הימין הפתטי: בנט, כץ וסמוטריץ' ישתתפו בוועידת "השלום" של 'הקרן החדשה לישראל'

אי אפשר להתלונן על הנזק שארגוני השמאל הקיצוני גורמים לישראל, ואז לשמש עבורם עלה תאנה. ח"כ יואב קיש כבר ביטל את השתתפותו, האם גם אחרים יתעשתו?

לגיטימציה לארגוני השמאל? השר בנט בכנס השלום 2014. צילום: פלאש90

מי שקיבל הזמנה ל'ועידת ישראל לשלום' של עיתון 'הארץ' בשיתוף 'הקרן החדשה לישראל', המתקיימת בשבוע הבא, הופתע לגלות את שמותיהם של רבים מחברי הכנסת של הימין הממלאים את דיוני הוועידה.

השרים בנט וישראל כץ, לצד חברי הכנסת סמוטריץ', מועלם, וגפני משתתפים בחלקים שונים של הוועידה, שמטרתה לדון בשאלות כמו "המשמעויות האסטרטגיות, הביטחוניות, המוסריות והתדמיתיות של היעדר פתרון מדיני", "מהו המחיר המוסרי של היעדר פתרון" וכן הלאה.

לצד הקישוטים מימין, סדר היום של הוועידה כולה הוא שמאלני מובהק, ונע בתווך שבין 'שלום עכשיו' ל'בצלם' עם קורטוב אינטרסים זרים ואיחוד אירופי. הוועידה מוקדשת ברובה לנושאים המעסיקים את השמאל המקומי ("עימות בין מתמודדי הפריימריז בעבודה בהנחיית רביב דרוקר") או הבינלאומי ("מה תפקידה של אירופה בהשגת השלום המתבקש והחיוני לאזור"), כאשר מעל הכל מרחפת רוחה של 'הקרן החדשה לישראל' וארגוניה, שנציגים מטעמם מאיישים לא פחות מחמש משבצות באירוע.

השתתפותם של שרים וחברי כנסת כה בכירים בכנס מסוג זה מעניקה לגיטימציה לארגוני השמאל הקיצוני, ומאפשרת להם להציג עצמם כחלק מהקונצנזוס והמיינסטרים הישראלי. ארגוני השמאל עושים בכך שימוש כדי לחזק את תדמיתם בחו"ל ולמטרות גיוס כספים.

כפי שחשפנו ב'מידה', תרגיל דומה שימש את 'קול אחד' – הארגון שמאחורי V15 – כדי לעמוד בקריטריונים של מחלקת המדינה האמריקנית ולקבל ממנה תמיכה. העובדה ש"נציגים מכלל המפלגות בישראל, כולל ממפלגות ימין קיצוני" השתתפו בכנסי הארגון ריככה את החששות במחלקת המדינה, וברז הדולרים נפתח.

אגב, אחד השמות ש'קול אחד' נופפו בהם, היה של אחד – מנכ"ל מועצת יש"ע דאז – נפתלי בנט.

"נגד שיח של חרמות"

לפני כשנתיים, בפברואר 2015, התקיימה ועידה דומה, וגם אז אישרו חברי כנסת מהליכוד והבית היהודי את השתתפותם. אך בעקבות פניות 'מידה' ביטלו נציגי הליכוד את הגעתם, ויום לאחריהם גם בנט ומפלגתו פרשו. אולי גרמה לכך מערכת הבחירות שהייתה אז בעיצומה, אולי שיקולים אחרים. מכל מקום, הפעם התגובות הן שונות ומאכזבות.

הביטול של בנט ב־2015

נתחיל בעובדה שרוב מי שפנינו אליהם לא טרחו בכלל להגיב. מלבד ח"כ קיש שהודיע אמש על ביטול השתתפותו באירוע, נראה שרוב נבחרי הימין לא מעוניינים להסביר לציבור את הצעד התמוה שלהם.

היחיד שהגיב עד כה הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ', ותגובתו משקפת היטב את חוסר ההבנה העמוק. לדבריו, "זה לא כנס של הקרן החדשה. זו ועידה של עיתון הארץ, וגם אם יש שותפות כל שהיא של הקרן (טיבה של השותפות הזו לא ברור לי) זה לא הופך את זה לאירוע של הקרן". ובכלל, סמוטריץ' הוא "נגד שיח של חרמות. עיתון הארץ הוא יריב אידאולוגי מר אבל צריך לדבר איתו. אם לא אנהל דיאלוג עם החברה הישראלית, אז עם מי כן אנהל דיאלוג…"

מבלי משים, סמוטריץ' נופל כאן למלכודת הבסיסית של תעמולת הקרן ושופרותיה, כאילו הם מייצגים את "החברה הישראלית" שצריך לנהל איתה "דיאלוג". הכשל הימני השלטוני כולו מגולם בטעות הזאת.

בכל מדד אפשרי, הקרן החדשה לישראל ועיתון הארץ מייצגים חלק זעיר של החברה הישראלית, וזהו דווקא החלק שאיננו מעוניין לנהל עם אף אחד דיאלוג, אלא להביס את הימין באמצעים לא דמוקרטיים. זו לא החברה הישראלית אלא מיעוט שולי ורדיקלי בה. דמוקרטיה ו"דיאלוג" מעניינים אותם בערך כמו שאת סמוטריץ' אמור להיות מעניין לחזק את התנועה הרפורמית או את 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'.

הקרן החדשה לישראל ועיתון 'הארץ' הם השותפים הראשיים במאבק נגד כל מה שמאפיין פטריוטיזם וציונות. ההתנהלות שלהם ברורה: מאבק, לא דיאלוג; ניצחון, לא פשרה. הם שם, נלחמים בכל עוז ולא מהססים לסתום פיות לימין, להשתמש בגופים בינלאומיים, להכפיש, לנאץ ומה לא, בכל נושא שחשוב לסמוטריץ' וחבריו. החל מההתנחלויות, דרך חוסנו של צה"ל במאבק בטרור, המסתננים, האקטיביזם השיפוטי, משבר המשילות, זהות יהודית, הריבונות בנגב ובגליל, ושימור ההגמוניה של השמאל בתקשורת.

בכל צומת דרכים רלוונטי מוצאים אותם, פועלים בכל הכוח נגד מדיניות הממשלה ורצון העם. כל האמצעים הנגישים עבורם כשרים במאבק המרכזי "להציל את ישראל מעצמה", להילחם ב"פשיזם" ולעמוד על משמר ה"דמוקרטיה".

לא "דיאלוג"

'הקרן החדשה לישראל' ועיתון 'הארץ' עוינים כל גוף ומדיניות לאומיים ופטריוטיים ויילחמו בו עד חורמה, ללא היסוס, רסן או כפפות. לדבר על "דיאלוג" מול אנשים שתיעובם לכל מה שמריח מימין ברור לכל, זה זלזול באינטליגנציה שלנו. הקרן ושותפיה לא רוצים "דיאלוג". מה שיש לימין להגיד מעניין אותם כקליפת השום.

אז למה הם מזמינים נציגי ימין? כי הקרן רוצה שהימין ייתן לפעילות שלה לגיטימציה בארץ ובחו"ל. הלגיטימציה הציבורית הזו תאפשר לה לגדול ולפמפם עוד יותר את הרעל הפוסט והאנטי-ציוני שלה.

אז כן, יש מקום ל"דיאלוג". אם בנט יתעמת עם טליה ששון בטלוויזיה או ישראל כ"ץ יתעמת עם נציג שוברים שתיקה בכנס כלשהו, זה בסדר גמור. נהיה גאים בהם. אבל יש הבדל ענק בין זה ובין ללכת לכנס ציבורי שהשמאל הקיצוני בעצמו מארגן, ולתת לו לו ליהנות מההכרה והמעמד שמעניקים נציגי הימין. זה כבר לא "דיאלוג". זה סיוע, חסות והכרה.

הימין במו השתתפותו מסייע ליצור את האשליה הציבורית שהשמאל הוא רוב, אם לא במספרים אז לפחות בחשיבות, והימין הוא מיעוט קיצוני שהשמאל "סובלני" כלפיו. זה כל כך שקוף,  ובכל זאת למרבה המבוכה הח"כים והשרים האלה מעניקים להם את מבוקשם.

כך, במקום כנס קטן וסגור של השמאל, כפי שראוי להיות כנס של בועה קיצונית קטנה, בנט, סמוטריץ', כץ ומועלם מעצימים את הקרן, עיתון הארץ, האיחוד האירופי, ושאר השותפים הרדיקליים. הם מעלים את הפרופיל של הכנס, משנים את האופי שלו למשהו גדול וציבורי, מקדמים את הגופים הללו ומסייעים להם.

זה לא "דיאלוג", זה אידיוטיזם שימושי בשירות האידיוטיזם השימושי. חשבנו שימנים כבר מבינים את זה, לא? עצוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. סמוטריץ' היקר
    הרשה לי להזכיר לך את ההגדרה של דיאלוג
    מונולג זה כשאדם אחד מדבר לעצמו
    דיאלוג זה שכשני בני אדם מדברים אל עצמם.
    סתם שתדע ושיהיה לך יום טוב.

  2. אני רק שאלה: מדוע משה איפרגן, מבכירי הכותבים של מידה, מפרסם בעצמו מאמרים גם… בעיתון הארץ?
    הימין הפאתטי מתחיל כאן חברים.

  3. כותרת בומבסטית על לא כלום
    עדיין מממתין לכתבה שלכם איך ראש הממשלה שלנו מיישם למעשה את עיקרון המדינה הפלסטינית בפועל ממש על ידי בניה אצלם וחוסר בניה אצלינו

  4. אולי הם לא ימין אמיתי ורק רוצים למצוא חן בעיני השמאל ההזוי

  5. הם אולי מיעוט קטן (גם בארהב אירופה קנדה והודו)
    אבל זה המיעוט ששולט בכל ללא קשר לבחירות.
    אז או שמוחקים פיסית את שכבת הפיאודלים הזו ( כמו שאני מציע) או שמדברים איתה.

    מה שכותב המאמר מציע,התעלמות,הוא כמו ילד שאינו
    את ראשו מתחת לכרית וחושב שהבעיה תעלם.

  6. צודק, לחלוטין. זה כמו ריקוד
    המה יפית של הציונות הדתית כאשר הזמינו את עמוס שוקן לכנס הציונות הדתית והתקשורת לאחר ששוקן הבהיר כי
    הוא מסכים עם יוסי קליין שהציונות הדתית מסוכנת יותר מחיזבאללה

  7. זה לא אידיוטיזים שימושי, זה שיתוף פעולה אידיוטי בין שתי קבוצןת קיצוניות מימין ומשמאל, אשר מטעמים אידיאולוגים הפוכים ואמונות מיסטיות הפוכות, דוחפות לאותה תוצאה הרסנית למדינת ישראל. ישרסטין מדינת כל אזרחיה מהירדן לים -בדרך לשלב ב' – פלסטין הגדולה.

  8. ברצוני לתקן טעות נפוצה, השם הנכון של הקרן הזאת היא "הקרן לישראל החדשה" והמשמעות היא לטשטש את זהותה היהודית של ישראל ובכך להפוך אותה לחדשה.

  9. לגבי בנט , דעתי היא שהוא מדבר ימין ועושה שמאל . הוא בדומה ליאיר לפיד מתחזה לאיש ימין. ובנט עושה שירות לשמאל ולתקשורת ולא בפעם הראשונה. ואם הוא יכול לסייע לעיתון הארץ שנותנים לו במה ולסמוטריץ נגד נתניהו אז מדוע שהוא לא יסייע להם.
    באשר לאחרים מהימין כמו סמוטריץ ומועלם , הם באמת חבורה של אידיוטים עושי דברו של בנט שכל מטרתם אולי ליצור פרובקציה מילולית כדי שידברו עליהם במונחים של נציגי הימין וכך יהיו שיחת היום כדי לקחת את אור הזרקורים מהליכוד.
    ועוד משהו , חבורת האידיוטים הללו מעיזה לבוא ולהטיף לנתניהו. בושה!!!!

    1. שקד ובנט מריונטות של גורמים זרים: בנט השתלט על המפד"ל בעורמה ובמבצע "צוק איתן" קיבל הלשנות מאביחי רונצקי – זה שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג. בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל. עכשיו ברור למה בנט ושקד דחפו את החוק לסגירת ישראל היום: זה העיתון היחיד שפרסם מידע על המעשים שלהם במבצע "צוק איתן".

      https://www.youtube.com/watch?v=nvyXn3ReBEs

      http://rotter.net/forum/scoops1/293555.shtml

      http://www.kolhazman.co.il/133568

    2. קישקושי קונספירציה עלובים.
      בנט ושקד נציגים אותנטים של ימין חזק והגיוני.
      זה לא אומר שהם לא חפים מטעויות.
      כולם אדיוטים בעינייך, הא? רק אתה עילוי שמימי.
      חושך מצרים.

    3. כשאין תגובה עניינית על טענת אמת – הבולשביקים נוהגים לכנות אותה "קשקוש קונספירציה" וכשטוען הטענה ממשיך להתעקש על אמיתות הטענה – הבולשביקים נוהגים לתייג אותו כ"חולה נפש". שמענו כבר על השיטות של הבולשביקים ועל דרכי ההתמודדות שלהם עם האמת.

  10. לסלק אותם מהבית היהודי או שבבחירות הבאות יחפשו את החברים שלהם, משתפי"ם בזויים של סייעני אוייב

  11. בדרך כלל מסכים איתך. הפעם לא. כל איש ציבור ימני שמוזמן לשם צריך ללכת לשם ולהטיח את האמת בפרצופם בצורה הכי בוטה. הם לא יאהבו את זה. אבל את הצילומים משם (כולל שריקות הבוז) יש להפיץ ברשתות החברתיות כדי להציג את הפלורליזם של השמאל במערומיו.
    אם יחרימו אותם הם ינצלו את ההזדמנות כדי להטיח בימין שאנשיו פוחדים לבוא כי אינם בטוחים בצידקת האג'נדה שלהם וביכולתם לסנגר עליה.

    1. זה כשאנשי ימין מסוגלים להתבטא ברהיטות, הבעיה היא שהרבה פעמים הנציג של הימין בפורומים האלו פשוט לא מסוגל לחבר שני משפטים ברצף, אם מטעמי עילגות ואם מטעמי הפרעות בלתי פוסקות מהמנחה והקהל.

  12. זה בטח לא דיאלוג כי אם שאגות בוז לכל ענין ימני הגיוני. זכור בכנס הקודם היה צריך מו"ל הארץ להתחנן לקהל ולתת לימין לדבר, זה לא הלך לו. בשמאל לא יתנו "להרעיל" את נפשותם בהגיון ימני או לבלבל אותם בעובדות.

    לי נראה שבימין עדיין מזילים ריר מ"ליטוף" שמאלני. זה מלטף להם את האגו. זה כ"כ עלוב פטתי ומביש. השמאל תמיד היה טוב בגיוס אידיוטים שימושיים.

  13. דיאלוג זה בטוח לא. בכנס קודם זכור לי שמו"ל הארץ היה צריך להתחנן לקהל שקיבל את דוברי הימין בצעקות בוז והפרעות שונות, שיואיל רק להקשיב. השמאל לא יתן ל"הרעיל" אותו בהגיון ימני ולא יתן לבלבל אותו בעובדות.

    חוששני שבימין עדיין מזילים ריר מתשומת לב שמאלנית. זה מלטף לימני את האגו – תראו הנאורים רוצים לשמוע אותי.

    השמאל תמיד היה טוב בגיוס אידיוטים שימושיים.

  14. מדויק. מאכזב כל כך שנבחרינו לא מבינים אמת כזו פשוטה.

  15. אתם רציניים חברי כנסת של הבית היהודי?
    בשביל זה הצבעתי לכם? אתם משתתפים בכינוס של עיתון אנטישמי במימון ערבי?
    בושה וחרפה.

  16. ו… הנה איבדתם את הקול שלי בבחירות הבאות.
    האמת שגם ככה רציתי להצביע לאלי ישי ומרזל, אבל פחדתי שהקול שלי יילך לפח.
    כנראה שבבחירות הבאות בכל זאת אקח את הסיכון הזה.
    מתבייש בכל אחד ואחד מנציגי 'הימין' שתורם ממרצו וזמנו על מנת להעניק תדמית-שווא של פלורליסטים ודמוקרטים לכנופיית הקרן לישראל חדשה.
    וצודק אחד המגיבים פה.
    באנגלית, כלומר בעולם, הקרן נקראת הקרן לישראל חדשה – new israel foundation ולא Israel new foundation.
    מצחיק כמה השמאל יודע להשתמש בתקשורת כדי לאלף אותנו, העם, הימין.
    אפילו בכתבה חשןבה כמו זו הכותב נופל בפח וכותב הקרן החדשה לישראל.
    תפנימו – זו הקרן לישראל חדשה. כי הישנה, הימנית, לא טובה להם.

    אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אז תקפידו על הפרטים הקטנים בבקשה. תודה.

    על החתום – מצביע הבית היהודי לשעבר.

    1. Everybody preaching to their choir.

      אבריבדי פריצ'ינג טו דייר קואייר.

  17. בנט הלך להיפגש עם מחאת רוטשילד למרות שאמר לחבריו במועצת ישע לא לעשות זאת. זו דרך התנהלותו-אסוף כותרות. ואז כץ רץ לשם חושש שמא יפסיד משהו. סמוטריץ יעמוד לפני השמאל ויטיח את דבריו כדי לייצר פרובוקציה. לטווח קצר ירוויח את לחמו ולטוח ארוך יעניק לשמאל את הלגיטימיות. כמה עלובים.

  18. בנט ושולי מועלם הם שני שתולים של הקרן להשמדת ישראל, שולי בטיפשותה משרתת את הפמיניזם רדיקלי הדתי שמטרתו פירוק המשפחה היהודית, ובנט בנכלוליותו את הרפורמים ששולטים בקרן לישראל חדשה. זה הבית היהודי על רגל אחת,סמוטריץ סתם עלה תאנה

  19. דווקא ההופעה של בנט מ2014 בועידת הארץ הייתה הופעה של בנט בשיאו. הוא ניצח שם את אנשי הארץ ושלום עכשיו המתפרעים פשוט בנוקאאוט. במיוחד השאלה שחתמה את הנאום מתוך ספר מקבים.

    האתר כך עושה רושם הולך ונהיה מוסף של ישראל היום. בנט וסמוטריץ מהבית היהודי קוראים תיגר על נתניהו מימין תוקפים אותם. ישראל כץ ונתניהו נמצאים במתיחות ביחסים אז תוקפים את כץ.

  20. אם היו מזמינים אותי, אולי הייתי הולך. שם מול קהל פנאטי שמנסה להעיף אותי מהפודיום או לדחוף לי את המיקרופון למעי הגס דרך הפה, הייתי שם אותם למשל ושנינה על האג'נדה האוילית שלהם. אבל ח"כים פוליטיקאים?? חסרות להם הזדמנויות ובמות לעשות את זה? מחפיר.

  21. בשבילכם הארץ הוא עיתון כל כך זניח ולא משמעותי וקטן שאתם לא מפסיקים לדבר עליו ולצטט ממנו. אראל סג"ל יכול חצי תכנית לדבר על מה אמר יוסי קליין ומה כתב גדעון לוי. למה זה כל כך חשוב לכם? גם על הקרן החדשה הפאתטית אתם לא מפסיקים לדבר. אתם כמו ילד קטן שמסתיר את העיניים שלו עם הידיים ואומר שעכשיו הוא איננו. אתם חושבים שאם לא תהיו שם ותחרימו אותם אז הם יפסיקו להתקיים? אם בתאטרון עכו לא ידברו על הנרטיב הפלסטיני אז הוא יחדל מלהתקיים? אם לא נקשיב לשוברים שתיקה אז גם אחרים לא יקשיבו להם? אתם מוכיחים יותר מכל דבר שלמרות כל הנסיונות שלכם- השמאל בישראל חי ובועט ואפילו רלבנטי. הגיע תורכם להפסיק להתעסק בתדמיות ומה חושבים עליכם. הימין בשלטון! יאללה- לגרש! לספח!

  22. הפעם אני נוטה להסכים עם ביגמן. לא מדובר ביריבים אידיאולוגים אלא ביריבים רוחניים, כאלו שיעשו כל שביכולתם לדכא את הרוח עוד לפני שיסתמו את הגולל על החומר. בעיניי הם בוגדים מוקצים.