צו ביניים: הבלוג של עו"ד מיכאל דבורין

אהרן ברק שוב מאיים על נבחרי ציבור, וקורא לשופטים להתפטר

בנאום תוקפני בשבוע שעבר חצה נשיא העליון לשעבר אהרן ברק את כל הגבולות וקרא לשופטים להתפטר אם שיטת בחירת השופטים תשונה: "בית המשפט העליון הוא משפחה, אי־אפשר להכניס מישהו שאיננו חלק ממנה"

הכריז מלחמה על נבחרי הציבור. ברק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בסוף השבוע שעבר השמיע נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק נאום מעורר מחלוקת בכנס השנתי של ה'עמותה למשפט ציבורי'. כפי שדווח באתר 'News1', ברק אמר בין היתר כך:

צריך להבין שבית המשפט העליון הוא משפחה אחת, גם אם יש דעות שונות. טובתה של המדינה היא שיהיה בית משפט קוהרנטי, שהיחסים בו יהיו כמו במשפחה, עם כל חילוקי הדעות. אי־אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה.

ברק הוסיף ופנה לשרת המשפטים איילת שקד שנכחה במקום, והצהיר כי כשופט הוא היה נאבק ללא מעצורים נגד ההצעה לבטל את הווטו של שופטי בית המשפט העליון בוועדה למינוי שופטים:

אם היית עושה לי את האיום הזה, הייתי מתפטר והייתי אומר לכל שופטי בית המשפט העליון להתפטר. אם יהיו איומים, כולנו יוצאים לגמלאות, ואציע את זה לכל חברי.

קשה להגזים בחומרת הדברים. מי שעמד שנים רבות בראש מערכת המשפט בישראל, מכריז מלחמה נגד נבחרי הציבור ומאיים בהשבתת המערכת. כל זאת בגלל שינוי טכני לכאורה בוועדה, שאיננו פוגע ברוב המוצק והאוטומטי שממילא יש לשופטים בדרך כלל בוועדה.

התבטאויות מסוג זה מתאימות לאבי משפחת סופרנו, לא לאבי "הציבור הנאור".

"חבריו השופטים" של ברק שאליהם הוא פונה, בהחלט פועלים ברוח זו. רק לפני כחודשיים כינתה נשיאת העליון מרים נאור את הצעת החוק המדוברת "אקדח טעון" המונח על השולחן במטרה לאיים על השופטים. בעבר התגייסה מערכת המשפט לחרם על לשכת עורכי הדין שהנהיגה משוב לשופטים. כשנזכרים גם באמירותיו של השופט המנוח מישאל חשין, כי "יגדע את ידו" של מי שינסה לשנות את מבנה מערכת המשפט, קשה שלא להגיע למסקנה כי בכל הנוגע לביקורת, שקיפות, מתינות וסובלנות – שופטי ישראל מתקשים ליישם את שהם דורשים מאחרים.

האקדח מהמערכה הראשונה

אף שהשופט ברק פרש משיפוט בשנת 2005, משנתו ורוחו ובעיקר הכוח המופרז שהצליח להנחיל לבית המשפט העליון עודם איתנו, וקשה לראות כיצד ישתנו בקרוב.

כוחו של ברק לא התבטא רק בנטילת סמכויות נוספות לעצמו ולחבריו בבית המשפט העליון, אלא בעמידתו המתמדת על המשמר בכל פעם שמי "מנתיני הממלכה" ניסה "להתמרד" כנגד "המהפכה השיפוטית". כמי שכישוריו הפוליטיים לא נפלו מכישוריו המשפטיים, ברק השכיל להבין שהמסד התיאורטי שהניח לביצור כוחו האדיר של בית המשפט העליון לא יחזיק מעמד כאשר הקבוצה היריבה תעלה גם היא לשחק למגרש, ושתי הגישות – אקטיביזם שיפוטי מול שמרנות וריסון – יתמודדו זו מול זו כשווים מול שווים.

כך נעמד ברק על רגליו האחוריות כאשר עלתה מועמדותה של המשפטנית פרופ' רות גביזון לכהונה בעליון, ופסל אותה משום ש"יש לה אג'נדה". במקביל הוא דאג למנות את בני טיפוחיו וממשיכי דרכו, שופט אחר שופט. בתחילת שנות האלפיים, כשעלתה "סכנה" מסוג אחר בדמות הקמת בית משפט לחוקה, ירד ברק מהאולימפוס וכיתת בעצמו את רגליו בכנסת כאחרון הלוביסטים כדי לשכנע חברי כנסת להתנגד להצעה שהייתה מפצלת את כוחו של בית המשפט העליון. מאמציו צלחו וההצעה נגנזה.

גם כאשר שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן, משפטן בעל שיעור קומה עולמי כשלעצמו, פעל לקידום רפורמות מסוימות במערכת המשפט, היה זה הנשיא בדימוס ברק שהתייצב בראש מחנה המתנגדים. גם אז, בראיון ל'הארץ', עשה ברק שימוש ברטוריקה קיצונית עם דימויי אקדוחנים מהמערב הפרוע:

הרי כבר עכשיו בא שר המשפטים ואומר לבית המשפט כך: קח את האקדח, שים אותו ליד הרקה שלך. אם אתה מחליט כמוני, כמו שאני רוצה, האקדח לא יירה. אבל אם תחליט לא כמו שאני רוצה, האקדח יורה והסמכות שלך נופלת.

אלה רק חלק מהדרכים שבהן פעל בית המשפט העליון לביצור כוחו. במבחן התוצאה, השיטה עובדת. גם לאחר פרישתו של ברק, בית המשפט העליון הופך להיות אקטיביסטי יותר ויותר. עם פרישתם של הנשיאים גרוניס ונאור (הנחשבים בכל זאת לשמרנים במידת מה) מגמה זו צפויה להימשך, ושינוי לא נראה באופק.

שולטים על המגרש

ברק מבין היטב מה שרבים בחוגי המחנה הלאומי אינם מבינים או מסרבים להפנים. כל זמן שיחס הכוחות בין שופטים שמרנים לשופטים פרוגרסיבים הוא מוחץ לטובת האחרונים, גם אם פה ושם יתמנה שופט שמרן, התמונה הכללית לא תשתנה. בדיוק כמו שקבוצת כדורגל עם 11 שחקנים תמיד תנצח קבוצה עם 3 שחקנים. סוד שימור הכוח המופרז של בית המשפט העליון טמון באופן בחירת השופטים, אותה ועדה מסדרת שבה השופטים מחזיקים בגוש של 3 אצבעות מתוך 9. ברק מבין כי כל שינוי שייעשה בהתנהלות הועדה עשוי לטרוף את הקלפים ולהביא למינויים חדשים ולקץ ההגמוניה.

לא בכדי כינה המשפטן האמריקני הבכיר ריצ'רד פוזנר את ברק "רודן נאור", ותיאר אותו כשודד ים משפטי שניצל בתחכום ואקום פוליטי ומשפטי כדי לבצר את סמכותו.

ברק וחבריו אינם מעוניינים במצטרפים חדשים למשפחה, כאלה שאינם חושבים כמותם, שמעמידים בספק את עצם המהפכה השיפוטית, ושדוגלים בשמרנות ובריסון משפטי. ברק וחבריו רוצים להמשיך לשחק במגרש ריק, בלי קבוצה יריבה בכלל.

לא מעניינת אותם גם העובדה שברוב המדינות המערביות שיטת מינוי השופטים מעניקה דומיננטיות לרשות המחוקקת, כפי שהראה ד"ר אביעד בקשי. לא מעניין אותם לתת לציבור הרחב לקבוע לעצמו את שופטיו ואת היקף התערבותם בחוקיו. הם לא באו לשחק הוגן, הם באו לנצח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

115 תגובות למאמר

  1. מילא אהרון ברק אמר מה שאמר. זה האיש ודבריו לא מפתיעים ("לרות גביזון יש אג'נדה…").
    אבל איפה "כלב השמירה של הדמוקרטיה" ? דממה מוחלטת.
    אבל גם לזה כבר התרגלנו. רק תארו לעצמכם שופט עליון "ימני" שהיה אומר דברים כאלה.
    במדינת ישראל שבה השמאל שולט בתקשורת, באקדמיה ובבג"צ אסור למתוח בכלל ביקורת על שופטי בג"צ. אסור לחוקק חוק שנוגד "החלטה חלוטה של בית המשפט העליון". אסור ? לשמאל דווקא מותר. ראש הממשלה רבין העביר חוק שמותר לו להגדיל את מספר שרי הממשלה בניגוד ל"החלטה חלוטה" של בג"צ.
    אסור להקים גוף ביקורת לפרקליטות.
    אסור לעשות "משוב" לשופטים.
    צפון קוריאה יכולה ללמוד אצלנו דבר או שניים.

  2. "אי־אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה" – אהרן ברק מראה שגם שופטי בית המשפט העליון יודעים להתנגד למסתננים (כלומר, "מבקשי מקלט")

    1. כן יש מסתננים ויש מסתננים.
      כמו שיש אזרחים ששרפו את בתיהם בעודם שם, ויש אזרחים שבהפגינו נגדם, כלומר, למה נשארתם בחיים? אז מה אם שרפו לכם את הבית. עוד יהודי פחות יהודי. הכל בסדר ?

  3. פשוט ביותר. על הכנסת והממשלה לאמר שהעליון לקח לעצמו סמכות לבטל חוקים באופן בלתי חוקי ולהתעלם מפסיקותיו. פשוט כך. וזו לא מהפכה שיפוטית אלה הפיכה, פוטש שיפוטי

  4. הןא כל כך אטום שהוא לא מבין שהגדיר את בית המשפט העליון בתור משפחת פשע.
    בדיוק כמו כל מאפיה.
    הלוואי והאוכלי חינם האלה יתפטרו בלי פיצויים ובלי פנסיה.
    הצמד חמד אולמרט ופרידמן היה בדרך לטפל בכל מערכת המשפט, ואז הפרקליטות עשתה לאולמרט סיכול ממוקד.
    זה לא שאולמרט צדיק, הוא הרוויח ביושר את ישיבתו בכלא, אבל היציאה של הפרקליטות למלחמה נגדו היתה מבחינת מלחמת הכנה על הבית שהם עצמם גזלו אותו במרמה.

    1. מסכת שבת קלט : "תני ריבי יוסי בן אלישע אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל שאין פורענות בא על ישראל אלא בשביל הדיינים שנאמר:"ראשיה בשוחד ישפוטו,כהניה במחיר יורו ונביאיה בכסף יקסומו". רשעים הם אלא שתלו בטחונם במי שאמר והיה העולם"
      דברי חז"ל עומדים לעולם ואקטואליים גם כיום.

  5. אני לא מבין למה בכלל מתייחסים לאיומים של הליצן הזה ברק, סתם עוד קשקשן שמחזיק מעצמו, אז איים, הכלבים נובחים אבל השיירה עוברת.
    עוד פנסיונר משועמם שמאיים תחזיקו אותי, מאוד מזכיר את הברק השני שהוא גם כן נזק בפני עצמו

  6. איזה איום. הלוואי וכל החונטה הזו הייתה מתפטרת. היינו מחליפים אותם מיד בשופטים שמייצגים את דעת העם. לא את מפלגת מרצ.

    1. כדאי שמישהו יזכיר לך שהמפלגה הפאשיסטית של מוסוליני והמפלגה הנאצית של היטלר היו מפלגות שמאל !!!
      אבל לך תבלבל איש שמאל שמתחזה לאיש מרכז עם העובדות.

    2. פשיסט הוא פשיסט הוא פשיסט. אבל לפחות אתה מודה שגם אהרון ברק וגם אתה, לא יותר מפשיסטים המתחזים לליברלים.

  7. דוקא רעיון מצוין, למה אתה מחכה? קדימה, תתפטרו כולכם ונתפטר גם אנחנו סוף סוף מהצרעת הזו שנקראת בג"ץ.
    מי צריך את חבורת חולי הנפש הללו, הם מנופחים מחשיבות עצמית ברמה כזו שכבר אינם מבחינים עד כמה הם מגוחכים.
    לכו, לכו הביתה לבית אבות, לפחות יבוא הקץ על עיוות הצדק והאמת שהנחלתם בארץ הזו.

  8. תמוה ומרגיז איך הצליח השופט הנאור לרכז כוח אדיר, אך התשובה פשוטה והיא שהוא וקודמיו נוהגים בתחוםן המשפט ככגילדה לכל ענין ודבר ואין ספק שלו הפוליטקאים שהיו בשלטון בזמנו היו מן הצד הימני ניתן היה לקעקע אתהרודנות המשפטית הזו שריח של אני ואפסי נודף ממנה והתגייסיות חוזרת ונישנת לטובת השמאל מעטרת את דרכה. שתי הרשויות האחרות חייבות לשים קץ לחוסר האיזון הזה והא ראיה היא שפוליטיקאים ננסים וחסרי תובנה אמיתית של מהו שלטון ראוי ומאוזן נותנים ידיהם למעל הזה וחוששים מנקמת הרשות השופטת, צודקת שרת המשפטים בדרישתה לשנות את חוקי המשחק החד צדדי הנואל הזה וצריך לחזק ידיה בדרישה לשינוי פניה של הועדה למינוי שופטים והדרכים לבחירתה וקיומה אולי על ידי העברת הסמכות לידי גוף אחר כפי שנהוג במדינות אחרות לא מעטות

  9. יש הכרח לשים קץ לחונטה השיפוטית הזו למרר לנו את החיים בהיותה סניף פוליטי של השמאל ברוב שנותיה .יש לשנות את כללי המשחק ולהביא לאיזון הוגן בין רשויות השלטון והגיע הזמן שגם פוליטיקאים קטנטנים יבינו שבין תפקידיהם בשבתם בכנסת הוא לחוקק חוק יסוד לפיו ימונו השופטים לפי מפתח אחר שיהיה בידי הכנסת שהיא הגוף הנבחר על ידי העם ולא על ידי גילדה שעסוקה בהנצחת עצמה שסרחון פוליטי משתקף בהתנהלותה מול הממשלה והכנסת שהיא הריבון האמיתי תהפוך לאסקופה נדרסת ומושפלת על ידי שופטים נישאים ככל שיהיו ומנותקים מהוויות הציבור .

  10. זה ה"עניין שלהם"….ממש קוזה נוסטרה

    וברק הוא הקאפו די טוטי אי קאפי….בוס כל הבוסים

  11. אריק בריק הלא הוא אהרון ברק ניצול השואה
    אבי לפיתת החנק על צווארה של מדינת היהודים
    נציגו המובהק של העיוות החולני-גלותי בו יהודים הם גרמנים יותר מגרמנים וערבים יותר מהערבים

  12. לצערנו אנחנו קהל שבוי של מערכת המשפט
    המקשה על האזרחים ועל המדינה ללא כל אםשרות לריסון או שינוי יש להם כוח מוחלט והם עושים מה שהם רוצים.
    חייב לציין גם שאם היה משאל עם בנוגע לבית המשפט והמינויים הדבר היה נעלם לאלתר.

  13. לכל אחד יש מחליף מי שרוצה שיתפטר אולי סוף סוף יגיעו שופטים שבאמת יתעסקו בצדק ולא בפוליטיקה

  14. אם אני איילת שקד הייתי קופץ על ההצעה של ברק כמוצא שלל רב. אדרבה – שיתפטרו כולם וסוף סוף ימונו שופטים שמרנים שישימו קץ לאימפריאליזם המשפטי שהחל עם עלייתו של הקיסר ירום הודו הראשון לשמו אהרון ברק.

  15. הלוואי והיו מתפטרים כולם. הבעיה היא שנתניהו היה נלחץ כל כך במקום לומר להם יאללה עופו.

  16. כבוד השופט ברק על תשכח את התוצאות הגנטיות של לשמור הכל בתוך המשפחה.צריך להרחיב את מאגר הכנים של השופטים כדי שהמערכת לא תתנוון

  17. לידיעה כללית

    מי שממריד וגורם למרד הוא עבריין ומקומו בכלא ואף אחד לא מעל החוק.

    חצוף 'יהיר ובnיוחד טיפש לעת זיקנה.

  18. באיטלקית זה נשמע טוב יותר: "משפחה" = פמיליה. ראש המשפחה=דון, וראש כל המשפחות= דון הדונים.

    1. זה בדיוק כל הסיפור. מדובר במאפיה. וברק ירום הודו, מציע לנו הצעות שאי אפשר לסרב להן. שרק מישהו יעז לסרב להצעותיו, ואז תראו מה יקרה… אותו סרבן יגלה לפתע שתיקים פליליים נתפרים כנגדו, על ידי קציני משטרה מאנשי שלומו של ברק, בסיוע תחקירים של עיתונאים בשני שקל, כדוגמת רביב דרוקר.

  19. מה שג'ורג' אורוול אמר מתאים מאוד לאהרון ברק:
    ש רעיונות שהם כל כך אידיוטיים שרק אינטלקטואלים מסוגלים להאמין בהם. האדם הפשוט אינו יכול להיות כל כך טיפש

  20. הוא צריך להיכנס אותו לכלא.ככה מתנהלת מאפיה באיטלה ככה מתנהג אירגון פשע. והכי הזוי שביבי כבר שנים ראש ממשלה והוא לא פועל בכוח בנושא.

  21. החוק לשינוי שיטת בחירת השופטים צריך להיות מוגבל בזמן.
    לאחר שינוי השיטה יוכלו להיבחר שופטים שמרנים.
    לאחר מכן החוק יחזור ומאז יבחרו תמיד רק שופטים מהמשפחה – המשפחה השמרנית החדשה.

    אז אולי השמאל יבין למה השיטה הדמוקרטית עדיפה, אבל זה יהיה כבר מאוחר מידי מבחינתם..

  22. רק הערה אחת: כן צפוי שינוי באופק. בשנת 2028 יתמנה נועם סולברג לנשיא העליון למשך קצת יותר מ-3 שנים. זה יהיה חלון הזדמנויות להשפיע על עתידו של בית המשפט העליון תוך מינוי שופטים שמרנים בתמיכה הן של המערכת הפוליטית והן של שופטי העליון.

    1. לא צריך. לא. לא. לא. השופטים שמגיעים לעליון לא מוסמכים בעליל לדון בשאלות ועתירות פוליטיות. לרובם אין הכשרה מקצועית כי הם באים מהתחומים הפלילי והאזרחי ולא החוקתי. הם פשוט מנצלים את המצב שאין חוקה שמגדירה גבולות ברורים לכל רשות + היציאה הברוטלית של אהרון ברק שהכל שפיט +היציאה העילגת והדבילית של בגין כי יש שופטים בירושלים.

  23. מה זה ??? חונטה שליטה מפיונרית …לא להאמין איפה מתחבאה לה הבינה החוכמה הענווה? עפה לה מהחלון ללא שוב …

  24. רבין התפטר אחרי שאהרון ברק אמר שאם לא הוא ייתבע על חשבון הדולרים של אשתו

    אם הוא היה היום ביבי לא היה ראש ממשלה או שהיה ראש ממשלה שדואג לעם שלו ולא רק לעצמו

    היום אין עוד אנשים כמו האיש ההוא שיכולים להעמיד במקום ראש ממשלה שסרח

    היום יש רק אנשים שמתכופפים בפני ראש הממשלה בשביל לקבל פירורים ממנו – מגעיל

    1. רבין באמת למד את הלקח. בכהונתו השנייה והרת האסון כראש ממשלה, הוא פנה הרחק שמאלה, כדי שאהרן ברק לא יעשה לו שוב צרות. ולמרבה הצער זה עבד. במקום לעשות נזק זה לזה, שניהם גרמו נזק לכלל הציבור. ועד היום המדינה עדיין לא הצליחה להתאושש מן הנזק שהם גרמו, כל אחד בתחומו.
      ואכן זה מגעיל. אתה ודומיך באמת מגעילים. אפילו הערבים המוסלמים, האהובים עליכם כל כך, נגעלים מכם ובזים לכם. כך למשל זכורה לכולנו הפעם בה זחאלקה לעג וצחק היישר בפרצופה של סתיו שפיר הנדהמת, שלא האמינה שזה קורה לה.

    2. מי מתכופף בפני ראש הממשלה? בג"ץ שפסל שלוש פעמים את חוק המסתננים, את מתווה הגז, ואת הדחיה של הריסת עמונה?
      היועץ המשפטי שעומד על דעתו, שחוק ההסדרה אינו חוקתי?
      מבקר המדינה? הפרקליטות?
      בית הדין לענייני עבודה שפסק פיצויים לגיא אליהו?

      מתלוננים הרבה על כך שמערכת המשפט פועלת באופן לא מאוזן, לפעמים אפילו לא ישר, שהם חורגים מסמכותם… לא ראיתי רבים שמתלוננים שמערכת המשפט פוחדת לפעול נגד הממשלה.

      ולגבי "אם הוא היה היום ביבי לא היה ראש ממשלה" – לאחר הרצח, זכרון דמותו של יצחק רבין נצבע בצבעים מחמיאים בהרבה מאלו של כהונתו הממשית.

    3. לאסף
      אם אתה לא מבין את שיקולי בג"ץ – תגיד אני לא מבין
      אני לא רואה אותך לועג לתורת היחסות שפסלה את ניוטון…

      בג"ץ עובד על בסיס החוקים הקיימים – חוקי מדינה, חוקי יסוד והחוק הבינלאומי
      בג"ץ זה לא ביבי שפתאום "בא לו לסגור את התאגיד" אחרי שלפני שנתיים הוא רצה להקים אותו
      בג"ץ עקביים
      בקיצור אסף – הפוסל, במומו הוא פוסל!

      עכשיו, אני התעמקתי רק במתווה הגז. שם אני יכול להסביר לך.
      בג"ץ לא פסל את המתווה המזעזע כפי שקיווינו. הוא רק פסל סעיף לא חוקי.
      ביבי, סליחה, – חברות הגז (קשה להבדיל ביניהם) הוציאו את הסעיף הזה – והמתווה עבר.
      מהו הסעיף?. זה סעיף דרקוני, לא חוקי, שדחפו גם למי שקנה יחידת נופש בשנות השמונים.
      סעיף שאומר שאי אפשר אף פעם, באף ממשלה, לשנות את המתווה.
      דרך אגב, גם ביחידות הנופש טיפלו בבג"ץ באותו האופן

      אני שמח שלפחות בג"ץ עקביים, צפויים ועובדים לפי חוקים הגלויים לכל

      האם אתה יודע מה גבולות מדינת ישראל לפי ראש הממשלה???
      האם אתה יודע אם ביבי מקבל כספים לו או לבני משפחתו או בחשבונות עורכי דינו (כמו אולמרט)? לא!
      בזה צריך לטפל!
      זה צריך להיות גלוי ושקוף וידוע.
      אל תהיה כמו ביבי – תתכונן לחזית המערבית בים בעוד אויבי המדינה הם בחזית המזרחית

      בג"ץ הם לא אויבי המדינה – ממשלה עם מושחתים – אלו אויבי המדינה

  25. שופטי בית המשפט העליון זו קליקה בעלת אג'נדה ברורה ביותר , והגיעה השעה להעמידם במקומם שלא יטעו ויחשבו שבאמת בית המשפט הוא נחלת אבותיהם. ברק הוא הדיקטטור האולטימטיבי. הוא שם את בית המשפט כרשות על שעל פיה יישק דבר. המחוקקים הם סתם בובות , והאזרחים הם אספסוף וכולם יחד ירכינו ראשם מול הוד מעלתם. אנשים שמונו בגלל קרבתם המשפחתית והחברתית . מועדון סגור של של "משפחה" שמעבירים את השרביט ליורשים שנקבעו על ידם. לא העם בחר בהם , למעשה העם ברובו בוחל בהם ואיבד את אימונו בבית המשפט העליון , הסקרים מוכיחים זאת . איש יהיר ומתנשא הוא אהרון ברק , איש שהחלטותיו הם הזרע לקיטוב ולפילוג בעם ,ויתכבדו השופטים ויתפטרו בהמוניהם החלטה שכזו תקל מאוד על מינוי שופטים חדשים שראויים לתפקיד.

  26. ברק יצא מדעתו היתחרפן. מה שאמר שבוע היינו צריכים לדבר על כך. איפה מעט התיקשורת הלאומית. מיילא השמאלנית היא הרי שופר שלו. אבל למשל ישראל היום וכו. זה היה צריך ליתפוס כותרות בכל מקום. אם זו לא גזענות אז מה זה גזענות. זה השחתה מטורפת. נקעה הנפש ממנו. וגם מהמימסד החרדי. שתי דיקטטורות שמשתפות פעולה ודומות להפליא. לך הבייתה ברק כי עייפנו מימך. כל העולם פונה לכיוון הלאומי.אם ארופה השמאלנית מישתנה מה עוד יש להגיד.המונים מחכים לטראמפ שישלח הבייתה אותו ואת המימסד החרדי. רוצים דרך חדשה שלא מיתביישת בלהיות לאומית. רוצים דרך לאומית חדשה כי רובו העצום של העם הוא לאומי ולא אנטי לאומי קיצוני כמו ברק והמימסד החרדי.

  27. זה דמוקרטיה?איפה אנחנו חיים בדיוק?בגין ז"ל עשה טעות שהפקיד את הסמכויות בידי אנשים שרוצים לגדוע ידיים או לירות באנשים.לא לזה הוא רצה להגיע.זה האליטה ?נראה יותר משפחת פשע שעושה בשם החוק והגזענות להרוס משפחות,להכפיש ולסלף עפ"י מניעים מבחוץ.רצוי שתעופו כולכם,ויקמו אנשים ראויים לכך ויש המון שהצרתם צעדיהם.

  28. מהר הביתה לכו לא רוצים אותכם בבית משפט לפטר אתכם מהר וגם לשפוט אותכם על כל השנים שהרסתם במדינה

  29. הגיע זמן להקים בית משפט לחוקה. והבג"צ ,שישאר ערכאה שיפוטית גבוהה בתחום הפלילי והאזרחי.. בג"צ = ב"ד גבוה לצדק, זורק מאות אנשים מבתיהם בכלל בלי למצמץ ולחמול. מה הם יעשו?איך יתפרנסו? מה יהיה עם הילדים? כלום. לא מזיז להם תלתל בחריץ העכוז. והכל בגלל שהוא פוליטי.

    1. אתה צודק בכל מילה. שלא לדבר על יחסם מלא הזלזול וחסר הרחמים של שופטי בג"צ לתושבי דרום תל אביב, בעניין המסתננים.

  30. הבג"ץ מ-ש-פ-ח-ה? הם קבלו את תפקידם בירושה? (מזכיר את חשין ואבא שלו נוחם עדן) הם כבר שכחו לגמרי שהבג"ץ הוא בעל תפקיד מוגדר ביותר בתוך המערכת השלטונית הדמוקרטית בארץ, הא, ותו לא. (ווואהו, הוא מפחיד האיש הזה!)

    שכולם יתפטרו? מסכימה, רעיון מצוין. השמאל כ"כ קלקל את המערכת שיש להתחיל הכל מהתחלה בצורה הגונה ונקיה כפי שבית משפט צריך לתפקד. קחו את הצעתו בשתי ידיים לפני שיתחרט.

  31. אהרון ברק הנכבד, צריך להיזהר מאוד מיחסים במשפחה , כי כידוע לכולם ממאמר המערכון של הגשש "מנשואי קורבים הילד יוצא דביל…"

  32. אין צורך לשנות את הוועדה צריך פשוט להחזיר את בית המשפט העליון לגודלו הטבעי כפי שהיה לפני ההפיכה השיפוטית של הדיקטטור אהרון ברק. כלומר, להחזיר את זכות העמידה ולקחת מבג"ץ את הסמכות לבטל חוקים.

  33. אין מה לחשוש.
    אני מציע מראש לבחור שופטים לבג"צ לתקופה קצובה של 8 שנים.
    להקים מאגר של שופטים ראויים ולבחור אקראית מהמאגר את אלה שיכהנו.

  34. "בזכות" ברק: דגל שחור מתנוסס מעל בית המשפט העליון

    "אם היית עושה לי את האיום הזה – הייתי מתפטר והייתי אומר לכל שופטי בית המשפט העליון להתפטר. אם יהיו איומים – כולנו יוצאים לגמלאות, ואציע את זה לכל חברי". זוהי תגובתו של מי שהיה נשיא בית המשפט העליון, בתגובה על הצעת החוק לביטול הווטו של שופטי העליון על מינוי שופטים לערכאה זו. כך אמר לשרת המשפטים איילת שקד, אהרן ברק.
    את הצעת החוק הגיש ח"כ רוברט אילטוב, החבר בוועדה למינוי שופטים. נאמר בה, כי שופטי העליון יתמנו ברוב רגיל מבין תשעת חברי הוועדה – ולא ברוב של שבעה כנדרש כיום. מאחר ששלושה משופטי העליון חברים בוועדה, ולרוב הם מצביעים יחדיו, הרי שבפועל יש להם זכות וטו על המינויים. ההצעה זוכה לגיבויה של השרה המשפטים איילת שקד, וכונתה בידי הנשיאה הנוכחית, מרים נאור, "אקדח על השולחן".
    אולם כבוד הנשיא (במיל.) לא הסתפק באמירה האומללה הזו והוסיף עוד אומר- שפר:
    "אי-אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה"…

    לשפשף את העיניים ולא להאמין… "לה פמיליה", כאן? בבית המשפט העליון? במוסד הלאומי שלנו, האמור להיות מעוז הצדק?

    לעולם, כל עוד נפשם בם, ילחמו שופטי העליון, בעד הזכות להמשיך ולשבט את עצמם… הם יבחרו שופטים, הם יתבעו ויקבלו זכות וטו, כנגד כל שופט שלא ימצא חן בעיניהם, או שיש לו אגנדה אחרת. לפרופ. אהרן ברק כבר היו בעבר "יציאות" אומללות, כך לדוגמה בעניינה של פרופ' רות גביזון. "סיפור" זה היה בשעתו סיפור של החמצה עצומה הרודף את ברק עד היום. התערבות ברק, כאשר פסל את המרצה המוערכת באוניברסיטה, מכס השיפוט, הייתה בוטה ואפילו נבזית מעיקרה. שוב ושוב מתברר עד כמה האיש הזה היה תאב כוח (ואף השיג אותו, ללא בחירות, ללא תהליך דמוקרטי, ובלי כל ה"שטויות" הללו, שהוא כמסתבר, בז להם). בזמנו הוא נימק זאת בכך שהיא (גביזון), לא מתאימה לביהמ"ש העליון כי "יש לה אג'נדה". כלומר היות ויש לפרופסורית הנכבדה אג'נדה משלה, שאינה מתאימה, לזו שלו ושל השופטים האחרים, אין לה מקום בביהמ"ש העליון…
    הדיקטטור לענייני קולקטיביות רעיונית, פסק את פסוקו… אגב ההסבר של גביזון, כי ברק חשש שהיא תשפיע מבפנים על החלטות העליון, הוא הוא הנכון והוא הוא, שגרר אותו להתבטאות האומללה. אחת מסדרה של אמירות, שמוטב היה שלא נאמרו.
    ואם נחזור לעניין "המשפחתיות", כפי שהתבטא עכשיו ברק. נבצר מהבנתם של ה"עליונים", כי בשל השיבוט רוכשים המשובטים את המומים הכי קשים של הפמיליה… זהו חוק הטבע. הם הופכים את עצמם לבעלי צרכים מיוחדים. ואנו, עם ישראל, אנא אנו באים?

    במקום דגל ביהמ"ש, שהיה דגל הדמוקרטיה, מיצירות הפאר של מדינת ישראל, מונף עכשיו דגל שחור בעוז מעל ביהמ"ש העליון.

    otmoti@netvision.net.il

    1. בית המשפט לא העליון ולא השאר מעולם לא היה: "במקום דגל ביהמ"ש, דגל הדמוקרטיה, מיצירות הפאר של מדינת ישראל, מונף עכשיו דגל שחור בעוז מעל ביהמ"ש העליון". שר המשפטים הראשון פשוט שיבץ את שותפיו למשרד כעורכי הדין.
      בועדה לבחירת שופטים לא רק הוטו של השופטים הוא מה שלא בסדר. גם השתתפות שני הנציגים מלשכת עורכי הדין שכאילווו.. מתחשבים בהם ולאמיתו של דבר הם חייבים לישר קו עם נשיא בית המשפט העליון. כך בפועל יש לנשיא בית המשפט העליון ביחד איתו עצמו חמישה נציגים. זה כמובן סותר את מה שבייניש השקרנית המתחסדת אמרה מה רוצים? הרי יש בועדה יותר פוליטיקאים מאשר שופטים… יתרה מכך, הרשות השופטת אמורה להיות הצנועה והחלשה ביותר כיון שאינה נבחרת על ידי הציבור לא ישירות ובארץ אף לא בעקיפין על ידי נציגים. עליה להיות מרוסנת ביותר ולא לעסוק כלל בנושאים מדיניים וביטחוניים. במדינות מתוקנות אין לשופטים דריסת רגל באופן בחירתם וכך צריך להיות!

  35. השמאל במערומיו חופש השיסוי של אהרון ברדק דעת של קומץ שמאלני של חושב כמוהם רוצה לשלוט בעם שלם פשוט דיקטטור משפטי .אוי לו לעם עם שופטים כאלה פשוט הפך להיות חונטה של בית משפט בעולם התחתון מי לו חושב כמונו לא שייך למשפחת הפשע המשפטי

  36. מסתבר שגם נשיא העליון יכול לרדת מהפסים – לה פאמיליה

  37. דווקא מצויין . מתי הם מתפטרים ? עד האחרון שבהם וכך גמרנו את הפארסה של הפמילייה. הגיע הזמן שכנסת ישראל תפנים שלה הכוח לחוקק את הגבולות של בגץ מה מותר להם ומה אסור מבלי קשר לאיזה שופטים מכהנים. זה שאנחנו בודקים את שופטינו בציציות ומחפשים מהי האג'נדה שלהם זה עצוב – זה מוריד מערך השפיטה. והכל תודות לאהרון ברק האקטיבסט. מתי יהיו לנו מחוקקים אקטיביסטים שיצאו למלחמה על הדמוקרטיה.

  38. מרדכי ליפמן: לשופטי העליון: אהרן ברק הפך אתכם לפארסה… עכשיו דגל שחור מתנוסס מעל בית המשפט העליון

    "אם היית עושה לי את האיום הזה – הייתי מתפטר והייתי אומר לכל שופטי בית המשפט העליון להתפטר. אם יהיו איומים – כולנו יוצאים לגמלאות, ואציע את זה לכל חברי". זוהי תגובתו של מי שהיה נשיא בית המשפט העליון, בתגובה על הצעת החוק לביטול הווטו של שופטי העליון על מינוי שופטים לערכאה זו. כך אמר לשרת המשפטים איילת שקד, אהרן ברק.
    את הצעת החוק הגיש ח"כ רוברט אילטוב, החבר בוועדה למינוי שופטים. נאמר בה, כי שופטי העליון יתמנו ברוב רגיל מבין תשעת חברי הוועדה – ולא ברוב של שבעה כנדרש כיום. מאחר ששלושה משופטי העליון חברים בוועדה, ולרוב הם מצביעים יחדיו, הרי שבפועל יש להם זכות וטו על המינויים. ההצעה זוכה לגיבויה של השרה המשפטים איילת שקד, וכונתה בידי הנשיאה הנוכחית, מרים נאור, "אקדח על השולחן".
    אולם כבוד הנשיא (במיל.) לא הסתפק באמירה האומללה הזו והוסיף עוד אומר- שפר:
    "אי-אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה"…

    לשפשף את העיניים ולא להאמין… "לה פמיליה", כאן? בבית המשפט העליון? במוסד הלאומי שלנו, האמור להיות מעוז הצדק?

    לעולם, כל עוד נפשם בם, ילחמו שופטי העליון, בעד הזכות להמשיך ולשבט את עצמם… הם יבחרו שופטים, הם יתבעו ויקבלו זכות וטו, כנגד כל שופט שלא ימצא חן בעיניהם, או שיש לו אגנדה אחרת. לפרופ. אהרן ברק כבר היו בעבר "יציאות" אומללות, כך לדוגמה בעניינה של פרופ' רות גביזון. "סיפור" זה היה בשעתו סיפור של החמצה עצומה הרודף את ברק עד היום. התערבות ברק, כאשר פסל את המרצה המוערכת באוניברסיטה, מכס השיפוט, הייתה בוטה ואפילו נבזית מעיקרה. שוב ושוב מתברר עד כמה האיש הזה היה תאב כוח (ואף השיג אותו, ללא בחירות, ללא תהליך דמוקרטי, ובלי כל ה"שטויות" הללו, שהוא כמסתבר, בז להם). בזמנו הוא נימק זאת בכך שהיא (גביזון), לא מתאימה לביהמ"ש העליון כי "יש לה אג'נדה". כלומר היות ויש לפרופסורית הנכבדה אג'נדה משלה, שאינה מתאימה, לזו שלו ושל השופטים האחרים, אין לה מקום בביהמ"ש העליון…
    הדיקטטור לענייני קולקטיביות רעיונית, פסק את פסוקו… אגב ההסבר של גביזון, כי ברק חשש שהיא תשפיע מבפנים על החלטות העליון, הוא הוא הנכון והוא הוא, שגרר אותו להתבטאות האומללה. אחת מסדרה של אמירות, שמוטב היה שלא נאמרו.
    ואם נחזור לעניין "המשפחתיות", כפי שהתבטא עכשיו ברק. נבצר מהבנתם של ה"עליונים", כי בשל השיבוט רוכשים המשובטים את המומים הכי קשים של הפמיליה… זהו חוק הטבע. הם הופכים את עצמם לבעלי צרכים מיוחדים. ואנו, עם ישראל, אנא אנו באים?

    במקום דגל ביהמ"ש, שהיה דגל הדמוקרטיה, מיצירות הפאר של מדינת ישראל, מונף עכשיו דגל שחור בעוז מעל ביהמ"ש העליון.

    otmoti@netvision.net.il

  39. ברק אינו הבעיה. הבעיה היא שהמחוקקים ושרי המשפטים עד היום לא עצרו את אי הפרדת הסמכויות, ולא סיכלו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים את זכות הוטו של "משפחת" השופט בדימוס. זכות וטו זו קיימת רק כוון שהמבוגר האחראי נותן לילד הרודן להחליט בשבילו.

  40. דבריו של ברק מפלצתיים ממש!
    אבל גרוע מכך שאיננו שומעים את התקשורת!!!

  41. כמו אצל החרדים הכל נשאר במשפחה בשם טוהר הייחוס .
    כנראה מתחת לשטיח שלהם יש הרבה לכלוך. רות דוד בת
    משפחה בתיבת הפנדורה שלה יש פצצה אטומית מצטברת .

  42. לא כי עדיף הרבנות בישראל שבה יש מזרחי ואשכנזי, ושבה כופים את הדת בישראל (נישואין וגירושין, קבורה, ועוד)

  43. אקטיביזם שיפוטי, זה לא כלום, אלא לגיטימציה ועודדות של שרירות ושחיתות ואי צדק בכוטלי בית המשפט.. לאקטיביזם משפטי אין כל הושפנקה בתולדות בית המשפט, בעולם נאור, או בכלל..

  44. אקטיביזם שיפוטי, זה לא כלום, אלא לגיטימציה ועודדות של שרירות ושחיתות ואי צדק בכוטלי בית המשפט.. לאקטיביזם משפטי אין כל הושפנקה בתולדות בית המשפט, בעולם נאור, או בכלל..
    הינה דוגמה שיפוטו של אהרן ברק:
    לאחר מות אימי באיסורים בבה"ח רמב"ם, לאחר שרופא בחיר של מחלקה אורטופדיה "ב" , ד"ר שיפרין , אף על התנגדותי, הפסיק מתן אנטיביוטיקה, במקרה זהום דם לחולת סכרת, והיא מתה בגלל שנכנסה לקומה מסיבת הפסקת אנטיביוטיק. לאחר מותה הגשתי בקשת חקירה סיבת מוות.. אלא כולם סרבו לי. לכן הגשתי עתירה לבג"ץ… לאחר דיון ממושך הוכחתי צורך בחקירת סיבת מוות והסגתי פסק"ד בגץ ע"י שופטים ביסקי, גבריאל בך וגולדברג צוו לחקור סיבת מוות. אלא משום מה לפי יזמת פרקליטות ורשם נקבע שמיעת עתירה שינית ברשותו של ברק… ובהעדרי ברק ושותפיו דחו עתירה שלי. אף על שהיא היתה נדונה ע"י שלושה שופטים… לפי חוק איש לא יכול היה לבטל צוו של בג"ץ.. זה אחד מקרים התנהגותו פרוע, שרירותי, חסרת רגש של אנוש.. איש מלא זדון.. זה אהרן (ארינצ'יק בילדותו)ברק (בריק). שודד ים משפטי ולא משפטי.. כפי שאני מכיר אותו אישית.. יכול להביא מספר בג"ץ … עשו שני בג"צים בעתירה אחת.. בזכותו של אהרן ברק.

  45. צריך לפטר את כל העליון בכל בחירות והממשלה תבחר מי ישב העליון וכמו כן להקים בית משפט עליון חרדי עם כל הסמכויות שישפוט לפי האמת לא לפי האגדה או הכסף

  46. תתפטרו כבר ותתפטרו מהעולם לא רק מבית המשפט. רק תנו גז וצאו לנו מהעיניים.

  47. מי שאין לו כבוד לרשות המחוקקת ולרשות המבצעת שיתפטר ואף שיפוטר !!!!

  48. במאפיה יש משפחות. משפחות פשע. המושגים של אהרן ברק לקוחים מעולם הפשע, ובאופן רחב יותר מעולם הפאשיזם, ודי לחכימא ברמיזא.

  49. נשמע כמו הסרט הסנדק . ולא נוסיף שהכל מרופד סקס שוחד ואיומים.עבירות מין וסחיטה . והכל במשפחה.משפחת הפשע. שמאיימת על הממשלה.איזה ימים במדינת ישראל. שום מדינה מתוקנת לא קיים דבר כזה!!

  50. מדיניות כושלת, כמו מפעל כושל, נדון לפשיטת רגל. מחויב ערכית, מוסרית, ומשפטית.
    זה לא עובד במקום של אלימות גזענות, ושחיתות.
    ולכן, משפחת השופטים המיוחסים, או שהם אלימים, גזענים, או עבריינים.
    שהרי פסיקה שגויה המשמשת תקדים משפטי לכל דבר וענין, היא הדרך המובילה לבטח לאבדון.
    ומי יתקן את הפסיקה השגויה המגמתית של המשפחה השופטת ???

  51. אהרן ברק מאוד הולם התואר 'חלאת המין האנושי'. הוא: חסר ערך, חסר תרבות, ובעל גאווה עצומה.

  52. אני מאוד מקווה ש"שלטון השופטים" יפול.
    שיחזור לפרופורציות הרגילות
    שופטי עליון אתם רק פקידים רק פקידים
    לא אלוהים!
    דינה זילבר/חיות/ברק ועוד..
    אתם לא תקחו את החוק לידיים. הרשות השופטת חייבת להיות נייטרלית לטובת העם לטובת הצדק
    הגיע הזמן שהעם יבחר את השופטים שלו..

  53. השופט ברק וכל השופטים שחושבים כמוהו מורידים מכבודו של בית המשפט,
    המרצע יצא מהשק, לדבריו של השופט בדימוס אהרון ברק איש לא יצליח להכניס למערכת המשפט שום אדם שאינו כלול במשפחת השופטים, כי לדבריו מערכת השופטים בישראל היא משפחה אחת. ולכן הם מובילים כל החלטה לפי מה שמתאים להם, מקורבים לא נוגעים, היתר לבתי סוהר ולהרשעות על פי ראותם של שופטי המשפחה. ביזיון שחייבים לטפל כדי להחזיר לציבור את האמון במערכת המשפט.

  54. בדמוקרטיה הרוב קובע. ואם תקום ממשלה שתחליט לשנות את שיטת הבחירות למינוי שופטים. אז זה מה שצריך להיות. אהרון ברק על איזה משפחה אתה מדבר? אין מדינה בעולם שהמשפחה שולטת בבתי המשפט.

  55. הלוואי שיהיה מצב בו כל השופטים העליונים הפרוגרסיבים יתפטרו, לא אלמן ישראל, השמרנים ישארו וימונו מיד דמויות מכובדות מעולם המשפט הימני /שמרני.

  56. ברק אתה אדם יהיר ומגעיל רק במישטרים טוטליטארים יש חונטות כמו ונצואלה צ'ילה קובה וכדומה
    העניין שאתם אמנם מישפחה אבל כפי שאמרת אתם מישפחת פשע
    אתם הון ושילטון אתם עריצים ונערצים על ידי השמאל הבזוי
    יגיע היום והחגיגה תיסתיים
    גם ככה בתי המשפט מכורים ואין לנו אמון במערכת המשפט
    כולכם עוכרי ישראל

  57. אים זה לא מרד מדיני שהדין עליו מוות אז מהוא מרד, לכן יש לחזק את גוש הימין ולשנות את הממסד הנגוע בחטא היוהרה ,

  58. שיתפטרו ונברך ברוך שפטרנו משופטי השקר !

  59. צריך לבנות-מחדש את מערכת המשפט עם שופטים-עצמאים
    שיישפטו רק על פי העובדות בתיקים… ורק על פי הכתוב בחוקים…,

    על מנת להחליף את השופטים השכירים…
    שפועלים בשיטת אהרון ברק – לביצוע התאמות וטיוחים,
    כדי להגיע אל תוצאות שהוחלטו-מראש עם מניעים-זרים…,
    בניגוד לעובדות בתיקים רבים… ובניגוד לחוקים…!!!

  60. בכל סקטור אזרחי או ציבורי אחר היו מכנים מעשים כאלה כמו של השופט אהרון ברק מכנים אותם בשם קרטל זו ממש התנהגות מאפיונרית

    1. דוד בן ראובן. אהרון ברק נותן את הכלים כדי להגדיר אותו ״רודן״. הרי זה חמש עשרה שנים שכבודו יצא לפנסיה/גמלאות ואיך זה שבית המשפט העליון מקבל את רודנותו כתורה מסיני?
      ברק הוא גמלאי שמשתעמם ומנסה (והצליח בכך)להכתיב תורה שאבד הכלח עליה וכמו שאומר ״ נס ליחה״ והגיע הזמן שבית המשפט העליון יפסיק להתנהג כמו תלמיד שהמורה העמיד בפינה…

    1. בתורה מתואר השופט כאדם שרוח אלוהים שורה בו.
      הוא קצת התבלבל וחשב כי הוא עצמו הופך להיות אלוהים כל יכול.
      מינה עצמו לאברהם אבינו ואוסר להשיא את בית המשפט אלא.
      מבית אבי תקח אשה לבני. כך הזהיר אברהם אבינו את אליעזר משרתו הנאמן.
      לא משרתים אנחנו אלא את עם ישראל ואבינו שבשמיים.

  61. הלוואי שהשופטים האלו יהלכו הביתה ויבואו שופטים יותר מלומדים שמדינת ישראל חשובה להם מדינת היהודים דימוקרטית הבנת אדון ברק וכל האחרים שרוצים להרוס את המדינה אולי נחזור לאירופה ולמידינות ערב?

  62. ‏one טוענים שחברי הכנסת מושחתים ולא חשוב מאיזה מפלגה אני הודעתי המושחתים הכי גדולים שקיימים במדינת ישראל וחייבים לפרק אותם לגמרי אחרי 10 שנים חייבים לעזוב את בית המשפט העליון ואת הלשכות שלהם בפנסיה לא צריכה להעלות מעל 30000 שח ברוטו ואז גם לא יהיה להם 18 דירות יוכלו לחיות בכבוד יותר טוב נראה לי שהם מקבלים ביטוח לאומי 2100 שקל שזה 10% משכר מינימום של מנהלים

  63. אני לא האנונימי שמפחד.לומר להם בפנים צריך לסלק אותם מהמדינה יחד עם המסתננים על מטוסים ורכבות לעזזל ולקיבינמט לגרמניה לאותם מקומות שבאו משם באירופה כולל הילדים שלהם. ולמצרים להם את הרכוש כל מה שיש להם זה רכוש גזול וגונב. דחוף לעשות להם מה שאני כותב .העם עוד יעשה איתם חשבון.!!!!

  64. תגידו אתם באמת חושבים שהתגובה שלי או של השכן שלי או דל הידיד שלי ישפיע???

  65. שופטי בג"ץ ובראשם האדמו"ר אהרן ברק סבורים בטוחים כי עשרה קבים של חכמה בינה דעת תבונה צדק ומשפט ירדו לעולם תשעה קבים לקחו לעצמם וקב אחד לכל העולם כולו ועל כן סביר מוצדק ונכון להגיד שהכול שפיט קרי הכל בשליטתי שלי מלוא כל הארץ משפט. נכון מלוא כל הארץ כבודו אך מאחר ואיני מאמין בקיומו אני בינתיים במקומו. ואני האזרח הקטן איני חכם איני שופט איני נביא ובכל זאת לבי לוחש כי מערכת המשפט היא המערכת המושחתת ביותר. כמה וכמה תיבות פנדורה בגנזכה שטרם איש העז לפתוח מהפחד שיבולע לו.

  66. התפטרות כל השופטים, רק תועיל למדינה שחייבת להפוך את מערכת המשפט לעצמאית – עם שופטים עצמאים…-
    שיחליפו את השופטים-השכירים שממלאים הוראות לביצוע התאמות וטיוחים,
    על מנת להגיע אל תוצאות שהוחלטו-מראש בניגוד לעובדות ובניגוד לחוקים…!!

  67. הגיע הזמן לתקן כחוק את העוול ולהפסיק לסגוד לעגל הבג"ץ ו'הרודן הנאור' אהרן ברק!

    הגיע הזמן להשיב כחוק: שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה. וְלהסיר מאיתנו יָגוֹן וַאֲנָחָה!
    יותר ברור, נדרש ודמוקרטי מזה – לא יכול להיות!

  68. הגיע הזמן לתקן כחוק את העוול ולהפסיק לסגוד לעגל הבג"ץ ו'הרודן הנאור' אהרן ברק!

    הגיע הזמן להשיב כחוק: שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה. וְלהסיר מאיתנו יָגוֹן וַאֲנָחָה!
    יותר ברור, נדרש ודמוקרטי מזה – לא יכול להיות!

  69. את הגזגן הלבן הזה יש לנץבוריד לתחתית ביב השפכים
    הוא רוצה ליצור דיקטטורה שיםוטית חרף היותו קשיש בן 88 וליצור משטר איימים הידוע ומוכר ברוסיה הסובייטית מימי חרושצ'וב ואו משטר בנוסח צפון קוריאה!!!!!!
    ולהחזיר לאחור את ימי מפא"י בה שלטו המפגת מפא"י העבודה והיום היא כחול לבן!!!!!!!! בה הגזענים מאירופה בשליטה מוחלטת והפעם בדיקטטורה נוראית בה האזרחנהוא אפס- אנו הרוב והשמאח הקיצון מיעוט שולי לא נאפשר זאת

  70. מה זאת אומרת, ברק אתה פועל כאחרון העבריינים, השיטה שלך לכסות ההתנהלות שלך היא באמצעות כח?
    התבלבלת, בית המשפט זה לא הבית הפרטי שלך, זה מוסד ממשלתי. בושה לך תנוח.

  71. כדיי להגיע לחקר האמת צריך לגייס חוקרים לא ישראלים תחת פיקוח ציבורי רחב ככל האפשר בעליי ניסיון שיגידו לנו מי הפושעים האמיתיים כאן. ניקוי אורוות כדיי שהסחרחון יפסק.

  72. רודן מסוכן. אויבי העם והדמוקרטיה. ובתקשורת השמאל שתיקה גדולה. אוגנדה פוליטית מעל הכל

  73. ערוך חקירבץה כיצד הנבל הזה עיוות כאן סדרי שלטון? הוא םושע וכך יש להתייחס אליו.

  74. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול אדון ברק אתה וכל החונטה שלך שאתה קורא להם משפחה מוזמנים להתפטר והעם יבחר שופטים חדשים כל אלה שאתה קורא להם משפחה מושחתים ואתה בראשם תפנה בבקשה את המשרד בבגץ תפסיק לחיות על חשבון העם וצא לנו מהחיים

  75. כשהוא אומר המשפחה הוא מתכוון השבט הלבן ושהפרענקים ישארו בחוץ

  76. מה זה סופר 1 ועוד 1 ? חוצפה בגלל זה אחרים לא מתקדמים. בגלל שאין יחוס שלכם? דיי לשחיתות

  77. נשמח מאוד שכל ה"משפחה" הזו תלך הביתה, לא חסרים שופטים אחרים שעדיין לא נדבקו בנגיף של המשפחה הזו.

  78. כן יש מסתננים ויש מסתננים.
    כמו שיש אזרחים ששרפו את בתיהם בעודם שם, ויש אזרחים שבהפגינו נגדם, כלומר, למה נשארתם בחיים? אז מה אם שרפו לכם את הבית. עוד יהודי פחות יהודי. הכל בסדר ?