הפתעה! ממשל אובמה שיקר בנוגע לעסקת הגרעין

בשנה שחלפה מאז חתימת הסכם הגרעין עם איראן, הבעיות, התקלות והרמאויות לא מפסיקות לצוף על פני השטח. להלן עשר "הפתעות" נבחרות שנחשפו במהלך התקופה

לא מבקרים חברים; ג'ון קרי ושר החוץ האיראני זריף. צילום: מחלקת המדינה

המאמר פורסם לראשונה במגזין 'טאבלט'. אנו מודים לכותב על הרשות לתרגמו. מאנגלית: אריק גרינשטיין

עכשיו, כשיש לנו מעט זמן לבחון את עסקת הגרעין במבט לאחור – כלומר לקרוא את המסמכים הסודיים שהוסתרו בכוונה מעיני הציבור, והסותרים רבות מההבטחות הבסיסיות שנועדו  למכור את עסקת הגרעין לציבור האמריקני – הגיע השלב שבו אפשר לאסוף את כל ה"הפתעות" שהתגלו אחרי חתימת העסקה. זאת אומרת, הן הפתיעו את מי שלא הקדיש תשומת לב לפעולות ממשל אובמה ולמטרותיו.

מכיוון שהרשימה ארוכה, להלן רשימה מקוונת, כיפית ויעילה להנאתכם:

• הפתעה! רבים מקרב ההנהגה הבכירה של אל־קאעידה חיים באיראן, ומצויים בקשר עם הנהגת הרפובליקה האסלאמית.

• הפתעה! לאחר עשר שנים תוכל איראן להתקין צנטריפוגות יעילות עד פי חמש מיעילותן של 5,060 המכונות שבהן מותר לה להשתמש כעת. אפילו המקור־לעת־מצוא של ממשל אובמה בנושא תכנית הגרעין האיראנית, 'מכון וושינגטון למדעים וביטחון בינלאומי', אומר שזה "ייצור אי־יציבות רבה וכנראה גם יוביל למלחמה".

• הפתעה! אנחנו לגמרי בסדר עם העובדה שרוסיה מוכרת נשק מתקדם לאיראן, כולל טילי S-300 ארוכי טווח.

• הפתעה! הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לא תורשה להשלים את החקירה שלה בנושא לסוג הנשק הגרעיני שאיראן פיתחה במתחם הצבאי בפרצ'ין.

• הפתעה! תחת סעיפים מסוימים בעסקה, סבא"א תיאלץ להגביל את הדיווחים הפומביים שלה על הפרות פוטנציאליות מצד איראן.

• הפתעה! איראן קיבלה גישה מלאה ל־100 מיליארד דולר, כספי רווחי נפט שהופקדו עד כה בקרנות מיוחדות.

• הפתעה! ג'ון קרי משוטט עכשיו ברחבי אירופה, ומעודד מנהיגים שלא ייתנו לסנקציות האמריקניות לעכב אותם מלעשות עסקים עם הרפובליקה האסלאמית.

• הפתעה! ממשל אובמה מעודד חברות אמריקניות לעשות עסקים עם טהרן. מבחינתו זוהי דרך בטוחה להפוך את העסקה לבלתי־הפיכה עבור הממשל הבא. הממשל גם עוסק בשתדלנות בקרב הסוכנות העולמית למלחמה בהלבנת כספים, Financial Action Task Force הידועה יותר כ-FATF, כדי שתסיר את איראן מהרשימה השחורה שלה.

• הפתעה! לחברת 'בואינג' יש עכשיו עסקה של 25 מיליארד דולר עם איראן. 'בואינג' גם מעסיקה את תומס פיקרינג, פקיד בכיר לשעבר בממשל קלינטון, שסייע רבות בשתדלנות למען עסקת הגרעין בקונגרס ובתקשורת. זוכרים את מאמר הדעה בעד העסקה שפרסם פיקרינג באתר 'טאבלט'? לא היה נחמד לדעת – כפי שידעו הממשל וחברת 'בואינג' – שהדעה של פיקרינג אולי מוטה במקצת בשל כמה מיליונים טובים שתלויים על כף המאזניים?

• הפתעה! זנחנו את בעלות הברית המסורתיות שלנו, ועתה אנחנו נלחמים באותו צד של איראן ורוסיה בסוריה, ותומכים בבשאר אל־אסד.

כל הטוב הזה לא מפסיק להגיע. אבל היי, זכרו: אם אתם מתנגדים לעסקה בכל צורה שהיא אתם סתם עוד פריקים ציוניים, ניאו־קונים מחרחרי מלחמה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. אובמה מתוסכל שהוא עוזב את הבית הלבן ונתניהו נשאר ראש ממשלת ישראל , הוא מוכן להתאבד בשביל קלינטון רק שנתניהו לא יתקבל לבית הלבן כאורח רצוי ונערץ על ידי טראמפ ( דרך אגב גם השמאל בישראל והתקשורת הישראלית לא היו רוצים שנתניהו יתחבק עם טראמפ והיחסים עם אמריקה יהיו הדוקים בשבילם מצב זה זו התאבדות לשמאל ) אובמה היה בטוח שהקדנציה השניה שלו תהיה עם ממשלה שמאל כי עלהם אפשר לעבוד הם כמו בובות על חוט וסוף סוף יחתום איתם על הסכם שלום שגם הוא יודע שזה רק על הנייר כדי להצדיק את פרס נובל לשלום שהפך להיות פרס נובל למלחמות .

  2. השאלה היא.האם המאמר הזה יופיע בעיתוני השמאל ובערוצי השמאל הישראלים.כיוון שמתברר שנתניהו צדק לאורך כל הדרך והמאבק נגד אובמה היה אמיץ ונכון.ו

  3. ונגיד הפרט השולי הזה, שרק לפני שנה ביבי כל יום הזהיר כמה הגרעין האיראני מתקרב, כמה הסכנה קיומית, כמה תוך מספר מועט של חודשים לאיראן תהיה פצצת אטום, כמה ישראל עלולה להיחרב.
    ועכשיו, פתאום הנושא ירד מסדר היום
    פתאום אף אחד לא מפחד שיהיה לאיראן גרעין ב10 שנים הקרובות
    פתאום נסגרים שם מפעלים, פתאום מועברים לחו"ל חומרים גרעיניים, פתאום הם חזרו אחרונה שנים בתכנית הגרעין שלהם..
    וביבי? מאז ההסכם ביבי שותק. פעם אחת לא דיבר על איראן.

    1. מה אתה רוצה? אחרי שההסכם כבר נחתם מה עוד ביבי כבר יכול להגיד ולעשות?
      התקווה היחידה היא שטראמפ יבחר ויבטל את ההסכם.

    2. גם אחרי הסכמי אוסלו רבין זלזל בימין שפחד מרקטות לשטח ישראל על ידי הפלסטינים והוא האשים את הימין שהפחד הכי גדול שלהם זה השלום.
      בתכלס את הסוף כולם יודעים
      תשמע את ההקלטה שלו ביוטיוב ואז תנסה להתרברב בהסכם הלא אחראי הזה

    3. מה שנתניהו, וכל קהיליית המודיעין של ישראל עושים, הוא לאסוף עדויות על הפרות ההסכם מצידה של איראן. הרי גם אתה, למרות התממותך, יודע שהאיראנים שמים פס ארוך על ההסכם כולו. יש לא מעט ידיעות על כך, שמטפטפות איכשהו אפילו דרך מסך ההשתקה של ממשל אובמה והתקשורת האוהדת כלפיו. כשיהיה עם מי לדבר בוושינגטון, המימצאים הללו יוצגו לפניו. נקווה שיהיה זה טראמפ, אבל אפילו עם הילארי אפשר יהיה לעשות משהו. במקרה הטוב, להחזיר את הסנקציות, או לפחות להפסיק את יישום ההסכם הארור, שהאייטולות ממילא לא מכבדים אותו.
      עם אובמה וקרי, נתניהו לא מדבר על כך, מפני שהוא יודע שאין בזה כל טעם. הם יכולים רק להזיק, לא להועיל. הדבר היחיד שניתן לעשות בקשר לצמד חמד הזה, הוא להעביר את הזמן המועט שנותר לישראל ולכל העולם החופשי לסבול מהם, במינימום נזקים.

  4. מכיוון שאובאמה לא אידיוט, אזי להלן כמה אפשרויות להסביר את התנהגותו הכוחנית, הרמאית וכלפינו וכלפי עוד כמה מדינות גם בוגדנית.
    1. אובאמה לפחות בתת מודע שלו סוכן של האיסלם (כלומר בגלל שנולד מוסלמי ואולי ממשיך להיות קשור לאיסלם באיזה צורה, יש לו אהדה עמוקה לאיסלם שגורמת לכך שבפועל הוא פועל למען האיסלם).
    2. יש לאמריקאים איזה תוכנית גאונית סודית איך על ידי ערעור הממשלות וסכסוך בין המדינות במזרח התיכון ארה"ב תחזור לגדולתה.

    1. האפשרות הראשונה היא הנכונה. רק שהוא לא סוכן של האיסלם בתת-מודע, אלא באופן מודע לחלוטין, בהתנדבות, בהתלהבות ובלב שלם.

  5. עזבו לרגע את אובמה, לפי נאום ההכתרה של קלינטון בשבוע שעבר, מבחינתה ההסכם עם איראן נכון וטוב. מעניין מתי נודע לה לראשונה, כמזכירת המדינה, על כוונת אובמה להגיע להסכם זה, אותו הוא כינה: ה- presidency שלו. ברור גם שאובמה החל לחתור בגלוי למשא ומתן באיראן רק ב- 2013, אחרי שנבחר בפעם השניה, אבל מתי ידעה על כך קלינטון לראשונה – ולא פצתה פה? איפה ליאון פאנטה, מזכיר ההגנה דאז, שהבטיח שאובמה לא יאפשר נשק גרעיני לאיראן? איך אובמה השווה את עצמו לניכסון (!), הנשיא הרפובליקני, שהשיג פריצת דרך ביחסים עם סין והשווה זאת להסכם עם איראן? וכמובן, התקשורת שותקת, הרי היא אינה חוששת מוועדת חקירה.