איוב קרא על הטלוויזיה החברתית: "הקפאנו את המימון, נפעל למחוק אותם מהתקציב"

בשיחה עם 'מידה' אומר שר התקשורת כי הוא נחוש לנתק כל קשר בין רשויות המדינה לארגון השמאל הקיצוני

השר קרא. צילום: אוהד צויגנברג, פלאש 90

פארסת התקצוב הממשלתי של הטלוויזיה החברתית עשויה להסתיים בקרוב. בשיחה עם 'מידה' אומר שר התקשורת איוב קרא כי המימון הממשלתי לטלוויזיה החברתית הוקפא לשנתיים, וכעת פועלים במשרד למנוע לצמיתות את התמיכה הציבורית בעמותת השמאל הקיצוני. "ביקשתי מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין (יפעת בן חי שגב) שלא יועבר כסף לטלוויזיה החברתית", אומר שר התקשורת. "פעלנו ברגע האחרון, לפני שההחלטה עברה וכבר לא היה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור".

בשנתיים האחרונות העביר משרד התקשורת יותר מ-220 אלף שקלים לטלוויזיה החברתית, המפעילה רצועת שידור דו-שבועית ב"ערוץ הקהילתי" בכבלים ובלוויין. בשבוע שעבר היה אמור להתקיים במועצת הכבלים והלוויין דיון בבקשה של הארגון לקבל מענק נוסף ממשרד התקשורת. הדיון נדחה, ובמקביל בוחנים במועצת הכבלים והלוויין את התכנים וההתנהלות הכספית של הטלוויזיה החברתית. בינתיים העברת הכסף הוקפאה, וכאמור שר התקשורת פועל להסיר סופית את ארגון השמאל הקיצוני מרשימת הנתמכים. המועד האחרון להגיש בקשת תמיכה לשידורים קהילתיים הוא 1 בדצמבר. "אעשה הכל שהם לא יקבלו מאיתנו תמיכה", מדגיש קרא, ומוסיף: "אפעל למחוק את השם שלהם מהתקציב".

לפי משרד התקשורת, ההטבות שמהן נהנית הטלוויזיה החברתית נועדו ל"מתן ביטוי למגוון תכנים ועשייה קהילתית". בפועל, כפי שפרסמנו בהרחבה ב'מידה', הארגון מפיץ תעמולה אנטי-ישראלית בוטה: עידוד זכות השיבה, מתן לגיטימציה למחבלים, דמוניזציה של המתיישבים ביהודה ושומרון, תמיכה במשתמטים מצה"ל והצגתה של ישראל כפושעת מלחמה. בעקבות הפרסום ב'מידה' פנו לשר התקשורת כמה גופי ימין – 'בצלמו' של שי גליק ו'אם תרצו' – בדרישה להפסיק את התמיכה של המשרד בטלוויזיה החברתית ולשלול מהארגון את רצועת השידור בערוץ הקהילתי.

במקביל לעצירת המימון, המדינה גם פועלת לשלול מהטלוויזיה החברתית את תקני השירות הלאומי. נכון להיום נהנית הטלוויזיה החברתית מחמישה בני ובנות שירות לאומי. לנוכח ההחלטה האחרונה של הרשות לשירות לאומי, לא יאושרו מתנדבים נוספים במימון ממשלתי. כפי שדיווחנו בעבר, ייתכן שמתנדבי שירות לאומי מפרסמים בשם הטלוויזיה החברתית תכנים בעד משתמטים מצה"ל.

אהוד שם טוב, מנכ"ל ועורך הראשי של הטלוויזיה החברתית, מסר בתגובה: "לא ידוע לי ששר התקשורת קיבל זכויות לבטל מענקים / למחוק גופים. ראוי שיכיר את המנדט שניתן לו – לקדם תקשורת חופשית, חופש ביטוי ולתמוך בגופי תקשורת קהילתיים גם אם הם לא לטעמו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. השאלה שהופנתה לטלוויזיה החברתית היא לא השאלה הנכונה. השאלה הנכונה היא: אם אמנם ישראל היא מדינת אפרטהייד, פושעת מלחמה שמבצעת ג'נוסייד, גזענית ופשיסטית, כפי שאתם טוענים, מה זה אומר עליכם שאתם מקבלים מימון ממדינה נפשעת כזו? האם כשמדובר בכסף של משלם המיסים הישראלי מדינת היהודים מפסיקה פתאום להיות מוקצה, או אולי רק הכסף שלה הוא כשר בשבילכם?

    1. שיטת הפעולה של הטלויזיה החברתית היא הימום האויב (-אנו הישראלים) בדרך של הטחת מכות מכל הצדדים כלומר העלאת טיעונים הסותרים עצמם (מחד "ישראל מדינת אפרטהייד, פושעת מלחמה ג'נוסיידית, גזענית, פשיסטית" ומאידך דמוקרטיה שבה שר מחויב למנדט "לקדם תקשורת חופשית, חופש ביטוי"). זו שיטת הפעולה שאומצה בהצלחה ע"י כל ארגוני שנאת ישראל מאז ועדת האו"ם בדרבן 2001 . כך למשל גם תעמולת המסתננים של ארגונים אלו: מחד ישראל גזענית שונאת שחורים מפלה ומאידך דמוקרטיה המחויבת משפטית וכלכלית לחוקי זכויות אדם ולדאגה לרווחת המסתננים. הבעיה שלנו הישראלים שכלי תקשורת כדוגמת אתר זה פועלים כמי שכלל אינם רואים את שיטת ההימום הזו ומוצאים תכליתם במאמרים נמוכי מצח המתמקדים בנקודה ספיציפית ומתעלמים מגוף הבעיה.

  2. קל להראות ששם טוב לא מתכוון לדבריו בתשובתו: יואיל, אם כך, להקצות זמן זהה לארגוני ימין קיצוני.
    כמובן שזה רק תרגיל מחשבתי.הוא לעולם לא יסכים.

  3. אתם מפחדים, פשוטו כמשמעו. הטלוויזיה החברתית היא משומרי צלמה של מדינת ישראל וכלי ראשי של המחאה החברתית על כל סוגיה, זו שנולדה בקיץ 2011. איוב קרא מייצג היטב את פרצופה המושחת והמעוות של הממשלה הנוכחית ובינו ובין אהוד שם טוב ברור לי לגמרי את הנורמות האישיות והציבוריות של מי רוב הציבור היה מעדיף לאמץ (אני חושד שגם אתם). ללא מורא וללא משוא פנים – דודו

    1. לדודו המזויף –
      לא, לא מפחדים. סתם נגעלים. מי שלא רק מפחד אלא ממש רועד מפחד, הם אתה ודומיך, כשאתם רואים איך מקורות הכסף שלכם הולכים ומסתתמים.

      נ.ב
      השמדת המדינה, וזה הדבר היחיד שאנשי הטלוויזיה ה"חברתית" באמת מייחלים לו, לא תתרום במיוחד לצדק החברתי, או לכל סוג אחר של צדק. (זכות השיבה פירושה השמדת המדינה. אבל את זה הרי גם אתה יודע, בעומק ליבך, מעוות ומסולף משטיפת מוח ככל שתהיה.)

    2. כמובן. לקבל מימון ואז לנשוך את היד שמאכילה אותך, לקשקש על צדק חברתי ואז לדאוג למסתננים ולמחבלים שהורסים את החברה, אלה נורמות התנהגות ממש מושלמות. אבל לא לבני אדם, אלא לצבועים בספארי.

    3. "שומרי צלמה של מדינת ישראל" – תרשה לי להגיב בלשון העם: פחחחחחחחחחחחחחחח
      אף אחד כבר לא אוכל את הלוקשים שלכם. אין קשר בין הפעילות של הארגון הזה (ושל שאר ארגוני השמאל הרדיקלי) לצלמה של ישראל. הפעילות שלכם היא בוגדנית וחתרנית ומנסה לערער את היסודות
      שעליהם קיימת מדינת ישראל, וכל זה במימון זר. זכויות אדם מעניינות אותכם רק כאשר ניתן לנגח את ישראל וגם אז אתם לא בוחלים בשקרים.

      ואם כבר מדברים על פחד, אתם פוחדים שיבטלו לכם תקנים ותקציבים (שבמדינה נורמלית לא הייתם מקבלים בכלל) ותגמר החגיגה שלכם על חשבון הציבור. תאלצו להסתפק בכסף של האיחוד האירופי.

  4. מדהים,
    רק במדינת ישראל יכול גוף נתמך ע"י הציבור, לומר לשר מהם גבולות המנדט שלו.
    כך עם שרת התרבות וכך עם השר קרא,
    המחוקקים פשוט לא נספרים וגופי השלטון הם חותמות גומי?