משטרת מחשבות באונ' העברית: מרצים קוראים להשתיק סטודנטים ימנים

מרצה בכיר קורא להוציא את פעילי 'אם תרצו' מחוץ לקמפוסים ומתגאה באחידות המחשבתית באונ' העברית, מרצה אחר דרש "לסמן אותם", ואחד אחר הציע לאסור עליהם להתבטא

כניסה רק לשמאלנים? האוניברסיטה העברית בהר הצופים. צילום: פלאש90

בסטטוס שפרסם אתמול בפייסבוק הציע פרופסור עמירם גולדבלום, פרופסור לכימיה באוניברסיטה העברית, ממייסדי 'שלום עכשיו' וחבר הנהלה ב'קרן החדשה', לגרש את פעילי 'אם תרצו' מהקמפוסים: "מתן אישור לפעילות של תאי 'אם תרצו' באוניברסיטאות בישראל היא אישור להפצת הסתה ופאשיזם בתחומי האוניברסיטה, דבר שמנוגד לאופיה של אקדמיה". כך כתב, והצהיר כי לדעתו "האקדמיה בישראל צריכה להקיא את אם תרצו מתוכה".

גולדבלום לא נשאר לבד, ואנשי אקדמיה בכירים מאותה אוניברסיטה הצטרפו לחגיגה: ד"ר עופר כסיף, מרצה בחוג למדע המדינה שבעבר גידף וקילל סטודנטים מ'אם תרצו' וצעק לעברם 'חלאות' ו'זבלים', הביע תמיכה בדבריו והוסיף כי "לפשיסטים וגזענים אסור לתת את החופש והזכות להסית ולהפיץ את תעמולתם המחליאה"; ופרופסור אלון הראל, מהפקולטה למשפטים לא פחות, הציע "לסמן את הבריונים האלו".

גולדבלום לא הסתפק בקריאה "להקיא" את 'אם תרצו' מהקמפוסים, והוסיף התרברבות בנוגע ליעילותה המוחלטת של משטרת המחשבות השמאלנית ובאחידות המחשבתית של אנשי הסגל: "באוניברסיטה העברית אינני מודע לאיש סגל אחד ויחיד מבין מאות רבות שמזדהה עם הפאשיסטים של אם תרצו, אבל אני מודע לרבים מאוד שמתעבים את הארגון הזה ואת תא האוניברסיטה שלו".

כידוע לכל ימני שדרך באחד מהחוגים הללו, משטרת המחשבות האקדמית פועלת בדרך-כלל בדרכים עקיפות, ברמיזות, בעקיצות, בוועדות עלומות וכינוסים פרטיים. האקדמאים יודעים לקדם רק אנשי סגל שמתיישרים עם עמדות "נאורות", לנצל את החופש האקדמי כדי להרכיב תכניות לימודים מוטות, לרמוז לסטודנטים מהן העמדות ה"נכונות" שיתקבלו בברכה ויזכו את משמיעיהן בציונים גבוהים ובאפשרות לקריירה אקדמית, ומהן העמדות שאינן תקינות ועל כן מוטב לאוחזים בהן לשתוק.

רק במקרים נדירים, כמו במקרה הזה, הזעם השמאלני מתפרץ, וחושף ללא כחל וסרק את עולם האמונות והנורמות הפנימי של שלושת המרצים. המרצים הללו מאששים את כל מה שכל סטודנט ימני ידע בתוך תוכו, גם אם נאלץ לשתוק על כך: הוא מסומן. הוא מודר. הוא מופלה לרעה בשל אמונותיו ועמדותיו.

הייתי באוניברסיטה העברית כסטודנט וכאחד מראשי 'אם תרצו' במשך מספר שנים. אני יכול להעיד על אינספור מקרים שבהם ניגשו אליי סטודנטים ובשקט בשקט, בהסתודדות בפינה כשאיש לא רואה, התוודו בפניי שלו לא היו חוששים לעתידם או לציוניהם הם היו מביעים בנו תמיכה פומבית.

כך, כמו אנוסים, מתנהלים אנשי אקדמיה ימנים הנתונים למרותם של "נאורים" דוגמת גולדבלום, כסיף והראל. הצטערתי על אותם סטודנטים, אבל לא יכולתי להאשים אותם. איך אמור לחוש סטודנט באווירה כזו? איך יעז להביע דעה, כשהאנשים שאחראים על התואר שלו, על ציוניו ועתידו, מתבטאים כך? איך יחוש סטודנט לתואר שני החולם על קריירה אקדמית? הרי אני זוכר באופן אישי את המבטים מלאי המשטמה שהפנו לעברי מרציי כשהובלתי מאבקים למען חופש אקדמי בקמפוסים. לימני שמעוניין בהצלחה אקדמית אין ברירה אלא לשמור נפשו מהזדהות ומהבעת דעתו.

הצביעות זועקת לשמיים כאשר אותם מרצים בדיוק מגלגלים עיניים לשמיים וזועקים על חופש ביטוי ופרקטיקות של דיכוי מצד ימין. איזה חוסר מודעות עצמית. באוניברסיטה הרי אתם המשטר, אתם הכוח, אתם השררה. הדיבור שלכם משתיק אחרים, שעל חינוכם והשכלתם אתם האחראים.

ועוד צריך להוסיף: לא רק שאתם הכוח, אתם עובדי מדינה. מרצים לסטודנטים באוניברסיטאות ומכללות ציבוריות. הציבור, כולל הימני, כולל סטודנטים שמזדהים עם אם תרצו, מממן את המשכורת שלכם. אתם חייבים להשיב לאותו ציבור טובה והגינות, לא כוחנות ושנאה. זו חובתכם המוסרית והחוקית, ואתם מועלים בה.

חשוב לציין, בשעה שגולדבלום מתגאה באחידות המחשבתית של סגל האוניברסיטה העברית, סקרים שנערכו בשבועות האחרונים מלמדים שרוב גדול בחברה הישראלית מזדהה דווקא עם 'אם תרצו' ומסתייג מפעילות השמאל הרדיקלי. גולדבלום, כסיף והראל, קוראים למעשה להשתיק, להגביל ולהרתיע עשרות אחוזים מהסטודנטים שלהם.

הגיע הזמן להתערב ולהכריע בסוגיות הללו. האם התבטאויות גסות כאלו, בהן מרצים קוראים לעמיתיהם לנצל את כוחם וסמכותם כדי להתנכל לסטודנטים בעלי עמדות פוליטיות שונות משלהם, הן עילה להדחה מיידית מסגל האוניברסיטה? האם מוסד המתיימר להתנהל בהתאם לסטנדרטים של חירות המחשבה וחופש הביטוי יכול להשלים עם קריאה מפורשת לסתימת פיות ועם מדיניות של הפחדה מצד מרצים כלפי סטודנטים?

עניין זה צריך להיות מונח לפתחו של שר החינוך נפתלי בנט. ראשי האוניברסיטה העברית נכשלו שוב ושוב בטיפול בדיכוי ובהשתקת סטודנטים בין כותלי המוסד שאותו הם מנהלים. הגיע הזמן לקחת את המושכות ולהחזיר לאוניברסיטה את חירות הדעה והביטוי הראויים לה. זו אחריותו של שר החינוך כלפי עשרות-אלפי סטודנטים, שרבים מהם ממצביעיו, המשוועים להוגנות והגינות מצד המוסד הציבורי הזה המצוי תחת אחריותו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

53 תגובות למאמר

  1. מה שקרוי אצל הכותב "חופש הבעת דיעה" התברר ב"אם תרצו" כחופש הסתה , איומים ואף להתפרצות לכיתה בסגנון פלוגות סער זה הגיע, בשיעור שלי – שעליו כבר נענשו. לא עוד. אם תרצו לא יאיימו עלי ועל שכמותי, לא יסתמו לי ולאחרים את הפה כפי שהם מתאמצים והחוקים שהם מנסים להעביר, בסגנון המוכר כל כך של הפשיסטים במקומות הידועים לכל – לא יצלחו, גם אם הם יהיו רוב – והיה רוב מוחלט ל"עם" במדינות פשיסטיות ואף במדינות גרועות מזה..

    1. כל הכבוד על הנכונות להגיב. אשמח לשמוע דוגמאות למה שאתה מכנה "הסתה". כי לפי מה שידוע לי על "אם תרצו", אני בספק גדול אם מישהו שחופש הביטוי חשוב לו היה קורא להוציא אותם מהאוניברסיטאות.

    2. יכלת לכתוב, התפרצות לכתה בסגנון תנועות שמאל עולמיות. הבחירה שלך מראה על המחשבה – שלך-.
      שימוש בהפחדות וראיית כל אי הסכמה ומחשבה אחרת כאיום עליך מעידה עליך, לא עליהם. חבל.

    3. בקרוב המדינה הזו תקיא מתוכה את אנשי האקדמיה הנאלחים והמזוהמים, שתולי הקרן החדשה להשמדת ישראל !

    4. תגיב לעניין – אתה תומך או לא בסתימת פיות?
      אם פלוגת סער היתה פורצת אליך לשיעור כנראה שלא היית בחיים לכתוב את התגובה.
      מה שאתם עושים לאחרים זה מותר אבל כשעושים לכם פאשיזם….
      אינטלקטואל בשקל )למעשה יותר מדי שקלים אבל זה לא בידיים שלי(

    5. אם היית מסוגל להישר מבט אל המראה היית מזדעזע מדמות המפלצת הניבטת ממנה. עם מרצים מסוגך אפשר לסגור את העברית. גועל נפש!

    6. מה שברור מתגובתך הוא שלמעשה המצב הרצוי מבחינתך הוא להחליף את העם הזה. ומה שבולט עוד יותר הוא לא השקפת עולם אלא פשוט שנאה גזענית ומתנשאת כלפי העם הזה שבחר במי שחושב אחרת ממך,ברב מוחץ ובבחירות דמוקרטיות ,אשר לו היתה בך מעט יושרה אינטלקטואלית היית מכבד את תוצאותיה.

    7. אוהו, הפרובינציה הכפרית שלנו התעוררה? האם לא מאסת בחיקוי האחרים תחת איצטלת המקוריות?

      פירות ידיך הלכו והקצינו(שלום עכשיו) ומה הפלא שאתה מקצין?

      האם הפרופסור המכובד לא קרא את מאמרו של צבי לם ז"ל על אידאולוגיות? והנה הלשון המטאפורית(פלוגות הסער) והמשפט הפרה-תיאורטי(לא ישתיקו אותנו).

      אם אלו הם הפרופסורים שלנו מה הפלא שאנו מתדרדרים במדרג האקדמי-העולמי בקצב מהיר יותר מאשר ירידת ערך המטבע של זימבבואה?

      לצערי, האקדמיה הישראלית, בתחומי מדעי הרוח והחברה, לוקה בחשבית-יחד שמולידה ממסד הדומה יותר לכנסיה הקתולית במאה ה-10 מאשר למרחב דמוקרטי-ליברלי במאה ה-21…

    8. כולם משתינים בבריכה אבל חטא ההיבריס הביא אותך להשתין מהמקפצה
      בלשון האם למה מי הם
      למה מה יעשו לי

      עמירם גולדבלום בספשו מיין קמפף היטלרמתאר שיטות
      בהן משתמשים אנשי השמאל שיטות זהות לכללי ההתנהלות של היטלר והגוש הפשיסטוקומוניסטי
      סמן מטרה המצא מותגים כמו "פלסטין"שלא היתה קיימת מעולם תוסיף לזה "כיבוש" שלא היה מעולם ויש לך כעת 2 מותגים שקריים שתחזור עליהם בלי סוף והרי לך אמת צרופה שמתהווה תוך תהליך – ובכך אתה ושכמותך המצאתם את האג'נדה שמקדמת את חיסול מדינת ישראל

      כך כתב היטלר: בערות ההמון הרחב באשר למהותו הפנימית של היהודי, וצרות המוח והאטימות היהירה של השכבות הגבוהות, הופכים על נקלה את העם קרבן למסע השקרים היהודי. בעוד השכבות הגבוהות בפחדנותן הטבעית מפנות עורף לאדם המותקף על-ידי היהודי, בשקרים ובהשמצה, מאמין ההמון הרחב לכל דבר ברוב טיפשותו או תמימותו. שלטונות המדינה, לעומת זאת, מתעטפים בשתיקה, או כדי לשים קץ לתעלולי העיתונות היהודית, רודפים את המותקף שלא בצדק – בעיני לבלר מטומטם נחשב הדבר כשמירה על סמכות המדינה והבטחת השקט והסדר. :

      תחליף "יהודי" ב"ישראלי ציוני
      "תחילף "בערות ההמון" ב"בערות אנשי השמאל בארץ ובעולם ובינגו יש לך אבא רוחני חדש

    9. עם אנשים כמוך האוניברסיטה העברית יכולה להתחרות עם אוניברסיטת ביר-זית בכמות השנאה למדינת ישראל
      מרוב שאתם מקיפים את עצמכם בשיבוטים שלכם, אתם מנותקים מהמציאות לחלוטין
      בראתם לכם עולם משל עצמכם בתוך האוניברסיטה ומבחינתכם כל מה שמחוץ לבועת המחייה שלכם הוא פאשיסטי ודורסני
      כולי תקווה שיפטרו אותך לאלתר, בושה לעם ישראל שאדם כמוך מחנך את דור העתיד.

    10. גולדבלום, אגב, מה הבעיה שלך עם פשיזם? הרי חבריך בשמאל העריצו את מוסוליני הערצת מוות, אתה מוזמן לקרוא על כך בספרו של ג'ונה גולדברג "פשיזם ליברלי".

    11. רק חבל שכשמישהו לא מסכים איתך, עונה לשטויות שאתה מדבר ומפריך אותן זה נקרא אצלך הסתה וסתימת פיות.
      אתה זה שסותם פיות לאחרים במשך שנים, שמפלה ומונע מאחרים להתקדם כי הדעות שלהם לא נכונות מבחינתך
      דבר חופשי אף אחד לא יסתום לך את הפה אבל לא רק לך מותר לדבר
      גם חבל שהאירופאים שמו ״רובל מזהב״ בכיס שלך ולכן גם בלי שתרצה אתה מתיישר עם רוח המפקד שמנשבת משם.

    12. שלא תהיה לאף אחד דאגה זה טוב לנו, זה מעולה לנו שהשמאל ימשיך להתלכלך כל הזמן זה מצוין, סוף, סוף כל העולם רואה את הפנים האמתיות של השמאל וככה לאט, לאט השמאל יהפוך למתגונן ולמבוהל מהנורמלים בעם.

    13. מה שאני לא מבין זה איך איש כמו גולדבלום , שיש לו רקע מעניין למדי מרדד את הטענות שלו באמצעות הטחת "פאשיזם" לכל עבר . האיש לא סתם כימאי אלא מומחה בתחומו וכימיה הינה מדע רציונלי , ועם זאת תפיסותיו הפוליטיות של האיש לא הכי רציונליות בלשון המעטה. מפליא כיצד הניגודיות הזאת מתקיימת באדם אחד

    14. בל נשכח – גולדבלום גייס את המחבל המורשע עאדל הדמי לעבוד במעבדתו הכימית, עתירת חומרי כימיה מסוכנים, כי שלום עכשו רוצה שיתוף פעולה עם מחבלים

    15. גולדבלום פושע שהוגש נגדו אישום פלילי בפרשת העמותות

    16. Professor Goldblum, you are an example for those who wishes to force their ideas, in this case ideas that damage the image of Israel, and bordering with collaboration with the enemy. People like you should be fired from any academic position, everyone is disposable, including (actually definitely) you. If it were in my hands I would have fed you by force with phosphoric acid, and get rid of you. My suggestion to the students in Israel, is not to attend Professor Goldblum's classes. Get lost.

    17. מה שאתה אומר הוא שקר גס, האנשים הללו לא יזמו שום דבר.
      מה שכן: לשמאל יש נטייה לסתום את הפה לכול מי שחושב כמוהם, ולעשות הפיכות אלימות.
      ראה: מרד הסטודנטים בברקלי.

  2. המגוחך הוא שאנשי ימין דתי רבים מתהדרים בכך שהם האליטה החדשה

    הימין דומיננטי רק בתחום הפוליטי ובכוחות הביטחון.
    בכל שאר התחומים (כלכלה, משפט, אקדמיה, אמנות, קשרי חוץ ועוד ) השמאל דומיננטי. ייקח לפחות עוד דור או שניים עד שהתמונה תשתנה. וגם זאת רק אם הימין ישכיל להבין שעליו לכוון מאמצים לתחומים אלו

    ההצעה לפטר את כל המרצים, המנסים לסתום פיות לאנשי הימין, היא מגוחכת. אי אפשר להחליף את רובם המכריע של אנשי הסגל האקדמי.

    1. לו היה עיקר זמנם של אנשי הסגל האקדמי מוקדש להנחלת ידע לסטודנטים, אכן היה קשה לוותר על סותמי הפיות מביניהם, המהווים רוב חברי סגל זה.
      אולם, לפחות ב"אוניברסיטאות המחקר", מוקדש רוב זמנם של חברי הסגל למחקר (מוטה), לכתיבה (חד צדדית אנטי ציונית)ולהטפת דעותיהם על כל גבעה רמה.
      מכאן שניתן בקלות לקצץ בכמות חברי הסגל, ולהביא קומץ אנשי מקצוע חסרי פניות, שישקיעו את זמנם בהוראה ולא בתועמלנות שמאל.
      למרבה הפלא הדבר יחסוך בתקציבי ההשכלה הגבוהה, ויאפשר החזרת מומחים ישראלים שנאלצו לרדת בחיפושי עבודה.
      מל"ג, אייך?

    2. שטויות , ברגע שיתחילו לפטר את הקיצוניים בינכם , המסיתים , המדיחים ואלו שלא מלמדים אלא מטילים טרור אידיאולוגי , קרנפים שכמותכם יישרו קו עם הכדאיות שלכם….
      מובטח.

    3. השמאל דומיננטי גם בכוחות הביטחון ויותר מהימין

    4. קמיליה,

      אני לא מסכים איתך בדבר אחד. בנגוד למה שאת אומרת, הימין אינו דומיננטי "בכוחות הביטחון". האם ראית את הסרט השפל "שומרי הסף"? לא ייתכן ש 5 (!) ראשי השב"כ ידברו כך אלא אם כן השב"כ כארגון במשך השנים נהיה שמאלני. כן, זה יכול להיות. ומה עם מאיר דגן שלמעשה בוגד במדינה ע"י כך שהוא מגלה את התוכניות לתקוף באירן?

      אני לא מומחה אך יש לי הרגשה שגם בשב"כ וגם במוסד, ישנה תרבות שמאל, לא שונה בהרבה מאשר באקדמיה. אני מקווה שעיתונאים ישרים ואמיצים יתחקו אחרי תופעה זו.

    5. קשקוש מקושקש.יחסית למשקלם באוכלוסיה,אנשי הציונות הדתית מובילים גם בתחומים שמנית.

    6. האם מישהו נתן את דעתו מדוע מלומדים כה רבים באוניברסיטאות בישראל שמאלניים????.

    7. קמליה – על סמך מה את טוענת את זה? עובדתית, את טועה בגדול.
      יש המון אנשים בולטים בתחום המשפט, בענפים שונים באקדמיה, בטח ובטח שבכלכלה ואפילו בתחומים "קלאסיים" של השמאל החילוני כמו אמנות.. שהם ימניים ואפילו שומו שמיים, דתיים.
      אל דאגה יקירתי, אנחנו נסתדר מצויין..
      אבל האמת היא – אין שום דרישה "לפטר את כל אנשי הסגל האקדמי השמאלני". הדרישה היא להגביר את ההטרוגניות, לשבור את האחידות המחשבתית ששולטת ביותר מידי תחומים חשובים, תוך דחיקת רגליו של כל מי שחושב מחוץ לדוגמה השמאלנית הקיצונית.

  3. חברים יקרים

    אם תרצו הוא ללא ספק ארגון בריוני. אני ככלל נגד סמונים ותיוגים ובנגוד לעמירם אני גם לא חפץ לסמן אותם. ואולם אני דבק בעמדתה של שרת המשפטים שלנו חובבת הסימונים. סברתי לפיכך שנאמנותי למלומדת שקד מחייבת אותי לדרוש לסמן אישים מסוכנים למגע. אין לי ספק שאם תרצו היא תנועה מסוכנת וברוח הימים האלה סברתי שיש ללכת בדרכה של המלומדת שקד החשובה..

    1. היא מלומדת לא פחות ממך, ואף יותר. היא מהנדסת ואתה סתם משפטפטן-קשקשן חסר תועלת שבשעות הפנאי נוהג לתחוב את התנ"ך לאחוריו.

    2. אצילי הכפר משעתקים ומהדהדים את אצולת היבשת הישנה…

      אני מציע שפרופסור האמון גם על ח-י-נ-ו-ך סטודנטים לפתיחת אופקים, חשיבה ביקורתית, מידות טובות וכולי, לא יכנה את מנתגדיו 'פלוגות סער'.

      או שמא הוא יתייצב מול בבואתו הז'דנוביסטית בכל פעם שיתייצב מול המראה.

    3. כמה מביכה התגובה הצינית שלך בעיקר כמשפטן…כבוגרת האוניברסיטה העברית אני חותמת על כל מה שנאמר בכתבה! תמשיכו לסתום פיות באלימות רק אל תשכחו שלא לעולם חוסן! הימין בישראל הפסיק לשתוק לכם…טוטליטרים מחשבתיים

    4. מר הראל, האם יש לך דוגמה ל"בריונות" של אם תרצו? האם הם מסיתים לאלימות (כמו פלוגות הסער של השמאל הרדיקלי בבלעין, שמעון הצדיק וכו')? האם למעבר על החוק (כמו שמאלנים הקוראים לאי ציות?) האם הם קוראים במרומז לחיסול אנשי צה"ל (כמו אלו הקוראים לחיילי ישראל "פושעי מלחמה"?) או מסיתים להרג ילדים (כמו עיתונאים המצדיקים זריקת אבנים על בני אדם, כולל יהודים)?

      אשמח לדוגמאות.

  4. המחבל המורשע עאדל הידמי היה תלמיד וחוקר במעבדה של עמירם גולדבלום, מייסד 'שלום עכשיו' ועוכר ישראל פאנאטי

  5. בתור מחבל מורשע, רציתי להודות לעמירם גולדבלום, מייסד שלום עכשו, שהסכים להעסיק אותי במעבדתו הכימית, כל זאת כחלק מהאבק המזויין נגד היישות הציונית

  6. אוי בוהו! לא נותנים לאם תרצו לדבר בקמפוסים.
    כמובן שזה קשקוש. אם תרצו מדברים ומפגינים כמה שבא להם. אבל כן, במסגרת אקדמית – במסגרת הרצאות ודיונים בכיתה – יש משמעות לאמת ולחכמה, ומה לעשות ששני אלה לא ממש נפוצים בקרב תומכי אם תרצו. אז מה עושים מי שלא יכולים להצליח מבחינה אקדמית כי אין להם יושרה או שכל? טוענים שהמערכת אשמה. אין חדש תחת השמש.
    אולי במקום לבכות וליילל, תפתח ספר, אפילו כמה, תשכיל, ותנסה להצליח כמו כולם?

  7. לא מאמין לעמירם גולדבלום.
    הוא כותב "הסתה" אבל הוא לא מביא שום דוגמא קונקרטית להסתה לאלימות (אני גם בטוח שלא ימצא כזו אצל "אם תרצו". הם בפירוש לא אלימים).

    "התפרצות לכיתה": זה לא אתי אמנם; אך זה בא בתגובה לפעולות לא אתיות שיטתיות של מרצים שלוקחים בשבי את הסטודנטים שלהם כדי להעבירם סדנת אינדוקטרינציה. זו בפירוש פעולה מכוערת ולא אתית להכריח סטודנט לשמוע מניפסטים פוליטיים אישיים.

    בקשר ל"סתימת פיות", הרי שגולדבלום ממשיך לבלף. אף אחד לא סותם לו את הפה. להיפך, רק דואגים ליותר פלורליזם: מעתה לא רק הוא יישמע, אלא גם קולות לאומיים, ימניים, שמרניים, וכן, גם שמאלניים. לכולם יש זכות להישמע. כל זאת באופן הגון ואתי כאמור, לא תוך ניצול מרות כמו הגולדבלומים למיניהם שמכריחים סטודנטים לשמוע את הגיגיהם המשעממים.

    1. לא רק משעממים אלא גם מנותקים מהמציאות ושגויים.

  8. אולי לא נתעלם מקודקוד הפירמידה? פרופסור בן ששון שילדיו הם פעילי שמאל מוכרים ואשתו היא אחותו של אברום בורג האנטי ציוני?

  9. מניסיוני בתואר שני, לפחות במחלקות בהן אני למדתי, לא היתה אינדוקטרינציה גלויה, אך תמיד, כשהיתה רמיזה פוליטית, היא היתה לכיוון שמאל
    נחשפתי פעם אחת לצורת ביטוי חריגה ביותר של פרופסורית "פלסטנית" בעיני עצמה, שכותבת רק על הדיכוי של הפלסטינים יש לה רק זהות של קרבן נצחי. אכלו לי שתו לקחו לי, בזמן שהיא עצמה, שמה מעיד עליה שמקור משפחתה אינו מכאן… .

  10. לאשר פט,

    טענתי שהימין דומיננטי בכוחות הביטחון, כפי שנראה לי מהמינויים הבכירים האחרונים. למעשה, מהסתכלות על הרכב האוכלוסייה של בוגרי בה'ד 1 בכל השנים האחרונות
    אם יש להמתין כ 30 שנה מהרגע בו אדם סיים קורס קצינים עד מינויו לאלוף, מדובר בתהליך ארוך. הוא עוד לא הגיע אל הלשעברים הבכירים של כוחות הביטחון המופיעים בסרט שומרי הסף. אולי עוד 10 – 20 – 30 שנה הימין יהיה דומיננטי אפילו בקרב הלשעברים.

    1. אנחנו (קרי, הציבור הציוני) אוכלים היום את הפירות שנזרעו לפני 30 שנים. כל הדיסקינים והאיילונים הם הגרסה הישנה של ציונות-שמאלנות-אשכנזיות-נאורות-מפאיניקיות וכל חוסר התוחלת שמאחורי זה
      ראשי השבכ אינם מבטאים עמדה בטחונית בסרט הידוע אלא את עמדתם הפוליטית שהיא לגיטימית אך לא אובייקטיבית.
      מי שנרדם בעשיה וחלם על ברלין בוכה היום על ה"השתלטות" של הימין הפשיסטי-קיצוני-דתי וכל שאר ביטויי חוסר הדמוקרטיה שמגירים לנו כל האינטלקטואלים מטעם עצמם. .

  11. אין מה לעשות. חובה על כל סטודנט שם לעשות מעשה, כל אחד לפי יכולותיו גם אם זה מסכן את המשך לימודיו

  12. כמרצה שמתעתד להתחיל לעבוד באוניברסיטה העברית בקרוב, אני לא תומך באיסור על פעולתה של אם תרצו – תנועה נתעבת ובזויה בעיני – ברחבי הקמפוס. גם למקרתיסטים בזויים מגיע חופש ביטוי מלא. אולם מי שיעז להתפרץ להרצאות כדי לפוצץ אותן צריך לעמוד לדין משמעתי ולהיענש במלוא החומרה. כמו כן, אם הם יגישו לי את אחת העצומות שלהם היא תהפוך לטיסן ותתעופף הישר לסל הניירות.

    1. כאזרח שייאלץ לשלם את משכורתך המיותרת, אני לא תומך בביטול משרתך כמרצה- על אף היותך פוליטרוק נתעב. גם לטינופת שכמותך מגיע חופש ביטוי. אולם אם תעז להביע את דעתך הפוליטית הדוחה בכיתה נעמיד אותך לדין משמעתי ונהפוך אותך לטיסן שיעוף ממשרתו במהירות שלא האמנת שקיימת בעולמך האקדמי הזחוח והעצל

    2. אלוהים אדירים, אם דני אורבך חוזר לארץ המשמעות היא שנשמע את דעותיו השמרניות, המשמימות, המהודקות עד זרא בסיכות של תקינות פוליטית, והתפורות בתפירה גסה בחוטי מוסרנות מתייפייפת גם בכלי התקשורת בישראל. כאילו לא די לנו בשומסקי, הררי ושאר החברים המתייוונים ("קוסמופוליטיים") בלהקת המקוננות של השמאל האנטי ציוני. בטח עכשיו הוא יגיב ויטען שהוא דווקא ציוני. נו טוף…

  13. לא מבין למה המדינה מתקצבת את האוניברסיטה העברית, או בכלל כל אוניברסיטה שהיא,? למה לתקצב אותם? מה רע באוניברסיטה נחשלת כהרוורד או סטנפורד שאינם מתוקצבות על ידי משטר כל שהוא? לי ברור שאם האוניברסיטה העברית הייתה פרטית עסקית היא לא הייתה מעסיקה בבון כגולדבלום, אם חפצת חיים היא. אז באמת למה עלינו לטרוח כל כך הרבה בהתנצחות עם גולדבלום. הבה נפעל לביטול כל תמיכה בכל מוסד אקדמאי כל שהוא, ידאגו המוסדות האלו לקיומם ושלום על ישראל

  14. אני זוכר את עופר כסיף מפעילותו הסטודנטיאלית בשנות ה- 80, היה פעיל בתא קמפוס וכבר אז היה אלים וקיצוני, אנחנו בתא גלעד שלטנו באגודת הסטודנטים (לאחר מס' שנים שבהן שלט השמאל בעקבות הנזק שגרמו צחי הנגבי וישראל כץ עם תא קסטל)ותא קמפוס ארגן הפגנות אלימות בקמפוס תוך הנפת דגלי אשף (ימי האינתיפאדה הראשונה) ושלל פרובוקציות שזכו לתגובות הולמות מצידנו.עצוב שהאיש הזה הפך למרצה באוניברסיטה. לפחות שילמד מהמנטור שלו יורי פינס, קיצוני לא פחות ממנו אך בניגוד אליו, עדין ומנומס

  15. תשובה לאופיר. זה לא רק שהסגל באוניברסיטאות בארץ יקדמו רק מי שמדקלם אותם. ידוע שאחד הפרמטרים לקידום הוא מס' הפרסומים בעתונות המקצועית בחו"ל. ושם מה לעשות כמו האוניברסיטאות גם עורכי העתונות המקצועית הם שמאלנים מוצהרים ולא ידפיסו שום מאמר הסותר את האידיאולוגיה שלהם. זה קורה בעיקר במגעי הרוח והחברה (במדעים המדויקים מספיק לדיק ולא צריך בד"כ למכור אידיאולויה. לכן רוב השמאלנות בארץ ובחו"ל הם במדעי החברה והרוח.)

  16. היהודו-נאצים אינם בדיוק עובדי מדינה,אך אכן המדינה מממנת.הגיע הזמן להפעיל חופש הדיבור וההתאגדות,אך לא חופש ההסתה.גולדבלום מצבטא בצורה שטנית.

  17. להם זה בסדר חצרוני וגרבוז ועוד פרופסורים עם תרבות החרא …