מוות ליהודים: פוליטיקלי קורקט נוסח שיעי-רדיקלי

אם אתם שונאים את תרבות המערב ומגדירים את עצכם כילידים המתגוררים בפלסטין ההיסטורית – אתם יכולים להשאר רגועים.

איך אפשר למתן ולתרגם לפוליטיקלי-קורקט סלוגן כמו של החות'ים בתימן: "אללה אכבר – מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים – הניצחון לאסלאם"? • דובר התנועה ניסה לעשות זאת בראיון. התוצאה משעשעת ביותר

לאחרונה פורסם ב'מידה' מאמרו של עדי בן חור על התיווך של אריתריאה בין משטר האייתוללות הטהראני לבין שליחו – ארגון אסלאמיסטי-רדיקלי בשם 'אל-חות'יון', או בקיצור: החות'ים. מדובר על ארגון שיעי-זיידי אלים, המורד בשלטונות תימן הסונים ואף שולט על שטחים בצפון המדינה.

בכתבה הוזכר הסלוגן של החות'ים, שנקבע על-ידי מנהיג ומייסד הארגון חוסיין בדר א-דין אל-חות'י, האומר: "אללה אכבר – מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים – הניצחון לאסלאם". עבור האדם המערבי המצוי, עלולה סיסמה זו, המשמשת גם כלוגו של הארגון, להצטייר כמייצגת יהודופוביה ושנאה תהומית א-רציונלית, הטבועה בבסיס הפאראפיליה הג'יהאדיסטית לאלימות ורצח. והרי למה לחות'ים לחרות על דגלם שנאה ומוות לעם שאין להם עמו דבר, שמקום מושבו רחוק ממנו מטווחי 2200 ק"מ בקו אווירי?

אללה הוא אכבר – מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים – מגיני האסלאם
הלוגו של ארגון החות'ים

אם זוהי נקודת המבט שלכם, מסתבר שאינכם אלא אסלאמופובים הנגועים בדעות קדומות; מן הסתם כאלו שהופצו בציבור על-ידי סוכני תרבות של גורמים גזעניים ודכאניים.

ההוכחה? לפני כמה ימים פורסמה ידיעה קצרה באתר החדשות האינטרנטי התימני 'השינוי' ("אל-תע'ייר"), ובה ראיון קצרצר עם הדובר הרשמי של החות'ים. הדובר הסביר לקהל קוראי הערבית הנבוכים את משמעות הסיסמה של ארגונו, חשף עד כמה למעשה הוא מתון ואלגנטי, ובדרך גם את חוסר הסובלנות של המערב כלפי 'האחר'. ובכן, ההסבר הולך כך:

מוות לאמריקה: "הכוונה אינה מוות לעם האמריקני, או מוות לתיירים, או לעיתונאים, או לסוחרים או לפקידים האמריקנים. רק מוות למדיניות האמריקנית הציונית באזורנו וברחבי העולם, מדיניות המבוססת על כוח ודיכוי העמים הכבושים".

מוות לישראל: "אין הכוונה ליהודים הילידים המתגוררים בפלסטין מזה מאות בשנים, התכוונו בכך ליישות המדינית הגזענית המושתלת בגוף אומתנו האסלאמית ובאזורנו הערבי".

קללה על היהודים: "איננו מתכוונים בכך לכל מי שדבק בדת היהודית. אנו מתכוונים בכך לאלו שקילל אותם אללה בספרנו הקוראן הקדוש, בהתאם לרצון האל המתבטא מקללה הזו, ובדרך זו נמשיך וננהג גם היום".

אהה! עתה התבהרו הדברים.

החות'ים לא מכלילים – הבעיה לא באמריקנים, אלא באמריקניות. והלא כל אחד מתומכי ופעילי החות'ים בתימן קרא לפחות פעם אחת את אדוארד סעיד ומכיר היטב את תיאוריות הפוסט-קולוניאליזם, לצד ההגות של פראנץ פאנון על הכיבוש המערבי. ברור לכל אדם – שהשנאה התהומית לאסלאם אינה מעוורת אותו – שכל קריאת "מוות לאמריקה!" מפיו של חות'י מלוות בכוונת הלב, האומרת: "רק למדיניות האמריקנית במזרח-התיכון-ולא-לאזרחים-לתיירים-לעיתונאים-לסוחרים-ולפקידים". זה הרי מופיע גם באמנה החות'ית לזכויות אדם. נו, כן.. שם.. באותיות הקטנות מתחת לכוכבית.

באשר ליהודים הילידים – הללו מפלסטין ההיסטורית, שדבקים בדת היהודית – הם יכולים להשאר רגועים. והרי לא אליהם התייחס הנביא מוחמד בקוראן, כשאמר: "הילחמו באנשים אשר אינם מאמינים באללה ולא ביום האחרון ואינם מקדשים את אשר קידשו אללה ושליחו, ואינם מחזיקים בדת האמת – אלה בהם אשר ניתן להם הספר – עד אשר ישלמו את הגִ'יזְיָה [מס הגולגולת] במו ידיהם, בעודם מושפלים" (סורה 9, 29).

ואם אותם יהודים גם לא סובלים את האומה האמריקנית האימפריאליסטית האכזרית – זו שפולשת לאדמות זרים ללא כל התגרות כדי לבזוז את משאבי הטבע שלהן (כמו תימן, כמובן, שידועה במבחר ומיטב משאבי הטבע שלה) – הסיבה לחשש רחוקה עוד יותר. סוף סוף, מדובר בארגונצ'יק שיעי ג'יהאדיסטי קטן ונחמד, שמקבל פקודות מאיראן ונשק כימי מסוריה. הרי כשיתחילו שוב הצרות בדמות טילים שיירו החזבאללה (בעלי בריתם של החות'ים) למשל, תמיד אפשר לברוח לצפון תימן, שם כולם חיים בבטחה ובשלום.

תודה לבלוגר 'זקן ציון' על ההפנייה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *