סטודנטים יהודים ופלסטינים פוצצו אירוע של פעיל פלסטיני – כי דיבר בגנות החמאס

פעיל זכויות האדם הפלסטיני באסם עיד הגיע להרצות בפני סטודנטים בשיקגו. האירוע פוצץ לאחר שהעביר ביקורת על החמאס והפת"ח

לא מספיק השמיץ את ישראל; באסם עיד. צילומסך יוטיוב

יהודים פרו-פלסטינים וערבים תושבי עזה מסרבים להיות אויבים: ביום חמישי האחרון (18.2) הוזמן פעיל זכויות האדם הפלסטיני באסם עיד להרצות בפני קבוצת סטודנטים של 'הלל' באוניברסיטת שיקגו, עד שהורד מהבמה כשסטודנטים פעילי BDS פוצצו את ההרצאה.

בסרטון שהופץ ביוטיוב, נראים תומך ג'יי-סטריט, יהודי פרו-פלסטיני, תושב עזה ואחרים הזועמים על עיד, משום שלטענתם הוא פוגע באג'נדה הפוליטית שלהם כשהוא מדבר בפומבי נגד הרשות הפלסטינית, במקום לגנות את ישראל.

התקרית אירעה בשלב השאלות מהקהל. סטודנט שחובש כאפייה תקף את עיד על שהתבטא אודות המחלוקת בין פת"ח וחמאס, במקום על הנזקים שישראל גורמת: "דיברת על המחלוקות של הפלסטינים, מדוע הם מופרדים. על פלסטינים שעובדים בהתנחלויות. דיברת על הפלסטינים שצריכים לעבור את המחסומים. דיברת על איך ה-BDS פוגע בפרנסה של הפלסטינים. אבל אולי תדבר על מה שהביא אותנו לזה, מה שהביא אותנו ל"מחלוקות" האלו, על כך שהפלסטינים צריכים לעבוד עבור הכובשים שלהם. תוכל לדבר על עזה שנהרסה ארבע פעמים ומדוע אתה קורה לזה מלחמה".

האיש, שהזדהה כתושב עזה, ביקש מעיד לדבר על "המצור" שישראל מציבה סביב הרצועה, ועל כך שהיא כופה על הפלסטינים את שלטונה. עיד, שבשלב הזה הבין את עיקרי הדברים,  לקח את רשות הדיבור בחזרה וביקש מהבאה בתור לשאול את שאלתה.

אך קו השאלות האנטי-ישראלי נמשך. סטודנטית שהזדהתה כפעילת ג'יי סטריט הבהירה כי היא תומכת בפתרון שתי המדינות, ותוהה בקול רם מדוע עיד בכלל הגיע להרצות בפני קבוצת סטודנטים יהודים, משום שהבעיה אינה בפלסטינים, אלא בכיבוש: "מדוע אתה חושב שחשוב להגיע לכאן, באולם מלא באמריקנים – רבים מהם יהודים – ולהעביר את המסר הזה, בלי לדבר על הנושא שהקהילה האמריקנית צריכה באמת להתמודד איתו, כמו הכיבוש?".

עיד המשיך לרשום את שאלות הסטודנטים, ואז עלה הסטודנט הבא – שגם הוא תקף את פעיל זכויות האדם על דבריו. "לא אמרת דבר על מה שישראל עושה ב-7 השנים האחרונות! כל מה שאתה מדבר עליו הוא הפלסטינים. לא דיברת על אף ירי במחסום, על אף אשה הרה שנורית במחסום. שש מאות אנשים נמצאים במעצר מנהלי ללא סיבה. אני לא יודע כמה ילדים נענשו מאז 2010".

עיד, שסבלנותו מתחילה כבר לפקוע בשלב הזה, דורש גם מהשואל החדש למקד את שאלתו, שמסתכמת במוטיב החוזר של קודמיו: מדוע אתה מדבר רק על האלימות הפלסטינית ולא על ישראל?

לאחר בליץ השאלות נגד פעיל הזכויות הפלסטיני, נטל את המיקרופון אדם נוסף – שבחר דווקא בשאלה חסרת אג'נדה, הקשורה באופן ישיר לדבריו של עיד. "מה לדעתך יקרה אם ישראל אכן תתנתק מהגדה המערבית?", הוא תהה על האפשרות שישראל תיסוג מיהודה ושומרון.

לאחר איסוף השאלות, בחר עיד להתחיל דווקא מהשאלה האחרונה. ההיתכנות לנסיגה ישראלית, לדבריו, ירדה מהפרק לאור ניסיון העבר. "בעבר, כשראשי ממשלה ישראלים אמרו כי ייסוגו משטח מסוים בגדה המערבית, מיד קפצו ראשי חמאס בעזה הודיעו כי הם ישתלטו בזריזות על השטח בעצמם. לכן הישראלים אינם מוכנים לסגת אפילו מסנטימטר אחד בגדה המערבית".

 

וכאן, חזר באסם עיד אל השאלה הראשונה, על המחלוקת הפנים-פלסטינית בין חמאס ופת"ח:

"במחלוקת של הערבים לעולם לא אאשים את הישראלים", הוא הכריז נחרצות, והרגיז את הקהל העוין. "אם ישראל היא זו שמחלקת ביניהם, איפה הרצון הטוב בין מנהיגי הפת"ח והחמאס לרכך את העוינות הזו? כל טיל שנורה מעזה, איזה נזק נגרם לישראלים? אנחנו גורמים נזק רק לעצמנו. אני חושב שאנשי עזה יודעים היטב מה באמת קורה. הם יכולים לספר לך את האמת על חיי היומיום תחת החמאס. חמאס הוא ארגון שאינו מייצג את רצון העם, זהו ארגון שמייצג את האינטרסים של איראן. הם רוצים להשתמש בנו כנשק מול ישראל".

לאורך תשובתו, זכה עיד לקריאות ביניים ולהפרעות הולכות וגוברות. אך שיא השנאה העצמית עוד לפנינו. השואלת הבאה הציגה את עצמה כבוגרת אוניברסיטת שיקגו, וכיהודייה ש"נחרדת ממרבית הדברים שאמרת", בעודה זוכה למחיאות כפיים על הדברים.

"איך אתה יכול להביט במצב בפלסטין ובישראל ולחשוב שהכיבוש והברוטליות, הגטואיזציה של עזה השתלטות על בתים והריסת בתים, נטילת ילדים עם שחר והפקדתם במאסר מנהלי לא רלוונטיים למצב? אלו דברים שלא קורים בשום מדינה בעולם, הורים לא יכולים להגיע לילדים שלהם. איך זה לא יכול להיות קשור למה שקורה בפלסטין?! אני המומה שאלו מעשים שמבוצעים על-ידי מדינה יהודית".

כשעיד רושם את השאלה הזו, שואל נוסף מקבל את המיקרופון ומעיר הערה קטנה שמבעירה את האולם. "שמתי לב שהפעילות הזו לא ממומנת על-ידי אף גורם פלסטיני בקמפוס (שכן היא ממומנת על-ידי ארגון המייצג את היהודים בקמפוס – ע"ל); למה? אם אתה הולך לדבר בשם הפלסטינים? לא יהיה הוגן שהפלסטינים יזכו לייצוג כאן גם הם?".

עיד משיב להערה הזו כשהוא אומר שהוא אינו מייצג איש. "אני לא נמצא כאן בשם הפלסטינים, אני פעיל זכויות אדם". למשמע הדברים עולות קריאות ביניים מהקהל המאשימות את עיד על שאינו פעיל זכויות אדם, ועל שהוא אינו יכול להזדהות עוד כפלסטיני. הקריאות הלכו וגברו, עד שהעניינים הגיעו לידי פיצוץ ומנחת האירוע חתמה את ההרצאה.

מאוחר יותר כתב עיד בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא נחרד ממה שקרה בהרצאה: "פלסטיני שטען שהוא מעזה איים עליי. הוא החל לצעוק ונאלצתי לברוח מהמקום בחסות המשטרה. זה נורא ובלתי ייאמן איך ערבים שתומכים ב-BDS יוצרים נזק לתדמית הפלסטינים. אבל בכל אופן, הצלחתי להעביר את המסר שלי לאורך שעה וחצי ללא הפרעה. ברוכים הבאים לגן העדן שהוא אוניברסיטת שיקגו".

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. כשמרעילים לך את המח יום ולילה, וישראל לא משיבה במלחמת הסברה משלה ככה זה נראה האלק יהודים שאמורים לסנגר עלינו בכולה עודים לנו נזק בל ישןערועל כל נרמר מחרבייך ומהרסייך ממך יצאו.

  2. יותר נכון קומוניסטים-תרבותיים וערבים פוצצו אירוע ..

    הדבר אחרון שניתן לקרא לבולשביקים האלימים ומטורפים האלה זה יהודים ,הם משתמשים במצא היהודי של הוריהם כדי לחזק את התעמולה הבולשביקית השיקרית שלהם

    הקומוניסטים החליפו את סטלין, השטן הרצחני בבלסטינים מכאן ההזדהות החולנית הזו

  3. סתיו שפיר המשומדת מוצאת מכנה משותף עם החלאות האלה ומפלגת העבודה עוד חושבת לכבוש את השלטון.זבובים.

  4. עיד פשוט טעה בכך שהניח שתומכי ה BDS , כולל היהודים שבהם, הם פרו פלסטינאים. ומכאן, שיתעניינו בנעשה בתוככי החברה הפלסטינית וכיצד לשפר את מצבה.

    הם למעשה אנטי ציוניים (שלא לאמר אנטישמיים ואוטואנטישמיים). הפלסטינאים הם עבורם בסך הכל כלי לנגח את ישראל.
    טובת כלי הניגוח, והנזקים הנגרמים לו עצמו, מעניינים אותם כקליפת השום.

    1. מילים כדורבנות. אנטישמיות מודרנית. היהודים מחפשים להתברג לתוך החברה האמריקאית. ברגע שיגמר גל השנאה הזה יזכירו להם שהם יהודים. השואה הבאה רבותי אם תקרה תהיה בארהב

  5. הלך המחשבה של גי' סטריט והיהודונים האנטישמים עומד לעבור מהעולם בעקבות פלישת המהגרים לאירופה.
    העולם המערבי יתעורר מתרדמת הפוליטיקלי קורקט ויתחיל להגן על עצמו. היהודונים האלה מהאוניברסיטה יהיו הראשונים להיפגע מהפגנות אלימות של מוסלמים. יהודים באירופה כבר חשו את נחת זרועו של האיסלאם נושף בעורפם. אין מה לעשות – יש טובים שזה אנחנו, ויש רעים – שזה אלה ששוחטים יהודים בסכינים ובגרזנים. ושום תעמולה לא תוכל לאמת הפשוטה הזאת.
    בהפטרה השבוע קראו במלכים א' על אליהו הנביא ונביאי הבעל ושם נאמר: " ויגש אליהו אל כל העם ויאמר עד מתי אתם פסחים על שתי הסעפים אם יהוה האלהים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו"

    היהודונים האלה יצטרכו לבחור עם מי הם מזדהים עם הטוב (עם ישראל) או עם הרע (הפלשתינים) לא תהיה להם ברירה.