כחלון לתושב: אתבע אותך דיבה

צמרת 'כולנו' הגיעה חדורת מוטיבציה לפסגת זאב בירושלים, אך גילתה שהיא מדשדשת לא רק בסקרים, אלא גם בכנסים. כחלון נשאל על תשובה, והגיב בחריפות.

דיבר על כלכלה, נשאל על ביטחון. כחלון במסיבת הצעירים של כולנו. צילום: תומר נויברג, פלאש90

ביום ראשון האחרון הגיעו כאלף מאוכזבי ליכוד לכנס של משה כחלון באשדוד. כחלון קיווה לשמור על המגמה החיובית גם ביום למחרת, אך תושבי פסגת זאב הירושלמית הרסו לו את החגיגה. כחלון, מייקל אורן, רחל עזריה ואפילו צגה מלקו, שנפסלה מלהתמודד לכנסת, נראו רעננים וחדורי מוטיבציה, אך לצערם, 84 המושבים הריקים שניצבו מולם סירבו לשתף פעולה.

כחלון מתקן החלומות

מרבית הנוכחים באולם היו מעל גיל ארבעים, רובם ככולם הצביעו ליכוד בבחירות האחרונות. אחד מהם הוא אלי, תושב פסגת זאב שעלה ממרוקו לפני שנים רבות. "כחלון עשה מעשה חמור ביותר כאשר עזב את הליכוד" אומר לי אלי, "אם הוא לא היה עוזב את הליכוד היינו מקבלים 28 מנדטים גם בלי ליברמן. אבל הוא הרס את הליכוד ותקע את כל המערכת הפוליטית". גל גגולה, רכז הפעילות של כחלון בפסגת זאב ויזם בנייה, מנסה להעמיד אותו על טעותו: "אם כחלון יעשה רק עשרים אחוז ממה שהוא אומר, זה כבר יהיה נפלא". יפה שב'כולנו' הפנימו במהרה את המונח ריאל פוליטיק.

האולם החל לתפוס נפח של אנשים, אך מניתוח הנוף האנושי שלהם, ניכר היה שרובם פעילי "כולנו" שהגיעו מחוץ לפסגת זאב. רועי פולקמן, מבכירי הפעילים במפלגת 'כולנו' הקריא קטע קצר מ"מתקן החלומות" של אורי אורבך ז"ל, ומיד מצא דרך לסובב את המחווה היפה לצרכים הפוליטיים של הבוס: "אני רוצה להקדיש את הקטע למשה שבשבילי הוא מתקן החלומות שלנו בבחירות".

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים, חשה במגרשה הביתי והרשתה לעצמה להתחפש ערב אחד לרפי גינת כשקראה "ע-ר-ב ט-ו-ב ירושלמים!". עזריה סיימה את חלקה, ובאולם הוקרן סרט ביוגרפי קצר בו נאמר כי במחאה החברתית, כחלון, שהיה אז שר התקשורת של נתניהו, "יצא נגד מפלגת הליכוד". דימיון פורה, מסתבר, לא חסר במפלגת כולנו.

איפה האנשים? האולם בו נערך הכנס של כחלון
איפה האנשים? האולם בו נערך הכנס של כחלון

"שר אוצר – רק עם 15 מנדטים"

בכולנו שמרו את המנה העיקרית לסוף, כשכחלון עלה על הבמה. "מי כאן לא עוזר לילדים שלו לעשות שיעורים?", תהה יו"ר כולנו, שריקד במיומנות בין שמאל לימין כלכלי, "למה אנחנו צריכים לעשות את זה? כי המדינה לא עושה את זה".

כחלון גם לא התחמק משאלת מיליון הדולר — מה ההבדל בינו לבין יאיר לפיד. "אני מסכים עם לפיד שאפשר להגדיל את הגרעון", אומר כחלון, "אבל רק אם אתה מנתב את הכסף למקומות הנכונים: להשקיע בפריפריה, להשקיע בעסקים הקטנים, לתת לאנשים להתקדם ולתת לאנשים פרטיים ועסקים קטנים מסגרות אשראי ריאליות".

במעט הזמן שכחלון דיבר, התפרצו לדבריו אנשים מהקהל שהקשו בשאלות, והבהירו ל'כולנו' כי הדרך לכיבוש מעוז ליכוד כמו פסגת זאב, עוד רחוקה. כחלון הודה כי מצבו בסקרים אינו מרנין, ופנה לבאי הכנס במסר כנה: "בלי 15 מנדטים לפחות, לא אוכל להיות באוצר". בתגובה להאשמה מצד אחד האורחים כי קיבל משכורת מיצחק תשובה בתקופתו במכללת נתניה, איים כחלון בתביעת דיבה.

כחלון היה משוכנע כי יוכל להתמקד אך ורק בנושא החברתי-כלכלי, אך שכח את המצב הביטחוני המעורער בפסגת זאב, אותו סיקרנו בהרחבה ב'מידה'. צירוף של הבטחוניסט של הסיעה, יואב גלנט, היה יכול לסייע לו בנקודה זו. "מילה אחת לא אמרת איך תטפל בטרור נגדנו משועפאט", תהה תושב השכונה אריאל ריגלר, אך כחלון לא ממש התייחס לשאלה, ומיהר ל"חוג בית נוסף". כחלון מעוניין למשוך אליו מאוכזבי נתניהו על רקע המצב הכלכלי, אך דווקא חוסר הקוהרנטיות שלו בנושא הביטחוני עשויה למנוע תנועת הליכודניקים מהשכונות, כחלונה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. בתחילת הערב שאלתי אותך (האיש המבוגר 60+)כאשר ישבת בלובי מול הטלוויזיה, והזנת מידע למחשב שלך, מטעם מי אתה מסקר את המפגש , ענית "מידה" בהא. קריאת הסקירה שלך מלמדת על כך ששנינו היינו כנראה בשני אירועים שונים בשל עולם מקביל. אתה הגעת עם אג'נדה ואני באתי לשמוע וגם ובעיקר להקשיב. חבל שהדיווח שלך מוטה ואינו אמת. לטעון כי 84 מושבים היו ריקים כאשר סה"כ סודרו כ100 כסאות וכ95 היו תפוסים ועוד 15 איש עמדו מסביב זה לא הוגן. לזכותו של כחלון יאמר כי הוא מתמקד בנושא הכלכלי-חברתי לא באירן לא בחמאס ולא ה"טרור שמגיע משועפאט" איך הגעת למסקנה שמה שמציק לתושבי השכונה זו יותר מכל זה הטרור? לגבי הצעיר ששאל על הקשר והמימון שמגיע כביכול מתשובה, כחלון ענה כי השיב לכך תשובה מלאה זו נמצאת בדה-מרקר ששיבח אותו על כך וכדאי לכן שיעיין בה, בנוסף הסביר לו בטון אבהי כי חבל שהבחור חוזר על שקר, זו השמצה שיכולה לסבך אותו בתביעת דיבה. רחל עזריה אף הראתה לבחור את הכתבה בטלפון הסלולארי שלה והבחור נרגע. הוא השתכנע הכתב לא. אף אחד לא מצפה מעיתונאי שמדווח להזדהות עם דברי המועמדים הפוליטיים, מעיתונאי מצפים לדיווח אמת. לפרשנות ועמדה אישית יש מקום בטור דעה. כאיש ימין הייתי מצפה לסקירה מקצועית ואובייקטיבית ולא מוטה בבמה שהיא של הימין. כנראה שמחלת העיתונאים מהשמאל על סקירה סקטוריאלית מוטה וחד ממדית חדרה גם לימין וחבל. באשר לאיש הליכוד המתוסכל הוא צריך לדעת כי האוייב העיקרי של הליכוד הוא הליכוד עצמו ואופן התנהלותו ראה דוח מבקר המדינה על השערוריה בבית רוה"מ

    1. "בנוסף הסביר לו בטון אבהי כי…זו השמצה שיכול לסבך אותו בתביעת דיבה."
      גדול! זה כמו בדואים שבאים אליך לעסק ומסבירים בטון מודאג שחוסר רצון לשלם להם זה קמצנות שעלולה לסבך אותו בשריפה?
      ובלי קשר לכמה זה מדאיג את מי, הייתי רוצה שלנבחר ציבור יהיו תשובות גם לטרור משועפט

    2. משה, למה עמדו 15 אנשים מסביב אם היו כיסאות פנויים? ועוד, אתה טוען שהכתב שיקר והתפוסה הייתה מלאה. אבל אתה מבין, הכתב פירסם תמונה המאוששת את טענתו. מצד שני אתה לא גיבית את טענותיך בכלום. אם האירוע היה מלא, לא צריך להכביר במילים. צריך רק להעלות תמונה.

  2. חבל שאתה משקר ומטעה את קוראיך, האולם היה מלא ויש לי גם תמונות לשלוח כדי להוכיח את זה. במקרה, הייתי שם.

  3. אני לא נוהג להגיב לטוקבקטים ובוודאי שלא לטוקבטקיסטים בתשלום מטעם 'כולנו' ואני עושה זאת כעת רק כהבהרה למען ציבור הקוראים:
    א.הכל מתועד. כל עובדה מגובה בעדויות קונקרטיות: תמונות, וידיאו והקלטות (כמו כל כתבה שאני מפרסם)
    ב.התמונה המופיעה בכתבה צולמה בשעה 19:38 (כמעט 40 דקות לאחר השעה בה האירוע היה אמור להתחיל). מוזמנים לספור כמה כסאות סודרו.
    ג.הציטוט המדויק של כחלון (שגם הוא הוקלט): "אתה עוד רגע תסתבך בתביעת דיבה".

    1. מר בזיון למדיה הישראלית שלום
      כמובן שאני בתשלום, כולנו בתשלום, הרי אם מישהו סותר את דעתך הוא בבירור נשלח כדי להרוס לך את היום, אבל אם היית כתב ולא עוד אחד שנתנו לו תור באתר כלשהו ברשת הישראלית היית בודק ובקלות יכולת לראות את הפרופיל של בפייסבוק ולגלות ש..

      1. אני לא גר בארץ
      2. אני לא מהתומכים של כולנו

      לגבי הטענות שלך, אם הכל מתועד אז יאללה, תעלה עוד פוסט קיקיוני ותוכיח ל שאנחנו טועים.
      לגבי הציטוט, בכתב הכל שונה כי אין קישוריות, אז מאוד קל להוציא מקשר את מה שנשאמר לבין מה שהובן ואתה משתמש בזה כמו שאר בעלי האג'נדה שדוחפים את דעתם במסווה של חדשות.

      קראתי את הפוסטים (לא כתבות, פוסטים) הקודמים שלך, יש לך אג'נדה והיא מוכחת שוב ושוב ושוב.

      שלך
      דביר חורף

  4. אני לא תומך כחלון, אבל גם אני מרגיש את הסיקור המוטה נגדו בכתבה זו.
    למה?

  5. איך זה יכול להיות שאין לו שום מילה ביטחונית? אפילו לא אחת? ותובע דיבה אדם שבא להקשיב לו? פלא שהיו שמה 12 איש?

  6. כחלון נהנה מפירות עבודתו של אטיאס ברפורמת הסלולר.
    הקרדיט שמגיע לכחלון הוא בעיקר על הורדת מחיר הקישוריות.
    מעבר לזה הוא בעיקר מנסה להיות לפיד.
    העניין הוא שללפיד יש הרבה יותר קבלות.
    אז אין פלא שכחלון מדשדש עם 8 ולפיד עולה מדי שבוע.

  7. כל כנסים של כחלון ריקים כמעט. יותר פעילים מתושבים מתעניינים ראיתי בעיניי.

    1. על מה את מדברת? בכל כנס שלו אנשים עומדים, אין מקום לשבת.. מגיבים בתשלום אתם הולכים ונהיים גרועים, לפחות שתהיה לכם נגיעה למציאות

  8. המצב העגום הוא שמבחינת ההשקפה המדינית והכלכלית, גם כחלון וגם בנט (בלי חברי התקומה) מקומם בליכוד. הפיצול הזה עושה רע למדינת ישראל.

  9. שמי אבנר המאירי, פעיל ורשום במחנה הציוני. לכותב הכתבה היסטוריה ארוכה כנגד כחלון וחבל שהוא נותן לזה להתבטא בכתבה מוטית ומנותקת. אני אישית לא נכחתי בכנס אך בני נכח שם, והיה בהלם למשמע השקרים שנרשמו פה. אותך צריך לתבוע דיבה מר אורי מקווה שכך יקרה. והקוראים עדין מחכים להוכחות שברשותך.

    1. יפה לך. אמרת "שקרים שנרשמו פה". אבל לא פירטת. אנו מעוניינים באמת. פרט הסבר ונמק באילו שקרים מדובר. עצם הימנעותך מטענות קונקרטיות מטיל צל כבד על אמינותך.