a condition to stopping his worldwide propoganda campaign which depicts the JDC as abandoning suffering Jews to disease and starvation in Ethiopia.

    Ms. R also met with Rabbi Waldman in Ethiopia, confronting him with evidence of people eating pork in local restaurants, who also wore a tallis to his Sabbath services. Rabbi Waldman didn’t seem troubled by this, insisting that they were all sincere Jews, longing to be in Israel. What broke her heart most, she said, was that the aliyah of the Jews of Quara, a nothern region in Ethiopia, with whom she spent much time and whose authentic Jewishness is not questioned by anyone, is being delayed because of the present battles to bring over the Felas Mura.

    I was happy to learn that some of the Jews of Quara have already joined us. Let’s hope the truth comes to light, and the rest join us soon

    http://www.naomiragen.com/israel/the-last-jews-of-ethiopia/

  39. זה לא יסתיים לעולם. מיד יימצאו עוד כמה עשרות אלפי טרמפיסטים שחורים שמבינים פתאום שכדאי להיות יהודי הגיב:

    זה לא יסתיים לעולם. מיד יימצאו עוד כמה עשרות אלפי טרמפיסטים שחורים שמבינים פתאום שכדאי להיות יהודי ואיכשהו יימצאו דרך להפוך את עצמם לכאלה וזאת בעזרה של כל מיני גופים אינטרסנטים שיש להם עניין בהמשך קיום ההגירה לישראל. מה שמעניין הוא שאירגונים אמריקנים תומכים בהגירה של שחורים לישראל אבל חס וחלילה לא לאמריקה…

    2.השהיית הסגירה של מחנה הממתינים לעלייה מגדילה את מספר הממתינים
    והפתרון הוא לגמור עם זה עוד השבוע, להעלות את כל הממתינים כרגע ולהעלות באש את מבני המחנה. ל- 2000 בני אדם כבר יימצא מקום זמני, למשל אצל קרובי המשפחה שלהם שלחצו על הממשלה להעלות אותם.

    3.כבר כמה פעמים סגרו "סופית" את העלייה הזאת.

    4.כל ההגירה מאתיופיה היא מיקח טעות, ובודאי כך לגבי הפלאשמורה שכלל אינם יהודים.

  40. כמה בני פלאשמורה יש? או תזמין אותי לטקס העולה המיליון / רביב דרוקר הגיב:

    ב–1993 החליטה ממשלת יצחק רבין, לפנים משורת הדין, להעלות את אנשי הפלאשמורה מאתיופיה.
    בתוך חודשים ספורים הועלו כולם, והפרשה המכאיבה הסתיימה.

    אלא שהתברר, שיש עוד כמה אנשי פלאשמורה, ממש מעטים וזהו.

    ב–1998 עלו גם הם. ממשלת בנימין נתניהו החליטה על מבצע "אחרון וסופי", שבו תועלה שארית הפלאשמורה. 3,500 העולים האחרונים הועלו, והפצע המודלק נרפא.

    אך התברר שחלה טעות קטנטנה, ויש עוד כמה, שאי אפשר להשאירם מאחור. ב–5.8.2008, אחרי מאמצים רבים, העלו גם אותם.

    הסתיימה רשמית וסופית העלאת אנשי הפלאשמורה. ממשלות אריאל שרון ואהוד אולמרט הסכימו לסיים את הטרגדיה בהעלאה של כ–17 אלף פלאשמורה אחרונים שבאחרונים. ממש הסוף. הפעם התנתה הממשלה את העלייה הזאת (שמחירה הוערך בכשלושה מיליארד שקלים) בכך שמחנות הפלאשמורה באתיופיה ייסגרו והארגונים העוסקים בכך יפסיקו לפעול.

    איזה יופי. אלא ששוב התברר, שנשארו עוד קצת.

    הממשלה שוב נחלצה לעזור, וב–28.8.2013 בטקס חגיגי סיימה ממשלת נתניהו השנייה את מבצע "כנפי יונה". 7,000 בני הפלאשמורה ממש האחרונים עלו לישראל. נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות, שוב סיפר שהוא נורא מתרגש והפרק הזה ממש ממש נגמר.

    ובכן, מתברר שאברהם נגוסה, המקדם את העניין זה עשרות שנים, עכשיו כחבר כנסת, מצא עוד כמה מאות ששכחו אותם. טוב, לא מאות, אלא 1,900 בקשות.

    לא, לא 1,900. זה היה המספר ב–2013; באוקטובר 2014 הודיע משרד הפנים שזה בעצם 6,000, ועכשיו נגוסה וח"כ דוד אמסלם כבר רוצים 9,000, והם הצליחו בסחיטה מכוערת להוציא החלטת ממשלה בהתאם.

    כשיולי אדלשטיין היה שר הקליטה, לפני כ–20 שנה, הוא אמר לי, שכשהתקבלה ההחלטה על העלאת אנשי הפלאשמורה אמרה לו דיפלומטית אתיופית בחיוך: "תזמין אותי לטקס העולה המיליון". אדלשטיין לא התנגד כמובן בפומבי להחלטה. כשציפי לבני היתה שרת הקליטה, היא מרטה את שערותיה על ההחלטה להעלות עוד 17 אלף איש. בפומבי לא דיברה נגד ההחלטה. גם שרי קליטה אחרים, מסופה לנדבר ועד זאב אלקין, לא התלהבו מהרעיון, אך איש מהם לא העז להסתייג בפומבי. הרי מי רוצה להיכנס לפה של אנשי קמפיין הפלאשמורה?

    זה תמיד אותו קמפיין, והוא תמיד עובד.

    שולחים את מאיר שמגר לתקשורת, ואחר כך מתחילות הפגנות: "אם הם היו בלונדינים, כבר הייתם מעלים אותם", אומרים המפגינים בכעס.

    משווקים לעיתון חייל יוצא העדה שלוחם בקרבי ואביו במחנה באתיופיה בסכנת מוות מיידית, כשמדינת היהודים עומדת מנגד.

    איזה סיכוי יש להסבר, שעל הבסיס הזה לא תיפסק עליית הפלאשמורה לעולם?

    מה הסבירות שמישהו יקשיב לעובדה, שהם מופלים לטובה דווקא?

    שום בלונדיני, צרפתי או אמריקאי, לא היה יכול לעלות לארץ על הבסיס שעל פיו מעלים את הפלאשמורה. האם זוכר מישהו בכלל, שעולי אתיופיה היהודים, במעט הפעמים שהשמיעו את קולם בעניין, דיברו נגד העלאה נוספת של אנשים אלה?

    טוב יהיה, אם הממשלה תחליט לקלוט בכל שנה מספר כלשהו של אנשים ממדינות מצוקה, על בסיס הומניטרי. על מדינות חזקות כישראל לעזור למדינות חלשות. לא צריך לחפש לזה בסיס יהודי רעוע. אפשר לקלוט אנשים במצוקה מכל מיני מדינות, כולל סודאן ואריתריאה. את חלקם לא צריך אפילו להטיס לפה, אפשר פשוט לאזרח מהגרי עבודה/פליטים מאותן מדינות, במקום לצוד אותם ברחובות ולגרש אותם בברוטליות. אה, סליחה, שכחתי, אלה שחורים שהם סרטן, וההם הם שחורים שהם יהודים.

    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2895472?=&ts=_1463886530418

    תגוביות:

    1.כתבה ראשונה בה אני מסכים עם רביב דרוקר! לא הגיוני להביא גויים גמורים, ובכך לסטות מחוק השבות. הגזענות כאן היא כלפי העולים בהירי העור, שאינם זוכים לפריביליגיה לה זוכים הפלשמורה. בנוסף, חשוב לדעת שהפלשמורה בזים ליהודים, ולפי העדויות של שתי עליות אתיופיה הראשונות(שאליהם אין לי טענות למרות שהם היו צריכים להתאקלם טוב יותר) הפלשמורה התנכלו ליהודי אתיופיה. כך שאין כל הגיון בהבאת נוצרים גמורים. שביבי יעיף את אברהם נגוסה ודודי אמסלם מהכנסת ומהליכוד! פלשמורה-אסון למדינה!

    1. כנראה שאין לך מושג כמה רוסים ואוקראינים נוצרים חיים פה, באמצעות קשרי משפחה קלושים ושהגיעו בדיוק באותם שנים (כנראה שיותר מסך כל המספר של יוצאי אתיופיה).
      ןאולי שכחת שהרוסים ייבאו לכאן מאפיה אכזרית ומסוכנת.
      כך שזה נשמע שאתה נטפל ל"שחור".

      אגב, דבריך על גזענות כנגד הלבנים נכונים, אם משווים תפוזים לתפוזים ולא לתפוחים: מהגרי עבודה ומסתננים מאפריקה עם מהגרי עבודה מאוקראינה. יתכן וכאן אתה צודק.

  41. עמותה ''מכנף דרום לציון'' בראשותה עמד נגוסה ובמימון הקרן החדשה נאבקה בממשלת ישראל הגיב:

    באמצעות ארגון הפגנות, לובי בכנסת וקידום נושאים במשרדי הממשלה השונים על מנת לדחוף להבאת הנוצרים הנקראים פאלשמורה מאתיופיה.

    דני אדמסו, מנכ"ל האגודה למען יהודי אתיופיה חשף כי לאחר עליית בני הפאלשמורה רבים מהם ממשיכים לשמור את שייכותם לנצרות, הולכים לכנסיות וחוגגים את החגים הנוצריים. לדבריו הם אינם מגיעים לארץ בגלל הזהות היהודית אלא מטעמי נוחות ולדבריו הם הקימו כנסיות ביפו, ירושלים ורחובות.

    איש הסוכנות היהודית סיפר כי ב-2012 עלו 5 כמרים נוצרים מיסיונרים שמאחד מהם אף נמנעה הרשות ללמד בבית ספר יהודי באתיופיה עקב היותו כומר בכנסיה ולמרות זאת קיבל אישור לעלות לישראל.

    ב-3.11.2015 פנה עיתונאי יוצא העדה האתיופית לחבר הכנסת מטעם הליכוד אברהם נגוסה, יו"ר ועדת הקליטה בבקשה לערוך סיור לחברי הועדה בכנסיות הנוצריות בישראל כדי להיווכח שרבים מהפוקדים אותן עלו כיהודים ובפועל חזרו לנצרות. עד כה בקשה זו לא נענתה על ידי ועדת הקליטה.

    ישנם כמה אירגונים המעורבים בקידום העלאת נוצריי הפאלשמורה.

    שני האירגונים המרכזיים, נקוג' והקרן החדשה היו שני האירגונים המרכזיים עד שנת 2013 שפעלו באמצעות "מכנף דרום לציון" בראשות אברהם נגוסה. ב- 2009 נכנס לתמונה ארגון נוסף SSEJ שהחליף בהדרגה את נקוג' במימון "מכנף דרום לציון".

    הקרן לישראל חדשה תומכת באופן עקבי בכל היוזמות להכנסת אפריקנים לישראל. הקרן תמכה גם בהבאת מסתננים מאפריקה לישראל ובמאבקם להישאר בארץ. פעולות אלה מתאימות להשקפת עולמה של הקרן לשנות את פניה וצביונה משל מדינת ישראל.

    הדו"ח המלא של מרכז ליב"ה לחצו כאן

    http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2016/03/דוח-ליבה-פלאשמורה.pd

    מענקי 2013 26/11/2014

    הקרן החדשה לישראל בוחנת ומאשרת, מדי שנה, מימון למאות ארגונים שפועלים כדי לקדם חברה דמוקרטית ושוויונית במדינת ישראל.

    מתוך מאות הארגונים האלה, הקרן החדשה לישראל בוחרת ארגונים שמקבלים תמיכה מתקציב הליבה של הקרן. רשימת הארגונים המקבלים מענקים מתקציב הליבה של הקרן מופיעה למטה תחת הכותרת "מענקי ליבה" (Core Grants).

    הקרן החדשה לישראל גם מזמינה את התומכים שלה להשלים את מימון הליבה של הקרן במימון שהם נותנים לקרן ומייעצים לה להשתמש בו לתמיכה בארגונים ספציפיים. באופן זה הקרן יכולה לתת מענקים גדולים יותר למוענקי הליבה שלה ולתמוך במעגל רחב יותר של ארגונים שפועלים בתחומים בהם הקרן מתמקדת ועומדים בקריטריונים למתן מענקים שהקרן קבעה. רשימת הארגונים המקבלים מימון מתומכי הקרן מופיעה למטה תחת הכותרת "מענקי תורמים" (Donor Advised grants).

    מאז הקמתה הקרן החדשה לישראל נתנה למעלה מ 250 מליון דולר ליותר מ 850 ארגוני שינוי חברתי. באופן זה הקרן מבטיחה שמאות ארגוני שינוי חברתי עוסקים בנושאים שהקרן מחויבת להם – דמוקרטיה וזכויות אדם ואזרח, פלורליזם דתי וסובלנות, צדק חברתי וכלכלי וצדק סביבתי.

    http://nif.org.il/news/2014/11/26/795

  42. מאמר צודק.
    ארגוני השמאל הקיצוני, פוגעים בהשתלבות בני העדה האתיופית.
    ייתכן גם שחלק מהמוסדות למען האתיופים, שנהנים מתקציבי מדינה, מזיקים יותר מאשר מועילים.

  43. ''אם מעגל הטמטום יימשך, כל אתיופיה תהיה כאן'' / בן דרור ימיני הגיב:

    "להפסיק את מעגל הטמטום"
    בעקבות הפגנות בני הפלשמורה בארץ אומר העיתונאי בן-דרור ימיני כי: "אם מעגל הטמטום יימשך, כל אתיופיה תהיה כאן".

    שבועות האחרונים מפגינים בני הפלשמורה בארץ בדרישה להעלות את קרובי משפחתם, חרף החלטת הממשלה להשאירם באתיופיה, עובדה שמחדדת את הויכוח בישראל האם להעלותם או לאו. ביומן ערוץ 7 התייחס העיתונאי בן-דרור ימיני מ"מעריב", לפרשה ואמר כי אין ויכוח על כך שבני "ביתא ישראל" שעלו לארץ בעליות השונות הם יהודים לכל דבר ועניין.

    לדבריו, הבעיה מתעוררת עם בני הפלשמורה, שהם יהודים שהמירו את דתם לפני שנים רבות, וכן עם כל מיני "טרמפיסטים" שאינם יהודים, ומהווים כהגדרתו – "מהגרים לכל דבר ועניין". ימיני שעוסק בעניין, אמר כי מי שמעודד את המשך ההגירה לישראל זה ארגון אמריקאי-יהודי שיש לו רגישות גדולה לעניין, והם מעבירים את ההודים באתיופיה תהליכים שונים, כחינוך יהודי וכדומה, שמגביר בהם את הצפייה לעלייה לישראל.

    לדבריו, לגלי העלייה הנוכחיים אין קשר לחוק השבות שבעטיו עלו לישראל רק מאה מתוך 3600 בשנה האחרונה. ימיני הוסיף כי מי שמשתתף בהפגנות בהם אנו צופים הם בעיקר אלו שהגיעו בשנים האחרונות, וכשהם יגיעו לארץ, אלה שמפגינים למענם היום נראה אותם בהפגנות למען עוד אנשים שנשארו באתיופיה: "אם מעגל הטמטום הזה יימשך, כל אתיופיה תהיה כאן", אמר.

    ימיני גם הוכיח את דבריו במקרים שוליים של אנטישמיות בין אתיופים ליהודים בארץ, וכן בתופעות של אתיופים שממשיכים ללכת לכנסייה גם בארץ: "יש מתחים בין הקהילות השונות", אמר, והוסיף יש גם אתיופים שהגיעו עם "הבריא" – העבדים שלהם לארץ, ולנו קשה להבחין בכך.

    גם על הצילומים בהם נראים בני הפלשמורה באתיופיה כעוטים טליתות אומר ימיני כי מדובר בצילומים בלבד, והם אינם מנהלים אורח חיים יהודי.

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/178740

  44. חובה לארגן צוותי צילום שיצלמו בכנסיות את האתיופים שהם כביכול יהודים הגיב:

    כל הכנסיות מלאות בהם.

    לכו לירושלים וצלמו והציגו זאת!!!

    חישפו את השקר ומהר!

    1. אתה מתכוון לפלשמורה (אולי) ובטוח לאריתראים. פשוט אתה לא מסוגל להבדיל בגלל הצבע. קשה לך עם אנשים שחורים? כולם נראים לך אותו הדבר?

  45. השמאל לוקח אותך, העדה, את הדרוזים וכל מה שאפשר כדי לחזור שוב לשלטון ולשעבד את כולנו לרעיונות ההזויים שלו.
    הם רוצים כאן וונצואלה. יש שוויון – כולם ענייים

  46. מעניין ומשכנע. וגם עוזר לקבור טיפול בגזענות ובהסתה הקשה של הממסד הדתי נגדם.