דיווח: אובמה בונה מאגר גזע על אזרחי ארה"ב

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מקדם מאגר נתונים על בסיס גזעי, והנתונים יהיו חשופים ברשת האינטרנט. האם האפליה המתקנת איבדה את דרכה?

ממשל אובמה יוזם פרויקט למעקב אחר הזהות האתנית והגזעית של אזרחי ארצות הברית • המידע ישמש לתיעוד חוסר השיוויון בין אזרחי המדינה, כדי להשיג "צדק גזעי כלכלי" • כש"האפליה המתקנת" יוצאת מכלל שליטה

איסוף נתונים גזעיים של אמריקאים, ברק אובמה. בתמונה: חיילים אמריקאים בכל מיני צבעים
איסוף נתונים גזעיים של אמריקאים, ברק אובמה. בתמונה: חיילים אמריקאים בכל מיני צבעים

חלק משמעותי במורשת הטוטליטרית של הנשיא אובמה יהיה פרויקט איסוף נתונים פדרלי חסר תקדים. מדובר באיסוף כולל וחודרני של כל הנתונים האישיים של כל אזרחי ארצות הברית על בסיס גזעי ותוך מיפוי החלוקה הגיאוגרפית של הגזעים בכל מקום בארצות הברית. כך מדווח פול ספרי, עמית מחקר במכון הובר, במאמר מפורט שפרסם אתמול בניו יורק פוסט.
לפי ספרי, הממשלה תדחוף עצמה דרך חור המנעול אל בנק המידע האישי ביותר אודות אזרחי אמריקה על בסיס מיקום גיאוגרפי כשהמטרה היא השגת "צדק גזעי כלכלי". מושג חדש. בקרוב באתר הפרוגרסיבי הסמוך לביתך ובשפה העברית.

הנתונים כבר נאספים

 

האמריקנים אינם מודעים לכך שהסטטיסטיקאים של הנשיא אובמה המרחרחים אחר כל נתון הקשור למוצא גזעי, חופרים במרץ כדי להשיג נתונים על מצב הבריאות, הלוואות לשיכון, כרטיסי אשראי ומקום עבודה – הכל לפי חתך גזעי. כך, לפי הניו יורק פוסט, הנתונים ימוקמו על מפת שכונות ארצית וייאספו נתונים אפילו על רמת המשמעת של הילדים בבית הספר, על פי המוצא הגזעי של ההורים. כל זה למען תיעוד חוסר-השוויון בין המיעוטים השונים לבין הלבנים. האוכלוסייה בארצות הברית תחולק לארבעה חתכים: לבנים, אסיאתיים, שחורים ולטינים.
המאגר הסטטיסטי האורווליאני הזה, לפי הגדרת הכותב פול ספרי, כבר משמש את אובמה להצגת תיקים נגד בנקים שלא מעניקים מספיק הלוואות בריבית פריים הקרובה לאפס לבני מיעוטים, נגד בתי ספר שמשעים יותר מדי שחורים. ואפילו נגד ערים שאינן מספקות מספיק פתרונות דיור לבעלי הכנסות נמוכות. האשמות מופנות עם תיעוד מלא גם כלפי מעסיקים שמסרבים משום מה לתת הזדמנות תעסוקתית שווה לשחורים בעלי עבר פלילי.
המשימה של ברק (האח הגדול) אובמה היא שהמאגר הפולשני הזה יתפקד במלואו לפני תום הקדנציה שלו. הסיפור המזעזע הוא, שרוב הנתונים שנצברים על האזרחים על בסיס מוצא גזעי יהיו נגישים באופן חופשי ברשת. בקיצור, חופשי זה לגמרי לא לבד.
"ארגוני זכויות אזרח יוכלו לקבל את הנתונים של שיטת המיפוי המתוחכמת (על פי מוצא גזעי) ויוכלו להשתתף בתכנון עירוני כדי לבצע הנדסה-מחדש של שכונות. כל זה תחת הדרישות החדשות של מעורבות קהילתית", כותב פול ספרי.
הנשיא אובמה עצמו אמר: "על-ידי פתיחת מאגר הנתונים לכל דכפין כל אחד בקהילה יוכל לדרוש את שלו. אם אתה רוצה שיכון בר השגה בסביבה הקרובה אליך, עכשיו תוכל להרכיב את סל הנתונים שאתה צריך כדי להציג את התביעה שלך".

גולת הכותרת של קדנציית אובמה

נראה שהפרויקט החדש שמתפרסם עכשיו הוא שיא המגמה הטוטליטרית של משטר אובמה. לא חוק ביטוח הבריאות (אובמקייר) ולא הזרמת התקציבים האדירה למשק ולא פרויקט התעמולה האדיר בתקשורת למען נשיאותו – כל הנטיות הטוטליטריות האלה בשלטונו של אובמה מחווירות אל מול המפעל החדש של מאגר הנתונים שייעצב את מפת הגזעים באמריקה וישאף למטרה של האוטופיה החדשה: "צדק גזעי כלכלי". על הבסיס הזה ניתן יהיה – וזה כבר נעשה – להרשיע קבוצות אוכלוסייה ולעצב מחדש את תפיסת האזרחות והפרטיות בברית המועצות האמריקניות. אדם כבר לא יהיה זכאי לאוטונומיה של פרטיות המוגנת על פי החוקה; מיצור אוטונומי עצמאי הוא יהפוך לבעל זהות תלוית-קהילה ותלוית-מוצא.
זה יהיה ההיפך מכור ההיתוך שדרש ואפשר לכל המהגרים לאמריקה להיקלט בתוך זהות אמריקנית ערכית ותרבותית מסוימת. האידיאולוגיה הפרוגרסיבית מצאה את קצין המבצעים האולטימטיבי שלה שישליך מנגד את ערכי הזהות התרבות והערכים המשותפים ובמקומם יופיע סרגל השוויון המכאני המלא בין גזעים. השאיפה תהיה שוב להאחדה נטולת-זהות. ובעיקר נחזה בתהליך של פרויקט הנדסה חברתית שלא היה כמוהו בתולדות ארצות הברית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. לא סתם אח גדול,אלא חליף עולמי עם נשק גרעיני. איך ההיסטוריה שוב מבעבעת שתי מפלצות שיתחרו הפעם על העולם כולו. אובמה ופוטין.

  2. אוי בו-הו. הממשלה אוספת מידע סטטיסטי ומפרסמת אותו בלי זיהוי של פרטים אישיים כדי שלאנשים יהיה מידע מהימן על המדינה שבה הם חיים.
    בסוף היא עוד תשפר את היכולת שלה לתפקד, רחמנאה ליצלן, ואז איך נוכל לבקר אותה?
    איזה בלבול מוח המאמר הזה, בחיי.

  3. גזענות בשם ההתנגדות לגזענות, מלחמה בשביל שלום.. השיחדש של השמאל מאפשר להם לעשות את כל זה בשקט מצפוני מופלא.

    1984 צריך להיות ספר חובה במערכת החינוך.

  4. אובאמה יתגלה מתישהו כמושתל העולם המוסלמי בבית הלבן שכן זיקתו לעולם הערבי (המאוד לא מתון) וזניחת בני בריתם של ארה"ב בראש מעייניו.
    ההיסטריה אומנם תשפוט אך בינתיים זרעי הפורענים לא רק שנשתלו אלא מתחילים בפריחתם.

  5. הדבר הזה כבר קיים ופועל מזמן.
    תנסו להיכנס לאתר של בית-ספר אמריקאי כלשהו ותראו שיש שם חתך אוכלוסיה לפי גזעים.
    אבל הכוונה היא אחרת. כשיש לך חתך כזה, אתה עושה את הבחירות שלך אחרת.

  6. על פי המאמר המקורי והמחקר שמאחוריו, הכוונה היא לאזן בכוח את אי השוויון באיזורי מגורים. כבר בימים אלה עיריות שמקבלות תקציבים פדרליים (כגון ניו-יורק) מחוייבת בבניה מסובסדת עבור כושים והיספנים בשכונות יוקרה של לבנים, לשם תעבור האוכלוסיה הנחשלת שחיה היום בשכונות עוני.
    ברור שהתהליך יוביל לבריחה של הלבנים בעלי האמצעים לאיזורים שאינם מקבלים סיוע פדרלי. יתכן מאד שלהרי הקטסקיל לא הרחק ממנהטן צפויה עדנה מחודשת.
    זהבדיוק התהלך שקרה במחוז הברונקס בניו-יורק. מחוז בו גרו עשירי העיר ובדרומו קהילה יהודית עשירה ומשגשגת. הברונקס כיום הוא מרכז פשע מוזנח שעזה נראית לידו כשוויץ.

  7. בדיוק כמו השיטה הקומוניסטית שבה החרוצים מממנים את הנרפים והבטלנים – גם כאן המדינה מבקשת להיכנס לכיסים של אזרחים שעמלו וטרחו, כדי להכריח אותם לתמוך בפרזיטים.