מפגינים שרפו דגל ישראל מחוץ לוועידה הדמוקרטית, וצעקו "אינתיפאדה"

מחוץ ובתוך הוועידה הונפו דגלי אש"ף, אחד מהם על ידי ציר של הסנטור ברני סנדרס. אלו הביטויים האחרונים לתהליך ההקצנה שמאלה שעובר על המפלגה הדמוקרטית בארה"ב

קבוצה של מפגינים צעירים הציתה אתמול (ג') דגל ישראל מחוץ לוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, תוך שהם צועקים "אינתיפאדה". בתוך המדורה ניתן היה לראות גם שלט תמיכה בסנטור היהודי ברני סנדרס, ומעליה הניף אחד המפגינים את דגל אש"ף. גינויים למעשה בינתיים לא שמענו. אירוע זה מתרחש יום לאחר שחבר קונגרס דמוקרטי, האנק ג'ונסון, כינה את המתנחלים "טרמיטים". 'הליגה נגד השמצה' יצאה בחריפות נגד דבריו, וג'ונסון נאלץ להתנצל.

המפגינים רצו לשרוף גם דגל ארה"ב, אבל לא מצאו אחד כזה בסביבה. מפתיע? לא, לאור העובדה שגם בתוך הוועידה היה קשה מאוד למצוא. דגלי אש"ף, לעומת זאת, בלטו מחוץ ובתוך מתחם הוועידה. ציר של ברני סנדרס מפלורידה, עלי עקין קורנז, צולם כשהוא מניף דגל אש"ף בתוך הבניין, כך דיווח כתב 'מקור ראשון' אריאל שנבל מפילדלפיה.

בתוך כך, בשעה שהוועידה הדמוקרטית בחרה את המועמדת שלה לנשיאות, מחוץ למתחם הוועידה התחוללו מהומות. מפגינים תומכי ברני סנדרס צעדו במחאה על אלימות שוטרים, חלקם ביצעו מעשי ונדליזם. כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' ביירון טאו דיווח על הצתת שלטים ופליירים. אחד המפגינים החל לצעוק ולאיים כי יפיל את השערים, והמשטרה החלה החלה לעצור מפגינים שטיפסו על הגדרות.

 

שוברים שמאלה

מי שעוקב אחר תהליכי העומק שמתחוללים לאחרונה במפלגה הדמוקרטית אינו מופתע מההקצנה הזו.

כפי שנכתב בהרחבה ב'מידה', מאז שהחל המרוץ לנשיאות, הסנטור היהודי מוורמונט ברני סנדרס הצליח למשוך את הקו האידאולוגי של המפלגה שמאלה, בין השאר גם בנושא היחס למדינת ישראל. ובזמן שהמפלגה הרפובליקנית משמיטה מהמצע שלה את פיתרון שתי המדינות ומקבעת את מעמדה של ירושלים כבירתה של מדינת ישראל והעם היהודי, גורמים תומכי BDS מטעם סנדרס, כמו פרופ' קורנל וסט וג'יימס זוגבי – יו"ר המכון הערבי־אמריקני ופעיל פרו־פלסטיני, מביאים איתם ביקורת חריפה על ישראל לתוך ועידת המפלגה הדמוקרטית.

למרות ההפחדות על נתק ומשבר ביחסים בין ישראל לארה"ב, סקר גאלופ השנתי הוכיח כי התמיכה בישראל בקרב כלל הציבור האמריקני נותרה איתנה. ועל אף שהתמיכה בקרב המצביעים הדמוקרטים נמוכה מזו של המצביעים הרפובליקנים, המספרים מעידים עד 53% תמיכה בישראל לעומת 23% תמיכה בפלסטינים. עתה ייתכן כי במצב החדש שנוצר, התמיכה הדמוקרטית בישראל עלולה להתערער.

חשוב לזכור כי מדובר בהקצנה שמאלה במגוון רחב של תחומים, הנובעת משורה של תהליכים פנימיים בתוך המפלגה הדמוקרטית, ולמדינת ישראל אין השפעה עליהם. זה אולי מטריד ועצוב, אבל זו המציאות. כנראה שנאלץ להסתגל למצב החדש שנוצר בפוליטיקה האמריקנית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. דגלי ישראל וארצות הברית נשרפים על ידי גורמים קיצונים בשמאל האמריקאי כבר עשרות שנים. אין כאן שום סיפור חדש מעבר לרצון של מידה להשחיר את ארצות הברית.

    1. להשחיר את ארה"ב??? מה השטות הזו?
      לגבי גורמים קיצונים בשמאל האמריקאי, זה נכון שהם תמיד היו שם ושרפו דגלים,
      אבל אף פעם הגורמים האלה לא נכנסו לתוך המפלגה הדמוקרטית.
      עכשיו הם כן נכנסים ולאט לאט משתלטים עליה.

    2. 'השמאל הרדיקלי' הזה הוא למעשה מונהג על ידי ימין קיצוני מתון ושמאלני
      בקיצור מוסלמים בעלי לאומיות חזקה עד מתונה
      שנקראת איסלאם או פרו מוסלמים

  2. אתם מפחידים כאילו למפלגה הדמוקרטית יש סיכויי השרדות….
    אין להם

  3. הו, אז בואו נשים גם את כל הkkk והאנטישמים שתומכים בטראמפ במרכז הבמה.
    אה לא, זה פחות מסתדר עם אג'נדת האתר.
    ובקיצור- בכל קבוצה גדולה יהיו שוליים.

    1. הם לגמרי במרכז הבמה. אולי לא בארץ, אבל פה.

    2. צא ולמד איזה מאיזו מפלגה צמח ה KKK, ובמי תומך כיום ראש האירגון הזה

  4. לפי התמונות , של האנשים הם נראים אנרכסיטים, ועם הכל הכבוד הם עדיין חלק מהחברה האמריקאית, כך לא נראה רציני לנכון לקטלג כיוונים פוליטים, אלא חלקים מאזרחי ארה"ב(ככה אני לפחות רואה את זה)!

  5. בשבת הסביר לי חבר אמריקאי leftist מוצהר, ופעיל בפוליטיקה ש:
    הוא כל כך כועס על טראמפ, שבגללו הוא נאלץ לבחור בהילרי. הוא לא מסוגל.
    אם הילרי תהיה נשיאה, היא תהיה הנשיאה הגרועה ביותר של ארהב, אבל אם טראמפ יהיה נשיא, הוא יהיה הנשיא האחרון של ארהב.
    האיש רוצה לחתוך הסכמים כלכליים, NAFTA לדוגמה, ולעשות מה שהוא רוצה בתחום יחסי החוץ ובכלכלה.
    הוא לא יציב ושולף, ונרמז שהוא מזכיר תקופות אפילות ומנהיגים אפלים…

    אני אישית לא מתערב בעניני מדינה זרה.
    מה שחשוב לי זה ההשפעה של זה עלינו פה. אם טראמפ יהיה נגד הערבי ובעד סיפוח יהודה ושומרון, לא אכפת לי שבאמריקה ישלמו יותר מיסים ושיעור האבטלה יהיה גבוה יותר.
    גם לי אין ידידים אלא רק אינטרסים.

  6. Yes, the so called democrat party is corrupt, very corrupt to the core
    Unfortunately, so is the other party
    the republican party
    There are a few sane voices in the USA at this time
    It has been this way for a long time but was accelerated with the election of the current puke in the white house
    I do not know what the future holds for it, Personally, I do not think trump is the right answer.

    1. אני חושב שאלו צעירים טיפשים – הם לא קולטים עובדה פשוטה אחת : ישנה השתלטות פנימית של האיסלם הקיצוני – שמשתמשים בליברלים כצעצועים שמחדירים ברוב טיפשותם את האיסלם הדעאשי לתוך הממסד האמריקני בתהליך איטי שיימשך שנים הליברלים האלה יביאו (ברוב טיפשותם וטימטומם ) אסון נורא לארה"ב ולמערב כולו – בריג'יט גבריאל מבינה את האמת והציגה מסמך אוטנטי שחובר על ידי תנועת "האחים המוסלמים " שמכתיב השתלטות פנימית על הממסד השלטוני
      מי ששרף את דגל ישראל – איננו ליברלי אמיתי – אם כי בובה של האחים המוסלמים וכלי משחק של חמאס דאעש ודומיהם שעלולים להפוך את המערב החופשי לערב בלי האות מ בהתחלה בקיצור – הם כל כך יצטערו על הרגע הזה הם עוד לא מתארים עד כמה !!!!!!!