מנכ"לית משרד המשפטים: את הדו"ח למיגור הגזענות הובילה "הקבוצה הכי רדיקלית"

פריבילגיות, גברים לבנים ו"תיקון עולם": מפגש עם אמי פלמור, שעמדה בראש "הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה", חידד את התפיסות הבעייתיות שעמדו בבסיס הדו"ח. "גם חוסר חיבה הוא סוג של גזענות"

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. צילום מסך

כעשרים איש טרחו להגיע ביום רביעי האחרון לפאב 'התקליט' בירושלים, ולצד כוס הבירה או הוויסקי שלגמו, ניצלו את ההזדמנות הנדירה לשמוע מקרוב את אחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות ביותר במגזר הציבורי – מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. יצוין כי פלמור מונתה למנכ"לית המשרד בתקופתה של ציפי לבני כשרת המשפטים, וטרם הוחלפה על ידי השרה הנוכחית איילת שקד. שמה של פלמור הוזכר לאחרונה בעיקר בהקשר של הדו"ח המסכם של "הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה", שבראשו עמדה. הדו"ח הוגש ביולי האחרון לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואומץ רשמית על ידי הממשלה.

בדו"ח נכללו אמנם מספר המלצות מעשיות ומועילות לשיפור עבודת המשטרה עם הקהילה האתיופית, אך ניתוח מעמיק שפורסם לאחרונה ב'מידה' העלה ממצאים מטרידים ביותר, כמו הקשר ההדוק בין חלק ממחברי הדו"ח לארגונים רדיקליים נתמכי הקרן החדשה, והמלצות דרקוניות, לעתים על גבול האבסורדיות, שאולי ירצו את הפעילים הרדיקליים אך לא בהכרח ישפרו את מצבם של עולי קהילת אתיופיה.

בשיחה עם פלמור, שהתנהלה במסגרת יוזמת 'ממשל על הבר' של רשות התקשוב הממשלתית, דימתה מנכ"לית משרד המשפטים את הקמת הצוות וכתיבת הדו"ח ל"הליכה בשדה מוקשים". היא הודתה כי מי שהוביל את הצוות הייתה "הקבוצה הכי רדיקלית" מבין קהילת יוצאי אתיופיה, עובדה שלראייתה דווקא תגביר את סיכויי ההצלחה של יישום המלצות הדו"ח. "בשנה הקרובה תתחילו לשמוע על דברים שקורים בשטח בעקבות יישום המלצות הדו"ח", אמרה פלמור, "המסר שלנו לכל מי שנוקט בגזענות הוא: you can't get away with it (לא תוכלו לחמוק מזה)". לדברי מנכ"לית משרד המשפטים, תקציב יישום הדו"ח יעמוד על 20 מיליון שקל, ומידת הצלחתו תיבחן בעוד שלוש שנים.

פריבילגיות בכל מקום

פלמור התעכבה על שתי המלצות הכלולות בדו"ח, שיישומן מעורר בעיות מבחינה עקרונית ומעשית. האחת, שהמדינה תעמיד עורך דין מטעם הסנגוריה הציבורית לרשות כל אדם שירצה להגיש תלונה במח"ש נגד שוטר שביצע נגדו (לטענתו) שימוש בכוח על רקע גזעני. "עד היום התלונות האלו נזנחו", אמרה. בנוסף, אם אזרח יבצע עבירה על רקע גזעני, עונשו יוכפל.

לשאלת החתום מעלה כיצד יוחלט האם אירוע מסוים יסווג כ"גזעני", והאם המלצה זו לא תהווה פתח למצב שבו שוטרים או אזרחים יחששו לעצור בני מיעוטים או להתלונן עליהם מחשש שיהיו חשופים לתביעה באשמת גזענות, השיבה פלמור כי מענה לשאלה הזו "זה סיפור לערב שלם", אך סיפקה בכל זאת דוגמה כיצד ההמלצה תיושם. לדבריה, "אם נערים יהודים תוקפים נער ערבי וקוראים לו 'ערבי מסריח' הם יועמדו לדין לא רק על עבירות אלימות, אלא גם על סעיף של מניע גזעני שיביא להכפלת העונש". בנוסף  הדגישה פלמור כי מערכת התביעה הונחתה "לא להיכנס לעסקאות טיעון בעבירות גזענות. אין סיכוי שיוותרו על סעיף הגזענות ויישארו רק עם עבירות האלימות".

אלא שמקרה שתיארה פלמור הוא מובהק ומפורש, כך שהתשובה שהעניקה היא קלה מדי. מרבית השאלות שיתעוררו צפויות לעסוק במצבי ביניים אפורים, שהוויכוח על משמעותם ה"גזענית" יהיה עקר וחסר תועלת. בנוסף, עם כל ההסתייגות מאמירות מגונות מהסוג הזה, המגמה להחמיר את הענישה בעקבות דיבורים היא בעייתית.

המלצה נוספת מהדו"ח שצפויה להיות מיושמת בקרוב היא מתן ייצוג וסיוע משפטי חינם לכל אדם שיבקש לתבוע "נותני שירותים ומוצרים" בגין "אפליה על רקע גזעני". כפי שהגדירה זאת פלמור, "כל מי שלא נותנים לו להיכנס למועדון לילה, וירגיש שהכניסה נמנעה ממנו על רקע גזעני" – יוכל להגיש תביעה בטענה לגזענות בלי שיצטרך להוציא שקל מכיסו. גם כאן עולות תהיות דומות, ובראשן היכולת לקבוע האם מניעת כניסה של אדם מסוים למקום פרטי נובעת ממניעים ענייניים, כמו סימנים מקדימים לאלימות מילולית או פיזית מצדו, או שהוא אכן סורב כניסה ממניעי גזענות טהורה ופסולה.

פלמור סיפרה כי בצוות שניסח את הדו"ח למיגור הגזענות היו גם חברים ערבים וחרדים, וכי במהלך הדיונים "התברר פתאום שכל מיני רגשות שמאפיינים את יוצאי אתיופיה, של ניכור כלפי ההגמוניה וחשש מהממסד, מאפיינים גם אותם". לדבריה, "גם בישראל של שנת 2016 אין כמעט אדם חסר פריבילגיות, מלבד מתי מעט 'פריבילגים מוחלטים', שהם גברים לבנים ועשירים מהמשפחות הנכונות. עד שלא שמים לב לפרטים הקטנים האלו, לא שמים לב שהזהות, בין אם רוצים בכך ובין אם לא, מייצרת תודעה".

מנכ"לית משרד המשפטים איננה מסתירה כי הדו"ח נכתב אמנם במטרה "למגר את הגזענות" נגד יוצאי אתיופיה, אך מחבריו מציבים לעצמם מטרה רחבה בהרבה. "אתה מדבר על לתקן את היחס לקהילה האתיופית", אמרה לאחד הנוכחים, "אבל אני מדברת על לתקן את החברה הישראלית". פלמור הוסיפה כי "בלי לשים את הגזענות על השולחן, לא נפתור את הבעיה", וכי "בפרספקטיבה של עשר שנים, מדינת ישראל תהיה חייבת תודה ליוצאי אתיופיה שהניעו תהליך עוצמתי למיגור גזענות".

הפגנת פעילים אתיופים נגד גזענות. צילום: תומר ניוברג, פלאש90
הפגנת פעילים אתיופים נגד גזענות. צילום: תומר ניוברג, פלאש90

"גם חוסר חיבה הוא סוג של גזענות"

כאמור, פלמור טענה כי דווקא השתתפותם של "הגורמים הכי רדיקליים" בקהילה האתיופית בהכנת הדו"ח עשויה להיות ערובה להצלחתו, אך נשמע כי היא בעצמה שותפה לפחות לחלק מתפיסות העולם של אותם גורמים רדיקליים. "יש טענה בקרב הפעילים של יוצאי אתיופיה", אמרה, "שבגלל שבמשטרה יש ייצוג נרחב לעדות המזרח, ובגלל שהוריהם (של השוטרים) חוו גזענות מצד הממסד – אז עכשיו אותם השוטרים 'מוציאים' הכל על יוצאי אתיופיה. אני לא יודעת להגיד אם זה נכון או לא". כשהתייחסה להבדל בין היחס של הממסד לקבוצות מיעוט שונות, טענה פלמור כי בכל הנוגע לערביי ישראל "אין לחשוד בנו שהמערכות אולי לא גזעניות כלפיהם".

לדברי מנכ"לית משרד המשפטים, המשטרה איננה הגוף הציבורי היחיד שלוקה בגזענות כלפי יוצאי הקהילה האתיופית. היא שיתפה את הקהל בסיפור שפורסם בשנת 2013, שעל פיו נשים ממוצא אתיופי קיבלו זריקה למניעת היריון מבלי שניתן להן על כך הסבר מוקדם. "אני מפחדת לדבר על הדבר הזה", שיתפה את המאזינים, "זה אחד האירועים הקשים בתולדות הממסד הישראלי. אין דרך אחרת לתאר את המקרה הזה חוץ מ'גזענות'". הסיפור הזה באמת נשמע רע מאוד בלשון המעטה, אך בינואר האחרון הודיע מבקר המדינה כי לא נמצאו עדויות לכך שנשים ממוצא אתיופי אכן חויבו לקבל זריקות נוגדות היריון.

פלמור נחשבת למנכ"לית מוצלחת ומוערכת במגזר הציבורי. היא מאמינה גדולה באפליה מתקנת ("שוויון הזדמנויות", כלשונה), ואף מעידה שנבחרה לתפקידה מכיוון ששרת המשפטים הקודמת, ציפי לבני, "חייבה את עצמה לבחור אישה" לתפקיד. לדבריה, "סביר להניח שהיו גברים שלבני רצתה יותר לתפקיד המנכ"ל, אבל היא לקחה החלטה למנות אישה לתפקיד. זה אפשר לי להגיע לתפקיד, ובסוף יצא שאני מנכ"לית די טובה".

היא מצהירה ש"אין לה סדר יום פמיניסטי", ומתגאה בכך ששיעור הנשים מתוך 4,600 עובדי משרד המשפטים מתקרב ל־70 אחוזים. "חשוב לי מאוד הגיוון במקום העבודה", הדגישה. "בקנדה יש 'תקנות גיוון', ואם במשרד שלך יש רק עובדים לבנים לא תזכה במכרזים, ולהפך – אם העובדים שלך מגוונים תקבל עדיפות. בישראל זה יותר מסובך, אבל אני כל הזמן עם יד על הדופק לבדוק כמה נשים יש אצלי, כמה ערבים, כמה בעלי מוגבלויות – תוך שאני מקפידה כמובן לשמור על הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר".

פלמור סיפרה על חוויה אישית שהייתה לה עם המשטרה, המגלמת במידת מה את דפוס החשיבה שלה. "הייתי במרתון תל אביב ועברתי כהולכת רגל באור אדום ליד מעבר חצייה", סיפרה פלמור, "השוטר התקרב אליי וחשבתי שהוא מתכוון לתת לי דו"ח, אבל במקום זה הוא חייך אלי ואני חייכתי אליו בחזרה. אמרתי לעצמי: מה היה קורה אם הייתי גבר שחור בדרום תל אביב שעבר עכשיו באור אדום? האם גם אז השוטר היה מחייך אלי בחזרה? לא יודעת".

במענה לשאלתי האם גם סוגיית המסתננים בדרום תל אביב צריכה להיבחן דרך משקפיים של גזענות כלפי שחורים, השיבה פלמור כי "אני לא גרה רק עם שכנים בלונדיניים עם עיניים ירוקות", וכי "בתרבות של שנת 2016 אני לא אמורה להגיד שבשכונה שלי יגורו רק מי שדומים לי". בהמשך רמזה מנכ"לית משרד המשפטים כי תושבי שכונות דרום תל אביב המתנגדים לנוכחות המסתננים לוקים בגזענות. "יש שאלה אם מצדיקים את הדבר הזה", אמרה. "אנחנו חוזרים לשאלה הזו של גזענות הנובעת מתוך תפיסת עליונות על קבוצה נחותה, או מחוסר חיבה שזה גם סוג של גזענות".

בסיום דבריה הצהירה פלמור כי גם לאחר עשרים שנה כמשרתת ציבור, "אני שמחה שיש לי עוולות לתקן". לצערם של אנשי דרום תל אביב הנאנקים תחת עול המסתננים, מנכ"לית משרד המשפטים כנראה לא מדברת עליהם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. עד מתי….. ?????

    ישארו פקידים ופקידות בעלי סדר יום של תקינות פוליטית במקום מחויבות לממן ולספק שירותים לאזרח מכוח שהממשלה מחויבת לספק!!

  2. את הטיפוסים האלה יש להעמיד במקומם לפני שתרבות התקינות הפוליטית שהורסת את ארה"ב תשתלט על ישראל. מדובר על הסתה לא פחות מזיקה מההסתה האיסלימסטית ועל רשויות החוק להאיבק בה ככזו.

    1. להרוס את החברה הישראלית – זאת בדיוק מטרתה של המנכ"לית הלא נכבדה. וכל שאר מבול ההבלים שהיא פולטת, אינו יותר מפטפוטים מתחסדים וחסרי משמעות.

  3. מכיוון שההתנגדות שלנו לנוכחות המסתננים לא נובעת מתןך תפיסת עליונות או מחוסר חיבה, אז אנחנו פטורים מגזענות? איזו מטומטמת אטומה.

  4. מאמר מאיר עיניים ומעורר דאגה. מה שרת המשפטים עושה בנדון? היא בוודאי מכירה את המנכל"ית ואת תפיסותיה טוב מהקוראים ולאורך זמן.
    הציבור זכאי לתשובה מספקת

  5. היו גם מתנחלים בצוות?
    הם חווים גזענות ברורה. הרי ארגוני השמאל מוכנים לסייע לכל מי שגר ביהודה ושומרון ובלבד שהוא מהגזע המתאים (קרי: ערבי). היש גזענות יותר בוטה מזו?

    ואיפה, לעזאזל, איילת שקד בתמונה? איך היא רוצה לקדם את האג'נדה של הימין אם היא מחזיקה אשת שמאל מובהקת בתור מנכ"לית?

    1. כנג, בהחלט לגיטימי לצפות שיהיו מתנחלים בצוות כזה, אך לטענתך בדבר אירגוני השמאל אין רגליים. הנה שני לינקים שניתנו כאן ב'מידה', ע"י אריק גרינשטיין:
      https://www.acri.org.il/he/19008
      http://www.btselem.org/hebrew/administrative-detention/3811
      והנה עוד אחד:
      http://www.maariv.co.il/news/military/Article-518716

      כלומר, שלושה אירגוני שמאל שפועלים למען מתנחלים פעילי ימין, בניגוד מוחלט לדבריך.

  6. א. מעניין מי לימד את הקבוצה האתיופית להיות "הכי רדיקלית"? ב. 70% מעובדי משרד המשפטים הן נשים, ו"חשוב לה מאד הגוון במשרד"? אכן גוון ע"פ הפמיניזם הקיצוני וזאת בשם השוויון, איזה שוויון? חוץ מזה שיש להניח שהיא חשה חוסר חיבה לגברים, מתנחלים\לות, חרדים\חרדיות , ולי אישית , משמע היא הגזענית במשרד הכי גזעני. הם חיים שם בתוך עולם והיפוכו, איזה חיים נוחים.

  7. תקינות פוליטית היא טעות ממדרגה ראשונה
    תראו לאן זה הביא את ארצות הברית
    אנשים צריכים להיבחר לתפקיד בשל ידע והתאמה ולא לפי מה שיש להם בין הרגליים או צבע עורם
    דבר דומה קורה גם בבתי הספר בארצות הברית
    יש להם תוכנית שנקראת no child left behind
    שם יפה לכל הדעות ונשמע טוב
    הבעיה היא שלמעשה אם יש כיתה מצטיינת המורה נאלץ לעכב את התקדמות התלמידים ולתאם אותה לפי קצב התלמיד החלש בכיתה
    התוצאות ניראות בהישגי התלמידים אבל למי איכפת
    תקינות פוליטית היא והתאמה אליה גורמת לבינוניות חברתית בסופו של יום

  8. עושה חשק לבעוט אותה החוצה מהמשרד הזה במהירות האפשרית לפני שתספיק לעשות עוד נזקים. היא כמו זומבי שלבני השאירה לעשות נזקים גם אחרי שהיא תלך.

    כמו שכבר טענו בעבר מסתבר שכל הזיבול הזה לא נועד לעזור ליוצאי אתיופיה אלא לקדם את כל האוכלוסיות שהשמאל חפץ ביקרן.

  9. סירובה של הגב׳ הנכבדה לעבור להתגורר לדירה בתוך דרום תל אביב בבנין המאוכלס ברובו ב בגונבי גבול שהם ״תובעי תושבות ואזרחות באמתלת בקשת מקלט״ מהווה ביטוי מובהק לגזענותה הבוטה שלה.

  10. "המלצות דרקוניות, לעתים על גבול האבסורדיות, שאולי ירצו את הפעילים הרדיקליים אך לא בהכרח ישפרו את מצבם של עולי קהילת אתיופיה".
    זהו, שהן לא אמורות לשפר את מצבם של עולי אתיופיה או אף אחד אחר. מטרת ההמלצות היא לפגוע בכל מי שאינו 'דפוק' או 'נפגע מגזענות' וכו'.
    אם מצבם של עולי אתיופיה ישתפר, מה יעשו אותם שמאלנים רדיקלים? כנגד מי הם יפנו את מרצם וגחמותיהם?
    ——-
    "אם נערים יהודים תוקפים נער ערבי וקוראים לו 'ערבי מסריח' הם יועמדו לדין לא רק על עבירות אלימות, אלא גם על סעיף של מניע גזעני שיביא להכפלת העונש".
    ומה העונש לערבי שתוקף יהודי? למשל באצטדיון בסכנין, במהלך משחק בין קבוצה יהודית ובין קבוצה ערבית, כיצד יטופל אוהד ערבי שזועק 'איטבח אל-יהוד"? או שהמשטרה עדיין מחפשת אותו וממתינה לצילומים מהמגרש?
    ——-
    "האם המלצה זו לא תהווה פתח למצב שבו שוטרים או אזרחים יחששו לעצור בני מיעוטים או להתלונן עליהם מחשש שיהיו חשופים לתביעה באשמת גזענות"
    לזה יש תשובה פשוטה – מצלמות על דש מדיהם/בגדיהם של השוטרים. כאשר עצור יתלונן על מעצר מסיבות גזעניות, ויוכח באמצעות המצלמות שהוא שיקר, הרי שעליו יהיה לפצות כספית (ורצוי בסכומים גבוהים) את הנילונים. כששוטר סורח – עליו להיענש. כששוטר מבצע את עבודתו נאמנה וללא מעורבות של דעות אישיות, עלינו לגבות אותו בכל מחיר, ומי שצריך לשלם על כך הוא המתלונן ששיקר. להזכירכם – חוק לשון הרע קובע שהוצאת דיבה באופן שתפגע במקור פרנסתו של מי שעליו הוציאו דיבה, הרי זו עבירה פלילית. כשפושעים יתחילו לשלם 300 אלף ש"ח לשוטר שהעלילו עליו, פתאום הטענות לגזענות יהיו מאד חלושות ומספרם יקטן.
    ——-
    "המלצה נוספת מהדו"ח שצפויה להיות מיושמת בקרוב היא מתן ייצוג וסיוע משפטי חינם לכל אדם שיבקש לתבוע "נותני שירותים ומוצרים" בגין "אפליה על רקע גזעני". כפי שהגדירה זאת פלמור, "כל מי שלא נותנים לו להיכנס למועדון לילה, וירגיש שהכניסה נמנעה ממנו על רקע גזעני" – יוכל להגיש תביעה בטענה לגזענות בלי שיצטרך להוציא שקל מכיסו".
    למה אני צריך לשלם מכיסי את הוצאות התביעה של מישהו שהאגו שלו בשמיים ולא הצליח להיכנס למועדון לילה משום שהאלימות שהפגין גרמה להרחקתו? אין לי בעיה שתוגש תביעה שכזו כנגד מועדון לילה, בתנאי שההוצאה עבור התביעה תשולם מכיסם של הגב' פלמור וידידיה בועדה המדוברת במאמר זה.
    אגב, מה לגבי הרצון של משרד המשפטים לבטל את זכותם של האזרחים לבית משפט לתביעות קטנות, רצון שעלה מתוך כוונה להקטין את העומס על מערכת המשפט? האם זה אומר שאני, כאשכנזי, לא אוכל להגיש תביעה לבית דין לתביעות קטנות, משום שיש עומס, ושזכותי לקבל צדק פחותה משמעותית מזכותו של מי שמרגיש פגוע מגזענות שעדיין לא התבררה? האם אין זו גזענות?
    ——-
    "יש טענה בקרב הפעילים של יוצאי אתיופיה", אמרה, "שבגלל שבמשטרה יש ייצוג נרחב לעדות המזרח, ובגלל שהוריהם (של השוטרים) חוו גזענות מצד הממסד – אז עכשיו אותם השוטרים 'מוציאים' הכל על יוצאי אתיופיה. אני לא יודעת להגיד אם זה נכון או לא"
    פלמור זורקת לאויר משהו שמישהו עלום שם טען, ואז טוענת שאין לה מושג לגביו. ממש פוליטיקאית.
    ולהאשים את השוטרים בגזענות שנובעת מתחושת הקיפוח של הוריהם – זה להעליל על השוטרים. פשוט גועל נפש.
    ——-
    היא שיתפה את הקהל בסיפור שפורסם בשנת 2013, שעל פיו נשים ממוצא אתיופי קיבלו זריקה למניעת היריון מבלי שניתן להן על כך הסבר מוקדם. "אני מפחדת לדבר על הדבר הזה", שיתפה את המאזינים, "זה אחד האירועים הקשים בתולדות הממסד הישראלי. אין דרך אחרת לתאר את המקרה הזה חוץ מ'גזענות'"
    ואז מגיעה הסתירה – "בינואר האחרון הודיע מבקר המדינה כי לא נמצאו עדויות לכך שנשים ממוצא אתיופי אכן חויבו לקבל זריקות נוגדות היריון". בקיצור, מנכ"לית משרד המשפטים לא מתעניינת בעובדות אלא בנרטיב.
    ——-
    "אני כל הזמן עם יד על הדופק לבדוק כמה נשים יש אצלי, כמה ערבים, כמה בעלי מוגבלויות"
    וכמה גברים אשכנזים יש אצל הגברת פלמור? האם ערבים, ולהבדיל – בעלי מוגבלויות, נכללים באחוז הגברים הכללי במשרד? אם כן, מהו אחוז הגברים האשכנזים מבין הגברים במשרד? האם אחוז הגברים האשכנזים במשרד נמוך משמעותית משיעורם באוכלוסיה הכללית?
    ——-
    בכמה וכמה מקומות פלמור חוזרת על אותה השיטה – היא לא אומרת מה כן, אלא מה לא.
    "לא תוכלו לחמוק מזה"
    "לא להיכנס לעסקאות טיעון בעבירות גזענות. אין סיכוי שיוותרו על סעיף הגזענות ויישארו רק עם עבירות האלימות"
    "בלי לשים את הגזענות על השולחן, לא נפתור את הבעיה"
    "אני לא יודעת להגיד אם זה נכון או לא"
    "אין לחשוד בנו שהמערכות אולי לא גזעניות כלפיהם"
    "האם גם אז השוטר היה מחייך אלי בחזרה? לא יודעת"
    "אני לא גרה רק עם שכנים בלונדיניים עם עיניים ירוקות"
    כפי שכתבתי לעיל – פוליטיקאית.
    ——-
    למען הסר ספק אצל הקוראים, אני מתנגד לגזענות כנגד עולי אתיופיה, וכבר כתבתי תגובה במאמר אחר באתר זה לגבי אהדתי וחיבתי ליהודים אלו, ושלדעתי זוהי אחת העליות היותר משובחות שמדינת ישראל נהנית מהן.
    עם זאת, סבורני שיש לקדם את עולי אתיופיה, לא ע"י פגיעה בתושבי ישראל הותיקים, אלא ע"י מתן בסיס טוב יותר וחזק יותר, בכדי לאפשר להם להתמודד כשוים בין שוים על תפקידים ממסדיים וגם בשוק הפרטי.
    ולגבי נותני שרותים ומוצרים שפוגעים בעולי אתיופיה עקב גזענות, הרי שלעולי אתיופיה אין שום סיבה לפרנס גזענים. בודדים המצבים בהם עולי אתיופיה זקוקים לסיוע שרק גזען מסוגל לספק. בכמעט כל מצב יש לעולי אתיופיה אפשרות לבחור מי יספק להם שרות או מוצר, ועליהם לסנן את מי שלא מוצא חן בעיניהם. אם מקום מסוים לא נותן שרות לחברים שלי שאינם אשכנזים, הרי שגם לי הוא לא יספק שרות. הוא הפסיד את הכסף שלי ואת הרצון שלי להמליץ עליו בקרב לקוחות פוטנציאלים. מי שיטען שזהו חרם – אף אחד לא יכול לכפות עלי לרכוש מוצר או לקבל שרות רק במקום שלא טוב לי בו.

  11. מי אשם ?
    שרת המשפטים שלא הסירה מכהונתה את המנכ"לית הזו.

  12. למה? למה רק אנשים מטומטמים עם חשיבה שיטחית כמו צלחת מאיישים עמדות עם השלכות קריטיות על מרקם החברה.
    האם לא נערכים מבדקי אינטלגנציה שיססננו את המזיקים האלה מהמערכת?
    המנטרות של הגברת הן כולן דמגוגיה בשפת הנאורות הידועה לשימצה של כל גופי השמאל. הללו מומחים בטביעת מונחים לשוניים ויציקת משמעויות חד מימדיות לשיגרת הלשון כדי שזו תשרת את האג'נדה העקומה והאנרכיסטית שלהם ותגביל באופן זה את הדיון הציבורי למגבלות המשרתות אותם. ישנן דוגמאות למכביר, "פשעי שינאה" = כל מעשה קטנוני שראוי להתייחסות של גננת מנופח למימדי אסון של פשעים נגד האנושות. "הסתה" = כל אמירה או תפיסה שנוגדת באיזשהו אופן או משמעות את הסיסמאות החולניות בהם דוגל מחנה "הנאורות". "נאורות" = כל מי שנכנע לטירוף ה"מוסר" ו"ההומניות" כמובן בגבולות התואמות את מושאי ההגנה שהם חפצים ביקרם (כך לעולם הדבר לא ייוחס לילדי מתנחלים, אנשי ימין, יהודים בעלי רכוש וכו')
    וכן הלאה, כך הדיון מתוחם לרמה שיטחית ללא שום דיון אמיתי וענייני וכולם מישרים קו עם שפת שטיפת המח הזו החל מהתקשורת וכלה בפוליטקאים.

    מתי יקומו לנו מנהיגים אמיתיים שישיבו את העם הזה למסלול שפוי? הכרסום המתמשך בכל רבדי השילטון של אנשי התבוסתנות מובילה אותנו בדרך בטוחה לאבדון.

  13. מסתננים החוצה!!!! גם אם זה במשרדי הממשלה אפילו אם הם יהודים נאורים לבנים, לזרוק ומייד.
    מעתה כבר לא צריך אשרות כניסה או אזרחות, די בגניבת גבולות, ואתה רשאי לעשות כל פשע בעולם ובשם המלחמה בגזענות נקבל את נזקיך בחיבה ובחפץ לב. איך זה שלא נעסיקים במשרד המשפטים פסיכיאטר במשרה מלאה, היצורים הללו הינם סכנה לעצמם ולציבור.

  14. הממשלה הכי ימנית…………..
    זה כל כך עצוב שבה לצעוק.

  15. לסיסמה "למגר את הגזענות" יש ריח כמו לסיסמאות "לבער את הבערות" או "להילחם בעוני" – ריח בולשביקי אלים של סתימת פיות ושל אילוף אזרחים.

  16. באמת נורא שאישה נאורה ואינטליגנטית כזאת מנסה לעשות kbu כאן מקום קצת פחות חשוך וגזעני. קדימה טוקביסטים, תסתערו עליה. ימי הביניים בסכנה.

    1. אכן, אישה אינטלגנטית ונאורה להפליא… מילותיה מעידות בה.
      ואל תדאג, ימי הביניים לא בסכנה. הם שבים לכאן במהירות, תודות לאנשים כמוך וכמו מנכ"ל משרד המשפטים. אתם מחזירים את ימי הביניים, על כל עוולותיהם וכל זכויות היתר לאנשי האליטה ולמקורביהם, שהיו נהוגים באותה תקופה. וכל זה מתבצע כמובן, תוך העמדת פנים כאילו אתם נלחמים נגד הנורמות של ימי הביניים.

    2. ל-ערן פינטו,
      אינני יודע מי אתה ומה מוצא הוריך או הורי הוריך, אך כדאי שתיפקח את עיניך. מדינת ישראל אינה מקום חשוך וגזעני, אלא מדינה שמקבלת באהדה את היהודים העולים אליה, גם כשיש ביניהם אי אלו שלא רואים את טובה ויופיה (מזכיר לי את מעשה המרגלים).
      אם תטען שהינך ממוצא צפון אפריקאי, אנא בדוק את הגזענות כלפי עולי צרפת, שכמעט כולם ממוצא צפון אפריקאי. מסתבר שהם לא רואים את מה שאתה כל כך רוצה ומתאמץ לראות.
      ולגבי נסיונה של פלמור לשנות את ה'גזענות' במדינת ישראל, הרי שהיא מנסה להשיג זאת לא באמצעות קידום אוכלוסיות מסוימות אלא ע"י פגיעה באוכלוסיות אחרות. ובקיצור – הנזק מרובה מהתועלת.

  17. כשאני קורא דיווחים כגון "יוצאי אתיופיה התפרעו בלב ת"א במחאה על התנכלות השוטרים" או "אפרו-אמריקאי נורה במהלך הפגנת מחאה נגד ירי השוטרים", אני נוהג לומר שלא מדובר בגזענות (של הממסד), אלא בטיפשות ובבריונות (של הקרבנות לכאורה).

  18. פחד אימים משיתים עלינו הגזענים האנטי-גזעניים אשר גזענותם המפעפעת מאפשרת להם לבצע טרור על רקע של גזענות לכאורה כלפי כל מי שאיננו שייך לגזע העליון שלהם.